петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Брегзит и ми

Kоментари (80) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 30 јун 2016 19:15
Много јако
И кад смо већ код Срба, мислим да би за све било много боље да је Премијер и Мадатар Вучић прескочио да поводом брегзита поручи „неким лудацима“ да у Србији неће бити никаквог референдума – јер су, наводно, „избори били референдум“. (На страну што је и овај британски пример јасно показао како избори и рефендум нису и не могу бити исто.) Све у свему, ускоро ћемо видети да ли су Енглези са „брегзитом“ погрешили. Ја се надам да нису, иако, искрено говорећи, у то нисам сасвим сигуран. Али сам зато потпуно, апсолутно и без трунке дилеме уверен да ми сигурно грешимо што са својим „европским путем“ настављамо – упркос све бројнијим сведочанствима и доказима да тај пут води једино у беспуће. Беспуће у које нас слепи вођа све бешње заводи, делом из личног интереса, делом из конвертитског ината, делом из кукавичлука, а делом из своје неспособности.
Препоруке:
193
101
2 четвртак, 30 јун 2016 19:38
Скидам капу Ђ.В
Никад у ЕУ и НАТО!
Препоруке:
207
94
3 четвртак, 30 јун 2016 19:40
mala primedba
Samo jedna mala paralela. Pre dve godine, Škoti koji su trista godina kukali kako su im Englezi uzeli državu, su mogli na referendumu, olovkom, bez ijednog ispaljenog metka da povrate svoju državu. I uplašili su se nezavisnosti, uplašili su se toga da sami budu odgovorni za svoju sudbinu pa kako im bude. Sa druge strane, Englezi se ne plaše nezavisnosti.
I mi se u 19. veku nismo plašili nezavisnosti i uprkos pojedinačnim porazima i problemima, gledano u celini smo napredovali. Danas se Srbi plaše nezavisnosti, neki su jedva dočekali da jugoslovenstvo zamene sa evrofanatizmom, a drugi se pitaju šta će biti sa nama ako okrenemo leđa EU a Rusija se ne ponudi da nam bude novi sponzor.
Imam predlog za anketu, da se da 5 mogućnosti, EU, Rusija, SAD, Nemačka ili potpuna samostalnost pa da vidimo koliko ima Srba koji bi hteli i smeli da sami upravljaju svojom sudbinom, a ne da čekaju uputstva šta je njihov interes iz Brisela, Berlina, Vašingtona ili Moskve.
Препоруке:
197
113
4 четвртак, 30 јун 2016 20:36
одговор коментатору
Живеле самосталне српске државе,смрт европској унији,тамници српског народа.
нико
Препоруке:
161
83
5 четвртак, 30 јун 2016 20:46
Saša
Mislim da rezultata referenduma možda jeste neočekivan ali sigurno nije slučajan .

Da se odmah ogradim , ja za rezultat bilo kojeg glasanja smatram ono što objave ovi koji broje a da li je to stvarno stanje ne bih na ovom mjestu komentarisao .

Apsolutno je logično da se Britanija udaljava , to je prava riječ jer oni suštinski nikada nisu ni bili u EU , a po meni je ključno pitanje ZAŠTO BAŠ SADA ?

Uporno se preskače činjenica da je EU prepravljena stara ideja , koju je uz ostale koristio i Hitler , ovog puta sprovedena pod nadzorom SAD .

I uporno se zanemaraju da je Britanija tu bila samo kao vrsta nadzora i kontrole Njemaca i Francuza .

AKo se zanemare ljutiti komentari prvih dana vidjet će te da su strukture u Berlinu i Parizu zadovoljne i da vade iz fioka projekte koje su decenijama morali odlagati najviše zbog Londona .

Dakle , postoje samo dva pitanja :

ZAŠTO BRITANCI BAŠ SADA RADE "OVO " i

ŠTO DA RADIMO MI , BOLJE REĆI KAKO .
Препоруке:
103
62
6 четвртак, 30 јун 2016 20:48
negi
Dobar zaključak Vukadinovića.Vučić je politiku prema EU preuzeo od Tadića i DS,to nije njegova politika niti se time ikad bavio.EU služi Vučiću da nadomesti nemanje nikakve politike po svim ključnim pitanjima.Jedina njegova politika je vlast,vlast po svaku cenu.Zato ne preza od ničeg samo da zadrži vlast.Nesposoban da kreira politiku vlastite stranke, a samim tim i Srbije skuplja u svoj tabor s koca i konopca razne ideološke, mutirane,davno potrošene likove i ispušene stranke.Mora se razumeti da on nikad nije bio kreator koji je definisao politički pravac, u radikalima to je bio Šešelj a kasnije Nikolić,dok je u vladi Mirka Marjanovića to bio Milošević.Uvek je bio izvršioc,potrčko.Ali je od njih naučio da bude dobar tehnolog vlasti.Zato je prigrlio politiku puta u EU jer je unapred,od drugih,definisano šta treba da radi.I dok je na spoljnom planu sklavirio šta treba da radi,još nije sklavirio da taj put podrazumeva i prilagođavanje i napredak na unutrašnjem planu.
Препоруке:
113
57
7 четвртак, 30 јун 2016 20:54
Saša
Mislim da je Brexit pažljivo tempiran .

Prvo su uradjene sve potrebne pripreme .

Zapaljen je kompletan Mediteran i južnim lukom od Gibraltara ka Bosforu Evropa može očekivati samo ratove , izbjeglice , teroriste , sa gotovo nimalo mogućnosti za stabilnost a da ne spominjem privrednu saradnju .

Urušena je Ukrajina i iskorištena za remećenje odnosa izmedju Rusije i EU .

Strateški , sankcije koje su uvedene Rusiji na duži rok ima da koriste istoj a od samog starta štete Evropi .

Da ne spominjem izbjeglice osim što ću reći da je to proces koji se odvija već decenijama a prošle godine je samo napravljen medijski spektakl što vjerovatno i samo po sebi ima dodatan razlog zbog čega .

Sva moguća ludila i sulude ideje i ideologije našle se svoj humus u široko postavljenoj ideji EU KAO KOLEKTIVNOG DEDA MRAZA .

VJEROVATNO SU BRITANCI , SAMI ILI SA SAD , PROCIJENILI DA JE DIZNILEND DOŠAO DO SVOG PLANIRANOG KRAJA I DA SE TREBA NA VRIJEME EVAKUISATI ŠTO DALJE OD NJEGA .
Препоруке:
102
48
8 четвртак, 30 јун 2016 21:42
koautor
Podsecam mnoge "vizionarske"komentatore da su pre 2 godine ovde,povodom neuspelog skotskog referenduma tvrdili da su referendumi"namesteni"i da "glasanje ne bi"bilo dopusteno da moze nesto da promeni".Deo Srba po obicaju veze s vezom nema o svetu u kome zivi-i da bar 50% njihovih poraza i promasaja upravo odatle proizilazi.
Britanci su nezadovoljni pre svega nekontrolisanom emigracijom iz EU(850 000 Poljaka i po 100ak hiljada Bugara \Rumuna)koji obaraju cenu nadnice starosedeoca.Glavni razlog je ipak u tome sto nisu zeleli da se probude naredno jutro a da sve ostane kako je bilo.Izglasali su NEIZVESNOST nasuprot SIVILU STATUS QUO-a.Ovo je nesumnjivo pocetak implozije EU i njenog znacajnijeg osipanja-i tako i treba da bude(EU je postala politicka Konfederacija-a takve organizacije ne funkcionisu-ili se raspadnu ili postanu federacije.Jedini savezi koji imaju smisla su ili cisto ekonomski ili vojni).
Jedino sto kvari pricu je sto ce GB postati Norveska 2(ostaju homosesex brakovi).
Препоруке:
54
32
9 четвртак, 30 јун 2016 21:51
steva @ sasa
Slazem se sa vama. UK ne zeli da ucestvuje u "placanju racuna" koji EU mora da plati. Kao nekada SFRJ. EU Igranka je izgleda zavrsena. Mi se uvek poslednji otreznimo (bas kao u pomenutom slucaju SFRJ). Ovaj put cak nismo ni bili na igranci...
Препоруке:
77
37
10 четвртак, 30 јун 2016 21:53
Один
Зато све оно што ће се у вези и након „брегзита“ дешавати у Британији и око ње представља уникатан експеримент чији ће исход имати не само далекосежне геополитичке последице, него и важне теоријске и епистемолошке импликације. Јер ако успеју да направе пакао Енглезима, чему онда могу да се надају Срби, Грци и остали.

А зар Енглези нису један од најексплицитнијих делова поменуте Империје?

Постоје теорије завере о IV рајху, Немачкој која заједно са Француском, Бенелуксом, Италијом и Скандинавијом ствара Сједињене Европске Државе (СЕД), односно ново Свето Римско Царство као креатуру Ватикана и немачке елите која намерава да преузме једну од водећих улога у свету итд.

Лондонски Сити је највише зарађивао од финансијских шпекулација те увођење пореза на финансијске трансакције њему није одговарало и губио би велике паре...

Има доста тих теорија, али не могу ништа да тврдим...
Препоруке:
30
25
11 четвртак, 30 јун 2016 21:55
DijapaZon
Djordje je u pravu sto uporedjuje Brexit i raspad SSSR-a, jer i jedan i drugi dogadjaj (o raspadu SFRJ kao kontrolisanom dogadjaju ne vredi ni zapocinjati) su kontrolisani oblici stvaranja haosa koji odgovara bankarskim mesetarima, narocito u uslovima potpune stagnacije i nepostojeceg stvarnog rasta, koji je sveza krv kapitalizma.
Brexit ce biti odskocna daska za opravdanje neophodnosti da centralne banke evropskih zemalja, pa i sama ECB, otvore slavine i krenu u besomucno stampanje para bez pokrica, sto ce dalje nastaviti trend opadanja evra (koji je vec zapoceo).
Dragi je juce najavio da ce ECB zapoceti proces sirokog otkupljivanjem korporacijskih obveznica, sto je gotovo isti korak koji je Srbija cinila da bi se odbranila od restriktivnih mera Ante Markovica svojevremeno. Kako se to zavrsilo nema potrebe podsecati se...
Препоруке:
35
26
12 четвртак, 30 јун 2016 22:29
Бошко
Аутор је изванредно објаснио све политичке аспекте Брегзита, али због "професионалне деформације" ја бих се задржао на економским аспектима, које је аутор назначио

Класични проблем немачке европске заједнице су земље које је немачка преваром са евром додатно осиромашла те од PIGS (Португал,Ирска,Грчка,Шпанија) преко PIIGS (Португал,Ирска,Италија,Грчка,Шпанија)дошло се до PIIGGS (Португал,Ирска,Италија,Грчка,Велика Британија, Шпанија) од 2012 године.

Сама чињеница да су Британци ушли у групу PIIGGS због свог финансијског доприноса бриселу, због потрошеног новца на приступне фондове привлачења "топовског меса" земаља из бишег Варшавског уговора, због трошкова немачке инвазије на Балкан, што због немачке економије (што остале чланице још увек неће да признају или то признају са резервом)

као и најаве (из марта 2016те) да Немачка преузима Лондонску берзу и контролу финансија на острву

су сасвим довољан разлог за сваког нормалног да гласа против немачке европске уније.
Препоруке:
59
12
13 четвртак, 30 јун 2016 22:40
Лола
У свеу томе занимљиво је понашање наших медија, посебно РТС-а. Упорно се понавља прича о муњевитм избацивању Британије, о паклу који их очекује као и поновном референдуму и изласку Шкотске.
А затим њихова новинарка из Лондона у јутарњем рограму каже како процедуру покреће сама Бритаија и то након избора, значи на јесен. Процедура мора да траје јако дуго јер се први пут одвија, следи правно тумачење, па и преговори. А петиција значи само расправу у парламенту, док о изласку Шкотске нема речи.
Тако да се још ништа не зна што се тиче Британије, док је за Вучића а на жалост и за Србију још један аутогол.
Препоруке:
69
5
14 четвртак, 30 јун 2016 22:46
Kodzin praunuk
Kao i obicno veoma dobra analiza i korektni stavovi.
Samo ja smatram da je Velika Britanija opet pokazala mudrost i pravovremeno je napravila snazan zaokret a da niko ne moze da ih optuzi za izdaju.
Jednostavno- narod
Srbija bi trebalo da uci od drugih, narocito od najboljih politicara. Efikasnije je nego pametovanje kako cemo mi ovo ili ono jer smo mocni.
Jos bih pitao da li ko moze da kaze ko je prvi otvorio ambasadu Srbije u Engleskoj?
Pomoci cu vam, moj predak Knjaz Milos.
Kada je otvorio poslanstvo na pocetku 19. veka, poceli su: Sta ce nam tamo, to je daleko, to je skupo,..
Kodza je rekao: Srbija mora da bude u dobrim odnosima sa Evropom.
Platio je iz svog dzepa u zlatu zakup (leasing) zgrade kod Royal Albert Hall-a na 125 godina. Pre isteka roka ponudjeno je Dobrivoju Vidicu (stari komunista, tada ambasador) da produzi zakup. nadmeno je odgovorio: napravicemo lepsu. Napravise ruzniju, sada je hrvatska.
Nepismeni Knjaz? eh, da nam je sada takva odlucnost, a ne mlakonje
Препоруке:
65
5
15 четвртак, 30 јун 2016 22:51
Dijapazon
Dok ja pisah gornji konetar na internetu se pojavila vest da je Evropska Komisija danas preliminarno odbrila "pomoc" bankarskom sistemu Italije u vrednosti od astronomskih 150 milijardi evra. ECB naravno upste nema taj novac, vec ce ona to lagodno odstampati. Treba napomenuti da je pre dve godine bila svakolika buka oko paketa pomoci sa istim iznosom od 150 mlrd. evra i da je Velika Britanija stvarala najvece probleme oko implemetacije tog paketa, koji te bio namenjem bankama sirom EU, dok je sada taj astronomski iznos samo za Italiju.
"According to an EU official, the liquidity support program includes up to €150 billion ($166 billion) in government guarantees. The WSJ adds that the commission spokeswoman declined to comment on the amount of guarantees that were authorized, but said that the budget requested by the Italian government had been found to be proportionate. The Italian economy ministry declined to comment."
Препоруке:
49
3
16 четвртак, 30 јун 2016 22:56
Ујка Васа
Ко је европски саговорник Путина, Обаме, Си Ђинпинга, односно, ко се налази на челу Европске уније? Када и како је изабран? Не знате? Е па то не зна ни 95% од оних 500 милиона грађана, држављана чланица ЕУ. Узгред, одговор није Ангела Меркел.
Па ко је онда? Три анонимуса. Зато немојмо тражити компликована објашњење за енглеску бежанију из те луде куће.
Препоруке:
80
3
17 четвртак, 30 јун 2016 23:05
Zvonimir Bgd
Чињеница је да Фараж и другови јесу доста демагогисали и играли на карту егзистенцијалне несигурности и страха широких слојева британског становништва. Али Фараж није ни мало крив за стање које је милионе људи навело да буду тако захвална публика за његове демагошке поруке.

Nije mi sasvim jasno zasto g.Vukadinovic insistira na odrednici "demagogija" kada je u pitanju Faraz.
Doduse, ja nemam potpuni uvid u sve receno tokom kampanje kao sto to verovatno ima autor. Pri tome, poznat mi je onaj "detalj" u vezi sa obecanjima Farazove grupacije da ce sredstva za EU ubuduce biti preusmerena na socijalno i zdravstvo, pa sada to demantuju. Faraz je izjavio kako su to bile izjave nekih pojedinaca, a da on licno to nikada nije obecao itd.

Ali, sve ostalo - egzistencijalna nesigurnost, pad nadnica, pad zaposlenosti usled priliva jeftinije radne snage iz drugih (istocnih) clanica EU, krnji suverenitet itd - nije demagogija.
Pristalice "remain"GB to nazivaju "demagogijom".
Препоруке:
47
4
18 четвртак, 30 јун 2016 23:34
S
Brexit nije srozao UK, vec je spasao od buduceg plana namenjenog Evropi,a to je potpuni finansijski debakl,kao nastavak rata protiv Rusije. Sakacenjem Evropske unije,Rusija gubi najveceg kupca gasa. Eto to je plan,sakacenjem Evrope,dopunski,pored sankcija i pada nafte,pritegnuti Rusiju. Znaci ponavljam,Brexit je spas,a ne kazna za UK. Ovaj pad funte i slicne sitnice treba da ostave utisak kako se UK zeznula. Inace ovako vazan referendum se na glasanju zaokruzivao obicnom olovkom,a glasanje putem pisma nikakvim dokumentom nije moralao da se dokumentuje.
Препоруке:
43
3
19 петак, 01 јул 2016 00:40
@Zvonimir Bgd
Фараж није никакав изузетак у погледу давања лажних предизборних обећања. Оланд је пре избора тврдио да закон о радним односима неће бити мењан па штету запослених па је он ипак промењен. О Динкићу и 1000 евра од приватизације јавних предузећа не вреди ни говорити. Уопште узев то је уобичајена пракса па није јасно зашто толика повика на Фаража.
Препоруке:
42
1
20 петак, 01 јул 2016 01:52
Бивши човек
За нас би најбоље било да се:
- охадимо мало од евроинтеграција
- инсистирамо на правима Српског народа у Босни
- и најважније, успоставимо јаке односе са Мари Ле Пен и осталим евроскептицима у еу ропској унији

Меркел ће морати да одговара својим бирачима (дала је себи пар аутоголова и те како),
економија еу ропске уније се неће побољшати,
а конкретни пријатељски потези ка Русији (одбацивање НАТО уговора) и те како ће ојачати нашу позицију.

Наши политичари никако да схвате да ништа не могу да ураде директно против нпр. Оланда, али наш ``пријатељ`` Мари Ле Пен и те како може да га испрозива. Исто је у Аустрији и Немачкој.
Типујмо бар једном у животу на будуће победнике!

Са друге стране, ово са Енглезима је плашење мечке решетом.
Ништа им они не могу, јер замислите да Енглези окрену други лист, крену да флертују са Путином ?
Играће еуропске бирократе како им Лондон свира, па ће све и да певају при томе.
А ако Трумп заиста победи Хитлери Клинтон СВЕ ће бити другачије
Препоруке:
41
5
21 петак, 01 јул 2016 02:02
Aleksandar
Ishod referenduma nema veze sa aktivnostima fasistickog agitatora Faradza. Niti je tacno da su starci izglasali izlaz iz EU. Najbrojnija grupacija koja je za to glasala je radnicka klasa (van parazitskog finansijskog centra, Londona). Njima je jasno na primeru Grcke da EU znaci "stezanje kajsa" i ukidanje socijalne drzave, cime se ukida svaka sigurnost obicnog coveka. Mladoliki hipsteri koji size za gubitkom Evrope nisu ni izasli na izbore, samo njih 36%. A onda se sablaznjavaju.
Препоруке:
35
5
22 петак, 01 јул 2016 02:16
цмок Торонто
Ко није био у Лондону..Краљ Иби ..нешто бомбона.Ко није био у Србији или тамо живи од века а није био у Лондону..
Никоме ама никоме неће бити боље док не ухватимо наше лопове од 2000 до данас..и казни закон..Макар ће мо се ослободити личне море не делања...док смо могли.
Пс.Коме је до морала...нека не шаље коментаре после поноћи по српском времену..
Препоруке:
21
9
23 петак, 01 јул 2016 02:26
Kaži NE autokolonijalnom autošovinisti, Stojadinovićevom nasledniku i kvislingu Vučiću i trojnom EU-MMF-NATO paktu!
Kaži DA suverenoj, antifašističkoj, dostojanstvenoj, snažnoj i slobodarskoj Srbiji! Kaži DA savezništvu sa Rusijom i Kinom! Smrt fašizmu - život i sloboda narodu!
Препоруке:
59
8
24 петак, 01 јул 2016 03:52
Causa Spectandum
Euro-Neuro

https://youtu.be/JHnqF5PLP2w

Antonije Pusic!!!
Препоруке:
24
3
25 петак, 01 јул 2016 08:05
Бојан, Приштина
Британци су показали овим референдумом и читавим држањем тог народа и њиховог руководства зашто су толико векова владали светом.

Ми смо такође показали зашто смо вековима трпели туђи јарам - кад ћутке, понижени и погнутих глава трпимо једном удареног Вучића или дрогираног Чеду да нас колективно јавно вређају.
Препоруке:
69
6
26 петак, 01 јул 2016 10:11
Ходам сад као зомби
Ја сам задовољан нашим сад већ скоро две деценије дугим путем ка обећаној земљи у којој теку бесплатене паре и неограничене слободе!

Данас имам само сендвич без салате, сутра са зеленом салатом а од 2020. можда чак и са маслином!

То је цена великих малих људи који са сендвичом у руци подигнутог чела према безгрешном вођи иду у светлу будућност!

Велики су пут прошли Срби од Немањића до зомбија!
Препоруке:
49
3
27 петак, 01 јул 2016 10:30
Сирак тужни
Ниси само ти.Има нас много више.Само референдум Србинма од Ангеле спасава.Хитлер је хтео силом.Ангела исто то само милом.Енглези схватили,ми имамао шансу да се исчуупамо без невоља.Тамо где су Хрвати и Словенци ми више никад са њима ако смо паметни.Наивци ће брзо надрљати.Вучић је наивац колико је тежек.Сад је упао у наивну клопку и са Колиндом.и са Дураковићем и са Зукотрлићем.Упашће до грла са ЕУом и ту је његов крај.Наивци могу у сликарству у политици немас шта да траже. Доле влада
Препоруке:
36
5
28 петак, 01 јул 2016 10:35
Драган
Ја сам зато потпуно, апсолутно и без трунке дилеме уверен да ми сигурно грешимо што са својим „европским путем“ настављамо – упркос све бројнијим сведочанствима и доказима да тај пут води једино у беспуће


Увек у криво време на кривом месту. Увек супротно од онога што би ваљало бити.
Препоруке:
21
2
29 петак, 01 јул 2016 11:03
Durak iz Srebrenice mu je poručio - nisi poželjan
Ne bih sad hvalio Đorđa da ne bude ono "ja tebi vojvodo ti meni serdare", jer iskreno mislim da su njegovi tekstovi zasnovani na znanju i zakonima istorije i društva. Moja malenkost misli, bez okolišenja oko Kragujevca, da bregzit nije greška nego je brek jedne izvitoperene ideje - od ekonomske zajednice, Nemačkoj je palo na um da pravi evropsku državu, ukidajući granice i nacije, kao model sjedinjenih evropskih država. Da li je to išlo ka formiranju evropske nacije? Možda, ali to je jedna besmislica (kad dođe vreme nacije će nestati ali ne danas i ne po diktatu hemičarke Merkl): neistorijsku nameru poništila je sama istorija, koja kažnjava one koji je ne znaju. Primer Jugoslavije poučan je za sve koji eksperimentišu protiv društvenih zakona - formirana je višenacionalna državna unija a kad su se nacije razmahala one su uradile ono što im je istorijski zadano - krenule su da ostvaruju državotvornu ulogu i otcepile su se od komunističkog surogata. I Britanci su pobegli od evropejstva.
Препоруке:
23
4
30 петак, 01 јул 2016 11:03
Јабучило
Много је провидно ово са давањем минуса уз већину порука које критикују режим. Минуси стижу у огромном броју до одређеног тренутка (док краја смене ботова?) - а онда одједном више нема нових минуса.

Зар режим не може да нађе неки мало интелигентнији начин да "креира јавно мнење на интернету"?
Препоруке:
36
5
31 петак, 01 јул 2016 11:11
хе, хе, ево и ботова
А ево нам и ботова са сендичима и минусима. Још једно признање за текст г. Вукадиновића да је запажен и заболео "господара"Вучића.
Препоруке:
40
7
32 петак, 01 јул 2016 11:13
Danas kao ide u Torinu, da Fijat vrati u život, on da vrati
Drasgi prijatelji, ima nas fala bogu normalnih i pismenih, zato nemojte trošiti reči na jednog smetenjaka i neznalicu, podnadulog od nespavanja i sumanutog dokazavanja, koga ja zovem "mamcem za karikaturiste", tako da umesto "filozofiranja" na bilo koju temu u kojoj je on slon u staklarskoj radnji a nije zvrk u politici, dajte kad dođe takozvana jesen i kad počne padati takozvano žuto lišće, svi na ulice i mitinge i mirnu građansku pobunu i klimavi monstrum ima da padne, kao spomenici Lenjina, Staljina, Broza, Čaušeskua, Sadama... poređenje uslovno, ovaj levak nije ni ovim "ludacima" ni do članaka.
Препоруке:
29
6
33 петак, 01 јул 2016 11:17
Efendi Dragic
Ne znam sta analiticar u svom clanku a i ostali kriticari hoce.Hteli bi smo uredjenu drzavu i drustvo sa jakim institucijama .Takav model ja nisam video nigde drugde nego na zapadu.On je truo ,on je los ali koja je alternativa druga za organizaciju drustva i drzave-istocnjacke despotije.Mozda arapski kalifati ili azijska Kina sa dva sistema.Mi bi smo opet da nesto eksperimentisemo(samupravljanje).Ceo svet hoce model zapadnog drustva sa slobodama trzista i svim ostalim.Nas narod bi sve to ali da ne radi, sve to ali da mu porodica ostane ocuvana i po mogucnosti zivi u plemenskoj medjuzavisnosti po modelu "Ja tebi ti meni"Shvatite da porodica ce biti ocuvana ako je sami ocuvate drustvo i drzava isto tako.I to samo ako se grade sigurne i pouzdane institucije drustva.Miisliti da ce Srbija samo od sebe da se razvija da ce neko drugi obradjivati nase njive a da mi ubiramo plodove koji ce opet nasim gradjanima biti jeftini.To ne bivi vidimo sami .
Препоруке:
12
39
34 петак, 01 јул 2016 11:17
Umpalumpa
Eto, iako se ja sve nadam, Đorđe nikako da pročita Maksa Vebera, prihvati potestantističku etiku, luteranističke vrednosti, mog prijatelja Kurca i Guzenbauera, pa da mu postane jasno. Izabrao je da stane na stran palanke kao i Velika Britanija.
Препоруке:
34
5
35 петак, 01 јул 2016 11:29
Stanoje
Muka mi je do ljudi koji su svime nezadovoljni i koji bi odma da menjaju sve a da pri tome nista ne rade.Hteli bi sa Rusijom a svi znamo kakav je nejn sistem drutva.Tek u razvoju institucije u povoju.Zar na ruse treba da se ugledamo i takav sistem pravimo.Volim i ja Ruse ali se ne ugledam na njih.Sto ne saljete svoju decu da rade i zasnuju svoju porodicu u Egipat,Iran,Kinu,Rusiju ili Brazil,nego u Zapadnu Evropu.Sto svi hvalite Svedski model socijalne drzave a ne Nigerijski.Sto sva nasa deca mogu da se dokazu na zapadu a u Srbiji ne mogu.Zato sto je zapad izgradio sistem koji nagradjue rad i efikasnost.Kolika je produktivnost u Rusiji?Kakvo je njihovo sudstvo?Petar veliki nije preuzeo model razvoja drustva od vanzemaljaca nego od zapada i zato je veliki.Gde je bila Kina dok se nije otvorila i pocela da radi po zapadnom modelu?Gde Turska?MI MORAMO U EVROPU NE STO JE VOLIMO I STO JE SVE TAMO DOBRO VEC ZBOG NJENOG MODELA DRUSTVA.Da bi postali pravna drzava i normalno drustvo.
Препоруке:
13
42
36 петак, 01 јул 2016 11:37
ovo je najbolji deo
Беспуће у које нас слепи вођа све бешње заводи, делом из личног интереса, делом из конвертитског ината, делом из кукавичлука, а делом из своје неспособности.
Препоруке:
31
7
37 петак, 01 јул 2016 11:45
Igor Vida
Ne postoji u istoriji slucaj da je neka (kon)federalna zajednica (Austro-Ugarska, SFRJ, SSSR, Cehoslovacka)pocela da se raspada, a da se taj proces zaustavio ili obrnuo. Tako je i sa EU. Mozda Nemacka i njeni sitni sateliti uspore taj prces, ali ga nece zaustaviti.
Препоруке:
27
2
38 петак, 01 јул 2016 11:54
Турас
Шта више да се каже ? Браво Вукадиновићу !
Лепо речено "квазилиберална елита" .И о "Вођи" , све је исто само правог нема . Може да се дода , крај који се назире је као тунел , на чијем крају нема светла - мрак - у коме сви осећамо да ће се догодити нешто страшно .
Препоруке:
25
3
39 петак, 01 јул 2016 11:57
Žalosna sova
Rano je da se prave analize EU, prvo moramo da završimo pozivni broj i nezavisne elektromreže Kosova. Onda će nam EU sama reći da nismo poželjni u njihovom društvu.Jedino, ako neko misli da će ih privući priča o Železari,kanal Dunav -Solun,FIAT, srpski Mercedes, finska sisa u FAP, milijarde tona zlata u Boru, čipovi Mabudala, rakete Alas, fabrika delova za Boing i ostala čuda koja smo okupili oko fabrike pudinga "Dr.Oetker" nedaleko od "Beograd na vodi". Da li biste vi primili tako nešto u svoju avliju, ili biste zvali policiju da ih vozi u ludnicu ?
Препоруке:
35
3
40 петак, 01 јул 2016 12:09
луди скретничар
Станоје и Ефенди Драгић - убер ботови, софистицираног нивоа, али и даље инфериорни за сајтове попут НСПМ.
Препоруке:
38
6
41 петак, 01 јул 2016 12:31
АНАЛИТИЧАР
Европска унија се распала , причати о уласку у ЕУ је једнако причати о уласку на гробље . Америчке и енглеске обавештајне службе заједно са фондовима Џорџа Сороша стоје иза уништавања Европе , првенствено Француске и Немачке . Једина шанса Берлина и Париза ако желе да спасу француску и немачку нацију је излазак из разбојничког НАТОа , и приближавање Русији . То је то . Какав Корбин , какав Борис Џонсон , какав Фараџ . Све су то лица исте лоповске , криминалне , злочиначке британске политике , нације чија је служба МИ6 највећи архинепријатељ Срба и Руса . Причати о Енглеској је исто као и причати о усташкој Хрватској , кога занимају ти разбојници . Срби који причају о ЕУ су зрели за психијатрију из више перспектива .Зашто се шути у српским медијима о сатанистичкој сеанси у Швајцарској приликом отварања најдужег тунела у Европи када су уз присуство лидера Немачке , Швајцарске и Француске организовали сатанистичку приредбу са роговима бафомета , скарадно , дно дна . ЗЛО
Препоруке:
20
9
42 петак, 01 јул 2016 12:38
..... manipulacija
Jedini ozbiljan argument u prilog EU je strah da nam u slučaju odustajanja mogu zagorčati život tj. napujdati Arnaute i Turke.
Препоруке:
25
5
43 петак, 01 јул 2016 13:28
Decko iz B.
Fenomenalan clanak. Samo jednu stvar da dodam:
"Сетимо се само неславне судбине тзв. „европског устава“ који је својевремено такође пропао на референдумима у Холандији и Француској 2005. (Па су након тог фијаска творци чвршћих ЕУ интеграција дигли руке од устава и прешли на „Лисабонски споразум“, као највиши конституциони акт, за чије усвајање није било неопходно расписивати референдуме по земљама чланицама.)"
I Irska je morala da se izjasni na referendumu, posto njihov ustav to zatrasi. (jedan izvor. http://news.bbc.co.uk/2/hi/8288181.stm)
Referenduma je bilo toliko dokle rezultat odgovarao masonima. Sto je malo skracena definicija koju ste vi upotrebili koje drugi ljudi nude („Империја“ – а под тим именом не мислим ни на коју појединачну земљу, него на разуђену мрежу наднационалних организација и неформалних група које, наводно, креирају, или доминантно усмеравају глобалне финансијске и политичке токове).

Borite se dalje. Za mene pravu bitku vodite.
Препоруке:
16
3
44 петак, 01 јул 2016 13:30
negi
Dobro je, botovi počeli da prate NSPM.
Препоруке:
28
2
45 петак, 01 јул 2016 14:17
...
Станоје

није вама добро????

Да прочитате мало више о Кини или сте само учили из западних (титових) уџбеника о Кини????
Препоруке:
19
5
46 петак, 01 јул 2016 14:27
Srki
Bilo bi lepo i prirodno biti clan eu ad bi evropa bila demoratska zajednica ravnopravnih clanica u kojoj ne bi par drskih ljudi sa pozicija ucenjivalo, pretilo, naredjivalo ... Bilo bi lepo biti u eu kad njene clanice ne bi plivale u dugovima, kad ne bi bilo tolikih razlika i 'gledanja sa visoka' na maanje istocne clanice. Ali evropa sve to nije.Unija je vlasnistvo par velikih korporacija koji preko evropske komisije i ecb drsko diktiraju ekonomske odnose i politiku.Pored toga, uniji se sve vise namecu SAD kao gazda preko NATO i TTIP sporazuma.Biti clanom evrope, mozda je neko vreme bilo in, ali to je u ovim uslovimaa demode. Specijalno za Srbiju kojoj namecu posebno drske uslove nekadasnji neprijatelji iz ratova kao osvetnicki cin.Ljudi koji vode Srbiju nemaaju pravo bez glasa naroda da rade to sto rade. A provode silu.
Препоруке:
17
3
47 петак, 01 јул 2016 14:30
Olga
Negi komentar ti je odličan. Još samo da shvate i oni koji su zbog svojih nebuloznih komentara oterali sve sa mesta gde ima, ili bi moglo imati, mesta za sve pristojne ljude iii što bi rekao jedan komentator smešnog imena, a mnogo bitan, zbog prostakluka (na koji nije imun kao ni svi aktivni političari, naprotiv).
Препоруке:
9
2
48 петак, 01 јул 2016 14:40
АНАЛИТИЧАР
@ SRKI

Другар види се да имате добре намјере . Није у питању Брегзит као Брегзит , у питању је слом а то наш другар REDDY сјајно објашњава сваки пут у својим коментарима написаћу великим словима ТОТАЛНИ СЛОМ НЕПЛИБЕРАЛНОГ КАПИТАЛИЗМА, зато имамо изјаву чувене банке у Базелу за МЕЂУНАРОДНА ПОРАВНАЊА а то је толико глобално моћна банка да има своју малу армију , обавештајну службу, дипломатију и све . БИС та банка из Базела глобално једна од најјачих је признала да више Централне Банке не могу контролисати светске финансије, да ли читате о слому Дојчебанке , а катастрофа је невиђених размјера . Француска је темпирана бомба почевши од рата који је чека са Арапима до огромних дугова. Италија има чини ми се укупан дуг 120 % од свог износа БДПа. Причају да је УСА изишла из кризе а УСА има укупни дуг 106 % од свог БДПа , најгору ситуацију у задње 3 године како ја птратим . Житница Европе Украјина уништена , мотор Европе Турска у рату . Дугови огромни, СИСТЕМСКА КРИЗА
Препоруке:
11
4
49 петак, 01 јул 2016 15:26
mica domaćica
Lično sam evroskeptik. Svi želimo pravnu državu, nije raspad EU nešto čemu se neko normalan raduje bez razloga ili iz kaprica. Pitanje EU je pitanje tajminga kao i sve u životu i u politici. Nas je vreme pregazilo, Jugoslavija se raspala u zlatno doba EU. EU je imala smisla 80-tih pa i 90-tih godina prošlog veka, danas je to kuća na promaji.

p.s. Analitičar, vaš drug Reddy je obrazovan, ali nevaspitan čovek. Jedno je biti duhovit, a drugo bez povoda, i nevezano za temu komentara vređati komentatore i NSPM nanositi im lične uvrede, koje nemaju veze sa datim komentarom.
Препоруке:
12
3
50 петак, 01 јул 2016 15:49
ZEMUNAC
BILI smo prvo na TITOVOM putu,a sada na EVROPSKOM.VEROVATNO zbog puta u EU,gdin Vucic je izgubljen u vremenu,nikako da STIGNE da formira VLADU,a obecanu istinu o Savasmali daje nam ne za deset dana,nego MALO SUTRA,MALO PREKOSUTRA!Neka mu gdja Mihajlovic pozajmi ZLATAN SAT,da vise postuje VREME,obecanja koja daje i birace!PARADOKSALNO JE DA NAS,iz senke, VODI BAS gdin Petreus,bivsi general i direktor CIE,VELIKA RIBA,bas u Srbiji! VODI NAS,taj bata, pravo u EU,da ne potpadnemo pod ruski uticaj!Treba PRVO traziti,bez odlaganja ISTINU o Savamali i POLIGRAF za gdina Vucica!Pa ako prodje,da nas vodi u EU,a ako ne,da mu POKAZEMO VRATA!ULAZ u EU,ZNACI I UVODJENJE SANKCIJA RUSIJI,i ulazak u NATO,koji mora da nas okupira i kontrolise i nezavisno KOSOVO.KAO politicar,trazite,po svaku cenu, REFERENDUM O EU, GDINE VUKADINOVICU.Hvala sto se,bar VI i NSPM borite za SLOBODNU Srbiju!
Препоруке:
16
3
51 петак, 01 јул 2016 16:30
Geostrateski izbor
Zasto niko nece da shvati jednu jednostavnu cinjenicu, ma kako porazavajuca bila?

Srbija je mala i razorena zemlja, koja je prosla kroz nebrojene ratove u proslih 100 godina, a narocito 30, koja je izgubila veliki deo stanovnistva, koja je opljackana u procesu privatizacije, koja je deindustrijalizovana, i ciji javni dug iznosi oko 80% BDP.

Dakle, Srbija je slaba zemlja koja:

- ekonomski zavisi od Zapada (ne bi bilo ni drzavnih plata, ni penzija, da se ne zaduzujemo)
- geografski je okruzena zemljama koje su u NATO ili teze da udju u taj savez
- geografski je okruzena zemljama koje su u EU ili teze da udju u Uniju

Srbija nema kapacitet da se vojno, ekonomski, ni politicki brani od Zapada ako bi sada promenila kurs i privolela se Rusiji, koja je konkurentska strana Zapadu.

Tu se svaka prica zavrsava. Hteli ili ne, mi smo prinudjeni da tezimo EU jer su posledice odustajanja od tog puta mnogo strasnije od posledica ostanka u njemu.
Препоруке:
9
29
52 петак, 01 јул 2016 16:31
Nenad
Tito je bio patuljak, Vučić je heroj koji uvodi Srbiju u milosrdni, bratski i anđelski EU-MMF-NATO pakt. Narod se seća Stojadinovića i Nedića. Narod hoće raj(h) i pojanje Stepinca.
Препоруке:
16
5
53 петак, 01 јул 2016 16:49
Majstor Bob
U stvari, ja sam siguran da Vučko ima neki težak edipalni poremećaj. Pogledajte samo njegov snihodljivi, ponižavajući odnos prema Merkelu, a sda je pao još niže, klanja se američkoj fufici Kolindi.

Sad, to je njegova lična stvar. Međutim, on svje nenormalnosti prenosi na politiku kojom uništava državu i narod.

Zamislite... samo zamislite šta bi bilo da ona nakaza postane američka predsednica...
Препоруке:
17
4
54 петак, 01 јул 2016 16:50
Боба
'Геостратешки избор' или геостратешка обмана кампањом лажи и присила.
Избор који наводите као разлог за комплетну издају српских интереса и урушавање Србије није никакав разлог већ само изговор гомиле бедника на власти и оних које су успели да убеде да је њихово кукавичко дављење и уништавање Србије у којем се једино сналазе и богате некакво 'нужно зло'.
И Британцима су претили да ће Сунце да престане да излази ако гласају против дављења у глобалистичкој неонацистичкој творевини званој ЕУ, па је Сунце опет изашло. Време ће показати да ће Британији бити далеко боље ван ЕУ каои и свим другима поготово мањим земљама као што је Србија којима је од ЕУ намењено само пљачкање и уништавање. Ко то не види не само да је ћорав и слеп већ је саучесник у злочину против народа и државе.
Времена су се променила и ваши заштитници не могу више да бомбардују и убијају кад им се ћефне захваљујући зна се коме.
Управо је сада време да оно што је остало од опозиције захтева референдум.
Препоруке:
12
2
55 петак, 01 јул 2016 17:22
Olga
Geostrateški izbor
"Srbija je mala i razorena zemlja, koja je prosla kroz nebrojene ratove u proslih 100 godina, a narocito 30, koja je izgubila veliki deo stanovnistva, koja je opljackana u procesu privatizacije, koja je deindustrijalizovana, i ciji javni dug iznosi oko 80% BDP."

Tačno je to što navodite, i da smo u NATO okruženju i to je tačno. Ali Srbija je izgubila sve što se izgubiti može uključujući i dostojanstvo u proteklih 25 godina, i na kolenima je i sve više tone. Nedostojanstvenu državu niko ne ceni, i neće joj ni pružiti ruku već će je i dalje gaziti. Da se ne obmanjujemo, nećemo mi skoro živeti bolje, nas su proteklih 100 godina unazadili za narednih 200, ali možemo bar malo da povratimo dostojanstvo zbog naše dece. Brzo ćemo mi spiskati te pare koje se nenamenski troše iz njihovih fondova, a svaki seljak koji drži do sebe zna da se zemlja ne prodaje, i da onaj ko proda dedovinu olako, nije domaćin i cenjen čovek, već proleter obični.
Препоруке:
17
2
56 петак, 01 јул 2016 18:11
Umpalumpa
Zar ne vidite Vukadinoviću da vas podržavaju samo oni koji su hejterski nastrojeni prema Vučiću? To su ljudi koji nemaju osećaja da se dive arapskim dečjim klozetima, uskogrudo mrze što se ime novopoaarske škole zameni imenom nekog šeika ili sultana, palanačkom filozofijom mrze to što naš napredak potapa crkve stare hiljadu godina, seče spomenike prirode stare pet vekova, betonira crkve stare dva milenijuma. Pa zaboga, ne gledajte svoje prilike, svoju besparicu, rast dugova, depopulaciju to uopšte nije važno. Vidite koliko je porastao naš BDP na papiru i budite srećni što taj profit završava u rukama stranaca koji nas u ličnosti premijera tapšu po leđima, govore mu bravo i češkaju ga po ušima pohvalama.
Препоруке:
13
2
57 петак, 01 јул 2016 18:18
Umpalumpa
Evo i onaj Forest Gamp... ne, Futura Plus... Ne, kako se ono zvaše..?
Da!
Faktor Plus je upravo objavio da je skoro polovina Srba nepokolebljivo rešena da sa Titovog... ovaj, evropskog puta ne skrećemo. Pa to su Novosti objavile na naslovnoj srani, znači da je to suva istina. Opametiće Vučić Britance, videćete vi. Žalilće inače oni jednog dana kad vide Srbiju u EU, a oni nisu u njoj. Uostalom, mislim da je Britanija napustila EU samo zato što mrzi Aleksandra Vučića! Za Bregzit oni uopšte nisu imali drugu političku platformu osim mržnje prema Vučića. E pa neka ga mrze koliko hoće, on ne da. I neće biti referenduma o EU i neće ga ulica smenjivati ni vanredni izbori naredne četiri godine. ne može i tačka!
I tačka!
Препоруке:
15
2
58 петак, 01 јул 2016 19:04
negi
@Olga Hvala! U pravu ste za to što tvrdite.Oni koji tvrde da smo mala siromašna zemlja i da je geostrateški izbor naš najveći problem malo podsećanje : U proteklom periodu iz Srbije izneto 54.milijarde evra,spoljni dug Srbije 26.milijardi evra ili 80% BBDP-a,godišnji budžet 33.milijarde evra,u sivoj zoni van ikakve kontrole poreskih i drugih državnih vlasti se godišnje okrene 9.milijardi evra,procenjuje se da još ima sredstava koja još nisu "oglodana" oko 54.milijarde evra.I mi smo sad mala i siromašna zemlja?Geostrateški problem je naš najveći problem? Naš najveći problem je nepostojanje pravne države i vladavina prava a ne geostrateški problem. Nije "geostrateški problem" izneo 54.milijarde evra,ili zadužio 26. milijardi,ne okreće "geostrateški problem" 9.milijardi evra u sivoj zoni.Kosovo ne sme biti izgovor za nepostojanje pravne države i vladavine prava.Kosovo je samo opravdanje političkim "elitama" i kriminalu za kriminalizaciju države.Za Kosovo se može boriti pravna država.
Препоруке:
12
2
59 петак, 01 јул 2016 19:45
Geostrateski izbor
Kazem, Srbija je prinudjena da prati evropski put.
Zamislite sta bi se desilo da nasa vlada zvanicno odbaci EU i izjavi da ide sa Rusijom i da ce joj dati da izgradi vojne baze na nasoj teritoriji.

Odmah bi se aktivirali igraci stranih sluzbi i prvo pokusali da sruse tu vlast i dovedu svoje ljude.

Ako to ne bi uspelo i ako bi se pokazalo da je srpski narod zapravo protiv EU, Zapad bi otvorio krizna zarista u Srbiji:

1. Separatisti u Vojvodini
2. Vlasi u Istocnoj Srbiji
3. Bosnjaci u Sandzaku
4. Albanci na Jugu Srbije

A sa njima bi tekli frontovi u RS i na severu KiM, gde bi Srbi opet bili izlozeni progonu.

Istovremeno, MMF ne bi odobrio novu transu kredita i molim lepo, sta bi onda patriote radile?

Zapad nije emotivan izbor, niti idealan. Niti je on nas izbor zato sto verujemo u njegove ideale - koje on, uzgred da kazem, nema, ima samo strateske interese. Zapad je izbor zato sto se tako osudjujemo na manje zlo u nadi da ce doci bolja vremena.
Препоруке:
7
18
60 петак, 01 јул 2016 20:15
@ Geostrateski izbor
Апсолутно се слажем о питању над свим питањима ГЕО-СТРАТЕШИ ИСПРАВНА ПРОЦЕНА!

Апсолутно коментар на месту, став за уважавање, аргументоване ипак имам другачије мишљење.

Јевреји су у много незгоднијем положају од нас!

Милајрду муслимана око њих, који их непрекидно нападају, држава сиромашнија са ресурсима, главни савезник САД десет пута даљи од њих него Русија од нас!

Јевреји имају паре рећи ће многи. Јевреји имају мозак и веру пре свега!

Сетите се приче о Давиду и Голијату!

Мораш имати вере у Господа да ћеш да победиш Голијата, мораш да схватиш како да га победиш и мораш много да радиш на свом таленту тј. ресурсима!

Управо ГРЕШИМО У СТРАТЕШКОМ ОПРЕДЕЉЕЊУ!

КО СУ НАМ ПРИЈАТЕЉИ?!

КОЈЕ СУ НАМ НАЈЈАЧИ РЕСУРСИ?!

НА КОЈОЈ ОСНОВИ ГРАДИМО КЛУТУРНО-МОРАЛНИ СИСТЕМ?!
Препоруке:
11
5
61 петак, 01 јул 2016 20:22
@ Geostrateski izbor
Руси су нам стратешки партнери!

Талентовано становништво за разне инжињерске струке са војнички богатом историјом и предиспозицијама. Раскрсница путева. Природно богата земља, човеку наклоњена земља у потпуности! То су нам најјачи ресурси!

Правослано-византијска култура у словенском руху, пре свега московског типа, са додатком наше балканске посебности, то нам је културно-морална база на којем градимо друштво!

ОДКБ и Евро-азијска унија нам је ПРИРОДНО СТАНИШТЕ!
Препоруке:
12
4
62 петак, 01 јул 2016 20:23
Боба
Расправа са лошим ђацима историје је бесмислена. То што се овде трте да објасне своју издају присилом само говори да им је и оно мало савести што им је остало прљаво а више се ради о подмуклом психолошком застрашивању чији је најбољи пропагатор управо сам Вучић.
Нико са два грама мозга а камоли срца никад није нашао добро у ропству па макар се оно представљало као 'нужно зло'.
Шта тек рећи на плашење Војводиним са 80% Срба и пар стотина хиљада Албанаца на југу Србије које могу да окаче мачку о реп.
Јадна и провидна тактика застрашивања.
Управо је све супротно. Борба за слободу, политичка економска и свака друга која је одувек била императив опстанка на Балкану није ствар срца него је једини логичан избор у светлу историје и једини начин да опстанемо као народ и држава. Робови макар били и добровољни као 'олакшавајућу' околност добијају само полагано дављење на рате.
Ово остаје да схвате не они који су се предали и продали већ онај бољи део народа који је досад углавном ћутао.
Препоруке:
15
1
63 петак, 01 јул 2016 20:29
@ Geostrateski izbor
Запажања на месту. Стварно важна тема.

Мислим ипак да је баш руска војна база у Војводини или Рашкој ЈЕДИНА ГАРАНЦИЈА територијалног интегритета Србије!

Кад имаш руску војну базу или нуклеарне бојеве главе као Јерменија рецимо онда НАТО и остала багра некако те заобилази и тражи слабије жртве!
Препоруке:
13
2
64 петак, 01 јул 2016 22:58
Ујка Васа @ Geostrateski izbor
Србија је једна од ретких земаља које су САМОДОВОЉНЕ у погледу економских ресурса – пре свега у погледу хране и енергије. Може да опстане као потпуно економски независна држава. Друго је питање да ли би аутаркија била ОПТИМАЛНО решење за њен развој. Свакако да не. Али јој та економска самодовољност даје моћну преговарачку позицију у склапању било традиционалних економских аранжмана било услова за учлањење у неки економски блок. Ми спадамо у ретке земље које је немогуће економски уцењивати као што је то случај са свим земљама ЕУ у погледу енергије осим Норвешке.
Остаје ипак "прво питање" - зашто су власти у Србији продале странцима највећи део прехрамбене и веома развијене фармацеутске индустрије која је такође битна за економски суверенитет? (Срећом све је могуће РЕНАЦИОНАЛИЗОВАТИ).

Што се тиче географског окружења земљама које су у ЕУ или у НАТО – у време мира сасвим је ирелевантно какво нам је окружење. А у случају војног сукоба „окружење“ би прошло као и у Другом св.рату.
Препоруке:
14
1
65 петак, 01 јул 2016 23:33
negi
@Geostrateški izbor To što vi tvrdite,kao u najboljoj nameri,prodajite nekom drugom.To isto tvrdi i Jelena Milić i Čeda,samo što za razliku od vas oni tvrde da nam je mesto uz SAD i NATO.Nijedna država koja drži do sebe ne želi na svojoj teritoriji da ima tutora.U ostalom zašto Japanci protestuju zbog Okinave.Ni jedan narod nije dobrovoljno prizivao "dobrovoljnu okupaciju".Nemojmo da se foliramo,većina komentatora ovde koji zagovaraju nekakve saveze sa Rusima,ne radi to što stvarno voli Ruse već da bi se kurčila okolo(svako poštovanje pravim i iskrenim rusofilima).Tako nešto ima u planu i Vučić kada ga EU pročita da je najobičniji folirant,zato i pusta Tomu da to drži otvorenim.Znaju to i Rusi ali im je sada važno da imaju bilo kakav oslonac u Evropi i tako rasterete pritisak na sebe.To isto su radili i Englezi 1941 god. sa 27. martom,nije to nikakva novost. Use i svoje kljuse i dobri odnosi sa svima,ko neće neće,ko hoće hoće.Nisu oni veći patrite od nas samih.
Препоруке:
9
4
66 субота, 02 јул 2016 00:04
Ујка Васа @ Geostrateski izbor (2)
Та прича са "окружењем" која се упорно понавља је потпуно бесмислена.
Србија може без чланства у Европској унији да успостави институционалну сарадњу са Унијом као целином на 2 начина,по норвешком или по швајцарском моделу, а може и да склапа билатералне аранжмане са појединим земљама чланицама ЕУ. И, разуме се, може да успостави оба облика сарадње - и институционални (швајцарски или норвешки) и појединачни.
Што се тиче подсећања да смо окружени земљама НАТО, није јасно шта се тиме жели рећи. НАТО нема шансе да добије рат уколико би се водио само у Европи. Руси би једноставно прегазили "окружење" (као и 41.-45.), а жртве би биле неминовне било да јесмо или да нисмо члан НАТО.У сваком случају за нас је боље да те жртве буду на страни победника који би у овом случају неминовно била Русија. А ако би сукоб био светски онда смо и ми и "окружење" и велике силе народски речено "обрали бостан". А онда је сасвим свеједно са ким "беремо тај бостан".
Препоруке:
11
3
67 субота, 02 јул 2016 00:13
Majstor Bob
Rešenje vojvođanske glupanderije je vrlo prosto: dajte im odmah, u roku od 2-3 meseca, referendum o nezavisnosti.

Neće izglasati, i tu će se zapečatiti ta priča zauvek.
Препоруке:
9
2
68 субота, 02 јул 2016 00:19
@negi
Једно је војни савез као међународни споразум којим уговорне стране гарантују да ће подржати једна другу у случају кризе или напада, а сасвим друго бити чланица војне алијансе и по том основу дозволити стационирање страних трупа и стварање страних војних база на сопственој територији.
Препоруке:
5
0
69 субота, 02 јул 2016 01:20
Decko iz B. @ negi
Ja mislim da je prvi put da se slazem svama. Odakle vam tih podataka? Imate li izvor?
Препоруке:
0
3
70 субота, 02 јул 2016 08:22
@Majstor Bob
Pusti te vi referenduma za Vojvodinu,kakav god ishod bio, tome ne težimo. Istina, i ja mislim da znaju da će dobiti na referendumu, autonomaši bi ga tražili od svojih gazda iz inostranstva (Nemačke pre svega) i verovatno bi ga i dobili, kao što bi druga strana patriote da zna da će dobiti na referendumu protiv EU sigurno skupila potpise i obezbedila podršku Rusa koju i ima.
Mi možemo da pričamo šta nam milo, ali neke stvari nisu za kocku, jer bi posledice mogle biti katastrofalne i odgovorna država o tome mora da vodi računa. A znaju to i jedni i drugi.
Jedno je medijska propaganda, a drugo situacija na terenu. Ne znam da li bi građani glasali za izlazak iz EU, ne bih baš tako sigurne prognoze davao, bez obzira na Bregzit i dr.
Препоруке:
2
3
71 субота, 02 јул 2016 13:52
priroda uvek opstaje prirodno a ne na silu
nemoze se ujediniti evropski kontinekt na nacin na koji su to uradili i rade fantomi brussela
sada imaju novi centar moci u londonu a imace i novog trumpa koji sve to radi
i imacete banrot francuske sto je i kraj kontinenta

francuska nema vise para
stampanje para na prazno nepomazer i neke bankarske fore sve moguce koje su vec oprobane
i to se vidi vec cetiri meseca kraja nema
* rasulo i krvoprolice i cudesa

objasnicu
svi tranziti idu preko nje
avio i tgv vozovi i robe
raspad francuske je prirodan tok

a to sto imate cobana litvanca koji se juce ispilio pa je danas zapad i evropa i nekakva tra lala ala demokratija kao i or slovenije pa bugara a tem rumuni e to je komedija


oni mogu da zive i od vazduha
ali odlazak engleza i kraj francuza je i kraj kontinenta
i fore tipa juri ruse juri eno ga drza ga a ono opppppaaaa batooooooo ...e tako je to ko zna istoriju i nezivi na balkanu !
Препоруке:
5
2
72 субота, 02 јул 2016 14:42
Srki
Neobicno je da vodstvo Srbije gura Srbiju u evropu koja stalno postavlja neke uslove i svakim danom sve vise preti a uz to je otpocela i pretpristupne pregovore sa Kosovom. Bez pristank srpskog naroda, znaci na silu. Pored iskrenih prijatelja, Rusije i Kine, koji sami po sebi predstavljaaju ogromnu mogucnost za zaradu i dobar standard u Srbiji, jer Srbija ima ono sto te drzave trebaju - poljoprivredne proizvode. Ne moze Srbija proizvesti toliko voca koliko Rusija moze da otkupi. A na vocu lepo moze da se zaradi. Danas je prosecna cena kg voca u maloprodaju 2 evra, a u veleprodaji neka je i pola evra, mogucnost zarade je velika.A neke sorte voca poput malina dosezu i 2 evra za kg.Suva sljiva ide i do 15 evro/kg. Samo treba raditi...
Препоруке:
5
3
73 субота, 02 јул 2016 20:37
vi gledate sve iz pogresnog ugla
kakva je slika u kojoj ste vi i kakva ste kockica price
vasa prica je da vodja je iz vremena milosevica i on je isti covek i aparat kao za vreme milosevica ...
partokratija iz 1945e
i on vas je podcinio kosovu i svim muslimanskim zemljama u sklopu islamske price a to je zacinio pricom sve za eu a od eu nista >>>>???
* unistenje turkse ce unistiti i vas
jer ste vi na dnu ili na vrhu svega toga
niste vi nemack akolonija ne nego turka i kolonija kosova i tu je to ...

nema to veze sa demokratijom i naravno proces posle breixita je bankrot francuyske i kontinenta a vi vi ste pod na dnu druge price...
nemate vi veze da eu rapsadom
vi ste turka arabska ethihad i ko sna cija prica beograda na vodi i nacina misljenja , ne vite4skog i hrabrog ve4c ste turci poturice malogradjani , dileri korumpirani trgovci to je turska srednjeg veka !!! veze vi nemate sa eu ! cetnici turci isto
Препоруке:
0
5
74 субота, 02 јул 2016 21:00
negi
@Vi to gledate iz pogrešnog ugla A iz kog ugla "vi" to gledate? Iz tog vašeg ugla niko i ništa nema veze sa ničim.Da sve ima veze pokazujete i vi koji komentarišete sa nama "koji nemamo veze".Da nema veze ne bi komentarisali sa "nama".
Препоруке:
1
2
75 субота, 02 јул 2016 21:12
ljutite se do mile volje ali vas rasturaju turci a ne ovde ih nema
ugao ovaj ugao onaj e mister
vi imate turke na vratu a mi ne ovo je zapad
nema turaka a i nema ih ni u uk i nece ih nikada i biti ...ni u rusiji ....
Препоруке:
0
3
76 субота, 02 јул 2016 21:46
negi
@vi to gledate iz drugog ugla Mi problem sa Turcima imamo vekovima i pre pojave tog današnjeg pojma "zapad".Imamo problem što Turci žele da stignu baš na taj "zapad" a mi se sticajem okolnosti nalazimo na tom putu.Sa Turcima smo rešavali probleme ovako i onako,malo ratom malo mirom,malo "diplomatijom", ali kad god je "sreća" bila na našoj strani taj isti "zapad" pre svega Engleska,Austrija i Nemačka a ponekad i sama Rusija,stajali su na stranu Turaka i nas sputavali. Ne brine nas Turska,znamo sa Turcima šta nam je činiti. Srbin kad se rodi ne zna šta ga čeka u životu ali sigurno zna dve stvari: prva,da će kad tad umreti i,druga da će ga kad tad Nemac napasi za njegovog života.Nemačka je ovo generacijsko iskustvo dokazala,ponovo je napala 1999 god. zajedno sa NATO snagama,mister!
Препоруке:
6
1
77 недеља, 03 јул 2016 08:46
Oli
Zasto je se insistira da je na referendumu odlucio gradjanin ili sredovecna gospodja iz provincije. Pa te sve gradjanke su poreklom iz provincija, ili su im mame ili bake kod kojih se i dan danas časte iz tih provincija. Da li se stepen inteligencije meri time da li si iz grada ili provincije? Kolkko je pametnih ljudi iznedrila provincija? Možda se misli na to da njih možeš da muzeš koliko te volja, a oni samo ćute. Dok Kinezi najstarijeg člana sedaju za čelo trpeze, uvažavajući mu godine i iskustvo, neko se i dalje izruguje sa tim. Nepoštovanje sopstvenog korena, neumitno unišava stablo. To ima veze i sa menjanjem svesti ljudi, ne bi li ih zombirali. Žalosno, ako ne primećuju. Valjda Englezi znaju klliko im je gde dobfo. Necemo valjda insistirati na braku u kojem jedna strana nema pavo na mišljenje, ili ima, ali ćemo je pri tom okarakterisati kao glupu provinvijalku. Sram je bilo, napušta pametnog gradjanina. A, mozda ona zeli da zivi drugačiji život.
Препоруке:
5
0
78 недеља, 03 јул 2016 14:15
@Oli
Најздравији део сваког народа није ни град, ни провинција него село.
Препоруке:
2
3
79 уторак, 05 јул 2016 16:57
Cubrilo
Dva komentara:
"Мало ко може рећи да није био искрено изненађен исходом британског референдума о изласку из ЕУ."
Ko god je hteo mogao je da prati ankete koje su pred glasanje pokazivale da opcija izlaska vodi.

"У сваком случају, од пада берлинског зида, распада СССР и бомбардовања СР Југославије у Европи није било потенцијално далекосежнијег догађаја"
Sve je relativno, za nas je bombardovanje bilo najdalekoseznije, za Engleze brexit, za istocnu Evropu prisajedinjenje Krima 2014...
Препоруке:
1
0
80 уторак, 05 јул 2016 18:53
Боба
Основна поука референдума у Британији је да ако хоће своју земљу назад и Срби као и Британци треба да се за то изборе. За референдум се треба изборити што пре на било који начин док лешинари све нису позобали.
Ако то не схвата пасивна опозиција мораће да схвати народ ако мисли да опстане.
Препоруке:
3
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер