недеља, 05. април 2020.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Да ли је решено питање парламентарне већине на нивоу БиХ?

Kоментари (18) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 17 децембар 2018 14:52
Mandat 2018-2022 godine
U svemu ovome jako je dobro što je Milorad Dodik i njegov SNSD apsolutni srpski vladar u Republici Srpskoj a i na nivou srpske kvote u institucijama BiH, jer neće više biti izgovora i bacanje krivice na SDS i Savez za promjene za eventualne neuspjehe srpske politike na svim nivoima vlasti a koja se
može manifestovati na nivou Repubublike Srpske u nastavljanu destrukcije privrede, iseljavanju stanovništva ,enormnom padu nataliteta i dr. Na nivou BiH neuspjeh se može manifestovati na način što niti jedna nadležnost sa nivoa BiH neće biti vraćena na nivo Republike Srpske, pravosuđe BiH će ostati u punom kapacitetu kako je i bilo i neće biti ukinuto kao što je godinama Dodik obećavao, od referenduma o nezavisnosti Republike Srpske neće biti ništa a Oružane snage BiH će biti 2022 godine (na kraju Dodikova mandata) biti mnogo bliže ulasku u NATO pakt ili čak u NATO paktu, i nikoga neće Milorad Dodik moći okriviti niti SDS, ni Savez za promjene, niti izdajnike samo sebe i SNSD.
Препоруке:
5
6
2 понедељак, 17 децембар 2018 15:05
Mandat 2018-2022 godine
Šta se očekuje od Milorada Dodika i njegova SNSD-a da bi se moglo upisati kao uspjeh srpske nacionalne politike u mandatu 2018 - 2022 a u skadu sa višegodišnjim obećanjima.
Razdruživanje Republike Srpske sa BiH i puna nezavisnost Republike Srpske od BiH i prisajedinjednje Republici Srbiji, ostvaren na miran način (u skladu sa obećanjima Milorada Dodika i SNSD) bez iscrpljujućeg desetogodišnjeg rata.
Na nivou Republike Srpske enorman uspon privrede, enormno zapošljavanje i porast nataliteta, te enormno smanjenje iseljavanja stanovništva Republike Srpske.
Препоруке:
6
2
3 понедељак, 17 децембар 2018 15:47
Isto je to i u Srbiji
При томе, почетак расплета праћен је необичном склоношћу лидера СНСД-а и српског члана Предсједништва БиХ Милорада Додика да се, сваки пут кад се наслути могућност да његова партија уђе у шеме са СДА и другим федералним опцијама упушта у лингвистичке анализе. Врло је наглашена његова потреба да – приликом сваког аранжмана СНСД-а са политичарима из ФБиХ у постдејтонском периоду, а било их је – инсистира на тврдњи да на том нивоу нема коалиција, него је само ријеч о „састављању власти“. Ако се и прихвати ова теорија о шији и врату, она би била у реду да једнако вриједи за све актере из РС. Што није случај, јер, када то чине актуелни опозиционари из Српске, онда су „бакировци“ и „издајници“, а ако се овом работом бави владајући блок, онда је у питању пуки „прагматизам“.

Tako je i u Srbiji. Vladajući se mogu redovno slikati i rukovati sa Tačijem a da to učini naprimer učini Đorđe Vukadinović reżimski medfij bi ga mjesecima i godinama nazivali najpogrdnijim nazivima.
Препоруке:
9
1
4 понедељак, 17 децембар 2018 16:44
pavle
Gospodine Bizicu poredite neuporedive stvari. Da se potsjetimo: 2014. godine Dodik pravi vladu u Republici Srpskoj i uzima vlast, a SDA i PDP, kao gubitnici, odlaze u Sarajevo da traze od SDA, preko Ivanica (tadasnjeg clada Predjedništva BiH) da ih prime u koaliciju na zajednickm nivou. A ni u Predstavnickom domu BiH SDS i PDP tada nemaju vise poslanika od Dodikove koalice, odnosno imaju jednog manje čini mi se. Znaci ono su dobili manje i u Srpskoj ina nivou BIH. Ipak, Bosic zeleci da kratkorocno prezivi na celu stranke ulazi sa Izetbegovice u vlast u Sarajevu. Ispostavice se da cini veliku gresku, sto rezultati izbora 2018 jasno pokazuju. Naime, ako molis Bakira da te zaposli, onda nemas druge mogucnosti do da izbjegavas bilo sta sto bi tvog koalicionom (jaceg) partnera razljutilo. Dodik ulazi danas u koalicju sa SDA i HDZ-om kao najaci politicar u RS, ali i u BiH. Njega ne mogu da preskoče ni matematicki. On nije u podredjenom polozaju. Moze da radi sta zeli. Razlika je ogromna.
Препоруке:
10
6
5 понедељак, 17 децембар 2018 17:10
Ništa
Pavle smijem se opkladiti bez obzira na svu svoju političku moć koj drži da Dodik neće uspjeti ni u tome da spriječi da Republika Srpska i BiH ne budu uvučene u NATO pakt a o referendumu o nezavisnosti Republike Srpske da i ne pomišljamo.
Препоруке:
6
6
6 понедељак, 17 децембар 2018 18:33
АгатонФонПетровић
ово је све још један приказ тога колико је БиХ неодржива целина и колико штети свим својим грађанима. све смо ми ово гледали током постојања СиЦГ и на својим леђима осетили како то изгледа када и најобичнија одлука постаје предмет исцрпљујућег политичког прегањања. зашто се нико не позабави тиме колико је овакво устројство БиХ допринело исељавању и економској пропасти? када се ово коначно заврши и када се БиХ распадне грађани ће видети колико им је све ово штетило. ми у србији смо то одмах осетили после распада СиЦГ и то не захваљујући овој или оној партији која је била на власти већ захваљујући томе што су коначно могле да се доносе одлуке које нису политичке већ чисто организационе и омогућавају функционисање државе.
Препоруке:
3
3
7 понедељак, 17 децембар 2018 20:35
Carine - skuplja roba radi prevoza.
АгатонФонПетровић

Ima i "druga strana novčića", koliko bi eventualna državna granica sa visokim carinskim nametima ili zabranom prometa , štetilo ekonomiji Republike Srpske, samo jedan primjer, šleper koji iz Banja Luke vozi robu za Trebinje. Zbog zategnutih odnosa ne može kroz Federaciju BiH ili su toliko carine visoke " naprimer 100 odsto kao što Albanci rade na administrativnim prelazima na Kosovu i Metohiji" i taj isti kamion mora sve okolo, najdaljim mogućim putevima zbog oblika i razuđenosti Republike Srpske, koliko bi taj šleper robe povisdio cijhenu koštanja zbog prevoza ili da mora kroz Federaciju BiH platiti carinu, plus čekanje na graničnom prelazu i na ulazu i nba izlazu u Federaciju BiH plus činjenica da je i čitava privreda Republike Srpske naslonjena na luku Ploče željeznicom i putevima kroz Federaciju BiH. Naravno da Republika Srpska treba da postane samostalna država ali nije baš da nema ekonomske koristi kada još nema državne granice prema Federaciji BiH.
Препоруке:
3
2
8 понедељак, 17 децембар 2018 20:52
Srbija i Crna Gora
АгатонФонПетровић
Hoćete da "kažete" da je privreda Srbije "procvetala" nakon odvajanja Crne Gore? Ma daj? Vidi se koliko je "procvetala" po standardu stanovništva, po gubitku u stanovništvu zbog mortaliteta i iseljavanja. Hoćeš da me ubijediš da je dobro što nema prliva deviza od turizma? Što poskupljuje prevoz iz luke Bar na koju se sva privreda Srbije naslanja? Dao bog da je Crna Gora ostla u zajedničkoj državi sa Srbijom, bilo bi mnogo bolje.
Препоруке:
4
1
9 уторак, 18 децембар 2018 11:27
АгатонФонПетровић
@Carine
да ли република српска може да сагради путеве који би повезали бањалуку и требиње? не може. централна власт ће то спречити. исто је и са железницом. не може ни да сагради аутопут београд-бањалука. република српска још некако и успева да организује функционисање власти на својој територији у односу на федерацију где имамо и кантоне који раде шта хоће. поређење са косовским царинама није на месту јер србија није узвратила царинама и забраном промета. да јесте то би већ одавно прерстало. уосталом хрватска је пробала нешто слично али тада је србија узвратила. што се тиче плоча то је лука која броји своје последње дане. десиће јој се нешто слично ријеци само је питање ко ће бити нови копар.
Препоруке:
3
3
10 уторак, 18 децембар 2018 13:23
Carine
.АгатонФонПетровић
@Carine да ли република српска може да сагради путеве који би повезали бањалуку и требиње? не може. централна власт ће то спречити. исто је и са железницом. не може ни да сагради...

Republika Srpska ima mnogo veći stepen samostalnosti u odnosu na neku "centralnu vlast" nego što je ikada imala bilo koja Republika bivše SFR Jugoslavije u odnosu na centralnu ili saveznu vlast. Čuj neda "centralna vlast" koje gotovo da i nema da se nešto radi i gradi, da se prave putevi i željeznice. Ma daj smešno je to što pišete, pa čoveče Republika Srpska i Federacija BiH nisu sposobne da obnove željeznice i puteve koje imaju, sve propada s sa prave nove željeznice. Smešni ste. Gde bi nalazili krivca da se Republika Srpska osamostali kao država? U Srbiji bi nalazili krivca da ne da? Ponavljam Republika Srpska treba da postane samostalna država ali za svoje ekonomske promašaje sama je kriva.
Препоруке:
6
2
11 уторак, 18 децембар 2018 13:43
Carine
. АгатонФонПетровић
@Carine
што се тиче плоча то је лука која броји своје последње дане. десиће јој се нешто слично ријеци само је питање ко ће бити нови копар.

Uzmimo da ste u pravu i da luka Ploče zaista propadne, pitanje je koliko bi to pomoglo ili odmoglo privredi Republike Srpske? Koliko bi to poskupilo prevoz roba da se Republika Srpska / posebno zapadni deo preusmeri na luku Bar u Crnoj Gori, pod uslovom da ne propadne ko i luka Ploče? Prvo koliko treba investicija u nove željeznice, puteve a novca nema ni za održivi onoga što je ostalo iz SFR Jugoslavije. Drugo cena koštanja sa takvom razuđenošću Republike Srpske. Iako luka Ploče neće propasti jer se na nju naslanja privreda Mađarske i Hrvatske i BiH.
Препоруке:
4
2
12 уторак, 18 децембар 2018 13:45
Carine
. АгатонФонПетровић


Vaša ekonomska logika je "neka komšiji crkne krava, makar meni crkla i krava i tele".
Препоруке:
3
2
13 уторак, 18 децембар 2018 15:44
АгатонФонПетровић
@Carine
ако је тако као што ви кажете а зашто аутопут београд-сарајево не може да се изгради трасом коју жели српска? што се тиче плоча БиХ је тражила концесију у плочама али хрватска то неће. хрватска се ослања не на плоче већ на ријеку а мађарска се не ослања на плоче већ на копар. плоче су најпотребније БиХ али се хрвати пренемажу. успон копра најбоље сведочи да се не треба пренемагати и мислити да се без тебе не може. копар је постао лука тако што су у његово подизање уложила словеначка и српска предузећа којима је досадило пренемагање ријеке. у време сфрј у копар је стизала роба намењена словенији и србији. моја економска логика почива на томе да ће се увек наћи неко решење и да ниједна економска ситуација није нерешива. такође, у економији нема загарантованих позиција и тога свако мора да буде свестан, и ја и мој комшија, а и наше краве и телад.
Препоруке:
2
1
14 уторак, 18 децембар 2018 16:32
Carine
. АгатонФонПетровић
@Carine


U vezi sa lukom Koper u pravu ste, bolja saobraćajna povezanost prema Beogradu nego prema luci Bar. U tome i jeste nesreća što na svađi jednih uvek treći ima koristi u ovom slučaju na uštrb luke Bar u Crnoj Gori, korist vuče luka Koper u Sloveniji. Naravno po istoj logici i Banja Luka može na luku Koper. Neka Slovenac koji je sve i počeo oko raspada Jugoslavije vuče i dalje korist na račun svađa u BiH, Srbiji i Crnoj Gori. Ništa bolje i ne znamo.
Препоруке:
1
0
15 уторак, 18 децембар 2018 16:42
Carine
. АгатонФонПетровић
@Carine
ако је тако као што ви кажете а зашто аутопут београд-сарајево не може да се изгради трасом коју жели српска?


Problem je tuđi novac ili "prosjačka ruka" koja moli da se udeli milostinja da se gradi put a taj od koga se moli za novac postavlja i svoje uslove. Daj bože da je Srpska ekonomski jaka toliko da može bez "prosjačenja' da onaj od koga moli za nouac ne postavlja svoje uslove. Dobro znaš od koga se moli za novac. Srpska je opet sama sebi kriva što spada na "prosjački štap" pa moli mrske Turke za novac da se gradi autoput. Što će Turci, zašto ne samo Srbi svojim novcem?
Препоруке:
1
0
16 уторак, 18 децембар 2018 17:08
Država Republika Srpska
Daće Bog da Republika Srpska što pre postane samostalna država ili regija u sastavu Republike Srbije, samo ekonomski problemi će ostati a s time povezan i nizak standard stanovništva, enorman mortalitet, iseljavanje. Da se sve to može tako lako rešiti samo otcepljenjem od BiH bilo bi odlično.
Препоруке:
3
0
17 уторак, 18 децембар 2018 22:13
Autoput "bratstvo i jedinstvo" Beograd - Sarajevo
Komercijalni ugovor za projektovanje i izgradnju dionica brze ceste između Beograda i Sarajeva bit će potpisan u srijedu.
Paraf na dokument stavit će potpredsjednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, predsjednik kompanije "Tasyapi" Emrulhah Turanli i v. d. direktora JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak, izvještava B92.
Kada je prije tri mjeseca s turskom kompanijom potpisan Dokument o saradnji u oblasti infrastrukturnih projekata, ministrica Mihajlović je najavila da će se kroz Srbiju graditi dvije rute ka Bosni i Hercegovini. Tom prilikom je izjavila da se vrijednost izgradnje procjenjuje na 1,05 milijardi eura.
Prva planirana ruta je od Požege do Kotromana, čija je vrijednost procijenjena na 830 miliona eura. Druga trasa je između Kuzmina i Sremske Rače, procijenjene vrijednosti 210 miliona eura i dužine 17,5 kilometara.
Potpisivanju ugovora prisustvovat će ministar transporta i trgovine Turske Mehmet Turhan, potpredsjednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunik
Препоруке:
1
0
18 среда, 19 децембар 2018 22:10
Republika Srpska osniva ministarstvo inostranih poslova.
Narodna skupština Republike Srpske krajem prošle sedmice usvojila je Zakon kojim je osnovano Ministarstvo za evropske integracije i međunarodne odnose Republike Srpske. Osnivanjem ovog Ministarstva, vanjski / inostrani poslovi sa nivoa BiH se prebacuju na nivo Republike Srpske.
Препоруке:
3
0

Анкета

Колико ће по вашем мишљењу трајати ванредно стање у Србији?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер