петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Прва ставка српског националног програма - да свако дете има брата и сестру

Kоментари (123) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 29 новембар 2015 12:32
Vera Nastasovic
Проблем је ипак у кукавичлуку и корумпираности наше интелектуалне, културне и политичке елите! Ту нема никакве сумње. Они интелектуалци који не спадају у наведену групу су склоњени у страну и немају никакав утицај.
Наш највећи проблем је пад морала, страх који су увукао у људе да не остану и без оно мало што сада поседују. Кад бисми бар веру у бољу будућност вратили, наше шансе да се ослободимо ропства би биле веће, а овако....нестадосмо.
Препоруке:
77
3
2 недеља, 29 новембар 2015 12:46
Слободан Божић
Ствар је у ствари компликованија него што се овде представља. Први проблем нашег друштва није мали наталитет већ очајан систем образовања и генерално изузетно слаба образованост становништва које је радно способно. По већини критеријума образованост становништва Србије је испод већине земаља у окружењу нпр Румуније и Бугарске а о Хрватској и Словенији да и не говоримо. Радно способна популација Србије мора да схвати да је свако искључиво одговоран за сопствену судбину на начин као и у западном свету а то значи да свако мора да брине о сопственој плати , пензији, образовању и да не очекује апсолутно никакву помоћ државе у било ком смислу. Држава није обавезна да вам нађе посао , да вас образује нити да брине о вашем здрављу и о вашој породици. Држава уколико је могуће потребно је да обезбети какву такву безбедност и да држи криминал под контролом али то је мање више све. Време великих захвата државе у све поре друштва је прошло и знамо како је било, тај систем није пропао без разлога.
Препоруке:
18
113
3 недеља, 29 новембар 2015 13:00
Vremena za
Или је проблем ипак у кукавичлуку и корумпираности наше интелектуалне, културне и политичке елите?

ponavljavanje RAZLOGA za NESTANAK Srbstva vishe nema, rubikon je predjen kidnapovanjem i PRODAJOM zadnjeg Predsednika i svih HEROJA koji su BRANILI i SHTITILI Srbstvo.
Pita se ne mere praviti od svarenog i prevarenog materijala.
Pochetak RASPADA Srbskog korpusa je pocho daleke 1918, ali jelte nije zgodno nit pozheljno govoriti o UZROCIMA.
Ustashistan, dobrosusedi(bez*), shvabe, anglofoni i vazali ce SLAVITI za 3 godine pochetak nasheg kraja i nestanka.
Ipak hvala na pozitivnim zheljama.
Препоруке:
46
7
4 недеља, 29 новембар 2015 13:09
Aleksandar S.
Ta patriotska elita koja bi hipoteticki dosla, treba da uradi samo dve stvari da bi se demografska situacija promenila u zemlji o kojoj gospodin Antonic prica - znacajno smanjiti ili ukloniti poreze i namete, prvenstveno poreze na prihode fizicka i pravna lica, i drugo znacajno skresati drzavnu birokratiju na svim nivoima. I jedno i drugo bi omogucilo narodu i firmama vise prihoda. Ljudi bi mogli da lakse zapocnu i izdrzavaju porodice od svog rada, a firme bi imale vise novca, digao bi se nivo i obim poslovanja i samim tim trebalo bi im vise radnika. Prosta logika, samo da ima ko da je primeni.
Препоруке:
41
5
5 недеља, 29 новембар 2015 14:29
реално
Ама људи, није став само у елити иако се слажем да риба смрди од главе) већ у народу. Неће људи да се "смарају" прављењем деце, више воле да блеје по кафићима и гледају Фарму. Жене неће да рађају, нити да се удају, поготово на село, само би хтеле за спортисте, мафијаше и богаташе.
Препоруке:
69
8
6 недеља, 29 новембар 2015 14:40
Marko Gay
Nedostatak novca u porodici je realan problem, ali nedostatak novca u drzavi je uvek samo izgovor: za razliku od porodice, drzava moze da nastampa novac i usmeri ga u prioritete.

Pravo pitanje je dakle ne ima li drzava novca, nego sta je prioritet za drzavu?

Smanjivanje stanovnistva u Srbiji ne dogadja se samo zbog slabog nataliteta, nego i zbog velikog iseljavanja na Zapad. Tako da bi pro-srpska vlada uz podizanje nataliteta, morala paralelno i radno aktivirati stanovnistvo u Srbiji. Podizanje standarda je tracenje novca, sustina je u aktivaciji.
Препоруке:
54
1
7 недеља, 29 новембар 2015 14:52
DrJelaBisic
Slazem se sa "Realno",problem nije u spoljnim okolnostima,u kojima Srbi(i Srpkinje)zive,vec u njima samima,njihovom pogledu na svet,prioritetima koje sebi postavljaju.Imati decu(makar dvoje-niko ne kaze da ljudi imaju desetoro ili petnaestoro-ne treba preterivati)danas pretstavlja nesto negativno,nenormalno,nepozeljno.Zato se ovo ne moze,po mom misjenju,ispraviti merama koje bi mogla da preduzme drzava-nema tog poboljsanja standarda koji bi ljude naveo da imaju decu.Cak i kad bi drzava zapela-rezultata ne bi bilo.Pored toga,moram da primetim da iz istog pogleda na svet koji je uzrok niskog nataliteta proizilazi i stil vaspitanja dece.Cak i kad imaju decu nasi ljudi ih vrlo pogresno vaspitavaju,tako da svaka sledeca generacija pretstavlja sve vecu i vecu katastrofu.Nasa deca nisu vaspitana kao deca na Zapadu-mi nasu vaspitavamo da budu lenja,neradna,nesamostalna.
Препоруке:
28
7
8 недеља, 29 новембар 2015 14:57
Цвико
Патриотска елита јесу млади људи на којима свет остаје, наравно уз услов им старији то дозволе. Све до сада урађено показује да старији нису расположени за "допуштање". Да ли млади морају да направе неку "револуцију" према старијима? Старији су им направили дугове које треба да исплате, будуће генерације, које многи сада старији неће ни видети. Старије генерације су у име бољег сутра, обезвредиле образовни систем, уништиле базну науку и базну привреду. Подстакле су или прећутно прешле преко пљачке друштвене имовине.На власт су дошли глупи и стари кадрови који терају младе, ваистину образоване (свака оцена је поштено стечена)и паметне људе и то у иностранство. Онда се ти глупани питају, зашто нам све лоше иде? Лоше иде зато јер глуп не може да схвати, да би нам било боље, власт мора препустити паметном. Ако се ово не деси, ништа од рађања деце, која ће под један, на своја плећа, преузети отплату дугова због боље будућности. И тако са колена на колена...
Препоруке:
27
1
9 недеља, 29 новембар 2015 15:03
Бошко
Приликом израде грађанског законика Србије дат је предлог (2011) да свако треће дете у породици добија финансијски додатак једнак просечној месечној пензији, који би био исплаћиван до пунолетства детета! Оваква мера повећала би наталитет бар за десет одсто и већ би 30-их година овог века део радне снаге чинило на десетине хиљада нових људи.

Али, када се израчунало да би то коштало 400 милиона евра годишње, од тога се одустало.
Наравно да се одустало јер свим режимима за власт су потребни гласачи. То у Србији нису деца (којима се испира мозак деценијама) него најстарија категорија (и најодговорнија зашто се у Србији већ деценијама гласа за погрешне) која је најактивнија на изборима да би сачувала своје "зарађене пензије" одбијајући да прихвата било какву одговорност за своје неделовање у прошлости за време окупације комуниста или социјалиста.

"старост" Србије је себична што је последица вишедеценијске денационализације и одрођивања од сопствене нације...
Препоруке:
34
9
10 недеља, 29 новембар 2015 15:40
Биће деце (у богаташа, наравно)
Да би неко ко нема значајно имање (земљу, стоку фабрике итд.) "правио" децу у сиромаштву као најамник и уз велико одрицање треба пре свега да верује у СИСТЕМ, сигурност имања посла и правичну будућност (макар за ту децу, ако за себе).
Тај систем НИЈЕ капитализам, посебно не овај лоповски и дивљачки. А другог избора на видику нема док владају такви.
Препоруке:
44
1
11 недеља, 29 новембар 2015 15:47
Импотенција
Проблем је у кукавичкој импотенцији.
Препоруке:
28
3
12 недеља, 29 новембар 2015 15:52
Oliver Kromvel
Slobodane ovo vam je najznačajni tekst koji ste možda u karijeri napisali,dosta vaših tekstova sam pročitao kao i poslednju knjigu koju ste izdali ali ovime ste pogodili nuklearkom u centar.Vi ste skrenuli pažnju na krucijalan problem,gubitak teritorije,loš geopolitički položaj,ekonomski krah,loše zdravstvo,školstvo,sve to može da se klasičnim političkim merama ispravi ali nedostatak ljudi nemože da se nikakvim zakonima,rezolucijama,memorandumima popravi.Mi smo na putu laganog izumiranja,za 20 godina neće imati ko da radi,ko pušku da nosi,samim tim posrtaćemo i gubiti delove teritorije to je neminovnost.Para za aktivnu populacionu politiku ima i one se moraju za to trošiti,svaki patriotski program mora upravo na tome da se bazira.Ja mislim da bi rešenje bilo neko srednje da majke za svako drugo dete dobiju po 15000 dinara mesečno do punolestva,plus besplatni udžbenici za sve osnovce,i tako za svako sledeće dete,kompromis bi mogao da bude i to da se pomoć ograniči za porodice do 4 dece
Препоруке:
33
4
13 недеља, 29 новембар 2015 16:01
Oliver Kromvel
Veštačka oplodnja mora biti potpuno besplatna,treba dozvoliti i surogat majčinstvo u posebnim okolnostima,izgraditi još vrtića,ali i uvesti jednu vrstu pozitivne diskriminaciji,doneti zakon po kome žene sa decom imaju prednost pri zapošljavanju u odnosu na neudate i žene bez dece,osim u slučaju da žene imaju reproduktivne i zdravstvene probleme pa iz objektivnih razloga nemogu da začnu,poslodavci bi mogli da dobiju određene olakšice u zamenu za zapošljavanje žena sa jednim ili više dece.Mora se voditi žestoka medijska kampanja za popularizaciju porodice kao sistema vrednosti.Jedno od rešenja je možda i uvoz određenog broja stanovnika iz zemalja poput Ukrajine,odatle bi Srbija mogla da uveze barem 100 000 ljudi mlađih od 35 godina čime bi se barem na 10 godina ublažile posledice pada broja stanovnika dok mere ne zažive,ima puno izbeglica iz Donbasa više od 600 000 i da oni ne bi imali ništa protiov dolaska u Srbiju ne svi naravno ali barem 15% od tog broja.
Препоруке:
30
10
14 недеља, 29 новембар 2015 16:05
Oliver Kromvel
Mislim da stranke poput DVERI-DSS moraju agresivnije da eksplatišu ovu temu ako ponude realan,sveobuhvatan porodični program,ne samo parole od njih se neživi mogli bi da privuču značajno glasačko telo.Nedostatak dece je užasan problem,džaba S300 ako nema ko da upravlja njime.Šta vredi sve ako nemamo kome da ostavimo zemlju,šta vredi slavna istorija ako nemamo kome kome da je prenesemo,na ivici smo,moramo se probuditi,ovo je možda i poslednji momenat.
Препоруке:
33
1
15 недеља, 29 новембар 2015 16:45
РАСТУРИМО ИМПОТЕНТНИ, КАСТРИРАЈУЋИ И АУТОДЕСТРУКТИВНИ КУКАВИЧЛУК
ЖИВОТВОРНОМ АНТИКОЛОНИЈАЛНОМ РЕВОЛУЦИЈОМ ЗБАЦИМО АНТИЖИВОТНО-ИЗДАЈНИЧКО-КАПИТАЛИСТИЧКЕ ММФ-НАТО БИТАНГЕ СА ВЛАСТИ, ИДЕНТИФИКОВАНЕ СА УБИЦАМА И АГРЕСОРИМА И СТВОРИМО ОПТИМАЛНЕ УСЛОВЕ ЗА РАЂАЊЕ, СОЦИЈАЛНУ ПРАВДУ И ЗА РАД У ЉУДСКИМ УСЛОВИМА!

ЗА ВРЕМЕ 15 ГОДИНА АНТИИМПЕРИЈАЛИСТИЧКО-АНТИКАПИТАЛИСТИЧКЕ ВЛАДАВИНЕ УГА ЧАВЕЗА И ПОДСТИЦАЈНИХ МЕРА ЗА РАЂАЊЕ ВЕНЕЦУЕЛА ЈЕ СА 19 МИЛИОНА ДОШЛА ДО 30 МИЛИОНА СТАНОВНИКА! НИКОЛАС МАДУРО НАСТАВЉА!

https://www.youtube.com/watch?v=Lo31j6PtgSA
Препоруке:
39
3
16 недеља, 29 новембар 2015 16:48
Др
Олош елити на власти, Србија је остала као партљак настао распадом СФРЈ. Њима је до Србије и њеног становништва као до лањског снега. Пре него се уопште почне размишљати о социјалној политици, потребно је прво Србију почистити од олоша и корова који ју је преплавио од 1944. године.
Препоруке:
25
8
17 недеља, 29 новембар 2015 17:03
DrJelBisic
Za OKromvela:Vi(a i mnogi drugi)(pogresnio)pretpostavljate da su Srbi siromasni.Ne4kazem da se(uglavnom zbog naseg rashirenog sebicluka)broj siromasnih nije uvecao,ali to su vrlo retko Srbi(po nacionalnosti)Pre svega,zna se da siromasni(i manje obrazovani)svuda,u svim kulturama,unaju vise dece d bogatih(i obrazovanih)Samo je kod nas obrnuto(po Vasem misljjenju).Mi nemamo problem nartaliteta jer smo siromasni.Ne znam sta vi smatrate kao siormastvo,to se cesto ponavlja,i trebali bi da ga tacno definisemio.Cim osoba ima zemlju(i kucu)na selu,a nece tu da zivi i da obradjuje zemlju-ne radi se o nekome ko je siromasan.Radi se o osobi koja ima dovoljno da zadovolji osnovne potrebe i hoce vise,sto nije lose ali se postavlja pitanje:sta je to vise?Nemojt pri tom gledati zvanican prihod.Nedavno sam nasla da je statisticki zavod ustanovio da nasa porodica(u Srbiji)trosi dosta vise nego sto joj je oficijelni prihod.Ljudi koji imaju automobile i idu na letovanje nisu sirmasni
Препоруке:
17
8
18 недеља, 29 новембар 2015 17:11
DrJelaBisic 2
...siromasni."Uvoz stanovnika"nije nam potreban.Dovoljno je doneti strog zakon koji zestoko oporezuje neobradjeno poljopruivredno zemljiste.Ne mora vlasnik da ga obradjuje-neka ga da pod rentu.Poljoprivredno zemljste mora da se obradjuje.Pozitivna diskriminacija majki-treba je uvesti.Nacionalne stranke:Ove stranke imaju sve zajedno,manje od 5% glasaca,pa je njihova mogucnost da deluju vrlo ogranicena.Pored toga,oni nemaju jasan populacioni program(kao i sve druge prograne-ekonmski,npr)Sa mnogim nesinhronizovanim stavovima cak odbijaju birace.Ne mozete ljudima nuditi 19.v. u 21.v.
Препоруке:
16
6
19 недеља, 29 новембар 2015 17:26
Радомир Кошанин
Поштовани професоре Антонићу,
у Влади Србије имамо министарства за све и свашта, агенције за ово и оно, али не и за системску бригу о породици. Свакодневно се усвајају "стратегије", али не и она о популационој политици. "Инвеститорима" се на часну реч поклања 10 хиљада евра по раднику на, а они после половину њих отпусте и поклон не врате. Формирање породице у Србији је све касније, јер је основни услов да оба партнера буду запошљена и зарађују за нормалан живот. Подизање деце је скопчано са великим издацима које најчешће подмирују баке и деке од својих умањених пензија. Трошкове школовања да и не помињем. Власт из буџета финансира активности разноразних невладиних организација и тзв. цивилног сектора, па чак и оне које пропагирају хомосексуалне покрете. Са тим циљем се званично подржава одржавање тзв. геј параде, у школске програме уводи образовање о овим појавама, снимају се филмови, играју позоришне представе на ове теме. Законом се регулишу истополни бракови. Земља апсурда!
Препоруке:
33
1
20 недеља, 29 новембар 2015 17:31
Бојан, Приштина
Све што је уважени професор написао су одличне и реално спроводиве идеје, има тих идеја још много које би лако могле да доведу до бејбибума у Србији и до тога да се ова земља лако препороди.

Но нажалост ко да их спроводи, Тома, Маја Гојковић, Вучићевић, Жељако Митровић, Бабић, Вулин - и армија таквих који владају овом земљом. Хах па потсетимо се само у прошлој недељи колико су нам ти људи приуштили бламаже. Каквој смо трулежи предати на управљање баш нам је онако како се од њих може очекивати.

Ја сам лично несрећан због тога. Часто сам по Шумадији где ми је сада половина родбине, и просто је невероватно колико брзо мања места замиру, нема оне дечије граје карактеристичне за села, нема као некад пуних кафана, све нешто суморно.

А Београд је тек жалостан, само на улицу кад изађе човек нема шта да види, млади ко погубљени са слушалицама у ушима иду као да су сами на свету , мало старији са по два-три кучета на узици. Ужас...
Препоруке:
31
3
21 недеља, 29 новембар 2015 17:38
Отац 4-оро деце
Постоји и мере које ништа не би додатно коштале државу.

Мој предлог је да у свакој државној установи и предузећу буде обавеза да се на сваких 10 запослених прими и један родитељ са четворо деце.
Тешко је проценити колико би ова мера допринела поправљању демографског стања у Србији, али ме изненађује да се овога до сада нико није сетио а слична позитивна мера постоји за запошљавање инвалида и то је дало резултат.
Препоруке:
31
6
22 недеља, 29 новембар 2015 17:50
Цвико
@DrJelBisic,
Ако проблему прилазимо са Ваше тачке гледања, онда је сиромаштво само други назив за (ауто)деструкцију код Срба.
Препоруке:
18
1
23 недеља, 29 новембар 2015 18:22
читалац нспм
Има ту много фактора, и сви су неповољни. Лично сам видео како се послодавци односе према трудницама, жена ми је практично добила отказ док је била у другом стању. Да не помињем кроз шта све је прошла. Све њене колегинице које су затруднела исто. Не требају нама непријатељи поред оваквих привредника.
Препоруке:
38
0
24 недеља, 29 новембар 2015 18:22
Револуционарни Уго Чавез и феномен мера које су значајно допринеле рађању и огромном порасту становништва Венецуеле
http://srbin.info/2013/03/14/50-stvari-po-kojima-ce-ugo-cavez-ostati-zapamcen-u-istoriji/
Препоруке:
25
1
25 недеља, 29 новембар 2015 18:39
цмок Торонто
Детектор лажи за откривање кукавица и револуционара?
Џабе($) савети шта нам је радити су јалови.
А ко су кукавице а ко су револуционари...питајте сами себе и ту се крије мали *зеко*.
Ако 9 милиона Серба на Балкану не може ништа конкретно да уради онда ни 6 милиона Серба по свету само гледа и блеји у Србију као теле у шарена врата..
Очигледно да нисмо способни сами себи да помогнемо док се не деси Медо а он је мало *бизи* у борби за свој а и наш опстанак.Сербија је једна *чекаоница*за бољу будућност.
Пробајте да *рушите* режим док вас још има..
Препоруке:
18
2
26 недеља, 29 новембар 2015 18:49
Можда би било више бата и сека
кад би их чувала по ''кобра'' нека
Препоруке:
8
3
27 недеља, 29 новембар 2015 19:13
DrJelaBisic
a Cvija:Potpuno ste u pravu.Covek je drustveno bice,ne moze da zivi bez socijalnog okruzenja.Bez obzira da li on sam sebe izdvaja,sprecava svoj kontakt sa socijalnom sredinom,ili ga sredina odbacuje-covek ne moze da funkcionuise ni na jednom planu na kome postoji bez drustvenog okruzenja.Srbi su(u velikom broju slucajeva)sebicni,indvidualci u losem smislu,i zato rushe ne samo sebe,kao individue,vec drustvo u kome bi trebali da posroje.Aso\cijalni.
Препоруке:
10
6
28 недеља, 29 новембар 2015 19:13
Кнежевић Милан
Све је то лепо што професор говори, али- данашњим људима је то са децом мање важно.
Више их занима какав ће аут возити, где ће ићи на летовање или скијање; жене су већ- посебна прича.
Овај народ је потпуно дезоријентисан и васпитно упуштен, и никаквим текстом ба нећете натерати "у памет".
Кад оматори и схвати да неће бити никога да заради за његову пензију, и буде приморан да ринта до смрти- схватиће да су му приоритети били крајње погрешни.
Прекасно, као и обично, када се ради о Србима.
Леп, али слаб покушај професора Антонића. Овај проблем се мора решити другачијим методама.
Препоруке:
21
5
29 недеља, 29 новембар 2015 21:35
деда Жикс
Скоро да нема шта да се дода на овај текст. Дакле, рађање деце, одгајање, школовање,или Породица. Патријахална породица. Памтим Сибир 96.и 97.,млада мама гура колица и пије пиво, омладина испред киосака које држе Чечени, такође цепа пиво. На пијаци тезге држе неки Азербејџанци или тако неки чорни а помажу им деца или унуци, клинци од 10, 15 година. За њих нема пива. Рускиње испред пијаце продају кљукву, нешто кисело а личи на глог и рукотворине.. Саме беру, нико им не помаже..
Препоруке:
11
2
30 недеља, 29 новембар 2015 21:35
DrJelaBisic
Za MKnezevia i prof Antonica:Narodi,kao i ljudi nastaju,traju i nestaju.Ne moraju da nestanu fizicki,usled nekih katastrofa ili epidemija-nestaju kao kolektivitet,kao grupa koja je svesna svog postojanja(I znacaja tog postojanja).Srbi nestaju-nece ih biti za 200g(moja prognoza.Mislim da je isuvise optimisticka.Nestace za manje)Neki drugi narodi doci ce na nase mesto.Nas nestanak donekle usporava to sto ni nrugi narodi koji nas okruzuju(u vecini)(za sada)nemaju veci natalitt.Unace,nashu teritoriju izdelice na sledeci nacin:Sever(Backa i deo Srema(pa mozda i Macva)-Madzari.Istocni Banat-Rumuni(i Timocku krajinu).Dalje na jug Bugari.Zapadnu Srbiju-Boshnjaci iz Bosne i Raske.Srem-Madzari i Hrvati.Onome sTo je Od nas ostalo-severna Shumadij sa Beogradom.Nama dosta.
Препоруке:
7
9
31 недеља, 29 новембар 2015 21:58
Hodza
Pravo resenje je da svi Srbi predju u Islam.
Препоруке:
13
22
32 недеља, 29 новембар 2015 22:43
APIrusija
@ hodža

ne nego da postanu Albanci! ali ne mogu oni to zbog slabe volje/inferiornog duha i degenerisane biologije... dakle, nema im pomoći i za 100 godina više neće postojati(kako je to lepo predvideo nesuđeni srpski nobelovac D.Ć. i veliki srpski prorok deda jovica solunac!
Препоруке:
6
11
33 недеља, 29 новембар 2015 23:08
Antoniću, brate, zagovaraš utopiju za vrijeme općega siromaštva!
Препоруке:
6
18
34 недеља, 29 новембар 2015 23:20
petar
@Slobodan Bozic

Potpisao bih Vas komentar samo sa jednim dodatkom - o kakvoj drzavi govorite i imamo li je ovde. Da li mala drzava poput nase moze biti uredjena tako da stvari funkcionisu na nacin koji ste opisali. Covek pre par dana otvorio privatnu firmu i umesto da ga drzava prvih meseci oslobodi poreza dok "ne stane na noge" uzela mu je za neke dozvole i poreze velike pare. Ovde se policajac na ulici, sluzbenik u posti i lekar u bolnici smatraju drzavom, ne postoji svest o tome sta je drzava, ja prvi ne znam koja su moja prava, zakoni se donose tako da zamagle ono sto treba da urede.
Ovo sto vi predlazete je potpuno nova filozofija drzave, nesaglasna sa ovdasnjim covekom, koji je jos uvek komunista u dusi, obozava vodju i ceka "drzavu d'uradi nesto" sto rece Danica Popovic u jednoj svojoj kolumni.
Препоруке:
15
4
35 недеља, 29 новембар 2015 23:36
Hodza
@APIrusija

A sta su Albanci u vecini nego muslimani. Uvek su medju Albancima, braca muslimani nosili bum dece. Albanci cafiri nestaju ubrzanim tempom.
Препоруке:
10
5
36 понедељак, 30 новембар 2015 00:14
Jos jedan "Tribalac"
Ne slazem se sa drugim delom teksta. U srpskom drustvu cak i u doba najherojskijih podviga bilo je itekako prisutno profiterstvo, prizemnost, izdaja, krize i slicno. Isto tako stanovnistvo nije bilo iskljucivo gospodsko i nije se koristilo samo knjizevnim govorom. U ta vremena prosecna porodica se izdrzavala radom na poljoprivrednom imanju i takvo ekonomsko ustrojstvo je samo po sebi diktiralo sto ranije radjanje dece. Dete je vec od svoje 7-8 godine bilo potpuno osposobljeno da obavi lakse poslove u domacinstvu a sa 13-15 i mnoge druge. U takvim okolnostima glava porodice je mogao i da pogine / ostane obogaljen u ratu a da se njegova porodica ne zatre. Danas je dete od 7-8 godina ogroman trosak, kao i ono od 13-15 i ne samo da u ovom ekonomskom ustrojstvu ne prihoduje vec bi i sam pokusaj prihodovanja bio prepoznat kao zlostavljanje. I ne samo to - za ovo dete se ni ne zna kada ce uopste moci da pocne da prihoduje ili da prihoduje tako da potpuno podmiri svoje potrebe.
Препоруке:
21
5
37 понедељак, 30 новембар 2015 00:20
Jos jedan "Tribalac"
Dete od punoletstva pa do 35. godine moze da zaradi za dzeparac zahvaljujuci tome sto je rad preko omladinske zadruge trazen od strane poslodavaca jer se tako izbegava placanje poreza i doprinosa ali ne i za samostalan zivot. A ako dete (sad vec covek) nema stalan posao s navrsenom 35. godinom on postaje veoma problematican na trzistu rada jer vise ne moze da bude clan omladinske zadruge i poslodavac moze ili da ga zaposli na crno ili da mu uplacuje porez i doprinos. Poslodavac ce se naravno odluciti najpre za trece resenje - da ga ne zaposli. Ovakvo ekonomsko ustrojstvo za razliku od onog iz proslosti sugerise da se deca nemaju, a promena "moralnih vrednosti" rijaliti programi i slicno su samo zgodni izgovori da se zamagli sustina bele kuge u srbiji. Kao glavni razlog se postavlja nizak prihod a glavni razlog je u stvari nesiguran prihod. Ogranicenje teksta ne dozvoljava ali tu je i brdo drugih razloga poput proterivanja kadrova muskog pola iz mnogih grana zaposlenja.
Препоруке:
19
3
38 понедељак, 30 новембар 2015 00:39
Драгославић
Хвала професоре Антонићу! Само бих додао да држава на првом месту треба да стимулише рађање ПРВОГ детета и да ту максимално олакша родитељима да би потом радо правили друго, треће, четврто дете. Код нас је све урађено да која мајка и роди дете да јој се све огади да друго и не пожели. Ту је квака!
Препоруке:
23
1
39 понедељак, 30 новембар 2015 01:07
insajder
"Ако знају да родитељи малолетне деце више утичу на исход избора него самци или пензионери, политичари би се потрудили да им подизање деце олакшају"

Gospodine Antoniću, pa političari već petnaest godina ubeđuju narod kako EU nema alternativu "zarad dobrobiti naše dece". I narod im veruje. Upravo su roditelji malotetne dece glavni deo evrofanatičnog biračkog tela u Srbiji. To su oni koji na svaki razuman argument protiv EU integracija odgovaraju "za mene je kasno, ali ja želim dobro svom detetu". I vi biste takvima dali dodatne glasove?
Препоруке:
16
1
40 понедељак, 30 новембар 2015 03:38
Сарајлија
Треба увести униформе у основне школе у Србији. Униформе би могли дизајнирати нпр. Василије Ковачев и неки познати страни дизајнер (да се смањи отпор ових покондирених). Повећао би се број запослених у текстилној индустрији, родитељи не би развијали антагонизам код деце ко ће носити скупље итд. Са неким познатим произвођачем спортске опреме (нпр. Адидас) да се направи уговор о лиценцираној производњи једног модела патика за све ученике. Да сви мобилни оператери у Србији понуде један врло скроман мобилни телефон...без камере, само за позиве и слање порука. Његова цена не би смела да пређе 30 евра. Деца би могла да носе само те мобилен телефоне у школу и било би строго забрањено да се користи било који други телефон. Да држава преузме штампање уџбеника, а да је задатак сваког ученика да донесе нпр. 10 кг старих новина, које би се рециклирале, а у замену би добили купон за куповину уџбеника. За упис у гимназију и факултет да је обавезан услов волонтирање у некој добротворној организацији
Препоруке:
8
4
41 понедељак, 30 новембар 2015 05:09
Мда
'Upravo su roditelji malotetne dece glavni deo evrofanatičnog biračkog tela u Srbiji. To su oni koji na svaki razuman argument protiv EU integracija odgovaraju za mene je kasno, ali ja želim dobro svom detetu. I vi biste takvima dali dodatne glasove?'
Добро примећено. На крају би се све претворило у страначку куповину гласова од родитеља са више деце, што значи да би се постојећи начини лажирања избора само унапредили.
Проблем је у политичком систему који је наметнут споља. Решење није у оваквој 'демократији' каква данас постоји а која даје само плодно поље за манипулацију лоповима.
Нама треба представничка демократија на првом месту где би право гласа имали само они изнад 21 а мање од 65 година. Они би гласали само за народне посланике а не странке а ови би бирали владу и председника и били самостални представници својих средина а не поткупљивих странки и уцењених појединаца.Тек онда можемо о наталитету који се мења образовањем деце и запошљавањем родитеља пре свега а не прописима
Препоруке:
6
1
42 понедељак, 30 новембар 2015 06:11
Ујка Васа
1.
Пад наталитета је проблем са којим се суочавају све развијене земље Европе - чак и Немачка и Италија које су (биле) познате по израженом култу породице. Разлози нису економске природе, већ много дубљи – вредносни.
У Србији се на ту општи атмосферу егоизма, величања индивидуе насупрот заједнице, идеје прогреса која се претворила у деструктиван наркомански принцип „све више и више“ – дакле, у Србији се на ту погубну идеологију надовезују и наши специфични услови. То је стварање две Србије – мањинске, баснословно богате, и већинске која животари на ивици егзистенције. Ту баснословно богату Србију чине појединци који су се снашли у пљачкашкој приватизацији, естрадне звезде и политичари који су у спрези са претходне две групе. Какве то везе има са наталитетом и програмом да свако дете има брата и сестру?
Препоруке:
16
0
43 понедељак, 30 новембар 2015 06:14
Ујка Васа
2.
Да поједноставим ствари.
У садашњој ситуацији нико нормалан неће рађати децу која ће брањем малина обезбеђивати своју егзистенцију док су деца неког полуписменог тајкуна, политичара са купљеном дипломом или неке певаљке - власници фирми и високо позиционирани функционери. А уколико тај просечни грађанин већ има децу, онда ће та деца (са његовим благословом) радије отићи да разносе пице и шетају кучиће по Канади него да им овде разне ништарије кроје (животну) капу. Јер тамо бар на нивоу администрације, тј. разних дозвола, исплаћивања зараде и сличног, постоји поштовање правила. Управо то ми је недавно рекао један колега чији син архитекта се иселио за Канаду. „За Божићне празнике ће у некој робној кући паковати и разносити поклоне, али бар га неће XY понижавати својим скоројевићким захтевима о уређењу стана, а затим пустити да годину дана мољака за исплату уговореног хонорара“.
Препоруке:
18
2
44 понедељак, 30 новембар 2015 06:20
Ујка Васа
3.
Укратко, никакви програми повећања наталитета неће успети без радикалних друштвених промена. Какве би те промене требало да буду? Једноставне и ненасилне. Први корак би био испитивање порекла имовине а други драстично опорезивање високих прихода. На тај начин би се створило једно неупоредиво здравије друштвено ткиво, без танког слоја уцењивача и огромне већине понижених и уцењених грађана. Дакле клима у којој би огромна већина људи видела будућност за себе и своју децу.
Препоруке:
15
1
45 понедељак, 30 новембар 2015 06:36
Zoran
Ono sto se razlikue kod Srbije i zapada je da zapad promovise poroducan zivot (govorim za Kanadu i Ameriku)Ovde omladina malo bolje pravi razliku izmedju filma i zivota. Mladom coveku se daje opcija koja nije ni laka ni eksluzivna ali postoji i pre ili kasnije svi mladi u nekoj varijanti se bave svojim zivotom znajuci da ne mogu da racunaju previse na roditelje. Mi iz Srbije vaspitavamo nasu decu po nasem idiotskom obicaju previse ih stiteci i pravimo nezrelu nesposobnu decu koja ne radi nista i sanja raskalasnom zivotu. Zapadni roditelj mnogo vise posvecuje paznje detetu dok je malo ali kad odraste oni ne osecaju vise obavezu prema njemu i ostavlja ga da se sam bori. Mladi sami uzimaju kredite ako hoce da se skoluju posle srednje skole i naravno sami otplacuju. Tako mladi i ulaze u bracne zajednice jer je tako lakse i finansiski preziveti.
Препоруке:
6
7
46 понедељак, 30 новембар 2015 08:22
александар димитријевић
опасно добар текст.свака част.
Препоруке:
9
1
47 понедељак, 30 новембар 2015 11:27
Велизар М. (1 од 2)
Разлога за овакво стање има много. У тексту (и коментарима који га допуњују) дати су само неки од њих. Посла има и за једно солидно истраживање, научно (да ли министарство финансира иједан пројект на ту тему?). Неки од узрока одумирања овог друштва вуку се и по пар стотина година а неки су настали у ових пар деценија. Није довољно ни само показати их, треба објаснити испреплетане и комплексне узрочно- последичне везе.
То наравно не значи да сад можемо само сести и кукати, има мера које се могу спровести одмах. Само, нема ко да их спроведе. Политичар је створ који планира на врло кратак рок и мисли само на себе. Вуче нас у блато јер се тамо најбоље сналази. Лакше му је забављати народ него решавати проблеме. На срећу или несрећу, таквом понашању ће ускоро доћи крај, хтели ми то или не хтели, о томе ће одлучити светска дешавања.
Даље, враћам се на тему..., на текст додајем још шлагворта - ако желите да улазимо у детаље.
Препоруке:
6
0
48 понедељак, 30 новембар 2015 11:29
Велизар М. (2 од 2)
Мало је овде простора да се на све укаже те нећу ни улазити у детаље. Само неколико проблематичних области:
- катастрофално лоша власт,
- полуколонијални статус
- неодговарајући друштвени (политички) систем у целини,
- ужасан систем вредности, наметнут споља,
- правна несигурност, корупција
- здравство, образовање, привреда, спорт, ... (ма све министарске надлежности)
- територијална организација државе, претерана централизација (увек се ово занемарује а има јаке ефекте)
- пасивна црква (која би морала да прискочи у помоћ иако јој то није основни задатак, али активно - школе, болнице, домови за старе (остали су већ спомињали пореску политику и )
- ипак и лоше материјално стање (погледати коментаре Трибалца, ујка Васе, нпр.)
Дакле и духовно и материјално. Нема једне, две или пет појединачних мера које могу решити проблем. То би била само хитна симптоматска терапија а за уклањање узрока болести требаће много времена.
Препоруке:
5
0
49 понедељак, 30 новембар 2015 11:29
Betelgeuse
Драги г. Антонићу, у Србији су на ево већ стотину година (да не идем даље), на власти су најгаднији, најкорумпиранији полуљуди који су се икад појавили. Као да их је сам Луцифер послао, а верујем да и јесте. Зато, да не пишем како би се Србија могла подићи, подржавам лично Вас и г. Вукадиновића и желим да вас једног дана (ШТО ПРЕ, МОЛИМ) видим на челу Србије! Да коначно мало одахнемо, јер није све у томе да ли ће "за две - три-четирипетшест" година стићи "бољитак", већ да ли ће коначно стићи РАЗУМ. Када се то деси, доћи ће и препород. Верујем да постоје људи који и поред отворене касе не би посегли ни за једним динаром, јер сам сам такав. Верујем да постоје људи који желе да се сваки динар транспарентно покаже до у последњу пару, који не сањају о "уграђивању" и обезбеђивању икс генерација за време трајања мандата. Знам да такви људи постоје, јер знам ДА НЕ МОГУ БИТИ САМ НА СВЕТУ ТАКАВ! Кандидујте се, уђите у политику...
Препоруке:
12
0
50 понедељак, 30 новембар 2015 11:35
Норуега
Поштовани професоре, ваше идеје су сјајне, али не дај Боже да се усвоје материјални стимуланси које Ви предлажете - у вишенационалној заједници у којој већинска нација има низак наталитет, а једна мањинска нација веома висок наталитет то је рецепт за пропаст. Пример из Норвешке: недавно су власти откриле да је једна корисница дечјег додатка (100 евра месечно, приближно) преваром успела да прима тај додатак за 60 (да, шездесеторо) деце, и то годинама. Многи усељеници (погодите одакле) живе од тог додатка, ништа не раде, не уче језик, не интегришу се у друштво. У грађанској држави не могу се реализовати Ваши предлози, на жалост. Шта друго да се ради, не знам.
Препоруке:
10
1
51 понедељак, 30 новембар 2015 11:37
Betelgeuse - наставак
...чак иако не остварите некакав запаженији резултат, да Човек У Србији осети да је дошао разум и да се на разум навикава. После ће доћи генерални ремонт, искорењивање шумнда кича, буразера и његове "економије", полиграфа и сличних циркусанерских појава из Хада. Интереси србије морају бити испред интереса "мог пријатеља Мухамеда" и Немачке или било ког на свету! Ако Ви то не учините, КО ће?! ИМАТЕ ОДГОВОРНОСТ, ЗА ТО СТЕ РОЂЕНИ, и стога помозите! Кад су "ваздуплоховци" и остатак засели у Скупштини, кад такви полуписмени полуљуди о нечем одлучују, зашто добри, поштени, интегритетни, разумни, образовани и надасве ПРИСТОЈНИ људи не би повели ову земљу?! Молим вас, нека буде све мање анализа, а све више конкретног укључивања у политику, за спас Србије. Живели господо Антонићу и Вукадиновићу, као и сви српски патриоти!
Препоруке:
10
1
52 понедељак, 30 новембар 2015 11:44
Баша Мркаљ
Основни проблем је стамбени статус.
Нека статистичари нађу податак о просечној квадаратури, па ће бити јасно да се у 45 квадрата не може имати троје деце. Притом, све згдаде које се праве су без зелене површине и паркинга.
Забранио би изградњу станова испод 60 квадрата или би посебно опорезовао.

Нема вртића, а и да има мучење је децу држати у вртићу до 18 часова.
Препоруке:
5
1
53 понедељак, 30 новембар 2015 12:12
Imam troje maloletne dece
Gospodine Antoniću, koliko je SPC dobila sredstava iz budžeta za poslednje 4 godine, i da li su i ta sredstva mogla da budu iskorišćena u svrhe koje vi predlažete?
Препоруке:
14
2
54 понедељак, 30 новембар 2015 12:26
Nemate
DRZHAVU bre, a fantazirate o nacionalnom programu?
Ko vam KONTROLISHE "vojsku"?
Zashto vam FBI KONTROLISHE "sluzhbe"?
Da li bi amerika dozvolila da joj FSB il GRU "trenira" sluzhbe?
Preshevska dolina koristi udzhbenike republjik KosovE, deFakto priznate od "vashe" vlade.
Nije defetizam, al kuce i objekti se ne grade od krova.
Zido sam furunu za pechenje lebova i drugog pa sam moro zidati od zemlje iako bi lakshe i mozhda brzhe bilo odozgora.
Препоруке:
3
3
55 понедељак, 30 новембар 2015 13:45
Ренолдс
@ Норуега

Одлично запажање, нешто слично сам и хтео да напишем, али поводом идеје да родитељи имају додатно право гласа на децу. То свакако има логике јер вишечлана породица има већу одговорност према себи и друштву од усамљених малограђана који осим неолибералне идеологије немају ништа и одговорност једнаку нули.

Међутим, самим тим се мањинама, поготово онима код којих је наталитет висок, поклања додатни значај. Не заборавимо да су мањине по садашњим законима већ привилеговане и фаворизоване на изборима, како би изгледала ситуација када би им оваким законима било дато још више гласова?
Препоруке:
5
3
56 понедељак, 30 новембар 2015 16:14
ponosno
objavljujem da je Srbija bogatija za jos jednog clana koji se rodio u petak.Jest da ja imam skoro 44 godine ali sam upisana u maticnu knjigu rodjenih za 2015.godinu.Svuda u svijetu je validan maticni list gdje si se rodio al eto ja sam se sad ponovo rodila. Posto je doslo jako puno u toku akcije Oluja i Bljesak povecao se i broj stanovnika samo je pitanje momenta kad obnavljaju licnu kartu. PS Tog momenta kad sam popunjavala molbu sjetila sam se Stepinca i povukla paralele.Ako hoces da zivis budi sta ti traze a kad dodjes kuci ti si opet to sto jesi.
Препоруке:
4
0
57 понедељак, 30 новембар 2015 16:40
Ne znam bas
da je poljoprivreda i maline tako isplativo.Da je sve to tako nicale bi nove kuce,nova mehanizacija a nesto se bas ne vidi.Jedno vreme je bilo da dve krave plata pa je skoro svako seosko domacinstvo imalo krave i onda drzava uveze pa ostanu bez plate.Da bi seosko dete zavrsilo srednju skolu mora da placa autobusnu kartu.Neke opstine daju popust a neke ne,neka deca idu besplatno u srednju skolu a neka ne.Prvo treba uspostaviti dobar sistem vrednosti pa tek onda pricati o natalitetu.Pogledajte obratite paznju niko vise ne drzi neke obicne dzukce vec one "markirane".I sve je tako.Nase vocke se unistavaju da bi se zasadile neke stranjske.Samo se gleda u Jevropu i kako oni, ko da mi mozemo njihov zivot ziveti.Samo se kuka kako se nema, kako je tesko, a niko ni malim prstom ne mrda. Ljudi su sami sebi dosadni i ocekuju da ih neko zabavlja da im daje ideje i smisao.Svima nam je Bog dao mozak pa nek ga i koriste.Probajte ne ujeda niko i nikome nece pasti kruna s glave.
Препоруке:
5
0
58 понедељак, 30 новембар 2015 17:48
Slavomir Srpski (1)
Moglo bi mnogo brzo da se stvari postave na mesto, da nismo polukolonizovani pa vlada vise brine za globalisticke evro-procese i strane investitore-interese nego za sosptveni narod. Naime, lako bi bilo doneti zakone za preispitivanje ne "nezakonite" vec neleitimne pljacke drustvenih resursa od strane tajkuna(koji su koristili nelegitimne "zakone" ondasnjih Slobo-Mira rezima, recimo davanje od banaka ogromnih sredstava drzavnim sluzbenicima vlasti da bi koupovali stranu valutu u vreme hiperinflacije i na taj nacin "zakonski pljackali" i od tog nelegitinog novca "kupovali" obezvredjene drustvene resurse).

Vucic kada je dolazio na vlast,da bi sebe legetimisao,poceo je tkzv "napad na tajkune",ali je to samo simulacija,jer skupstina nije donela nove zakone i preispitivanju LEGITIMITETA njihovih prvih miliona,vec ostavila SUDSTVU da po nepravednim zkonima u vreme Slobe legalizuju pljacke!

Elem,da se oduzme ono sto je pljackano od tajkuna i onda da u fond za trudnice, i obdanista. ETO.
Препоруке:
0
0
59 понедељак, 30 новембар 2015 17:48
Slavomir Srpski (1)
Moglo bi mnogo brzo da se stvari postave na mesto, da nismo polukolonizovani pa vlada vise brine za globalisticke evro-procese i strane investitore-interese nego za sosptveni narod. Naime,lako bi bilo doneti zakone za preispitivanje ne "nezakonite" vec neleitimne pljacke drustvenih resursa od strane tajkuna(koji su koristili nelegitimne "zakone" ondasnjih Slobo-Mira rezima, recimo davanje od banaka ogromnih sredstava drzavnim sluzbenicima vlasti da bi koupovali stranu valutu u vreme hiperinflacije i na taj nacin "zakonski pljackali" i od tog nelegitinog novca "kupovali" obezvredjene drustvene resurse).

Vucic kada je dolazio na vlast,da bi sebe legetimisao,poceo je tkzv "napad na tajkune",ali je to samo simulacija,jer skupstina nije donela nove zakone i preispitivanju LEGITIMITETA njihovih prvih miliona,vec ostavila SUDSTVU da po nepravednim zkonima u vreme Slobe legalizuju pljacke!

Elem,da se oduzme ono sto je pljackano od tajkuna i onda da u fond za trudnice, i obdanista. ETO.
Препоруке:
0
0
60 понедељак, 30 новембар 2015 17:55
Slavomir Srpski (2)
Zasto nije moguce doneti zakone u Skupstini da bi se oduzeo nelegitimno pljackanje Srbije od strane najvecih tajkuna?

Pa zato sto je 5 oktobar finansiran od onih koji nisu uspeli ratom da skinu socijal-komunizam u Srba i njegovog vozda Slobo-Mira. Od tada sve vlade u Srbiji su smenjivane stranim faktorom, koji ne dozvoljava da se pljackaska "tranzicija" ostvari, i ucenama primorava sve nove vlade da se odreknu samosvojne Srbije i da otvore (skidanjem carine) vrata inostranoj robi: njima su domaci tajkuni bili sredstvo trgovackih lanaca preko kojih da uniste domacu srbsku proizvodnju i prodaju nekvalitetniju robu iz zapadnih fabrika.

Dok se Srbija ne izvuce iz polukolonijalnog stanja (a Vucic je tipicni izraz te kolonijalne podredjenosti), ne mogu se ostvariti socijana pravda, oduzimanje nelegitino-stecenog bogatsva i koriscenje tog novca za preporod Srbije.
Препоруке:
0
0
61 понедељак, 30 новембар 2015 18:16
Slavomir Srpski, O predlogu Antonica
Pogledom sa odstojanja, ili sa "visine", pokazuje se prva i najveca opasnost za naciju: njenio fizicko nestajanje i propast.

Porazno je da vlast nema u uvidu ovu pojavu, ali jos poraznije da to nema ni opozicija. Nemaju ni mediji, koji su okupirani dnevnim dimnim zavesama o "rusenjima ustava i drzave", a ne o stvarnim problemima. Svakako da mi nismo zemlja bez resursa vec naprotiv, da smo potencijalno vrlo bogati. Ali sistem je potpuno neprirodan: nije adekvatan da se bavi iskoristavanjem tih bogom-datim resursima, zemljom, vodom. Potrebno je drasticno smanjiti broj upisanih na fakultete (izvoz mozgova), i davati povoljne kredite za vracanje na selo. Drasticno oporezivati (od 10 do 100 puta) neobradjena imanja, i doneti zakone o oduzimanja imanja (koja imaju preko jednog hektara povrsine) onima koji preko 3 godine ne obradjuju zemljiste i dati zeljoradnickim kooperativnim organizacijama za nezaposlene.
Препоруке:
1
0
62 понедељак, 30 новембар 2015 18:21
DrJelaBisic
za Ne znam bas:Ne zivim u Srbiji,a i vecina moje dece(sem jednog sina)ali imam dosta poznanika,a i moja deca.Vrsnjaci moje dece su sada vec sredovecni ljudi,od 45 pa na nizre.Mnogi su ozenjeni,i koliko se secam,svi imaju bar po jedno dete.Neki od njih su zpadali u (finansijsku)krizu,gubili posao i sl,pa su se prerselii na selo.Ili su kupili starije,solidne kuce,ili su zidali,i uvek je sa tim islo makar malo imanjce.Neki su nasledili kuce i imanja.Niko nije prodao,a neki su se preselii na selo,ili sto su ostali bz posla,ili sto poslove mogu da obavljaju iz kuce,ili sto ipak mogu da putuju do prigradskog naselja.Niko od njih se nije vratio u grad.Niko se nije obogatio.Neki su napravili bazene u dvoristu-neki gaje razne ukrasne zivotinje,pedigrirane pse,vrste u izumiranju i sl.Nestandardna poljoprivreda,kako bi smo rekli.Imaju stan,hranu,energetski su nezavisni,zive na cistom vazduhu,zivot im je manje stresan,a o bogatstvu ionako ne mogu ni da sanjaju.
Препоруке:
2
3
63 понедељак, 30 новембар 2015 18:24
DrJelaBisic
...Nisu ni siromasni.I najvaznije-zive stabilno.Imaju pokrivene osnovne potrebe(stan,hrana,grejanje...)a za oslo mogu da vide.Sto je najvaznije-imaju stabilnost i zdrav zivot.Svi ovi ljudu,medjutim,tako razliciti po poreklu(naciji)obrazovanju,profesiji=imaju jednu zajednicku karakeristiku:nisu alavi,ne umisjaju,realisti su,radni,vredni.Kada vecina Srba(I stavnika Srbije)bude takva-nasa sela nece biti prazna,a natalitet ce biti povecan.
Препоруке:
2
4
64 понедељак, 30 новембар 2015 18:42
DrJelaBisic
Za SlavomiraS:Pjacknje je pocelo mnogo ranije,mnogo pre 5.oktobra,mnogo pre 90.Pocelo je 44.(ako ne racunamo ono od 41.,za vreme okupacije)Tada je opjackano sve.Oduzeta sva imovina(ne samo kapital-imovina ulozena u proizvbodnju,vec i ogldala,dobri duseci isl).To se nastavilo,sa odricanjem od reparacija(dogovor T-Brant)i kasnije nastavilo kroz nase"eknomske izume"kao sto su"korisne malverzacije" i "pozitivna nula".Kroz samoupravljanje,koje se svodilo na veliku pricaonicu,gde je raspodela(onog sto nije proizvedeno)bila pimarna,a proizvodnja sekundarna(posle,kad se dogvorimo).Zaduzivali smo se gde god smo stigli(ko god je hteo da da)a nismo vracali nista,vec smo novim kreditima vracali kamate starih.Mala Amerika je cvetala.Ovo sto je ostalo Miri i Slobi,a pogotovo onima posle,tek su koske.A da li moze neko da mi objasni kako je g.Miskovic,titoisticki direktor,sin siromasnog(i vrednog)oca,stekao onaj prvi milion,kojim je otvorio prvu privatnu banku,posle 90.?
Препоруке:
3
4
65 понедељак, 30 новембар 2015 20:02
OSNOVNA STVAR
Osnovna stvar nisu stanovi, jer imamo visak stnova. U nekim siromasnim gradovima ima ih i na hiljade takvih.
Nije ni siromastvo, jer mi o tome malo znamo. A, inace, upravo ono utice na natalitet.
Ocigledno je da je osnovna stvar u selektivnim abortusima. Potrebno je vise mastila da se to objasni iako je prosto i jasno.
Ako pijete pivo, to ne znaci da ste alkoholicar. Ali je sigurno da ste usli na kapiju koja tamo vodi.
Препоруке:
5
4
66 понедељак, 30 новембар 2015 21:36
@Jela B
Nije svako selo isto.Vojvodjanska su usorena, a postoje i salasi.U sredisnjoj Srbiji koja je relativno brdovita nisu kuce jedna uz drugu.Sto se tice hrane ko zivi na selu a gladan je taj ni za di je nije.Na malom parcicu zemlje moze se prehraniti porodica(bastica),a da bi uhranili svinju,kokos tu treba koncentrat jer nas Evropa uci da mi sto smo nekad radili nije dobro i treba kako oni kazu.Tako su ukinuli zemunsku fabriku koja je proizvodila koncentrat za svinje i pilice a stigao uvozni sany koji je bolji i valjda daje vise mesa(to bas nisam sto posto sigurna).A sto se tice obrazovanja i srednje skole znam sigurno da placaju mesecne karte da bi dete zavrsilo srednju skolu.I to nije bas malo pa skoro izadje kao i godina fakulteta, godina srednje skole.Znaci na selu obrazovanje nekima nije dzabe.A i sto bi ijedno dete na onih plus 40 u hladu kopalo na suncu i da vidim tog roditelja koji bi to dozvolio.Pa ne bi dozvolio na plazi da se suncha a ne na njivi u prasini gdje biljke isijavaju
Препоруке:
3
0
67 понедељак, 30 новембар 2015 23:03
Jasna Simonovic
Ne znam zašto mi je posle čitanja ovog teksta došlo da kažem "Zar i ti, sine Brute?"!Možda zato što nisam očekivala ovu temu kod vas, g Antonić...

Generalno, krajnje mi je neugodno, ko god o natalitetu u svrhu nacionalnog i ekonomskog spašavanja govorio, kada se zaboravi da čin ljubavi ne trpi interes i kalkulisanje koji uglavnom, rekla bih, završavaju kao teret onima koji dolaze na ovaj svet...

Mislim da bi bilo mnogo lepše i korisnije za Srbiju pozabaviti se temom "pravljenja male dece" u prenosnom smislu...
Nešto od toga u svojim komentarima pomenula je dr Jela Bisić...
Препоруке:
2
4
68 понедељак, 30 новембар 2015 23:57
...
На западу је велики број а нарочито Америци самохраних мајки. Деца тамо одрастају без једног родитеља у генговима налазе сигурност и замену за недостатак очева у њиховим животима.
У Канади децу терају да се љубе са истим полом, ако то одбију, иду на разговор са директором, позивају им родитеље јер не разумеју да је то начин да деца пронађу своју сексуалну оријентацију по Канадском рецепту.
Што се Европе тиче, верујем да су све земље мање више у истој ситуацији као и Србија.
Једино се држи Шведска. Колико ја знам они имају 2,1 деце али држава преузима од дана рођења трошкове јаслића, вртића, основне школе, средње и факултета. Дакле за свако деце је то бесплатно!
Недовољна је у капитализму једна плата мајка мора да ради а ту је врло непожељна радна снага јер се очекује да ће у некој фази отићи на породиљско.
Неспорно је пад наталитета резултат и осиромашеног уранијума, на Западу су у води за пиће пронашли огромне количине антибеби препарата које су из река доспеле у водовод јер
Препоруке:
4
0
69 уторак, 01 децембар 2015 02:01
Ујка Васа @ Слободан Божић
„По већини критеријума образованост становништва Србије је испод већине земаља у окружењу нпр Румуније и Бугарске а о Хрватској и Словенији да и не говоримо.“

Не знам где сте покупили та ваша „сазнања“. Становништво Србије спада међу надпросечно интелигентне и образоване становнике Европе.
У Француској према званичним подацима има 2,5 милиона неписмених, што значи око 7% одраслих између 18 и 65 година. Поред тога 16% је функционално неписмено што значи да није способно да попуни неки формулар или захтев. Све заједно то значи да једна четвртина становника кубури са писменошћу.
Што се тиче оних који се сматрају писменим, ту тек има изненађења. Већина тих писмених не гледа стране филмове у оригиналној верзији са титловима на француском. Шта мислите зашто? Па зато што већина није способна да довољно брзо чита те титлове тако да се филмови углавном синхронизују. Само у елитним биоскопима у елитним деловима Париза може да се гледа филм у коме Клинт Иствуд не цвркуће на француском.
Препоруке:
4
0
70 уторак, 01 децембар 2015 02:59
Ујка Васа @ Слободан Божић
П.С.
Иначе слажем се са вама да о образованости и писмености становника већине земаља у окружењу, нпр. Румуније, Бугарске или Хрватске и Словеније да и не говоримо, јер у њиховом случају у том погледу и нема о чему да се говори.
Препоруке:
4
0
71 уторак, 01 децембар 2015 04:09
"Пантер" @ Слободан Божић
"Време великих захвата државе у све поре друштва је прошло и знамо како је било, тај систем није пропао без разлога."

Да, знамо како је то било а знамо и како је то сада. Више не постоје велики ЗАХВАТИ државе него велики ЗАХТЕВИ корпорација. Тај свет пред нашим очима пропада - не без разлога.
Препоруке:
3
0
72 уторак, 01 децембар 2015 04:41
DrJelaBuisic
Nekoiko odgovora na komentare mi se pogubilo po sajber prostoru,pa mogu da delujem nevezano.Sa Vasim dopustenjem to cu obnoviti,a sada za @JelaBisic:Covek u gradu placa(skupo)stan(kiriju ili kredit ili je ulozio kapital i kupio ga),placa skupo hranu i enrgente-a covek na selu 4 godine mesecnu kartu djaku.Sta je jeftiije?Moze djak da uci i vanredno-ja sam pola sredne zavrsila kao vanredni ucenik,moze da bude malo teze ali(ponekad)se isplati.A kuce mogu da budu jedna uz drugu,i u Shumadiji,a i u Zapadnoj Srbiji.I pored puta.Zivela sam u takvom selu-mnogi su imali dve kuce-jednu u planini(letnju)a drugu(zimsku)na samom putu.Koncentrat:vegeterijanac sam,pa me to bas sve ne pogadja,ali vam mogu reci da je samo prirodna ishrana zivotinja zdrava.Ni Vi se ne hranite koncntratom,niti time hranite svoju decu(nadam se).U koncentratima ima hormona(neprjavljenih,da sad ne pricam)a i antibiotika,od kojih zivotinje rastu.Pa Vi sad to jedit.Nigde obrazovanje nije dz,ako hocete da dete stvarno...
Препоруке:
2
0
73 уторак, 01 децембар 2015 07:18
DrJelaBisic
...obrazovano.Uvek je i bilo,sada samo nemjte o besplatnom skolstvu i zdravstvu u vreme JBT.Toga nikada nije bilo.Kopanje na +40:zAr se kod Vas js uvek ko0pa,onak rucno,motikom?Pstoji mali pojoprivredni aoarat(freza)koji kopa,nje ni skup.A u n mta da se kopa u podne,kad je vrucina.Moze ujutro,leti svice u pola 4,tada je najlepse doba dana.Za ...:pojava samohranih majki(sa svim posledcama)je rezultat istog pogleda na svet kao i pad nataliteta.Tamo gde je visok natalitet-nema(toliko)samohranih majki.Treci svet je valjda u vecoj ekonmskoj krizi i siromastvu od razvijenih zapadnih drustava-pa imaju natalitet.A sto se ice OU-nema ga nigde vise nego u Faludzi(juzni Irak)a natalitet im je tamo i dalje viok.Shvedjani i skandinavske zemlje uopste su primer da je sve sto se zeli moguce i u kapitlizmu.Njihova socijalna zasita je bila i ostala primer svima.Nije dakle kaptalizam kriv.Oni su uvek imali bolju socijalnu zatitu od komunistickih zemalja.
Препоруке:
1
0
74 уторак, 01 децембар 2015 07:30
DrJelaBisic
...vrlo su humani,vredni i pravicni ljudi.Hormoni u rekama:Radi se o reci Rajni.Jos 80ih otkivene su kolicin hormona(estrogen i progestageni)koje su mgle da se laboratorijsko otkriju.Trazio se izvor,optuzivale fabrike farmaceutske industrije-i onda se otkrilo da su ljudi(zene,u stvari)izvor toga zagadjenja.Korisnice pilula izlucuju materije u tim pililama,prakticno neizmenjene,sa mokracom.Ova,sa kanalizacijom,ide u reku.Ti hormoni ne samo da ulaze u vodu za pice,vec menjaju zivotinjski(pa i biljni)zivi svet u reci,npr ribe(i druge zivotinje,ako jos uopste tu postoje)Kroz njih se,opet vracaju u organizam coveka.Jedini nacin je da se,destilacijom vode iz kanalizacije izdvajaju sve strane materije rastvorene u istoj.Dobijete destilovanu vodu(kisnicu)i sve ostalo,To"sve 0stalo"je pravi rudnik vrednih hemijskih materija,koje mogu dalje da se izdvajaju i koriste u indutriji.Mislim da to(jos)niko ne radi.
Препоруке:
1
0
75 уторак, 01 децембар 2015 08:17
Младен Софреновић
Прво сама идеја да неко рађа дјецу да би она пунила пензиони фонд на којем ће бити само садашња администрација и слични нерадници који су појели ово друштво.
Друго купио сам првом дјетету колица која сада користи моје друго дијете и коштала су професоре 250 €ура и вјерујте да и таква изгледају као да сам социјални случај у поређењу са колицима која су неколико пута скупља или Вама у тексту недостаје која нула.
Треће Русија није никакав примјер за нормалан развој породице и друштва које има будућност.
Провјерите како је то ријешено у Данској па тако нешто промовишите и заступајте.

И оно најважније зашто сам написао коментар,нема раздвајања прво,друго,треће са или без брата и сестре.
Веома просто рјешење је да се свако дијете региструје као ПДВ обвезник и да у његово име пореске пријаве испуњавају родитељи. Дијете би у ствари било једносмјерни прималац ПДВ-а.
Препоруке:
7
2
76 уторак, 01 децембар 2015 08:37
Младен Софреновић
Родитељима је довољна помоћ да им неко не узима 17% ПДВ као што је то случај код нас у БиХ на храну за бебе,пелене,лијекове,играчке,одјећу,обућу а када би држава била државом неопорезив би био дио рачуна за струју,воду па чак и неки дио горива за ауто јер сами знате да се дјеца непрестано морају возити негдје.
Једноставно и без измишљања топле воде.
Шта ће мени додатни глас на изборима када су политичари кретени и два крака исте хоботнице.
Драги професоре у Данској свако дијете било оно из краљевске породице или азилант има исте паре од државе а и пензија је свима иста након првих седам година од одласка у пензију.
Вјерујем да ће ово Сунце некада огријати и Србију и српски народ али не вјерујем да ће то бити прије него што Србија поново постане парламентарна монархија.

Младен Софреновић
Брчко
Препоруке:
2
2
77 уторак, 01 децембар 2015 10:08
Поштовалац НСПМ
Да то је суштински и неодложан проблем који се мора одмах решавати али то могу само неки нови људи. Живела Србија.
Препоруке:
3
0
78 уторак, 01 децембар 2015 10:36
Dr JelaBisic
Ako je nizak natalitet-ko ce da rodi nove ljude?
Препоруке:
1
1
79 уторак, 01 децембар 2015 10:48
@ dr Jela Bisic
"Shvedjani i skandinavske zemlje uopste su primer da je sve sto se zeli moguce i u kapitlizmu.Njihova socijalna zasita je bila i ostala primer svima.Nije dakle kaptalizam kriv.Oni su uvek imali bolju socijalnu zatitu od komunistickih zemalja."

А ко је крив што већина грађана САД, највеће капиталистичке земље, нема социјалну заштиту као нордијске земље, а њих 40 милиона нема социјалну заштиту ни као неке афричке земље? Односно НЕМА УОПШТЕ СОЦИЈАЛНУ ЗАШТИТУ.
Препоруке:
2
0
80 уторак, 01 децембар 2015 11:30
@ Младен Софреновић
У Данској сам службено боравио годину дана. Њихов социјални систем покрива практично све - чување и школовање деце, преузима бригу о болеснима, старима, незапосленима. Финансира се високим опорезивањем свих примања али Данци то прихватају као нешто нормално јер током живота свако долази у ситуацију да користи благодети тог система - било да се ради о чувању и школовању деце, лечењу, незапослености, старању о немоћним родитељима. Мислим да имају веома развијен осећај солидарности, да су веома скромни и вредни људи, оперисани од разметљивости и хвалисавости типа „видите шта сам ја све стекао у животу“.

У Копенхагену сам боравио у време најгоре хајке против Србије. Углавном су били убеђени, бар они са којима сам ја контактирао мада је и штампа била тако интонирана, да су Срби кривци за распад Југославије. Информисаност, па и шире образовање им нису јача страна, али – шта да се ради. Нико није савршен – што би рекао Озгуд.
Препоруке:
3
0
81 уторак, 01 децембар 2015 11:35
Još malo utisaka iz Švedske
U oblasti vodovoda - sve partije sede u upravnom odboru vodovoda koji je u državnom vlasništvu u Švedskoj i sve glasaju u korist naroda. Od naplate potrošene vode puni se investicioni fond kojim se proširuje postojeća ili zamenjuje dotrajala vodovodna mreža. Cena vode je veoma niska u poređenju sa svim zemljama u EU. Kažu vam u Švedskoj da je to namerno, da tako drže daleko od svoje vode engleze i francuze da im ne pokupuju vodovode, povećaju cene i uzimaju profit.

E to je Evropa kojoj treba da se divimo i koju treba u svojim rešenjima da kopiramo!

Inače Šveđani su jedini koji sem na bankomatima zabranjuju postavljanje kamera na ulici, jer smatraju da je to ugrožavanje prava građana. Za to odbijanje Velikog brata svake godine plaćaju kazne EU, koje kako kažu rado plaćaju.

Slično i Varufakis što sa ponosom nosi prezir kreditora. Naravno ni tamo nije sve idealno. Min spoljnih poslova je otkriven u Vikiliksu kao saradnik Lenglija, danas prvi izbacuju keš...
Препоруке:
1
0
82 уторак, 01 децембар 2015 11:41
Za Jelu Bisić
Podsećanje jer ipak verujem da vaša intervencija oko Zalivskog rata nije bila zlonamerna u poređenju sa situacijom u Srbiji,

http://www.mintpressnews.com/depleted-uranium-iraq-wars-legacy-cancer/193338/
Препоруке:
0
0
83 уторак, 01 децембар 2015 11:48
Слободан Божић
@Ујка Васа
Ваш аргумент да су Срби надпросечно образовани једноставно није тачан. Аругмент да су срби натпросечно интелигентни исто тако је само субјективан и нема упориште у неком истраживању и више је део мита који Срби гаје.
Погледајте резултате последњег пописа па ће све бити јасно. Процент Срба који имају факултетску диплому је око 6% при чему се сматра да је оптималан проценат становништва који би требао да има академски ниво образовања око 25%. УСА има око 40% академских образованих становника док Руска Федерација око 50%.
Само да приметим да је у Хрватској обавезна и средња школа док у Србији још увек није, тако да ће по питању образовања јаз између Србије и осталих земаља бити још и већи.
Образовање је кључни разлог заостајања Србије и докле год у самом народу не сазри свест да је ово тако неће бити ни неког видљивог напретка.
Обзиром на лаку доступност образовних садржаја путем интернета и јефтине литературе држава неможе бити сматрана за главни узрок овог проблема.
Препоруке:
0
2
84 уторак, 01 децембар 2015 13:47
Ујка Васа @ Слободан Божић
1.
Сколаризација није исто што и образовање а још мање исто што и интелигенција.
Што се тиче образовања, тест који је 2011. спровела америчка Национална фондација за науку међу више од 2000 средњошколаца, показала је да 26% њих не зна да се Земља окреће око Сунца. Слична анкета је спроведена и у земљама Европске уније за потребе Евробарометра. Резултати су били још погубнији: 33% испитаних средњошколаца није знало ту елементарну чињеницу.
Претпостављам да ћете бити скептични у погледу веродостојности ових навода. Није вам за замерити јер су заиста запрепашћујући. Зато ћу вам дати још једну илустрацију необразованости и глупости неких њихових угледника - дакле не њихове омладине или просечних грађана
Препоруке:
0
0
85 уторак, 01 децембар 2015 13:49
Ујка Васа@ Слободан Божић
2.
Е па овако. Конференције за штампу Џејн Псаки, портпаролке Стејт Департмента (!!!), служе за увесељавање новинара јер по глупости и незнању превазилазе и најбурлескније епизоде Монтипајтоноваца. На конференцији за штампу одржаној крајем марта ове године, Џејн Псаки је тврдила да су Руси одшлепали норвешко острво на своју страну. Дошло је неколико руских ледоломаца, закачили су норвешко острво и одвукли га на територију Русије, изјавила је Псаки на радост присутних новинара. (Могу мислити како би се тек забављали „необразовани“ сељаци на Каленићу да су имали прилике да слушају лупетања ове „високо образоване“ америчке функционерке).
Препоруке:
1
0
86 уторак, 01 децембар 2015 13:51
DrJelaBisic
Za sarajliju:Sa svim sto predlazete potpuno se slazem.Pojave koje opisujete i zelite da ih promenite su odraz istyog tog mentliteta koji je uzrok niskog nataliteta.Odstranjivanje tih pojava pomaze-ali nece povecati natalitet.za @DrJelaBisic:To je isto odraz svesti.Stanje u SAD je odraz njihove svesti:oni neguju individualizam(da ne kazem sebicnost)gledaju na materijalno(ekonomsko)bogatstvo pojedinca,razaraju vec odavno porodicu(nisam videla Amera koji zna sve svoje tetke,o daljim rodjacima da ne govotim.Zato nemaju zdravstvenu/socijalnu zastitu:svako je sposoban(i mora to da bude)da se brine sam o sebi.Svako je sam kriv sto je bolestan-to je posledica zivotnog stila i sl.Skandinavci,sa druge strane,vise neguju porodicu(ne bas uspesno-ali bolji su od Amera 100 puta)I gaje osecaj pripadnosti socijalnoj sredini.Zato sa tim razlikama u pogledu na zivot stvaraju(u okviru kapitalizma)tako razlicita drustvaZa @MSofrenovica:
Препоруке:
0
0
87 уторак, 01 децембар 2015 13:55
DrJelaBisic,
...Ne zman mnogo o Pakistanu ili nekoj drugoj drzavi,ali zato znam o Srbiji/Balkanu.Kad mi CNN prica price o Srbiji,za koje znam 200% da nsu tacne,onda ne verujem ni onome sto pricaju o Pakistanu.Posto nigde i nikada vecina nIje mnogo pametn-to se i zapadnjaci lepe na svakakve price i nebuloze.Informciona mafija to iskriscava.Moj zakljucak,ukratko,je da je nasa svest uzrok ne samo niskog nataliteta,vec i skoro svih drugih problema.Nase stalno vadjenje na drzavu(koja je kakvu smo je mi napravili)i spoljni faktor(koji samo koristi nase,vostc psojece,osobine)takodje cini deo tog mentaliteta koj nas,doslovce,sahranjuje.Dok ne promenimo sebe(a to je vrlo tesko)nema nam nade.
Препоруке:
0
0
88 уторак, 01 децембар 2015 13:57
Ујка Васа@ Слободан Божић
3.

Тај дрски поступак – наставила је Псакијева - су из прикрајка посматрали „извори“ Стејт департмента који су одмах стали на скије и одјурили у Вашингтон да се жале. Псаки није могла да обавести новинаре са којом механизацијом су Руси успели то да изведу имајући у виду да им је Обама лично разбио привреду у комадиће.
И коначно, пошто сам се прилично удаљио од теме Антонићевог текста, да додам да је неко у америчкој администрацији ипак имао довољно знања да увиди степен незнања ове "високообразоване" функционерке, тако да ће она бити смењена "јер одлази на породиљско одсуство".
Иначе Псаки је са одликом дипломирала на Greenwich High School коју Newsweek већ 10 година рангира међу 100 најбољих у САД.
Топло се надам да ви нисте дипломирали на тој високорангираној америчкој образовној установи.
Препоруке:
2
0
89 уторак, 01 децембар 2015 14:44
@ drJela Bisic
Да вас подсетим. Написали сте "Nije dakle kapitalizam kriv. Oni (нордијске капиталистичке земље) su uvek imali bolju socijalnu zaštitu od komunistickih zemalja."

А пошто у највећој капиталистичкој земљи 40 милиона грађана нема социјалну заштиту ни као становници афричких земаља а о комунистичким и да не говорим, ви дајете следеће објашњење: „Stanje u SAD je odraz njihove svesti:oni neguju individualizam...gledaju na materijalno(ekonomsko)bogatstvo pojedinca, razaraju vec odavno porodicu...Zato nemaju zdravstvenu/socijalnu zastitu“.

После овог објашњења није јасно шта ви поредите – капитализам и комунизам или стања свести појединих народа.
Препоруке:
0
0
90 уторак, 01 децембар 2015 15:31
Слободан Божић
@Ујка Васа
И даље као контрааргументе на резултате пописа наводите неке небитне чињенице као нпр конференција за штампу НН особе у УСА, или ко уме и не уме да прати филм са титлом. Ниво образовања се формално мери дипломом релевантне образовне институције. У Србији мање од 6% становништва има диплому факултета или више школе , и више од 50% становништва има завршену основну школу или чак ни то.
Ви и даље тврдите да су Срби боље образовани и интелигентнији од свих суседних народа па чак и од Француза или Американаца само неможете да те тврдње поткрепите било каквим бројкама или истраживањима. Проблем је што нема никаквих истраживања таквог типа које сте навели у Србији иначе би се шокирали колико данашњи средњошколци (мање) знају од већине средњошколаца у ЕУ , УСА или РФ. На ПИСА тестовима Србија увек има поражавајуће резултате. Проблем наталитета се неће решити доношењем закона и препорукама да млади парови гаје малине.
Препоруке:
1
2
91 уторак, 01 децембар 2015 16:59
Radovan Knezevic
@Slobodan Bozic
Slobodane potpisujem Vase komentare. U Srbiji se stalno izbegava diskusija o fundamentalno vaznim temama pri cemu je obrazovanje pored zdravstva mozda i najvaznija tema. Dok druge zemlje konstantno brinu kako da unaprede obrazovanje i povecaju nivo obrazovanja populacije mi stalno idemo linijom manjeg otpora i tvrdimo da nema veze sto su drugi zavrsili fakultet kada smo mi pametniji i inteligentniji. Skoro sam nasao tabelu 10 najobrazovanijih zemalja i zaprepastio sam se!! Rusija je na prvom mest sa preko 55% populacije da ima fakultet, u Izraelu je 53%. Sa ovakvom populacijom u nas nije ni cudo sto je vest otvaranja fabrike bojlera (Gorenje).
Ali nema veze - videli smo mi neku konferenciju za stampu gde je neka zena nesto pogresila i eto to je dokaz da smo mi najpametniji. A da i Francuzi sinhronizuju filmove ne zato sto je zakon to nalaze u cilju ocuvanja jezika nego ne znaju da citaju titl. Smejurija!
Препоруке:
0
0
92 уторак, 01 децембар 2015 17:10
Ујка Васа@ Слободан Божић
Прво, ја вам као аргумент наводим Џејн Псаки, високо позиционирану функционерку америчког Стејт Департмента а не особу НН како ви кажете.
Друго, конференције за штампу Стејт Департмента су догађај од прворазредног политичког значаја а не нека небитна чињеница како ви кажете.
Треће, Џејн Псаки као портпарол америчког Стејт Департмента - дакле особа која има високу позицију у америчком политичком естаблишменту- показује на свим конференцијама за штампу степен незнања и глупости незамислив за једног српског сељака а о гимназијалцима да не говорим.
Четврто, Псакијева има диплому високо рангираног америчког универзитета.
Пето, ви и поред тога тврдите да се образовање мери дипломом.
Шесто, мислим да је бесмислено да са вама даље расправљам.
Препоруке:
2
0
93 уторак, 01 децембар 2015 17:34
@ Radovan Knezevic
"A da i Francuzi sinhronizuju filmove ne zato sto je zakon to nalaze u cilju ocuvanja jezika nego ne znaju da citaju titl. Smejurija!"

Да, закон налаже Французима да иду у биоскопе и тамо слушају француски језик како би га очували. Стварно смејурија.
Препоруке:
0
0
94 уторак, 01 децембар 2015 18:57
DrJelaBisic
Za @DrJelaBisic:Kapitalizam i komunizam ne mou da se porede,jer je komunizam sistem koji nije moguce u praksi ostvariti,a kapitalizam moze da postoji.ne bih sda dalje elaborirala.Medjutim svaki sistem zavisi od mentaliteta naroda koji ga ostvaruje.Ni komunizam nije bio isti svuda-mada on ne moze stvarno nikada da zazivi.Kapitalizam je razlicit u raznim zemljama,zato sto su ljudi u tim zemljama razliciti.Zato Skandinavski kapitalizam nije isti kao u Francuskoj ili SAD.
Препоруке:
0
0
95 уторак, 01 децембар 2015 20:47
@ Dr Jela Bisic
Кажете да је капитализам различит у различитим земљама и да зависи од менталитета људи, па тако постоје скандинавски, француски, амерички капитализам.
Даље кажете да ни комунизам није био свуда исти, да и он зависи од менталитета људи. Слажем се.
Тренутно у најмногољуднијој земљи света постоји комунизам. То је комунизам на кинески начин. Закључак који логично произилази из вашег коментара јесте да комунизам као систем постоји у пракси. Кина је доказ.
И да се вратимо на тему текста. Тај кинески комунистички систем очигледно нема проблема са наталитетом. Напротив.
Препоруке:
0
0
96 уторак, 01 децембар 2015 21:37
Aleksandar Cokic
Kina se tesko moze okarakterisati kao komunisticka zemlja mada se ona tako vodi deklarativno. Vise je u pitanju jednopartijski sistem koji upravlja kapitalistickom privredom. Kina ima berzu, privatne banke i privatne ogromne korporacije. Nejednakosti koje postoje u takvom sistemu su izuzetne i to ne samo vertikalno u smislu da imaju miljardere vec i geografski - gradovi koji nisu deo privrednog buma - oni u unutrasnjosti su na ivici pobune zbog siromastva i opste propasti.
Kineska komunisticka partija ima sve vise problema da balansira razlicite interesne grupe u ovakvom sistemu pa se pod parolom borbe protiv korupcije raznorazni klanovi unutar partije ustvari vrlo brutalno obracunavaju. Sto se tice politike natalite Kina je isto tako izuzetak i politika jednog deteta je dovela do toga da je broj stanovnika manji za oko 400 miliona nego sto bi teoretski bio da nije bilo ovog ogranicenja. Tek sada je KP Kine postala svesna sta je uradila na demografskom planu.
Препоруке:
0
0
97 уторак, 01 децембар 2015 22:00
DrJelaBisic
Za @DrJelaBisic:Definicija je da je komunizam sistem u kome ne postoji privatno vlasnistvo nad sredstvima za proizvodnju.Ako u Kini postoji makar samo jedna privatna fabrika-to,po definiciji,vise nije komunizam.Mogu oni sebe da zovu kako zele,mogu da pricaju price-Kina nije komunisticka zemlja.
Препоруке:
0
0
98 среда, 02 децембар 2015 00:57
Predlog za povećanje nataliteta
Uvod. Ja sam sa Juga i zato bolje poznajem problematiku. O problemu bele kuge (i predloge) pisao sam dosta puta, ali je štampa cenzurisala, tačnije za sve se pitao 80-tih g. tadašnji demogrsf-akademik Miloš Macura i niko više. A kada su ga jednom novinari pitali "da li smatra da enormni natalitet Albanaca utiče na proces albanizacije i iseljavanje Srba", on je odgovorio da nema osnove i dokaza (kakav idiot)?

Dakle, moj predlog (kao univerzalni i za Evropu, hrišćane) glasi: Prva, jedna od prioritetnih mera, je dodela odgovarajućeg dečjeg dodatka samo za dvoje dece svakom venčanom paru, bez obzira na broj dece, nacionalnost, nacionalne manjine. - A da isključivo Srpski narod formira svoj fond dečjeg dodatka za zaštitu od bele kuge. Isto takve fondove mogu da formiraju i albanske, romske manjine... niko im ne brani.

Dosadašnji (višedecenijski) kriterijumi "za dečji dodatak" (što više dece - to više para) su faktički podsticali natalitet kod albanaca, roma...Sledi obrazloženje:
Препоруке:
3
1
99 среда, 02 децембар 2015 01:27
Predlog za povećanje nataliteta
Obrazloženje:
- Sećam se 70-80-tih godina, mnogi Albanci (i romi), koji su radili u preduzećima i fabrikama, dobijali su veći dečji dodatak od plate(!)? Njima je još više išao u prilpog ideološki i verski mentalitet i skromnost - da ih ima što više: Azijaki natalitet - Evropski standard: A kod Srba: Evropski standard - evropski natalitet: jedno dete i manje od toga, gej brakovi, perderske manifestacije (propaganda protiv brakova i dece), usvajanje dece, droga, prostitucija i belo roblje hrišćanstvo).
- Na primer moja kćerka, završila Master studije, evropsko vaspitanje, udala se u 34-toj god. ima jedno dete. A rom-ciganin koji je sa njom išao u osnovnu školu - ima za sada šestoro dece, ima veči dečji dodatak nego platu...(!)? Srbi se prave pametni a uvek na kraju ispadnu naivni (da ne kažem budale). Ima više toga, ali još jedan primer-zapažanje u sledećem komentaru. Sledi...
Препоруке:
5
0
100 среда, 02 децембар 2015 01:51
Predlog za povećanje nataliteta
Obrazloženje:
- Takodje, SP crkva treba mnogo aktivnije u narodu da se bori protiv bele kuge, protiv divljih brakova - da podstiče obavezno venčavanje, instituciju porodice...?
- Sledi zanimljiv primer o natalitetu: U vreme najmoćnije popularnosti Slobodana Miloševića (vezano za teške probleme na Kosmetu), ja sam službeno upoznao jednu ženu u godinama u njenom stanu, koja je imala dvoje odrasle dece, ali iz ljubavi prema otadžbini, Miloševiću, i buntu protiv albanizacije Kosmeta - rodila je treće dete, i govorila da je mladja rodila bi više dece. Takvih žena-heroina bilo je nekoliko u okruženju. Ko zna kako se oseća ta žena danas, kada je videla kakvi veleizdajnici danas vladaju Srbijom - koji izdadoše svoj rod na Kosmetu, a sve borce (generale, oficire) koji su se borili na Kosmetu - poslaše u tamnicu u Hag.
Препоруке:
5
0
101 среда, 02 децембар 2015 06:09
@Cokic @ Bisic
Код лаика (и неких теоретичара) који се баве проучавањем капитализма и социјализма, постоје (имплицитни) ставови помоћи којих се доказује супериорност капитализма. Навешћу само неке.

1. Капитализам „има право“ на кризе, оне су његов саставни део. Постојање (током два века) перманентних мањих криза и две велике, разорне - није НИКАКАВ доказ.
Социјализам „нема право“ на кризе. После 7 деценија постојања у СССР-у и 4 деценије у Источној Европи, појава кризе у том систему је доказ, и то ДЕФИНИТИВАН, његове инфериорности у односу на капитализам.

2. Капитализам „има право“ да се развија коришћењем бесплатне, робовске снаге црнаца или обојеног становништва у колонијама и бесплатним коришћењем сировина из тих колонија.
Социјализам „нема право“ да се развија узимањем кредита. Постојање велике кредитне задужености социјалистичких земаља је доказ инфериорности социјализма у односу на капитализам.
Препоруке:
1
0
102 среда, 02 децембар 2015 06:14
@ Bisic @Cokc (2)
3. Капитализам „има право“ да 50% привреде (средстава за производњу) у њему буде у државном, дакле НЕприватном власништву.
Комунизам „нема право“ да у њему постоји ни једна једина фабрика у приватном власништву. И зато, уколико је такав систем успешан, онда ћемо га дефинисати као капитализам. А ако је неуспешан онда ћемо га ипак дефинисати као комунизам. Јер све што је успешно то је капитализам – без обзира и на форму и на суштину.

И на крају, постоје неке чињенице које нису спорне. То је пад наталитета у земљама западне хемисфере у којима је капитализам настао, и демографска катастрофа (пад наталитета и драматично скраћивање људског века) у земљама у којима је капитализам 90-их поново уведен. Зато је питање свих питања - може ли се дефинисати као успешан систем који води нестанку људске врсте? Могући одговор је да та опасност не постоји јер се број људи на планети Земљи константно повећава. Тачно. Захваљујући системима који нису ни капиталистички ни секуларни.
Препоруке:
1
0
103 среда, 02 децембар 2015 06:34
За dr Jelu Bisic
САД и ЕУ могу себе да називају како хоће. Могу да причају приче. Те земље опстају искључиво захваљујући комунистичким принципима који их спашавају од неминовне пропасти. Уместо да у складу са сопственим правилима 2008. прогласе банкрот својих привреда и пропаст капитализма, те државе су посегле за комунистичким принципом колективизације онога што је приватно. Тако су баснословни приватни дугови које су направиле њихове „успешне“ приватне, капиталистичке компаније претворени у државне дугове еуфемистички назване „суверени дугови“. И пошто су тако пребацили на леђа читавог друштва последице своје неуспешности, те фирме настављају да изигравају успешне симболе капитализма и приватног предузетништва док државе ЕУ грцају отплаћујући њихове приватне дугове.
У том погледу САД је у предности јер може да штампа доларе до миле воље.
Препоруке:
1
0
104 среда, 02 децембар 2015 16:14
Bojan Todorović
Ajte molim Vas g Antoniću!
A Kosovo, odbrana, srce Srbije, duša Srbije, 15 % srca i duše....
Krajina, Srpska....TERITORIJE, TERITORIJE, TERITORIJE ??!!!

Zar nije to najvažnije?

Kakve veze ima što nam je pola Srbije u parlogu a nezadrživo u parlog ide i druga polovina?
Kakve veze ima što su nam stotine škola sa po jednim đakom i što u nemoći i bedi umiremo i izumiremo?

Da OTMEMO SVEEEE!!!
Da proteramo Šiptare!!!
Da zauzmemo SVEEE!!!

Alave zapenušane nezasite frustrirane njuške koje bi da ratuju ( ne znam samo čime i sa kim u rovu ) da otimaju zauzimaju i "vraćaju" - ne znam samo čime i sa kim, da izravnavaju račune, svete se inate i naplaćuju nešto i nekom - ne razmišljaju o trivijalnim stvarima kao što su egzistencija i budućnost.
Avetinjska sela i gradovi.
Napuštene njive i šume koje već haraju Šiptarske bande jer tamo nema žive duše...
Ne, suviše su nebeski za to tako banalno.
Samo megalomanija i mitomanija u najjačoj dozi je dovoljno dobra...
Препоруке:
2
2
105 среда, 02 децембар 2015 17:39
DrJelaBisic
Povodom Psakijeve i sl:Uvek sam se pitala:zasto drzave kao SAD daju nemoguce glupa obhasnjenja za svje postupke.Nemoguce da su toliko glupi,tolike greske nisu moguce.Da li misle da nas prevare,posto misle da smo mi glupi?Pa ne bih rekla,jer mo ako nisu glupi ne mogu da veruju da smo mi,obicni ljudi,bas toliko.Posto smo rekli da nisu glupi-znaci da ne veruju da smo moroni koje mogu da prevare.`Znaci da pricaju bajke,iako znaju da mi u to ne verujemo.Zasto?Pa da nam pokazu da mogu.Mogu da pricaju sta hoce,da nam se smeju ako poverujemo,a da nam se smeju i ako ne poverujemo-jer mogu da rade sta hoce a nas ko shisha.Otud prica Psakijeve o vucenju ostrva(valjda je to bilo ledeno ostrvo,santa.Sa sve belim medvedima)
Препоруке:
1
0
106 среда, 02 децембар 2015 17:40
Zoran
Sve je to dobro zamisljeno ali sta vredi kad nasi politicari to nevide ili neceju da vide evo mog slucaja,upruga mi je strana drzavljanka vencani smo u opstini i u crkvi ona nemoze da ima nase drzavljanstvo tri godine,imamo dete po svim pravilima koja je nasa drzava propisala imam pravo na deciji dodatak osim na jedan a to je da majka deteta nije drzavljanka srbije tako da nemam pravo na dodatak iako je oko 2500 dinara dosta bi mi znacilo,kako sad mo drugo dete a da nepricamo o trecem
Препоруке:
1
0
107 среда, 02 децембар 2015 17:40
DrJelaBisic
U vzei gornjih komentara o tom kako smo najobrazvanija i najinteligentnija nacija na svetu:Naravno da nismo ni jedno ni drugo.Mislim cak-naproiv.Inteligencija kao urodjena osobina je isto tako minorna kao i genetski predisponirana velicna misica.Neki ljudi su prosto misicavi,i imaju misice koji su izdrzljivi.Dushu dali za maraton,npr.Ako,iz bilo kog razloga,te osobe nikada ne treniraju-od sporta nema nista.To moze da bude steta,ali je tako.Prirodno inteligentne osobe,koje ne rade na sebi,vec se uzdaju u pocetnu prednot,koju im daje genetika-isti su slucaj kao zec u basni o zecu i kornjaci.(Inteligencija je samo delimicno nasledna,veliki deo cini rad,rad i samo rad.Bez rada na sebi-nema inteligentne osobe.)Sto se tice obrazovanja njega definisu formalne diplome.Mozete raditi na sebi i bez toga,ali otkud mi,ostali znamo sta vi znate?Naravno i institucija koja daje diplomu ima uticaja.Covek moze da zna vise negi sto se trazi na faksu/skoli gde je diplomirao...
Препоруке:
0
0
108 среда, 02 децембар 2015 17:42
DrJelaBisic
......-ali ne moze da dobije diplomu ako mu je znanje ispod nivoa institucije koju pohadja.Inteligencija moze da postoji bez obrazovanja,ali nema obrazovanja bez inteligencije.Nasi mladi nece da uce,hoce da pevaj i manekenisu,nece vise da budu ni elektricari.O ob4azovanju imaju misljenje da je to veliki smor.Na kraju nece moci ni da budu robovi,jer i rob mora nesto da zna.Sto vise-to bolje za njega.Misele da su pametni,pa sta ima da uce.Vec samo to je dovoljan dokaz da su glupi.A nasa nacionalna inteligencija vidi se po tome kakva nam je drzava.Kakvu smo je napravili.
Препоруке:
0
0
109 среда, 02 децембар 2015 17:44
DrJelaBisic
Za "za Dr Jelu Bisic":Principi o kojima govorite,i koji spasavaju kapitalizam,nisu komunisticki.To su principi ekonomije,Adama Smita.Marks ih je preuzeo,i bio u pravu sto se toga tice.Ne spasava,dakle,komunizam kpitaliste,vec Adam Smit.
Препоруке:
0
0
110 среда, 02 децембар 2015 20:00
DrJelaBisic
Za@Cokic@Bisic,komentar od 02.12.,05:09:Ne znam sta podrazumevate pod "socijalizom"Kao sto Vam je sigurno poznato kod Marksa je postojao kapitalizam i komunizam,o socijazmu ni reci.Komunizam je definisan kao(besklasni)sistem u kome je vlasnistvo nad sredstvima za proizvodnju potpuno drustveno.Nema privatnog vlasnistva kapitala.Vec posle prvih pokusaja,nastala je dopuna/promena,u vidu lenjinizma,koji je priznao da komunizam ne mora da se iskljucivo gradi u razvijenim kapitalistickim zemljama,sa razvijenom(i pretpostavlja se-svesnom)radnickom klasom.Drug Lenjin je ustanovio da i nerazvjene zemlje,koje su pretezno agrarne,i koje nemaju razvijenu ni indutriju ni radnicku klasu,mogu da budu pogodne za komunistcke revolucije.Daj sta das.Kao Rusija,npr.Posle tog otkrica,sve komunisticke revolucije koje su nastale,u svetu,bile su iskljucivo u nerazvjnim agrarnim zemljama,nije ih vodila radnicka klasa(koje tu nije ni bilo)vec skeljastvo.Ni jedna od tih revoluciuja nije bila marksisticka...
Препоруке:
0
0
111 среда, 02 децембар 2015 20:31
DrJelaBisic
...Sve su bile lenjinisticke.Ni to nije bilo dovoljno.Kad je vec dolazilo do revolucija,ispostavilo se da ni radnicka klasa ni seljastvo nisu bili sposobni da stvore zeljeni sistem,pa je uveden pojam socijalizma:prelaznog sistema,izmedju klasnog kapitalizma i bezklasnog komunizma.U tom riba-devojka sistemu,nisu vise postojale klase,nije postjalo privatno vlasnistvo nad sredstvima za proizvdnju(ona su nacionalizovana)ali je istim upravljala drzava,i posstojale su jos pojave,koje nisu mogle da se zamisle u komunizmu.Npr nije se primenjivalo ono poznao kominsticko obecanje"Od svh prema sposbnostima,svima prema potrebama,"sto se pravdalo nerazvijenim sredstvma za proizvodnju,pa se taj(vrlo vazan)cilj pomerao u svetlu buducnost.U socjalizmu,takodje,nije upravjala radnicka klasa,vec njena avangarda.Sistem koj je trebao da bude opsti(ako se izuzmu kapitalisti,narodni neprijatji,koji su,ionako bili fizicki eliminisan)postao je ekskluzivisticki,avangardni.Toliko o definicijama
Препоруке:
0
0
112 четвртак, 03 децембар 2015 09:43
Ујка Васа @ dr Jela Bisic
Могуће је, госпођо Бисић, да нисмо најинтелигентнија нација на свету. Али реците искрено шта мислите како би реаговали српски сељаци да им се првог јануара 1946. преко радија обратио Петар II Карађорђевић да их обавести како од 2. јануара 1946. више неће бити божанство? Шта мислите каква би смејурија настала по српским селима? И да ли би тако нешто уопште било могуће у земљи Србији?
Е па видите, првог јануара 1946, јапански цар Хирохито се путем радија обратио житељима Јапана да их обавести како се одриче своје „божанске природе у људском облику“(arahitogami). Јапанци су то примили врло озбиљно па је већ следеће године донет нов устав према коме је ова „божанска природа у људском облику“ постала само „симбол државе“.
Препуштам вама да процењујете ко је ту глуп а ко паметан, ко заостао а ко напредан, ко образован а ко необразован, ко затуцан а ко луцидан... Што се мене тиче, после прилично година проведених ван Србије, највише волим да одем на Каленић и причам са нашим сељацима.
Препоруке:
0
0
113 четвртак, 03 децембар 2015 13:47
HymneN
Ујка Васа @ dr Jela Bisic

Какве ви везе уопште можете да имате са српским сељаком, па још на - Каленићу. Ви нисте глуп човек, већ само малкице надобудану.
На том вашем Каленићу нема сељака уопште и то одавно, више од 25 година. Хоћете да вам кажем с ким тамо можете да разговарате?
Воља је ваша ствар, али ми није јасна побуда, те не знам зашто толико презирете и потцењујете Србију и српског сељака; особито.

С поштовањем и уважавањем, желим вам свако добро.
Препоруке:
0
0
114 петак, 04 децембар 2015 06:39
HymneN @ Ујка Васа (1)
„Какве ви везе уопште можете да имате са српским сељаком, па још на - Каленићу."

Као Србин имам везе са сваким Србином. Са сељацима волим да разговарам јер за разлику од српских интелектуалаца (и већине интелектуалаца уопште) имају непомућен здрав разум, а за разлику од већине странаца разних друштвених слојева са којима сам контактирао - имају изузетну пробуђеност за свет и збивања у свету. Подругљив назив за ту особину је "воли да фило(с)зофира". Просечн човек Запада "не воли да филозофира", он "гледа своја посла" што је по њима рационалност а по мени ускогрудост везана са ограниченошћу (да не кажем глупошћу) што онда омогућава разне Псаки и "божанства у људском облику". Разуме се да „Псаки“ и „божанства“ постоје и у Србији, али сељаци немају илузија о њима.
Препоруке:
0
0
115 петак, 04 децембар 2015 07:08
HymneN @ Ујка Васа (2)
Мало је рећи да сељаке поштујем. Ја им се дивим. Они су једина господа у племенитом смислу те речи и једини аутентично слободни људи - Господ Бог, земља и сељак. Без шефова, одељењских смицалица, кланова и антикланова, понижавајућих компромиса, самохвалисавих CV-a којима се препоручујемо неким ништаријама да се смилују да нас запосле...
И баш зато што је једино заиста слободно људско биће, сељак је реметилачки фактор у свим системима. Капитализам је успостављен тако што је разбаштинио сељака и од њега створио фабричког роба, а социјализам га је претворио у лумпен пролетера.

На Каленић идем јер станујем у том крају. Док станујем. А ускоро више не станујем, идем на Космај да гајим – веровали или не – малине и да остатак живота проведем као слободан човек. Иначе потичем из околине Шапца.
И ја вама најискреније желим свако добро.
Препоруке:
0
0
116 петак, 04 децембар 2015 07:22
HymneN @ Ујка Васа
П.С.
Ваш коментар је опомена на којој сам вам захвалан. Бити надобудан је супротно од особина које ценим (код сељака и иначе)- уздржаност и скромност.
Свако добро.
Препоруке:
0
0
117 петак, 04 децембар 2015 12:32
Ујка Васа
Јасно је да сам коментаре у 5:39, 6:08 и 6:22 упутио ја коментатору HymneN а не обрнуто. Извињавам се.
Препоруке:
0
0
118 петак, 04 децембар 2015 18:25
DrJelaBisic
Tvrditi da su Srbi(ili bilo koji drugi narod)najpametniji na svetu i u okolini,odnosno da su inteigentiniji od drugih naroda je cist rasizam.Mislim da niko od komentatora na NSPM nije tako mislio i da je to prosto lose izrazavanje i nesporazum.U vezi Japanaca i Cara:Nisu Japanci toliko...da misle da je njihov Car Bog,ali oni postuju instituciju,i to sto Cara smatraju neprikosnovenim treba tako tumaciti.Kad kazemO da je XY otac nacije-mi naravno mislimo to simbolicki,a ne da nam je svima on bioloski otac(sto je i fizicki nemoguce).Za razliku od nas,Japanci su vaspitani da postuju institucije,i zato je njihova drzava takva kakva je,a nasa-vidimo kakva je.Jedino opravdanje imamo u tome da smo vekovima bii okupirani,pa ni kada smo dobili sobodu nismo mogli da svoju drzavu postujemo-navikli smo se da drzavu mrzimo.Takvi smo i mi,obicni gradjani,a i oni koji se nalaze u raznim institucijma,pa su nam zato institucije suplje,i kao takve ne mogu ni da zasluze postvanje. ...
Препоруке:
0
0
119 недеља, 06 децембар 2015 07:18
DrJelaBisic
Samo da napomenem da je deo mentaliteta(koji je uzrok vecini problema koje imamo,pa i niskom natalitetu-da ne elborirqm)misljenje da obrazovanje nij vazno,vec neki tzv"zdrav razum".Sigurna sam da niko od onih koji se drze ove teze nece otici na KaleNIca,iLI bilo koju drugu pijacu kada ih zaboli zub pa trebs da se vadi,niti ce od baba Stane,koja prodaje sir,traziti da mu operise slepo crevo,od seljaka iz Ivanjice,od koga kupuje krompir traziti da mu dozida dvospratnicu,ili sazida trospratnicu,napise ugovor,gde tacka ili zapeta znace gibitak para,od prodavca jaja traziti da napravi strucan prevod.U savremenom svetu,postoji bezbroj profesija koje morate da ucite(sve morate da ucite)i tu je"zdrav razum"neophodan za pocetak,sledi siroko opste(klasicno)obrazovanje,pa onda struco obrazovnje,preko fakulteta,spcijalizacija i subspecijalizacija do znanja eksperata za odredjenu oblast.Kao sto se vidi iz statistike o tome koliko ima(mladih)ljudi sa odredjenim dipomama,i koliko njih radi u ...
Препоруке:
0
0
120 недеља, 06 децембар 2015 07:25
DJelaBisic
....Srbiji,kako su placeni i kako su cenjeni u drustvu-pa da vidimo da je ta nacija,taj narod i drzava osudjen na smrt.U najboljem slucaju.
Препоруке:
0
0
121 недеља, 06 децембар 2015 12:49
Ујка Васа @ drJela Bisic
Па добро, кад већ инсистирате. Дакле,зубе бих лечио код зубара, одела шио код шнајдера, чесму би ми поправљао водоинсталатер, а о политици, Србији, Косову, Калифату... бих разговарао са Рајом из Ивањице. Ваши коментари ми потврђују да сам у праву.
Толико од мене и све најбоље.
Препоруке:
0
0
122 понедељак, 07 децембар 2015 09:09
@ drJela Bisic
Кад ми кажемо да је особа XY отац нације ми то наравно мислимо симболички. И баш зато се та особа није никада обратила Србима преко радија да их обавести како им није биолошки отац. А да је XY то урадио сви би мислили да је скренуо.
Изражавање љубави или поштовања путем симболичких назива, метафора, израза употребљених у преносном смислу, је уобичајено: „Ти си моје Сунце“, „Она нам је и отац и мајка“... Али је нечувено да нека особа којој је упућен такав израз љубави или уважавања нађе за потребно да ЗВАНИЧНО демантује да није Сунце или да није трансродна особа. У Србији се тако нешто сасвим сигурно не би могло десити.
Препоруке:
0
0
123 понедељак, 07 децембар 2015 11:49
Пера
Главни проблем Србије и целога света је ово

http://borbazaveru.info/content/view/5581/31/
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер