недеља, 28. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Напредна Србија

Kоментари (21) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 15 јун 2009 12:28
Вламил
Још један одличан текст о "напредњачком чуду". На тренутак сам уобразио да је П.Игња читао моје коментаре са сајта НСПМ о овој теми. А онда сам схватио да му то и није требало. То, уосталом важи и за сваког другог, бар што се тиче СНС и његовог "чуда" уз "малу помоћ пријатеља".
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 15 јун 2009 12:45
El Jefe
Nepismeni su glasali za Tomu?Na osnovu cega to tvrdite?Covek ne mora da bude pismen pa da vidi sta se desava u zemlji?Sa druge strane tvrdite da smo-Konzervativno ,zatvoreno,ksenofobicno,radikalizovano drustvo a da su demokrate na vlasti- Opljackale drustvenu svojinu,dovele do nezaposlenosti, procerdale novac na gluposti.....Pa jesmo li onda sa pravom ksenofobicno ,zatvoreno, radikalizovano drustvo?
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 15 јун 2009 17:31
МП
1.„Направљене су катастрофалне грешке у економији, опљачкана је друштвена својина, приватизација није донела ништа осим незапослености, новац од продаје друштвених и државних фирми проћердан је на глупости, уместо да буде инвестиран у производњу.“
2.“Људи који су били за промене, преварени су. Револуција коју су извели претворила се у издану револуцију. Издале су их вође, које су се обогатиле. Јесте фарса, али бирачи у Земуну и на Вождовцу пронашли су новог месију у Томи Николићу. Они писменији нису на изборе ни изашли.“
Да ли месија може постати нови Краљ Србије.Насмејали сте се?Немојте двапут.
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 15 јун 2009 17:55
Nikola Turajlić
Lelek odzvanja Srbijom nakon lokalnih izbora, a najglasniji su intelektualci "prodemokratske" provinijencije. Pobeda naprednjaka je skoro proglašena kao naznaka smaka sveta, koji će uslediti po parlamentarnim izborima.
Šta je toliko strašno u pojavi i verovatnoj pobedi naprednjaka na budućim parlamentarnim izborima (zbog besa, protesta, razočaranja ili očaja). Objektivno se neće ništa promeniti. U modernom svetu su demokratski izabrani narodni predstavnici lutke na koncu kojima upravlja finansijka elita, a u slušaju Srbije i euroatlanski mentori.
Lelek je uzrokovan strahom inteligencije koja je pri koritu da će biti od ovog odstranjena, zbog navale gladne konkurencije koju će privesti naprednjaci, a ne zbog propasti Srbije.
Narod će u svakom slučaju dobiti vladu kakvu zaslužuje, kao i do sada.
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 15 јун 2009 23:43
Davor (Osijek)
Zapad je razbio Jugoslaviju služeći se domaćim slugama stranih interesa tj. kvislinzima. Vrlo se dobro zna da je Zapad PRIJE rata podržavao i S. Miloševića (postoje dokazi da je bio čest gost američke ambasade dok je bio BANKAR) i F. Tuđmana i A. Izetbegovića i mnoge druge "demokrate". Prije rata su isti dobivali financijsku podršku sa Zapada, a većinu njih je Zapad potajice i naoružavao tijekom rata. Zapad je vrlo pažljivo odabirao ljude - vrlo dobro je znao da su isti "demokrate" ili patološki psihički bolesnici ili pak megalomani željni vlasti, u svakom slučaju ljudi kojima je do dobrobiti naroda najmanje stalo. Dobar dio tih "demokrata" koje je Zapad podržavao su bili ljudi koji nisu imali nikavu viziju, a redovito su ti ljudi bili NEKOMPETENTNI. Ti ljudi nisu imali pojma o modernim ekonomskim procesima i zakonitostima koji određuju održivost neke teritorije kao države. Sve što su ti ljudi "znali" ili na osnovu čega su odrađivali pravo na državnost su bili gusle i stara narodna muzika. A nakon što je prva runda takvih "demokrata" uspješno ODRADILA POSAO, dakle razbila Jugoslaviju, onda je Zapad počeo galamiti na njih, proglašavajući ih "nacionalistima", "nedemokratama" i sl. Dakle došlo je vrijeme da ih se Zapad riješi nakon što ih je iskoristio za svoje interese. A onda je na red došla druga runda "demokrata", oni koji upravo danas dovršavaju posao na potpunom uništenju južnoslavenskog prostora. I ova druga runda "demokrata" jednako kao i prva uživa direktnu ili indirektnu (skrivenu) podršku sa Zapada jer su jednako kao i prve "demokrate" to NEKOMPETENTNI i KORUMPIRANI ljudi.
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 15 јун 2009 23:45
Davor (Osijek), drugi dio
Sve u svemu ovdje se radi o PROJEKTU koji je Zapad izrežirao odmah poslije smrti J.B. Tita, te ga isplanirao do detalja, a cilj je bio: a) razbiti Jugoslaviju kao zajedničku državu južni Slavena dajući skrivenu ili otvorenu podršku bolesnicima i megalomanima b) zatrovati odnose među narodima tako da to izazove rat. Formalno na CNN-u, na riječima, liti suze zbog rata a u praksi podržavati i čak naoružavati sukobljene strane c) tako zavađene i zatrovanih odnosa južne Slavene lakše ih sve zajedno porobiti tako što će se podrška dati NEKOMPETENTNIM i KORUMPIRANIM ljudima koji će sve državice odvesti u DUŽNIČKO ROPSTVO. d) preko katastrofalne monetarne politike korumpiranih CENTRALNIH BANKARA ("narodne banke") staviti narodima lanac oko vrata i poslati njihvu rođenu i nerođenu djecu u roblje. e) KOLONIZIRATI cijeli južnoslavenski prostor. Kada je u pitanju ova naglo probuđena senzibilnost nad sudbinom kvislinga i domaćih izdajnika iz Drugog svjetskog rata u srpskim medijima, i u slučaju Hrvatske i u slučaju Srbije cilj je bio i ostaje jedan te isti - pričom o tobožnjim "zločinima" Srba antifašista, koji su se rame uz rame borili sa svojom južnoslavenskom braćom protiv domaćih izdajnika i sluga okupatora, želi se dodatno zatrovati odnosi južnoslavenskih naroda! Narodima se tako danas nude kvislinške sluge kao idoli - ustaše u Hrvatskoj, a četnici u Srbiji. A zašto? Ne samo zato da se još više zatruju odnosi među južnoslavenskim narodima već i zato jer se današnji kvislinzi na vlasti jako boje ako se u povijesnim udžbenicima slave borci protiv domaćih izdajnika i kvislinga iz Drugog svjetskog rata. Pozdrav južnoslavenskoj braći Srbima. Smrt fašizmu sloboda narodu.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 15 јун 2009 23:58
Stranke SISTEMA
Što se tiče tzv. "nazadnjaka" Zapad je još dok je u Srbiji vladao S. Milošević detaljno isplanirao tko će vladati Srbijom i koje će stranke postojati u Srbiji nakon što Srbi prodaju S. Miloševića i Kosovo za "bolji život" i "strana ulaganja". Zapad je još davno odlučio da nakasnije do 2010. u Srbiji ne smiju postojati stranke koje se protive članstvu Srbije u EU i NATO. A ako formalno i postoje te stranke ne smiju imati više od par postotaka podrške u narodu. To se ima osigurati a) medijskom satanizacijom tih stranaka, a znamo tko kontrolira većinu medija (od B92 pa nadalje) b) prijetnjama i ucjenjivanjem političara Sve ostale strnake moraju biti "compliant" sa Zapadnim konceptom u kojoj je Srbija a) EU kolonija b) NATO kuja koja zajedno sa Krvatskom i drugim banana državicama na brdovitom Balkanu ide ratovati širom svijeta za zapadne kolonijalne interese. Neće biti druge nego ginuti za slobodu. Moraju se roditi novi Gavrili Principi. I brzo djelovati da spasimo što se spasiti da. Davor (Osijek)
Препоруке:
0
0
8 уторак, 16 јун 2009 00:17
м. -ић
Жалосно је приметити да и овај аутор пресликава белосветске политичке обрасце на српску политичку сцену. То је знак или великог незнања, или је пак део процеса испирања народног мозга сталиним понављањем истих, већ изанђалих, бесмислица. Политика у Србији није подељена лево-десно, у смислу у коме је то у другим, нормалним, државама, које знају где су им границе, које имају војску, чији се министри смешкају и љубазни су пре свега према својим људима, а за странце шта остане, на крају, где се гласови након избора не носе у енглеску амбасаду на добројавање. Србија није нормална земља, и зато су све те лево-десне поделе у Србији обична бесмислица. Није да не постоје лево-десне поделе, у смислу економске, социјалне и фискалне политике, али те поделе просто нису важне, је то и није основно питање државе. У Србији је основна подела на прву и другу Србију, на суверенисте и глобалисте, на патриоте и на еуроунијате, на Балканце и Атланце, зовите их како хоћете. Основно је питање у Србији да ли Србија треба да постоји па макар и никад не била члан НАТО пакта и Еуропске заједнице (за ово друго знамо сигурно да неће у овом веку), или Србија треба да нестане да би се усрећио НАТО и Еуропска заједница. Основно је питање, чија је Србија: људи у Србији, или енглеских и немачких амбасадора и трећеразредних бриселско-вашингтонских потрчкала. Тако се СРС стављао на исту страну као ДСС, а ради се о једној прилично левој, и једној прилично десној странци. Али, обе ове странке се мање више слажу да је прво Србија па тек онда Еуропа. Тек треба да се види шта ће СНС бити, али ако желе да имају широку подршку, мораће наследити добар део социјалног програма СРС. Пак СПС и ДС је исто немогући спој левих и десних. СПС, левичари који имају неку макар снажну жељу за социјализмом, и ДС, странка глобалног капитала, чврсти десничари, спојили су се у коалицију. Значи, не сметају им поделе на лево-десно, али су се нашли на еуроатлантизму, белом швендлању, и срљању у НАТО.
Препоруке:
0
0
9 уторак, 16 јун 2009 00:28
Obojena revolucija
Pa ne misle valjda ovi koji nariču o tzv. "demokraciji" da smo svi mi debili? Kakva "demokracija"? Kakvo to "vladanje naroda"? Do današnjeg dana narod nije nigdje vladao. Uvijek su tu bili vođe/elite koje su manje ili više (ne)kompetentni, manje ili više (ne)korumpirani, manje ili više posvećeni zajednici (naciji) tj. njenim interesima (dakle manje ili više nacionalisti), manje ili više hrabri i odlučni. Narod je uvijek stado ovci. A i da ne govorimo o tome da ni svi narodi nisu isti kao što ni pojedinci nisu isti - ima onih ZRELIH i onih NEZRELIH. Nezreli su djeca a djecu treba voditi. A za to vam trebaju VOĐE. Narodi koji misle da se do "boljeg života" dolazi prodajom predsjednika koji se borio protiv stranog agresora "sudu" agresora svakako nije zreo, a nisu zreli ni oni političari koji to podržavaju. O tzv. "demokraciji" pričaju ili nerazumni ili oni koji su plaćeni od stranih interesa da nas prave budalama budući da je tzv. "demokracijom" oruđe kojim strani intresi (i to zapadni) ostvaruju svoje ciljeve na teritorijama koje žele kolonizirati. Pitajte danas Gruzijce što misle o "demokraciji" nakon što im je ista izvezena od strane Zapada u liku M. Saakašvilija koji i danas uživa podršku Zapada (sjetimo se rata prošlog ljeta) dok istovremeno lomi rebra opoziciji. Ili pitajte Ukrajince koji su ekonomski i politički na koljenima, u totalnom rasulu, što misle o "demokraciji". I oni su dobili "demokraciju" preko tobožnje "revolucije". A vaša Srbija je bila prva u Europi koja je dobila "demokraciju" preko "obojene" revolucije. I imali ste je toliko da ste je morali čak izvoziti pa su vaši "otporaši", strani plaćenici, išli zarađivati za život protestirajući u Ukrajini i drugdje. Prodali ste S. Miloševića i svoje sunarodnjake sa Kosova za Fiatovu tvornicu na papiru (koju neće dobiti) i za "bolji život" za koji ste mislili da dolazi izdajom a ne mukom i trudom. I eto vam sad vaše demokracije. Prodali ste se krvopijama za kikiriki. A sad uživajte. Davor (Osijek)
Препоруке:
0
0
10 уторак, 16 јун 2009 07:18
Dijasporac
Kakav tekst g. Ignje ! Oni obrazovaniji su ostali kod kuće dakle neobrazovani su glasali !!! Vaša "dedukcija" g. Ignja ničim nije dokazana, evo demantujem Vas, moj prijatelj prof. koji je obrazovaniji od Vas glasao je ,dakle Vaša dedukcija pada, nemate dokaza.Da ste eventualno proveli anketu na reprezentativnom uzorku i ispitali obrazovnu strukturu glasača to bi bilo validno. Analitičar je čovek istraživać, Vi to niste, on mora biti oslobođen indoktrinacije,političkih preferencija i drugih " bolesti " ,ovako na časnu Titovu reč više se ne veruje,"mislim, dakle jesam". Levica i desnica,opet Vaši zaključci stereotipi, stari tridesetak godina,moram ipak reči tekstovi preneseni iz drugih medija u komparaciji sa NSPM su mi diletantski !
Препоруке:
0
0
11 уторак, 16 јун 2009 14:46
Родољуб
Људи који су били за промене, преварени су. Револуција коју су извели претворила се у издану револуцију. Издале су их вође, које су се обогатиле. Јесте фарса, али бирачи у Земуну и на Вождовцу пронашли су новог месију у Томи Николићу. Они писменији нису на изборе ни изашли.


Где је грешка, шта је неистинито? Можда је једина грешка што израз "писменији" није ставио под наводнике (као ја), лакше би сте препознали шта је хтео да каже. И ја сам тај "писменији", ако баш хоћете.

Иако се не слажем са аутором око неких ставова, ово горе цитирано је жива истина, ако се анализира период од 2000. Барем се ја тако осећам, а то са писменошћу нема везе.

Желим да кажем напослетку, а последично везано за цитат г.Игње... да ако на следећим изборима остане исти "мени" од приложених странака, "постићу" по први пут.
Препоруке:
0
0
12 уторак, 16 јун 2009 14:47
Ruzica Vujovic
"Изненађен је и један немачки социјалдемократа ...завапио је: ’’Ово је тужан дан за европску социјалдемократију.’’

Pa naravno da je Franz Müntefering, vodja nemackih socijaldemokrata, zavapio. Zbogom funkcije, zbogom privilegije. Radili su decenijama sta su hteli, pa su su sada iznenadjeni (i uvredjeni) reakcijom nemackog naroda (koji preziru), a koji uprkos decenijama ispiranja mozga pocinje da naslucuje da mu ne treba multikulturalizam, da mu ne treba imigracija iz treceg sveta, da ne zeli da 84% zakona koje treba sprovesti u Nemackoj bude diktirano iz Brisela, da ne zeli propadanje infrastrukture i siromasenje srednjeg sloja. Polako, ali sigurno, nemacki narod shvata da i demohriscanska partija spada u isti kos sa socijaldemokratama, jer deli njihova fundamentalno "napredna" ubedjenja koja dovode do unistavanja kulturnog i ekonomskog bogatsva na koji je nemacki narod (s pravom ) ponosan, bogatsva koje pociva upravo na onim tradicionalnim i konzervativnim osnovama koje Ignja kod Srba dezavuise kao "ksenofobicne". I Nemacka je puna moralnih policajaca kao sto je Ignja, koji su nasli uhleblje tako sto nemackom narodu od kolevke pa do groba usadjuju osecanje nize vrednosti i stida. Ali, eto, bude se Nemci, brane svoju cast, brane svoju domovinu, pocinju da glasaju za patriotske partije, ne dozvoljavaju da im se nalepnicom "nacionalista", "ksenofob" ili "rasista" utera strah u kosti.

Dobar rezultat patriotskih partija na izborima za EU parlament je dobra vest za sve patriotske Srbe, zato sto ove, donedavno marginalne, partije vide nepravdu i ponizenje naneto srpskoj naciji. Primera radi, Geert Wilders, heroj naseg doba, jedan od pobednika na ovim izborima (predvodi do nedavno zanemarljivo malu holandsku Partiju za slobodu , koju Ignje ovog sveta dezavuisu kao ksenofobicnu, rasisticku itd), rekao je nedavno da se Kosovo nalazi na prvoj liniji dzihada, pri cemu svakako nije mislio na Albance kao zrtve istog, vec kao izvrsioce dzihada cije su zrtve Srbi.
Препоруке:
0
0
13 уторак, 16 јун 2009 15:10
Antifasista
G. Ignju volim da citam.On je NIN-ova stara skola (uz Glisica, pok. Milana Damnjanovica, Branu Petrovica i ostala NIN-ova cuvena imena) a uz NIN sam odrastao i petak bez NIN-a u mojoj familiji nikad nije bio potpun.


Ali, isto tako, Ignja nikako da preboli svoju staru ljubav politicku. Po imenu SPO. Da se razumemo - niti je politicka simpatija nesto lose, niti mislim da to treba sluziti kao diskreditacija. Ali da se ovde ne gadjamo eufemizmima, i da ovaj tekst ne posmatramo kao nekakav parametar objektivnosti. Kad to nije. G. Ignja, jos od devedesetih, ne moze da smisli nista sto dolazi iz tabora nekad jedinstvene SRS, i izvan kruga tadasnje "demokratske opozicije". I u tome je razlog zucnog (i poprilicno uvredljivog, za sve glasace SNS) tona ove analize. Podsetio bih g. Ignju da se u nekim procenama ozbiljno prevario (sto je razumljivo, da ne budem pogresno protumacen). NIKO nije devedesetih - u doba kada je stampa bila gotovo svemocna, ona antimilosevicevska pogotovo, a NIN predstavljao vrh medijske scene pismene Srbije - etablirao mit o vojvodjanskim autonomasima kao svojevrsnoj avangardi obnove Srbije, kao sto je to uradio g. Ignja, uz bizarne superlative.

Danas Ignja (s punim pravom!) demaskira vojvodjanske separatiste. A njihov stav i vokabular su bili u dlaku isti i tada. Osim sto su se tada zaklanjali iza 'demokratije" a domacin i alibi za taj karavan bese upravo Ignjin ljubljeni SPO.

Oko srpske ksenofobije, donekle tacno. I drzim da se protiv tih pojava mora boriti upravo NACIONALNA Srbija, a ne NVO-i sorosevske provenijencije.

Pa gde onda bese g. Ignja da onaj skandal sa Jasom Tomicem tumaci na malo objektivniji nacin nego sto ga je tumacio? Naravno, bilo bi ruzno i klevetnicki tvrditi da je Ignja branio Jasin antisemitizam, kad nije.Ali nije hteo ni da tu stvar nazove bez dioptrije, i da pledira na svest NACIONALNE Srbije, da PRVA odbaci problematicni deo Jasine biografije, a ne da nad tim seire mutne NVO
Препоруке:
0
0
14 уторак, 16 јун 2009 15:43
Antifasista
@ Ruzica Vujovic

Bilo bi jos bolje da se Srbi ne hvataju u kolo u kojem im mesto nije. Seseljev ignorantski i nepotrebni medeni mesec sa lepenima i zirinovskima nije nista dobro doneo SRS-u, niti su nam te partije po bilo cemu bliske, a radovanje je poslednja stvar koja mi je na umu oko takvih.
Oko Vidersa ste u pravu, ali to je politicar koji se bori upravo za cuvanje onih KLJUCNIH evropskih vrednsti, toipa slobode, demokratije i sekularizma, koje danas ugrozava i evrokratija i islamski fundamentalizam. Nije fer (prema Vildersu) gurati ga u isti kos sa rasistom i Grifinom iz ogavnog engleskog BNP (partijom koja u svom programu ne dozvoljava uclanjenje crncima, a donedavno je bila i otvoreno antisemitska, mada danas primaju Jevreje), a da o sovinistickom hortijevstvu madjarskog Jobika i slicnog istocnoevropskog primitivizma i ne govorimo: i EU-kratija Vildersa namerno i gura u taj kos, premda njemu ne pada na pamet da sa Jobikom i BNP ulazi u poslanicki klub
Препоруке:
0
0
15 среда, 17 јун 2009 11:25
Ruzica Vujovic
@Antifasista
Mislim da niste pravedni sto se tice BNP-a i gospodina Griffitha. Nije da preterano volim Engleze, smatram ih perfidnom nacijom, koja je Srbima mnogo zla nanela, ali, iskreno, oni su u svojoj domovini ugrozeni od Pakistanaca, Bengalaca itd, slicno kao Srbi na Kosovu. Prosetajte kao belac "njihovim" delovima grada u Londonu, imate veliku sansu da na sopstvenoj (beloj) kozi brzo osetite o cemu govorim.

Englezi se moraju braniti na onoj osnovi na kojoj su ugrozeni, zar ne? Griffith kaze da u korpus engleske / britanske nacije treba da udju autohtoni stanovnici ostrva plus stara emigracija (na primer srpska od posle Drugog Svetskog Rata ili poljska od pre tog rata), - sta je ovde sporno?

De Gaulle je jednom rekao (ne mogu da pronadjem citat), da su Alzirci koji su se borili za Francusku sinovi Francuske, ALI da sumnje ne moze biti da francuska nacije moze ostati to sto jeste SAMO ako ogromnu vecinu njenih pripadnika cine beli, hriscanski, etnicki Francuzi. Mislim da je ovo duboku istinito i da je etno-nacionalizam najsnaznija sila istorije.

Le Penova partija ne misli bitno drugacije, uostalom ima u svojim redovima cak i strance, koliko je meni poznato, mada moram naglasiti da mi prilike u Francuskoj nisu veoma dobro poznate.

Republikanci u Nemackoj takodje brane evropske vrednosti, isto kao i Wilders, mada su difamirani kao nacisti. Moguce je da je za svet teze da prihvati jednog pretstavnika Republikanske partije iz Nemacke, zato je svetsko javno mnjenje toliko natopljeno difamiranjem Nemaca, i zato sto ova partija mozda nema pretstavnika koji ima tako kosmopolitske manire (i tako dobro izgleda!) kao Wilders.

To isto vazi i za Srbe - u knjizi jednog Amerkanca (ime mu zaboravih) sa naslovom "While Europe slept" rec je o islamizaciji Evrope i on jadikuje nad ovim. Samo kad govori o srpskim zemljama misljenja je da su muslimani Balkana civilizovani a Srbi zli.

Zato, nemojmo nekriticki prihvatati demonizacije desnice drugih zemalja.
Препоруке:
0
0
16 четвртак, 18 јун 2009 03:22
Antifasista
Pa cekajte, cinjenica da u Engleskoj postoji problem sa ekstremizmom i delinkvencijom dela imigrantskih zajednica (pogotovo onih izolovanih i neuklopljenih u britansko drustvo i da to JESTE problem), ne menja cinjenicu da je Griffin - beli suprematista i dojucerasnji deklarisani fasista, i relativizator Holokausta. To nisam ja izmislio, to su njegove reci i izjave (jednom je, tokom posete Djuku i americkim neonacistima, Grifin pricao kako "prodaje" svoju pricu civilizovanim nastupom i pominjanjem "identiteta" umesto klasicnog rasistickog arsenala diskreditovanih stavova; sto je tacno, jer ja sam pre par godina prvi put cuo za njega i u prvi mah pomislio da je u pitanju neki klasicni britanski konzervativac, dok nisam malo detaljnije proucio istoriju njegove partije i skandaloznih vrednosti iza kojih stoji).

Vilders ne propagira nacizam, ne deli ljude na osnovu boje koze i ne siri mrznju (naprotuv, bori se protiv mrznje i netolerancije islamskih ekstremista: dakle, on nije fasista, a ovi koji propagiraju fasizam - jesu). Mediji mogu da labelisu ovako i onako, ali ako vas neko optuzi za nesto sto niste, isterate ga na sud. A ako ima osnova da se necija ideologija diskredituje na osnovu STAVOVA koje iznose njeni proponenti, onda se ni to ne da sakriti (a i Grifin i Strahe i pok. Hajder i Le Pen imaju, verujte, vise nego dovoljno putera na glavi oko toga). I to je tako, a sad, sto su takvi likovi kec na jedanaest EU-kratiji, ko zna: cinici bi zakljucili da im upravo odgovaraju, kao sto Obraz odgovara Natasi Kandic i obrnuto.

Oko emigracije: pa nisu se Pakistanci doselili u Englesku kao invazija, nego kao stanovnistvo bivse engleske kolonije. Ne mozete nekome prvo dati pravo gradjanstva, pa mu ga onda oduzeti jer ne lici dovoljno na vas. E sad, nova generacija muslimana u Engleskoj se radikalizuje umesto integracije, i to jeste problem. Ali na Engleskoj je da ih integrise i da stvori konsenzus sa njima, jer, ponavljam, oni su njeni gradjani.
Препоруке:
0
0
17 четвртак, 18 јун 2009 14:22
Ruzica Vujovic
"Oko emigracije: pa nisu se Pakistanci doselili u Englesku kao invazija, nego kao stanovnistvo bivse engleske kolonije."

Ko im je omogucio da se dosele tako masovno, - da li je autohtono stanovnistvo ikada pitano o tome, ili je to bila odluka elita (vodjenih ko zna kakvim - mozda i antifasistickim - vizijama buducnosti) ? U Zapadnoj Evropi i na Zapadu generalno smo svedoci svakodnevnih izliva crnackog, islamskog, turskog, arapskog suprematizma i to u najbrutalnijim oblicima (na recima i na delima, sa velikim ljudskim zrtvama) i nikom nista. Pa sta ako je Griffith izjavio nesto na osnvu cega se moze zakljuciti da su mu sopstvena nacija i rasa blize i draze od drugih? Zasto to smeta samo kod belaca, zasto to smeta samo kod pripadnika naroda sa hriscanskom tradicijom?

"Ne mozete nekome prvo dati pravo gradjanstva, pa mu ga onda oduzeti jer ne lici dovoljno na vas. ...Ali na Engleskoj je da ih integrise i da stvori konsenzus sa njima, jer...njeni gradjani."

Ali sta ako drzava to ne radi, ako gleda u stranu, iz oportunizma i kukavicluka i to uvek kada su zrtve autohtoni stanovnici? I sta ako su razlike izmedju autohtonih i emigranata daleko vece nego puka boja koze? Ako razlike nisu samo spoljasnje vec sustinske i nepremostive? Kome onda pripada zemlja? Onima koji su generacijama kultivisali ili nekom amorfnom "stanovnistvu" koje se u ovom trenutku tu zateklo? Srbija nije bila imperija kao UK, a Kosovo opet oteto od Srba imigracijom, sa odlikama invazije.

Uprkos zaglusujucoj antifasistickoj galami i nalepnici "fasista" , "nacista", "rasista", pojedini pripadnici zapadnoevropskih naroda shvataju da ce zavrsiti kao Srbi na Kosovu ako se i dalje budu uzdali u drzavu i njene elite koje dobrobit autohtone nacije zanima koliko je zanimala i pripadnike sovjetskog politbiroa.

Ako se secate, ja sam sa identicnim argumentima branila pravo, tapiju, Jevreja na Izrael. Tada ste bili na mojoj strani. Zasto sada ne?
Препоруке:
0
0
18 петак, 19 јун 2009 01:40
Antifasista
Da se razumemo, ne nazivam Grifina fasistom zbog buke medija, nego zbog njegovih STAVOVA, koje iznosi jasno i glasno. Znate kako, ne vredi da se zavaravamo da je svaki kriticar EU cist k'o suza samo zato sto je protiv EU (ta nedopustiva i rusticna naiva je i upetljala SRS u kucine 1990ih sa onim druzenjima sa evro-marginom, iza kojih nije nista dobro ostalo: nego osecanje rogobatnosti i neprikladnosti jer, naprosto - Srbima u tom drustvu nije mesto i nasa moderna istorija, znaci i nas nacionalizam, je iznikao upravo NEGACIJI i borbi protiv onih principa koje zagovara evropska ultradesnica).

Oko Britanije, izvinite, ali zemlja koja do prekjuce drzi sve vaznije svetske putne prilaze u svojim rukama (a more je bilo aviosaobracaj XIX i ranog XX v.) a suverenitet krune se proteze na CETIRI kontinenta... bilo bi neodrzivo da se deo tih kolonija ne vrati u maticu-drzavu, zajedno sa opadanjem imperije. U pravu ste da niko nije pitao Britance sta misle o tome, ali niko nije pitao ni Jamajcane i Pakistance sta misle o britanskom kolonijalnom osvajanju i pljacki njihovih teritorija. Oko razlika, slazem se da postoje ali na nivou kulture. Drugim recima, londonski crnac koji zivi tamo nekoliko generacija, daleko je veci Englez i Britanac od engleskog potomka u Kanberi.

E sad, sto Britanija jos ne uspeva da apsorbuje muslimanske emigrante - ove radikalizovanije nove narastaje - i sto svojom jezivom politickom korektnoscu pokusava da nahrani svaki njihov utemeljeni i neutemeljeni zahtev: to je njihov problem i moraju da porade na tome. Ali je fakat da je suludo ocekivati dobrovoljnu repatrijaciju ljudi koji su britanski gradjani. Uostalom, nacije se menjaju i novi takasi dolaze. Nijedna nacija nije primordijalna tvorevina, pa ni Briti.

Cak i kod nas Srba, evo uzmite primer - nasi najveci dramski pisci (Sterija i Nusic), ekonomisti (Pacu) i drzavnici (Pasic) XIX veka - bili su potomci ljudi koji svega par generacija ranije nisu ni govorili nasim jezikom, Cincara.
Препоруке:
0
0
19 петак, 19 јун 2009 01:56
Antifasista
PS Oko Izraela, da, naravno, secam se da smo se slozili u podrsci toj zemlji. I dtrago mi je zbog toga. Ali Vi svakako razumete razliku izmedju teznje jednog (fakat, kroz citavu istoriju brutalno progonjenog) naroda da zivi u drzavi pod svojim imenom, i frustracije evropskih ultradesnicara zbog cinjenice da vise nisu kolonizatori i drmatori po svetu. Ako nista, kao Srbinu mi je daleko lakse da se identifikujem sa strahovima i iskustvom jevrejskog naroda, nego sa ovim zapadnoevropskim kontigentom.

Osim toga, tu je jos jedna razlika: Izrael je demokratska drzava koja ne ugrozava ustavna prava svojih arapskih drzavljana (u Izraelu zivi milion i po Arapa). Sto ne znaci da Izrael nema svoje ekstremiste koji pricaju kojesta. Ali i tu je pitanje koliko je taj ekstremizam zaista pristan, a koliko je plod medijskih kampanja (Izrael je u evropskim medijima klevetan koliko i Srbija i citava stvar oko Palestnaca i "Kosovara" ima zacudjujuce mnogo paralela, kao i opsta mesta antiizraelske i antisrpske kampanje po medijima).

Osim toga, Bliski istok je bure barura poput Balkana, i tamo jos dugo nece biti prostora da se ljudi pogledaju i razgovaraju bez mrznje i sumnje jedni prema drugima.

A Grifin, sa druge strane, pokusava da etablira tezu da se drzavljanstvo i gradjanska prava mogu davati i oduzimati na osnovu necijih krvnih zrnaca, u zemlji koja je koliko juce globalizovala citavu planetu, Engleskoj.

Osim toga, slozicemo se verovatno i u tome da kolektivno iskustvo jevrejskog i engleskog naroda nije bas isto, kao i da je razlicit razlog za nacionalizam nekog izraelskog naseljenika i engleskog desnicara. Jer Englezima se nije dogodio Ausvic zato sto su Engezi, niti im iko osporava pravo na postojanje. A Jevrejima osporava.

Da sam cinik, rekao bih Grifinu i BNP-drustvancetu "pa idi u Ameriku ili Australiju ako ti je u Engleskoj toliko lose kako kukas, ionako ste te drzave oteli tamosnjim autohtonim plemenima".
Препоруке:
0
0
20 субота, 20 јун 2009 15:21
SFX
@ gdja Vujovic

Niko Engleze, gdjo Vujovic nije terao da idu u Zapadnu Indiju i tamo u drzavno, ali i u ime svojih trgovackih kompanija porobljavaju citave narode. Niko ih nije terao da u Burskom ratu ubiju vise hiljada lokalnih Afrikanera (Bura) u, prvi put u ljudskoj istoriji, 'osmisljenim' koncentracionim logorima. Znam da su sirovine i dijamanti vazni, ali vazna su i ljudska bica, pa makar sledila Serijatski zakon. Ako vec Srbima decenijama spocitavaju sovinizam, onda neka se ne hvale demokratijom - vec neka budu eksponirani kao zemlja koja najvise polaze na dvostruke standarde i glasa za - fasiste.

Elite koje su kolonijalne planove osmisljavale, imale su podrsku engleske nacije, engleskog radnika i seljaka koji je verovao u monarhiju i nadredjenost sopstvene rase. Sada je doslo vreme da se dug naplati. Ili mislite da je 'neautohtone' trebalo eksploatisati u Indiji i Pakistanu, a kad su resili da malo vide 'sveta', onda im valja oduzeti drzavljanstvo. Nece biti da ima pravde u toj logici, izuzev ako pravda nije boja koze i pravilo da je tvoje moje, a moje je moje. Slicno vazi i za Francusku. Sedam procenata muslimanskog stanovnistva je doslo iz Magreba i Zapadne Afrike trazeci da vidi 'maticu'. To je i njihova zemlja. Jer Francuzi su to toliko dugo ponavljali - dok im je odgovaralo.

Ideja da ce se 'uvozom' kolonijalnog ljudstva promeniti drustvena, kulturna i druga struktura stanovnistva na evropskom kontinentu nije uzimana u obzir kada je Rusija u pitanju. U Srbiji se o promeni strukture stanovnika govorilo jedino kada su izbeglice iz Krajine i BiH dolazile u Vojvodinu i na Kosovo. Sada se vidi da nicija nije do zore gorela. Pa, neka Turci u Nemackoj, Pakistanci, Poljaci i Jamajcani u Engleskoj i Irskoj, i deca Magreba u Francuskoj, pokazu da neko ipak uci iz istorije.
Препоруке:
0
0
21 недеља, 21 јун 2009 13:31
Petar Ignja
Napisao sam - "Oni pismeniji nisu ni izišli." Zašto to nije shvaćeno kao metafora, koja se odnosi na sve ljude koji razmišljaju, koji su siti jeftinih podvala i uvek novih scenarija o spasu "nacije" (evo i navodnika). Komentari ne moraju biti izveštaji, njihov jezik može biti slobodniji, to nije jezik interneta, a za pamćenje ostaje samo suština. Kad se od drveta ne vidi šuma, teško šumi. Hvala svima, srdačan pozdrav.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер