четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

"Десни антикапитализам" против социјалног геноцида

Kоментари (97) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 28 октобар 2016 19:05
Цвико
У овој причи има једна ствар која је изостављена, веома крупна ствар ако се може назвати ствар. Неки је зову похлепа, неки егоизам, алавост, себичност и др. Ово су елементи који су одбацили и Љотића и самоуправни социјализам који је свакако био праведнији од неолиберализма. Ово што сам написао верујем да ће изазвати реаговања у којима ће доминирати етикетирање, уместо сагледавања улоге егоа у градњи таквих друштвених односа, који би требали да створе реалну слику људског достојанства и благостања. Све смо изгубили. И ово мало што имамо, ко шљунак се котрља низбрдицом, остављају ћи нас на врху, гладне, голе и босе. Изгубљени, слуђени, чекамо неки ветар да нас однесе. Где? Не знам.
Препоруке:
27
13
2 петак, 28 октобар 2016 19:26
Platon
je prvi doveo u vezu drzavu i istinu.Odnos prema istini nije epistemoloski, jer spoznaja istine nije dovoljna, kako pokazuje mit o pecini, onaj koji je spoznao istinu, kada se vrati u pecinu biva ismejan, tako da drzava postaje jedini nacin ne koji istina moze da postoji.Sve do, recimo,posle Marksa, za istinu se pita kako je ostvariti, a ne samo spoznati, sa ucvrscivanjem kapitalizma, na mesto istine dolaze spoznaje razlicitih naucnih oblasti, tako da su znanja(ne vise istina) i drzava povezani samo kroz institucionalizaciju znanja(cime se znanje i odvaja od istine, postajuci procedura(metoda)unutar institucija, zbog cega Marks npr. ne pravi razliku izmedju drustvenih i prirodnih nauka, jer u poretku izrabljivanja, ona nema nikakav znacaj za vecinu koja zivi u bedi i ima smisao samo unutar institucija kapitalizma), u kojoj znanje postaje posao(poziv) posvecenika, koji prolazi kroz institucijalne procedure i stepene naucnih zvanja.Pri tome, kod Platona, istina ne mora da bude dostupna..
Препоруке:
11
20
3 петак, 28 октобар 2016 20:05
Platon
..svakome-bilo-kome, jer istinu otelotvoruje drzava i individualno znanje(mit o pecini) nija za to sustinsko.Iz toga "ne mora svako" kod Platona sledi "ne moze svako".Obrnuto je u novovekovlju, gde je istina ono sto svako-bilo-ko moze da spozna, ali iz te "demokratizacije" istine, iz toga "moze svako" sledi sasvim suprotna pozicija, da znanje biva dostupno svakom, ali uz posredstvo i ogranicenje institucija(pod uslovom da imate da platite studije(klasna podvojenost coveka u sebi na sebe i svoj klasni polozaj, a koja je posledica suprotnosti individue i drzave ili da imate "talenat", podvojenost coveka na sebe i svoju prirodu, posledica, takodje, suprotnosti pojedinca i drzave))koje proizvode elitu(onih koji su se ostvarili, prosli institucionalne procedure i stepene, suprotstavljenu neostvarenima i netalentovanima)drustva i tek u tom kontekstu, institucionalnom, elitu znanja, dakle, opet "ne moze svako".Zato ukidanje drzave i njenih institucija, postaje horizont ostvarenja istine...
Препоруке:
11
22
4 петак, 28 октобар 2016 20:30
хм
Занимљив текст.
Препоруке:
19
7
5 петак, 28 октобар 2016 21:10
Спиридон
@ Platon

Потписујем све а посебно последњу реченицу јер је круцијална, једино се не бих можда сложио са тиме да је Платон повезао у миту о пећини државу са истином, мада се то може и тако протумачити. Наиме моје лично тумачење више нагиње ка томе да је Платон у пећини објашњавао колико је наша спознаја универзума ( истине ) у суштини само игра сенки на зиду...
Препоруке:
7
10
6 петак, 28 октобар 2016 21:42
Зоран Ђорђевић
Цвико
У овој причи има једна ствар која је изостављена, веома крупна ствар ако се може назвати ствар. Неки је зову похлепа, неки егоизам, алавост, себичност и др.
А неки је еуфемистички, да се Власи не сете, зову протестантски морал.
Што се самог текста тиче, врло је добар, али ме вуче да се по ко зна који пут огласим питањем шта је "десно", а шта "лево". Негде сам прочитао мисао која ми се допала да данас политички спектар све више личи на потковицу, те да су левичари и десничари ближи једни другима него онима у центру.
Препоруке:
19
5
7 петак, 28 октобар 2016 22:07
Сељак Беземљаш
петак, 28 октобар 2016 21:42 Зоран Ђорђевић

За појам "левица" и "десница" криви су Французи.
Они су направили парламент из два дела.Леви и десни део.

Енглези су парламент направили полукружно.
Па је господин Б лево од господина А а десно у односу на господина В. И тако редом.
Препоруке:
10
17
8 петак, 28 октобар 2016 22:15
Цвико
Зоран Ђорђевић,
И мени је све једно да ли је левица или десница. Обе су део истог народа. Друштво се може звати и уредити како год хоћете али ако су људи нељуди, сваки труд је узалудан. Када су људи нељуди, свака борба за егистенцијални минимум је унапред пропала. Егзистенцијални минимум је оно испод кога ни једно друштво не сме да иде. Ми смо тотално пропали. И егзистенцијални минимум нам је постао плафон тамо негде на небу. Зато између осталог имамо слике људи који претражују контејнере, породична убиства, сечење прста, закуцавање ексера у шаку, штрајкове глађу, итд. Са друге стране имамо политичаре који лажу, продају стратешке сировине, истерују људе из фабрика, доводе странце да узимају кајмак са наших грбача, шпијуне а Срби, бескрупулозне тајкуне, мито, корупцију, крупни и ситни криминал, итд. Може да говори ко шта хоће али Србија оваква каква је, у овом тренутку нема шансе да се попне на јаку зелену грану која ће је приближити егистенцијалном минимуму. Не знам како даље.
Препоруке:
17
11
9 петак, 28 октобар 2016 22:24
negi
Autor polazi od svog tumačenja šta je Dimitrije Ljotić mislio sa ovim predizbornim programom,naravno koji bi on i njegova organizacija Zbor sprovodili.To je gotovo indentičan program nacinalsocijalista u Nemačkoj,koji je sprovodio Hitler.I oni su u nazivu partije imali naziv radnička i narodni kapitalizam,pa znamo na šta je izašlo.I Musolini je krenuo kao radnička partija,pa znamo kako se završilo.U to vreme te teze su bile popularne,tako da smo imali Dragišu Cvetkovića i Milana Stojadinovića koji su bili sindikalni lideri u Jugoslaviji(JEREZA). Na kraju i sam Ljotić i njegova organizacija su završili u tom društvu,ali ne izborima već pod okupacijom i pokušao je da taj program sprovede,naravno uz odobrenje Nemaca.Na kraju i komunisti su koristili nezavidan položaj seljaka i radnika za dolazak na vlast.
Препоруке:
20
18
10 петак, 28 октобар 2016 23:16
Зоран Ђорђевић
@Цвико
Потписујем Ваш коментар.
Не знам ни ја како даље, али увиђам један проблем.
Свима су пуна уста "државног и националног интереса", а то, нешто најважније за сваку државу, није нигде прецизно дефинисано. Не само што није дефинисано, него се користи тако да у главама људи изазива конфузију. За једно исто странка А каже: Тиме смо очували државни и национални интерес", а странка Б каже: "Ви сте тиме издали државни и национални интерес". Како обични људи да се снађу у томе. Око чега да се уједине и крену свим снагама у борбу?
Срби у принципу знају шта неће, али на просто питање шта хоће дају уопштене и недоречене одговоре. "Хоћу да живим боље" није одговор.
Препоруке:
8
6
11 петак, 28 октобар 2016 23:17
Бојан, Приштина
Баш добар текст на тему о којој готово да нисам ништа знао.

А сада увиђам да није случајно титоистичка пропаганда Љотићаевцима ставила жиг тобоже јединих српских нациста. Са друге стране неки нови клинци који се позивају на Љотића као пратећу иконографију користе свастике и двоглавог белог орла ко са бундесвера. Зато ме и никада није привлачило да се дубље информишем о Љотићу и његовој идеологији, иако ми је једину недоумицу стварало то што је свт Владика Николај имао изузетно мишљење о њему.

Треба ову тему расплињавати. Јер смо сви Срби у великом процепу контрадикторности - са једне стране волимо Социјализам због све оне сигурности коју нам је пружао као и збогоне поштене једнакости, али га као архи-националисти и мрзимо због те његове анационалне и безбожничке основе.

Са друге стране смо навикли да појмови: десница, капитализам, национализам иду руку под руку иако нам се капитализам гади а истовемено корпорације као његови насиоци руше појам нација и вере.
Препоруке:
25
9
12 петак, 28 октобар 2016 23:45
Кнежевић Милан
Свака десница, која је чак и нехотице подржала неолиберални капитализам издала је сопствене принципе. Када сте прихватили демон новца, заправо сте заборавили Бога.

Једини Бог капитализма је- профит.
Бог, у религијском смислу- сурогат је непостојеће етике, морални кодекс кога би се требало држати, само кад то не кошта ништа...
Овакав идеолошки галиматијас одавно нисам прочитао; толико контрадикторности и неостваривих идеја на овако мало простора скоро је немогуће натрпати.
Увек ми је забавно кад десни идеолози почну да подваљују неке трикове социјалне правде кроз религију, правду и поштење, као концепт; а сама суштина капитализма је у неправедној расподели прихода, заснованој на привилегијама, селективној правди и моћи новца и статуса, а не рада и знања.
Сам покушај заступања таквог концепта суштински је непоштен и безобзирно пренемагање и обмањивање.
Глупо, да боли...
Препоруке:
32
4
13 субота, 29 октобар 2016 00:22
Спиридон
@ Бојан Приштина

Оно што је negi у свом коментару написао је нажалост истина о Љотићу, јер ово што читаш као његове идеје на почетку текста су у суштини преписане ставке Мусолинијевих фашиста. Што се тиче владике Николаја његова мишљења о политичарима нису баш за хвалу ако ћемо истини да погледамо у очи. Наиме Николај је и посмртни говор препун хвале држао Љотићу у априлу 1945 године. Додуше имао је и разлог јер Љотић га је извукао из Дахауа зато што је Немце подсетио на ове Николајеве речи:
Ипак се мора одати поштовање садашњем немачком Вођи Адолфу Хитлеру, који је као прост занатлија и човек из народа увидео да је национализам без вере једна анолмалија, један хладан и несигуран механизам. И ево у XX веку он је дошао на идеју Светога Саве, и као лаик подузео је у своме народу онај најважнији посао, који приличи једино светитељу, генију и хероју!?!
Тужно али истинито ово су Николајеве речи о Адолфу Хитлеру, тако да он баш и није неки еталон поузданости када су процене у питању...
Препоруке:
16
14
14 субота, 29 октобар 2016 01:27
Goran Maksimovic
Mita Ljotic je prije svega kvisling, odgovoran za Šumarice. ”Socijalizam” za mačku o rep - upleo se u kolo sa ubicama svoga naroda i brutalnim pljačkašima svoje zemlje. Djela a ne reči! Morao je? Ma jeste, šijo mi ga Đura.
Препоруке:
26
10
15 субота, 29 октобар 2016 03:26
Causa Spectandum
Tesko je relicirati ovim sjanim komentarima, na sjajan takst. "Snrz'o sam se"!
Kometnatoru o Platonu bih morao staviti primedbu, jer ne potpuno izvodi zakljucak iz alegorije o Platonovoj Pecini, koja je ontoloska u biti, a stav o drzavi u Drzavi, Platon je jasno izneo da "Razborit covek mora dici svoj glas, ako se drzavom lose upravlja, ali samo ako mu ne preti opsnost po zivot"!? To je razlika Sokratovskog i Platonosvskog puta, jer kako je Sokrat rekao - Vrli moji atinjani, ja drugoga necu govoriti, niti misliti, pa da mi je i po sto puta umreti. Sokrat je svoj stav dokazao popivsi otrov, a na sta nije bio prisiljen. Atina je cela htela da se spor "zamota", ali Sokrat nije popustio.

Ljotic je za mene bio ono sta je zvanicno govoreno sve dok nisam procitao nekoliko njegovih knjiga, a po tom se malo vise zainteresovao.
Odovorno tvrdim da je Dimitrije bio samo glas vapijuceg u pustinnji sa veoma naprednim ekonomskim i politickim stavovima. Bo je mnogo, cak ne podnosljivo, u pravu.
Препоруке:
12
13
16 субота, 29 октобар 2016 06:38
Reddy
@Кнежевић Милан

Овакав идеолошки галиматијас одавно нисам прочитао; толико контрадикторности и неостваривих идеја на овако мало простора скоро је немогуће натрпати.

Kratko i jasno!
Препоруке:
26
13
17 субота, 29 октобар 2016 08:29
Stanić Milan
Сам покушај заступања таквог концепта суштински је непоштен и безобзирно пренемагање и обмањивање.
Глупо, да боли...

Da li je potrebno nešto dodati komentaru g.Kneževića.
Uzimajući kao paradgmu D. Ljotića za predložak svom osvrtu o socijalnoj pravdi ekstremne desnice autor gubi svaki racionalni pristup nekom ozbiljnijem komentaru.
Njegov politički program je prepisani program nacionalsocijalistićke partije iza čega se nije krila socijalna pravda već imperijalni apetiti nemačkog krupnog kapitala koji traži nova tržišta,novi svetski poredak,nove teritorije,nove supermenševe koji će vaspostaviti novi robovlasnički odnos u svetskim razmerima.
Glupo,do boli.
Препоруке:
24
14
18 субота, 29 октобар 2016 11:09
negi
Tvoraci nove srpske države i državnosti su polupismeni srpski seljaci sa Milošem Obrenovićem na čelu.I ako polupismeni, za razliku od tadašnjeg okruženja,oni su bili slobodni,svoji na svome,sa svojim imanjem i svojom kućom.Jedini garant njihove slobode i imovine bila je njihova,svoja država i zato su se grčevito borili i branili svoju državu.Nisu Srbi voleli socijalizam,čak šta više on je zadirao u njihova prava(kolektivizacija) ali čak i u socijalizmu su imali svoju državu i zato su to poštovali.Mi danas nemamo državu koja bi nam garantovala našu slobodu i naša prava.Ovo nije država,već provizorijum koji ne garantuje nikome ništa sem upravljačima tog provizorijuma.Da li smo levica ili desnica,nebitno je,kad nemate državu ova podela je besmislena.Naš zadatak je nije da se delimo na leve i desne već da vratimo svoju državu koja će biti garant naše izgubljene slobode.Dok to ne uradimo manimo se podela na leve,desne.Država gospodo!
Препоруке:
21
14
19 субота, 29 октобар 2016 11:09
Stanić Milan
I sad se čudimo što se srpsko društvo nalazi u ideološkoj kaljuzi,čitajući komentare Cause i Spiridona.Samo bolestan um može govoriti o Hitleru u superlativu,ne shvatajući čitav ideološki koncept nacionalsocijalizma, kao fragmenta fašističke ideologije.Šta mislite gospodo da bi Hitler došao na vlast da nije bilo Krupovog koncerna?A,njemu je upravo trebao takav čovek i nacionalsocijalistička partija koja je manipulacijama,veštom demagogijom,pljačkom židova,osvajanjem tuđih teritorija realizovati svoj cilj upravo preko jednog antisocijalnog psihopate.
Vi *bogoljubci* ne trpajte religiju tamo gde joj nije mesto,pošto se radi o fundamentalnoj društvenoj svesti,koja je bila osnov za dalji napredak čovečanstva.Verrske zajednice i religija nisu isto.U kakvog je Boga verovao Velimirović nosilac Hitlerovog gvozdenog krsta kad jednom koljaću i razbojniku drži opelo)~posećena grana'jadna nam majka~)
Препоруке:
18
16
20 субота, 29 октобар 2016 11:16
Спиридон
@ Causa Spectandum

Ма шта кажете Мита Љотић значи глас вапијућег у пустињи...?!? Сачекајте а што онда није Љотић од 1941-1945 године са онима од којих је преписивао ту економску напредност узео па препородио земљу. Имао је све ресурсе да то уради, нацисти његови истомишљеници су били ту да му помогну, српска мајка Недић и он што се каже као два брата када су те напредне теорије о економији у питању. Дакле зашто Мита Љотић није спровео у дело те своје гласове вапијућег у пустињи?! Није ваљда имао времена од силнога другог посла. Јесте и то што кажете, ко ће стићи на то да мисли од вођења деце у Шумарице на стрељање. За крај ево једне песмице коју је народ Србије захвалан за све учињено спевао Љотићу у част...
Aој краљу и краљице,
да дођете до Сушице,
да видите Србе своје
обешени како стоје!
обешен је брат до брата,
све то Љотић ноћу хвата...
Препоруке:
20
6
21 субота, 29 октобар 2016 11:29
Aswad
@Кнежевић Милан

Čitajući gnevne kometare, ne mogu da se otmem utisku, da je tekst ipak pogodio tamo gde je i gađao. Što bi narodna poslovica rekla: "Češe se onaj, koga svrbi". Da 20 godina kapitalizma u Srbiji, čiji je najsjajniji izdanak sam Vučić, nisu ostavilo ovakvu pustoš, sumnjam da bi ovaj tekst imao ikakav uticaj. Ako je sa druge strane, problematična pisana reč, koja ne proizvodi nekakvo dejstvo, a nije problematičan realni haos u kom polako nestajemo, onda nam to govori da sadašnji kapitalistički sistem nije ništa drugo do ideološka sapunica koja svoje postojanje duguje isključivo odsustvu oštrih predmeta i brižljivo negovanom monopolu. Nesostvarivost predizbornog programa Mite Ljotića, je potpuno irelevantna u odnosu na pitanje: Šta je to ostvario kapitalizam i bulumenta pripadajućih tajkuna i biznismena? Epidemiju gladi, prazna sela i državu koje više nema...
Препоруке:
18
1
22 субота, 29 октобар 2016 11:52
Ђорђе Ивковић
Куд ћете већег комунисте од Мусолинија?
Нацисти су економску "мустру" преузели од Совјетског Савеза.
Фашизама/социјализама било у више варијанти.
На крају су све те фарсе пропале, са грдним последицама по становништво.
Капитализам је остао као неприкосновени победник. Просто зато што је поштенији према људима, па отуда и ефикаснији.
Препоруке:
2
40
23 субота, 29 октобар 2016 12:11
Спиридон
@ Милан Станић

Да нажалост све је тако, Николај је за Љотића на посмртном одру рекао да би српству било лако да је одсечена грана али да му је одсечено стабло до корена и да Љотића жале сви, жали га свако, жале га и Немци. Пазите април 1945...!?!
Није то све када је владика Николај у питању, ево овако он из нацистичког логора Дахау пише о Јеврејима:

Задахнути смрадним духом Сатане, Жидови су Христа судили и убили. И поврх свега, они су се показали гори противници Божји него ли незнабожац Пилат, јер су у јарости злобе своје изрекли ону страшну реч: Крв Његова на нас и на децу нашу! Тако је та невина крв постала бич који их гони као стоку кроз векове из земље у земљу, и као огањ који сагорева сва њихова слагалишта сплетки против Христа. Јер тако их учи ђаво, отац њихов. Ђаво их је научио како да устану против Сина Божјег Исуса Христа. Ђаво их је учио кроз све векове до сада како да се боре против синова Христових, против деце светлости, против следбеника Јеванђеља и живота вечнога
Препоруке:
5
16
24 субота, 29 октобар 2016 12:17
Цвико
@Спиридон,
Љотић је чињеница. Да је променио курс, јесте али народ тада као ни данас, нема снаге да "повуче ручну". Ја нисам изашао на задње изборе јер сам их сматрао за фарсу. Био сам нападан због тога на овим страницама, итд. Шта су или шта смо добили тиме? Наставак котрљања низбрдо.Већ први корак, да у року три дана објаве 2 различита податка о броју гласача, говори да су добро знали да излазак на гласање неће бити 50%, већ мање. Зао су број гласача са 7 смањили на око 6,7 милиона гласача. И успели су. Кад видите шта су урадили на првом кораку, не вреди даље ићи у поштен однос. Ово је стара истина као и она друга "удробљена Историја се понавља".Ми смо прихватили математику да је 1,7 милона гласача који су гласали за победника веће од 5 милона који нису гласали за њега. Изборе је требало бојкотовати, и врло брзо следећи избори би на политичку сцену поставили реалне снаге, верујем јаче од фактора споља који нам кроји живот. Ту је снага народа али и поред доброг вида многи то не виде.
Препоруке:
6
9
25 субота, 29 октобар 2016 12:31
Apatinac
Rasprave o Ljotiću u suštini imaju samo jedan cilj, a to je da se dokaže da su i Srbi fašisti!
Nosioci te rabote su "građani" iz "kruga dvojke", dakle udružena buržoasko-titoistička skorojevićevština.
Dimitrije Ljotić , u narodu Srpskom posprdno zvan "Mita bogomoljac", na izborima 1938 g. dobio je 1% glasova.Važno je takođe dodati da njegov pokret nije bio Srpski već izrazito Yugoslovenski!
I posle rata u emigraciji(Nemačka i V.Britanija)"Zboraši" su vodili izrazito Yugoslovensku politiku,skoro identičnu Srpskim liberalnim emigrantima.
Dakle i pored činjenica da ovaj pokret ima vrlo malo dodirnih tačaka sa Srpskim narodom, njegova rabota se tovari na leđa Srba.
A sad pitanje za Milana Stanića:Gde i kad je vladika Velimirović odlikovan Hitlerovim gvozdenim krstom?
Bilo bi sjajno da nam to otkrijete.
Препоруке:
8
26
26 субота, 29 октобар 2016 12:33
Бојан, Приштина
@ Спиридон

Овим речима се нема шта замерити, е сада шта су на делу спроводили они који су их изрекли то је друга ствар.

Демократија у теорији је под одређеним условима сасвим функционалан савремен систем - али ако гледамо начин на који је запад намеће бомбама и искориштава у сврху колинизације и поробљавања држава - онда можемо рећи да је ништа мање компромитована него нацизам.
А зло које западна осовина предвођена Америком изазива по свету исто није ништа мање од оног нацистичког.

Те речи владике Николаја су изречене пре зла које је Хитлер кренуо да изазива по свету и сигурно нису без основа а његови накнадни ставови без сумње другачији.
Ван памети је и помислити да је Николај имао било какве симпатије према ономе што је Хитлер чинио после.
Препоруке:
13
7
27 субота, 29 октобар 2016 12:34
Спиридон
@ Aswad

Проблем је што основни ред и елементарно васпитање не дозвољавају да се у причу против капитализма креће тако што се цитирају "мудре" речи Димитрија Љотића. Ако је ко против капитализма онда сам то ја али Љотић нека хвала, далеко му лепа кућа. Не можемо се ако нам је до основног морала позивати на човека који потрчи у загрљај нацистичком окупатору да му верно служи и ни то му не буде доста већ децу у Крагујевцу одводи на стрељање. Оно што води овакве и сличне ауторе да крену из Љотића је што себе виде као десничаре, односно српство и православље а при томе виде да је капитализам зло. Кренули би на капитализам из Маркса или савремених противника тог система али то су зле пу-пу комуњаре, Тито, партизани, Југословени и све зло овог света које је против вере и нације. Нема проблема схватам и то али постоји милион и један други начин у коме што је најбитније нема Љотића... Дајте људи дижемо праведнички бес до неба када су Хрвати и Степинац у питању а ми "мудрог" Љотића хвалимо...
Препоруке:
12
7
28 субота, 29 октобар 2016 14:54
Majstor Bob
Razočaran sam što ste dozvolili hvalospeve desnici na jednom pravovernom, levičarskom, komunističkom i časnom sajtu. To nije smelo da se desi.
Препоруке:
3
22
29 субота, 29 октобар 2016 16:26
negi
@Aswad Da, ovo je priča o kapitalizmu.Sporno je što tu priču o kapitalizmu počinjemo pričom o Ljotićevom viđenju države i kapitalizma i jegovim rečima pre nego što počne da nabraja,rečima "ja hoću",zvuči poznato i danas,ja,ja pa opet ja.U Srbiji nije kapitaliza već jedan mutant koji se naziva tranzicija.Hrvati i Slovenci su ga nazvali pretvorba a mi privatizacija ali on se u suštini svodi na to "ko ćapi ćapi" i to nema veze sa kapitalizmom,bar ne onim evropskog,kontinentalnog tipa.Ovaj proces privatizacije ili ko ćapi ćapi,događa se,verovatno jednom u dva veka(može ga poništiti samo nova nacionalizacija) i svi akteri,uključujući i građane,žele što više da ćape. U tom ćapanju država i njene institucije predstavljaju smetnju i svi žele da je degradiraju da bi što lakše ćapali.Pošto ne živimo u staklenoj tegli i od poklopca mislimo da je nebo,ostale države(kapitalističke) gledaju da u odsudstvu države i one ćape nešto u svom interesu(Kosovo).Pričati o kapitalizmu u Srbiji je smešno.
Препоруке:
7
14
30 субота, 29 октобар 2016 18:40
телетабис
Ајде да пробамо да из својих глава истресемо појмове: левица, десница, националисти, либерали, комунисти,... и сво остало ђубре што нам трује мозак и спушта фиронге на свест, па да онда пишемо о теми.

Шта програм из 1938. има као недостатак у садашњем тренутку (заборавимо и име аутора тог програма)?

Зашто не можемо неоптерећени и без предрасуда да мирно и на тенане размишљамо, анализирамо и изводимо закљућке? Зашто, на основу неких својих вредности и мерила, не доносимо своје закључке али да они нису такви да сам Ја на првом месту а све остало како му буде?

Лично мислим да толико лепљење етикета само скрива све махинације оних који их раде, а ти исти и лепе етикете. Тако да ми седимо у соби где су нам прозори излепљени вишеслојно етикетама а хоћемо да видимо кроз њих шта је напољу. Зато стално само нагађамо и не видимо даље од сопственог носа.
Препоруке:
9
7
31 субота, 29 октобар 2016 18:50
Reddy
Pa, ovo je već sprdanje sa znanjem. nekakav "negi" duma o kapitalizmu a ne da nije u stanju nego nije ni čuo o "shemama reprodukcije" najvećeg kritičara klasične političke ekonomije. A čudim se i ostalima koji sa ovakvim komedijantom nagvaždaju o tome.
Препоруке:
17
13
32 субота, 29 октобар 2016 18:57
Aswad
@ Спиридон

Ideloška iskljičivost, tipa - "da nema Ljotića" ili "da nema komunizma" upravo je ustoličila neoliberalizam. Neliberal nema sličnih dilema, jer jedino veruje iznos na svom računu. Što se tiče elementarne pristojnosti, ona pre svega nalaže da lično političko čistunstvo podredi prečim stvarima, kao što je spasavanje vecć dela naroda koji je ispod praga siromaštva. Svako ko je protiv sadašnjeg poretka je dobrodošao.
Препоруке:
8
1
33 субота, 29 октобар 2016 19:40
Apatinac
Za Reddy
Moram da vas upozorim na vaš nefer odnos spram mene.
Naime ,kakav je to način da mi uzimate Negi-ja bez ikakve nadoknade i bez pitanja naravno?
Imate vi svog Sarmu-komedijanta, šta će vam Negi?
Препоруке:
2
20
34 субота, 29 октобар 2016 21:18
Reddy
@Apatinac

Kao i sva potrošna roba tako je i dotičnom komedijantu istekao rok upotrebe.
Препоруке:
13
11
35 субота, 29 октобар 2016 22:11
布尔什维克
Pustite sarmu, odavno je dobro provarena.
Препоруке:
12
5
36 субота, 29 октобар 2016 23:13
Ђорђе Ивковић
Ви сте спрам Сарме супа из кесице.
Препоруке:
9
14
37 недеља, 30 октобар 2016 00:18
Студент
Уплитање религије је било тенденциозно од стране аутора. Иако то не заузима знатан део текста, сам есеј би био много бољи без тог елемента.
Препоруке:
9
12
38 недеља, 30 октобар 2016 08:48
布尔什维克
@Ђорђе Ивковић

"Капитализам је остао као неприкосновени победник. Просто зато што је поштенији према људима, па отуда и ефикаснији."

Imam unosan predlog za vas! Samo požurite! Prijavite se za Olimpijadu gluposti, možda vam dodele i kakvu sinekuru!?!?!? Nešto što bi bar podsetilo na status dvorske lude. Inače, to je sada u kapitalizmu tražena roba. Traže se efikasne lude. Verujem da bi vas kao prominentnog mislioca budalaština profiltrirali do najužeg kruga probranih.

S nadom u uspeh,

vaš neizbežni

布尔什维克
Препоруке:
14
8
39 недеља, 30 октобар 2016 13:05
Ђорђе Ивковић
@ 布尔什维克

А ди се одржава та ваша Олимпијада будалаштине? Ви изгледа нисте испунили олимпијску норму, поред толиког труда?

Мож бити да Мусолини није предао радницима предузећа у власништво?

Како може у опште да се пореди оно са чим се покушало у много варијанти од Португалије до СССР, па до Кине, и свуда је пропало, са нечим што постоји? Без обзира на "сталешку" или "самоуправну" варијанту пропалих система. Продају се лудорије демонтираним Србима.

Да додамо: међу капиталистичким земљама генерално гледајући најбоље функционишу краљевине.

Да нећете да ми рекламирате банкротирани пропалитет СФРЈ?

Они минуси тамо мало изнад само показују жалосно стање свести код Срба, или бар оних који прате НСПМ.

Једноставно питање на које сви знамо одговор је шта би изабрао 布尔什维克 - да га експлоатишу у Аустралији или да самоуправља у Северној Кореји (чије друго име је Глад)?
Препоруке:
0
20
40 недеља, 30 октобар 2016 14:46
布尔什维克
@Ђорђе Ивковић

U pitanju je olimpijada otvorenog tipa, potrebno je tek verifikovati učešće. Mislim, da bi/ste ušli u konkurenciju. A ako niste primetili vi ste u njoj jedan od istaknutijih asova te mislim da ne bi bilo zgoreg pokušati.
Препоруке:
13
6
41 недеља, 30 октобар 2016 15:44
negi
@Reddy Pedeset godina vi objašnjavate Srbima komunizam i marksizam,pedeset godina niste uspeli da objasnite.Kad je to sve propalo,sada ste se prebacili da Srbima objasnite šta je to kapitalizam, koliko će vam tek za to trebati?
Препоруке:
8
15
42 недеља, 30 октобар 2016 15:59
mR
Svaka država je kapitalistička. Taj kapitalizam može biti državni(Kina,SSSR) tj, da država upravlja privredom, samoupravljanje, drugi kapitalizam je tržišnA ekonomija gde večinu privredne aktivnosti kontrolišu privatna lica. Svaka razvijena država gde je emigriralo na milione Srba je tržišna privreda.
To su ta dva izbora. Srbija je već imalo radnićko samoupravljanje koje generalno nije dalo neke rezultate, i u Brozovo vremem nas je kapitalistička Evropa prestigla, u to vreme smo bolje stojali jedini od Rumunije, Bugarske,Albanije.
Socijalizam je odlična ideja koja ima jedan problem a to je gde naći novac? Pošto država nema svoj novac dok ga ne skupi od gradjana gde naći novac za sve te socijalne projekte? Imamo zaduživanje, imamo povećanje poreza i nameta a treće opcije nema.
Ako bi kompletnu privredu Srbije kontrolisala država i te firme pravile gubitke verovatno bi se krpili preko kredita.
Препоруке:
2
13
43 недеља, 30 октобар 2016 16:57
Jorg
@mR

Svojevremeno je Ezra Paund izjavio, da reci kako privreda ne moze da radi zbog nedostatka novca, otprilike je isto kao i smatrati da autoput ne moze biti izgradjen zbog nedostatka kilometara. Lukasenkova Belorisija je trenutno ziv i za danasnju Srbiju nedostizan primer.
Препоруке:
10
1
44 недеља, 30 октобар 2016 17:03
серпска сарма, а мож и пасуљ
Видим да се већ 40-так СОМОВА подједнако ЛЕВИХ и ДЕСНИХ уватило на "дурдубак" Мите Љотић, па је ред да Вас "поштована" шарена& бучна ГОМИЛО упутим на КРУЦИЈАЛНИ текст Александра Дугина "КАКО ИЗАЋИ ИЗ КОНЦЕПТУАЛНОГ ЋОРСОКАКА", објављен на "Катехону" (линк: http://katehon.com/sr/directives/duginove-smernice-ideoloshki-rat-rusija-i-zapad), па прештампан на Цвијановићевом "Стандарду"(линк: http://www.standard.rs/zeljko-cvijanovic-preporucuje/36053-%D0%B4%D1%83%D0%B3%D0%B8%D0%BD-%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%BE-%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%9B%D0%B8-%D0%B8%D0%B7-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%BE%D0%B3-%D1%9B%D0%BE%D1%80%D1%81%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B0)!? Укратко, и Мита Љотић је својевремено ЛУТАО у МАГЛИ ко "гуска", ал он је за ту његову ЗАБЛУДУ ПЛАТИО, сад ПРОБЛЕМ је код неких што би да овај народ НАСТАВИ са ЛУТАЊЕМ, иако је тај ЊИХОВ пројекат већ БАНКРОТИРАО, а МАНГУПИ из ЊИХОВИХ РЕДОВА постали ТЕЛАЛИ КАПИТАЛИЗМА!? Да није ГНУСНО& ОДИОЗНО било би СМЕХОТРЕСНО!?
Препоруке:
3
19
45 недеља, 30 октобар 2016 17:17
Zanimljivo
je vidjeti da pored 2 svecka rata i nepoznat broj teroristichkih, osvajachkih i razbojnichkih s'kraja dvajestog i pochetkom 21 veka josh uvek postoje ljudska bica koja sanjare o kojekakvim "levicama", "desnicama" i "CENTRIMA".
Situacija je mlogo jednostavnija, imate RoBoVlasnike i RoBlje.
Neki igraju "precednike", neki "vojskoVodje", neki "elite" al na kraju krajeva nisu svi robovi Rima bili gladiJatori.
Normalno Mama Priroda vam podarila medjuUshni sutlijash da ga koristite, al nije obavezno.
Препоруке:
1
2
46 недеља, 30 октобар 2016 18:26
mR
Manite me komunizma i anti-kapitalizma.
Manite me propalog državnog upravljanja. I još je smešno kad Putinovu Rusiju proglašavate anti-kapitalističkim rajem koja to nije. Putin je pre svega imao mnogo sreće sa visokom cenom nafte kad je preuzeo vlast, to je ključ. Osim resursa imaju vojsku i svemirski program (ostalo od Sovejta). Rus ne zna da napravi auto, televizor, telefon..žao mi je ali tako je, to vam je državno upravljanje gospodo i prosperitet, u suštini nazadovanje. Pitajte Ruse zašto nisu mogli da naprave sistem platnih kartica?
Državno upravljanje uspe jednom u 20 slučajeva, a nije da nema, ajde pada mi na pamet Nemačka, Kina..ali u toj Kini se ubija sa korupciju. Srbinu ne uspeva, državno= svačije daj da kradem, nije moje, baš me briga..Srbin ne voli državu voli da je krade i da vara sistem. Da bi držvno upravljanje usoelo potrebna je svest za opšte dobro, prosecen narod..
Препоруке:
3
14
47 недеља, 30 октобар 2016 18:53
серпска сарма, а мож и пасуљ@ mR
Мешате тржиште и робно-новчану привреду са капитализмом. Оног тренутка кад пра-сточар МЕЊА његову овцу за жито од пра-ратара или за земљане лонце од пра-занатлије, тад је настало РОБНА привреда, а са њом и ТРЖИШТЕ. Од око 600 г. пне. кад је у античкој Лидији у садањој централној Турској био искован ПРВИ НОВАЦ отад је робна привреда добила и УНИВЕРЗАЛНИ РОБНИ ЕКВИВАЛЕНТ, тј. новац!? Вавилон нам даје примере и првих пра-берзи, АЛИ капитализам, тј. неке његове назнаке НИСУ ПОСТОЈАЛЕ пре ломбардијских гилди& банки у отприлике 13-том веку, да би тек после 1492 и следећих 100 година, (кад је светска трговина због јефтиног јужноамеричког сребра била ИЗМЕШТЕНА са евроазијских на трансатлантске токове) дошло до развоја капитализмом!? Наравно, историја НЕ ИДЕ праволинијски (како то ПОГРЕШНО "научавају" ЛАИЦИСТИЧКИ заступници капитализма, од којих је последњи Фукујама), већ ЦИКЛИЧНО, па је за очекивати да ће се У НЕКОМ БУДУЋЕМ СИСТЕМУ задржати ТРАГОВИ капитализма, који НЕЋЕ бити пресудни!?
Препоруке:
5
15
48 недеља, 30 октобар 2016 18:58
Reddy
Ovdašnji vole da po starom srbijanskom običaju tamburaju o nečemu o čemu ama blagog pojma nemaju. Tako o novcu, privredi, državi seruckaju do u beskraj! Šta je sa disciplinama kojima je to u samom stomaku, srcu, udovima?!?!?!? Da li je neko čuo za političku7 ekonomiju, eminentno građansku disciplinu, da ne bude nesporazuma, jer mnogi i dan danas misle da ju je otkrio sam Karl Marks. Da li je neko ovde uopšte i sposoban da označi šta ona tretira, čime se bavi, šta proučava. Sve znalac do neznalice...dosadna srbijanska svakodnevica.
Препоруке:
15
11
49 недеља, 30 октобар 2016 19:05
Reddy
Rok upotrebe prošao a on se i dalje kotira. Doduše, na buvljaku. No, važno je da ima interesenata! Jeste sarma i jeste se ukiselila što je dovoljno za tezgu. E, sada, ko padne na diskont neka mu je sreća na pomoći.
Препоруке:
14
7
50 недеља, 30 октобар 2016 19:12
布尔什维克
@mR

Nije mi jasno da li ste magarac ili mrmot ali i u jednoj i u drugoj dimenziji "miss the target". Ipak je nekada potrebno staviti i cvikere na nos...
Препоруке:
10
6
51 недеља, 30 октобар 2016 19:59
Reddy
@серпска сарма, а мож и пасуљ

Kritika mR sasvim na mestu. Korektno, ali i nedovoljno jer sa manufakturom startuje i kapitalizam. Kapital je taj koji funkcionalizuje radni proces izrade jednog proizvoda, a sledi potom i sve ostalo...do ultrafinansijskog monstruma što je i Zusammenbruch ili makar Halbdunkel celog sistema kapitala.
Препоруке:
14
9
52 недеља, 30 октобар 2016 20:30
Reddy
@negi

Neće vam sujeta pomoći. Samo znanje. Preduslov je mentalni kapacitet. Kod vas to je sumnjiva kategorija!
Препоруке:
14
10
53 недеља, 30 октобар 2016 20:50
negi
@Reddy Politička ekonomija koju je sprovodila Šesta lička,Peta crnogorska i udarne Krajiške brigade je jedina politička ekonomija koja je važila u Srbiji.Tu je do praktičnog rešenja došla teorija o "višku vrednosti" koja je efikasnom primenom Marksove teorije prešla u njihove ruke.Ko je pokušao da ospori ovu teoriju,bio je brzo razuveren primenom jedne druge teorije,čijeg autora neću pominjati.E sad,pošto su se okolnosti malčice promenile,ne mnogo ali dovoljno da Šesta lička i potomci ostalih brigada nisu više jedini igrači u Srbiji,nastala je mala konfuzija koju treba razrešiti.Za divno čudo,potomci potonjih brigada i neki preostali olinjali vuk,sada se nude da Srbima objasne kapitalizam i kako da se razreši preostali "višak vrednosti".Ali ti tupavi srbijanci(jedan sličan ih nazva podvrstom) i pored dobre namere gore navedenih,uporno guslaju,sloboda i država pa posle vaši praporci.Stvarno čudna ta podvrsta nazvana srbijanci.
Препоруке:
11
13
54 недеља, 30 октобар 2016 23:27
Majstor Bob
A ja jedva čekam da šesto šezdeset šesta reddistička brigada počne da zavodi komunjarsku utopiju - po marksističko-reddističkom planu. Uz sadejstvo ustašoida, razume se, kako bi drugačije!? Ura!
Препоруке:
2
12
55 понедељак, 31 октобар 2016 02:43
Istoricar
Slazem se sa tezom da "kapitalizam ne priznaje rec narod, niti zajednica, vec samo sebica interes pojedinca izrazen kroz kapital". Medjutim, ne slazem se sa misljenjem da Putin vodi racuna o narodu i drzavi. Da bi se razumela svetska zbivanja potrebmo je razumeti kapitalizam. Kako mozete da objasnite nasilnu i agresivnu predsednicku kampanju u USA. Oba kandidata, Klinton i Tramp, su kandidati kapitalista. Problem je sto postoji kapitalizam kome odgovra globalizacija. Na primer, finansijskom kapitalu. Medjutim, globalizacija moze da unisti kapitalizam koji je orijentisan na lokalnom, drzavnom i regionalnom nivou. Otvaranje trzista jeftinoj kineskoj robi ce sigurno unistiti lokalnu ekonomiju. Iz tog razloga imamo i "suverenisticki" kapitalizam koji je na gubitku i posebno u zapadnim zemljama. Ako Klinton zastupa globalisticki, Tramp zastupa suverenisticki kapitalizam. Znaci u samoj kapitalistickoj eliti imamo rascep, neslaganja i kontradikcije.
Препоруке:
3
8
56 понедељак, 31 октобар 2016 03:01
Istoricar
Rusija ne moze da dobije mnogo ako se pridrzava globalistickoj ekonomiji. Iz tog razloga ne treba da cudi sto Rusija a i Putin predstavljaju avangardu suverenistickog kapitalizma. U zemlji gde vladaju tajkuni, reci da Putin misli o narodu je van svake pameti. Evropa, za sada, vodi globalisticku politiku. Medjutim, ekonomski parametri govore da taj vid politike ulazi u ozbiljnu funkcionalnu i strukturalnu krizu. Naravno, rezultat toga da Nemacka ekonomija jaca a sve ostale ekonomije slabe. Vucic je predstavnik globalistickog pravca. On treba da oslabi drzavu Srbiju, da rasproda sve kompanije, da oslabi domace kapitaliste, da ne dozvoli monopol domacim kapitalistima, da rasproda sve resurse, da stvori uslove da inostrani kapital potpuno kontrolise zemlju. Uz to, mnogi se cude sto drzava Srbija novcano pomaze strane kompanije a nista se ne preduzima za domace. Primetno je da u svetu jaca podrska za suverenisticki kapitalizam. Medjutim, u Srbiji toga jos uvek nema.
Препоруке:
5
8
57 понедељак, 31 октобар 2016 07:45
серпска сарма, а мож и пасуљ@ Reddy
Друже "Reddy" одаћу Вам "једна фелика тајна": НЕМА КРАЈА ИСТОРИЈЕ, ни по Фукујами, а ни по папа Марксу! Уосталом, то око марксизма лепо је објаснио Арнолд Тојнби још 1946, када се у његовом abridged volume-u "Истраживања историје" саркастично се насмејао ОПСЕДНУТОШЋУ не-западњачких елита 19-тог и 20-тог века западњачким социолошким тезама& ХИПОтезама (између осталог и Марксовом), као РЕЦОПИСИМА за "решење" свих друштвених противуречности, рекавши да су те социолошке тезе& хипотезе само ТЕКУЋИ ПРОДУКТИ хуманистичарских ЛАБОРАТОРИЈА западних универзи!? Ergo, ПРОИЗВОДИ ко и сваки други, а пошто су намењени ЕКСПОРТУ на незападна тржишта, еспап СУМЊИВОГ квалитета!? Узгред, ако је марксизам тако добар, зашто се ЖЕСТОКО& ДОСЛЕДНО СУЗБИЈАО на целом Западу, независно од ситуације!? Поред познате јетке примедбе Стаљинове да "НИКАКВЕ РЕВОЛУЦИЈЕ НЕЋЕ БИТИ у Немачкој", поменућу сведочење познатог физичара Хајзенберга који приповеда да је као студент учествовао у гушењу револуције 1919 у Минхену!?
Препоруке:
2
18
58 понедељак, 31 октобар 2016 11:03
fun fact
drugari

"desni antikapitalizam" je već definisan. zove se FAŠIZAM ili NACIONALSOCIJALIZAM, u zavisnosti od geografskog podneblja.
Препоруке:
9
4
59 понедељак, 31 октобар 2016 12:50
Reddy
@серпска сарма, а мож и пасуљ

Nemojte, molim vas, uobražavati da tek jedan relativno precizan dopis, svakako meni neupućen, može nešto promeniti u Reddy-jevom stanovištu. Budući da vi konstantno negujete pretenziju da pobijete Karla Marksa i njegovu kritiku klasične političke ekonomije a da pri tome ne poturate adekvatnu već para argumentaciju moram po ko zna koji put da vas razočaram. To okolišanje sa Hajzenbergom koje je ovde neuputno i sasvim besmisleno ipak ima izrazitu funkciju. Ona se ogleda u banalnoj asocijaciji "principa neodređenosti" sa neumitnošću "arevolucionarnog toka stvari". Priznajem, maštovitost vam je na zavidnom nivou i to bi trebalo da je prisutno kod svakog naučnika, pardon, naučenjaka. Problem je samo što to važi za domen kojim se "scienziato" bavi a ne za kojekakva lupetanja all a/round. Jedna od najefikasnijih formi za poništavanje tuđih učenja je eskiviranje poturene argumentacije te pribegavanje opanjkavanju, doskočicama, epizodama, izmišljotinama, etc...
Препоруке:
12
8
60 понедељак, 31 октобар 2016 13:05
Reddy
@сарма

"Узгред, ако је марксизам тако добар, зашто се ЖЕСТОКО& ДОСЛЕДНО СУЗБИЈАО на целом Западу, независно од ситуације!?"
Немојте опет мене оптуживати да накнадно рђаво или чак и злонамерно тумачим оно што написасте. Елем, заиста је чудно да тако "радикалан познавалац" Карла Маркса као што сте ви тврди овакву неистину. Марксизам, ако уопште тако нешто и постоји/?!/ идентификујете са револуционарним врењима што је апсолутна глупост, да не гукнем нешто још црње! А у овакву оцену сигурно је да уносите и таква прогањања/Розенберг/ која мало чега имају са демократијом, let alone, хуманизмом?!?!?!? Ето, то сте ви, није вас тешко препознати, пресвучени наци/онали/ста у тобож грађанског либерала. Кисело и отужно, moderato ed incantabile!
Препоруке:
11
8
61 понедељак, 31 октобар 2016 13:21
Reddy
@сарма

Pošto vidim da volite podjarivati antikomunističku vatru tobož neprikosnovenim autoritetima vratimo se Hajzenbergu i njegovim domišljanjima, nije baš nužno, onima u nacističkom periodu njegovog naučenjačkog životopisa kada je za Hitlera i njegov Lebensraum prosipao graške znoja na "izradbi atomke". Vaši neopozivi antikomunistički stavovi mogli bi se kao valovi razbiti o stenje ako bi baš naveli reči našeg Vernera Hajzenberga. Elem, citiram...."ako u jednom svetlosnom zraku virtualno, tj. kao mogućnost, postoje parovi elektrona i pozitrona, mogao bi se drugi svetlosni zrak ipak rasuti o te čestice, moralo bi, dakle, doći doći do rasipanja svetlosti o svetlost, do uzajamnog remećenja ta dva svetlosna zraka".
Препоруке:
10
8
62 понедељак, 31 октобар 2016 14:04
У Србији фашизам неће проћи!
Љотић је био фашиста. Слобода, суверенитет и социјална правда народу!
Препоруке:
14
3
63 понедељак, 31 октобар 2016 15:09
Jorg
@fun fact

Ideju da desni "desni antikapitalizam" automatski znaci fasizam patentirao je Soros negde oko 98/99 godine, a njenu vrednost prepoznali su trenutno svi abonenti njegovih fondova. Krajnja konsekvenca ideje desnog antikapitalizma jeste sto postavlja levicu pred izbor da li je vise antifasisticka ili antikapitalisticka, odnosno da li vise mrzi Sorosevu NGO industriju ili Mitu Ljotica koji mrtav, ima tome vec 70 godina. Srpski radnici (DESNO/LEVO odredjenje) u Juri cekaju odgovor...
Препоруке:
4
3
64 понедељак, 31 октобар 2016 16:57
серпска сарма, а мож и пасуљ@ fun fact, па Reddy
"Смешна чињеница" ЊИМ САМИМ: "... drugari..."!? (Не)"поштовани", да ли знате КОЈА је политичка опција поред комуниста међусобно се називала "Друговима"!? Узгред, по авестијској номенклатури "другови" су били следбеници ЗЛОГ бога, Ахримана!? Толико о томе. Сад Ви "štovani" "Reddy"! Цитирате Хајзенберга, прво помињући његов евидентни немачки КОНЗЕРВАТИВИЗАМ, који НИЈЕ био ПРОТИВ нацизма, али СТРОГО ГОВОРЕЋИ НИ ЗА, онда настављајући са његовим учешћем у нацистичком нуклеарном програму, које је било много мање ефективно, него што Ви представљате!? Он је само био ЈАВНО представљен као шеф, главни играчи су били Ото Хан (који такође није био нациста) и мање познати физичар Дибнер, који ЈЕСТЕ био уверени нациста и чији су експерименти у шумама Тирингије ВЕРОВАТНО довели до стварања ДВЕ МАЊЕ АТОМСКЕ БОМБЕ, које су вероватно биле и ОГЛЕДНО испробане. Хана и Хајзенберга су заробили западни савезници, док је Дибнер са тимом пао шака Совјетима. То је цела истина, коју ПО ОБИЧАЈУ ПРЕЋУТКУЈЕТЕ!
Препоруке:
2
14
65 понедељак, 31 октобар 2016 17:09
серпска сарма, а мож и пасуљ@fun fact, па "Reddy", наставак
Даље, покушавате ме ухватити у ступицу (Ви самим собом: "Vaši neopozivi antikomunistički stavovi mogli bi se kao valovi razbiti o stenje ako bi baš naveli reči našeg Vernera Hajzenberga.") навођењем следећих Хајзенбергових РАЗМИШЉАЊА: "... ako u jednom svetlosnom zraku virtualno, tj. kao mogućnost, postoje parovi elektrona i pozitrona, mogao bi se drugi svetlosni zrak ipak rasuti o te čestice, moralo bi, dakle, doći doći do rasipanja svetlosti o svetlost, do uzajamnog remećenja ta dva svetlosna zraka".", при чему, ПО СТАРОМ ОБИЧАЈУ не наводите теоријски УВОД тог проблема да елементарне порције енергије светлости, тј. електромагнетног зрачења, тј. фотони настају у процесу анихилације једног електрона и једног позитрона при чему НЕ ПОМИЊЕТЕ ДВА БИТНА ФАКТОРА, један СТАТИЧКИ, РАЗЛИКУ маса електрона и позитрона у МИРОВАЊУ (та разлика износи око 1 Х 10-34 kg), као и један ДИНАМИЧКИ, БРЗИНЕ тих честица, које могу бити и РАЗЛИЧИТЕ, што даје СПЕКТАР ЕНЕРГИЈА, тј. фотоне РАЗНИХ ЕНЕРГИЈА!?
Препоруке:
1
14
66 понедељак, 31 октобар 2016 17:23
Радгост 1/3
Десна традиција је много пре Фуријеа знала да је “сарадња”, а не “такмичење” основ напретка заједнице,

Тачно тако.
Заједништво-правда-слобода.
Врло значајна јесте појава "неписменог" диктатора Милоша Обреновића међу Србима у Србији године 1815.
и
просвећеног диктатора dr Hose Gaspara Rodrigesa de Fransije у Парагвају 1814. међу староседеоцима Гваранима и разним њиховим мешавинама са досељеницима из Европе.
Светски поредак (по Књизи) допуњена верзија на Тридентском концилу у 16. веку,свим средствима, познатим и непознатим(јавно и тајно),настоји да уништи тада у тим заједницама устројене међусобне односе.Светски поредак је успео да главне носиоце,предводнике уништи/истреби у Парагвају пред крај 19. века а у Србији 1903.
Заједницу Парагвај,у којој је чак и криминал био истребљен, бранили су од Светског поретка буквално сви становници;јаки и нејаки-мушкарци,жене и деца.Нису одбранили.
Препоруке:
3
7
67 понедељак, 31 октобар 2016 17:24
Радгост 2/3
Catharina Clara Sturcenegger-La Serbie en guerre 1914-1916 добровољка Црвеног крста описује стање(затечено од Обреновића,кад није било могуће да ико остане без дома)) у тадашњој Србији:
"Већ сам много слушала о плодности и богатству српске земље која у правом смислу храни своју децу.Али нисам очекивала да ћу наићи на тако бујну вегетацију-прави земаљски рај.Сада разумем зашто Србин воли своју рођену земљу...у којој не може бити становника сасвим у беди,јер сваки сељак има неколико по закону неотуђивих добара.Неотуђиво је све што му је потребно за опстанак њега и његове породице:Четири хектара земље,два пара волова,једна крава,четири овце,четири козе и четири свиње,као и живина и све алатке у домаћинству.Чак и у Швајцарској нисмо дотле дошли".

John Reed (The war in eastern Europe 1916.) забележио:
Велики земљопоседници из Румуније непознати су у Србији.Овде сваки сељак има право на 5 хектара земље-неотуђиво због дугова и пореза.
Препоруке:
5
7
68 понедељак, 31 октобар 2016 17:25
Радгост 3/3
У име и за рачун Светског поретка династија Карагеоргиу и Тито,Кардељ,Ђилас предводе јужне Славене у разарању Србије и истребљењу Срба. Све до митинга 28јун1989 на Газиместану; кад је најављен отпор Светском поретку.Постојећим међусобним односима из времена Обреновића се придружио обичај наизменичног принудног плаћеног одмора за запослене у државним и друштвеним установама и радним организацијама по Србији.Није било народних кухиња,није било одузимања домова...и 1999. сви су бранили себе и Србију од Светског поретка.
Те су такоСрби и Милошевић-име Његово нек је вазда хваљено,постали пример за углед свом слободољубивом човечанству.
(и да,од Милоша О. се почело са истребљењем криминала-хајдучије,у Србији.неотуђиви делови породичне имовине су законска заштита за неуко становништво од разних деривата финансијске индустрије-банкара превараната.укидање новца је укидање Светског поретка -оног по Књизи;на срећу и радост човечанства)
Препоруке:
5
7
69 понедељак, 31 октобар 2016 17:33
серпска сарма, а мож и пасуљ@fun fact, па "Reddy", други наставак
Хајзенберг даје у његовом Принципу неодређености тумачење да је НЕМОГУЋЕ ИСТОВРЕМЕНО одредити ПОЛОЖАЈ микро честица, који је мера ИНЕРЦИЈЕ, тј. МАСЕ микрочестице (овде електрона и позитрона) при некој брзини (подразумева се да је та брзина БЛИСКА, али МАЊА од брзине светлости у датом медијуму) и МОМЕНТА ИМПУЛСА, као ДИНАМИЧКЕ величине, што је СКРОЗ СУПРОТНО класичним њутновским постулатима, којих се папа Маркс у његовој интрепретацији философије природе "држао ко пијан плота", јер за боље и није знао!? Но, док се папа Марксу то још може и ОПРОСТИТИ, јер у његово доба КЛАСИЧНА ФИЗИКА је још суверено владала, то УОПШТЕ НЕ ОПРАВДАВА дедицу Лењина, који ИАКО ЗНА да ПОРЕД Махових идеалистичких тумачења тад већ видних пукотина у класичној физици, постоје и друга КВАНТНА ТУМАЧЕЊА, јер се У ВРЕМЕ ПИСАЊА "Материјализма и емпириокритицизма" ИТЕКАКО ЗНАЛО за Планкову квантну теорију, Боров модел атома и Радерфордово откриће радиоактивности, "црвено" друштванце у ћошку и даље ТАЛАМБАСА о Њутну!?
Препоруке:
2
16
70 понедељак, 31 октобар 2016 17:41
серпска сарма, а мож и пасуљ@fun fact, па "Reddy", па... крај!
Тако и Ви "честњејши" ПРЕВАРАНТУ покушавате да онако, ко Вучић на конференцијама за штампу да "ркнете у народ" још понеку "заверу" "србијанаца", а у Србији и то против њега (а заправо БРОЗА!), тако да стварно незнам дал да се СМЕЈЕМ тим вашим НЕУКИМ и НЕМУШТИМ "продавањем цигле" или да ПЛАЧЕМ од муке, што се и ТРИДЕСЕТ ШЕСТ ГОДИНА ПОСЛЕ Непомениковог ФИЗИЧКОГ ОДСУСТВА и даље кличе "и после Тита Тито", а у овој напаћеној Србијици или да пак узмем ту ВАШУ "циглу" и да вас ТРЕСНЕМ у ту вашу ТВРДУ ДИНАРСКУ ГЛАВУЏУ, јербо изгледа да НИЈЕДАН РАЦИОНАЛАН АРГУМЕНТ у њу не улази, па ајд, да Вам "отворим" "Треће Око", ко зна, можда ћете се ПРОСВЕТЛИТИ!? Па се нешто мислим: "А што да бијем маторог човека!?", ма и фигуративно, кад он САМ СЕБИ СВАКОГ ДАНА "с... у браду", па се нешто мислим, можда је најбоље да вам онако дискретно кажем, ал да И ДРУГИ ТО ЧУЈУ да сте се малкице, онако интелектуално УНЕ......!? Ајде сад лепо кући, па ОПЕРИ ТУ ТВОЈУ СРАМОТУ! Ајде, доста си овде смр...!? Ајде бегај!
Препоруке:
2
17
71 понедељак, 31 октобар 2016 18:41
negi
@Radgost Sve se slažem oko Miloša Obrenovića i više puta sam u komentarima isticao taj primer zašto su Srbi uporno branili svoju državu tako fanatično,ma kolika ona bila. Branili su svoju slobodu i pravo na kuću i okućnicu,a to im je jedino garantovala njihova država,ali kakve veze to ima sa Miloševićem nije mi jasno?On je bio sve suprotno od toga sa svojim i ženinim novo elitistima-komunistima,polu kriminalcima,skupljenim iz svih republika SFRJ,kojih još ne možemo da se otarasimo.
Препоруке:
6
11
72 понедељак, 31 октобар 2016 22:06
Студент
Зашто уплићете физику у расправу о марксизму, тј. овом чланку? :)

Принцип неодређености је познат у физици и хемији. Његови ефекти уочљиви су у микросвету, простору субатомских честица, али практично занемарљиви за објекте већих маса, попут нас. Но, невезано за то, какве везе има то са марксизмом? Знам да су се неке хуманистичке теорије ослањале на искуства природних наука. Је ли то био и случај са марксизмом?

П.С. Маса је мера инертности тела код транслаторног кретања. Код ротационог је момент инерције.
Препоруке:
9
1
73 понедељак, 31 октобар 2016 23:13
Reddy
@серпска сарма, а мож и пасуљ

"odlučio sam se da tamo preko okupim oko sebe krug mladih ljudi koji žele da učestvuju u svemu što je novo u nauci, i koji će se, posle rata, sa drugima, brinuti da u Nemačkoj opet bude valjane nauke"?!?!?! Završni citat glasi....Imao bih osećanje da vršim izdaju ako bih te mlade ljude ostavio sada/!?!?!?/ na cedilu. To "sada" je ključna reč! Sada znače Hitler, nacizam i učešće u projektu tehničke primene cepanja atomskog jezgra što je otkrio Oto Han! I na kraju, Fermi mu je uputio poslednje pitanje. "Ne smatrate mogućnim da Hitler dobije rat?" "Ne", odgovorio je Hajzenberg! "Ponekada se usuđujem gajiti nadu da Hitler, poznajući činjenice, uopšte neće primiti na sebe rizik rata." Prenaivno za jednog Hajzenberga makoliko da je radio na relativno sporednom projektu proučavanju osobina teške vode kao potencijalnog moderatora otkačenih neutrona. Na kraju, nesumnjivo je da je pripadao tzv. "Uranijumskom udruženju"...
Препоруке:
10
9
74 уторак, 01 новембар 2016 07:15
Reddy
@сарма или замотуљак

А да је српска то ни издалека. Али, збрдаздолисани полихистор не би то био да се не бави наводним посрбљивањем а уствари потурчавањем. То су ови србијански парапатриоти који са Србијом имају толико колико и сарма са српским језиком. Будући да србијанска сарма воли да се бави туђим као својим а таквим и издаје вратимо се Heisenbergu и његовим судовима и промишљањима на која као "случајно заборави" пређашњи "сарма пуноглавац". Тако, одвали Вернер Хајзенберг, приликом страшног пожара и усред бомбардовања му драгог Берлина а у друштву биохемичара Бутенанта да..."ако су у Немачкој остварена научна или уметничка достигнућа која су изменила свет-помислите на Хегела и Маркса, на Планка и Ајнштајна, или, у музици на Бетовена и Шуберта-то је било омогућено само тим односом према апсолутном, принципијелним мишљењем доведеним до крајњих консеквенција." Баш много различито од оног његовог наводно ранијег удела у гушењу Минхенске револуције...
Препоруке:
10
8
75 уторак, 01 новембар 2016 10:54
fun fact
@ Jorg

ta bi teorija imala smisla kada je ne bi demantovala kompletna istorija klasnih borbi i političke ekonomije. s ovim poslednjim u vezi, oksimoron je reći desni antikapitalizam.

obzirom da ste potegnuli "soroša" (šta god to značilo) u stilu uobičajenih demagoških floskula, nalazim da nadalje nećete biti konstruktivan sagovornik u diskusiji. bojim se da ću ovde da se zaustavim.

srdačan pozdrav.
Препоруке:
5
2
76 уторак, 01 новембар 2016 12:57
Jorg
Ja sam bio dovoljno pristojan da "teoriju klasne borbe" ne uvrstim pod kategoriju floskule, cak i pored cinjenice da gotovo svi teoreticari samoupravnog socijalizma prvi uskocili u neoliberalni voz, cim su vrata bila otvorena. Sto se tice "floskule" zvane Soros, pitajte drugare pseudolevicarskom, sto ce reci one u iskljucivo antifasistickom, a nimalo antikapitalistickom NGO sektoru, koliko su njegovi fondovi za njih floskula, odnosno cijim novcem placaju racune i kupuju ajfone za bijesne prosvjede preko drustvenih mreza...

o kunstruktivnosti u narednoj reinkarnaciji...
Препоруке:
3
2
77 уторак, 01 новембар 2016 14:55
серпска сарма, а мож и пасуљ@ Reddy
Јелте "честњејши", када вам ТОООЛИИИКООО СМЕЕЕТААА то турско, а у Србији, па што дођосте овде, што не остадосте у "bijelom Zagreb-gradu", још бисте се тамо могли препуцават са нпр. Славојем Жижеком, а и Ивица Маштруко нешто збори о папи& католицизму, било би тамо лијепих разговора!? Обашка што су у Кроацији plaće& peMzije ипак веће него у Србији!? Једино што бисте се тамо изјашњавали САМО као ЛИКОТА, јербо је тамо ПОМИЊАТИ Срби, то је tak FUCK, испали бисте прави згубидан!? Овако, у "дуњалуку" "свијетлога султана"& његових "ага& бегова" православно-"црвене" "вероисповести" можете се ШИРИТИ КОЛКО ХОЋЕТЕ, јербо "е је раја ко остала марва..."!? Само "штовани" има ту ЗАЧКОЉИЦА, немају сви "србијанци" ДУГ ФИТИЉ ко ја, немојте да Вам се деси ко Јови-Капи да натрчите на "банану" и тако 8-9 пута, па онда ПОНОВО на "репете"!? Гадно мајку му!? Моја кумица би рекла: "Не трпим ти ја таке!" Дете младо, али ЗНА ЗНАЊЕ, па видите колко ћете се још ЗАЈЕ...... на наш рачун!? Знате, ИСТИЧЕ ВАМ ВРЕМЕ!?
Препоруке:
5
12
78 уторак, 01 новембар 2016 17:22
Reddy
@замотуљак по српски/сарма по турски

Imate pravo! Moglo bi se desiti da neki krivonogi anatol/šumadinac u nekom arunluku podigne dimiskiju na carevića?!?!? Ne bi to bilo prvi put. Ubijahu oni kako svoje vezire i sultane tako isto voždove i kraljeve. Itat kod divljih anadolijskih potomaka nikada nije bio zagarantovan! Samo nisam siguran da bi me i dohvatio usled visinske razlike. Znate, moji lički preci su unekoliko oplemenili vizantijsku plavu krvcu pa su gene poterali u visinu. Dakle, napor bi verovatno bio uzaludan. Nego, moj Jahija, man' se ihmaluka, no, šta beše s Wernerom i njegovim ponosom, Hegelom i Marksom?!?!?!? Naglo ućuta ko da su ti jezik odsekli?! Nisu te, valjda, namenili za čuvara harema?!?!?!?
Препоруке:
9
9
79 уторак, 01 новембар 2016 21:42
серпска сарма, а мож и пасуљ@ Reddy
Бавим се мојим сарматско-скитским (не туркијским!) прецима, Заратустром (па ту погледујем и на Herr Niеtsche-a), даље разматрам дал је Диоклецијан, рођен у Doklei-Дукљи, имао неку својту у Старом Влаху (одакле су моји, као и Немањићи!) ил бар у земљи херцеговој, по Поповом пољу, испод Леотара-Елефтерије, тј. Слободишта, па се нешто мислим дал је тај renovator imperii Romanorum можда давао жртве Митри ил, ако је веровати нашим аутохтонистима, Сварогу& Сварожићу, уосталом, шта се то вас тиче, ви сте и иначе ДОБРОВОЉНА ТИКВА БЕЗ КОРЕНА!? А што се тиче Гегела& папа Маркса, па наравно да ме исти ич не интересују, јербо телеологију држим смисленом САМО у ТЕОЛОШКОМ контексту, никако као објашњење људске историје!? А што се тиче историје, ту сам последник Арнолда Тојнбија, а имам разумевање и за Љева Гумиљова и његову теорију пасионарности!? А што ја то вама уопште причам кад још увек важи "криво расло, махнито стасало"!? И још нешто, КОМИСИЈСКИ ћемо да ИСКОПАМО Броза и деташирамо за Мирогој!
Препоруке:
3
13
80 уторак, 01 новембар 2016 22:34
Reddy
E, baš ti hvala! Ne znah da mi preci potekoše iz Starog Vlaha pa čak da smo, eventualno, i bliski srodnici! Uz to i ideološki .... neprolazno dosadnog i samozatajnog Arnolda Tojnbija sa njegovim zelenim dvotomnim Istraživanjem istorije! Moram vam saopštiti da sam te dve kupusare, mada ih dugo držah u biblioteci, jer su uz zlatotisak delovale impresivno, odložio u pregradak za otpadak, verovatno pri sudbinskom neznanju da ću s njegovim .... voditi isprazan mnogogodišnji dijalog...Nego, beside the question, moram vam odati priznanje da odsudno uspešno rikošetirate suštinska pitanja koja ste na kraju krajeva sami i postavili a ustuknuli kada su vam strelice iz tobolca izgubile ubojitost.
Препоруке:
8
8
81 уторак, 01 новембар 2016 23:02
negi
@Reddy@sarma Pazi ti sad to Bog te mazo!Jedan ima krvca vizantijska, a drugi od loze Nemanjića? A ja bio ubeđen da ste obični avlijaneri!
Препоруке:
6
7
82 среда, 02 новембар 2016 06:19
Reddy
@negi

A šta bi, inače, avlijaner drugo i mogao nego bezuspešno lajati budući da mu se svet čini velikom avlijom...
Препоруке:
7
6
83 среда, 02 новембар 2016 08:32
серпска сарма, а мож и пасуљ@ "Reddy", па "negi"
Знате честњејши& почитајеми ОПОНЕНТУ, очигледно је да све што је прогнозирао папа Маркс просто се не ИСПУЊАВА! Годинама вриштасте: "Падају каматне стопе"!, а оне пређоше у МИНУС код скоро десетак западних држава иии... ником ништа! Годинама бобоњасте о класној свести, а ја истих тих година гледах КАКО се представници& потомци исте те АВАНГАРДЕ РАДНИЧКЕ КЛАСЕ врло успешно ПРЕШАЛТУЈУ да СЛУЖЕ Империји!? Годинама трубисте о класној борби, а овде, на тлу бивше државе доживесмо да се СРОДНИ НАРОДИ, од којих је ВЕЋИНА припадала "радним људима& грађанима", довате за гуше!? Обашка ваше ПРЕЋУТКИВАЊЕ стравичних двадесетовековних ЗЛОЧИНА проистеклих из ПРАКТИЧНИХ "примена" папа Марксовог теоретисања!? Угодно је са вама овако расправљати док пијуцкам кафу и ударам у тастатуру, али верујте, НЕМА СМИСЛА! Иста мета, исто одстојање! И која год била тема, УВЕК СКРЕНЕТЕ да прежвакавате ОНО ШТО је ПРАКСА ДЕМАНТОВАЛА! Сад "negi"! Чуј дјечаче, мораш да ПОРАСТЕШ да би схватио шта су ИРОНИЈА& АЛЕГОРИЈА!
Препоруке:
4
12
84 среда, 02 новембар 2016 10:48
Reddy
@ сарма по турски а замотуљак по српски, за пасуљ не сигурам

Знате, честњејши & почитајеми саговорниче, папа Маркс није био никаква баба Ванга већ судбински критичар класике. И ту се нема шта прогнозирати већ анализирати а њене нужне консеквенце актуелно живимо и проживљавамо. То су успорен или минималан привредни раст, несташица реалног капитала, јалова монетарна експанзија, деценијама, незапосленост, провала сиромаштва и са тим повезаног криминала, инвестициона пустош, рапидан пад светске трговине, социјализовање посрнулих и банкротираних финансијских гаргамела, афере којима се броја не зна, незапамћене берзанске манипулације, примицање нуклеарног Армагедона, експанзија и екстензија државне регулативе и моћи, поништавање грађанских, демократских и индивидуалних слобода, незабележене финансијске махинације, екоцид, терицид, геноцид.....треба ли још? И све то приписујете Марксу, Лењину и Титу, социјализму, СССР-у, СФРЈ, можда Куби!?!?!?!?!? Имам ли права сумњати у ваш ментални рам?
Препоруке:
8
6
85 среда, 02 новембар 2016 11:21
Reddy
@сарма а по нашки замотуљак

Него, просто је фрапантно како тако експресно одустасте од драгог нам Wernera Heisenberga после оног цитата у коме овај чикица узнесе Гегела und Маркса!?!?!? Шта то би так' одједаред??? не прија вам чорбуљак?! Па, да закувамо који други, који вам драго, а!?!? Баш сте неки замотуљак!
Препоруке:
7
6
86 среда, 02 новембар 2016 14:35
DrJelaBisic
Srpska politicka scena,na kojoj bi mladi ljudi(a tzv nacionalisti)trebali da imaju kljucnu ulogu,na kojoj bi trebalo sve da vrca od novih,modernih ideja,je smrdljiva zabokrecina,u kojoj se zvacu I podgrevaju zilavi ruckovi od prekjuce.U svetu sve vrvi od novih ideja I kombinacija,ljudi proucavaju I pokusvaju da primenjuju iskustva iz celog sveta,a kod nas "pleme snom mrtvijm spava"Nasa politicka scena sve vise lici na bal vampire.Ideolozi su vec decenijama pod zemljom.Verovatno se u grobu okrecu na neinventivnost,neobavestenost,ne....potomaka.Da su zivi,ko zna sta bi mislili I davetovali.Mozete da se pozivate I na kraljevica Marka,to bi,uostalom,bilo bolje.
Препоруке:
2
7
87 среда, 02 новембар 2016 14:58
XYZ
@DrJelaBisic

Ako postoji nesto sto bi se moglo okarakterisati kao kao neinvetivno i zabokrecina, onda je to svakako ideja "modernog"!
Препоруке:
3
7
88 среда, 02 новембар 2016 15:17
серпска сарма, а мож и пасуљ@ "Reddy", ЈОПЕТ
Који сте ДОКОЊАК честњејши& почитајеми ОПОНЕНТУ! Ипак, мора се признати да сте талентовани и упорни СОФИСТА! Треће, Хајзенберга поменух не толко "гледе" релација неодређености (које су ПРВЕ у модерној физици увеле ПРОБАБИЛИЗАМ као БИТАН принцип микросвета, ПОТПУНО СУПРОТАН ТЕЛЕОЛОГИЈИ не само њутновске физике, већ и комплетног телеолошки мотивисаног светоназора разних философема, укључив и папа Марксову, што је био један од ОСНОВНИХ разлога зашто ДУГО у СССР-у квантна физика НИЈЕ ПРИХВАТАНА као легитимна сазнајна метода бар за микросвет!? Немојте сумњати да о томе нисам обавештен, рахметли Тика Петровић нас је на ПМФ-у пре 32 лета уводио у "ситна цревца" тих спорења!), колко због епизоде из његове аутобиографије (пренешене као новински фељтон) где описује како је као СТУДЕНТ учествовао у гушењу тзв. Баварске совјетске републике, кад су међу осталима страдали Карл Либкнехт& Роза Луксембург!? Детаља АНАЛОГНОГ познатом Стаљиновом НЕГАТИВНОМ ставу о светској и револуцији на Западу!?
Препоруке:
3
11
89 среда, 02 новембар 2016 15:30
серпска сарма, а мож и пасуљ@ "Reddy", ЈОПЕТОВАНО ЈОПЕТ
Мишљах да сте обавештени о пореклу Стаљиновог НЕПОВЕРЕЊА у идеју револуције на Западу, који потиче, ДА ПОДСЕТИМ, из једне епизоде Стаљиновог живота кад је ЈЕДАН-ЈЕДИНИ пут био у иностранству, у Немачкој!? Џугашвили је тад присуствовао комичној сцени где су се радници из једног немачког града спремили да иду на "црвени" митинг у суседни град и у ту сврху су дошли на локалну жељезничку станицу, претходно УРЕДНО ПЛАТИВШИ КАРТЕ за ВОЗ, који ће их У ОДРЕЂЕНО ВРЕМЕ ОДВЕСТИ на заказани скуп!? Но, као што знате, целокупно жељезничко особље царске Немачке је било под ингеренцијом органа силе, па је локалном шефу станице НАРЕЂЕНО да дотичне РАДНИКЕ НЕ ПУШТА на ПЕРОН, да не би отпутовали на скуп у ДОГОВОРЕНО ВРЕМЕ!? Тракалица наивна, али немачки радници, њих више стотина, су ПОВЕРОВАЛЕ у неко немушто образложење шефа станице и пропустиле су тај и "море" возова при чему НИСУ ОТИШЛИ на скуп у суседни град, што је "хазјаина" понукало да НИКАД не ПОВЕРУЈЕ у папа Марксову ДОГМУ о светској револуцији!
Препоруке:
3
12
90 среда, 02 новембар 2016 15:40
серпска сарма, а мож и пасуљ@ "Reddy", ЈОПЕТОВАНО ЈОПЕТ, али стварно
Слично "хазјаиновом" искуству, Хајзенберг је описивао како је спречена "црвена" побуна у Минхену у време када су постојали сви ФОРМАЛНИ разлози да дође до комунистичког преврата и у НИЗУ западних земаља, али се исти НИСУ десили!? Наиме, Хајзенберг пише да је тадања баварска влада имала НЕДОВОЉНО припадника силе, па је ангажовала минхенске студенте да као РЕДАРИ држе опкољене квартове где су се радници побунили!? Њихов задатак (по сведочењу Хајзенберга) редара, тј. НЕНАОРУЖАНИХ људи састојао се у томе да раднике који би бежали ПРЕУСМЕРАВАЈУ НАТРАГ, што су тадањи баварски "јуришници на небо", онако ШВАПСКИ ДРИЛОВАНИ, покорно испуњавали налоге НЕНАОРУЖАНИХ РЕДАРА ВРАЋАЈУЋИ се ПРАВО ПРЕД ПУШЧАНЕ КУРШУМЕ и БАЈОНЕТЕ!?!?!? Значи ситуација потпуно аналогна Стаљиновом искуству!!! Шта ЗДРАВ РАЗУМ из овога може да закључи!? Па да НИКАКВЕ СВЕТСКЕ РЕВОЛУЦИЈЕ НЕЋЕ БИТИ, некад, сад и убудуће, СЕМ У ЉУДСКИМ СРЦИМА! Да је Марксов телеолошки детерминизам историјских процеса кроз класну борбу ПОГРЕШАН!
Препоруке:
4
12
91 среда, 02 новембар 2016 16:22
серпска сарма, а мож и пасуљ@ "Reddy", ЈОПЕТОВАНО ЈОПЕТ, али најстварније
Но, док се папа Марксу, човеку друге и треће четвртине 19-тог века још може опростити што је мислио, како је мислио, што је допустио да његова мисао (за једну уску област знања у суштини тачна), буде НЕДОПУШТЕНО ПРОШИРЕНА (псеудо)"важењем" на области где НЕ МОЖЕ да ВАЖИ (бар у том телеолошком смислу), за његовог најбољег друга Енгелса, такво настројење већ постаје СУМЊИВО (посебно апострофирам његово залажење у "Антидирингу" и "Пореклу породице, приватне својине и државе" у области у које се благо речено УОПШТЕ НИЈЕ РАЗУМЕО!), док код дедице Лењина то НА СИЛУ КВАЗИ"научењаштво" у "Материјализму и емпириокритицизму" постаје просто комично!? Сад, кад све то размотримо, који се основни закључак може извући из ПРАКСЕ и "теоретских" поставки тог учења зовомога дијалектички материјализам!? Једно је сигурно, иако се КИТИ придевом "научности", ergo РАЦИОНАЛНОСТИ, ДИЈАМАТ уопште НИЈЕ рационално учење, он се само ЗАКЛАЊА иза извесних рационалних претпоставки, у суштини то је један ВОЛУНТАРИЗАМ!
Препоруке:
3
12
92 среда, 02 новембар 2016 16:35
серпска сарма, а мож и пасуљ@ "Reddy", ЈОПЕТОВАНО ЈОПЕТ, али најстварније, на свету!
Као што знамо волунтаризам, онај "негативан", Шопенхауеров или "позитиван" попут нпр. Ничеовог је философско учење које је ВЕОМА ТЕШКО ПОБИЈАТИ баш због његове практичне, ergo психолошке УВЕРЉИВОСТИ, јер ко би уосталом ПОБИО нечији субјективизам, што је својеврсна монадологија!? Уосталом и сам модерни рационализам у његовом зачетку, код Декарта исказује са оним COGITO ERGO SUM својеврсни волунтаризам, јер per se НЕ РАЗДВАЈА ПРОЦЕС МИШЉЕЊА и ОНОГ ко МИСЛИ, већ их ИДЕНТИФИКУЈЕ, што је, јелте, својеврсни волунтаризам!? Тако и папа Маркс кад устврди да је ПРИСВАЈАЊЕ ВИШКА ВРЕДНОСТИ "погонско гориво" за стварање капитала, он се не задржава само на тој ЧИЊЕНИЦИ, већ је недозвољеном телеолошком апроксимацијом проглашава, заједно са класном борбом (где оде та класна борба у оним двема епизодама код Стаљина и Хајзенберга!?) за "погонско гориво" целе историје, што можемо подвести само под ВОЛУНТАРИЗАМ или на српском "БАБИ ЈЕ МИЛО ШТО ЈОЈ СЕ СНИЛО"!? То Вам је то драги опоненту, на Вама је реч!?
Препоруке:
3
11
93 среда, 02 новембар 2016 19:55
DrJelaBisic
Za XYZ:u "Modwenom"zivimo vec vise of 200g,ako je I modern-nije vise novo.Ono nije donelo stvarni boljitak kako se ocekivalo jer je bazirano na preoptimistickom antropocentrizmu.Treba razumeti da pravog dobra na ovom svetu nema,nije ga nikada bilo,niti ce ga ikada biti.To je vecita borba dobra I zla,Boga I djavola.Mi se,u svojim pokusajima da poboljsamo svet,asimptotski priblizavamo idealnom dobru.Znaci-nikada ga ne dosizemo.Svojim moralnim delima mi pokazujemo da nekad,niko uvek,mozemo d budemo blizu idealu.Sku[ite pare za obrok jednog siromaha.Bolje ista nego nista.To je ta"udovicina lepta".
.
Препоруке:
2
7
94 четвртак, 03 новембар 2016 14:28
@Reddy
Reddy
Имам ли права сумњати у ваш ментални рам?"

He's ram, all right, no doubt. But what kind of ram are you, sir?
Препоруке:
7
7
95 четвртак, 03 новембар 2016 16:37
серпска сарма, а мож и пасуљ@ @Reddy Reddy
Reddy: "Имам ли права сумњати у ваш ментални рам?"
@Reddy: "He's ram, all right, no doubt. But what kind of ram are you, sir?"
серпска сарма, а мож и пасуљ to @Reddy: "RAM of Comrade "Reddy" is very narow and EAMPTY!?"
Препоруке:
2
12
96 петак, 04 новембар 2016 17:34
Средњи систем
Слобода од тоталитаризма капитала, слобода од тоталитаризма државе. Sapienti sat
Препоруке:
6
0
97 петак, 04 новембар 2016 18:10
серпска сарма, а мож и пасуљ@ Средњи систем
"Најбољи" идиоти су "корисни идиоти"!? Јер, човек је, по његовој НАЈТАЧНИЈОЈ дефиницији "Zoon politikon" или ти ДРУШТВЕНА ЖИВОТИЊА! Тачка, крај! Свако, ко се ПРОТИВИ ДРУШТВЕНОСТИ људи, у које спада ИЗМЕЂУ ОСТАЛОГ и ДРЖАВА, НЕПРИЈАТЕЉ је ЉУДСКОГ РОДА! Ако је свестан, онда је ОТВОРЕНИ НЕПРИЈАТЕЉ (независно од тога да ли је БАНКСТЕР или ЗАГОВОРНИК КЛАСНИХ РАТОВА!?), а, ако је НЕСВЕСТАН, онда је "КОРИСТАН ИДИОТ"!? Узгред, да ли знате КО је у Лондону 1864, на Првом Конгресу Прве Интернационале ПРАВИО у СВЕЧАНОЈ ЛОЖИ друштво папа Марксу!? Sapienti sat, али стварно!
Препоруке:
0
10

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер