Početna strana > Hronika > “Železnice Srbije” tužile štrajkače zbog blokade pruga
Hronika

“Železnice Srbije” tužile štrajkače zbog blokade pruga

PDF Štampa El. pošta
nedelja, 16. avgust 2009.

“Železnice Srbije” tužile su štrajkače preduzeća "Prvi maj" iz Lapova i "Zastava elektro" iz Rače zbog blokade pruga. Prema procenama stručnih službi državnih železnica, tokom višednevne blokade pruga  zbog radničkih protesta ovog leta, “Železnice Srbije” imale su direktnu materijalnu štetu od oko 17 miliona dinara (oko 182.000 evra prema današnjem zvaničnom srednjem kursu).

"Tokom juna ove godine, zbog višednevnih blokada magistralne pruge Beograd - Niš na Koridoru 10 ‘Železnice Srbije’ suočile su se s ogromnim direktnim finansijskim štetama, pre svega zbog nepoštovanja međunarodnog reda vožnje i dodatnog angažovanja vozova i goriva", naveli su u “Železnicima”.

Zbog otkazanih putničkih vozova u unutrašnjem i međunarodnom saobraćaju zabeležen je gubitak od oko milion i po dinara. U “Železnicima Srbije” ističu da se u Srbiji primenjuje Povelja o kvalitetu u međunarodnom putničkom saobraćaju, koja to preduzeće ovavezuje da putnicima iz međunarodnih vozova zbog kašnjenja vrati 30 odsto cene karata i obezbedi smeštaj u hotelima, što je državne železnice koštalo dodatnih 540.000 dinara.

Kako navode, u periodu blokade pruga grupa putnika iz Rusije bila je smeštena u beogradskom hotelu Konačište zbog kašnjenja. Ukupna direktna šteta u robnom saobraćaju procenjena je na oko 160.000 evra, naveli su u “Železnicima”.

Kako ističu u “Železnicama Srbije”, u troškove nisu uračunate indirektne posledice blokada, kao što su narušavanje ugleda srpskog železničkog prevoznika na Koridoru 10, štete nanete korisnicima koji bi mogli da upute odštetne zahteve, kao i preusmereni transporti inostranih operatera na druge železničke pravce.

Tokom blokade niške pruge, međunarodni putnički prevoz organizovan je pomoćnim pravcem preko Požege, zbog čega su vozovi putovali u proseku tri do četiri sata duže, ističu u Železnicama”. Lokalni vozovi saobraćali su iz pravca Beograda do Markovca, a iz pravca Niša do Lapova.

Kako navode u “Železnicama Srbije, teretni železnički saobraćaj na niškoj pruzi potpuno je bio u prekidu, zbog čega je na prolaz prugama kroz Srbiju čekalo oko 1.000 teretnih vagona, a inostrani prevoznici deo transporta preusmerili su na pruge susednih država.

(Beta)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner