Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Da li je rešeno pitanje parlamentarne većine na nivou BiH?

Komentari (18) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 17 decembar 2018 14:52
Mandat 2018-2022 godine
U svemu ovome jako je dobro što je Milorad Dodik i njegov SNSD apsolutni srpski vladar u Republici Srpskoj a i na nivou srpske kvote u institucijama BiH, jer neće više biti izgovora i bacanje krivice na SDS i Savez za promjene za eventualne neuspjehe srpske politike na svim nivoima vlasti a koja se
može manifestovati na nivou Repubublike Srpske u nastavljanu destrukcije privrede, iseljavanju stanovništva ,enormnom padu nataliteta i dr. Na nivou BiH neuspjeh se može manifestovati na način što niti jedna nadležnost sa nivoa BiH neće biti vraćena na nivo Republike Srpske, pravosuđe BiH će ostati u punom kapacitetu kako je i bilo i neće biti ukinuto kao što je godinama Dodik obećavao, od referenduma o nezavisnosti Republike Srpske neće biti ništa a Oružane snage BiH će biti 2022 godine (na kraju Dodikova mandata) biti mnogo bliže ulasku u NATO pakt ili čak u NATO paktu, i nikoga neće Milorad Dodik moći okriviti niti SDS, ni Savez za promjene, niti izdajnike samo sebe i SNSD.
Preporuke:
5
6
2 ponedeljak, 17 decembar 2018 15:05
Mandat 2018-2022 godine
Šta se očekuje od Milorada Dodika i njegova SNSD-a da bi se moglo upisati kao uspjeh srpske nacionalne politike u mandatu 2018 - 2022 a u skadu sa višegodišnjim obećanjima.
Razdruživanje Republike Srpske sa BiH i puna nezavisnost Republike Srpske od BiH i prisajedinjednje Republici Srbiji, ostvaren na miran način (u skladu sa obećanjima Milorada Dodika i SNSD) bez iscrpljujućeg desetogodišnjeg rata.
Na nivou Republike Srpske enorman uspon privrede, enormno zapošljavanje i porast nataliteta, te enormno smanjenje iseljavanja stanovništva Republike Srpske.
Preporuke:
6
2
3 ponedeljak, 17 decembar 2018 15:47
Isto je to i u Srbiji
Pri tome, početak raspleta praćen je neobičnom sklonošću lidera SNSD-a i srpskog člana Predsjedništva BiH Milorada Dodika da se, svaki put kad se nasluti mogućnost da njegova partija uđe u šeme sa SDA i drugim federalnim opcijama upušta u lingvističke analize. Vrlo je naglašena njegova potreba da – prilikom svakog aranžmana SNSD-a sa političarima iz FBiH u postdejtonskom periodu, a bilo ih je – insistira na tvrdnji da na tom nivou nema koalicija, nego je samo riječ o „sastavljanju vlasti“. Ako se i prihvati ova teorija o šiji i vratu, ona bi bila u redu da jednako vrijedi za sve aktere iz RS. Što nije slučaj, jer, kada to čine aktuelni opozicionari iz Srpske, onda su „bakirovci“ i „izdajnici“, a ako se ovom rabotom bavi vladajući blok, onda je u pitanju puki „pragmatizam“.

Tako je i u Srbiji. Vladajući se mogu redovno slikati i rukovati sa Tačijem a da to učini naprimer učini Đorđe Vukadinović reżimski medfij bi ga mjesecima i godinama nazivali najpogrdnijim nazivima.
Preporuke:
9
1
4 ponedeljak, 17 decembar 2018 16:44
pavle
Gospodine Bizicu poredite neuporedive stvari. Da se potsjetimo: 2014. godine Dodik pravi vladu u Republici Srpskoj i uzima vlast, a SDA i PDP, kao gubitnici, odlaze u Sarajevo da traze od SDA, preko Ivanica (tadasnjeg clada Predjedništva BiH) da ih prime u koaliciju na zajednickm nivou. A ni u Predstavnickom domu BiH SDS i PDP tada nemaju vise poslanika od Dodikove koalice, odnosno imaju jednog manje čini mi se. Znaci ono su dobili manje i u Srpskoj ina nivou BIH. Ipak, Bosic zeleci da kratkorocno prezivi na celu stranke ulazi sa Izetbegovice u vlast u Sarajevu. Ispostavice se da cini veliku gresku, sto rezultati izbora 2018 jasno pokazuju. Naime, ako molis Bakira da te zaposli, onda nemas druge mogucnosti do da izbjegavas bilo sta sto bi tvog koalicionom (jaceg) partnera razljutilo. Dodik ulazi danas u koalicju sa SDA i HDZ-om kao najaci politicar u RS, ali i u BiH. Njega ne mogu da preskoče ni matematicki. On nije u podredjenom polozaju. Moze da radi sta zeli. Razlika je ogromna.
Preporuke:
10
6
5 ponedeljak, 17 decembar 2018 17:10
Ništa
Pavle smijem se opkladiti bez obzira na svu svoju političku moć koj drži da Dodik neće uspjeti ni u tome da spriječi da Republika Srpska i BiH ne budu uvučene u NATO pakt a o referendumu o nezavisnosti Republike Srpske da i ne pomišljamo.
Preporuke:
6
6
6 ponedeljak, 17 decembar 2018 18:33
AgatonFonPetrović
ovo je sve još jedan prikaz toga koliko je BiH neodrživa celina i koliko šteti svim svojim građanima. sve smo mi ovo gledali tokom postojanja SiCG i na svojim leđima osetili kako to izgleda kada i najobičnija odluka postaje predmet iscrpljujućeg političkog preganjanja. zašto se niko ne pozabavi time koliko je ovakvo ustrojstvo BiH doprinelo iseljavanju i ekonomskoj propasti? kada se ovo konačno završi i kada se BiH raspadne građani će videti koliko im je sve ovo štetilo. mi u srbiji smo to odmah osetili posle raspada SiCG i to ne zahvaljujući ovoj ili onoj partiji koja je bila na vlasti već zahvaljujući tome što su konačno mogle da se donose odluke koje nisu političke već čisto organizacione i omogućavaju funkcionisanje države.
Preporuke:
3
3
7 ponedeljak, 17 decembar 2018 20:35
Carine - skuplja roba radi prevoza.
AgatonFonPetrović

Ima i "druga strana novčića", koliko bi eventualna državna granica sa visokim carinskim nametima ili zabranom prometa , štetilo ekonomiji Republike Srpske, samo jedan primjer, šleper koji iz Banja Luke vozi robu za Trebinje. Zbog zategnutih odnosa ne može kroz Federaciju BiH ili su toliko carine visoke " naprimer 100 odsto kao što Albanci rade na administrativnim prelazima na Kosovu i Metohiji" i taj isti kamion mora sve okolo, najdaljim mogućim putevima zbog oblika i razuđenosti Republike Srpske, koliko bi taj šleper robe povisdio cijhenu koštanja zbog prevoza ili da mora kroz Federaciju BiH platiti carinu, plus čekanje na graničnom prelazu i na ulazu i nba izlazu u Federaciju BiH plus činjenica da je i čitava privreda Republike Srpske naslonjena na luku Ploče željeznicom i putevima kroz Federaciju BiH. Naravno da Republika Srpska treba da postane samostalna država ali nije baš da nema ekonomske koristi kada još nema državne granice prema Federaciji BiH.
Preporuke:
3
2
8 ponedeljak, 17 decembar 2018 20:52
Srbija i Crna Gora
AgatonFonPetrović
Hoćete da "kažete" da je privreda Srbije "procvetala" nakon odvajanja Crne Gore? Ma daj? Vidi se koliko je "procvetala" po standardu stanovništva, po gubitku u stanovništvu zbog mortaliteta i iseljavanja. Hoćeš da me ubijediš da je dobro što nema prliva deviza od turizma? Što poskupljuje prevoz iz luke Bar na koju se sva privreda Srbije naslanja? Dao bog da je Crna Gora ostla u zajedničkoj državi sa Srbijom, bilo bi mnogo bolje.
Preporuke:
4
1
9 utorak, 18 decembar 2018 11:27
AgatonFonPetrović
@Carine
da li republika srpska može da sagradi puteve koji bi povezali banjaluku i trebinje? ne može. centralna vlast će to sprečiti. isto je i sa železnicom. ne može ni da sagradi autoput beograd-banjaluka. republika srpska još nekako i uspeva da organizuje funkcionisanje vlasti na svojoj teritoriji u odnosu na federaciju gde imamo i kantone koji rade šta hoće. poređenje sa kosovskim carinama nije na mestu jer srbija nije uzvratila carinama i zabranom prometa. da jeste to bi već odavno prerstalo. uostalom hrvatska je probala nešto slično ali tada je srbija uzvratila. što se tiče ploča to je luka koja broji svoje poslednje dane. desiće joj se nešto slično rijeci samo je pitanje ko će biti novi kopar.
Preporuke:
3
3
10 utorak, 18 decembar 2018 13:23
Carine
.AgatonFonPetrović
@Carine da li republika srpska može da sagradi puteve koji bi povezali banjaluku i trebinje? ne može. centralna vlast će to sprečiti. isto je i sa železnicom. ne može ni da sagradi...

Republika Srpska ima mnogo veći stepen samostalnosti u odnosu na neku "centralnu vlast" nego što je ikada imala bilo koja Republika bivše SFR Jugoslavije u odnosu na centralnu ili saveznu vlast. Čuj neda "centralna vlast" koje gotovo da i nema da se nešto radi i gradi, da se prave putevi i željeznice. Ma daj smešno je to što pišete, pa čoveče Republika Srpska i Federacija BiH nisu sposobne da obnove željeznice i puteve koje imaju, sve propada s sa prave nove željeznice. Smešni ste. Gde bi nalazili krivca da se Republika Srpska osamostali kao država? U Srbiji bi nalazili krivca da ne da? Ponavljam Republika Srpska treba da postane samostalna država ali za svoje ekonomske promašaje sama je kriva.
Preporuke:
6
2
11 utorak, 18 decembar 2018 13:43
Carine
. AgatonFonPetrović
@Carine
što se tiče ploča to je luka koja broji svoje poslednje dane. desiće joj se nešto slično rijeci samo je pitanje ko će biti novi kopar.

Uzmimo da ste u pravu i da luka Ploče zaista propadne, pitanje je koliko bi to pomoglo ili odmoglo privredi Republike Srpske? Koliko bi to poskupilo prevoz roba da se Republika Srpska / posebno zapadni deo preusmeri na luku Bar u Crnoj Gori, pod uslovom da ne propadne ko i luka Ploče? Prvo koliko treba investicija u nove željeznice, puteve a novca nema ni za održivi onoga što je ostalo iz SFR Jugoslavije. Drugo cena koštanja sa takvom razuđenošću Republike Srpske. Iako luka Ploče neće propasti jer se na nju naslanja privreda Mađarske i Hrvatske i BiH.
Preporuke:
4
2
12 utorak, 18 decembar 2018 13:45
Carine
. AgatonFonPetrović


Vaša ekonomska logika je "neka komšiji crkne krava, makar meni crkla i krava i tele".
Preporuke:
3
2
13 utorak, 18 decembar 2018 15:44
AgatonFonPetrović
@Carine
ako je tako kao što vi kažete a zašto autoput beograd-sarajevo ne može da se izgradi trasom koju želi srpska? što se tiče ploča BiH je tražila koncesiju u pločama ali hrvatska to neće. hrvatska se oslanja ne na ploče već na rijeku a mađarska se ne oslanja na ploče već na kopar. ploče su najpotrebnije BiH ali se hrvati prenemažu. uspon kopra najbolje svedoči da se ne treba prenemagati i misliti da se bez tebe ne može. kopar je postao luka tako što su u njegovo podizanje uložila slovenačka i srpska preduzeća kojima je dosadilo prenemaganje rijeke. u vreme sfrj u kopar je stizala roba namenjena sloveniji i srbiji. moja ekonomska logika počiva na tome da će se uvek naći neko rešenje i da nijedna ekonomska situacija nije nerešiva. takođe, u ekonomiji nema zagarantovanih pozicija i toga svako mora da bude svestan, i ja i moj komšija, a i naše krave i telad.
Preporuke:
2
1
14 utorak, 18 decembar 2018 16:32
Carine
. AgatonFonPetrović
@Carine


U vezi sa lukom Koper u pravu ste, bolja saobraćajna povezanost prema Beogradu nego prema luci Bar. U tome i jeste nesreća što na svađi jednih uvek treći ima koristi u ovom slučaju na uštrb luke Bar u Crnoj Gori, korist vuče luka Koper u Sloveniji. Naravno po istoj logici i Banja Luka može na luku Koper. Neka Slovenac koji je sve i počeo oko raspada Jugoslavije vuče i dalje korist na račun svađa u BiH, Srbiji i Crnoj Gori. Ništa bolje i ne znamo.
Preporuke:
1
0
15 utorak, 18 decembar 2018 16:42
Carine
. AgatonFonPetrović
@Carine
ako je tako kao što vi kažete a zašto autoput beograd-sarajevo ne može da se izgradi trasom koju želi srpska?


Problem je tuđi novac ili "prosjačka ruka" koja moli da se udeli milostinja da se gradi put a taj od koga se moli za novac postavlja i svoje uslove. Daj bože da je Srpska ekonomski jaka toliko da može bez "prosjačenja' da onaj od koga moli za nouac ne postavlja svoje uslove. Dobro znaš od koga se moli za novac. Srpska je opet sama sebi kriva što spada na "prosjački štap" pa moli mrske Turke za novac da se gradi autoput. Što će Turci, zašto ne samo Srbi svojim novcem?
Preporuke:
1
0
16 utorak, 18 decembar 2018 17:08
Država Republika Srpska
Daće Bog da Republika Srpska što pre postane samostalna država ili regija u sastavu Republike Srbije, samo ekonomski problemi će ostati a s time povezan i nizak standard stanovništva, enorman mortalitet, iseljavanje. Da se sve to može tako lako rešiti samo otcepljenjem od BiH bilo bi odlično.
Preporuke:
3
0
17 utorak, 18 decembar 2018 22:13
Autoput "bratstvo i jedinstvo" Beograd - Sarajevo
Komercijalni ugovor za projektovanje i izgradnju dionica brze ceste između Beograda i Sarajeva bit će potpisan u srijedu.
Paraf na dokument stavit će potpredsjednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, predsjednik kompanije "Tasyapi" Emrulhah Turanli i v. d. direktora JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak, izvještava B92.
Kada je prije tri mjeseca s turskom kompanijom potpisan Dokument o saradnji u oblasti infrastrukturnih projekata, ministrica Mihajlović je najavila da će se kroz Srbiju graditi dvije rute ka Bosni i Hercegovini. Tom prilikom je izjavila da se vrijednost izgradnje procjenjuje na 1,05 milijardi eura.
Prva planirana ruta je od Požege do Kotromana, čija je vrijednost procijenjena na 830 miliona eura. Druga trasa je između Kuzmina i Sremske Rače, procijenjene vrijednosti 210 miliona eura i dužine 17,5 kilometara.
Potpisivanju ugovora prisustvovat će ministar transporta i trgovine Turske Mehmet Turhan, potpredsjednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunik
Preporuke:
1
0
18 sreda, 19 decembar 2018 22:10
Republika Srpska osniva ministarstvo inostranih poslova.
Narodna skupština Republike Srpske krajem prošle sedmice usvojila je Zakon kojim je osnovano Ministarstvo za evropske integracije i međunarodne odnose Republike Srpske. Osnivanjem ovog Ministarstva, vanjski / inostrani poslovi sa nivoa BiH se prebacuju na nivo Republike Srpske.
Preporuke:
3
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner