петак, 03. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Европски кец у америчком рукаву

Kоментари (45) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 21 мај 2009 23:09
Нимбус
Највећи шамар смо доживели од нас самих. Срдачан дочек Каубоја у манастиру Високи Дечани, је , можда, користан по мишљењу неког "визионарски" талантованог свештеника, али је увреда за Србе - православце. Зар нисмо довољно разапети, те нам недостаје још понижења, пометње и деморализације?
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 21 мај 2009 23:34
vlx
Ja se stvarno čudim osobama tipa Smajlovićke i Tijanića. Promenili su ploču pa smo tako u Utisku nedelje mogli videti Tijanića u odelu kako izdaje proevropske analize sa težnjom da se nezameri nikom. Smajlovićka sa svojom ambasadom i sada pozicijom predsednika UNS-a izdaje neke neutralne tekstove. Bajden tada nije bio potpredsednik SAD i Kosovo je barem formalno bilo u Srbiji.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 21 мај 2009 23:47
Nikola Turajlić
Neverovatno analitičan tekst.
G. Smajlović je upotrebila "magnetnu rezonancu" u skeniranju politike euroatlanskih prijatelja na Balkanu.
Suština njihove politike je da dokažu kako su oni veći muslimani od ajatolaha Homeinija i da se to vidi kako za račun muslimana mlate na Balkanu Srbe, pa i Hrvate ili Grke na Kipru.
Ovaj pokušaj anuliranja animoziteta muslimana prema njima, zbog podrške Izraelu u sukobu sa Palestincima, govori o zapadnim elitama, koje odnos prema ostatku sveta grade na njihovim izvitoperenim percepcijama stvarnosti, tj. željama koje nisu u koleraciji s ovom.
Pisac teksta nije istakao i promenu stila nove američke administracije koja sada u svetu istupa u rukavicama, stilom dobrog policajca, a i to je dio njihove predodžbe, da ostatak sveta to neće videti.
Očekivanja u svetu (više propagandna nego stvarna) da Amerikanci mogu promeniti svoju celokupnu politiku ulaze u sferu naučne fantastike.
Osvrnuo bih se još na to da ovakav bogohulni tekst ne može ostati bez zaslužene kazne, tj. da će biti upotrebljen svileni gajtan, s čim g. Smajlović već ima iskustva, kao i svoju kalkulaciju rizika.
Препоруке:
0
0
4 петак, 22 мај 2009 04:34
Srboljub Savic
-"... a, on ce ti oprostiti sto te je tukao, ...-
"Balkanski spijun" -Kovacevic-
Kao sto su svi krupni dogadjaji rezultat visestrukih, uglavnom sloznih, interesa, tako je i
ova poseta, iako ne krupna, sama po sebi, viseslojna.
Da li je rezultat naseg poziva (malo verovatno) ili
prihvacenog programa - diktata, nije najvaznije.
Srbiji, svakako nije bila potrebna jos jedna demonstracija sile i arogancije, maskirane uobicajenom farsom - laznim osmesima, ...
Svima nama moglo je biti jasno da SAD:
- ne zale ni jednog trenutka nase zrtve njihovog divljackog bombardovanja i razaranja,
- sledecih x godina nece odstupiti od otimacine
i "jacanja nezavisne drzave" (kakvih je jos)-KiM,
- diktiraju nas ulazak u EZ, uslovljavajuci ga
priznavanjem (ne mora formalno) tzv. "NDK" i ulaskom u NATO ("zreli da upadnemo")
["Shengen" je ustvari uslovljen priznanjem pasosa
"NDK" i NE-izdavanjem pasosa Republike Srbije
Srbima - "nasim"(stanovnici-drzavljani "NDK" ne
mogu biti drzavljani Srbije). Nasi izvestaji -!?]
-salju poruku Rusiji, da se nisu "dzabe angazovali"
pa mora biti jasno ko je gazda na Balkanu i Srbiji.
Evropi su odavno "pokazali"- nipodastavanjem, ko
je iznad EZ i "slavnih" drzava "stare" Evrope.
EZ je morala da, ne samo primi formalno, vec i da
pozdravi i "slavi" prijem zemalja, koje su i danas, daleko od minimuma za ulazak u "klub".
Tako, poseta nije nista novo, cak ni otreznjujuce. Da nemamo drzavu ni drzavnike, ne treba nam bolje
uverenje. Poseta-jos javna uvreda, nije nam bila
potrebna, a mogla se izbeci, da imamo diplomatiju.
Nazalost, s gorcinom pisem i ovaj komentar, svestan da je ustvari, besmislen.
S postovanjem,
S. Savic
Препоруке:
0
0
5 петак, 22 мај 2009 07:53
Cernisevski
Американци разумеју српску политику, која смера да реторички пружа жесток отпор признању Косова све док не буде могла да каже својим грађанима на референдуму: можемо колико сутра у Европу, уколико данас прихватимо независност Косова.

-ma jasno. Dotle ce nekako da se vuce ova agonija.
A onda ce jos jednom da budu ponovljene bajke o obecanoj zemlji, posle kojih ce porazena, iznurena, osiromasena i pocepana Srbija (tj, ono sto od nje bude ostalo) u jedan glas da vikne :
"Potpisuj !"
I to bi bilo to ...
Препоруке:
0
0
6 петак, 22 мај 2009 09:04
milorad
I mene je zaboleo osmeh oca Save.Pa mogao je bar da bude ozbiljan i da pokaže malo teskobe.
Helikopter?kao Milošević u Hilandaru.Monasi Hilandara su se bar gnušali.Hoćemo li saznati da li su baš svi monasi reagovali kao otac Sava?
Jadan Artemije.
Stvarno mi je teško.Zbog naroda na Kosovu.Kako li je njima?
Препоруке:
0
0
7 петак, 22 мај 2009 09:17
Прва Србија
Блага промена дискурса Љиљане Смајловић, зар не?
Препоруке:
0
0
8 петак, 22 мај 2009 09:49
необизантинац
Драго ми је да видим да сте постали још један грађанин ове "државе" који је свестан да ће се прича "никад Србија неће признати независност Косова" свела на чекање чувеног референдума о тој истој независности. Само што ће се он одржати у остатку Србијице и очигледно бити "позитиван" (у новоговору то значи политички реалан).Ужас (ужа Србија) нема алтернативу.
Препоруке:
0
0
9 петак, 22 мај 2009 10:16
Харалампије
Тај "европски кец" у америчком рукаву је одавно шарена лажа. Када су из ЗЕС с њим махали био је "изборна лажа". На жалост Србије, и поред ниске (негативне) стопе наталитета, има скоро половину грађана, "политичке деце" који верују, или се бар самозаваравају, да постоје шарене лаже. Одрастао човек олако не верује обећањима, још мање олако изговореним речима као што су: "сигурно", "коначно", "дефинитивно", ""заувек","непромењљиво", "неповратно" и сличним.
Препоруке:
0
0
10 петак, 22 мај 2009 10:22
Jasna Simonovic
G ili gdjo "Nimbus", mislim da niste dobro razmislili...Za Srbe i pravoslavce, a pogotovo ne za Hrista nije uvreda što je Bajden posetio Visoke Dečane...Pa to ne bi bili Visoki Dečani kada bi se zabranjivao ulaz ljudima koje god da su vere, rase, stepena greha....Naprotiv!...Žao mi je što g Bajden nije posetio i Hram Svetoga Save u Beogradu...Nadam se da će taj Korak biti u agendi g Obame kada bude dolazio u Beograd...Lepo je što je Boris uputio poziv....Kao i korak posete "spomeniku" postradalima za vreme NATO agresije (ako ga do tada uradimo), kao i korak skupštinskom zasedanju (ako je tada budemo imali)...Let us pray for that...
Препоруке:
0
0
11 петак, 22 мај 2009 15:58
Osmeh oca Save
Secam se kad su mi bivsi prijatelji sa 'najslobodnije srpske radio stanice' hvalili Savu Janjica kao prvog cyber svestenika. Mozda su znali nesto sto do danas nisam znao.

Strahovita kriza koja je planski prodrla u sve pore srpskog drustva zahvatila je i crkvu. To se vidi po menjanju odnosa u Sinodu, novih episkopa koji vrlo snazno proteziraju nova strujanja (danas osmeh, sutra liturgija, prekosutra kalendar, a uskoro i - Vatikan). Koliko dugo do vremena kada cemo poslati izaslanika da kao u davna vremena ljubi papsku (sultanovu) papucu?

Kada su monasi u Hilandaru ignorisali Milosevica, divili smo im se. Sada pricamo o hriscanskoj ljubavi, a kao da zaboravljamo da su neki u Srbiji zbog izjava (ali i akcija) 'visokog gosta' izgubili decu i najmilije.

Kakav smo mi to narod? Imamo li malo samopostovanja?
Препоруке:
0
0
12 петак, 22 мај 2009 21:20
Нимбус
Нисам приметио да је г. Каубој показао трунку жаљења за изречено и почињено; минимум "емпатије" за жртве. Кајање? Шта то беше?
Свети Синод је издао саопштење. Ја га не разумем.
Што г. ПП САД у Манастиру нису суочили са жртвама, да се покаје и исплаче? Да смо само слику гледали, без тона, могли смо помислити да је велики ктитор дошао на манастирску славу.
Препоруке:
0
0
13 петак, 22 мај 2009 23:36
вламил
@ Србољуб Савић

Нисте сами у уверењима које сте изнели. Слажем се са сваком реченицом Вашег коментара, (и, као и Ви, жалим због тога)! Рекао бих и да су коментари који запажају промене у писању Љ.Смајловић сасвим тачни. Забрињава та потреба (и најбољих) новинара да спроводе некакву натегнуту равнотежу приликом оцене актуелне политике. Тиме нам се несвесно поручује да је ситуација лошија од ове коју видимо и осећамо. Како другачије тумачити ово "посипање пепелом" осим да нам се, осим оскудице, враћају и "вунена времена". Самоцензура даје за право цензури, и неће проћи пуно времена, па да се "прихвати реалност"!
Препоруке:
0
0
14 субота, 23 мај 2009 02:16
Dragan Jovanovic Troglavski
Холбрук је свеједно веома самоуверено обавестио Београд да ће ускоро морати да бира између Косова и Европе, и да ће, у случају да изабере Косово, изгубити и Косово и Европу.

У оно се време чинило да је његова ароганција без покрића, но из данашњег угла делује пророчански.
==================================
Iz danasnjeg ugla njegova arogancija izgleda bez pokrica!

A sva ta Bajdenova posjeta je: "Trla baba lan .."

Neki govore da se vide znaci ekonomskog oporavka amerike?? Pa kriza, drugovi moji, jos nije ni pocela .. Tek cete da vidite koliko su oni suplji.
Dominacija dolara je na izmaku, u pitanju su mjeseci, a ne godine ..

"Kad se amerika prehladi, cijeli svijet kaslje", kazu!

Ja bih rekao da je ovo sida, te da su u problemu samo oni koji su s njima spavali, kao: Englezi, Albanci,

Predstavnici austrijske skole ekonomije tvrde da ce ovi drugi, koji se nisu zarazili, da imaju ekonomski bum kakav nije vidjen. Misli se na Kinu, Brazil, Rusiju ...

I uopste ova kriza i nije neka kriza, nego samo preraspodjela svjedskog bogatstva,

A Bajden je pozurio da se proba oduziti albancima,
prije nego li svijet postane OCIGLEDNO multipolaran, medjutim kasno je ...

A sto se tice EU: pogledajte sta su uradili madjarima. Kazu da im treba pozajmica od 25 mlrd??

Ili Irska (Mladjan Dinkic rece da treba slijediti njihov primjer) koja je duzna 1800 milijardi dolara, a ima manje stanovnika od Hrvatske
IRSKA:
Debt - external: $1.841 trillion (30 June 2007)
Population: 4,203,200 (July 2009 est.)
Препоруке:
0
0
15 субота, 23 мај 2009 19:48
узгред
Никад краја чудима у Србији! Испаде да је Милошевић био гори од Бајдена. И треба да пропаднемо кад тако мислимо.
Препоруке:
0
0
16 субота, 23 мај 2009 22:47
Нимбус
За г-ђу Јасну.
Пошто не волим да ставри остану неразјашњене: Довољно је и то што се нас двоје не слажемо око овог питања. О тим само-произведеним поделама, које се множе у недоглед, сам написао тих пар реченица.
Још нешто: може бити случајност, можда је чиста спекулација с моје стране,можда је и администратор иступио маказе од посла, али, ако погледате, број коментара на НСПМ се после Бајденове посете преполовио. Мени се чини да је у питању све дубље разочарање, произведено, добим делом, и од стране оних који треба да нам дају лични пример постојаности и достојанства.

За администратора: цензуришите ви моје поруке због наводног говора мржње или претњи насиљем колико сматрате да треба.(Мада, ако објавите нечију изјаву нпр "о Србији без Срба", и толико тога другог,већ сте нарушили принцип, а ја имам људско право да напишем да ћу се бранити, и како то мислим да треба радити). Ја ћу, за себе, сачувати право да на свадбу идем како доликује.
Препоруке:
0
0
17 субота, 23 мај 2009 23:49
Татијана
Добро, докле сва тe бесмислице о хришћанству. Какво хрићанство више! Као да смо ми Срби изникли овде преко ноћи? Мени је мука док слушам о тим хришћанским вредностима. Које вредности?! Те њихове врдности које су сопственка ове земље учиниле слугама туђина? Докле, људи, докле? Ама овде смо ми били, остали и истрајавамо, а они нам соле памет о некаквим вредостима. О каквим вредностима више?! Као неки се појавише конзервативци и опет нам причају о чему - о ХРИШЋАНСКИМ вредностима. Па, скуцајте се више на те даске и оставите слободне људе да мисле својом главом. А, не! Како је рекао овај свети итд. те како каже овај исти такав... Причате о неком психолошком рату. Па шта је психолошки рат ако није пометења у главама Срба о тим бесмислицама да треба волети онога ко ти убија нејач? Ајде више доста са тим. Била ми је мука када су после оног, како су га назвали, народног митинга, том истом народу гурнули свеће у руке. Зашто? За кога? Ма, не да смо им показали него су се заиста престашили. Како ми умемо да праштамо и све те бесмислице... Е, па зато нас и тамане. Зашто и не би?! И још нешто, нисам ни демократа, демократија је играрија, нисам ни комуниста, то је иста игра на различиту тему, нисам ни конзервативна, то ти је оно - ко ти је крив што си погрешно рођен, ја сам за то да си у својој земљи једнак с другима и да си већина ако си Србин у Србији. Хвала лепо. И поздрав неуништивом СУПЕРмодератору, модром од којекаквих удара споља и изнутра. Па, лаку ноћ.
Препоруке:
0
0
18 недеља, 24 мај 2009 07:30
tri
I ja razmisljam i osecam slicno kao @Tatijana. I meni je dosta uzaludnih prica o prastanju. Razumem Isusa sto propoveda pomirljivost I krotkost pred nepravdom I nesrecom jer je njegov otac Bog I zna da ce da vaskrsne. Ali moj otac sigurno nije bog I sigurno necu da vaskrsnem. Sve te price o prastanju mi lice na savet psihologa slabima I gubitnicima: posto si nemocan I bez alternative, a ti oprosti, bice ti lakes da zivis bez frustracije u dusi, nego sa dusom ispunjenom mrznjom I nemoci. Prastanje je savet za “posle bitke”, a nasa “bitka” valjda jos nije prosla.
Препоруке:
0
0
19 недеља, 24 мај 2009 09:01
Jasna Simonovic
TATJANA..Bes je najgori okidač po zdravlje i treba ga se kloniti...Da nije zle namere u vašem pisanju, vaš bi se predlog: “ja sam za to da si u svojoj zemlji jednak s drugima i da si većina ako si Srbin u Srbiji” i “skuckajte se više na te daske” mogao “isfiltrirati od mulja”...Pokušajte da u dobroj nameri o tome promislite “svojom glavom” ....Iz čega smo “mi Srbi” iznikli, možete se obavestiti u mnogim knjigama, naročito koje se tiču svetosavlja...O hrišćanskim vrednostima, kao i o drugim pravim verskim-običajnim vrednostima, iz kojih je izniklo čovečanstvo, možete se obavestiti u sebi samoj, ako se zagledate u...prave vrednosti! Zloupotreba tih vrednosti je nešto sasvim drugo...Praštanje, kajanje, itd ne znači da ne treba isterivati pravdu i ostavljati nekoga u grehu koji smo apriori oprostili...ali u tom cilju svakako treba nešto učiniti...Nije dovoljno “nositi sveću”, to se slažem, ali mislim da podcenjujete narod u kome živite...Niko narodu nije gurnuo sveće u ruke, narod nije “malo dete”!
Nisam shvatila šta to trpi Supermoderator...molim objasnite...
Препоруке:
0
0
20 недеља, 24 мај 2009 23:47
хиперборејац
а таман саm мислио да сам параноичан.. да само мене банује администрато(=цензор).
темпорерни пробој грандоманије :-)

Да и НСПМ је почео да користи маказе за исецање стварности... то је увек било почетак краја .
Штета.. толико пута сам то видео
Препоруке:
0
0
21 понедељак, 25 мај 2009 02:15
НСПМ web
@ хиперборејац
а таман саm мислио да сам параноичан.. да само мене банује администрато(=цензор).
темпорерни пробој грандоманије :-)

Да и НСПМ је почео да користи маказе за исецање стварности... то је увек било почетак краја .
Штета.. толико пута сам то видео


1. Коментари читалаца су на овом сајту, ОД ПОЧЕТКА, били модерисани (ако вам више годи & прија, нек буде цензурисани). И тако ће и остати: коме се више свиђају немодерисани/премодерисани сајтови (знате вероватно и сами који су то у Србији) мораће да их потражи на другом месту.

2. Истине и прецизности ради, нико вас није "бановао": ниједан корисник, без обзира на то ШТА ЈЕ ПИСАО, није на овом сајту "одстрањен" - а далеко да није било кандидата (наравно да је "бановање" бесмислено ако нема регистрације). А да би уопште постојала модерација, извесни ставови или целе поруке морали су бити избачени. (О тужби не бих овом приликом.)

3. А били смо на време упозорени да добра модерација подразумева да нема јавног образлагања одлука зашто се нешто (не) објављује: немојте (не мислим овде само на вас лично) да нас убедите да је а) пуштање ваших жалопојки и б) комуникација с коментаторима заправо наша највећа грешка?!

поздрав од
"(супер)цензора"
Препоруке:
0
0
22 понедељак, 25 мај 2009 20:04
simonida
оно шта сиромах бошко јакшић, ваш колега не жели да види, видите ВИ а и види се из авиона! АМЕРИКА тренира строгоћу али рафинираније и суптилније! АМЕРИКА не жели о НЕЗАВИСНОСТИ КОСМЕТА да расправља, то је за амере завршена ствар! она тражи јасно и прецизно; да СРБИЈА буде конструктивна што значи: лагано или МЕКО, као би се изразили НАШИ ЕКСПЕРТИ, признавање ЛАЖНЕ ДРЖАВЕ, одустајање од повезивања са РЕПУБЛИКОМ СРПСКОМ и одустајање од ометања ЛАЖНЕ ДРЖАВЕ у њеним аспирацијама и комуникацијама са светоми и још оно далекосежно - што мање контакта са МРСКОМ РУСИЈОМ! захтеви делују УЛТИМАТИВНО, БРУТАЛНО СТРОГО, забрињавајуће!велики домаћи задатак за нашег вољеног и насмејаног преседника којег сте ја како добро упознали!
Препоруке:
0
0
23 понедељак, 25 мај 2009 20:31
Зоран
Ja не видим разлог да се толико прича о САД јер нас условљава. Можемо да се приклонимо Кини или Рисији и да уживамо.
Препоруке:
0
0
24 понедељак, 25 мај 2009 22:03
Alexander X
@NSPM web
Vi niti bilo koji “dobrotvor” od vase fele jednostavno ne mozete da pomognete da se gresnik “spase” od nedolicnog komentara. Sam vas poziv za trazenje “drugih” sajtova je uctivo izvinjenje za posao kojim se bavite. Ova lakrdija u koju je zapalo Srpsko novinarstvo ili ti pisana rec je nevidjena u svetu. Urednici listova su se povezali i ustupaju prostor gostujucim urednicima u sopstvenim listovima pa sve u krug. Nista uvredljivo ne napisah za autora clanka (komentar je bio vise hronoloski) ali ne vide belog dana. Akcenat komentara je na Srpskoj Politickoj Eliti i mestu gde je zapala. Mozda ste vi suvise zauzeti sa “Yes Sir” ili je vas intelektualni deo bio uspavan prilikom citanja mog komentara ali Srpskom Novinarstvu bez otvaranja nema buducnosti. Ako treba ucicu Mongolski da bi procitao sta me zanima ali ne mogu tolerisati vas ugao “ovo je moj sajta i ja sam gazda”. Umesto da lovite kosmicke odgovore i prenosite nebulozne analize usmerite se na politicku elitu koja vodi ovu zemlju i pitajte pitanja, trazite odgovore za sve sto nema smisla sve dok ih ne dobijete. Zahtevajte da se uvrsti u protokol poseta da visoki strani gosti moraju da stanu pred stampu u slobodnoj zemlji i odgovare na pitanja. Ovako ponizni nikome ne sluzite i sve se svodi na honorar koji dobijate. Ugledajte se na Iracane, “Cipela Srpskog Novinarstva” mora da poleti, ili ce narod cipelama po vama. A moc vasih makaza nece vas spreciti da bar ovo procitate.
Препоруке:
0
0
25 уторак, 26 мај 2009 12:34
Jasna Simonovic
ALEXANDER X, nisam shvatila u čemu je vaš problem sa nspm, niti da li se odnosi samo na nspm ili celo novinarstvo...Ipak, shvatila sam vašu kritiku srpskog novinarstva. Slažem se da se ona može podvesti pod “Yes Sir”, čak i kada sami novinari projektuju želje toga Sir-a! (Iz nekog mog ugla mi se nalazimo u samom predvorju visokog novinarstva koje krči put istini)...Ipak, morate se naučiti da tolerišete pravo vlasništva, odnosno osnivača...Mi više ne živimo u samoupravljanju u kome je sve svačije, a ništa ničije...
I nemojte sanjati o gadjanju cipelom da bi se neko probudio...I meni su takve scene simpatične na tv-u i u filmovima, ali covek je ipak civilizovano biće...
Cipele na noge, pa kod nekog novinara da vam napiše šta želite, ako se još niste usudili da to sami uradite jer mislim da imate slobodu da kažete, što jeste preduslov za pisanje...
Препоруке:
0
0
26 уторак, 26 мај 2009 22:55
хиперборејац
Јасна ово ипак није пристојан комантар :

"3. А били смо на време упозорени да добра модерација подразумева да нема јавног образлагања одлука зашто се нешто (не) објављује: немојте (не мислим овде само на вас лично) да нас убедите да је а) пуштање ваших жалопојки и б) комуникација с коментаторима заправо наша највећа грешка?! " ( NSMP web > хиперборејцу )
То озбиљно новинартство не ради.

НСПМ , дефинитивно , има неки проблем.. са нама који га пратимо још од оног доба када је у импресуму помињано чувено " Vreme"
Препоруке:
0
0
27 уторак, 26 мај 2009 23:51
Нимбус
Сад видех ову препирку са администратором. Извињавам се ако сам и најмање утицао на избијање варница. НСПМ је посебан и зато што чува културу дијалога. Нисам фрустриран због `маказица`. (Навикао).Моје дилеме су:
- Без обзира на `дискреционо право`, неки објективни критеријум у цензури мора да постоји. Ако би нека (јавна) личност, чије сте ставове овде пренели, у свакој другој пост-комунистичкој земљи БЕЗ СУМЊЕ била лустрирана, зашто ја то не смем да напишем као свој став (јер, сматрам да је не-лустрирање један од главних разлога садашње дубоке друштвене кризе из које скоро да је немогуће да се без `тешких рана` исчупамо)? Итд...
- Нису сви који прате НСПМ из исте касте. Укрштање ставова ми се чини "животније", потентније, ако хоћете. Претераном стерилизацијом можете добити само претерану стерилизацију.
Но, није спорно, кућа је ваша...
Препоруке:
0
0
28 среда, 27 мај 2009 00:44
Татијана
За Јасну
Ето, јавио се неко с правом на изрицање истине о историји Срба. Да каже да Срби не постоје пре Немањића и св. Саве. Па,забога, шта су Срби радили на овим просторима, а и шире пре династије Немањића? Да ли су имали своју српску веру? Имали су, постојали су. Српска историја није почела ни од св. Саве, нити 1945. године, нити од 2000-те. Хроничари Косовског боја су, на пример, јасно у књигама које сам ја свакако прочитала, а и многе друге, написали када се десила та битка, с обзиром да је ово 7517. година по српском рачунању времена. Рачунајте.
Човек је у овом времену или апатичан, депресиван, што је најчешћи случај, али нажалост нема довољно бесне критичне масе. Српски народ има разлога да буде разорчаран, по ко зна који пут је намагарчен. У његово име иступају комунисти свих боја, не либећи се да облаче свакојаке мантије. Бес је природно осећање човека када спозна неправду. Тачно је да Срби нису мала деца, као што је истина да постају врло љути када виде да којекаве банде од њих праве будале.
Плаћених и убеђених проповедника ће увек бити. Неки су држали срп и чекић, неки крст, неки жуте звездице. Нико од слушалаца понуђених лажи и илузија не би требало да има потребу за искајавањем наметнутих грехова. Ако те неко нападне логичније је узети пушку него свећу. Много свећа за српске душе упаљено је што људи на време нису узели пушке.
Човечанство није могло да изникне на "хришћанским вредностима", јер су цивилизације света мало старије од виртуелне појаве Исуса. Та религија нам је наметнута да бисмо били вечно покорни и имали осећај кривице. Користили су то сви режими на овом трећем "камену" од Сунца, плавој планети, два миленијума, а и сада под сјајем жутих звезда.
Не спорим да је леп осећај гледати у пламен свећа. Доноси то мир. То је архетипски, човек је увек желео светлост и топлину. Све под условом, бар што се Срба тиче, да имају слободу. Мрак окупације свеће никада нису одагнале.
Не зовем се Татјана него Татијана
Препоруке:
0
0
29 среда, 27 мај 2009 07:29
Jasna Simonovic
Gdjo TATIJANA,

Drago mi je sto ste se zagledali u prave vrednosti u sebi i što se vaš bes sa svih kojima ste želeli da se “skuckaju na krst” skoncentrisao na mene...sada mi je već lakše...Nijedna istorija nije počela od određenog trenutka, pa tako ni srpska, nijedan čovek nije počeo niti 7517. niti u nekom odredjenom datumu, kako i zašto dolazimo na ovaj svet to će nama ostati “slatka tajna” još dugo ...Da bismo do te tajne ili apsolutne istine došli, kako kažete, mnogi su se držali za zvezdu, mesec, krst, srp, čekić..ili jednostavno za ništa...Ne znam zašto srpski narod nije 7517. godine odlučio da se zabarikadira u neki čelični oklop te ostane “nedirnut” skoro 715 godina...Da li nije iamo puške ili pameti? ...Ne znam da li je neko van “Srba” i postojao, i da li je i “on” bio Srbin..Ali kao “Srpkinja” znam da su neki moji preci prihvatili hrišćanstvo, kao što su neki drugi ljudi prihvatali druge religije na kojima su opstajale, ponovo se javljale i ne znam šta već radile civilizacije...Ne znam šta bi bilo da njih nije bilo, da li bismo i dalje znali zaboravljene jezike, neispisana slova , itd. ali verovatno Bog za čoveka namenjuje neku najbolju varijantu opstanka, pa se time tešim...
Drago mi je što u plamenu sveća osećate mir. Tako je i narod osetio mir držeći sveće u svojim rukama...Zašto su se neki uhvatili oružja, umesto sveća, to je pitanje koje ne tražite samo vi, već i ja...Verovatno zato što nije bilo dovoljno pameti da npr. ekonomiju usmeri u pozitivnom pravcu...realnom ili virtuelnom, zovite kako hoćete...

Nije loše imati osećaj krivice, ako si zaista krivac i nadješ pokajanje....Evo ja sam kriva što sa vaše ime napisala nepravilno, i izvinjavam se...
Препоруке:
0
0
30 среда, 27 мај 2009 09:00
Alexander X
Jedno iskreno pitanje za “Richtere Beogradskih Sajtova”, posto u “post modernom samoupravljanju” nisam izgubio vise od 10-setak dana u Januaru ove godine pa ne poznajem pravila. Zanima me sta znaci izvorna srpska rec moderator (moderacija). Dali je to osoba koja prati trendove u modernom novinarstvu i zaduzena je da ih plasira u sopstvenom listu ili sta je zapravo znacenje reci, odnosno koja je uloga moderator (supermoderator-jel taj moze po pet komada sa istim makazama u cugu bez vadjenja). Sta to moderatori zapravo moderisu odnosno rade I kome su odgovorni uredniku, beti, sigmi, alfi ili udbi (nekom vidu). Mozda nisam proveo duze od 5 dana u orginalnoj verziji samoupravljanja, takodje me zanima da verzirani sticenic(i)a pomenutog sistema objasne cije je intelektualno vlasnistvo komentar citaoca (kada vec pomenuse privatno vlasnistvo). Ko je odgovoran za komentar i da li neko bolje razmislja ili brine za citaoca-komentatora od njega samoga.
“А да би уопште постојала модерација, извесни ставови или целе поруке морали су бити избачени. (О тужби не бих овом приликом.)”
Takodje posto smo na Balkanu ne mislite nista lose ako je predlog da se obuju nanule ili mozda cak klompe pa da pojedini komentatori koji ne razumeju svaki treci komentar odsetaju do predlozenog novinara ne da im napise nego prevede ili razjasni o cemu se ovde diskutuje. Komentari tipa mi se slazemo ali vama je potrebna novinarska pomoc vise zalaze u sferu psiho-analiza ili dijagnoza a za to je ipak potrebna licenca u javnom publikovanju.
“Let u(s) pray for that” and go to The Economist or Al Jazeera just to see how they do it over there. Or lets pray for Biden and his health ili ti “cuvajte mi Bajdena kao zjenicu oka svog” – (B)roz (T)ito, ne nisam mislio na Borisa Tadica i njegovu diktaturu, “Jer novi izbori ne bi doneli nista novo” Svako poistovecivanje sa komentarom je cista tendenciozna slucajnost, orginalni komentar ne podleze univerzalnim zakonima modernih secikesa.
Препоруке:
0
0
31 среда, 27 мај 2009 14:05
симонида
Татијани и Јасни, можда је ово био судбински сусрет Сунца и Крста. можда сте се пронашле у овом свету који није бољи од ниједног претходног само што је постао много, много МАЊИ!тачно је: СРБИ рачунају време много раније пре христа, тачно је да се у црквеним књигама помиње да је студеница изграђена 6822 године...тачно је смо као народ примили хришћанство , нека србска племена, много раније него што то биљежи историја...али да ли је то уопште важно? религије имају своју сврху постојања и не би је римски императори ни примили да нису распознали на који начин ће моћи путем нове вере учврстити своју империју. жалосно је да они који су прогањљани због вере у некој будућности буду прогонитељи...србске многобожачке свештенице сучиниле да се " шири реч божја" док хришћански свештеници контролишу да ли се "реч божја извршава" док је народно многобожачко песништво изворно полазиште ДУХА србског народа. нова руска истраживања показују да је појава ПРАВОСЛАВЉА код словена много старија од хришћанства и да је дубоко укорењена у народну религију...јуриј петухов сматра да је хришћанство настало као "крвна вера" и заживело због тога што се потпуно слагало са дотадашњим паганским обичајима...свеједно и свећа је на неки начин замена за сунце и она даје светлост, такву каква јесте,што не би требало да значи да се међусобно не поштујемо и волимо, и да нам ништа не стоји на путу, чак ни вера, да волимо свој народ и прижељкујемо му будућност много бољу од ове у којој је бачен и којој сада страда " на очи божје"!
Препоруке:
0
0
32 среда, 27 мај 2009 22:24
Jasna Simonovic
SIMONIDA...Sjajno ste napisali vašu mirotvornu poruku..hvala lepo što ste se uopšte pozabavili prepiskom Tatijane i mene...
Mislim da mene ipak niste dobro shvatili... Moja je želja bila da gdju Tatijanu, koja ima mnogo znanja i želje za srpskom istinom (kao i ja!), zamolim, ako ne posavetujem, da u tome ne koristi bes i “želju da se neko skucka na krst”...Potpuno bih isto reagovala da je gdja Tatijana rekla “skuckajte se na zvezdu petokraku, na mesec, ili bilo šta drugo”...Ovde se nije radilo samo o hrišćanstvu...
Naravno, zloupotreba vere kroz religiju i korišćenje religije za “niske strasti” je nešto sasvim drugo i zahteva svaku osudu...
Kao “pravoslavni hrišćanin” verujem da sam Hrist negde U MIRU žali što su se vodili ratovi pod imenom hrišćanstva ili što ljudi slave Božić i Uskrs, a istovremeno zanemaruju rodjendane i odlaske na onaj svet svojih najbližih, pa se još svadjaju oko datuma Božića!
Kao “vernik” duboko verujem da nijedan sin Božji ili Božji izaslanik nije ostavio svojim sledbenicima u amanet svoj “zaključani” već “otključani” mozak ...
Kao primitivno biće, verujem da je svaki uspostavljeni kontakt, kao i ovaj sa Tatijanom i vama, prava blagodat za moj lični život...zato nerado prepuštam stranputici svoje neznanje i tudje ishitrene reakcije tim povodom...
Sunce i Krst odavno su se sudbinski sreli, a ja oduvek volim svoj narod, i lokalni i globalni, ali nažalost ne mogu da poštujem ljude dok ne nauče da kritikuju a da se pri tom ne rugaju ... Naravno, dok se ne izvine...
Препоруке:
0
0
33 четвртак, 28 мај 2009 08:27
Jasna Simonovic
HIPERBOREJAC, vi ste dobro uocili da nspm ipak ima problem...(ne znam šta je "cuveno "vreme", nisam pratila...)..u svakom slučaju oni jesu ušli u javno obrazlaganje cak i svojih načela, i pored "upozorenja"...Ne znam ko je dao to "upozorenje", ali možda je i taj "punkt" ili "osoba" promenio mišljenje s obzirom na stepen slobode koji je vec doneo kvalitet društvu...po mom mišljenju...
SIMONIDA...to je dobro što Amerika traži od Srbije da bude konstruktivna...nisam do sada u konkretnom "hodu" po institucijama uopčila da te konstruktivnosti ima, ovde se radi samo rasprodaja i to uglavnom tudjeg...
Препоруке:
0
0
34 четвртак, 28 мај 2009 09:33
симонида
"у 15-ој години жарко сам желео знање. у 30 -ој сам могао да стојим. у 40-ој нисам имао сумњи. у 50-ој сам спознао Заповест Неба. у 60-ој сам већ слушао ту Заповест. у 70-ој сам могао да следим жеље свог духа не прекорачавајући границе оног шта је исправно..." Конфуције о свом духовном развоју( 551-479 п.н.е.)
Препоруке:
0
0
35 четвртак, 28 мај 2009 11:03
Jasna Simonovic
SIMONIDA; Prelepo što ste nas podsetili... Hvala...Lep poklon, barem meni, za Spasovdan...
Препоруке:
0
0
36 четвртак, 28 мај 2009 11:23
НСПМ web
@ Jasna Simonovic
HIPERBOREJAC, vi ste dobro uocili da nspm ipak ima problem...

Ако НСПМ има икакав проблем, то би једино могла бити тежња да СВИ корсници/коментатори буду задовољни!

u svakom slučaju oni jesu ušli u javno obrazlaganje cak i svojih načela, i pored "upozorenja"...Ne znam ko je dao to "upozorenje", ali možda je i taj "punkt" ili "osoba" promenio mišljenje s obzirom na stepen slobode koji je vec doneo kvalitet društvu...

У "начелима", како кажете пише ДА НЕМАМО ОБАВЕЗУ а не да НЕЋЕМО или да нам је ЗАБРАЊЕНО образлагање одлука. Повременим образлагањем одлука заправо показујемо шта (не) желимо на НСПМ сајту, тиме усмеревамо (да не кажем модеришемо) коментаре.

Сад сви размислите да ли је знак слабости или снаге кад пустимо коментаре незадовољњих или оних који нас критикују да нешто њихове нисмо објавили?!

поздрав од
(супер)модератора
Препоруке:
0
0
37 четвртак, 28 мај 2009 12:45
Татијана
Баш сам се обрадовала што се се главни комесар за сва наша гледишта (ничим изазвана), особа Јасна јавила, похвалила или покудила ставове неких коментатора на овом сајту. Сви ми смо, колико разумем, сужени на призму њеног погледа на свет и све. Дала је себи за право да презентује своје виђење на наше погледе.
Одакле јој порив да даје плусеве, односно минусе на туђа мишљења. Госпођа Симонида би, вероватно, требала да буде задовољна Јаснином похвалом, мени нуди покајање, ко зна ком искупљење за оно што мисли и то напише. Узела је, захваљујући таквом менталном склопу, да преводи оно што је јасно написано. У свему томе нејасна је њена потреба да баш сваки текст зачини баш њој познатим истинама, а свако од нас зна те "буквице".
Госпођа Јасна, упорна као што јесте, нуди нам у старту потребу за аутоцензуром, да не "богохулимо", па ма шта то значило. Не смемо преко Рубикона, можемо само да се играмо "Рубиковом коцкицом". Никако не смемо да посумњамо у већ одавно скуцане вредности! То што је читав свет огрезао у лажи, покварености, баш духовном сиромаштву, није наше да размишљамо. Наше је да трпимо, никако да се супроставимо, никако да имамо осећање беса због неправде.
Добро, госпођа Јасна трпи, у име свих нас, мада то нико не захтева од ње, зато што ту и тамо искочимо из свима нама знаних флоскула. Била би задовољна да има колону истомишљеника. Њена виђења стварности некоме изазову порив да одговори. Онда ова госпођа то искористи за - полемику. Јавља се она и без тога. Основно је питање: Зашто се јавља? Добро, ако сада напишем да су на Мадагаскару угрожена права гуштера зато што нападају жабе у јулу месецу, да ли би сте ви, остали, не рачунајући госпођу Јасну, реаговали на то?
Ми смо ти који трпимо да сваку нашу мисао неко "дежуран" анализира. Данас је четвртак, пада киша, добро је за пшеницу.
Препоруке:
0
0
38 четвртак, 28 мај 2009 14:49
Jasna Simonovic
NSPM web..
Sve prihvatam i slažem se, mislim da ste onda u objašnjenju Hiperborejcu upotrebili pogrešan glagol "upozoreni" što neke od nas dovodi u nedoumicu...Izvinjavam se na prijateljskoj opasci...
Препоруке:
0
0
39 четвртак, 28 мај 2009 14:57
Jasna Simonovic
TATIJANA..ovaj komentar je sjajan, ali ne treba da ga pišete u prvom licu množine, već jednine...Ne treba da se obraćate trećem licu jednine, već drugom licu jednine...to sam ja!Pokušajte da ga tako napišete, pa ću vam odgovoriti na pitanja koja vas interesuju...
Препоруке:
0
0
40 четвртак, 28 мај 2009 15:49
Jasna Simonovic
TATIJANA...eto, sad vas razumem...ima besa u mom prethodnom komentaru...izvinjavam se...Ipak,
1. Nisam komesar već komentator nekih od tekstova na nspm-u...
2. Nije lepo što komentar počinjete ironijom i uvredom...(mene!)
3. Nemaju svi komentatori ista gledišta kao vi...nisam zapazila, navedite nekog...
4. Sebi uvek dajem za pravo da prezentujem svoja vidjenja..
5. Ne dajem pluseve i minuse, to se tako vama čini...(ako baš hoćete, dajem samo pluseve)...
6. Nisam shvatila šta ste mislili za “bukvice”....
7. Poštujem vaše mišljenje o meni...
8. U pravu ste, autocenzura je potrebna...Čudi me da ne znate šta znači “bogohuliti”...
9. Ne znam šta je asocijacija na Rubikona, šta na kockicu, ali mi je to simpatično...
10. Nije čitav svet ogrezao u laži, pokvarenosti itd. Naše je da razmišljamo, da ne trpimo, da se suprotstavimo, da imamo osećaje, pa i besa zbog nepravde, ali ne besa koji će nekoga “skuckati”... Ne znam šta su to “skucane vrednosti”, više volim “iskucane vrednosti”...
11. Da, trpim u ime “svih nas” (kao i mnogi ljudi), ali mi je to trpljenje čast jer volim svoju otadžbinu...
12. Ne bi mi bilo zadovoljstvo da imam kolonu istomišljenika, već da budem u društvu ljudi koji misle i da zajedno budemo u pravu po pitanju konkretne stvari
13. Polemika je zdrava
14. Da su na “Madagaskaru ugrožena prava guštera zato što napadaju žabe u julu mesecu”, razmislila bih šta je sa pravima žaba...da li bih reagovala, zavisi od mnogo čega, nezavisno da li bi neko drugi reagovao ili ne...
15. Našu misao uvek neko “dežuran” analizira...u pravu ste...ko zna gde i ko zna kad...I ja molim Boga da je dobro izaanalizira...Na dobrobit svih nas...
16. Da, “danas je četvrtak, pada kiša, dobro je za pšenicu”...
17. Hvala...Have a nice day...
Препоруке:
0
0
41 четвртак, 28 мај 2009 17:05
симонида
Слобода значи, пре свега,не лагати.Тамо где се множе лажи најављује се тиранија или се она наставља - Алберт Ками(1913-1960)
Препоруке:
0
0
42 четвртак, 28 мај 2009 18:29
НСПМ web
@ Jasna Simonovic

NSPM web..
Sve prihvatam i slažem se, mislim da ste onda u objašnjenju Hiperborejcu upotrebili pogrešan glagol "upozoreni" što neke od nas dovodi u nedoumicu...

Да, у праву сте! Испало је да нас је упозорила нека УДБА, БИА (или макар ЦИА), заправо су нам упућенији препоручили да не улазимо у тзв. мета расправе!

Извињавам се на непрецизности,

(супер)модератор
Препоруке:
0
0
43 четвртак, 28 мај 2009 22:19
симонида
толико је МАЛО потребно...данас је четвртак, пада киша и добро је за пшеницу...тамо где станује љубав лако се разумети!
Препоруке:
0
0
44 четвртак, 28 мај 2009 22:57
Jasna Simonovic
NSPM web...Hvala...

Volela bih da i Hiperborejac pročita vaš odgovor...
Volela bih da mladi ljudi, ako ovo čitaju, od vas nauče šta znači kultura ponašanja, šta znači razmisliti svojim mozgom i šta znači reći „da, u pravu ste“...
Volela bih kada bi ljudi uvideli koliko jedna reč može zla nekome nepravedno da nanese, i to ne zato što je neko rekao ili napisao, već što je nije ispravio ili mu neko na nju ukazao...

„Da, u pravu ste“...su reči koje su, verujem, mogle verovatno i da spasu Jugoslaviju od bombardovanja, da ih je napisao Srdjan Petrovic, direktor KPMG Jugoslavija 1998. godine, kada je najveći belgijski koncern Solvay želeo da otvori svoju prvu farmaceutsku firmu na Balkanu baš u Beogradu..

Srećna slava, Beograde!
Препоруке:
0
0
45 четвртак, 28 мај 2009 23:58
Jasna Simonovic
SIMONIDA...sloboda i ljubav daju istinu...bez vas ova prepiska ne bi bila tako lepa...nastavite da nas podsećate na ljude koji su svetionici čovečanstva...

I kao neki epilog, a da bih nekako sve što smo polemisali dovela u vezu i sa originalnim člankom Ljiljane Smajlović, kojoj se i izvinjavam i zahvaljujem što smo pod okriljem njenog teksta imali šansu da se "sretnemo", dodaću da čvrsto verujem, da je na mestu direktora KPMG Jugoslavija, "sedea" Amerikanac, da bi ta osoba meni rekla: Da, u pravu ste...
A u Srbiji bi se tada "skockale" firme Solvay, Shering-Plough, Pfizer, itd. pa čik da bi ih onda neko gadjao...
Hvala svima koji su me razumeli...
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер