четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > VOA: Мале трговачке фирме у САД боре се за опстанак
Хроника

VOA: Мале трговачке фирме у САД боре се за опстанак

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 22. децембар 2009.

Амерички трговци надају се доброј продаји током празничне сезоне. Секретаријат за трговину извештава да је продаја важних артикала - аутомобила, бензина и грађевинског материјала - у новембру порасла пети месец узастопно. Али неке мање трговачке фирме кажу да су морале да затворе врата јер потрошачи штеде и радије купују у великим продајним ланцима.

Изглед трговачке зоне дуж пута Роквил пајк, недалеко од Вашингтона, променио се током последње три године. Многе веће и мање продавнице и ресторани затворени су, а власници зграда оглашавају празне локале за најам.

"У последње две године отишло је, рекао бих, 20 одсто великих и малих продавница," каже власник малог предузећа, Пол Фан.

Пол је власник продавнице покућства. Радња је пуна робе, али купаца има мало. Он каже да је овогодишњи промет за 30 одсто мањи, да су он и супруга морали да отпусте неке раднике, смање инвентар и продуже радно време како би опстали.

"Морамо да пробамо све могућности за смањење трошкова, од којих је на првом месту кирија. Питао сам власнике да ми помогну и они су пристали," каже Фан.

Власници продајног простора смањили су најамнину како би задржали унајмљиваче јер је све теже пронаћи оне који трагају за празним продајним простором. Локал до Фанове радње празан је већ три године. Он каже да, када виде празне локале, купце то подсећа на тешку економску ситуацију па су мање склони куповинама. Фан додаје да не очекује скору промену тог тренда.

"Волео бих да имам добар одговор, да ће сутра бити боље. У ствари, навике потрошача и начин на који купују већ су се променили. Биће потребне године да се вратимо на добре старе дане," каже Фан.

Елен Дејвис, из Националне федерације малопродајних фирми, каже да су мање радње теже погођене од великих.

"Тренутно, америчким потрошачима је најважнија ниска цена. Пошто мале трговине нису у стању да наручују велике количине робе, не могу да преговарањем обарају цене нити да такве цене нуде потрошачима," каже Елен Дејвис.

Власници малих продавница, као Пол Фан, почели су да снижавају цене, али то за њих значи малу или никакву зараду. Он такође каже да не може да добије зајам од банке.

"Хтео бих да више уложим у рекламу и привучем купце. Волео бих да имам више робе и нудим већи избор, али немам капитал за то," каже Пол Фан.

После састанка са банкарима који су примили помоћ од државе, председник Обама је рекао да би требало да помогну привреди одобравањем више кредита.

"Позвао сам их да баце други и трећи поглед на то како раде, када је реч о позајмицама малим и средњим предузећима," рекао је Обама.

Пол Фан каже како се нада да ће, ако опстане у првој половини идуће године, можда успети да преживи један од најтежих периода за мале трговце у Америци.

(VOA)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер