петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Први милиони

Kоментари (36) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 17 август 2016 14:44
ЕурекА
Ово је тек загребло причу. Фали много имена и примера за "бизнисмене".
Питање број два који је алиби политичарима. И одакле њима. Ајд ови први су нешто муљкали, покушавали ал ови други никад ништа. Пропаст нама успех њима.
Препоруке:
44
2
2 среда, 17 август 2016 14:59
42-часовна радна недеља
Први милион је најчешће производ крилатице:манки бизнис.
Без изузетка.
Кварно брате,нема шта.
Домишљато.
Препоруке:
40
0
3 среда, 17 август 2016 19:03
ZEMUNAC
PUT u kapitalizam u RUSIJI I SRBIJI je slican!Prve "lake"milione dobiju PODOBNI bivsi clanovi tajne policije i drzavne bezbednosti i njihove porodice,a posle prerastu u antikomunisticke snage!DAJU drzavne pare SAMI SEBI!DA li im je lako oduzeti UKRADENO?NIJE,jer su sada na strani SAD,CIE,FBI,MMF i svih raznih ONG zapada!Promena svesti je OSTVARENA uz direktnu pljacku drzave I SVIH NAS,uz IZDAJU svojih proslih uverenja!Nekada su njihovi ocevi,bas TAKVE HAPSILI i saslusavali!DOBAR primer je gdin VUCIC,kojeg takvi konverti i korupirani ugladjeni kriminalci i pokrivaju da nas UGNJETAVA!Bez BOTOVA tog profila ne bi imao sansu da nas ovako DRSKO i bezobrazno msanipulise u korist SAD!DOLE MARIONETSKA VLADA!
Препоруке:
55
1
4 среда, 17 август 2016 19:21
браца
http://www.kurir.rs/ministarka-malovic-najavila-obracun-sa-korupcijom-clanak-92140

Само неколико година после, гле:
http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/nova-ministarka-pravde-kuburovic-pojacacu-borbu-protiv-korupcije-i-organizovanog-kriminala-cla

подвучено жутим?!
Препоруке:
25
0
5 среда, 17 август 2016 21:05
DrJelaBisic
Moze se biti posten kapitalista,kao sto se moze biti posten lekar,advokat,ucitelj...a moze se biti i neposten u svim profesijama.Kapitalista radi za profit a ne za patriotizam,kao sto i ja,kao kupac kupujem ono sto mi odgovara,a ne djubre koje proizvodi neko ko od mene ocekuje potosacki"patriotizam"Budi patriota,pa proizvedi dobru robu,i ja cu je kupitiSta vam to znaci"domaci kapitalista"kada svako moze da otvori firmu u svakoj zemlji?Da li je"domaci kapitalista"kome je firma u Srbiji,koji je drzavljanin Srbije ili...?Nijedan kapitlista,ni"domaci"ni"strani"ne treba da bude subvencionian-treba da ima normalne uslove za rad,bez korupcije,admnstrativnh preprekaNjegova"subvencija"je profitAko ga ima-nece nikad ici na drugo mesto(sem ako nadje mesto gde je veci profit)Drzava treba da,poreskom politikom i politikom realnog minimalca(od koga je moguc ziveti sa porodicom)omoguci zivot radnika.U ekonomiji nema patriotizmaPreporucujem ASmita,u originalu
Препоруке:
18
9
6 среда, 17 август 2016 21:55
СВ
Из тог разлога мање је зло да држава помогне домаћег капиталисту, без обзира на порекло његовог првог милиона, него да образује јефтину радну снагу најамника за страног капиталисту који у потрази за профитом већ сутра одлази даље ( цитат из текста).
Не слажем се са принципом мањег зла.
Држава би требала оличена у тужилаштву да гони ( што свакако овде није случај) а суд да суди,што овде не ради ,јер тужилаштво не гони.
У супротном,што овде јесте случај народ је увек у избору зла и горега.
Тзв. развојни фоиндови су у између осталог служили да лопови дођу до новца који ће вратити у мањој мери ( читај украсти у већој).
Е,ту је ,,тајна" доброг бизниса нпр.један пекар или хотелијер може, што ни један други хотелијер или пекар не могу,а суштина је у невраћеним кредитима од развојног фонда или банке у већинском власништву државе.
Онда су тај исти пекар или хотелијер некад чланови (али обавезно финансијери) странака,обично мање упадљивих,али владајућих.
Лоповско коло је затворено.
Препоруке:
18
1
7 среда, 17 август 2016 22:47
nemi hronicar
Dobar tekst,lratak i jasan. Ali mu je potreban nastavak koji nije na autoru nego na drzavi. Hoce li okretati glavu, goniti ili oprostiti u zamenu za povratak i ulaganje tog prvog miliona (i svih njegovih daljih i blizih rodjaka) u Srbiju.
Препоруке:
14
2
8 среда, 17 август 2016 22:48
Кнежевић Милан
Ок, све стоји...
Е, сад- кад све ово знамо- настаје питање: како ико може да буде за капитализам, а да себе сматра нормалном, или бар- поштеном особом?
Тај политички систем је заснован на: неправди, криминалном богаћењу најгорих на штету свих, на неједнакости и скоришћавању слабих.
Само, молим- без грактања о економским резултатима, које приграби шачица- то је већ тупаво...
Препоруке:
22
8
9 среда, 17 август 2016 23:17
marko1
@Кнежевић Милан

Kažeš kapitalizam zlo? Ako se kapitalisti bogate na štetu svih kako je onda nastala srednja klasa na Zapadu u tržišnoj privredi? Očigledno je da je došlo do prelivanja bogatstva na ostale slojeve društva i zbog toga i "najsriomašniji" Amerikanci žive bolje od 95% svetskog stanovništva. Kako je došlo do toga da običan čovek živi lepo, ima kuću, auto, putuje...
I ako je tako loš kapitalizam zašto ceo svet beži u isti? Zašto ne idu na Kubu i Venecuelu, Severnu Koreju gde nema kapitalizma? Tamo je komunizam/ socijalizam to bi trebalo da bude dobar sistem za običnog čoveka. Zar misliš da si život seljaka koji je rintao u polju u feudalizmu po kiši i hladnoći nije popravio kad je tom industralizacije prešao u fabriku da radi na traci? Kapitalizam od početka život običnog sveta čini mnogo boljim na mnogo načina, sve ostalo su levičarske izmišljotine...
I moralan je sistem, da bi se obogatio moraš ljudima da ponudiš nešto, neku robu ili usluge za koje će izdvojiti novac.
Препоруке:
9
18
10 среда, 17 август 2016 23:26
хм
Нема ту наши и страни лопови. Лопов је лопов брате.Селективна правда је највећи проблем нашег система. То крене све безазлено из "вишег оправданог интереса", штаро мало се што би реко Веља дозвољено крадуцка, што другима нипошто није дозвољено,већ својим партијским јаранима, онда се мало крадуцка по кумовским, земљачким, педерским и којекаквим другим интересним лобијима.Та теорија о безазленим домаћим лоповима, или о мање штетним нас је и довела у ово стање лудила.Јер ако постоје два инжењера, што не запослити зему свог или му неомогућити да се богати, или своју свастику...то кад крене не може се зауставити и тако том логиком стигосмо до приче о тајкунима домаћим и страним и првом милиончету. А није довољан само један милион, већ срце иште још, још, још, а ако нема ко да каже доста - тужилаштво и суд, оде све будзашто.И тако бивши комунисти, постадоше капиталисти, Божовићи, Костићи и остали ...домаћи што би се рекло. Е па извинте молим вас, ја се за то нисам борила.
Препоруке:
23
1
11 среда, 17 август 2016 23:37
marko1
@Кнежевић Милан

Tema nejednakosti je pogrešna na mnogo načina.
Nejednakost u bogatstvu bi trebalo da bude normalna pojava u kapitalizmu jer je neko sposobniji da se obogati a neko ne... levičari su samo glasni pa to vrte kao pitanje svih pitanja...
Nikom ne smeta što Novak Đoković nije jednak sa tamo nekim na 100-tim na ATP rang listi ali im bogataši smetaju...Ljudi nisu jednaki sami između sebe pa tako neće biti jednaki ni u prihodima,jedino se u bedi i siromaštvu svi jednaki. Pre 100 godina 90% ljudi na planeti zemlji je bilo izrazito siromašno i gle svi su bili jednaki...pa da li to treba da bude ideal?
Nebuloza sama po sebi...samo su ljudi čuli od nekih levičra da je to loše pa vrte 24/7 a nemaju argumente.
Препоруке:
11
11
12 четвртак, 18 август 2016 08:12
Бојан, Приштина
Постоји могућност да човек поштено заради први милион - ако је геније попут Тесле, изуме нешто револуционарно и комерцијализује га на тржишту.
Тоје опет веома тешко јер ретко ког ингенизног човека воде примарно лукративни мотиви, чак ако се дубље загази у ту тему, човек види да то искључује једно друго.
Прилог : http://www.24sata.hr/show/milan-popovic-srusio-luksuznu-kucu-prema-savjetu-vracare-204566

Капитализам је систем који неминовно генерише корупцију. Систем који немивно чини да се људи морално кваре.
Закономерно стичу материјално а губе духовно.

На једној страни имамо људе који имају доста новца(предузетнике, тајкуне) а на другој људе који имају доста утицаја (политичаре).
А обе групе спадају у "елиту" која циркулише на истим местима.
У друштву где је амерички сан, или брзо се обогатити, опште прихваћени друштвени циљ - (опет)неминовно је да дође до трговине између ове две групације. То се зове корупција.
Препоруке:
20
3
13 четвртак, 18 август 2016 11:07
ДРаган
Суштина текста је у ауторовом ставу да, кад је капитализам већ ту, онда би требало да држава домаћим капиталистима омогући мало лакше пословање него странцима. Ништа природније од тога. А прича о капитализму као систему, иако можда занимљива, није тема текста.
Препоруке:
7
8
14 четвртак, 18 август 2016 13:13
idi begaj
Što je tebi Dragane prirodno, nekome je neprirodno. Uostalom ti si imao puno razumevanje i za Šarića. Verovatno radiš u pravosuđu ili voziš šećer za Koleta. Samo si nam ti falio ko u svakoj čorbi mirođija da nam objasniš poentu.
Препоруке:
11
4
15 четвртак, 18 август 2016 13:30
DrJelaBisic
Nije tacno da ste kapitalista tek ako imate mulion(Cega?Dinara,dolara,evra,dirhema,tuskih lira...)Kapitalista ste cim Vas kapital pocne da Vam donosi profit.Mali kapital-mali profit-mali kapitalista.U Srbiji mozete da budete srednji kapitaista sa pocetnim kapitalom od 50.000E(to je osrednji stan,do 60m2,na dobrom mestu,koji donosi kiriiju od 300-400Emsecno)Nacin da postanete takav kapitalista(rentijer)je prost i moze da bude posten:umesto da sazidate ili kupite porodicnu kucu,ne mnogo veliku,na perif Beorada,kupite jednu malu ,skromnu stambenu jedinici na jeftinom mestu,i tu se stisnete i zivite skromno sa porodicom.Pored toga za ostatak novca kupite ili sagradite gore naveden stan,i kiriju ne trosite.Za 6g(6x12x300-400=22-30 000E)ustedecete jos jedan takav stan,cak i bez kredita i hipoteka.Za 12g imacete 3 stana,koji daju kiriju 300-400E mseno svaki,900-1200E sva 3 mesecno.Sa tim kapitalom(3 stana za izdavanje) i prihodom(900-1200E mesecno)mozete dalje da ulazete.
Препоруке:
3
13
16 четвртак, 18 август 2016 15:02
Mile poštar
Dr Bisićka ja odavno nisam pročitao ovako pametan komentar kao vaš. Moje iskreno divljenje. Pretpostavljam da vi to iz iskustva. Eto ja se toga nisam setio, a mogo bi da probam, pa vam javim jel uspelo kad nakupim prvi milion.
Препоруке:
13
1
17 четвртак, 18 август 2016 17:50
Zvonimir Bgd
Sasvim sam saglasan sa komentarom kolege Кнежевић Милан. Poenta je u egzistenciji i napredovanju citavog drustva (covecanstva) koje se bez etickih (moralnih) normi ne izdvaja od faune. Covecanstvo ostaje u dzungli, a takvo (neljudsko) stanje je jos Tomas Hobs opisao sentencom "Bellum omnium contra omnes" - rat sviju protiv svih. Vecni rat!

Tu nema onog standarda koje je moderno ljudsko drustvo postavilo u doba prosvetiteljstva o "drustvenom ugovoru" (neprikosnovenosti zakona). Tu ima visoke tolerantnosti na krsenje zakona, stavise nagradjivanje takvih necasnih i nemoralnih pojedinaca. I njih i njihovog potomstva. U takvim uslovima padaju sve ideologije i sva ljudska nacela, a ostaje samo jedna religija koje za svoje bozanstvo ima - novac!

@ marko1

Ne samo levicari, vec i mnogi drugi, u skladu sa dostignutim nacelima savremenog sveta, govore ne o "jednakosti", vec o RAVNOPRAVNOSTI. A ona je moguca samo u uslovima JEDNAKIH SANSI za sve. Ova nacela se uveliko ukidaju. Hvala.
Препоруке:
12
0
18 четвртак, 18 август 2016 18:36
El_Komandante
Privreda mora da bude oslonac drzavi, da li je u privatnom, drzavnom ili drustvenom vlasnistvu je u sustini nebitno ako obavlja funkciju podrske drzavi. Kad bi ta prica o tome kako je normalno da kapitaliste samo zanima profit, ko bi npr snabdevao zemlje u ratu naoruzanjem, municijom, hranom itd? Sta mislite da bi neki americki kapitalista mogao u ratnom stanju da odbije drzavu, jer nema profita? Tesko, tj nikako. Nego je ta prica da je jedino bitan profit nematnuta od medija i srpske elite koja tako razmislja, i zato nam i jeste ovako. Privrednici treba da budu patriotski i demokratski orjentisani, ali takvi danasnjoj srpskoj eliti ne odgovaraju, i zato forsiraju ove "koje zanima samo profit", posto i nasu politiku samo zanima profit. Svako se cese tamo gde ga svrbi. Uspesnost jednog drustva i sistema su ogleda u tome kako kadrira ljudske resurse, a kako mi po tom pitanju stojimo, ne treba posebno naglasavati.
Препоруке:
7
0
19 четвртак, 18 август 2016 18:59
Кнежевић Милан
мarko1
@Кнежевић Милан
Nikom ne smeta što Novak Đoković nije jednak sa tamo nekim na 100-tim na ATP rang listi ali im bogataši smetaju

Мени смета што је "нормално" да он буде плаћен бесмислено више од неупоредиво кориснијих занимања, али- ко па мене пита...

Pre 100 godina 90% ljudi na planeti zemlji je bilo izrazito siromašno i gle svi su bili jednaki...pa da li to treba da bude ideal?

Не.
Идеал треба да буде поштена расподела, само то Вама некако "промиче"...
Nebuloza sama po sebi...samo su ljudi čuli od nekih levičra da je to loše pa vrte 24/7 a nemaju argumente.

Са верницима капитализма не вреди размена аргумената, то вас не занима.
Капитализам је лоповлук, отимање и злоупотреба моћи. То је чињеница, коју данашње време потврђује сваког момента.
А Ви се сад спорите са тим, и срећно...
Препоруке:
10
3
20 четвртак, 18 август 2016 22:05
Сељак Беземљаш
"Сада се сме бити богат"
Тако је средином деведесетих мој познаник све што се дешавало и дешава у Србији сажео у једну реченицу.
Није се смело и сада се сме, родило се,није безгрешно већ у греху зачето, галаме сви од реда.
Аутор се слаже са општим мишљењем и предлаже да љуљамо то што се родило.Слажем се.Без греха нема ни живота.Оно што се звало социјализам је мртво рођено.

Ми нећемо да знамо шта се нама десило И како и зашто.

Највећа прерасподела имовине, прелаз из друштвене у приватну десио се за време владе Анте Марковића.Пренос је извршен инфлацијом.

Узгред.Инфлација се до осамдесетих користила за уједначавање и градњу такозваних гиганата.А од осамдесетих за пренос имовине из фабрика и банака на широк круг "грађана" а од 1989 на око 300.000 приватника.Дешавало се као што киша пада.Стихијом.

Узгред.Тај пријатељ кога цитирам није се обогатио деведесетих.Почетком седамдесетих је почео а осамдесетих развио сервис са поправку малих пољопривредних машина.
Препоруке:
6
8
21 петак, 19 август 2016 00:25
DrJelaBisic
Imam konstantno problem sa Vasim serverom.Za El Komandante:Trgovina oruzjem je najlukrativniji legalan biznis.Z M.postara:sema ulaganja u nekretnine je dobro poznata,profit odnosno brzina obrta kapitala zavise od konkretnog odnosa cene nekretnine i visine kirije na odredjenom trzistu.I u Jordanu i u Srbiji ovaj biznis cveta.
Препоруке:
2
8
22 петак, 19 август 2016 00:55
DrJelaBisic
Teza autora je vrlo opasna,pogotovo sto je ekonomista,strucnjak,ovo je njegova oblast,struka.Po oj tezi,kapitalisti su neminovno lopovi,ali moramo da ih trpimo(niti moraju da budu lopovi,niti moramo lopovluk da trpimo)Bolje nam je da trpimo nase lopove.Logicno sledi da je drugo resenje da,kao 44.,sve te lopuze streljamo a njihovu imovinu konfiskujemo i vratimo se u komunizam.Ova teza je opasna zato sto je netacna,ne vodi resenju ekonimskih problema u Srbiji i vodi samo daljem propadanju.
Препоруке:
1
7
23 петак, 19 август 2016 06:39
Бели Орао
Питала мајка Тода Куртовића.
Сине чији ти је други стан у Сарајеву? Мој мајко.
А кућа на Палама? Мој мајко.
А кућа у Неуму? Мој мајко.
Па шта ћеш црни сине, ако опет дођу партизани?
Препоруке:
9
1
24 петак, 19 август 2016 08:59
negi
Mislim da autori ovog teksta greše i pokušavaju da nam prodaju istu mantru koju sprovodi MMF,stabilizacija ?(ako je ovo prvo stabilno onda nema potrebe za druga dva principa) ,liberalizacija,privatizacija.Nije problem u prvom milionu već način kako ste do njega došli.Način kako ste došli do prvog miliona određuje i način vašeg daljeg poslovanja.Ako ste do prvog miliona došli nelegalno tj. kriminalnim radnjama iluzorno je očekivati da vi vaš "biznis" usmerite u legalne tokove već vaše ponašanje želite da ozakonite kroz uticaj na donošenje zakona koji će legalizovati vaše takvo zamišljeno bavljenje "biznisom".To se nama događa!Donose se zakoni koji legalizuju nelegalne poslove ili ih ne sankcionišu. U biznisu nema patriotizma i lažna je dilema o nekakvom "ekonomskom patriotizmu".To ne potoji i to je izmišljotina domaćih "biznismena" koji bi da dođu do dela državnog kolača.Jedno je kad država podržava izgradnju prizvodnih fabrika,a sasvim drugo kad ste privatizacijom došli u posed fabrika
Препоруке:
3
3
25 петак, 19 август 2016 11:57
DrJelaBisic
za negi:Bravo,potpuno ste u pravu.Sve ovo pocinje od Marksa(naravno)i "viska vrednosti"Po Marksu,kapitalista eksploatise radnika zato sto uzima visak vrednostiRadnik proizvodi vrednost,koja je veca od onoga sto dobija kad proda svoju radnu snagu.Nije bas to tako ni kod Marksa,da ne citiram,ali radnici ne roizvde novu vrednost iz vazduhaDa i rizvodili,pored njihove radne snage potreban je i kapital(za koji se kupuju masine,sirovine,struja,zida fabrika)Kao sto radna snaga ima svoju cenu na trzistu(i treba je posteno platiti,sto danas nikada nije slucaj)tako i kapital ima svoju cenuAko imam ustedjeno 10 000E mogu da ih ulozim u neki posao ili da ih neproduktivno trosim(letovanja,zimovanja..)Da bih ulozila kapital u proizvodnju(stvarala robu za tziste,zaosojavala radnke)treba necim da budem nagadjen9,i to je(postenipprofit ka0italiste.Tu nema niceg nemoralnog,nepostenog.
Препоруке:
2
5
26 петак, 19 август 2016 14:15
negi
@Dr Jela Bisić Ne počinje ovo od Marksa i nema veze sa Marksom.Nemojte menjati teze!Isti ti radnici svojim radom otplaćuju te mašine i ostvaruju dodatni profit. Ovo o čemu raspravljamo ima veze sa AlKaponeom ili Lućanom ili ako vam je bliže sa gangsterima.Ovo što tvrdi autor je samo ponovljena zabluda Zorana Đinđića koji je pozvao krimanalce u Srbiji da se ne bave kriminilom već da učestvuju u privatizaciji i bave se biznisom.Tu zabludu platio je glavom.Očekivati da kriminalac koji se bavi reketiranjem ili prodaje drogu sada počne da prizvodi kreme za sunčanje je iluzija.Zato će on uvek svoj prvi milion uložiti u "biznis" sa drogom nego u kreme za sunčanje.Uzmite klasičan primer Kostića,koji za sve vreme bavljenja biznisom nije sagradio ni jedan objekat za koji može da tvrdi da je izgradio,već je sve dobio od države sa punim magacinima gotove robe(tri šećerane za 9. i slovima, devet evra) i tih 9.evra je zaradio poturajući EU lažni šećer od "šećerne repe".Nema to veze sa Marksom.
Препоруке:
8
1
27 петак, 19 август 2016 15:03
Zvonimir Bgd
@ Бели Орао

Sjajno!
Vasa anegdota je SRZ SUSTINE razloga propasti socijalisticke Jugoslavije. Drzava je mogla da funkcionise, ali nju je izbusio nemali broj onih koji su je stvorili. Preobraceni komunisti vise nisu ni bili komunisti. Oni, zapravo, nisu vise bili ni socijalisti. Malo je tu promenila cinjenica sto je Todo Kurtovic osamdesetih godina zglajznuo zbog imovinske afere u vezi sa vilama u Neumu. Kasno. Tek, model nekontrolisanog uvecanja licne imovine je uocio jos Djilas i doticne nazvao "nova klasa". I on je "doprineo" propasti, ali na "disidentski" nacin.

Interesantno je da je vrhovni komandant bio - bez krupne licne imovine, bez obzira sto je ziveo carski. Broz je svaki poklon ili namensku nekretninu ostavio - drzavi. Otud i komplikacije u vezi sa ostavinskom raspravom njegove rodbine.

U Kini funkcioneri nemaju krupnu imovinu. Sistem (nesto modulisan) funkcionise, cak vrlo uspesno. Druga je prica tzv."jedna drzava - dva sistema" u slucaju Hongkonga.
Препоруке:
5
0
28 петак, 19 август 2016 18:16
marko1
@Кнежевић Милан

A šta je to ''poštena raspodela''? Kod raspodele: ljudi ne shvataju da bogatstvo u jednoj zemlji nije nacionalno, neko isključivo individualno. Bogatstvo kapitaliste nije moje, isključivo njegovo, nije moralno da živiš od tudjeg novca.
Onda dolazimo do toga da najuspešnije kazniš, to isto nije moralno, ako mu sve uzmeš i zli kapitalista propadne ti više nemaš od koga da uzimaš. Prosperitet se ne stvara raspodelom tako se samo uništava, boljitak nastaje kad ekonomija dobro gura i ima stope rasta.
Ljudi misle da je bogatstvo najbogatijih i njihovo pa očekuju svoj deo, paradoks...
Tako imaš tekstove tipa 85 ljudi drži toliko i toliko nacionalnog bogatstva, promašena teza jer je kapital individualan. Ljudi shvatite da nemate pravo na nečiji novac to je izrazito nemoralno, morate da se pomitite sa tim levičarenjem.
Препоруке:
2
9
29 петак, 19 август 2016 19:23
negi
@Marko1 To je naivno shvatanje kapitalizma ili knjiško-novinarsko.Ne živim ja od "njegovog novca" već od rada koji obavljam za njega.Nije to njegov novoac već moj novac(presuda Suda za ljudska prava u Strazburu u "slučaju Martinez")koji je moja lična imovina,kao i što je preostali profit lična imovina kapitaliste.Za jednog kapitalistu radnici nisu velika opasnost,njih zanima visina plate i zato su lako podmitljivi.Za kapitalistu su najveća opasnost drugi kapitalisti koji žele da mu preotmu biznis ako je visoko profitabilan i tu se ne biraju sredstva i država koja propisuje poreze.Pošto kapitalizam ne može da eliminiše kapitaliste jer bi negirao samu suštinu kapitalizma,odlučio je neoliberalizmom da eliminiše države i tako eliminiše poreze i uveća vlastite profite.I to je ovo čemu prisustvujemo,takozvani vojni kapitalizam.U tom sistemu vojska putem rata i razaranja otvara nove poslove kapitalistima.Ali i to ima svoju cenu koja će biti veoma skupa i za same kapitaliste.
Препоруке:
7
1
30 петак, 19 август 2016 19:25
Кнежевић Милан
За Марка
A šta je to ''poštena raspodela''?

Ако то треба да Вам објашњавам- ова дискусија је бесмислена. То су питања здрваог разума, а не економије..
Kod raspodele: ljudi ne shvataju da bogatstvo u jednoj zemlji nije nacionalno, neko isključivo individualno.

Аха...
Значи, онај угаљ, збого кога су нам отели Космет- чији је?
Именујте ми, молим Вас, власника, да знам коме да сажаљевам случај...

Bogatstvo kapitaliste nije moje, isključivo njegovo, nije moralno da živiš od tudjeg novca.

Богатство капиталисте је туђи акумулирани рад, пријатељу. Како мислите да је, на пример Бил Гејтс- зарадио 100 млрд$!? Изронио бисер од 100 кила, док је летовао на Хавајима?
***
Лепо се види одакле сте "учили", толика некритичност је заиста жалосна...
Препоруке:
9
2
31 петак, 19 август 2016 22:46
marko1
@Кнежевић Милан

Ako niste znali Gejts je osnovao Majkrosoft, i na talasu informacionih tehnologija obogatio se krajnje pošteno, nije nikom ništa uzeo. Sad njegov kapital je individualan i niko nema pravo na njega.
Kao i Mark Zuckerberg...
Ja nemam pravo na vaš prihod, ni vi na moj. Bogatstvo najbogatijih nije pita pa da se deli svima, i kad bi od najbovatijih uzeo sve što imaju, svi siromašni ovog sveta ne bi dobili više od 100€, cifra koja ih ne bi izvukla iz bede. Bogatstvo koji zaradi kapitalista je samo njegovo, radnik ima svoj deo tako što prodaje svoj rad i ništa više, može da dobije još akcije, 13.platu, bonus...propisanu ugovorom koji potpisuje.
Kapitalista ulaže u posao, radnik je u boljoj poziciji jer ne rizikuje skoro ništa, osim otkaza, dok kapitalista sve. Onaj ko pokreće posao i ulaže, investira, normalno da prisvaje sve što se stekne, i to je normalno.
Препоруке:
3
8
32 субота, 20 август 2016 15:45
CPM2DOS @marko1
Ako niste znali Gejts je osnovao Majkrosoft, i na talasu informacionih tehnologija obogatio se krajnje pošteno, nije nikom ništa uzeo.
Ahahah-ha! Duhovito, nema šta. Ono jest pošteno ali u američkom referentnom sistemu gde je korupcija legalzovana. To kako se Bili obogatio pitaj njegovog tatu, tadašnji upravni odbor IBM i američku vladu.
Препоруке:
9
0
33 уторак, 23 август 2016 02:41
DrJelaBisic
Gore,u komentarima,ima moj komentar kako se moze skupiti(mali)kapital ulaganjem u nekretnine/stanove(na taj komentar se odusevio Mile postar).Tanka sam sa impulsima,a nemam ni elektronsku adresu pa molim NSPM da u nacionalnom inteesu ovaj moj komentar posalje kancelariji AV.Vidim(opet iz clanka u NSPM)da nesrecni AV poseduje samo garsonjeru od 30m2,u kojoj zivi sa porodicom.Nema smisla da tu prima Emira Dubaia.Pored toga,molim da bezbednosne sluzbe razmotre ovo pitanje,jer je obezbedjenje ovakvog mikro stana problem.Izvinavam se za digresiju,ali stvar je vazna.
Препоруке:
0
0
34 уторак, 23 август 2016 11:44
Majstor Bob
Primeri u tekstu su, slobodno se može reći, bezazleni!

Najbogatiji ljudi sveta su bogatstvo stekli na robovskom radu, ili trgovini drogom, ljudima, itd. Uporedite to s nekim neplaćenim porezom!

I setite se da su svi najgori kriminalci i mafijaši jednog trenutka prešli u legalni biznis, pa čak i u politiku - tu amerika nije nikakav izuzetak. I oni koji sad mlate pare od trgovine organima će jednog dana biti "cenjeni članovi zajednice" koji otvaraju škole i bolnice... a jednom su nekoj sličnoj deci vadili bubrege i oči.

Tako je to.
Препоруке:
5
0
35 четвртак, 25 август 2016 20:53
DrJelaBisic
Slazem se sa Vama,ali nisu svi kapitalisti prvo bili krimosi.To prosto nije tacno.I ne mora se samo kroz kriminal isvrsiti prvobitna akumulacija kapitala.Vecina kriminalaca koristi legalne biznise samo za pranje para.Sto je i logicno,obzirom na raliku u profitu.Ne zele da se(stvarno)legalizuju.Da li misilite da u Skandinavskim zemljama znaju da su(i)njohvi kapitalisti krali i ubijali,i trpe ih?
Препоруке:
0
2
36 четвртак, 25 август 2016 23:57
DrJelaBisic 2
Autor je u tekstu postavio milion(neceg)kao granicu gde pocinje kapital.Da li i vi,gospodo komentatoi mislite tako?Ili se slazete sa pok.g.Pavluskom Imsirevicem,sedesetosmasem,ultralevicarem,koji je smatrao da sveka,makar i najmanja svota koja vlasniku donosi profit,pretstavlja kapital,i da je vlasnk tog malog kapitala-kapitalista?
Препоруке:
1
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер