среда, 15. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Зашто постоји мир?

Kоментари (13) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 28 јул 2009 08:41
игорсима
Свакако, писац је у праву - раније се много више убијало. Разлог је углавном то што данас као врста имамо више уређене односе између себе него раније.

Но, суштина је ипак у развитку начина борбе: данас имамо оружије које удара тачно тамо где ми хоћемо и разара баш онолико колико нам треба. Данас имамо много боља знања о томе шта тачно морамо да урадимо да би победили а шта је вишак и према томе - губитак и за нас саме.
Зашто да побијемо и њихове жене и децу само зато што се плашимо да ће они осветити своје мужеве и родитеље, кад знамо да можемо да их преваспитамо? Зашто да се плашимо да ћемо бити заражени "њиховом врстом" у нашим редовима, кад знамо да "они" могу постати део нас и да не буде никакве разлике?
Зашто да уништавамо њихове куће кад оне могу бити наше?
Зашто да уништавамо читаву њихову војску кад је довољно да убијемо војсковођу и одане следбенике а читава остала војска ће постати наша?
Зашто да ратујемо против неке земље кад можемо да организујемо револуцију у њој самој?
Зашто да организујемо револуције ако можемо да извршимо пуч - само свргнемо вођу и заменимо га са нама пожељнијим?
Зашто да их побијемо све кад знамо да можемо да их завадимо међусобно и владамо њима?

Чим одговори на ова питања буду - ЗАТО ШТО НЕ МОЖЕМО! - људи ће се одмах вратити темељном начину решавању проблема.
Нема ничег у људком бићу а поготову нема ничег у друштву што би спречило човека који хоће да влада да, ако треба, побије 80% човечанства да би владао остатком оних 20%.
И никог срећнијег од њега.

Никаква удобност нити уређеност друштва немају ни најмању шансу да зауздају тежњу за моћи.
Ако не помаже страх од сопствене смрти и доживотног мучења у затвору, како ће помоћи страх од холокауста и уништења природе?
Нема шансе.
Дајте нам само прилику па да видите...
Препоруке:
0
0
2 уторак, 28 јул 2009 12:41
горштак
Текст је најтипичнија афирмација идеологије прогресизма, која је и најзаслужнија за вредносну конфузију унутар модерних друштава и човека самог. Наводни ''мир'' коме се аутор диви као врхунском достигнућу модернитета, остварен је по цену сакаћења људске душе, бруталног искорењивања његових природних инстинката применама научних метода и других видова менталног инжењеринга, као и другим облицима прогресистичког насиља над његовом правом природом. Тако да модерни човек, ако можда и јесте мирољубивији од својих ''немодерних'' предака, то није зато што је врлинама заиста одскочио у односу на њих, већ зато што је духовно кастриран и поништен као личност. Па ако није склон конфликту, то није зато што је постао ''бољи'', већ зато што је постао равнодушан према циљу конфликта, као и према било чему другом, невезаном за разлоге желудца и елементарне физиологије. То је оно што руски филозоф Иван Иљин назива ''антиинстинктивна врлина'', дакле врлина остварена зомбирањем човека, негирањем и уништавањем свега богомданог у њему (проблем којим се бави рецимо и Барџисов роман ''Паклена поморанџа'' ). ''Мир'' остварен по цену таквог и још горег насиља над људском душом (каквом смо тренутно изложени и од стране ултрапрогресивних другосрбијанаца) гори је по мени од најкрвавијег рата. Када бих могао да бирам епоху у којој бих волео да се родим, изабрао бих било коју из предренесансног периода, са свим њиховим наводним ''мрачњаштвом'' и ''насилништвом'', јер искрено сматрам да од ове наше ''мирољубиве'', нема горе, неслободније и у оном суштинском смислу насилничкије.
Препоруке:
0
0
3 уторак, 28 јул 2009 15:41
Бојан
Свиђају ми се коментари вас двојице
Препоруке:
0
0
4 уторак, 28 јул 2009 22:36
BABAROGA
Cijenjeni postovaoci srednjeg vijeka. Da Vas neka masina teleportuje u to vrijeme vjerovatno bi ste umrli za par godina imajuci u vidu da je prosjecni zivotni vijek iznosio 25-35 godina.
Naravno razvijali biste svoju duhovnost naravno samo u smjeru u kojem zeli crkva, jer bi u drugacijem slucaju zavrsili na lomaci, odrubljene glave i na neki slican nacin koji vazi za veoma tolerantan. No da ne zalazimo u rukavce duhovnosti, jer bi vjerovatno bili nepismeni i vjerovali da je crkva u pravu za sve. No, i u tom slucaju rizikujete da vas osvoji neko sa drugom religijom, pa eto belaja. Mozete biti proglaseni jeretikom pa po kratkom postupku. Dobar sticaj okolnosti je da vas osvoji neko, za te uslove vjerski tolerantan, pa da budete samo parija.
Sanse da budete plemstvo, koje jedino nije gladno, bile bi vam ispod 1%. Naravno, ako pripadate ovim 99% plebsa imali bi ste privilegiju da vam se za sitnicu otkine jezik, poneki ud, da budete skuvani ili da jednostavno umrete u zatvoru nakon mjesecd dana, koliko je prosjecno zatvorenik uspijevao da prezivi.
Potpuno ste u pravu, progresivisti ce unistiti svijet i duhovnost. Zbog toga polomimo sopstvene kompjutere sa kojih saljemo komentare!!!
Препоруке:
0
0
5 среда, 29 јул 2009 01:54
бодирога
слажем се са бабарогом, мислим да горштак мало претерује.
Препоруке:
0
0
6 среда, 29 јул 2009 02:23
горштак
Господине или госпођо Бабарога

Ломача је изум римокатоличке цркве, за какав рецимо средњовековна Србија као ни било која православна земља никада није знала. Наведите ми један једини пример из било које историјске епохе да је српска, грчка, бугарска или руска црква некога спалила на ломачи. Инквизиторска теологија, које се толико плашите, феномен је искључиво западноевропских католичких земаља и немојмо је неправедно уопштавати на све друге, поготово православне земље. Ту инквизиторску теологију сменила је инквизиторска наука. Инквизиторска, јер је себе уздигла до нивоа култа, стални прогрес прогласила за ново божанство, а према антипрогресистичким ''јересима'' временом се почела односити ништа мање окрутно од западноевропске католичке теологије. И мада се хуманизам прогреса одавно показује потрошеним и онтолошки исцрпљеним, неговањем стереотипа о наводној ''мрачности'', ''назадности'', ''крволоштву'', ''затуцаности'' и ''беди'' свега што му је претходило, он оправдава своје постојање упркос вапијуће очигледним промашајима, сасвим неоправдано себи продужујући рок. И док убија човечји лик на све начине, а пре свега путем апсолутне формализације и секуларизације свих аспеката живота, хуманистички прогрес нас кроз школу, литературу, медије и даље замајава идеалима ''мира''', ''слободе'', ''једнаких права'', ''бољег живота'' које у неком суштинском смислу заправо укида, сводећи нас на пуке опслужиоце машина и механизама модерне цивилизације (наводно најбоље која је икада постојала). Ма шта му ви и други обожаваоци прогреса имали приговорити, Средњи век је ипак знао за нематеријалне вредности, с којима наш век не уме ништа осим да се спрда. Племићи су јахали на челу својих војски, у случају рата ризикујући пре свега сопствени живот да би одбранили народ и његове светиње, док нас наши данашњи ''племићи'' изневеравају и остављају на цедилу чим загусти, чак се поносећи тиме као ''политичком мудрошћу''.
Препоруке:
0
0
7 среда, 29 јул 2009 14:06
babaroga
Gospodine Grorstace pomenuli ste samo jedan aspekt, kako je pravoslavna crkva bila jedna divna institucija, za razliku od zle inkvizicije. Tako je multikulturna pravoslavna crkva propagirala tolernaciju i mir sa bougmilima u Bosni. Aha, ali zamalo. Sto se osvajaca tice, i plemica na celu vojske. Plemic je bio na celu jer mu je to bila duznost kao vazala, a narodu je mahom bio svejedno u kojoj su drzavi, jer se uglavnom samo mijenjao vazalski odnos plemica ciji su bili kmetovi.
Nesto ne vidim da protivurecite glede duzeg zivotnog vijeka, gladi, stope pismenosti,koja je ipak osnov duhovnog razvoja...
Препоруке:
0
0
8 среда, 29 јул 2009 22:37
горштак
@babaroga

Што је животни век житеља Старог и Средњег века био знатно краћи него данас, нису разлог ''лоши услови живота'', које је наука потом наводно отклонила. Сложићете се да су наши давни преци дисали неупоредиво чистији ваздух и пили неупоредиво чистију воду, а и јели неупоредиво здравију храну (макар и не увек у довољној количини) од ове наше, препуне женских хормона и вештачких витамина, која се због безукусности често не може ни јести ако се не натрпа адитивима и додацима. Ни животна средина им није била озрачена уранијумом, загађена издувним гасовима, као ни другим тековинама ''прогреса'', нити су им над главама зјапиле озонске рупе са ултравиолетним зрачењима због којих се не би смели задржавати на летњем сунцу дуже од пола сата. Ако их је повремено сатирала куга (која дође, прође и не појављује се дуго, можда више никад) нису их сатирали рак, хив, хепатитис ц који дођу, али не прођу, него се шире подмукло, сваке године односећи све већи број жртава.
Поред тога, ако су гинули чешће него ми, вероватно ни то није стога што су живот волели мање од нас, па су га се ''због нижег ступња свести'' тек тако одрицали или га другоме одузимали, већ можда што су постојале вредности којима су придавали већи значај од живота (вера, отаџбина, част, љубав, пријатељство) и били неупоредиво спремнији да за њих положе и живот, ако тако захтевају околности. За разлику од нас ''модерних'', спремних и на живот под свим могућим срамотама, само да би што дуже јели, пили, путовали, задовољавали најбестијалније пороке, утркивали се у престижу и иживљавали најдетињастије светске трендове ( као да забаве могу трајати у недоглед и као да након свега тога ипак нећемо умрети ). Тако да ''дужи животни век'' можда више разоткрива нашу срамоту, него некакав ''напредак'', јер с обзиром на све што нам је било бранити последњих година и деценија, с обзиром на све људске и моралне обавезе које смо заобишли, тај би ''просечан век'' ипак морао бити краћи да смо се понашали како доликујe.
Препоруке:
0
0
9 среда, 29 јул 2009 23:00
горштак
(наставак)

Не сматрам да је смрт људи који су у двадесетим, тридесетим или четрдесетим годинама погинули на Косову, предвођени Лазаром, Обилићем и другим српским племићима, била узалудна и бесмислена, сматрам да је хиљаду пута смисленија од оних који у истим тим годинама умиру по хаусторима и WC-има као наркомани или нпр. као жртве саобраћајки (Ако се добро сећам, код нас је у току прошле године настрадало близу хиљаду људи у саобраћајкама па нико није повео кампању за укидање саобраћаја и моторних возила, али да их је исто толико погинуло у одбрани Косова дигла би се граја до неба против рата и национализма)
Ваша иронија у вези са православном и католичком црквом, којом сугеришете њихову наводну једнакост у злоделима, испразна је и неутемељена, обзиром да јој противрече елементарне историјске чињенице. Протеривање (богумила) ипак није исто што и спаљивање (на ломачи). Поред тога, ''протеривање богумила'' велика је историјска непознаница, чије званично тумачење оповргавају сасвим озбиљне теорије о којима овде не можемо говорити.
Ваша тврдња да су племићи јахали на челу својих војски искључиво ''као вазали'', (ваљда хоћете да кажете под присилом) једноставно није истинита. Како се може бити ''вазал'' рођеном краљу, такође племићу, чија се личност поштује као гарант народног јединства, пошто се у њој као у жижној тачки сустиче све што је народу свето, све у шта верује, чему се нада, тежи и за шта је заједно са племићима, на краљев позив, спреман да се бори. Шта је обавезивало српске племиће да се одазову Лазаревом позиву на битку осим најдубљих личних разлога, тј. осећања части и родољубља? Осим великим личним ауторитетом, чиме их је другим Лазар могао присилити да му се одазову у ионако распаднутој царевини, где је мање више сваки племић био независан? Није ли на крају крајева и самом Лазару било лакше да се приклони окупатору,сачува живот и привилегије, уместо што се одлучио да брани каснијим прогресом ''превазиђене тековине''.
Препоруке:
0
0
10 среда, 29 јул 2009 23:19
горштак
(наставак)

Што се (не)писмености тиче, рећи ћу вам да нас је ''писменост'' какву познајемо (утемељена хуманистичким прогресом) у моралном, духовном и душевном смислу више оштетила него уздигла, обзиром да нас је одвела у атеизам, секуларизам, егоизам, незајажљиви утилитаризам и горди индивидуализам. У неписменим старцима и старицама какви се још могу срести по српским селима, могу се наћи морално целовитије личности, са кудикамо здравијим, искренијим, па и интелигентнијим резонима, него што је то случај са њиховим образованим синовима или уницима по градовима. Од своје неписмене бабе добијао сам поуке какве нисам од наставника и професора, а које су ми много више значиле у животу од свега чиме сам кљукан у основној и средњој школи, па и на факултету. А од свега чиме смо по школама кљукани и ви и ја, као и сви наши савременици, верујте ми да је бар седамдесет посто под огромним знаком питања чак и као ''научна истина'', а као морална и метафизичка да и не говоримо.
Нисам против писмености, немојте ме погрешно схватити, али сматрам да она треба да буде постављена на сасвим друге темеље од ових на којима јесте. Као што сматрам и да наука не треба да траћи своје снаге на усавршавање играчака комфора, већ да служи вишој сврси, која је пре свега метафизичког карактера.
Николај Берђајев је изнео визију ''новог средњовековља'' где најављује долазећу епоху обнове нематеријалних идеала Средњега века, прогресизмом погажених, али без уништавања и негирања свега доброг и корисног што је прогресизам остварио (тако да се не плашите за компјутере, неће их нико ни тада лупати). Ради се по Берђајеву о томе да ће ''ново средњовековље'' наместо формалне слободе прогреса инсистирати на слободи са садржајем, да животом не руководе ''берзе и новине'' него обновљени ''праизвори живота'', природнији и мање извештачени од оних по којима ми данас живимо, као и да се време подређује вечности, а не вечност времену.
Препоруке:
0
0
11 среда, 29 јул 2009 23:48
Кротитељ
Све зависи од угла гледања. За некога је веће зло то што се данас промовишу свакакве духовне изопачености (абортус и ЛГБТ "права" посебно). Данашњи човек, по мом мишљењу, није мање склон насиљу, што се лепо може видети по популарности насилних видео-игара(90% су такве), филмова, неких жанрова муѕике (хеви метал). Није насиље само убијање, насиље је и кад нека особа претуче неку другу, а тога данас нимало недостаје, све почевши од школских дворишта. Наравно да су стопе убиства далеко мање, јер имамо релативно ефикасну полицију и судство, који таква криминална дела драстично санкционишу.

@ babaroga

Што се тиче "мрачног" средњег века, не верујем да су га људи који су у њему живели називали мрачним. Ствари као што су дужина људског века и његова материјална удобност су релативне. На крају крајева, колико год да поседујемо, нешто ће да нам недостаје. А смрт је једина ствар која нам сигурно предстоји. Био човек писмен или не.
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 30 јул 2009 21:19
Petrushin
Broj lokalnih ratova ("new wars") se u periodu 1900-1997 [posmatrani su desetogodisnji intervali] uvecao sa 10 (1900-1910) na 31 (1990-1997).*

U tim lokalnom konfliktima danas dnevno pogine u prosjeku 30-tak ljudi (1990-1997).

Globalizacija je kriva za oba svjetska rata, jer se vodila zbog imerijalistickih ciljava i prohtjeva te iste globalisticko-imperijalne elite!

Samo od 1900 do danas je poginulo u ratovima 187 miliona NEVINIH ljudi.**


---------------


* Sarkees, Wayman, Singer (2003) Inter-State, Intra-State, and Extra-State Wars: A Comprehensive Look at Their Distribution over Time, 1816-1997. International Studies Quarterly 47: 49–70.

** Eric Hobsbawm (1990) Nations and Nationalism Since 1780: Programme, Myth, Reality, p.12
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 30 јул 2009 22:42
N G
Ono sto je autor teksta zaboravio da napise je da nikada ljudi nisu toliko bili nesposobni da razlikuju dobro i zlo; zasto (i prema kome) takvi ljudi i da imaju nasilne sklonosti?
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер