петак, 14. август 2020.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > “Железнице Србије” тужиле штрајкаче због блокаде пруга
Хроника

“Железнице Србије” тужиле штрајкаче због блокаде пруга

PDF Штампа Ел. пошта
недеља, 16. август 2009.

“Железнице Србије” тужиле су штрајкаче предузећа "Први мај" из Лапова и "Застава електро" из Раче због блокаде пруга. Према проценама стручних служби државних железница, током вишедневне блокаде пруга  због радничких протеста овог лета, “Железнице Србије” имале су директну материјалну штету од око 17 милиона динара (око 182.000 евра према данашњем званичном средњем курсу).

"Током јуна ове године, због вишедневних блокада магистралне пруге Београд - Ниш на Коридору 10 ‘Железнице Србије’ суочиле су се с огромним директним финансијским штетама, пре свега због непоштовања међународног реда вожње и додатног ангажовања возова и горива", навели су у “Железницима”.

Због отказаних путничких возова у унутрашњем и међународном саобраћају забележен је губитак од око милион и по динара. У “Железницима Србије” истичу да се у Србији примењује Повеља о квалитету у међународном путничком саобраћају, која то предузеће овавезује да путницима из међународних возова због кашњења врати 30 одсто цене карата и обезбеди смештај у хотелима, што је државне железнице коштало додатних 540.000 динара.

Како наводе, у периоду блокаде пруга група путника из Русије била је смештена у београдском хотелу Коначиште због кашњења. Укупна директна штета у робном саобраћају процењена је на око 160.000 евра, навели су у “Железницима”.

Како истичу у “Железницама Србије”, у трошкове нису урачунате индиректне последице блокада, као што су нарушавање угледа српског железничког превозника на Коридору 10, штете нанете корисницима који би могли да упуте одштетне захтеве, као и преусмерени транспорти иностраних оператера на друге железничке правце.

Током блокаде нишке пруге, међународни путнички превоз организован је помоћним правцем преко Пожеге, због чега су возови путовали у просеку три до четири сата дуже, истичу у Железницама”. Локални возови саобраћали су из правца Београда до Марковца, а из правца Ниша до Лапова.

Како наводе у “Железницама Србије, теретни железнички саобраћај на нишкој прузи потпуно је био у прекиду, због чега је на пролаз пругама кроз Србију чекало око 1.000 теретних вагона, а инострани превозници део транспорта преусмерили су на пруге суседних држава.

(Бета)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли мислите да ће у наредних годину дана у Србији бити одржани нови парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер