"Blic" ništa ne kaže o tome da je Tesla posle sahrane u Njujorku -iskopan, spaljen a pepeo izložen u urni u Beogradskom muzeju, što je civilizacijska bruka. Stvarno, šta bi sa onim protokolom koji potpisaše Patrijarh srpski i budući (sadašnji) gradonačelnik Beograda o Teslinoj sahrani? Mnogo se hvalimo Teslinim zaslugama, a ne umemo ni da ga dostojno sahranimo!
Preporuke:
9
10
2
četvrtak, 10 jul 2014 09:54
KNIN-PADJENE
Nikola Tesla je pre svega Krajisnik dakle njegov koren je iz Krajine, iz Like selo Smiljan. Smeta mi sto ga vi Srbijanci zelite prisvojiti, kao sto prisvajate Ivu Andrica, bez obzira dali Ivo andric bio Srbin ili Hrvat nebitno, ali kakve uopste veze sa Srbijom imaju i Nikola Tesla i Ivo Andric. Kad i jedan i drugi nisu iz Srbije. Vi Srbijanci nemate nijednog naucnika svetskog kalibra, a da je bas Srbijanac. Mihajlo Pupin je iz Vojvodine, Srbin ali on nije Srbijanac, tako da ni njega ne mozete svojatati. On je rodjen u selu Idvoru u Vojvodini, u vreme Austrougarske. Jedino sto Srbijanci vi imate to je nekoliko pisaca, i poneki slikar koji imaju odredjeni znacaj kako na Balkanu tako i u Evropi. Tek u Sportu ste tanki, svi kosarkasi koji su nesto predstavljali u Srbiji uglavnom su rodjeni ili vuku poreklo ili iz Hrvatske,Bosne ili Crne Gore. Necu da kazem da vi Srbijanci nemate dobre sportiste, ali kad god se pojavi u nekom sportu neka igracka klasa taj po pravilu nije Srbijanac.
Preporuke:
5
36
3
četvrtak, 10 jul 2014 10:02
kosta
Upravo citam dve knjige o Tesli, obe su od dva autora sa engleskog govornog podrucja. U jednoj, na prvim stranama pise da je rodjen od oca Milutina, srpskog svestenika i majke Djuke, Srpkinje bez skole ali sa nadprosecnom inteligencijom. U drugoj, opet pise da mu je otac Srbin, Milutin, pop, a da mu je majka Hrvatica po imenu Djocetia (?).
Da li iko na ovom sajtu moze da kaze pravu istinu? Do sada sam uvek u knjigama citao da su mu oba roditelja bili Srbi. Da li je i ovo neko poturanje od strane anglo-saksonskih politikantskih autora?
Preporuke:
8
12
4
četvrtak, 10 jul 2014 10:33
Dara
Da li je neko čiato Teslino pismo majci? Navodno tu priznaje verovanje u Boga.
Preporuke:
3
19
5
četvrtak, 10 jul 2014 11:13
subotičanin@KNIN-PADJENE
Poštovani kolega, izneli ste čitav niz tačnih opservacija. Sam Nikola Tesla u životu je bio samo jedan put u Beogradu, i to manje od 24 sata ! Nikola Tesla je pre svega Austro-Ugarski naučnik jer je svo svoje obrazovanje stekao upravo u rodnoj Austro-Ugarskoj: Grac, Prag, prvo zaposlenje u Budimpešti, itd.
Preporuke:
6
24
6
četvrtak, 10 jul 2014 11:34
Dragan
Na današnji dan 1856. godine rođen je Nikola Tesla, jedan od najpoznatijih srpskih i svetskih pronalazača i naučnika u oblasti fizike, elektrotehnike i radiotehnike
Naučnik? Ne. Tesla jeste bio pronalazač al njegov metod pronalazaka nema nikakve veze sa "naukom", on je stvari otkrivao i do saznanja dolazio putem - vizija. On je pre svega bio mistik, a tek onda naučnik. Mistik kao primarno a naučnik kao sekundarno ili čak tercijarno...Naučnik je možda samo po kasnijem obrazovanju (a i dok nije bio obrazovan imao je dar vizija). Naravno da se njegovi pronalasci mogu zaodenuti u naučno ruho - fizičke i matematičke formule i jednačine, ali on do saznanja nije dolazio ni fizikom ni matematikom, nego - mističnom vizijom! To je ono što podjednako prećutkuju sve domaće i belosvetske zamlate uporno pričajući o Tesli kao "naučniku" a redovno prećutkujući suštinsku prirodu njegovih otkrića - mističnu viziju.
Dakle mistik, pre svega, tek onda naučnik, znatno manjim delom.
Preporuke:
9
7
7
četvrtak, 10 jul 2014 11:41
KNIN-PADJENE
SUBOTICANIN slazem se u potpunosti sa tobom. Ja sam cuo da je Tesla bio u Beogradu svega 2 puta. Ti kazes da je bio manje od 24 sata, dakle to sve dovoljno govori da on nije uopste bio vezan za Srbiju. To je ono sto ja cesto u svojim komentarima napisem , ali meni Srbijanci to ne veruju.
Preporuke:
4
22
8
četvrtak, 10 jul 2014 11:42
Dragan
ali kakve uopste veze sa Srbijom imaju i Nikola Tesla i Ivo Andric
Sa Srbijom? Imaju veze kao sa maticom srpskog naroda, kao pripadnici tog naroda. Ko uopšte insistira na njihovoj vezi sa Srbijom?! Konstatuje se prosta činjenica da su oni Srbi. samim tim svakom razumnom je jasna njihova veza i sa Srbijom, koja je tu sporedna posledica, a primarnoje to što su oni obojica Srbi.
a da mu je majka Hrvatica po imenu Djocetia (?)
Majka je Đuka, srpkinja, ne misliš li da bi se pravoslavni popo oženio za katolkinju? Nemoj puno da se brecaš na latinske laži, oni su poznati lažovi, to im je suština odnosa prema svetu, njima je laž vazda milija od istine.
Da li je neko čiato Teslino pismo majci? Navodno tu priznaje verovanje u Boga.
Mislite ispoveda verovanje u Boga? Šta tu ima da se prizna? krivica se priznaje, a vera u Boga se ispoveda, il mislite da je verovati u Boga neka krivica?
Preporuke:
21
2
9
četvrtak, 10 jul 2014 11:53
Dragan
subotičanin@KNIN-PADJENE
Sam Nikola Tesla u životu je bio samo jedan put u Beogradu, i to manje od 24 sata ! Nikola Tesla je pre svega Austro-Ugarski naučnik jer je svo svoje obrazovanje stekao upravo u rodnoj Austro-Ugarskoj: Grac, Prag, prvo zaposlenje u Budimpešti, itd.
Pa onda je on "Američki naučnik"! Imao je Američki pasoš i državljanstvo!
Nit naučnik (već mistik), nit Amerikanac nit Austrijanac nit Hrvat, nego Srbin rođen na teritoriji tadašnje Austor-ugarske , današnje Hrvatske, sa amričkim pasošem i državljanstvom. To je već znatno potpunije istina, a ova vaša priča je skrivanje te istine i omilelost laži. Jednostrana, plitka, zajedljiva, perfidna - laž! Tako tipično za zapadni ikvareni duh kome je laž vazda milija od istine.
Po krvi - Srbin - i to je primarno, jer je to suštastveno. Broj i dužina boravka u Beogradu ne određuje nečiju nacionalnu pripadnost. Jeli DŽon Bajford nije bio Britanac zato jer je više boravio u Novom Sadu nego u Londonu?
Preporuke:
17
2
10
četvrtak, 10 jul 2014 12:03
Turas
"Knin pađan" "subotičan"i ostala ne obrazovana boranija srbskog ili po komunjarskoj deobi "srbijanskog" porekla :
Nikola Tesla je Srbin zato pemetnjakovići jer Srbiji nije ostavio NIŠTA osim kao i ostatku sveta .Edison ,Nobel i drugi , su po veličini naučnih otkrića u korist CELOG čovečanstva i u poređenju sa Teslom - patuljci ,ali su danas to koncerni koji nose njihova imena i poseduju milijarde u korist svoje nacije , što za nas SRBE nije evidentno do dana današnjeg .Mi smo samo u stanju da stvaramo ali ne i da pametno okoristimo sebi i pokolenjima .To se vidi i na vama dvojici sitnih duša i provokatora koji da imate pameti , bi ćutali - jer prekopajte po svome poreklu i videćete da ste Srbi - jer samo Srbin Srbina vređa i omalovažava .
Preporuke:
19
1
11
četvrtak, 10 jul 2014 12:04
Dragan
KNIN-PADJENE
...dakle to sve dovoljno govori da on nije uopste bio vezan za Srbiju. To je ono sto ja cesto u svojim komentarima napisem , ali meni Srbijanci to ne veruju.
Interesantna teza. Znači jedina mera nečije veze sa Srbijom je njegov boravak u Beogradu! Ko nije boravio u Beogradu on nema veze sa Srbijom. Da citirm "ko to tamo peva": "Interesantan mladić".
Srbija je matica srpskog naroda, svi srbi, uključujući one pokatoličene, poislamizovane, ili ma koju veru da su prihvatili - imaju suštastvenu vezu sa Srbijom pa makar da nikad nisu voravili u njoj - vezu po svom srpskom rodu, po svojoj srpskoj krvi. Al kad nekom laž omili više od istine, onda on postane slep za sve ono što je istina a priljubi se se puno nezdrave ljubavi uz sve ono što je laž. No, laž postoji samo u nečijim neistinitim predstavama o stvarnosti, ona je, iako dejstvujuća, nesupstancijalna, nema je u zbilji, već samo u iskrivljenim predstavama o istoj.
Preporuke:
17
2
12
četvrtak, 10 jul 2014 12:04
Goran
@ KNIN-PADJENE
Nikola Tesla i Ivo Andrić su srpski velikani.
Nikola Tesla nema veze sa srbijancima i ustaškim pravoslavcima poput tebe.
Preporuke:
29
3
13
četvrtak, 10 jul 2014 12:12
Goran
@ Dara
Nikola Tesla je bio apsolutni ateista i nema nikakve veze sa pravoslavljem, Pahomijem, Kačavendom...
Njegova želja je bila da se kremira baš zbog toga što je znao da će pokušati da se 'ogrebu' od njegove slave...
Preporuke:
13
10
14
četvrtak, 10 jul 2014 12:17
jojo
@KNIN-PADJENE
A koga vi Hrvati imate od velikana: Maksa Luburića, fra Satanu,Ljuba Miloša, i nima slične?
To su vam civilizacijski dometi.
Tesli, kao i ostalim srpskim krajišnicima, ste zapalili kuće i danas ih tamo nema. Ali, ima Boga!
Ćeraćemo se mi još.
Preporuke:
20
2
15
četvrtak, 10 jul 2014 12:20
Goran
@ Dragan
Da, naravno bio je i mistik. Mark Tven je napisao knjigu o Tesli. Knjiga se zove 'Tajanstveni stranac' i tu je najbolje opisan Tesla. Velikan američke književnosti o velikanu srpske nauke...
Preporuke:
21
2
16
četvrtak, 10 jul 2014 12:23
Matko
Treba da se uzme u obzir da srpska crkva u današnjoj Krajini pokrštavala pravoslavce u Srbe jer većina se nije tako osjećala. Oni su bili pravoslavni Vlasi a crkva je planski provodila posrbljavanje.
Ko to ne priznaje taj zavarava sam sebe jer o tome ima sasvim dosta dokumentacije. Većina pravoslavnih Vlaha u Krajini nije imala veze sa Srbijom, to se već i po fizionomijama vidi.
Ovaj mjesec sam prolazio kroz srpska sela u Krajini i npr u Karinu na moru i vidjeh puno automobila srpskih, hrvatskih, BiH, njemačkih, slovenskih, čeških tablica. Svi jedni pored drugih na istim plažama u istim restoranima i sve u najboljem redu. I zapitah se zašto je sve to uopće trebalo jer sasvim je očito da narod tamo nije kriv.
Beograd snosi isključivu krivicu što je nahuškao narod tamo i odveo ga u propast a nakon toga ostavio ga na cjedilu i danas pere ruke.
Tesla da je živ i da to vidi teško bi se odlučio da bude Srbijanac. Pravoslavcima iz Krajine je mjesto u Krajini a ne u Srbiji. Pozdrav
Preporuke:
5
23
17
četvrtak, 10 jul 2014 12:27
Goran
@ KNIN-PADJENE
Ah, da... Pa možda si Hrvat, što menja stvar. U tom slučaju, nisi vredan spomena u kontekstu Tesle. Ako je on austrougarski naučnik ti si u tom slučaju austrougarski konjušar.
Preporuke:
23
3
18
četvrtak, 10 jul 2014 12:28
Teofil Od Vizantije
Nikola Tesla napisao je u svojim sećanjima: „Još od mladosti, prije spavanja, klečeći na golim kolenima molio sam se Bogu...Tako sam se molio sve do svoje pedesete godine. Od toga doba se molim drugačije, no to je sve jedno jer suština je ista. Ja se molim Bogu svakoga dana!“ ili „Kako je duboko mudra i naučna, kako izvanredno praktična hrišćanska vera... Nadahnuti smo hrišćanskom naukom da učinimo što možemo ka povećanju ljudske energije i stvaralaštva čovečanstva.“
Preporuke:
9
14
19
četvrtak, 10 jul 2014 12:30
Goran
@ kosta
Oba roditelja su mu bili Srbi.
Preporuke:
19
2
20
četvrtak, 10 jul 2014 12:35
Dragan
Goran
Nikola Tesla je bio apsolutni ateista i nema nikakve veze sa pravoslavljem, Pahomijem, Kačavendom...
Kako "nema nikakve veze" sa pravoslavljem kada su mu i otac i majka pravoslavci? I to ne obični pravoslavni vernici već pop i popadija?
Gde se to, kada i kako Tesla izjasnio kao ateista? De, reci, da čujem? Pahomije i Kačavenda nisu pravoslavlje - to su samo pojedinci - Pahomije i Kačavenda. I da Tesla nije imao nikakve veze sa njima, a i kako bi? Nisu živeli u isto vreme!
Njegova želja je bila da se kremira
Nije to bila njegova želja niti volja, već volja onih njegovih srodnika koji su ga sahranjivali (lično ne vidim problem u kremaciji, telo se ionako pretvara u prah). A sahranjen je po pravoslavnom obredu uz zvuke:
"Tamo daleko,
dakleko kraj mora,
tamo je selo moje,
tamo je SRBIJA"
kao njegova poslednja želja!
http://www.youtube.com/watch?v=l5JYQluv_zI
...al nema veze on sa Srbijom jel da?... :))
Preporuke:
11
2
21
četvrtak, 10 jul 2014 12:46
Dragan
Neki Teslini citati:
Kada je 2. juna 1892. godine posetio Veliku školu u Beogradu studentima se obratio sledećim rečima:
"Ja sam, kao što vidite i čujete, ostao Srbin i preko mora, gde se ispitivanjima bavim. To isto treba da budete i vi i da svojim znanjem i radom podižete slavu Srpstva u svetu...ako budem imao sreće da ostvarim bar neke od mojih ideala, to će biti dobročinstvo za celo čovečanstvo. Ako se te moje nade ispune, najslađa misao biće mi da je to delo jednog Srbina. Živelo Srpstvo!".
"Po svedočenju guslara Perunovića, dok je pevao pesmu "Stari Vujadin" Tesli su tekle suze niz obraze. Na kraju pesme Tesla je rekao dr Radosavljeviću: "Gusle su najjača sila da osvoje dušu Srbinu"
http://www.youtube.com/watch?v=z58zhjbb8TQ
Preporuke:
14
2
22
četvrtak, 10 jul 2014 12:50
Dragan
Pa dalje:
Nikola Tesla je po rođenju bio Srbin i time se ponosio. Kada je 1892. godine putovao u Evropu, da poseti svoju staru majku, odseo je u Parizu u najelegantnijem hotelu. Po svedočenju Mojsija Moja Medića, Teslinog školskog druga, portir je videći elegantnu džentlmensku pojavu rekao: "Klanjam se Ekselencijo!". Tesla je odgovorio: "Moja je titula viša". Portir je zbunjeno promucao: "Visočanstvo?". "Još više", odgovorio je Tesla. Na te reči portir je potpuno zanemeo jer veće titule nije znao. Tesla je mirnim i dostojanstvenim glasom rekao: "Ja sam Srbin".
Poslednja Teslina želja bila je pesma: Tamo daleko.
Toliko što se tiče činjeničnog stanja, a sad ovi koji su iznosili svoje zajedljive opaske neka predstave neku činjenicu koja ide uprilog tim zajedljivim opaskama.
Preporuke:
15
2
23
četvrtak, 10 jul 2014 12:50
Goran
@ Dragan
1. Tesla je Srbin. Nema veze sa Hrvatskom jer je živeo u doba kada ona nije ni postojala...
2. Nije bio pravoslavac. Ako mu je otac bio sveštenik (pravoslavni) po zanimanju, to ne znači da je i Nikola to bio. Nadam se da je to jasno iz dela i stavova samog Nikole Tesle.
3. Bio je naučnik. Valjda je i to jasno.
4. Ima veze sa Srbijom. Pogotovo Beogradom. Jer je to glavni grad i matična država njegovog naroda.
Preporuke:
15
3
24
četvrtak, 10 jul 2014 12:59
Goran
"Ja sam, kao što vidite i čujete, ostao Srbin i preko mora, gde se ispitivanjima bavim. To isto treba da budete i vi i da svojim znanjem i radom podižete slavu Srpstva u svetu...ako budem imao sreće da ostvarim bar neke od mojih ideala, to će biti dobročinstvo za celo čovečanstvo. Ako se te moje nade ispune, najslađa misao biće mi da je to delo jednog Srbina. Živelo Srpstvo!".
Pa, upravo to. Ja i govorim da je Tesla bio ponosni Srbin (sa pravom!), a ne pravoslavac.
Valja dozvoljavate pravo Tesli i meni da smo ponosni Srbi, ali ne i pravoslavci. A ako i ne dozvoljavate, nema veze. Živela Srbija!
Preporuke:
15
2
25
četvrtak, 10 jul 2014 13:04
Goran
@ Teofil Od Vizantije
Ovo je čist falsifikat
Preporuke:
10
2
26
četvrtak, 10 jul 2014 13:07
Goran
Dragan
lično ne vidim problem u kremaciji, telo se ionako pretvara u prah
Koliko znam, pravoslavna crkva je protiv kremacije.
Preporuke:
8
0
27
četvrtak, 10 jul 2014 13:17
Dragan
Goran
1. Tesla je Srbin. Nema veze sa Hrvatskom jer je živeo u doba kada ona nije ni postojala...
Nesporno.Rođen je na teritoriji koja je današnja hrvatska.
Nije bio pravoslavac.
Nema dokaza za takvu tvrdnju. On to sam nigde nije tvrdio. A pogotovo ne da je ateista! (imao je vrlo aktivnu korespodenciju sa indijskim mistikom - Vivekanadom, naročito po pitanju vedskog koncepta "etera") da je bio pobožan, za to postoji veliki broj njegovih autentičnih citata:
U razgovoru sa vajarem Meštroviće tridesetih godina 19 veka Tesla je rekao:
„Ne molim se kao nekada, svake večeri na kolenima, ali je sve to u suštini isto“.
"Vladika Nikolaj Velimirović susretao se sa Teslom tokom Prvog svetskog rata, i ostala je zapamćena priča o tome da je vladika upitao Teslu: „Da li ste Vi videli struju“? „Ne“, odgovorio je Tesla, „ali znam da postoji. To Vam je kao sa Bogom, iako ga niko nije video, svi znamo da postoji“."
Preporuke:
10
1
28
četvrtak, 10 jul 2014 13:26
Matko
Pravoslavni Srbi/Vlasi iz Krajine bi najbolje napravili kada bi prihvatili vjeru koju su imali nekad prije 'prevođenja' u srpstvo tj kada bi ponovno postali autonomni pravoslavni Vlasi, te kada bi se vratili u Krajinu.
Za njih kruha nema u Srbiji, niti ih Srbijanci smatraja svojima već ih kroz historiju uglavnom iskorištavaju za svoje ciljeve. Oni sami najbolje znaju kako su primljeni u Srbiji. Na taj način bi se distancirali od srpskih teritorijalnih pretenzija u RH i ne bi više bili u sukobu sa Hrvatima što je najbolja osnova za dobar suživot.
Ponavljam, njihovo je mjesto u Hrvatskoj a ne u Srbiji.
Da ne bi neko pogrešno protumačio, nije ovo poziv na neko nasilno prekrštavanje nego apel na dorovoljni povratak korijenima i povratak tamo gdje im je historijski mjesto. Sve ostalo odvesti će ih u trajnu nesreću i nezadovoljstvo
Preporuke:
2
17
29
četvrtak, 10 jul 2014 13:27
Dragan
Zatim:
„Dar mentalne snage dolazi od Boga, uzvišenog bića, i ako koncentrišemo mozak na tu istinu, počinjemo da živimo u skladu sa ovom moćnom silom. Majka me je učila da tražim svu istinu u Bibliji, stoga sam posvetio nekoliko sledećih meseci proučavanju ovog dela“, kaže Tesla.
Ako mu je otac bio sveštenik (pravoslavni) po zanimanju, to ne znači da je i Nikola to bio. Nadam se da je to jasno iz dela i stavova samog Nikole Tesle.
Ne samo otac, deda s majčine strane je bio sveštenik, ujaci su mu bili sveštenici, po majčinoj liniji (Mandić) bilo je preko 50 pravoslavnih sveštenika!
Bio je naučnik. Valjda je i to jasno.
I naučnik. Mistik, pre svega, tek onda naučnik.
4. Ima veze sa Srbijom. Pogotovo Beogradom. Jer je to glavni grad i matična država njegovog naroda.
Nesporno.
Preporuke:
6
1
30
četvrtak, 10 jul 2014 13:30
Dragan
Valja dozvoljavate pravo Tesli i meni da smo ponosni Srbi, ali ne i pravoslavci. A ako i ne dozvoljavate, nema veze. Živela Srbija!
Naravno da dozvoljavam. Ako Bog daje svima slobodu volje, što bih je ja otimao?
No, Tesla se nigde nije odrekao pravoslavlja, činjenica je da nije bio nešto posvećen vernik pravoslavne vere, ali odrekao se nije. No očigledno je da nije bio ateista, već da je verovao u Boga. Većina velikih utemeljivača savremene nauke su verovali u Boga, to ova današnja boranija tehničara i tehnologa vuče na stranu ateizma. I nepotrebno, i nerazumno.
Preporuke:
7
1
31
četvrtak, 10 jul 2014 13:32
Krcko
@ KNIN-PADJENE
Znači, Srbija je na umoru, a ti si odlučio da joj udariš zadnji ekser u kovčeg. Lepo.
Preporuke:
6
1
32
četvrtak, 10 jul 2014 13:38
Goran
Svedočanstvo masona Nikolaja Velimirovića je tačno.
Preporuke:
4
5
33
četvrtak, 10 jul 2014 13:40
Dragan
Koliko znam, pravoslavna crkva je protiv kremacije.
Jeste, crkva je protiv. Ne vidim nikakav teološki osnov za to. Razumem da se bude protiv kremacije svetaca, jer im je telo netruležno, tu se slažem da kremaciju ne treba vršiti, al za obične ljude, telo im se ionako pretvara u prah, dal putem čiste vatre ili prljavih crva, nije velika razlika; čak dajem prednosti vatri nad crvima, ona je pročišćujuća, a crvi telo prvo pretvore u svoj izmt! A neusavršena duša kad joj se spali materijalno telo neće kao duh kružiti oko njega, nadajući se da se možda može vratiti u telesni život...
Preporuke:
3
0
34
četvrtak, 10 jul 2014 13:44
Goran
Kao što je i ovo tačno: 'Ipak se mora odati priznanje sadašnjem nemačkom Vođi, koji je kao prost zanatlija i čovek iz naroda uvideo da je nacionalizam bez vere jedna anomalija, jedan hladan i nesiguran mehanizam. I evo u 20-om veku on je došao na ideju Svetoga Save, i kao laik poduzeo je u svome narodu onaj najvažniji posao, koji priliči jedino svetitelju, geniju i heroju' 1935, Beograd
Preporuke:
0
3
35
četvrtak, 10 jul 2014 13:54
KNIN-PADJENE
MATKO Slazam se sa tobom 100% samo jedna ispravka. Nismo Vlasi vec Iliri Morlaci Starosedelacko stanovnistvo. Nema razlike u poreklu nas Srba iz Knina i Hrvata iz Drnisa to je genetski isti narod samo razlicite vere. Inace 100% si u pravu kad si napiso da nase mesto nije u Srbiji. Ali sad sta je tu je rat je nazalost ucinio svoje.
Preporuke:
1
16
36
četvrtak, 10 jul 2014 13:55
Ivan Aleksić
@svi
Tesla nije hteo kremaciju. Obavljena je protiv njegove volje. I Sv. Sava je spaljen, da podsetim.
Preporuke:
7
1
37
četvrtak, 10 jul 2014 13:56
Ivan Aleksić
Naravno, Matko i naš omiljeni "Knin-Pađene" su jedna osoba... Suviše providno, i suviše lako uočljivo.
Preporuke:
14
0
38
četvrtak, 10 jul 2014 13:57
Goran
@ Ivan Aleksić
Kremacija je jedno, a spaljivanje tela od strane neprijatelja drugo.
Preporuke:
0
4
39
četvrtak, 10 jul 2014 13:59
Ivan Aleksić
@Goran
Spaljivanje protiv volje pokojnika je uvek spaljivanje protiv volje pokojnika, zvali je "kremacijom" ili "spaljivanjem od strane neprijatelja".
Ne glupirajte se nepotrebno.
Preporuke:
6
0
40
četvrtak, 10 jul 2014 14:00
Goran
@ KNIN-PADJENE, Matko
Nemojte se upinjati toliko da niste Srbi. Evo, ja vam dajem otpusnicu iz srpstva. Haj'te kod franjevaca, pa pod njihov skut glavu...
Preporuke:
17
1
41
četvrtak, 10 jul 2014 14:06
Goran
@ Dragan
Hoću da kažem: Taj Velimirović je i Hitlera proglasio pravoslavcem. A strašno mnogo me uznemiravaju svi germanofili, a Srbi...
Preporuke:
5
4
42
četvrtak, 10 jul 2014 14:10
zippo
@Knin-Padjane
Vama je Matko dobro odgovorio o tome da ste Vlasi. U pravu ste i vi jer (za nas Hrvate-cakavce) ste i vi i Hrvati posrbljeni i pohrvaceni Vlasi - Iliri. To sto kazete da ste Morlaci (sto je istina), znaci da ne poznajete etimologiju tog imena koja znaci Moro (crno) i Vlasi tj Crni Vlasi koju su dobili po boji odjece koju su nosili.
Preporuke:
2
11
43
četvrtak, 10 jul 2014 14:18
Goran
@ KNIN-PADJENE, Matko
Ćutite i pušite?
Preporuke:
16
1
44
četvrtak, 10 jul 2014 14:36
KNIN-PADJENE
ZIPOO Zna se da mi Srbi iz Dalmatinske Zagore nismo Slovenskog porekla. Mi jesmo Srbi jesmo Pravoslavci ali nismo Sloveni. Mi smo Ilirskog porekla starosedelacko stanovnistvo Severne Dalmacije. Jel vi znate koliko sam ja ponosan sto nisam Sloven ja i jedno 130.000 Srba koji su ziveli u Dalmaciji ili jos zive. Mi smo u Dalmatinskoj Zagori cisti Dinaroidi nasa narodna nosnja i vasa Srbijanska se razlikuju ko nebo i zemlja. Obicaji takodje pogrebni obredi svadbe skoro sve nam se razlikuje. Sad ce neko pomisliti kako sam ja neki Trol ali taj koji tako misli neka ode u Dalmatinsku Zagoru bilo u Knin ili Drnis bilo kod Srba ili Hrvata nebitno pa nek se uveri u ovo sto pisem. Ja sam prosle godine jednom Novosadjaninu rekao kako je meni i mojim Srbima iz Dalmatinske Zagore genetski blizi onaj pevac Tomson nego Miroslav Ilic. Taj Novosadjanin me je gledo belo dok sam mu to prico Ali ljudi ne razumeju da su Srbi i Hrvati sa prostora Zagore isto pleme koje je podeljeno na Katolike i Pravoslavce
Preporuke:
3
15
45
četvrtak, 10 jul 2014 14:44
Goran
@ KNIN-PADJENEA, vi ste Albanci? Pa jest, drugačija vam je fizionomija, to si u pravu.
Preporuke:
13
0
46
četvrtak, 10 jul 2014 14:51
zippo
Potvrdjem to sto govoris, ali ne samo to, vama se vidi iz aviona da ste Vlasi, isto ko i za Siptare. Rekli bismo mi "testa kvadrata"! (Testa Quadratta)
Preporuke:
1
5
47
četvrtak, 10 jul 2014 14:51
Ivan Aleksić
@Goran
Ne pecajte se na njihove jeftine provokacije (šta Vam bre to znači da su "isti"???).
Srbi su kao i mi, a ovo je samo jedan (dakle, ne dva) provokator.
Preporuke:
6
1
48
četvrtak, 10 jul 2014 14:53
Marko Gay
Vidim danas opsti grabez za Teslu, pa hajde da dodam da je bio gay.
Sto je glavni razlog zasto je rodni kraj i druge pasivne sredine posecivao samo kad se mora.
Voleo je doduse Srbe, onako apstraktno, ali u Hrvatskoj i Srbiji nije imao slobodu koju mu je davao veliki grad preko okeana.
Tesla vam je po tome donekle slican komentatoru KninPadjene, koji Hrvatsku i Austro-Ugarsku na sva usta hvali, ali ipak u Srbiji zivi.
Dela ipak govore glasnije od reci, cak i kad su ljudi previse zaslepljeni mrznjom da to uoce.
Preporuke:
1
10
49
četvrtak, 10 jul 2014 15:04
Goran
@ Ivan Aleksić
Pa ja i govorim o pojedincu
@ Marko Gay
Eto ti ga sad!
Ipak je Tesla bio - vanzemaljac!
Preporuke:
2
0
50
četvrtak, 10 jul 2014 15:06
KNIN-PADJENE
GORAN Zdraviji i fizicki jaci ljudi od ljudi iz Dalmatinske Zagore nema. Moj caca ima sad 74 godine a tako je vitalan i fizicki jak da mu niko te godine nebi dao. U mojoj blizoj familiji nema muske glave koja je niza od 190 cm. Mi smo ti zdrav narod, to je za nas Srbe iz Dalmatinske Zagore rekao i jedan vas Srbijanski antropolog mislim da se zove Srboljub Zivanovic tako nekako. Tako da je tvoja opservacija na koga mi licimo potpuno imaginarna. Kad upravo ovaj antropolog potvrdjuje ono sto ja pisem.
Preporuke:
1
13
51
četvrtak, 10 jul 2014 15:23
Goran
@ KNIN-PADJENESrbi su zaista takvi, uostalom kao većina Slovena. Mislio sam lično na tebe,...
Preporuke:
0
2
52
četvrtak, 10 jul 2014 15:39
Goran
@KNIN-PADJENE
Budi, care, šta god hoćeš...
Preporuke:
3
2
53
četvrtak, 10 jul 2014 17:21
Velizar M.
Ova vaša rasprava me podsetila na onaj legendarni ratni grafit: Prvo je neko na zidu napisao
- Ovo je Srbija!
pa je neko drugi precrtao i napisao
- Ovo je Hrvatska!
Napokon je došao treći, precrtao i napisao
- Ovo je pošta!
Svako od nas je jedinstven, i po karakteru i po izgledu i po mešavini različitih gena. Potpuna je glupost uvaljivati biologiju u moderno shvatanje nacije kakvo uostalom postoji tek nešto više od dvesta godina. Isto tako je glupo pravdati nečije gluposti ili dokazivati nečiju superiornost bilo po krvi bilo po tlu. Genotip i fenotip rade zajedno.
Slično i o razlici između pronalazača i naučnika. Tesla je koristio naučni metod i to ga čini naučnikom bez obzira na diplome, poreklo inspiracije ili broj formula koje je napisao.
Pađancu kojeg su razočaranja i melanholija odveli na tamnu stranu - pogledajte malo stare nošnje u Crnoj gori, kozačke u Ukrajini, na Kavkazu i na posletku i sebarske i vlastelinske u srednjovekovnoj Srbiji.
Preporuke:
6
2
54
četvrtak, 10 jul 2014 17:35
Goran
@ Velizar M.
Uvek mi je zadovoljstvo sresti pametnog čoveka...
Preporuke:
4
1
55
četvrtak, 10 jul 2014 19:40
Dragan
Slično i o razlici između pronalazača i naučnika. Tesla je koristio naučni metod i to ga čini naučnikom bez obzira na diplome, poreklo inspiracije ili broj formula koje je napisao.
Tesla je pre svega bio mistik upravo po metodu saznanja. Svoje glavne izume on je otkrivao putem mističnih vizija. To što su ih kasnije zaodevali u naučno ruho kroz naučna objašnjenja i izražavali ih kroz fizičke i matematičke formule - je sekundarno, jer njihovo otkriće nije išlo ni preko kakvog naučnog metoda, samo su docnija objašnjenja, objašnjenja nakon otkrića, bila zaodenuta u naučno ruho. Tu se Tesla razlikuje od gotovo svih naučnika. Ajnštajn je koristio vlastitu imaginaciju kao ispomoć u razumevanju, ali nije imao vizije, niti natprirodnu izoštrenost čula, kao Tesla.
Preporuke:
3
2
56
četvrtak, 10 jul 2014 20:55
@Knin-Padjene itd...
Ne benavi, Srbija ima prvog tenisera planete, ti ga verovatno predstavljas Siptarom jer mu je porodica sa Kosova.
Vaterpolisti su pali sa Marsa, odbojkasi takodje. Bas ove godine, slucajno, i Partizan i Zvezda igraju u evropskim kosarkaskim ligama...itd.
Poznajem vise osoba i u Srbiji koje su izgubile pamet kao i ti pa me bas mnogo i ne cudis. Problem je u tome sto se ti vise ne mozes vratiti svom rodu, to mogu samo veliki ljudi po dusi i moralu, to sto imas dva metra visine bas nista ne znaci, ti si kao covek mali i duhom i znanjem, nisi cak dobar ni u pokusaju nebuloznog spletkarenja i pljuvanja po narodu koga, po hrvatski, nazivas Sebijancima.
Preporuke:
6
1
57
četvrtak, 10 jul 2014 23:41
Rđosav
Marko Gay:
Vidim danas opsti grabez za Teslu, pa hajde da dodam da je bio gay.
- ovo je vrlo verovatno. Nema žena u njegovom životu. Inače, nije bio naučnik. Nije znao matematiku dovoljno da bi bio. Bio je genijalni pronalazač. Ima razlike između pronalazača i naučnika. Ne postoji nikakva Teslina teorija, postoje samo korisni izumi.
Preporuke:
0
5
58
četvrtak, 10 jul 2014 23:45
Rđosav
@Knin-Padjene itd...:
Ne benavi, Srbija ima prvog tenisera planete, ti ga verovatno predstavljas Siptarom jer mu je porodica sa Kosova.
Vaterpolisti su pali sa Marsa, odbojkasi takodje. Bas ove godine, slucajno, i Partizan i Zvezda igraju u evropskim kosarkaskim ligama...itd.
- to baš i nije za hvalu. Dobri sportisti? - najbolji su Crnci iz Harlema, ali nemaju ni jednog naučnika. Mi smo na Balkanu bili tek treći u matematici - posle Rumuna i Bugara ili obrnuto. Na Balkanu! A bili smo svetska sila u sportovima. Sportovi su za afirmaciju siromašnih i zaostalih.
Preporuke:
2
2
59
četvrtak, 10 jul 2014 23:55
Turas
Sviđa mi se bistrina i povjesna potkovanost ovoga bolida iz dinarske zagore ,kninjanskog pađanca .To može da bude samo porvaćeni srbin niske nacionalne frekvencije .
Preporuke:
3
1
60
petak, 11 jul 2014 00:01
Deprogramer @ Dragan
Svaki kreativan naučnik dolazi do novih otkrića putem nekakvih meta-metoda. Uzalud će dobro obrazovani matematičar do besvesti kombinovati aksiome poštujući sva pravila izvođenja. Iako će tako dobijati valjane dokaze, teško da će ubosti značajnu teoremu (mada Borelova teorema o majmunu za pisaćom mašinom i sa beskonačnoću na raspolaganju tvrdi drugačije, ostaje problem značenja). Značajno u ovom kontekstu znači u saglasju sa prirodom, kako bi rekli ateisti, ili sa Bogom kako bi rekli vernici. U suštini isto, jer je to nešto što nas nadilazi i što tek poneki srećnici uspeju da naslute. Kada se jednom dođe do tog naslućivanja, tada tek počinje pravi naučnički rad, jer to to treba dokazati matematički i/ili eksperimentom. Ako je prisutna samo jedna komponenta tada imamo pukog mističara koji se izgubio u svom ličnom univerzumu ili običnog naučnog tehničara koji samo primenjuje nešto što je drugi izmislio. Plodan naučnik je deo koji je na trenutak naslutio celinu kojoj pripada.
Preporuke:
2
1
61
petak, 11 jul 2014 01:35
marin
svaka čast tesli,umjesto prepucavanja je li hrvat ili srbin budimo zahvalni za sve njegove izume i sretni da je kao mladić otišo preko bare i tamo postigao sve .....usput jedno pitanje,jel neko zna istinu o teslinom dnevniku .
Preporuke:
0
2
62
petak, 11 jul 2014 11:02
alkar@marin
srbi pomno čuvaju od uvida teslin dnevnik radi toga sts on tu piše da su njegovi preci HRVATI,po očevoj liniji DRAGANIĆI iz zadra a po majčinoj su isto hrvati KALINIĆI iz novog vinodolskog.jedina koja je taj dnevnik vidjela,osim onih koji ga čuvaju,je prof ljubica štefan koja je to i objavila 1977.ali je brzo ušutkana.međutim,istrazivanjem u maticama rođenih i umrlih ti podaci su TOČNI,jer se teslina obitelj ,zbog polozaja i koristi ,tj njegov predak DRAGANIĆ,prizenio u obitelj mandić,koji je bio srpski pravoslavni svestenik U ZAP.BOSNI a njegov potomak se vratio u liku sa novim prezimenom TESLA koji je u stvari bio nadimak.ali uzalud van je ovo srbima govorit.kad su njima srbi gundulić,andrić,bošković i sotali koji nemaju baš nikakve veze sa srbima kako tek neće svojatat teslu.ali meni svejedno.
Preporuke:
1
2
63
petak, 11 jul 2014 12:25
Goran
@ alkar
Sve da je to tačno (a nije), Tesla je uvek govorio da je Srbin.
Preporuke:
0
0
64
petak, 11 jul 2014 18:19
alkar@goran
meni je svejedno čiji je bitno je da JE!sta da ga nije bilo?ali teslin dnevnik govori prije navedeno...sad vi procijenite sta je prava istina.
Da li iko na ovom sajtu moze da kaze pravu istinu? Do sada sam uvek u knjigama citao da su mu oba roditelja bili Srbi. Da li je i ovo neko poturanje od strane anglo-saksonskih politikantskih autora?
Naučnik? Ne. Tesla jeste bio pronalazač al njegov metod pronalazaka nema nikakve veze sa "naukom", on je stvari otkrivao i do saznanja dolazio putem - vizija. On je pre svega bio mistik, a tek onda naučnik. Mistik kao primarno a naučnik kao sekundarno ili čak tercijarno...Naučnik je možda samo po kasnijem obrazovanju (a i dok nije bio obrazovan imao je dar vizija). Naravno da se njegovi pronalasci mogu zaodenuti u naučno ruho - fizičke i matematičke formule i jednačine, ali on do saznanja nije dolazio ni fizikom ni matematikom, nego - mističnom vizijom! To je ono što podjednako prećutkuju sve domaće i belosvetske zamlate uporno pričajući o Tesli kao "naučniku" a redovno prećutkujući suštinsku prirodu njegovih otkrića - mističnu viziju.
Dakle mistik, pre svega, tek onda naučnik, znatno manjim delom.
Sa Srbijom? Imaju veze kao sa maticom srpskog naroda, kao pripadnici tog naroda. Ko uopšte insistira na njihovoj vezi sa Srbijom?! Konstatuje se prosta činjenica da su oni Srbi. samim tim svakom razumnom je jasna njihova veza i sa Srbijom, koja je tu sporedna posledica, a primarnoje to što su oni obojica Srbi.
Majka je Đuka, srpkinja, ne misliš li da bi se pravoslavni popo oženio za katolkinju? Nemoj puno da se brecaš na latinske laži, oni su poznati lažovi, to im je suština odnosa prema svetu, njima je laž vazda milija od istine.
Da li je neko čiato Teslino pismo majci? Navodno tu priznaje verovanje u Boga.
Mislite ispoveda verovanje u Boga? Šta tu ima da se prizna? krivica se priznaje, a vera u Boga se ispoveda, il mislite da je verovati u Boga neka krivica?
Sam Nikola Tesla u životu je bio samo jedan put u Beogradu, i to manje od 24 sata ! Nikola Tesla je pre svega Austro-Ugarski naučnik jer je svo svoje obrazovanje stekao upravo u rodnoj Austro-Ugarskoj: Grac, Prag, prvo zaposlenje u Budimpešti, itd.
Pa onda je on "Američki naučnik"! Imao je Američki pasoš i državljanstvo!
Nit naučnik (već mistik), nit Amerikanac nit Austrijanac nit Hrvat, nego Srbin rođen na teritoriji tadašnje Austor-ugarske , današnje Hrvatske, sa amričkim pasošem i državljanstvom. To je već znatno potpunije istina, a ova vaša priča je skrivanje te istine i omilelost laži. Jednostrana, plitka, zajedljiva, perfidna - laž! Tako tipično za zapadni ikvareni duh kome je laž vazda milija od istine.
Po krvi - Srbin - i to je primarno, jer je to suštastveno. Broj i dužina boravka u Beogradu ne određuje nečiju nacionalnu pripadnost. Jeli DŽon Bajford nije bio Britanac zato jer je više boravio u Novom Sadu nego u Londonu?
Nikola Tesla je Srbin zato pemetnjakovići jer Srbiji nije ostavio NIŠTA osim kao i ostatku sveta .Edison ,Nobel i drugi , su po veličini naučnih otkrića u korist CELOG čovečanstva i u poređenju sa Teslom - patuljci ,ali su danas to koncerni koji nose njihova imena i poseduju milijarde u korist svoje nacije , što za nas SRBE nije evidentno do dana današnjeg .Mi smo samo u stanju da stvaramo ali ne i da pametno okoristimo sebi i pokolenjima .To se vidi i na vama dvojici sitnih duša i provokatora koji da imate pameti , bi ćutali - jer prekopajte po svome poreklu i videćete da ste Srbi - jer samo Srbin Srbina vređa i omalovažava .
...dakle to sve dovoljno govori da on nije uopste bio vezan za Srbiju. To je ono sto ja cesto u svojim komentarima napisem , ali meni Srbijanci to ne veruju.
Interesantna teza. Znači jedina mera nečije veze sa Srbijom je njegov boravak u Beogradu! Ko nije boravio u Beogradu on nema veze sa Srbijom. Da citirm "ko to tamo peva": "Interesantan mladić".
Srbija je matica srpskog naroda, svi srbi, uključujući one pokatoličene, poislamizovane, ili ma koju veru da su prihvatili - imaju suštastvenu vezu sa Srbijom pa makar da nikad nisu voravili u njoj - vezu po svom srpskom rodu, po svojoj srpskoj krvi. Al kad nekom laž omili više od istine, onda on postane slep za sve ono što je istina a priljubi se se puno nezdrave ljubavi uz sve ono što je laž. No, laž postoji samo u nečijim neistinitim predstavama o stvarnosti, ona je, iako dejstvujuća, nesupstancijalna, nema je u zbilji, već samo u iskrivljenim predstavama o istoj.
Nikola Tesla i Ivo Andrić su srpski velikani.
Nikola Tesla nema veze sa srbijancima i ustaškim pravoslavcima poput tebe.
Nikola Tesla je bio apsolutni ateista i nema nikakve veze sa pravoslavljem, Pahomijem, Kačavendom...
Njegova želja je bila da se kremira baš zbog toga što je znao da će pokušati da se 'ogrebu' od njegove slave...
A koga vi Hrvati imate od velikana: Maksa Luburića, fra Satanu,Ljuba Miloša, i nima slične?
To su vam civilizacijski dometi.
Tesli, kao i ostalim srpskim krajišnicima, ste zapalili kuće i danas ih tamo nema. Ali, ima Boga!
Ćeraćemo se mi još.
Da, naravno bio je i mistik. Mark Tven je napisao knjigu o Tesli. Knjiga se zove 'Tajanstveni stranac' i tu je najbolje opisan Tesla. Velikan američke književnosti o velikanu srpske nauke...
Ko to ne priznaje taj zavarava sam sebe jer o tome ima sasvim dosta dokumentacije. Većina pravoslavnih Vlaha u Krajini nije imala veze sa Srbijom, to se već i po fizionomijama vidi.
Ovaj mjesec sam prolazio kroz srpska sela u Krajini i npr u Karinu na moru i vidjeh puno automobila srpskih, hrvatskih, BiH, njemačkih, slovenskih, čeških tablica. Svi jedni pored drugih na istim plažama u istim restoranima i sve u najboljem redu. I zapitah se zašto je sve to uopće trebalo jer sasvim je očito da narod tamo nije kriv.
Beograd snosi isključivu krivicu što je nahuškao narod tamo i odveo ga u propast a nakon toga ostavio ga na cjedilu i danas pere ruke.
Tesla da je živ i da to vidi teško bi se odlučio da bude Srbijanac. Pravoslavcima iz Krajine je mjesto u Krajini a ne u Srbiji. Pozdrav
Ah, da... Pa možda si Hrvat, što menja stvar. U tom slučaju, nisi vredan spomena u kontekstu Tesle. Ako je on austrougarski naučnik ti si u tom slučaju austrougarski konjušar.
Oba roditelja su mu bili Srbi.
Nikola Tesla je bio apsolutni ateista i nema nikakve veze sa pravoslavljem, Pahomijem, Kačavendom...
Kako "nema nikakve veze" sa pravoslavljem kada su mu i otac i majka pravoslavci? I to ne obični pravoslavni vernici već pop i popadija?
Gde se to, kada i kako Tesla izjasnio kao ateista? De, reci, da čujem? Pahomije i Kačavenda nisu pravoslavlje - to su samo pojedinci - Pahomije i Kačavenda. I da Tesla nije imao nikakve veze sa njima, a i kako bi? Nisu živeli u isto vreme!
Nije to bila njegova želja niti volja, već volja onih njegovih srodnika koji su ga sahranjivali (lično ne vidim problem u kremaciji, telo se ionako pretvara u prah). A sahranjen je po pravoslavnom obredu uz zvuke:
"Tamo daleko,
dakleko kraj mora,
tamo je selo moje,
tamo je SRBIJA"
kao njegova poslednja želja!
http://www.youtube.com/watch?v=l5JYQluv_zI
...al nema veze on sa Srbijom jel da?... :))
Kada je 2. juna 1892. godine posetio Veliku školu u Beogradu studentima se obratio sledećim rečima:
"Ja sam, kao što vidite i čujete, ostao Srbin i preko mora, gde se ispitivanjima bavim. To isto treba da budete i vi i da svojim znanjem i radom podižete slavu Srpstva u svetu...ako budem imao sreće da ostvarim bar neke od mojih ideala, to će biti dobročinstvo za celo čovečanstvo. Ako se te moje nade ispune, najslađa misao biće mi da je to delo jednog Srbina. Živelo Srpstvo!".
"Po svedočenju guslara Perunovića, dok je pevao pesmu "Stari Vujadin" Tesli su tekle suze niz obraze. Na kraju pesme Tesla je rekao dr Radosavljeviću: "Gusle su najjača sila da osvoje dušu Srbinu"
http://www.youtube.com/watch?v=z58zhjbb8TQ
Poslednja Teslina želja bila je pesma: Tamo daleko.
Toliko što se tiče činjeničnog stanja, a sad ovi koji su iznosili svoje zajedljive opaske neka predstave neku činjenicu koja ide uprilog tim zajedljivim opaskama.
1. Tesla je Srbin. Nema veze sa Hrvatskom jer je živeo u doba kada ona nije ni postojala...
2. Nije bio pravoslavac. Ako mu je otac bio sveštenik (pravoslavni) po zanimanju, to ne znači da je i Nikola to bio. Nadam se da je to jasno iz dela i stavova samog Nikole Tesle.
3. Bio je naučnik. Valjda je i to jasno.
4. Ima veze sa Srbijom. Pogotovo Beogradom. Jer je to glavni grad i matična država njegovog naroda.
Pa, upravo to. Ja i govorim da je Tesla bio ponosni Srbin (sa pravom!), a ne pravoslavac.
Valja dozvoljavate pravo Tesli i meni da smo ponosni Srbi, ali ne i pravoslavci. A ako i ne dozvoljavate, nema veze. Živela Srbija!
Ovo je čist falsifikat
Koliko znam, pravoslavna crkva je protiv kremacije.
1. Tesla je Srbin. Nema veze sa Hrvatskom jer je živeo u doba kada ona nije ni postojala...
Nesporno.Rođen je na teritoriji koja je današnja hrvatska.
Nema dokaza za takvu tvrdnju. On to sam nigde nije tvrdio. A pogotovo ne da je ateista! (imao je vrlo aktivnu korespodenciju sa indijskim mistikom - Vivekanadom, naročito po pitanju vedskog koncepta "etera") da je bio pobožan, za to postoji veliki broj njegovih autentičnih citata:
U razgovoru sa vajarem Meštroviće tridesetih godina 19 veka Tesla je rekao:
„Ne molim se kao nekada, svake večeri na kolenima, ali je sve to u suštini isto“.
"Vladika Nikolaj Velimirović susretao se sa Teslom tokom Prvog svetskog rata, i ostala je zapamćena priča o tome da je vladika upitao Teslu: „Da li ste Vi videli struju“? „Ne“, odgovorio je Tesla, „ali znam da postoji. To Vam je kao sa Bogom, iako ga niko nije video, svi znamo da postoji“."
Za njih kruha nema u Srbiji, niti ih Srbijanci smatraja svojima već ih kroz historiju uglavnom iskorištavaju za svoje ciljeve. Oni sami najbolje znaju kako su primljeni u Srbiji. Na taj način bi se distancirali od srpskih teritorijalnih pretenzija u RH i ne bi više bili u sukobu sa Hrvatima što je najbolja osnova za dobar suživot.
Ponavljam, njihovo je mjesto u Hrvatskoj a ne u Srbiji.
Da ne bi neko pogrešno protumačio, nije ovo poziv na neko nasilno prekrštavanje nego apel na dorovoljni povratak korijenima i povratak tamo gdje im je historijski mjesto. Sve ostalo odvesti će ih u trajnu nesreću i nezadovoljstvo
Ne samo otac, deda s majčine strane je bio sveštenik, ujaci su mu bili sveštenici, po majčinoj liniji (Mandić) bilo je preko 50 pravoslavnih sveštenika!
I naučnik. Mistik, pre svega, tek onda naučnik.
Nesporno.
Naravno da dozvoljavam. Ako Bog daje svima slobodu volje, što bih je ja otimao?
No, Tesla se nigde nije odrekao pravoslavlja, činjenica je da nije bio nešto posvećen vernik pravoslavne vere, ali odrekao se nije. No očigledno je da nije bio ateista, već da je verovao u Boga. Većina velikih utemeljivača savremene nauke su verovali u Boga, to ova današnja boranija tehničara i tehnologa vuče na stranu ateizma. I nepotrebno, i nerazumno.
Znači, Srbija je na umoru, a ti si odlučio da joj udariš zadnji ekser u kovčeg. Lepo.
Jeste, crkva je protiv. Ne vidim nikakav teološki osnov za to. Razumem da se bude protiv kremacije svetaca, jer im je telo netruležno, tu se slažem da kremaciju ne treba vršiti, al za obične ljude, telo im se ionako pretvara u prah, dal putem čiste vatre ili prljavih crva, nije velika razlika; čak dajem prednosti vatri nad crvima, ona je pročišćujuća, a crvi telo prvo pretvore u svoj izmt! A neusavršena duša kad joj se spali materijalno telo neće kao duh kružiti oko njega, nadajući se da se možda može vratiti u telesni život...
Tesla nije hteo kremaciju. Obavljena je protiv njegove volje. I Sv. Sava je spaljen, da podsetim.
Kremacija je jedno, a spaljivanje tela od strane neprijatelja drugo.
Spaljivanje protiv volje pokojnika je uvek spaljivanje protiv volje pokojnika, zvali je "kremacijom" ili "spaljivanjem od strane neprijatelja".
Ne glupirajte se nepotrebno.
Nemojte se upinjati toliko da niste Srbi. Evo, ja vam dajem otpusnicu iz srpstva. Haj'te kod franjevaca, pa pod njihov skut glavu...
Hoću da kažem: Taj Velimirović je i Hitlera proglasio pravoslavcem. A strašno mnogo me uznemiravaju svi germanofili, a Srbi...
Vama je Matko dobro odgovorio o tome da ste Vlasi. U pravu ste i vi jer (za nas Hrvate-cakavce) ste i vi i Hrvati posrbljeni i pohrvaceni Vlasi - Iliri. To sto kazete da ste Morlaci (sto je istina), znaci da ne poznajete etimologiju tog imena koja znaci Moro (crno) i Vlasi tj Crni Vlasi koju su dobili po boji odjece koju su nosili.
Ćutite i pušite?
Ne pecajte se na njihove jeftine provokacije (šta Vam bre to znači da su "isti"???).
Srbi su kao i mi, a ovo je samo jedan (dakle, ne dva) provokator.
Sto je glavni razlog zasto je rodni kraj i druge pasivne sredine posecivao samo kad se mora.
Voleo je doduse Srbe, onako apstraktno, ali u Hrvatskoj i Srbiji nije imao slobodu koju mu je davao veliki grad preko okeana.
Tesla vam je po tome donekle slican komentatoru KninPadjene, koji Hrvatsku i Austro-Ugarsku na sva usta hvali, ali ipak u Srbiji zivi.
Dela ipak govore glasnije od reci, cak i kad su ljudi previse zaslepljeni mrznjom da to uoce.
Pa ja i govorim o pojedincu
@ Marko Gay
Eto ti ga sad!
Ipak je Tesla bio - vanzemaljac!
Budi, care, šta god hoćeš...
- Ovo je Srbija!
pa je neko drugi precrtao i napisao
- Ovo je Hrvatska!
Napokon je došao treći, precrtao i napisao
- Ovo je pošta!
Svako od nas je jedinstven, i po karakteru i po izgledu i po mešavini različitih gena. Potpuna je glupost uvaljivati biologiju u moderno shvatanje nacije kakvo uostalom postoji tek nešto više od dvesta godina. Isto tako je glupo pravdati nečije gluposti ili dokazivati nečiju superiornost bilo po krvi bilo po tlu. Genotip i fenotip rade zajedno.
Slično i o razlici između pronalazača i naučnika. Tesla je koristio naučni metod i to ga čini naučnikom bez obzira na diplome, poreklo inspiracije ili broj formula koje je napisao.
Pađancu kojeg su razočaranja i melanholija odveli na tamnu stranu - pogledajte malo stare nošnje u Crnoj gori, kozačke u Ukrajini, na Kavkazu i na posletku i sebarske i vlastelinske u srednjovekovnoj Srbiji.
Uvek mi je zadovoljstvo sresti pametnog čoveka...
Tesla je pre svega bio mistik upravo po metodu saznanja. Svoje glavne izume on je otkrivao putem mističnih vizija. To što su ih kasnije zaodevali u naučno ruho kroz naučna objašnjenja i izražavali ih kroz fizičke i matematičke formule - je sekundarno, jer njihovo otkriće nije išlo ni preko kakvog naučnog metoda, samo su docnija objašnjenja, objašnjenja nakon otkrića, bila zaodenuta u naučno ruho. Tu se Tesla razlikuje od gotovo svih naučnika. Ajnštajn je koristio vlastitu imaginaciju kao ispomoć u razumevanju, ali nije imao vizije, niti natprirodnu izoštrenost čula, kao Tesla.
Vaterpolisti su pali sa Marsa, odbojkasi takodje. Bas ove godine, slucajno, i Partizan i Zvezda igraju u evropskim kosarkaskim ligama...itd.
Poznajem vise osoba i u Srbiji koje su izgubile pamet kao i ti pa me bas mnogo i ne cudis. Problem je u tome sto se ti vise ne mozes vratiti svom rodu, to mogu samo veliki ljudi po dusi i moralu, to sto imas dva metra visine bas nista ne znaci, ti si kao covek mali i duhom i znanjem, nisi cak dobar ni u pokusaju nebuloznog spletkarenja i pljuvanja po narodu koga, po hrvatski, nazivas Sebijancima.
Vidim danas opsti grabez za Teslu, pa hajde da dodam da je bio gay.
Vaterpolisti su pali sa Marsa, odbojkasi takodje. Bas ove godine, slucajno, i Partizan i Zvezda igraju u evropskim kosarkaskim ligama...itd.
Sve da je to tačno (a nije), Tesla je uvek govorio da je Srbin.