Kako napisati napredan i kulturan članak u Beogradu?
Citirati bar dva-tri puta nekog Hrvata ili eventualno Slovenca. Ostalo, po volji.
Inače, ono ruglo na Dedinju još uvek stoji.
Preporuke:
0
0
2
petak, 24 april 2009 23:55
hiraeth
A kralj Milutin jos uvek pociva u Bugarskoj...
Preporuke:
0
0
3
subota, 25 april 2009 01:53
drago.ca
Dopada mi se Jovan G.
Uostalom, ja mislim da Kartaginu treba razoriti.
Preporuke:
0
0
4
subota, 25 april 2009 13:07
Nikola Mlađenović
Što se tiče teme o srpskom nacionalnom identitetu, NSPM nikako da se pomjeri sa mrtve tačke.
Negacija negacije i kritikovanje patologije nije identitet. To je samo utjeha pred smrt.
Preporuke:
0
0
5
subota, 25 april 2009 16:22
Vasilije Kleftakis
Srpski nacionalni identitet i ime jezika se ne potiskuje od juče, a Boga mi, ni od prekjuče. Odmah da kažem: ja nisam čistokrvni Srbin, nego mešavina Grka, Rusa i Srba (mati mi je Srpkinja). Srbi su se, skoro nesvesno dobrovoljno počeli odricati svog identiteta, za ljubav integralnog jugoslovenstva u vremenu Prve Jugoslavije, odnosno „bratstva-jedinstva“ u vremenu Druge Jugoslavije. Posle je bilo (mal` te ne) kasno, a i Jugoslavije su se potrošile. Živeći decenijama u Holandiji imao sam primera;evo jednog: Negde 1976g.u jednoj robnoj kući, vozeći se na sprat eskalatorom, razgovarao sam sa suprugom (Srpkinjom)-naravno, na srpskom.Pored nas je stojala jedna žena koja odjednom reče: „Čujem, govorite naški“, i osmehnula se. Ja sam joj odgovorio: „Ja ne znam vaški jezik, mi govorimo srpski“. Pobegla je „kao đavo od krsta“. Po govoru sudeći, bila je Srpkinja, a po izgledu i odeći – što` no rekli pravi primerak „radnice na privremenom radu u inostranstvu“. Verovatno je, kao i većina, bila povezana sa nekim Klubom Jugoslovena (od čega smo,opet, mi bežali "kao đavo od krsta"), gde se pod budnim okom „onih koji treba“ nije smelo nacionalistički zastranjivati. Bila je indoktrinirana: ona je „Jugoslovenka“, mi međusobno govorimo „po naški“,slavimo 8.Mart,1.Maj, Dan Mladosti i 29. Novembar.Puna kapa! Ako je ostala u Holandiji, i imala decu,i ako ta deca i znaju njen jezik – to je, verovatno „vaški“.Tako to ide.Drugi primer: u šetnji Amsterdamom pitao sam srpskog pravoslavnog sveštenika da mi da kratku definiciju Svetosavlja. Zastao je, strogo me pogledao i kazao.“E, moj Vasilije, kad me ti to pitaš, nisi ti nikakav Srbin!“ Još gore sam prošao kada sam ga pitao za mišljenje da li Srbin može biti neko ko je rimokatolik, musliman, ili ateista (ja smatram da može). Više nije hteo da razgovara samnom, a to su, ipak, sve pitanja od značaja za određivanje (i čuvanje) srpskog nacionalnog identiteta i o njima bi trebalo ozbiljno razmisliti i odrediti se.
Preporuke:
0
0
6
subota, 25 april 2009 17:15
Avgerinos Mizijotis
Kako ti je ime, srbine?
Da se nekim slučajem neko, na ulici npr., meni obratio sa ovim pitanjem, ja bih bio prinuđen da odgovorim sledeće: A? Je l` moje ime? Moje ime je dobro, hvala na pitanju. A, i lepo je, mislim, moje ime, i sviđa mi se baš! A kako je Vaše ime, nadam se da je i ono dobro?
Zastrašujuća je činjenica da se čak i PISMENIM i ARHIPISMENIM ljudima u Srbiji potkrada greška nastala kao posledica bežanja sa časova ne srpskog već engleskog jezika.
Oni koji nisu pobegli sa časa, naučili su da se rečenica ``What is your name?'' sa englskog na srpski prevodi kao ``Kako se zoveš / zovete?`` jedino i isključivo. Ne mož` drugše!Ne može ``ni šta ti je ime`` ne može ni ``kako ti je ime``.
Ovakav iskrivljen način govorao pojavio prvo se među hrvatima, u duhu borbe za hrvatizacijom SRPSKOG jezika kojim su govorili. I to je možda i razumljivo, čak simpatično ponekad(kada se čita Alan Ford, npr.). Ono što NIJE simpatično je BRZINA kojom se ``kvar`` preneo u govor naroda koji govori SRPKI i živi u Srbiji.
Danas, možemo da čujemo i Dr. Vojislava Šešenja kako kaže u Hagu da se ovo ili ono da ili ne da PROCESUIRATI!?!?
Kad je nešto položno nekakvom PROCESU, onda se to da PROCESIRATI, nema nikakvog U ni na početku niti u sredini a ni na kraju reči! Ima kod hrvata, ali neka njih, kod nas nema.
I kakve veze ima ovaj moj komentar sa celim člankom? Ima...mnogo ima. Kada se o tzv. sitnicama ne vodi računa i kada tih sitnica ima mnogo, tada uvidimo brzo da se nalazimo u situaciji u kojoj ima mnogo ``krupnica`` tj. velikih i bitnih stvari o kojima takođe ne vodima računa. Rezultat toga je SRBIJA DANAS!!!
Kako ćemo biti sigurni da su naši sagovornici razumeli ono što im govorimo ako ne vodimo računa kako im to govorimo. Kada to budemo svatili svi ili bar većina, tada nam ovakva pitanja o vlastitom identitetu neće biti više bitna tema razgovora.
Preporuke:
0
0
7
nedelja, 26 april 2009 04:55
vlad
Razumem Valislijeve muke oko identiteta, razumem i zašto on misli da i katolik i musliman mogu biti Srbi. I autor ima istu muku, šta je to što nas Srbe čini drugačijima, svi bi hteli kratku definiciju. A nje nema, niti je može biti. Živim u Americi, u povelikom stambenom kompleksu. Moja deca među komšijama još nisu našla prijatelja. Odvedem ih na crkveno imanje, ostavim po ceo dan sa decom i ljudima koje oni nikad pre toga nisu videli, igraju se ceo dan, puni priča i utisaka. Dovedem ih u Srbiju, ista priča prvog dana. Da, možda ne znam opišem tačno šta je to, ali znam da ima nešto što svi mi imamo i nesvesno usađujemo i u našu decu. E to, to je srpski identitet. Razumem da oni koji nisu Srbi (makar sebe i zvali Srbima) to nikada neće razumeti. Razumem da to ne vidi neko ko živi u Srbiji, ko misli da je normalno da ti komšija kaže dobar dan i to i misli, i ko smatra da drugačije ne može ni biti. Ali ako to ne vidi neko ko je bio u inostranstvu duže vreme, onda to može da znači samo jedno: da je sveštenik bio u pravu, da je ta nit izgubljena. Zato Vasilije ne razmišljaj puno o Srpstvu, ono se živi svaki dan, vrati se u Srbiju, imanja na selu po Šumadiji budzašto, manastira na sve strane, i živi tamo dok te život ne napravi Srbinom ponovo. A posle možeš da živiš gde hoćeš, nikad to više nećeš izgubiti.
Preporuke:
0
0
8
nedelja, 26 april 2009 12:19
brm
uvek me iznova fascinira koliko učeni Srbi masovno pogrešno koriste termine...kad kažu nacionalni identitet misle na narodnosni identitet, jer narod je ono o čemu piše Šprengler a autorka citira a ne nacija...nacija je isključivo vezana za državu, tekovina je demokratskog političkog sistema i znači prosto SVI GRAĐANI DRŽAVE - DRŽAVLjANI...Prema tome ono dvoje što se ljube u busu PO NACIONALNOSTI SRBI A ETNIČKI (narodnosno) ROMI ISPADOŠE OBRAZOVANIJI I KOMPETENTNIJI OD GOTOVO CELE SANU...nacija može da ima identitet koliko ga imaju amerikanci sastavljeni od različitih naroda (što Gojko Tešić ilustruje svojom pričom iz života)...NARODI IMAJU KULTURNI IDENTITET..pojedinac ako ga izgubi postaju deo drugog naroda (što se desilo sa Dalmatincima katolicima) ili samo "član" nacije svoje države, što se otprilike trenutno dešava sa Crnogorcima i Bošnjacima sa prespektivom dalmatinskog scenarija.
Preporuke:
0
0
9
nedelja, 26 april 2009 12:33
brm
@Vlad kakve veze ima to što si ispričao u vezi svoje dece sa pitanjem da li Srbin može da bude katolik ili musliman kao što je bio SVO VREME ISTORIJE SVE DO DRUGE POLOVINE 20 VEKA...upravo komentatori sa grčkim imenima su postavili suštinska pitanja, verovatno zbog veza sa normalnim narodom koji ne da svoje...i sam sam bio u istom krugu ludila u kom su i dalje većina Srba dok nisam kraće vreme živeo u Grčkoj i video uživo šta bi bilo kad bi bili ono što su bili naši preci..
Preporuke:
0
0
10
nedelja, 26 april 2009 13:12
Vasilije Kleftakis
@ vlad. Hvala na (zaista, verujem) iskrenom, dobronamernom savetu. Ali, ja sam apatrid i u tom smislu spasa mi nema – možda jedino povratak u Grčku (posle nekih 230 godina odsustva)? I to sam pokušao – i u njoj provodim već 15 godina po celo leto, ali – kasno je.... Čoveku koji je (iskvaren? razmažen? korumpiran?) uslovima života na severozapadu Evrope , povratka nema na uslove balkanskih života i običaja – ma koliko oni u nekim pogledima bili privlačni. Veruj mi - Vlad, a i ostali: posle više decenija života u Holandiji, sa velikim internacionalnim iskustvom, znanjem više jezika, čitanjem, pisanjem i opštenjem na njima, još uvek se pitam: Zašto je moguće da i rimokatolik, i protestant (a ima ih sto fela i varijanti), i starokatolik, i pravoslavan (jer i njih zaista ima) i humanista (to je drugo ime za ateiste) i poneki musliman a – valjda i budista, mirne duše sebe smatraju Holanđanima – a kod većine Srba to nije prihvaćeno? Ja sam ubeđen da bi bilo mnogo bolje ako bi tako moglo biti (setimo se onog: „Brat je mio – koje vere bio“). Bio bih zahvalan na odgovoru. Ja sam, inače, veliki protivnik latinice u savremenoj srpskoj upotrebi (a komentari na sajtu NSPM vrve njome!). Još interesantniji – u tom pogledu, bio je odgovor koji sam dobio od jednog srpskog teologa na pitanje zašto koristi latinicu. Odgovor je bio: ne smemo se odreći srpskih pisaca iz dubrovačke književnosti. Ali, dobar deo njih su bili rimokatolici. Ipak, ne treba ići tako daleko u prošlost. Kako stoji stvar sa npr. Ivom Andrićem, kako sa Mešom Selimovićem? Složena su to pitanja, Vlad, i savet: „...vrati se u Srbiju, imanja na selu po Šumadiji budzašto, manastira na sve strane, i živi tamo dok te život ne napravi Srbinom ponovo“ nije dovoljan za rešenje problema. A problem je vrlo ozbiljan.
Preporuke:
0
0
11
sreda, 29 april 2009 12:09
vlad vasiliju
Određene identitete nemoguće je pomešati, i u meri kojoj prihvataš novi gubiš stari. Na kraju, koja je svrha očekivati od katolika i muslimana da sebe zovu Srbima, neka budu to što su, meni ne smetaju (a i to je zato što sam Srbin).
Kad spomenu Andrića, ima jedna priča od njega, zaboravio sam naslov, davno je bilo, o nepismenom bosanskom muslimanu koji je sticajem okolnosti stavljen da gradi najveću džamiju u carstvu. 'Ni veću ni manju od Aja Sofije, jer ja nisam veći od Justinijana, ali ni Turska nije manja od Vizantije' rekao je sultan. I nesrećnik je išao svaki dan u crkvu, premeravao, gledao lukove, nekad samo sedeo u njoj i razmišljao, i po njoj gradio džamiju. Posao je čudom završen uspešno, isplaćen, i čovek se vratio u svoje selo. Ali je izgubio mir, nešto ga je mučilo a ni sam nije znao šta. Pričao je sa hodžom, a ovaj je prestravljenom čoveku rekao "Postao si hrišćanin. Da se izlečiš idi i napravi crkvu po uzoru džamiju".
Identitet nije u imenu, besmisleno je pitati da li je Andrić Srbin zato što je rođen katolik. Duboko, duboko, skoro podsvesno prihvatanje osnovnih vrednosti koje nas čine Srbima je merilo. Mi bi možda mogli postati drugačiji, kao Holanđani, ali njih na Balkanu nema, ali ima Hrvata i Muslimana, treba li mi da budemo više kao oni?
Uostalom, pogledajmo deo Srba koji je prihvatio katolički identitet (znam o čemu pričam, a možda i vi), prvenstveno mislim na Vojvodinu. Videćete mržnju prema Beogradu i svemu srpskom: to nije trenutno političko pitanje već otrovno seme posejano u doba Austrije koje se ne da iskoreniti i koje živi svoj život. Nisu se odrekli imena, jesu identiteta, pa jesu li srećniji ili bar na istom? Dobro znam kakav bih bio da tu moju Srbiju nikad nisam upoznao, zato provodi vremena na Balkanu koliko god možeš, ostalo će za tebe doći samo.
Citirati bar dva-tri puta nekog Hrvata ili eventualno Slovenca. Ostalo, po volji.
Inače, ono ruglo na Dedinju još uvek stoji.
Uostalom, ja mislim da Kartaginu treba razoriti.
Negacija negacije i kritikovanje patologije nije identitet. To je samo utjeha pred smrt.
Da se nekim slučajem neko, na ulici npr., meni obratio sa ovim pitanjem, ja bih bio prinuđen da odgovorim sledeće: A? Je l` moje ime? Moje ime je dobro, hvala na pitanju. A, i lepo je, mislim, moje ime, i sviđa mi se baš! A kako je Vaše ime, nadam se da je i ono dobro?
Zastrašujuća je činjenica da se čak i PISMENIM i ARHIPISMENIM ljudima u Srbiji potkrada greška nastala kao posledica bežanja sa časova ne srpskog već engleskog jezika.
Oni koji nisu pobegli sa časa, naučili su da se rečenica ``What is your name?'' sa englskog na srpski prevodi kao ``Kako se zoveš / zovete?`` jedino i isključivo. Ne mož` drugše!Ne može ``ni šta ti je ime`` ne može ni ``kako ti je ime``.
Ovakav iskrivljen način govorao pojavio prvo se među hrvatima, u duhu borbe za hrvatizacijom SRPSKOG jezika kojim su govorili. I to je možda i razumljivo, čak simpatično ponekad(kada se čita Alan Ford, npr.). Ono što NIJE simpatično je BRZINA kojom se ``kvar`` preneo u govor naroda koji govori SRPKI i živi u Srbiji.
Danas, možemo da čujemo i Dr. Vojislava Šešenja kako kaže u Hagu da se ovo ili ono da ili ne da PROCESUIRATI!?!?
Kad je nešto položno nekakvom PROCESU, onda se to da PROCESIRATI, nema nikakvog U ni na početku niti u sredini a ni na kraju reči! Ima kod hrvata, ali neka njih, kod nas nema.
I kakve veze ima ovaj moj komentar sa celim člankom? Ima...mnogo ima. Kada se o tzv. sitnicama ne vodi računa i kada tih sitnica ima mnogo, tada uvidimo brzo da se nalazimo u situaciji u kojoj ima mnogo ``krupnica`` tj. velikih i bitnih stvari o kojima takođe ne vodima računa. Rezultat toga je SRBIJA DANAS!!!
Kako ćemo biti sigurni da su naši sagovornici razumeli ono što im govorimo ako ne vodimo računa kako im to govorimo. Kada to budemo svatili svi ili bar većina, tada nam ovakva pitanja o vlastitom identitetu neće biti više bitna tema razgovora.
Kad spomenu Andrića, ima jedna priča od njega, zaboravio sam naslov, davno je bilo, o nepismenom bosanskom muslimanu koji je sticajem okolnosti stavljen da gradi najveću džamiju u carstvu. 'Ni veću ni manju od Aja Sofije, jer ja nisam veći od Justinijana, ali ni Turska nije manja od Vizantije' rekao je sultan. I nesrećnik je išao svaki dan u crkvu, premeravao, gledao lukove, nekad samo sedeo u njoj i razmišljao, i po njoj gradio džamiju. Posao je čudom završen uspešno, isplaćen, i čovek se vratio u svoje selo. Ali je izgubio mir, nešto ga je mučilo a ni sam nije znao šta. Pričao je sa hodžom, a ovaj je prestravljenom čoveku rekao "Postao si hrišćanin. Da se izlečiš idi i napravi crkvu po uzoru džamiju".
Identitet nije u imenu, besmisleno je pitati da li je Andrić Srbin zato što je rođen katolik. Duboko, duboko, skoro podsvesno prihvatanje osnovnih vrednosti koje nas čine Srbima je merilo. Mi bi možda mogli postati drugačiji, kao Holanđani, ali njih na Balkanu nema, ali ima Hrvata i Muslimana, treba li mi da budemo više kao oni?
Uostalom, pogledajmo deo Srba koji je prihvatio katolički identitet (znam o čemu pričam, a možda i vi), prvenstveno mislim na Vojvodinu. Videćete mržnju prema Beogradu i svemu srpskom: to nije trenutno političko pitanje već otrovno seme posejano u doba Austrije koje se ne da iskoreniti i koje živi svoj život. Nisu se odrekli imena, jesu identiteta, pa jesu li srećniji ili bar na istom? Dobro znam kakav bih bio da tu moju Srbiju nikad nisam upoznao, zato provodi vremena na Balkanu koliko god možeš, ostalo će za tebe doći samo.