четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

47 Ронина и Срби

Kоментари (51) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 14 фебруар 2014 23:54
Велизар М.
Сјајно. Само једну једину замерку имам - требало је и Марка Миљанова споменути.
Препоруке:
67
3
2 петак, 14 фебруар 2014 23:59
фристајло
Вожд, где нам је?Добро питање, у добром, отрежњујућем тексту.Да, збиља- где нам је вожд?Постоји ли, уопште?Моје је мишљење, да- ако и постоји- ћути, скривен у маси. Јер, савремени Срби своје "вождове" троше, к'о чарапе; кад га испрљају и угазе- баце га.Да би ти врлина стала у чело- треба и сам да је усвојиш. Није ли то и Јевросима, и Кант, а и Бушидо поставио као услов?Само нешто пажње, при читању.Можда по неког и врати у памет.И само да подсетим и аутора- имају и Срби свој храм ронина- Плаву гробницу, острво Видо...Добар текст, заболи кад читаш...
Препоруке:
72
2
3 субота, 15 фебруар 2014 02:14
perkins
Zlatko Bogatinovski kao psiholog i ljubitelj istocnjackih borilackih vestina je sa 47 ronina odlicno ukomponovao japansku proslost,nasu sadasnjost i buducnost,Kanta nemci smatraju za svog najveceg filozofa,a Gete za pesnika,samo mi tu dvojicu imamo u jednoj licnosti,VLADIKA RADE je svoje filozofske izreke prikazao kroz stihove,a svoje pesme kao filozofiju,sta bi se reklo;najveci filozof medu pesnicima,a najveci pesnik medu filozofima,pa kaze;[bolje nego Kant]

Blago tome ko dovijek živi,
imao se rašta i roditi!
Vječna zublja vječne pomrčine
nit' dogori niti svjetlost gubi.

[lepse nego Gete]

Daj mi pjevat slavna djela
otačastva braniteljah,
njih junaštva kazat falna
od nestanja srpskog carstva,
koji krvcu kako vodu
vječno liše, i sad liju,
za obranu i svobodu
neprestano boje biju;
koji roda slavu bojnu
sačuvaše i digoše
ispod nogah varvarskijeh
hukom sjajna oružija.
Препоруке:
58
2
4 субота, 15 фебруар 2014 02:29
Nema više zemlje samuraja
I film "Poslednji samuraj" to ukazuje na popularan način. Čast i moral su izgubili bitku! Eto vam Crnogoraca.. Pa neka indijanska plemena, ukrainski kozaci, Srbi, pravi komunisti, muževnost, majčinska posvećenost porodici, nauka, umetnost, država,pošten rad,... Sve je to danas ugroženo i na izmaku snaga. Ubedili su nas da "đavo vlada". Ali neka, neka...
Препоруке:
61
2
5 субота, 15 фебруар 2014 03:47
свако
И онда најсјајнији део јапанске историје и традиције,поверити холивуду да уз сценске ефекте у стилу Хари потера,деградира једну узвишеност.
Где су неки нови Акиро Куросава и Тоширо Мифуне?
Нестали са"последњим самурајем".
Преселили се на видео игрице и лос анђелес.
Писати данас о Канту или српским косовским мученицима,у Србији где је половина становништва функционално неписмена,половина незапослена,половина испред или на"фарми",делује тако безнадежно.
Хвала аутору на потсећање на један диван сан.
Препоруке:
49
2
6 субота, 15 фебруар 2014 10:09
Marko Gay
Kako odvratan moral i drustvo u srednjevekovnom Japanu!

Da siledzija moze nekaznjeno da ubija samo zato sto se njegov naduvani ego nasao uvredenim.

Inace takvi zlocini zbog uvrede casti su uobicajeni za skoro sva tradicionalna drustva, od danasnjeg Pakistana gde silovane zene trpi sankcije, do danasnje Srbije gde pedere lincuju zbog poljupca na ulici.

Koliko su nase drustvo i moral superiorni u odnosu na sve ove tradicionalne kulture i tamne vilajete!

Zato je vazno da ih drzimo u siromastvu. Jer ako se jedva krpe, nece imati novca za oruzje. Neka se medusobno trve i tuku kao pavijani na ulicama Sarajeva.

Sve dok je nase oruzje superiorno, nema opasnosti da oni prevladaju!!
Препоруке:
10
65
7 субота, 15 фебруар 2014 10:15
Дринко Кончаревић
Где год кренемо, где год погледамо у прошлост, наилазимо на бројне примере чојства и јунаштва. Тога данас нема, бар код нас у некој доминантној мери. Свега има само чојства и јунаштва нема. А и кад се неко појави, што пише "фристајло", такав је потрошна роба. Да ли се исплати бити добар "вожд" у Србији? Не. Све добро се вртоглавом брзином извргне руглу, изложи пљувању. Какве вредности има већина у Србији? Или шта су то нису имали стари Јапанци у односу на данашње Србе? Нису имали социјализам, нису имали "фарме, "великог брата", кич музику, сујету, нису размишљали како да неког з.....у, и безграничну комоцију при преласку из опанка у ципелу. Стари Јапанци су волели своје и то изражавали кроз строга правила понашања која и ми знамо. Нису то створили преко ноћи, већ мукотрпним радом. Нпр. Јапанци су себи сами увели самоизолацију која је трајала око 400 година. Причи нема краја. И овде, вреди сетити се Арчибалда Рајса и његових упозорења за нова српска поколења.
Препоруке:
34
1
8 субота, 15 фебруар 2014 10:25
c_l
I ne samo Miljanova, on se kao istorijska licnost podrazumeva, vec i Dva Vuka iz Gorskog Vijenca, Mandusica i Micunovica.

Micunovicu da das kose oci, masku i kratki i dugi mac i eto ti samuraja. Mandusic vise lici na klasicnog ritera nego na samuraja.


Ako je istina da je pokojni Cavez poklonio nase pesme Busu Mladjem, onda je to stvarno legendaran cin.

Sjajan tekst.
Препоруке:
32
2
9 субота, 15 фебруар 2014 10:33
Бране
Златко, прочитао и одушевио...моје честитке за знање којим владаш.Овог часа сетио сам се поруке И.Андрића у приповедањима: ''...људска личност је највећа жива светиња.''Несмемо заборавити дух и традицију нашег народа.Ја сам основну школу завршио у једној забаченој сеоској школи и сазнао да су ''партизани створили свет'' . Тек када сам прочитао, касније, ВРЕМЕ СМРТИ сазнао сам још понешто... морамо се више међусобно поштовати и у овим тешким, за Србију, временима.
Препоруке:
29
2
10 субота, 15 фебруар 2014 12:27
Пуки
"Милош Обилић, Кнез Лазар, војвода Стеван Синђелић, војвода Танаско Рајић, мајор српске краљевске војске Драгутин Гавриловић, пилоти 6. ловачког пука Војске Краљевине Југославије, први народни херој (још за живота) Југославије Петар Лековић, мајор Југословенске народне армије и последњи народни херој Југославије Милан Тепић (“Синђелић новога доба“), знани и незнани припадници Војске Југославије из времена НАТО агресије 1999...А данас?...Где су?."
Како где су? Па под земљом или у Хагу!
Јер данас, како каже Нушић:
"У Србији прилике су таке,
славе бабе, презиру јунаке!"
Препоруке:
42
1
11 субота, 15 фебруар 2014 13:02
Небојша
Баш ме интересује шта би на ово величање јапанског бушидоа рекли кинези, филипинци, корејанци... Некад сам био фасциниран тиме, док нисам схватио шта је то уствари.
Препоруке:
16
6
12 субота, 15 фебруар 2014 13:08
Велизар М.
После другог читања овог одличног текста мало сам утонуо у песимизам. Да би се у заједници постигло овакво витештво и да оно буде свеопште усвојено потребно је бар двеста година. Као енглеска трава, није никакав проблем - плевиш, косиш и тако пар стотина година. А ако се запати коров мораш поново. Како ћемо ми то? Имали смо и изгубили.
Дакле видимо да етички архетип постоји у Срба. И то није проблем. Проблем је (не)делање. А питање је и где су наши „Ронини“?

Наши ронини су предуго занатлије и чиновници. Или су у најму негде далеко. А није довољан самурај са својим моралом, његов господар мора бити још чвршћи. И оно најважније, правила морају да важе за све. Има још људи који се држе али њихов напор није видљив. Нисам сигуран да је неделање у питању. У друштву у којем правила за неког важе а за неког не, немогуће је постићи хармонију. Чак и лоша правила која важе за све боља су од добрих која се примењују селективно.
Препоруке:
15
1
13 субота, 15 фебруар 2014 13:29
фристајло
Небојша
Некад сам био фасциниран тиме, док нисам схватио шта је то уствари.

Кад сте се већ бавили схватањем- требали сте то да учините до краја.
Јер, оно што је радио Јапан као држава ван Јапана- нема никакве везе са бушидом, већ са обичним империјалним пљачкама, као и све друге. Машите смисао.
Прочитајте пажљивије текст, и видећете и сами.
Препоруке:
23
3
14 субота, 15 фебруар 2014 14:10
Teoreticar zavere i blagi paranoik
Od sravnjenog Japana 45-te, do danasnjeg. Kako i zasto? Pa, jednostavno. Nisu moralno propali, za razliku od srba koje autor poredi sa njima. Mozda je to u nekim vekovima pre nas i moglo. Ustvari moglo je itekako, ali u danasnjici, Boga mi - NE.
Danas je Japan visokorazvijena zemlja sa ogromnim tgovinskim suficitom, a Srbija mazohisticka parodija negdasnje slave u bedi po zasluzi.
Cujte Srbi, vapi predobri doktor Rajs, a Sveti Nikolaj se pita, a "Koga bi dans Hrist iz hrama bicem isterao?".
Zavist, lenjost, glupost .... apsolutna suspenzija morala, dakle situacija u kojoj nema izbora, pa je i Kantov kategoricki imperativ potpuno bspredmetan i ne primenjiv. Jednostavno se ne uklapa u "najvisi" doseg srpskog "morala" - necu da se mesam, nije moja stvar.
Imerativ "Nemoj Marko sudit krivo" je najava pocetka srpske propasti, a Njegos stim u vezi kaze "Velikasi proklete im duse, na komate razdrobise carstvo". Dakle poceli smo grobariti sami sebe vekovima pre SAD i EU.
Препоруке:
12
2
15 субота, 15 фебруар 2014 14:14
Anta
Никако не могу да схватим то , што би наши клинци рекли триповање, на Јапанце и по мени потпуно бесмислено довођење у везу нас и Јапанаца, с обзиром да су српски и јапански принцип дијаметрално супротни... Српски принцип почива на идеалу слободе који се огледа у оданости Христу... Бранећи хришћанске вредности бранимо оно највредније , људско у нама дакле бранимо слободу... Јапански принцип је принцип касте сталежа, принцип господара и слуге... Величина самураја лежи у оданости господару, и његовој спремности да без поговора да свој живот за господара никад не вреднујући да ли су поступци господара морални или не... Дакле сама смрт самураја је подигнута на највиши морални ниво без обзира да ли је у служби добра или зла... О осталим детљима текста ... сепуки фуђуки и сл је досадно причати ако се има у виду да православље морално не одобрава чин самоубиства који је опет код Јапанаца подигнуто на највиши пиједестал.... и тд, да не давим више
Препоруке:
21
10
16 субота, 15 фебруар 2014 14:15
робокап@Велизар
Велизаре имала је Србија своје РОНИНЕ(Земља сељака на брдовитом Балкану) на КУМАНОВУ;БРЕГАЛНИЦИ;ЦЕРУ;ГУЧЕВУ:КАЈМАКЧАЛАНУ ал их се ШОГУН -ОНА КАРАЂОРЂЕВИЧКА МАСОНЧИНА 1918 одрекла.
Препоруке:
17
3
17 субота, 15 фебруар 2014 14:16
гаврило
Срби имају свога Вожда онаквог какви су се сами изродили!
Препоруке:
8
3
18 субота, 15 фебруар 2014 14:20
Анта наставак
Тако да и није чудо што американци праве такав филм, јер се он у потпуности уклапа у њихову филозофију плаћених ратника који ратују за своје господаре...
Препоруке:
13
5
19 субота, 15 фебруар 2014 15:03
Teoreticar zavere i blagi paranoik
@ Anta
Никако не могу да схватим то , што би наши клинци рекли триповање, на Јапанце .........


Svake godine Japan uknjizi 120 milijardi dolara trgovinskog suficita, a najveci problem je kako naterati japance da manje rade, da uzimaju vise od sedam dana godisnjeg odmora i da manje stede, a vise trose.
Nedavna tragedija u Fukusimi je pokazala da je Busido itekako ziv i da jos uvek ima samuraja, ljudi koji su spremni da se zrtvuju za druge i za opste dobro. Govorim o velicanstvenim radnicima - dobrovoljcima koji su radili na otklanjanju kvarova u zonama sa visokom radijacijom.

To je neki moj "trip".

Srpski trip je da se klinci i bukvalno utripovani, sto hemijom, sto novim tehnologijama za unistavanje duhovnosti. Srpski trip je sto srbi bukvalno tripuju Gospoda Hrista, a ne dozivljavaju ga Ga kao Boga Zivog i moralnu vertikalu.

Slazem se sa Vasim stavom da stvarno nema ama bas nikakve paralele izmedju japanaca i srba.
Препоруке:
10
9
20 субота, 15 фебруар 2014 15:23
Велизар М. @Небојша
Златно доба бушидоа било је пре отварања Јапана. Тачно, јапански империјализам починио је страшне злочине у Азији али то је период у којем се царство уклапа у свет. Злочини западних сила нису били мањи, били су само по форми другачији. Сетимо се боксерског устанка у Кини, ту је чак и Русија имала свој удео. А да не говоримо о понашању колонијалних сила по Африци дубоко у двадесетом веку. Зашто би се колонијални расизам који је у основи таквих масовних злочина спочитавао само Јапанцима? Уосталом док су Јапанци ту и тамо секли главе по свом острву, западњаци су искорењивали читаве народе. Све то наравно не оправдава злочин али не видим шта вам је ту бушидо крив?
Препоруке:
15
3
21 субота, 15 фебруар 2014 15:25
Велизар М. @Анта
Нема никаквог триповања. Нисте уочили сличност принципа. Није овде реч да ли је неко одан Христу, Цару или племенском поглавици. Поента је да оданост заједници, тј. правилима на којим је она устројена, има предност у односу на оданост сопственом животу и материјалном благостању а која карактерише данашње западно друштво. Уосталом како се остварује слобода? То је шири проблем од ове теме.
Препоруке:
19
2
22 субота, 15 фебруар 2014 20:05
Miša
@Дринко КончаревићGospodine Drinko, vaše komentare u većini slučajeva podržavam, ali ne i ovaj.Naš problem je što generalno kratko pamtimo,užasno kratko. Vaš primer:Где год кренемо, где год погледамо у прошлост, наилазимо на бројне примере чојства и јунаштва. Тога данас нема, бар код нас у некој доминантној мери. Osvrnite se na '99, to se ipak može svrstati pod danas. Tada, kao i danas, većina, a medju njima i ja, bili smo protiv Miloševićeve vladavine. Ali, kada je zapucalo svi smo zapevali:"Volimo te domovino naša ...!". Ljudi su noćivali po mostovima, junački branili ovu zemlju, stradali od bombi i to posle svih onih godina sankcija, maltretiranja, poniženja. To "SRPSKO SAMURAJSTVO" ne sme se nikad zaboraviti i mora uvek nam biti preče od bilo čijeg tudjeg.
Препоруке:
18
1
23 субота, 15 фебруар 2014 20:27
Miša
@Perkins
Vi i ostali Njegoševi fanovi dosadiste i Bogu i ljudima sa njim. Ko o čemu, vi o njemu, smanjite malo taj crnogorski egotrip, idite kod Mila pa njemu guslajte o Njegošu. Ako je već tako veliki kao što ga veličate, možda će i imati pozitivnih efekata.
Zamislite da neki moderni pesnik napiše ove stihove:
Vječna zublja vječne pomrčine
nit' dogori niti svjetlost gubi.

Ljudi bi prvo koristili google translate, a onda bi se pitali da to nije ipak Alan Ford jer su i njegove izreke u istom stilu:
"Da bi pobedio ne smeš izgubiti." ili
"Častan beg bolji je od nečasnog poraza." ili
"Sada je trenutak velikih odluka! Bolje živeti sto godina kao milioner nego siromašan sedam dana."
i za kraj
"Ako želite pobediti u trci, morate prvi proći kroz cilj."
Препоруке:
3
21
24 субота, 15 фебруар 2014 20:42
Teoreticar zavere i blagi paranoik
@ Miša To "SRPSKO SAMURAJSTVO" ne sme se nikad zaboraviti i mora uvek nam biti preče od bilo čijeg tudjeg.Ovde se pokusava dati naglasak na KONTINUITET japanskog moralnog habitusa, i u poredjenju sa tim propast srpskog. Na tu propast su ukzivali mnogi srspski mislioce i prijatelji (mada ja Dr Arcibalda Rajsa smatram jednim od najvecih srba) cija je misao i delu ismevano i sistematski zaturano po zapecima. Pogledajte samo stanje u Crkvi. Umesto da stane uz narod, oni su se podelili u klanove. Cast zaista casnim i mudrim ocima koji su u manjini. Crkva kao poslednji stub na kome pociva nas narod, je ozbiljno ostecena i pitanje je vremena kada ce potpuno ptopasti.Sve nase nije dobro, ali ni sve tudje nije lose, dragi Miso, i kamo lepe srece da se makar malo ugledamo na japance.
Препоруке:
9
1
25 субота, 15 фебруар 2014 22:34
Владимир Ђилас
Вратиће се, браћо моја напаћена, славни дани наше прошлости.
Чим 40 година Мојсијевих прође...
Препоруке:
7
0
26 субота, 15 фебруар 2014 22:41
Aleksandar
С васпитног гледишта, веома је значајно Кантово глорификовање осећања дужности, захтев да се та иста дужност врши ма шта говориле наше наклоности и стицај околности. Овим је Кант јако близак философском систему Бушида. Nije tacno da je za Kanta sticaj okolnosti nebitan jer opis situacjije zajedno sa (osnovnom) nemerom koju neko ima na umu cini maksimu postupka na sta se primenjuje Kategoricki imperativ. Pored toga situacije moze piti dodatno iskomplikovana da na se javljaju dva zahteva duznosti koje ne mogu da budu istovremeno ispunjene: to se zove "moralna dilema" i njih treba resavati na osnovu specificnih aspekata situacije.
Препоруке:
4
1
27 недеља, 16 фебруар 2014 00:36
Рђосав
Златно правило о латиничарима:

- од свих латиничара најодвратнији су црногорски латиничари.

Допуна Златног правила:

- нарочито кад цитирају Његоша.
Препоруке:
12
6
28 недеља, 16 фебруар 2014 05:31
В.П. 6143/5
Питање за г-дина Богатиновског:
Зашто међу литературом није наведена Википедија? Наиме његова прича о 47 ронина је превод са енглеског - малтене од речи до речи - текста који се налази под одредницом "Forty-Seven Ronin" на овој он-лајн енциклопедији.
Препоруке:
7
2
29 недеља, 16 фебруар 2014 06:22
roadrunner
Apsolutno se slažem sa Antinim komentarom o logički i van vremena i prostora "tripovanju na Japance" i njihov glorifikovani bušido kodeks koji nikakve veze sa Srbima nema i NE TREBA DA IMA

Azijati,za nas i Evropojane su drugi svet,moralno, emotivno,životno filozofski itd

Njihova tradicija je strogo hijerahjiska i danas,strogog podaništva i poslušnosti,potpunoj suprotnosti sa svim u našoj tradiciji

Šta je to pozitivno i u duhu sa našom tradicijom u postupcima tih ronina?Slepa poslušnost?Gospodar im zbog svadje sa drugim visokim zvaničnikom potegao oružje(zbog ekstremnog super-ega,a ja ako se ne varam u našoj tradiciji sujeta prvi i izvor svih ostalih greha,dok je u Japanu to osnovna vrlina!)zbog čega je pravosnažno osudjen.Oni zatim uz naravno super-sujetu,vrše nekoliko smrtnih greha(i ako niste vernik ti grehovi razjedaju dušu),od osvete,mržnje,besa,ubistava,uništavanja porodice,samoubistva-i to iz supersujete!

Sa njima ne treba se poredimo a još manje idolopokolnimo!
Препоруке:
6
5
30 недеља, 16 фебруар 2014 12:48
Бели Орао
""Анта и Роадранер.

Љутња не долази од сујете већ од поноса, што су две дијаметралне ствари. Друго, паралелно се спомињу и наши јунаци, а ја бих да подсетим и на пилоте из `99 који су полетели иако су знали шта их чека.
Дакле нема никаквог триповања (која ружна реч), већ је то паралела. Они јесу плаћеници, али не Легија о којој ви причате. То што Американци снимају нема везе, они и тако немају своје ронине, па о њима снимају филм.Откуд знате дарецимо Кијано није утицао(не лобирао) да се филм сними.
Ми Срби имамо много проблема,а један је велики,тај да не ценимо себе и своје, а за оне који цене Мајку Јевросиму и своје кажу да причају причу.
Шта радити питање је сад. Вратити се вери као основици, јер кућа се гради од темеља, а не од крова.
Мора много воде Моравом да протекне да би се темељ поново ископао.
Препоруке:
7
2
31 недеља, 16 фебруар 2014 18:15
roadrunner
Beli Orao,Ja nisam komentarisao što to snimaju Ameri, nit me zanima,tako da ste promašili temu.Hipertrofirana sujeta kao prvi i osnovni greh (iz koga nastaju svi ostali) koji razjeda dušu je pozadina sve te navodno plemenite priče o roninima
Препоруке:
2
2
32 недеља, 16 фебруар 2014 18:26
roadrunner
O ovim citiranjima Njegoša, istrgnutih iz kontesta i pravila paralela i veze sa bušido kodeskom.

Naopako tumačenje Njegoša i hipertorofirana sujeta su upravo i dovele do toga gde se sada nalazi Crna Gora.

Prvo su sebe samoproglasili za Srpsku Spartu (ko iole malo bolje poznaje istoriju Sparta ne treba da bude nikakav model za uzor, kao retogradno, ksenofobno, superhijarhijsko društvo, koje nigde nije stiglo dalje od granica Pelponeza i koje se urušilo samo od sebe), zatim su počeli da tvrde da su oni najbolji od svih Srba, "so Srpstva", lepši, pametniji, bolji, hrabriji...

I naravno ta ekstremna sujeta dovela ih je do sadašnjeg stanja, i samog poricanja da su Srbi jer su oni toliko bolji od ostalih.

Tako da, mante se tog ograničenog citiranja Njegoša i poredjenja sa Japancima
Препоруке:
7
4
33 недеља, 16 фебруар 2014 19:09
Бели Орао
@роадрунер.
Рекли сте да се апсолутно слажете са Антиним коментаром, па сам излагао у том контексту. Иначе ретко коментаришем нечије коментаре поготову људе чије досадашње коментаре ценим, али кад коментаришем то је у најбољој намери.
Замислите шта би било да дижемо сујету Гаји Марковићу, коментаришући његове коментаре, на пример.
Препоруке:
3
0
34 недеља, 16 фебруар 2014 20:27
Pol Korektan
Autor teksta je napisao dobar uvod o japanskoj istoriji. Deo u kome govori o Srbima i ''etici'' u Srba je slabiji.
Препоруке:
2
2
35 понедељак, 17 фебруар 2014 00:36
perkins
@Rđosav
Zlatno pravilo o latiničarima:

- od svih latiničara najodvratniji su crnogorski latiničari.

Dopuna Zlatnog pravila:

- naročito kad citiraju Njegoša.
Preporuči komentar:

pa evo nesto po tvome ukusu
Хроника
Томислав Николић: Поносан сам што Стразбур називам својим другим градом

Председник Србије Томислав Николић састао се данас, на крају посете Стразбуру, са градоначелником тог града Рондалом Риом.Николић је градоначелнику поклонио мотиве ћириличног писма у дуборезу, рад Марије Јовановић.
Председник Србије је потом у књигу гостију Градске куће уписао: "Поносан сам што Стразбур називам својим другим градом. За ваш град ме везују најлепше успомене".

(
Препоруке:
5
0
36 понедељак, 17 фебруар 2014 00:49
perkins
@Miša @roadrunner
ponavljanje je majka znanje,zato idemo da utvrdite gradivo!

SRBIN SRBSKOM rodu svome
ovo djelce posvećuje.
njegovo je sitno cv'jeće
po livadi pravoj SRBSTVA
i uzraslo i pobrato
i u v'jenac rodu dato.

O Miloše, ko ti ne zavidi?
Ti si žertva blagorodnog čuvstva,
voinstveni genij svemogući,
grom stravični te krune razdraba!
Veličestvo viteške ti duše
nadmašuje besmrtne podvige
divne Sparte i velikog Rima;
sva viteštva njina blistatelna
tvoja gorda mišca pomračuje.
Šta Leonid oće i Scevola
kad Obilić stane na poprište?
Ova mišca jednijem udarom
prestol sruši a tartar uzdrma.

Mi smo Srbi narod najnesrećni:
svaki Srbin koji se prevjeri —
prosto vjeru što zagrli drugu,
no mu prosto ne bilo pred bogom
što ocrni obraz pred svijetom,
te se zvati Srbinom ne hoće.
Ovo ti je Srbe iskobilo,
robovima tuđim učinilo
Препоруке:
6
0
37 понедељак, 17 фебруар 2014 01:03
Небојша
фристајло
1.
Ја сам изнео своје мишљење, а ви сте могли да питате да обраѕложим наведено. Уместо тога, оценили сте да су ми мисаоне функције слабе, зато што вам се није свидело шта сам написао. Дакле, нападате мене, иако немате појма ни ко сам ја, ни каква знања о материји имам. Улазите у борбу, а не познајете противника. Шта ли би Сун Цу рекао за ово. Ето, ја само сматрам да сте погресно информисани.
А ја сматрам да је баш бушидо кодекс директно повезан са јапанским империјалним милитаризмом, да је био један од главних индоктринационих алата у стварању националне политике и уређења друштва, у којој је јапански цар божанство на земљи, јапанска острва света острва која штити пантеон богова, да је јапанска нација супериорна у свим пољима, па и морално и духовно у односу на остатак света. Да је Хагакуре добрано 100 година од успостављања војне управе, у којој су самураји проглашени непотребним.
Препоруке:
4
1
38 понедељак, 17 фебруар 2014 01:26
Небојша
2.
Велика већина су постале бирократе, и кренули да се баве другим пословима. Тако да у доба писања Хагакуреа, није било људи који су се сећали живе борбе. Писац је самурај који је уствари био егзекутор, после смрти господара избегао тзв. јунши ( сепуку после смрти господара ), постао будистички свештеник, написао дело које би могло да се окарактерише као идеализација. Дакле некаква кодификација понашања је настала добрано по завршетку самурајског доба. Ово дело ће изронити поново у 20.веку, и уз "Бушидо, дух самураја", дефинисати појам бушидо какав га данас знамо.
А пре ће бити да су самураји били у већини случајева хладнокрвне убице са психопатским караактеристикама личности, слично неким витешким редовима у Европи.
Сматрам да идеје о "мачу који сам убија ( Дајсец Т. Сузуки )", о борби и убијању ослобођеног идеје добра и зла ( такође Сузуки ), не могу да буду идеје моралности психички нормалне особе, а камоли покретач развоја друштва као целине.
Препоруке:
5
2
39 понедељак, 17 фебруар 2014 01:41
Небојша
3.
Дакле, да завршим више (и ово је много што пишем ), ако хоћете да имате за шта да се борите, волите своју земљу и своје ближње, не чините другима што не желите себи, радите, усавршавајте се, будите способни да функционишете са другим људима у друштву, стварајте здраве међуљудске односе, васпитавајте децу да постану људи. И наћи ћете снагу за борбу.
То су нека моја размишљања, не кажем да сам у праву, жив сам човек, али су моја, свиђала се неком или не.
П.с. Иначе, током година сам имао доста сукоба са србима који су заступници бушидоа и разних јапанских будо вештина, који већ кад нису могли да буду самураји, желе да буду већи јапанци од јапанаца. Неки су ми упадали у кућу, у жељи да ме преобрате и убеде у супериорност своју, својих учења и вештина, и наравно, оријенталних ментора. Само ћу рећи да ме сада избегавају на улици, а сматрао сам их за пријатеље, и да је било много смешних момената.
Толико од мене, ајд у здравље!
Препоруке:
5
1
40 понедељак, 17 фебруар 2014 03:40
чојство и јунаштво
Ја лично би на крају текста споменуте односе другачије вредновао.

1. Однос личности према самој себи, изградња самопоузданост и општих вредности почиње већ у детињству. Ту је здрав и према детету прилагођен однос породице, родбине и друштва важан. Детињство је темељ у изградњи уравнотеженог и здравог духа.

2. Однос према другим људима, произлази из наученог и стеченог у детињству. Поштуј себе, родитеље, родбину и друштво као што очекујеш да будеш и ти испоштован.

3. Однос према држави Србији и српском народу(и осталим народима) је аутоматски добронамеран ако у здравом духу, честите вредности, људску свест просвете.

Нажалост се све може злоупотребити, тако да се у прошлости људи који су се за државу и народ жртвовали као за својег најближњег, били од појединаца или од државе изневерени. Што вредностни систем урушује.
Препоруке:
3
0
41 понедељак, 17 фебруар 2014 08:28
Miša
@perkins
Molim Vas, prevedite mi sledeće reči i stihove:

čuvstva

razdraba

blistatelna

tvoja gorda mišca pomračuje

tartar

iskobilo
Препоруке:
0
5
42 понедељак, 17 фебруар 2014 12:25
Велизар М. Небојша
Само кратко, јер се део вашег одговора односи и на мој пост, не само Фристајлов. Дакле, морам да признам да стоји и ово што сте написали. После оваквог образложења ваш став је јаснији. А оно "не чините другима што не желите себи" је основ и мог личног морала. Наравно да је за нас бесмислено слепо усвајати Бушидо који је настао у другој култури и другим околностима али то не значи да се тој култури не можемо дивити. Дивљење не значи усвајање. Даље, и те како се слажем и да је бушидо искоришћен као алат за индоктринацију. Међутим, шта је то другачије од немачког "иберменша" или француског, англосаксонског и иног расизма? Све империје и колонијалне силе друге су народе сматрале дивљацима, мање вредним. И у њиховим редовима гајиле су се психопате (којих опет има свуда).
На крају, коментар вам је одличан, уопште није "превише". Ако још увек ово пратите волео бих да чујем ваше мишљење о разлици у односу према заједници између источних и западних ("наших"?) култура а у овом контексту.
Препоруке:
2
0
43 понедељак, 17 фебруар 2014 13:33
Небојша
Слажем се са вама, о западним империјалистима, пљачкашима, који су као појам измислили расизам тек имам посебно мишљење. Да напоменем да су јапанци преузели пруски модел организације, стапајући га са својим идејама. Што се тиче односа ка заједници, пробаћу да будем кратак. У данашње време је свуда присутно уједначавајуће дејство англосаксонске глобализације. Друго, има много разлика, тешко је сад поредити Тајланд, Филипине и Јапан. Али ајде да будем груб у оцени, за Кореју,Јапан и Кину се може рећи да су били кроз историју ауторитарна друштва. Јапан је специфичан због пренасељености, тако да се јапанци уче да не узнемиравају друге својим проблемима, не исказују их,тешко се жале другоме. Доста су добро организовани до најситнијих детаља што се тиче ствари у локалној заједници рецимо, ето то бих волео да прихватимо. Неки кажу да је савремен јапански живот и култура друга планета.
У крајњој линији, то су људи као ми.
Ето ако је ово нешто помогло.
Препоруке:
3
0
44 понедељак, 17 фебруар 2014 13:45
Небојша
Велизар
Само да додам, мислим да је ово најбитније. Они тамо воле своју земљу, без обзира на нацију, а неки имају и Фукушиму, па живе тамо. Исто као немци Немачку, и французи Француску. Наш проблем овде је што срби не воле своју земљу... Јер се не би овако понашали према њој да је воле.
Препоруке:
2
1
45 понедељак, 17 фебруар 2014 15:02
Велизар М. @Небојша
Ех, не може народ да буде крив сам по себи. Ја бих пре рекао да није најјасније шта је то што треба волети. Много нам је све привремено. Ономад краљ и краљевина, јуче комунизам и социјализам, данас национална држава. Нисам на то мислио. Мислио сам на равнотежу између стриктно личног и колективног интереса. Како то постићи? Био сам у ситуацијама да се предлози за побољшање у заједници одбијају или гледају са сумњом уз питање "а шта ти имаш од тога?". Зар није јасно да и појединац има користи ако заједница има користи? Испада да ћу лакше извести побољшање ако ћу успут нешто и дрпити и још то јасно да најавим. Наопако! Е то хоћу да научимо од Јапанаца а и Кинеза, како ту равнотежу успоставити. И зато ми је драго што се овај текст појавио овде, макар и преписан са википедије.
Препоруке:
2
0
46 понедељак, 17 фебруар 2014 16:15
Небојша
Знам тачно о чему причате. По некој дефиницији, зрела личност би по аутоматизму знала значај колективног деловања, чак иако је јак индивидуалац ( што не искључује једно друго, јак индивидуални развој и спознаја још би више требало да појача деловање у колективу). У друштву "нормалног" човека, људи се неће бунити ако људи чији рад има велики значај за друштво зарађују пуно новца ( рецимо борба против болести, развијање нових технологија ), јер знају свесно и несвесно да њихов рад потпомаже све људе у заједници. Проблем је што ми имамо психопатолошко уређење друштва, вероватно од 2.светског рата, у спрези са етнопсихолошким моментима и инетересима великих сила, па имамо то што имамо. Неке од одлика психопатолошког уређења су довођење некомпетентних људи,расипање највреднијих интелектуалних ресусрса ( одлив мозгова ), непоштовање туђег рада, емоционално, морално и интелектуално опадање способности становништва. А пре више од 2000 година Кинези су кроз конфучијанизам имали неке идеје ...
Препоруке:
3
0
47 понедељак, 17 фебруар 2014 16:22
Небојша
... како би друштво требало да се води. Код нас је проблем и опште безакоње, и то институциализовано. Како да научимо да боље функционишемо као колектив од Кинеза и Јапанаца? Па можемо да посматрамо и да указујемо шта је добро, и да то прихватимо ( уосталом, и од других, а не да прихватимо најгоре ко по обичају ), али најважније да се сами трудимо да се усавршимо, без обзира на околини. Јер, ако хоћемо да буде промена, први морамо то да постанемо, у свом животу.
Препоруке:
3
0
48 понедељак, 17 фебруар 2014 17:02
Велизар М. @Небојша
Ако околина стимулише модел понашања који је деструктиван онда ће до деструкције и доћи а та околина ће се прекомпоновати у друге заједнице. Тј. ако је то фирма - пропашће, ако је држава- распашће се, а ако је то народ - одродиће се. Сведоци смо тога.
Оно што могу да урадим је да испољену себичност у својој околини исмејем или презрем иако редовно "бивам обавештен" да је "Бог прво себи браду створио".
Да не дужимо више. Нешто ми се чини да ће се нит ове дискусије често протезати и кроз друге теме.
Поздрав.
Препоруке:
2
0
49 понедељак, 17 фебруар 2014 17:35
Нада
Текст је полако рађен и коришћена литература да би се приказала,скоро идентична подударност,кроз историју свих народа света,о високој свести и самосвести,које су доводиле до људске части,која је предходила чувању породичног огњишта,нежаљењу поклањања и оног највреднијег,самог живота заради будућности отаџбине и самим тим Потомака својих,да им пут утрт буде и обезбеђено лаганије корачање кроз неправде које ће,свакако доћи,јер људски духовни живот тешко се поклапа са оним физичким и материјалним да би свест достигла правду у неком ионако кратком(као светлица и краћем од светлице)земаљском животу.Старосна граница је,додуше,кроз векове померана,а ми Срби,почесмо да губимо све оно ,вековно створено,и како овде у тексту прочитах,углавном због нечињења,пуштасмо да нас "подчине"заостали за нама стотинама година,писмени се одрекоше свог знања и писмености,због ових других бројчано јачих,а они храбри,по генетском наслеђу,стално ударају на препреке,иако још има људи и ЧОВЕЧНОСТИ."Дринска"
Препоруке:
2
0
50 уторак, 18 фебруар 2014 02:07
perkins
@Miša

čuvstva-dolazi od reci čuvstvo sta je osjecaj ugodan ili neugodan ,a moze i obadvoje zavisi u kojem kontekstu se upotrebljava

razdraba-drobi,razara,unistava

blistatelna-vecno blistava

tvoja gorda mišca pomračuje- mišca je mišić,uzeto kao metafora za ruku,znaci tvoja gorda ruka i njena dela daleko nadmasuju sve poznate vrednosti Sparte i Rima

tartar- u Grckoj mitologiji ime za pakao,nalazi se u podzemnom svetu[Had]i njime upravlja istoimeni bog Tartar-po Grckome Tartaros,cudno mi je da tu rec ne poznajes,eh sta ti je moderan svet,

iskobilo-upropastilo

bez imalo respekta i postovanja ti reci jednog velikog coveka uporedujes sa italijanskim strip junacima,ON nije moderan,Platon,Sokrat,Aristotel su dva milenijuma stariji od njega,ali celi svet cita njihova dela,da nisu i oni za tebe staromodni?'kada NJEGOVA dela budu obavezna lektira u osnovnoj i srednjojskoli tada im nece neki novi mesaja menjati svest,ali lektira je a.ford!
Препоруке:
3
0
51 уторак, 18 фебруар 2014 21:50
фристајло
Небојша

фристајло
1.
Ја сам изнео своје мишљење, а ви сте могли да питате да обраѕложим наведено. Уместо тога, оценили сте да су ми мисаоне функције слабе, зато што вам се није свидело шта сам написао. Дакле, нападате мене, иако немате појма ни ко сам ја, ни каква знања о материји имам. Улазите у борбу, а не познајете противника. Шта ли би Сун Цу рекао за ово. Ето, ја само сматрам да сте погресно информисани.

Ако се више не јавим на овом сајту- то је зато што сам извршио сепуку, у налету стида, што оспорих Вашу величину.
А пошто је сутра леп дан, можда изађем и напоље, да ме огреје Сун це...
Ако сам погрешно информисан- обратите се аутору текста.
Одатле сам се информисао.
Ви се не морате слагати са њим, још мање са мном.
Исто право задржавам.
Препоруке:
1
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер