Хроника

Дилоит: Жене контролишу 80 одсто куповине у свету

Штампа
уторак, 08. март 2011.

Државе и успешне компаније требало би да више пажње посвете дамама, јер су управо оне неисцрпан и неискоришћен извор економског раста. Оне су шанса за повећање продаје и ширење тржишта

Београд - Владе разних држава и многе успешне компаније требало би да више пажње посвете женама, јер су управо оне неисцрпан и неискоришћен извор економског раста, наводи се у Дилоитовом (Deloitte) новом извештају „Родна премија - Пословни разлози за инвестирање у жене“.

Како је саопштила ове консултантска кућа, према том истраживању, жене контролишу око 20 билиона долара укупне потрошње на глобалном нивоу и доносе, или имају утицаја, на 80 одсто одлука о куповини у свету.

Како потрошачка моћ жена расте, оне представљају прилику за побољшање пословања компаније, повећање продаје, смањење трошкова и ширење тржишта. Компаније морају да разумеју потребе жена и да пронађу начин да најбоље одговоре њиховим потрошачким потребама.

Према Дилоитовом глобалном извештају, 80 одсто жена сматра да маркетиншке кампање не препознају њихове потребе, а 50 процената дели исто мишљење када је реч о маркетингу у здравству и маркетингу прехрамбених производа.

С обзиром на моћ коју жене имају као потрошачи, ове нелагодности могу да смање конкурентност, упозорила је партнер у Сектору за пословни консалтинг Нада Сућић.

Владе и јавни сектори, у процесу креирања политике економског развоја, морају да воде рачуна да њихова политика одражава утицај жена као доносиоца одлука - бирача, потрошача, као и лидера у јавном и приватном сектору.

Занемаривање значаја жена може да утиче на конкурентност привреде, фискално здравље, па чак и друштвено-политичку стабилност земље.

Данас све већи број образованих жена, за разлику од мушкараца, на своју иницијативу одлази у потрагу за послом ван граница своје земље.

Оне земље које остану без образованих жена заправо имају двоструки губитак - губе перспективног радника, узор и потенцијалног ментора.

У поређењу са мушкарцима, 45 одсто жена у Европи стекло је диплому доктора наука 2006. године, али само њих 18 одсто су на позицијама виших руководилаца.

Према овом истраживању, 45 процената жена чини укупну радну снагу у Европи, више од половине има високу стручну спрему, али свега 11 одсто припадница лепшег пола је на положају директора.

Промовисање жена је императивно у глобалној економији која све више зависи од људи, бренда и интелектуалне својине, па компаније треба да посматрају програме унапређивања жена као инвестицију, а не као трошак.

(Тањуг)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]