петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

„Чоколинда“ и српска привреда

Kоментари (33) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 09 децембар 2016 13:56
Дакле, ВРХ!
"задала озбиљан задатак хрватским деда-мразовима, може да им брада поцрни од Плазма кекса"
Препоруке:
53
0
2 петак, 09 децембар 2016 14:23
Аууууу...
Било ми је баш нешто сумњиво у вези те чоколадице са рижом(вероватно су хрвати инстиктивно осетили да је то нека српска подвала) па сам мало анализирао састав. И ево како под микроскопом изгледају зрна риже у њој:
http://www.czipm.org/Grafika/Foto/stev07.jpg

Хрвати, проверите ако не верујете мом микроскопу.
Препоруке:
35
1
3 петак, 09 децембар 2016 14:45
сер јошка
Хрвати су зликовци који су по пропису платили све бројне фирме по Србији које су невини Срби понудили на продају будзашто ...

замислите нису их још затворили него О НЕБЕСА раде! усред Београда, Оџака, Сомбора ...

а још су и наивчине које нису узеле стимулације за запошљавање радника као Кореанци, Руси или Италијани нпр...

и толико су преверзни да им смета кад деци Дубровника дајеш слаткише из државе која је бомбардовала "српски" Дубровник, на дан бомбардовања "старијег и лепшег" Дубровника .

ма све усташе бре
Препоруке:
24
32
4 петак, 09 децембар 2016 15:15
Форевер Јанг
Сер јошка, нису Хрвати криви. МИ смо криви.

Колико Срба зна да је НДХ 1942-1944 имала у Кнез Михаиловој амбасаду, која се није тако звала (звла се Kulturno središte), али јесте била амбасада? Не више од 100.
Колико Срба зна да је логор Старо сајмиште у том периоду био под управом усташке команде? Не више од 1000.

Колико Срба зна, да је Хрватска власник наших фирми у значајном проценту?Не више од 10.000.

Колико Срба мисли да је ПИНК култура српска култура? 10000000000....

Мислите ли да је Митровићев син тек тако пуштен на слободу након убиства? Ја не мислим.
Препоруке:
107
0
5 петак, 09 децембар 2016 15:20
једите се ктроати
Колинда,буш експлодирал од муке?
Бууууум!
Лако је њима,они имају Вучића,али и ми имамо Вучића,па нам је тешко.
То је тај парадокс.
А он,Вучић,ћути.
Препоруке:
31
2
6 петак, 09 децембар 2016 15:37
ZEMUNAC
NAS premijer, Veliki Vodja,upravo je izjavio je da nemamo problema sa HRVATSKOM robom koja normalno ulazi u Srbiju!No normalno bi bilo da ON LICNO trazi izvinjenje od gdje Kitarovic zbog fasizma I VRLO GRUBE PROVOKACIJE da odbije obicnu cokoladicu poreklom iz Srbije!No taj izdajnik je spreman SVE DA PROGUTA,da bi HRVATI DOZVOLILI otvaranje nekih poglavlja za EU,a on OSTAO NA VLASTI,jer je bas to domaci zadatak za zapad!Najbolji odgovor gradjana Srbije da promene premijera!Trebalo bi sada potraziti gdina Hana i gdina Devenporta i traziti DA EU kazni fasisticku reakciju gdje Kitarovic ili joj bar uputi OSTRU KRITIKU U MEDIJIMA sirom sveta!Ali nas vodja je MARLJIV IZDAJNIK,koji je na sve spreman da zadovolji STRANE NALOGODAVCE!DOLE MARIONETSKA VLADA!A pre dvadeset godina,GLUMIO je patriotu i nacionalistu,jer su tada nalogodavci TRAZILI TAJ NACIN da uniste Srbiju!KOJI BEDNIK!
Препоруке:
66
1
7 петак, 09 децембар 2016 15:49
Зоран Ђорђевић
Ми у ствари живимо у кроатократији. Да се не лажемо.
Сјајна формулација, похвала аутору.
Препоруке:
66
1
8 петак, 09 децембар 2016 15:50
Кнежевић Милан
Неће ово отрезнити ни једног кроатофила у Србији, господине Ђикићу; чак, шта више- појачаће агресију на сваки српски покушај трежњења.
"Круг двојке" је увек предњачио у "космополитизму".
Зашто?
Зато што су увек пролазили јефтиније од осталих Срба у свим поломима, којих је било превише и за много веће народе, а и зато што се у тај "регион" Београда никад није усељавао неко ко је "претекао" после тих полома и кланица, па да им после прича о томе- како изгледа у пракси тај "космополитизам", која је цена опраштања злочина других према нама, и одсуства свести о одговорности према сународницима који претрпе злочин, а "елита" га опрашта у име сумњивих мотива.
Има ту још којечега, но- то је суштина.
Све док Срби не почну дисциплиновано и истрајно да примењују реципроцитет, као најефикаснији вид бојкота- дешаваће нам се ружне ствари као народу.
Овај инцидент је добар доказ да је то непорецива истина, ма колико се то не допадало "свим нијансама жуте".
Препоруке:
65
5
9 петак, 09 децембар 2016 15:56
Сима
@Форевер Јанг


Колико Срба зна да је НДХ 1942-1944 имала у Кнез Михаиловој амбасаду, која се није тако звала (звла се Kulturno središte), али јесте била амбасада? Не више од 100.


Ја то нисам знао, а баш се занимам за тај део наше историје. Имаш ли који линк или књигу коју можеш да поручиш? Хвала

Колико Срба зна да је логор Старо сајмиште у том периоду био под управом усташке команде? Не више од 1000.


Хммм, зар није боље питање: Колико Срба зна шта је Старо сајмиште?

А да је било на територији НДХ, која је на изричиту молбу Немачке њој дозволила да руководе тим логором, то сам знао.
Препоруке:
37
3
10 петак, 09 децембар 2016 15:59
Аутор
Хвала Зоране

"петак, 09 децембар 2016 14:49 Зоран Ђорђевић
Ми у ствари живимо у кроатократији. Да се не лажемо.
Сјајна формулација, похвала аутору.
Препоручи коментар: 1 0"
Препоруке:
33
0
11 петак, 09 децембар 2016 16:12
Цвико
Стварно немамо проблема са хрватском робом. Роба улази, новци излазе, наш буџет празнији и празнији. Хрвати уопште нису гадљиви на српски новац, који се на путу од Београда до Загреба, претвори у евре, евролино, чоколино... Власник фирме која производи чоколадице је Хрват али они су толико алергични на Србе да место производње изазива националистичке еуфорије. Замислимо да је Колинда делила не чоколадице већ чоколаде, оне највеће, какав би то био националистички земљотрес. Чини ми се да смо још и добро прошли. Нисам националиста (у досијеу пише да јесам) а камоли шовиниста али одавно купујем у мањим продавницама, где је количина робе из Хрватске много мања него у "Идеји" или је чак ни нема. Зато ми је куповина односно контрола одакле је роба, лакша. Ово није бојкот, једноставно хоћу да покажем, да без хрватске робе могу да живим сасвим нормално. И онако успут. Наши медији врте рекламу на мелодији "да није јубави неби свита било"... Нека у хрватској пусте "сојчице девојчице", мало мор
Препоруке:
55
0
12 петак, 09 децембар 2016 16:18
цмок Торонто
Недостатак акције,реципротитета не оправдава чуђење и кукање...Шта нам раде...па могу да нам раде.
Доста серба летује у Дубровнику да би јели сербске чоколаде.
Равноду$ност је велика болест тела и ду$е.
Препоруке:
38
1
13 петак, 09 децембар 2016 17:48
srpske patriote...
Karakter patriotske stvarnosti je ludakokratija...
Препоруке:
5
22
14 петак, 09 децембар 2016 19:00
вуковац
Браво по сто пута браво, напокон да неко отворено и искрено каже суштину проблема.
Препоруке:
27
1
15 петак, 09 децембар 2016 19:04
Србин црнац, атеиста - смрт англоамеричкој нацифашистичкој империји
Кроатократија је нормала за "еврократију". Да би ЕУ добила тржиште Словеније они униште словеначку привреду, а да би Словенији надоместили изгубљено они им дају бившу Југославију да би продавали своје производе, нама су наредили да уништимо "Слободу" да би морали куповати "Горење", а исто то су урадили за своје пулене Хрвате у Србији, оно што они опљачкају преко својих банака и других метода надокнађују у Србији преко трговачких ланаца и предузећа за које су нам из ЕУ/САД стигла наређења да их продамо Хрватима. Укини то и видећеш одмазду Запада што их удараш по џепу.
Препоруке:
26
0
16 петак, 09 децембар 2016 19:16
Сељак Беземљаш
Прочитам текст и дам се у полусатно размишљање.
Када узмем у обзир шири контекст, логичко закључивање ми каже да су Хрвати великом већином католици а ми Срби комунисти.Добро за Тодорића а лоше за нас. Невесело сазнање.
Препоруке:
30
5
17 петак, 09 децембар 2016 19:37
треба!
Александар Б.Ђикић каже и ово: "...И коначно да наљутим многе, за мене је мерило кроатократије стање ћирилице у Србији...". Слажем се, и имам утисак да је процена од 90% латинице у јавној употреби у Србији умерено-реална. Али - за то је најмање крива Хрватска, ма колико јој то пријало.Кривци су искључиво Срби - како они на власти, тако и њихови бирачи који ништа не предузимају против тога, а колективно пате од погубне југоносталгије и југославоманије. Лупетања у стилу: мора се,знате - идемо у ЕУ, су изговори прихватљиви само за идиоте. Видите Бугарску и Грчку: где је тамо латиница??? Ако не цените себе и своје вредности, сви ће вас газити. Какви сте - и треба да вас газе!
Препоруке:
40
1
18 петак, 09 децембар 2016 19:56
Орвеловска Србија
Одличан чланак, слажем се за ћирилицу! Наши тзв.интелектуалци (какве све превртљивце и лицемере частимо тим називом!) су задојени титовим антисрпским комунизмом и не виде од њега ни Србе, ни Србију, ни језик и културу ...
Препоруке:
31
1
19 петак, 09 децембар 2016 20:06
brzi
Ovo se dogodi kada je sve politika umesto da bi bila sve ekonomija. Pravo pitanje kod vas bi trabalo da bude zašto ste uz činjenicu da imate tržište cca 10 miljuna potrošača garantovan ( Srbija+KiM+RS) uopšte prodavali večinu vaše prerađivačke prehrambene industrije jer bi večina komotna mogla da preživi na 10 miljonskom tržištu. Kde su se ekonomski šklovali vaši "veleumi" Mišković, Beko i Bubalo koji su bili alfa i omega privatizacije, neki na obe strane ( i kao prodavci i kao kupci) a neki kao prodavci.
Препоруке:
19
6
20 петак, 09 децембар 2016 20:12
Одбрана и последњи дани
Након свега, свих ових страдања од стране "братског" хрватског народа, југословенска идеја не би требала да нам буде ни девета рупа на свирали. Међутим, није тако. Код Срба се запатило југословенство, самоубилачки му стремимо, док осталим бившим републикама,не пада ни на крај памети. Иако о томе не треба уопште да расправљамо, код нас су честе расправе на тему југословенства. Кад кажете да не треба да га баштинимо, најчешћи одговор је - У Југославији се лепо живело,примала се плата,било је безбедно. Људи никако да схвате и прихвате да је са том државом готово. Идеја југословенства, коју велики број неодговорних популаризује у српском народу,има, између осталог, две изразито тешке последице по српско друштво. То је економско поробљавање од стране хрватског капитала, и пасивизација Срба у Републици Српској, како би под формом "некад се лепо живело" пристали на добровољно укидање РС и заједнички живот у унитарној БиХ. Велике су штеточине они који ту идеју промовишу.
Препоруке:
34
0
21 петак, 09 децембар 2016 22:32
Вера
У Градској библиотеци у Суботици су од пре пар година све већ постојеће књиге подељене на књиге на српском и на хрватском језику, а и писци су подељени на хрватске и српске, чак и они за које се и дан данас не зна тачно како су се за живота о својој националности изражавали. То је изазвало потпуну пометњу у ионако јадној и хаотичној расподели књига, те је постала права авантура пронаћи наслов који желите, односно открити у ком делу библиотеке се налази, и по ком критеријуму спада у српски или у хрватски део. Наравно да је набављена гомила нових "хрватских" књига и да је у само пар година запослено нових тридесетак потпуно доконих људи. У оквиру библиотеке налази се и одељење Амерички кутак.
Препоруке:
25
1
22 субота, 10 децембар 2016 00:54
Обсервантес
Сјајан г. Ђикић (очекивано)! Тако се пише. Хрвати су имали темпо, онај фаворизвани од споља, и он се темпорално зове: 20 година антисрпске пропаганде од спонзора који им је направио државу. Пошто је темпо потрошен време је за "пад на нос". У било којој интеракцији с Хрватима Срби односе победу. То се неће десити једино онда ако су историјске гњиде успеле да нахушкају Хитлера и данашње еквиваленте уз стационаран поклонички "ватикански благослов". Срби су симбол живота (оваквог или онаквог), симбол крста. Хрвати су злоупотреба крста. Та злоупотреба касније ће изродити шире цивилизацијеске несреће на овом простору. Они не знају да им Срби опраштањем отимају шансу да се цивилизацијски квалификују. Хрватима је јако тешко, никад теже! "Хитлери" недостају и престају! Инерција из немоћи је болна и тек ће бити. О Шиптарима накнадно, као каскадној рутини истог зликовца.
Препоруке:
17
2
23 субота, 10 децембар 2016 01:29
ел србињо, најшире
"У оквиру библиотеке налази се и одељење Амерички кутак".

кутак за спорни тренутак, пре свега кад је америчка историја у питању. два су главна историјска догађаја и два геноцида:
- насељавање северне америке - геноцид над индијанцима
-искрцавање савезника у нормандији - геноцид над остатком планете..

али да кажем нешто и на тему чоколинде. у србији се збијају шале, што и није лоше, иако сматрам да не би тако олако требало прећи преко овога изразито нацистичког испада узорите колинде. у питању је дискриминација једног народа, следеће је увођење расних закона, а потом плинске коморе.
Препоруке:
9
0
24 субота, 10 децембар 2016 01:38
ддд
Знате кад би неки наш тајкун могао да купи неку фирму у Хрватској, па никад. Код њих се зна, мрзе све из Србије. То само не могу да схвате Југословени.
Препоруке:
18
0
25 субота, 10 децембар 2016 01:53
марко
Ти хрватски тајкуни као Тодорић су пукли, то све опстаје на кредитима. Сама економија Хрватске је добрим делом заснована на кредитима они су презадужени. Од распада Југославије само су путеве изградили од кредита и странци су им узели доста хотела на Јадрану. Сад са масовном емиграцијом улазе у спирали пропадања, браћо моја само полако. Само је у Немачку од уласка у ЕУ 2013 до 2015-г отишло 60.000 Хрвата. А где је Иркса, Аустрија,САД,Канада,Аустралија,Нови Зеланд,Русија.
Свако ко нешто зна има да оде, остаће само ухлеби, домобрани злочинци, Црква...
А дугови има само да расту, смањује се тржиште, мораће да повећају све могуће порезе, мораће да штеде и онда ће масовно да пукну.
Крајина је празна, сад им из Славоније беже људи главом без обзира. Само полако браћо...
Препоруке:
18
1
26 субота, 10 децембар 2016 11:08
Цвико
@ марко,
У праву сте. Пре пар месеци један новинар "Вечерњег листа", писао је о проблемима "Дрнишког поља" које се раније звало "Петрово поље". Чланак је веома вешто написан али сваком ко је имало прозорљив упада у очи да је у том пољу, главни проблем , нестанак људи. Не Хрвата, Већ Срба. Због тога је "Петрово поље" пусто, у парлогу. Српски трагови се бришу. Зато се залажем да свако место ( ово сам писао више пута) без обзира да ли је у Србији, посебно Косову и Метохији, на територију републике Српске или Републике Српске Крајине, има свој сајт. Истина је да кога нема на Интернету, тај не постоји ни у садашњости. За прошлост, ови који су заокупирани питањем како опстати, не маре. Али ово морамо урадити за неку нову генерацију, која ће вероватно поставити ова питања. Хрвати, Албанци, Муслимани то раде а са чокпладом се сладе, док то раде.
Препоруке:
19
0
27 субота, 10 децембар 2016 11:33
Никола Јовандић
Феноменалан текст!
Да ли би аутор, кога необично ценим, удовољио мојој малој знатижељи и открио име уваженог интелектуалца с краја текста? Усудио бих се да погађам: био је то проф. др Мило Ломпар. Јесам ли у праву?
Препоруке:
11
2
28 субота, 10 децембар 2016 12:15
Аутор
@Никола Јовандић
Не, није у питању Ломпар.
Препоруке:
8
0
29 субота, 10 децембар 2016 17:39
Сељак Беземљаш
субота, 10 децембар 2016 10:08 Цвико
Леп предлог.Има ли тих сајтова?

Фолксдојчери су у Немачкој направили верне макете места из којих су отишли 1944.г.(неки су отишли 1963.г. на основу међудржавног уговора).
А имао сам прилике да у два села у Бачкој видим и да задњих 10 година обнављају своје урушене цркве и споменике својим свецима.У оба та села не живи ни један Немац.
Ово су моја узгредна сазнања, па сигурно тога има још.Колико?
Брани ли нама неко да почнемо са макетама и наравно са сајтовима.
И човек и село... стварно су умрли када их се више нико не сећа.
Препоруке:
13
1
30 субота, 10 децембар 2016 22:50
Цвико
@Сељак Беземљаш,
Хвала на похвали за предлог. Улепшали сте ми вече. Стварно, хвала. Сајтова има. Можете их наћи на линк везама сајта "порекло". Ту има доста података о Србима на Балкану а и шире. Погледајте сајт: мацуре, па моје кистање, ој крајино и друге на које ће те наићи ако потражите. Сајт мацуре ме је посебно импресионирао. Урађен је веома професионално и темељито. Мислим да је то пример односно да би то могао бити неки шаблон, калуп за прављење сајтова овог типа односно оног што предлажем.Још једном хвала и пријатно вече.
Препоруке:
9
1
31 уторак, 13 децембар 2016 01:01
Игор
Хвала за списак свих хрватских произвођача у Србији.
Препоруке:
4
0
32 четвртак, 15 децембар 2016 00:27
Majstor Bob
Ekonomski majstorluk je počeo sa Đinđićem, evo dovšava ga Vučko. Mi smo narod sa najgorim maloumnicima na vlasti.
Препоруке:
2
0
33 петак, 16 децембар 2016 00:57
Турас
Ђикић на крају илуструје суштину кроз реакцију професора и латиничног писма. Управу је тако "природна" Колиндина реакција . Није ни мало глупа за рватско окружење - "дапаче" .Тако господину Ђикићу реагује и "наш" премијер . У чему је онда проблем ?
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер