Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Ukrajina i "kosovski presedan" - sila prava i pravo sile

Komentari (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 18 mart 2014 17:01
Goran Jevtović
odluka da se u jednom slučaju, tj. Kosova i Metohije, prizna pravo naroda na samoopredjeljenje kao principa koji je primarniji od principa suvereniteta,
Krim i Kosovo i Metohija nemaju ama baš nikakve dodirne tačke u pravnom smislu.
Slučaj Krima treba porediti sa ujedinjenjem dve Nemačke, što je najpribližnije ili sa slučajem razbijanja SFRJ, odnosno raspada SSSR-a kada nisu poravnati računi i ispravljene komunističke, antinarodne i po tadašnjem njihovom Ustavu, protivustavne brljotine.

Šiptari su bili i ostalih nacionalna manjina koja ni prema Povelji UN nema pravo na samoopredeljenje.
Oni mogu biti samo primer kako se silom i agresijom nelegalno oduzima deo teritorije suverene zemlje i dodeljuje toj nacionalnoj manjini.

Pozivanje Rusije na presudu Međunarodnog suda pravde o Kosovu, u ovom slučaju odnosi se samo na "deklaraciju" o proglašenju nezavisnosti u smislu postupanja zapada i organa međunarodnog pravosuđa i ništa više.

Tekst je odličan Bogdana.
Preporuke:
87
4
2 utorak, 18 mart 2014 17:07
Miroslav
Imam reprint izdanje knjige Dr. Radovana Kazimirovića iz 1939. godine, gdje on pisao o svom susretu sa Ocem Zarijom, kumom Tarabića i u kojoj je rekao da će doći vrijeme opšteg rata gdje će se svako tući sa svakim.
Preporuke:
31
9
3 utorak, 18 mart 2014 18:01
Pol Korektan
Da kažemo prvo da ste upotrbili sve važne ''key words'' tako da tekst ima početak i kraj što je dostignuće, i to ne samo na ovom portalu.
Znate i sami da mali pas njuši ali veliki uzima. Da li je čovečanstvo spremno da taj, prevedeno na polje kulture - *princip* promeni u jedan dogovorni civilizacijski čin, da ga institucionalizuje i poštuje? Naravno da je odgovor odrečan. Otuda se SB UN nije ništa pitao pre bombardovanja Srbije. Otuda je svet postao jedan globalni ''Free Market''. Čudim se da još postoji! Ako se setimo npr. sporazuma Molotov-Ribentrop videćemo kako je pravni akt poslužio u taktičke svrhe. Mada se kaže da je Zapad 'kolevka demokratije' to je nešto što važi samo one kojima je naređeno da manje ili više /ne/uspešno glume demokratuju. U tom smislu je koncipirana spoljna politika ''Središnjeg Subjekta''/po Habermasu/, a anarhija,destrukcija i dekonstrukcija tkz. humanih načela u međunarodnom ponašanju i pravu služe da bi se upotreba sile opravdala ispraznom retorikom.
Preporuke:
28
3
4 utorak, 18 mart 2014 18:24
Stanić Milan
Šta su danas UN?Dali one imaju neophodan instrumentarij pozivajući se na praksu međunarodnbog prava o nepovredivosti granica, rešavanja sukoba između država mirnim putem - koje je jače pravo, da li pravo na samoodređenje do otcepljenja ili fizički kontinuitet države? Očito da "veliki"ovo tumače na način kako im odgovara u datom trenutku,a ne na osnovu međunarodnog prava.
21. 12. 1965 usvojena je Deklaracija generalne ansambleje UN u kojoj se između ostalog kaže:
" Nijedna država nema pravo da neposredno ili posrednbo interveniše iz bilo kog razloga u unutrašnje ili spoljkne poslove ma koje druge države.Sledstveno tome, zabranjeni su oružana intervencija i svi drugi oblici mešanja ili pokušaja ugrožavanja ličnosti države ili njenih političkih i kulturnih osnova.
2.Nijedna država ne sme upotrebiti ekonomske,političke ili ilo kakve druge mere ili da podstiče upotrebu ovih mera da bi prinudila drugu državu da joj se podvrgne u vršenju svojih suvereni prava(nastavak)
Preporuke:
29
2
5 utorak, 18 mart 2014 18:36
Stanić Milan 2
(nastavak)
ili da obezbedi za sebe bilo kakve prednosti.Isto tako,ni jedna državva neće organizovati,pomagati,podsticati,finansirati,podstrekivati ili tolerisati subverzivne,terorističke ili oružane aktivnosti usmerene na nasilno svrgavanje režima druge mdržave ili mešanje u građanski sukob u drugoj državi.
3.Svaka država ima neotuđivo pravo da bira svoje političke, ekonomske,socijalne i kulturne sisteme,bez mešanja u bilo kom obliku od strane druge države"...(etc)

Da zaključim.Poziciju jedne zemlje određuje njena unutrašnja kohezija,sposobnost da odbrani suverenitet,politička i ekonomska stabilnost a ne načela međunarodnog prava.Rezolucijom 777 od strane SB UN(za koju je glasala Rusija)konstatovano je da je SFRJ prestala da postoji,a daljnjim rezolucijama 758,761,764 Srbi su proglašeni za agresore i građanima uvedene neviđene sankcije da bi odbrana zemlje bila teška i uluzorna.Narode - uvek veliki pišu pravila za druge,a izuzetke ostavljaju za sebe.
Preporuke:
37
3
6 utorak, 18 mart 2014 19:41
vemi
Pitam se koliko neko mora biti nakaradnih pogleda na pravo, na pravdu, da bi tekst Milana Stanica ocenio minusom?!? Ili koliko je taj rukovodjen zlom? I takvi su uvek medju nama i miniraju svaki pokusaj da se moralne norme ponovo uspostave kao drustvene vodilje - jer su, na zalost, veoma oslabljene od kako nas Big Brother uci "ljudskim pravima i humanosti"....
Inace, izuzetno dobar clanak, kao i komentari Milana Stanica.
Preporuke:
23
1
7 utorak, 18 mart 2014 19:46
ivan3012
Ili najkrace receno: Samo sila Ruskog Oruzja moze i mora da uspostavi planetarni red i postovanje zakona..A mir dolazi kao logicna posledica spremnosti Rusije da ga upotrebi.I jos nesto:Uveren sam da je Rusija daleko spremnija i odlucnija da naredi lomljenje pecata komandantima nuklearnih podmornica-kao prvom udarnom esalonu-nego sto to idioti na zapadu i mogu da pretpostave..Jer definitivno-Rusija je najjaca i najodlucnija vojna sila danasnjice..Njena era upravo pocinje,na radost i srecu svih ponizenih,potlacenih slobodoljubivih naroda..Neka Bog podari neumoljivu silu Ruskom Oruzju kao sto je podario mudrost Velikom Vladimiru Putinu.
Preporuke:
42
1
8 utorak, 18 mart 2014 20:30
fristajlo
Zato bi bilo od presudnog značaja da se ovo vreme ispostavi kao vreme uspostavljanja principa koji će biti obavezujući na svetskoj ravni.

To bi bilo dobro, slažem se.
Međutim- prilično sam skeptičan da će do toga i doći, i to iz dva razloga.
Prvi- da bi sila prava bila dominantan model u rešavanju konfliktnih situacija, mora da postoji kakva- takva ravnoteža u sili kojom raspolažu u nekoliko geopolitički strateških punktova sveta; ovaj period "prava sile" je i nastupio jer je ta ravnoteža izostajala.
Drugo- neovarvarski koncept evroatlantske horde je u takvom "amoku", da treba biti baš optimista, pa se nadati da će se "dozvati u pamet". Ta društva su potpuno kriminalizovana i politički slaba.
Ipak, ima nade da se ponovo uspostavi- Rusija i Kina se vraćaju na noge, a svakako su neuporedivo manja opasnost za silu prava od one, koju predstavljaju anglo-saksonsci sa prirepcima, okupljeni u NATO.
Bogdana, kao i obično- hirurški precizna i jasna.
Preporuke:
36
0
9 utorak, 18 mart 2014 20:35
Milutin
KRIM je ranije otet (Hruščov je oteo)od RUSIJE, ....sada je KRIM vraćen svojoj matici, majci RUSIJI!


KOSMET je ranije delimično otet(agresija NATOa na Srbiju bez dozvole UN), ....doći će vreme da se KOSOVO i METOHIJA vrate svojoj matici, majci SRBIJI!

Rezolucija UN 1244 , je temelj za sada!


Srbia će vratiti svoj Krim(Kosmet)
na bilo koji način, pa i na ruski način!


Dogodine u crskom Prizrenu i srbskom Skadru!
Preporuke:
45
0
10 utorak, 18 mart 2014 20:42
Beograđanin
Kosmet je otet pravom sile, a Krim se prisajedinio silom prava.

Dokaz?

Po Srbiji su padale bombe, po Krimu nisu.
Preporuke:
47
0
11 utorak, 18 mart 2014 21:11
Nuklearna batina
Gledao sam jutros CNN i prikazali su izjavu nekog poznatog ruskog televizijskog voditelja koji je bukvalno izjavio sledece: Mi smo jedina drzava na svetu koja moze Ameriku da pretvori u radioaktivni pepeo!

Dopalo mi se, opustilo me.
Preporuke:
46
1
12 utorak, 18 mart 2014 22:04
Srbin
"... je gola sila uzurpirala vlast – i da je tu ponajmanje reč o autentičnom događanju naroda. Ili, preciznije, kada je međunarodno pravo već u najvećoj meri urušeno - i kada za jedan deo zapadnih država postaje prihvatljivo nasilno preuzimanje Ukrajine od strane grupacija od kojih su mnoge povezane sa savremenim fašizmom – po logici stvari, i povratna upotreba sile postaje legitimno političko sredstvo. To je obrt koji se nužno vraća kao bumerang u svakoj situaciji u kojoj se napusti teren sile prava i na njeno mesto postavi pravo sile."
Preporuke:
16
0
13 utorak, 18 mart 2014 22:17
Mirko
Vi baš ne znate da se historijski suočite sa stvarnošću. Šta biste vi sa Kosovom, tamo je 90% Albanaca. šta će vam to, svaki tamošnji referendum znači glas za otcjepljenje ili protusrpske zakone, mjere itd.

Imate smo dvije opcije, da protjerate silom sve Albance sa Kosova ili da okupirate i zavedete diktaturu, tj da se Albance ništa ne pita.

prva opcija je u današnje vrijeme nemoguća. Ne možeš u Evropi protjerati milion ljudi bez kazne. Druga je neprihvatljiva i nemoguća bez rata.

Znači Kosovo je praktički izgubljeno, bez obzira na Nato, priznanje i druge gluposti. To treba da prihvatite a ne da gubite koliko vidim ogomnu energiju na nešto što je nemoguće preokrenuti.

RS je također izgubljena bitka, ruska enklava uNato okruženju. Rusija može samo da vam pošalje dobrovoljce vozom (ako imaju uredne karte).

Znači koncentrirajte se na Vojvodinu jer nju još možete da sačuvate iako svakim danom sve manje
Preporuke:
1
39
14 utorak, 18 mart 2014 22:35
Dejan
Mislim da je aneksija Krima dobra za Srbiju.

Zapad je zadnjih 24 godine korak po korak radio na opkoljavanju Rusije. Jugoslaviju su rasturili kao probu. Srbiju su napali da vežbaju stvaranje nacija na teritoriji Rusije. Svaki potez Zapada i NATO je proračunat na preuzimanje Ukrajine i postavljanje NATO 500 kilometara od Moskve.

O žurbi i fatalnoj grešci Amerike govori i nestrpljenje sa pučem i već čuvene reči Nulandove (fak EU). Ako im propadne završni potez, ako Rusija sada odoli, može da se desi da zlotvori sa Zapada pristanu na novi Berlinski kongres. Kosovo je bilo američki hir i znak obesti, a kad podgreju Kataloniju, Škotsku, Transilvaniju i druga žarišta, neće im prijati kosovski presedan.
Preporuke:
25
0
15 utorak, 18 mart 2014 22:50
Pol Korektan
@Mirko
Mirko, pazi Slavko!
Hrvati /kojima pripadate po načinu na koji koristite štokavski dijalekat/ se osećaju kao onaj čuveni vrabac koji se smrznuo pa upao sa oluka u konjsku balegu, ugrejao se, zacvrkutao a mačka ga čula i ... dalje znate i sami. To što ste u Jasenovcu / najviše / i u građanskom ratu 90-ih ''rešili srpsko pitanje'' postaje hrvatska nacionalna iluzija koju ćete skupo platiti. Doslovno skupo jer ćete u Dalmaciju dolaziti kao turisti, puni nostalgije. Slično kao što preko 200 000 proteranih Srba iz Hrvatske ili želi ili ponekad i poseti svoje nekadašnje domove koje ste im pokrali i oduzeli. Ne bih vam bio u hrvatskoj koži ni da me prime u sve ''Evrope'' sveta. Na kraju Hrvati su civilizaciju zadužili kravatama, što će reći omčama za ljude i stoku.
Dakle Vi, Mirko, možete mirno da spavate. Neće Vam biti dobro. Naprotiv.
Na Kosovo i Metohiju ćete se vratiti sa Vašim zemljacima Janjevcima. Možda vas pustimo u Srbiju da kao evro-škart otpevate Danke Deutschland
Preporuke:
33
1
16 utorak, 18 mart 2014 23:43
Darko@Mirko
@Ne možeš u Evropi protjerati milion ljudi bez kazne
Vi ste u toj istoj Evropi proterali 400.000 ljudi i slažem se sa tobom da to svakako neće ostati bez kazne.
Preporuke:
29
0
17 sreda, 19 mart 2014 00:10
Observantes
Kristalno jasan tekst. Etiološki definiše problem, problem „sile prava“ i „prava sile“. Zato je Milošević jedan od dvadeset najvećih Srba u istoriji ovog naroda (superioran kao Milošević jednom se rodi u 100 godina srpskom narodu, za dvadest vekova nove istorije rodi se tek 20 takvih, značajnih!). Ali Milošević nije samo srpska imovina već je univerzalni primer kojim se srpski narod vekovima kvalifikuje kao istorijski i slobodouman. Milošević je "silom prava" pobedio udruženo zlo i golo „pravo sile“. Zato su i digli zlikovačke avione, sipali uranijum jer na džentlmenstvo poraženih po civilizacijskim konvencijama, pokazalo se, više netreba računati...
Preporuke:
21
1
18 sreda, 19 mart 2014 00:13
Observantes
... Postoji samo besnilo granuliranih mozgova što je ekvivalent za definiciju današnjeg „prava sile“ . Rusija danas demonstrira silu prava, na iznenađenje mnogih koji su usput još i šokirani. „Sila prava“ postaje sila i primenjiva je samo ako je „pravo sile“ preventivno(sopstvenom snagom) onemogućeno psihopatskom mozgu. Rusija upravo sada udžbenički deli lekcije jednoj razmahnutoj svesti zla ali i upozorava civilizaciju!
Preporuke:
18
1
19 sreda, 19 mart 2014 00:27
Darko za uvažene komentatore
Hrvati nemaju neprijatelja. Sem možda Srba a njih se ne bojimo. Što se tiče protjerivanja, tih 300,000 moglo je lako da se pretvori u 700,000 nakon Banja Luke jer vi ste rekorderi u masovnom beganju bez razloga. U strahu su velike oči, no to nije opravdanje da besmisleno optužujete za genocid. Radije poradite na hrabrosti vlastitih boraca

Izvinite na direktnom odgovoru
Preporuke:
3
30
20 sreda, 19 mart 2014 00:38
Pogled sa Strane
Mirko, naivni!

"Ne možeš u Evropi protjerati milion ljudi bez kazne."

Ne samo da moze, nego je i pozeljno ako su u pitanju "mali rusi" i Rusi.

Vise od million Srba je proterano iz svojih vekovnih domova.
Preporuke:
19
0
21 sreda, 19 mart 2014 01:11
Darko@ Darko za uvažene komentatore
Molim vas nemojte više, barem nama Srbima da pišete o vašoj hrabrosti i junaštvu, imali smo prilike da se dobro upoznamo tako da je krajnje bespotrebno o tome govoriti. Jedino ako vam to služi za nabijanje samopouzdanja, onda je u redu. Evo i ja se pridružujem, vi ste najhrabriji narod na svetu, ne zato što se ničeg ne bojite, već zato što se ničeg ne stidite. Pozdrav pokatoličeni, ispričavam se zbog osobnog obraćanja.
Preporuke:
24
1
22 sreda, 19 mart 2014 01:25
miu
Mirku , Darku i sl.

Zaista ste izopačeni! Besmislene optužbe? Znam lično ze zaklanih 36 staraca koji su ostali jer im je Tudjman garantovao bezbednost. Vi uživate u svom zlu!
Preporuke:
28
2
23 sreda, 19 mart 2014 06:16
Stefan Kanada
Bolesna mrznja prema Srbiji kao osnova identiteta -croata (ili kako ih vec nazvase) je za zaljenje.

Kod pristojnih ljudi i razgovor o ovome po svemu krvolocnom i primitivnom balkanskom plemenu izaziva stid.

Kao i tugu za zrtvama njihovih strasnih zlocina.

Pravi zlocinci su i njihove gazde koji instrumentalizaju ove jadnike.
Preporuke:
16
0
24 sreda, 19 mart 2014 06:48
Svetislav Kostić
Sve počeloGoebačevim razbijanja Sovjetskog Saveza. Njegova nagrada, šaka biblijskih zlatnika, za predavanje na američk
im univerzitetu jednom godišnje za sumu od 250.000 dolara. u praksi se svelo na jedno predavanje i jednokratnu isplatu apanaže
od 250.000 jues dolara.

Valjda radi loše savjesti jer Gorbačov zdušno pomogao ujedinjenje neistočne i zapadne Njemačke. Nekoliko godina Gorbačov pozivan u Berlin i "nagrađivan" pismenim zahvalnicama i smještaj Gorbačove teško oboljele supruge Larise da umre u jednoj renomiranoj njemačkoj bolnici.

Ja sam se uvijek nadao da će Gorbačov najkasnije dolaskom Putina na vlast biti pozvan na odgovornost njegovom nedjelu nedjelu adekvatno kažnjen. A kada na tv vidio Jelcinov pompezni pogreb, shvatio da Putin tim gestom vraća visoki značaj položah predsjednika Rusije da Predsjedniku rusije postavio presedan za viskoki položaj svih budućih predsjednika Rusije, koji pijandura Jelcin igrajući klovna sveo na nivo banalnog cirkusa.
Preporuke:
10
0
25 sreda, 19 mart 2014 07:09
Svetislav Kostić
Gorane sve što si napisao u redu je. Sem što si zabovravio podvući da za domaće izdajnike za njihov dio u razbijanju Srbije nema abolicije jer su se svjesno sa punim angažmanom zapadnim agresorima stavili na raspolaganje za finalne izvršioce u razbijanju Srbije.
Preporuke:
13
0
26 sreda, 19 mart 2014 07:18
Svetislav Kostić
Nuklearna batina! Da sam na mjestu Rusije ne bi ni jednog dana oklijevao, a zapadni Evropu degradirao u nuklearnog taloca dok se ne skože za silu prava jednakih.
Preporuke:
11
1
27 sreda, 19 mart 2014 09:15
Jasna Simonović
Kao i uvek čisto napisan tekst...hvala, Bogdana...
Da, odavno je svet stasao za globalno pravo...
Izrabljeno međunarodno pravo sa svojevoljnim tumačenjima i dokaznim slepilom koje uništava osnovni princip prava - život - nisu put koji su toliki sveti i pametni ljudi toliko puta pokušali da nam utru bivajući uglavnom iskorišćeni, neshvaćeni i često ismejani... Između sile prava i prava sile srećom danas postoje silice ljudi koje komunikaciju dovode u ravan neophodnu da "principi obavezujući na svetskoj sceni" možda i zažive...
Preporuke:
14
0
28 sreda, 19 mart 2014 10:53
NSPM web
Poštovani komentatori,
molimo vas da se, što je moguće više, držite teme teksta, ili vaši komentari neće biti objaviljivani
Preporuke:
12
1
29 sreda, 19 mart 2014 12:17
ivan3012
Nema sile prava bez prava sile/koja to omogucava.
Preporuke:
13
1
30 sreda, 19 mart 2014 15:43
Gedža
Biće da se Rusija naplatila preko leđa Srbije.
Slučaj Kosmeta je samo poslužio Rusima da postignu svoje ciljeve. A Srbi i Srbija???
Preporuke:
3
9
31 sreda, 19 mart 2014 16:19
Soko sa Grmije
Bogdani zameram što o par exelance političkim temama hoće da raspravlja samo sa normativnog aspekta izostavljajući istorijsko pamćenje. Kad bi ovo drugo prizvala, teško da bi mogla da razazna "suverenitet Ukrajine"!
Preporuke:
2
4
32 sreda, 19 mart 2014 17:17
Svetislav Kostić
Nikakav "miroslav" ti nisi nego jedan zlobni pakosnik Ratoslav.
Preporuke:
3
0
33 četvrtak, 20 mart 2014 23:49
mrkopalj
Rusi su na ovo čekali sve od odvajanja Kosova. Niko tada ni reč nije rekao a sada kobajagi ih smeta. Nakon deset godina, baš da verujemo.
Preporuke:
1
0
34 petak, 21 mart 2014 03:26
DRAGAN
Krim i Kosovo i Metohija su političiki slični, komunisti su odlučili o njihovoj sudbini, a zapad namerno to izbegava da kaže ( bilo je par izuzetaka), normalno da se ta odluka komunista uklapa u interese zapada i separatista ..kada ste čuli jednog Albanca ili Hravata da traži da se ponište avnojske granice ili ustav iz 1974? tako je i sa ilegalnom bandom u Kijevu ,niko od njih neće da kaže da je komunista Hruščov ( ukrajinac) 1954 Krim oteo od Rusa. Uvek se politika vodila silom ,zapad ( anglosaksonci)je od 1990 otvoreno krenuo na osvajanju istočne evrope, a put su im otvorili Gorbačov i Jelcin , a to što se separatisti i sluge balkana ( Mirko) kriju iza gospodara to je i normalno! gospodar je uvek voleo vernu slugu, a mi Srbi ne možemo se spustiti na taj nivo
Preporuke:
0
0
35 subota, 22 mart 2014 16:05
stefan.borota@gmail.com
PRAVO NA SAMOODBRANU
Pošto je povodom Sirije ukazala na „ruski diplomatski trijumf“, ga. Koljević danas ističe ukrajinsku „tačku preloma“. Ali, prvo treba uvideti da Siriju za sada nije spasla nikakva diplomatska umešnost nego oružana spremnost Rusije da svim sredstvima i po svaku cenu, zatre primicanje bliskoistočnog islamističkog haosa ruskim granicama. Još značajnija je Ukrajina jer u svakom strateškom pogledu igra presudnu ulogu na bezbednost Rusije, pa tako i odgovarajućem zenitno-kosmičkom aspektu vojnog odvraćanja. Prema tome, smutno vreme iznad svega zahteva odlučno promišljenu akciju. Pravični povratak Krima samo nagoveštava smer raspleta ukrajinske krize. Pitam se šta će sledeće reći oni koji se već uveliko zgražaju nad zaoštravanjem ruske retorike uključujući i tzv. kosovski presedan? Zar su nešto drugo očekivali? Učtivost ima svoju meru a popustljivost domašaj, iako se sirotom čoveku može pričiniti fajda i kada mu muva uleti u usta. [,]
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner