субота, 04. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

ЈП Железнице Србије – прилози за историју једног случаја

Kоментари (5) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 14 април 2009 22:54
Petar Petrovic
Posle ovog detaljnog teksta ostaje samo jedno pitanje> zasto postovani gospodin nije sve te mere i predloge sprovodio kada je bio na celu UO Zeleznice u periodu 2004/2008. Suficit naknadne pameti u Srbiji je ogroman.
Препоруке:
0
0
2 уторак, 14 април 2009 23:04
Petar Petrović
Možda grešim, ali čini mi se da je ovaj tekst napisao predsednik UO Železnice Srbije u periodu 2004-2008 (za vreme direktora Šarančića). Ako je tako onda je nakon celog teksta moguće izreći samo jedan komentar: zašto o svim tim problemima nije više obaveštavao javnost tokom svog mandata i zašto mere koje sad predlaže nije sprovodio u delo dok je bio u prilici? Dakle, suficit naknadne pameti u Srbiji (tipa "sećanja" jednog bivšeg premijera koji sad kaže otprilike "da su postojeću Vladu napravili strani ambasadori i tajkuni" - kao da u njegovo vreme uticaja sa tih strana nije bilo) je potencijalno najbolji izvozni proizvod Srbije.
Препоруке:
0
0
3 петак, 17 април 2009 00:52
Pavle Popović
Gospodine Petroviću, bio sam predsednik UO, izabran 2004 godine na predlog DSS mada sam bio tzv. nestranačka ličnost. Ovo je bio izuzetak od uobičajene prakse. Početkom 2008 godine, pre obrazovanja nove vlade i imenovanja novog sastava UO, sam smenjen, bez posebnog obrazloženja (meni poznatog). Moram da istaknem da sam se zalagao za sve ono što je navedeno u tekstu. Koliko sam postigao teško je da lično ocenim. Može biti moje insistiranje na promenama bilo preuranjeno s obzirom na stav vlade o odlaganju reformi JP koje po sebi nose političke rizike. Da li je moja kritika postojećeg načina rada na železnicama i pokušaji promena (priznajem često neuspešni) doveo do moje smene ili je u pitanju bio mnogo prozaičniji razlog, želja nekog iz partijske nomenklature da dobije zasluženu nagradu - mesto predsednika UO?
Препоруке:
0
0
4 петак, 17 април 2009 16:39
Vladimir
Prvi je kredite iz Rusije i Kine, umesto MMF aranzmana, ponudio Nenad Popovic, koji je tog trnutka iskritikovan, a kasnije i marginalizovan, direktno ili indirektno od ekspertskih ekonomista(koji ne poseduju sposobnost predvidjanja, sto je i vrhovni mag potvrdio), uz obilnu pomoc medija.

Tada je marketinski tim odlucio da Predsednik Tadic treba ipak da izrekne sve sto je izreceno, od opcija, da bi se to upornim medijskim ponavljanjem utvrdilo ko je ipak izrekao tacnu tvrdnju.

Pa sada imamo i pobedu i poraz i neresen rezultat, u opcijama izjave. Predsednik izjavljuje "iz X-a u X"...i naravno..nema mogucnost greske..

Tako da celokupna analiza dobija ton izricaanja izrecenog, da se, za svaki slucaj, pokrije i druga opcija. Da se ne pomisli da nije bilo dovoljno opcija.
Препоруке:
0
0
5 петак, 24 април 2009 03:06
Srboljub Savic
Kakava drzava - takva zeleznica.
Procitajte vladin dokument o razvoju saobracaja
(strateski, nepoznatog autora ali usvojenog).
Iz tog, u sustini politikantskog pamfleta, ne
moze se nista bolje ni desiti, ni danas ni sutra.
U Srbiji (pored sve "halabuke" oko evropske integracije, nema svesti ni o stvarnom mestu a jos manje o zeleznici.
Zeleznica Srbije je stratesko (ukljucujuci i vojno-bezbednosno) pitanje drzave, evropsko ali i interkontinentalno. Sta god mi mislili o poterbi,
(korisnici "dzipova" bi je "o'ma'" pretvorili u ekskluzivnu "dzipostradu"-najvazniju od svih ),
zeleznice su i OBAVEZA civilizovane drzave, na
evropskim i interkontinentalnim parvcima.
O iskustvima drugih, ipak treba procitati i
videti njihova kolebanja, uspehe i greske (po
njihovom priznanju).
[Vozio sam se vozovima zapadne Evrope (posebno,
Francuske i Velike Britanije), dovoljno da bih
ponesto i video.]
Dok Francuska (Italija se naglo "ubacuje")i Nemacka
vode u razvoju zeleznice (sistema), ne samo u
Evropi, tu je i Japan, koji je, uprkos teskocama terena, stalnim zemljotresima, stvorio pojam
efikasne zeleznice, Srbija se podsmeva.
Odnos prema zeleznici ( i saobracaju uopste) jasno
pokazuje stvarni odnos Vlade Srbije prema "evropskim integracijama" ("pobeda", pa u
korpu za otpatke).
S postovanjem,
S. Savic
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер