среда, 01. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Баук неолибералног капитализма кружи Србијом

Kоментари (23) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 15 септембар 2009 17:11
Милан Пурић
Аутор:"о судбинама десетине хиљада људи и голој егзистенцији њихових породица."Грешка.Било би исправно:"Стотине хиљаде људи и голој егзистенцији...".Желео сам да Г.Бркићу поставим неколико питања у вези поменутог чланка о "Трговини 22".Испоставило се да је отишао на одмор баш некако кад је чланак објављен(где и колико далеко не знам) и вратиће се 21 септембра.Надам се да ће одговорити на прво и основно питање колико је ова приватизација у складу са начелима закона о приватизацији члан 2. :да се приватизација обавља ради стварања услова за развој привреде и социјалне стабилности."22 децембар" је при уласку у приватизацију имао 1045 радника,у трнутку приватизације 845 ,а две године касније 26(двадесет шест).Угашена је производња,трговине остало у траговима а фирма се све време после приватизације бавила само продајом и изнајмљивањем пословног простора(у тренутку приватизације преко 22.000м2 од чега преко 11000м2 робних кућа по центрима српских градова).При томе има још занимљивих питања на која треба да одговори садашњи већински власник,Агенција за приватизацију и Пореска управа.Надам се да ће по доласку са одмора Г.Бркић пристати да чује и неко друго мишљење, код релевантних да га провери а потом да ће га "Политика" објавити.Но у трнсверзали Соња-Б92-Бујошевић-Бркић бојим се да страдају читаоци "Политике" који и по мом личном искуству бивају ускраћени за све коментаре који нису на "линији".
Препоруке:
0
0
2 уторак, 15 септембар 2009 18:39
Милорад Станојловић
Десет с луком, салата, хлеб и један шприцер, а све то кошта 120 динара. Свиђа вам се? И мени. А где то има? Нигде!
Отприлике тако стоји и са овом домаћом (нео)либералном теоријом. Очарава слободом без граница, олакшава проток роба и новца. Свиђа вам се? И мени. А где то има? Нигде!
Суштина либералног и неолибералног капитализма није у дерегулацији, већ у конкуренцији и борби за опстанак. У организованом тржишту.
У изворној теорији овог типа нема никаквог заклињања у следећих хиљаду година. Ништа од те романтике и реторике.
Капитализам је борба за опстанак, без пројекција у било какву хиљадугодишњу срећну будућност без алтернатива и у томе је његова снага, његова моћ и његов опстанак. Ништа више. Крај историје не постоји. Чак ни као фикција. Постоји само борба за опстанак; на тржишту.
Предмет дескрипције либералног капитализма који се сервира као пропагандна порука нигде никад није постојао. У чему је онда проблем ове теорије?
Проблем је у томе што је ова идеологија «слободног» капитализма довела економску теорију у ћорсокак, односно довела до четврте кризе економске теорије.
По четврти пут у својој историји економска теорија нема шта да каже људима о ономе шта се догађа у капиталистичкој економији; друштву. Нема шта да нам каже о «надницама» и «профиту». О чему онда она говори?
Рећи ћу вам: о хиљадугодишњем царству нове економије. О крају историје. То је нова метафизика, али није безазлена.
Проблем је или је можда срећа, што ова теорија нема шта да каже и одговори људима на питања која их највише интересују. Просто ко пасуљ.
То је јасно британској краљици, али не и неким економистима. Они ничим не управљају, ништа не описују, већ преписују и пропагирају квазиутопије.
С поштовањем, РАВНОГОРСКИ ПОКРЕТ ДМ, Београд, Милорад Станојловић, генерални секретар.
Препоруке:
0
0
3 уторак, 15 септембар 2009 20:16
Родољуб
Дно је дотакнуто пре неки дан, када се "газда" Ранко Дејановић (иначе, супруг Председнице Скупштине Србије), "одрекао својих акција у корист радника", како је сам изјавио. Значи, отприлике... "извините, шалио сам се!" или "пуј-пике, не важи?".

И заиста, према мишљењу Влади Србије то је врло леп гест, па су представници Владе (премијер!) обећали радницима „Застава електра” да ће купац тог предузећа (Дејановић) своје власништво поклонити држави и да ће бити обезбеђени услови за наставак рада!

Јел' на то мислио Миша Бркић? То је та државна "утеха" и "сиса"?

----------------------------

Данас је Савет за борбу против корупције (јесте, баш онај који Влада не ферма два посто, као и гђу Верицу Бараћ), објавио да је приватизација "Заставе-Електро" обављена противзаконито и да су радници у праву, те да:

„Забрињава чињеница да се наводним поклањањем акција предузећа држави, покушава избећи одговорност за кршење закона и уговора како купца, тако и државних институција”, указао је Савет за борбу против корупције.

Савет сматра да у случају „Застава електра” треба да се утврди одговорност државних институција, али и „несавесног купца”, након чега би био покренут поступак за накнаду штете.

„Нужно је покренути и поступке за накнаду штете због ненаменског коришћења крeditа који је одобрило Министарство економије и подстицајних средстава Агенције СИЕПА”, оценило је Савет.


Ипак, не верујем да ће "газда" Дејановић имати икаквих непријатности због своје пословне неспособности. Што би Срби рекли, "затрчао се човек"! Уосталом, друге сличне "газде" по Србији нису тако искрени и увиђавни људи.

Битно је да се пензије исплаћују уредно... од зајмова, од чега би?
Препоруке:
0
0
4 уторак, 15 септембар 2009 21:33
(neo)liberal
Moram da Vas korigujem: Miša Brkić uopšte nije neoliberal. Jer, ovo što se u Srbiji dešava u poslednjih 20 godina nema veze ni sa liberalizmom ni sa njegovim zakonitim naslednikom (neoliberalizmom). Bojim se da smo pobrkali lončiće! (Neo)liberalizam jeste ekonomska doktrina deregulacije ali nije zahtev za suspenzijom svakog zakona. A ono sa čime smo se mi suočili u poslednjih 20 godina, bilo je odsustvo zakona, pljačka tuđeg vlasništva i ratno profiterstvo. Na kraju je takvo stanje legalizovano tako da danas živimo u svojevrsnom (neo)feudalizmu. Oni koji su stekli kapital pljačkajući nacionalne devizne rezerve, otimačinom tzv. društvene svojine, trgovinom naftom ili cigaretama s one strane zakona ili ratnim profiterstvom, takvi dakle ne mogu da se nazovu kapitalistima. U jednoj Americi ili Engleskoj, takvi bi odavno bili u zatvoru a ne bi odlučivali o izboru vlade i uopšte o našim životima. Nijednom (neo)liberalu ne bi palo na pamet da legalizuje imovinu stečenu u oružanim pljačkama banke ili imovinu koja je stečena dokazanim podmićivanjem političara ili nekim drugim kriminalnim aktivnostima... A zamislite da se neki (neo)liberal usudio da predloži da se na primer neverovatno bogatstvo koje je stekla porodica Gering tokom rata i to pljačkom jevrejskih i drugih žrtava, prosto legalizuje - da je to bio slučaj, danas bi najbogatije evropske porodice nosile imena najvećih nacističkih zločinaca. Naravno, nikome normalnom nije palo na pamet da legalizuje pljačku! Mi smo se u poslednjih 20 godina vratili u srednji vek, zaboravili šta to znači zakon, država, izbori, demorkatija ili slobodno tržište. (Čak su i komunisti imali više doslednosti kad je u pitanju neki minimum zakonitosti pa su čak dopuštali u izvesnoj meri i neke oblike privatne svojine!) Zaista je potpuni promašaj ovaj feudalizam u kome živimo dovoditi u vezu sa časnim imenom liberalizma pa makar i onog sa prefiksom "neo"!
Препоруке:
0
0
5 среда, 16 септембар 2009 00:48
Aleksandar
Kaptalizam je nestabilan ekonomski sistem: oscilira, oscilira pa kad se priblizi ambisu pravo u njega uskoci.
Препоруке:
0
0
6 среда, 16 септембар 2009 07:20
Srboljub Savic
Jos nekoliko godina pre zadnje revolucije, u privatnom drusvtu. na pomen da je kapitalizam
u Srbiji krenuo, skoci jedna (meni draga osoba)
dama - "ma gde je, gde su meni pare?" Petnaest
godina posle - ni penziju ne dobija kao treba,
a mislila je da ce mozda dobiti "kapital".
Nacin na koji je Srbija krenula i jos uvek "glavinja" u "kapitalizam", ni teoretski
nije bio moguc, a matematicki je to lako dokazati.
Kapitalizam bez kapitala?
Kako, kao da nismo ni znali sta je to kapital,
bez protesta smo gledali kako kapital nestaje
na nase oci, ali su nas novinari zasipali
"tranzicijom", "trzistem" "kapitalizmom" a
uskocili su i plagijatori - propovdnici "liberal-nog" (kao - kako to gordo zvuci, bolje od "slo-bodnog")kapitalizma. Srbija je opet prihvatila
opste - teorijske i jezicke pojmove kao stvarne.
Nasi dragi propagandisti, nevidjenim zarom
govore o "najsvetijem andjelu i dobru"-slobodnog
kapitalistickog trzista, nasuprot "najstrasnijem
djavolu" necega sto nije prvo. Nije bitno sto
ni vodece drzave ni njihovi upravljaci, ne
primenjuju "teoriju" (dobro znajuci kakva je
stvarnost) liberalnog kapitalizma u svojoj kuci.
Imamo opet najvece "liberale", kao sto smo hteli
da budemo najzesci "komunisti" ili "socijalisti".
Narod u Srbiji izgleda najvise prima lazi, pogo-
tovo kad dobiju stranu - jedino pravu i "otmenu"
etiketu. Jugoslavija je bila mnogo vise kapitalis-ticka, nego komunisticka, nezavisno od etikete
(koju drugi, koji su verovali da su "praviji"
nisu prznavali) i jos zesceg - broja clanova
SKJ (podaci za Srbiju, govore o 25 % zaposlenih).
Onima koji veruju drukcije, preporucujem da sebi
odgovore na pitanja:
- Sta je kapital?
- Sta je to trziste?
- Sta je kapital Srbije i gde je (u cijim rukama)?
- Sta su drzavna, javna, a sta privatna preduzeca?
- Sta je to ekonomija a sta ekonomska teorija?
Svakako, ima jos mnogo toga sto se mora znati, ako
uopste hocemo da govorimo o teorijama i opstim
pojmovima.
S postovanjem,
S. Savic
Препоруке:
0
0
7 среда, 16 септембар 2009 07:49
луди скретничар
#Родољуб"

Супруг Председника Народне скупштине је решио да радницима "поклони" акције (или да врати оно што је остало од поклона), а све то је јавности тријумфално објавио - Министар полиције!

Они стварно мисле да смо мала деца...
Препоруке:
0
0
8 среда, 16 септембар 2009 07:53
Troglavski
Branko Dragas, sa cijim stavovima se uglavnom slazem kaze da cemo morati da radimo 12 sati da bi prezivjeli, a na drugoj strani jedan katolicki fratar-filozof koji je zivio u vremenu Galileja kaze da je tehnologija napredovala toliko da bi ponedeljak trebalo proglasiti neradnim danom.
Kakav je to kapitalizam kad Hugo Chavez nudi bolje resenje.
Препоруке:
0
0
9 среда, 16 септембар 2009 09:34
CC
Misa Brkic je poslednji koji bi nekome trebalo da pridikuje o ekonomskoj efikasnosti i "trzisnoj" privredi! Nazalost, takvi ljudi se ne skidaju sa medija u poslednjih desetak godina i jasno je da oni predstavljaju propagandnu pesnicu jedne neodrzive politike.
Препоруке:
0
0
10 среда, 16 септембар 2009 10:39
брм
@neoliberal
тако је, доста комунистичке пропаганде типа "ето вам ваша демократија" у Србији у којој нису испуњени базични предуслови за успостављење демократског система (формирана нација, независно судство, подела власти, адекватнио закони, слободно информисање..) и "ето вам ваш капитализам" у партиократском систему који везе с везом нема са слободном трговином... Транзиција значи прелазак - у шта? Идеја је била да се прелази у капитализам, националну државу и демократију из система (комунистичког) дијаметрално супротних начела!!! Ко нас води кроз транзицију - све бивши комунисти и то високи функционери који не крију да су само еволуирали (види изјаве поводом годишњице 68.)
Препоруке:
0
0
11 среда, 16 септембар 2009 10:41
брм
замислите да су денацификацију Немачке од 45. водили истакнути члановии Хитлер југенда - ал би онда било капитализма и демократије у Немачкој
Препоруке:
0
0
12 среда, 16 септембар 2009 11:48
Darth Vader
Ovo je jedan bezvrjedan tekst potpuno lisen razumne diskusije problema. Optuzivanju kurira zbog poruke nije mjesto u novinskim clancima vec u kafanama. Istina je istina; nije bitno da li je ona hladna ili topla dok god je istina. Autor se nije osvrnuo na ekonomske argumente protiv drzavnog vlasnistva firmi jer vjerovatno ne zna mnogo o tim argumentima. Umjesto toga on jednostavno etiketira ekonomske argumente kao "ekstremne" i nastavlja svoju populisticku pricu o jadnim radnicima, neulazeci u razloge zasto su oni, zajedno sa "proleterijatom" u ostalim komunistickim zemljama, postali jadni, za razliku od radnika u kapitalistickim sistemima, "ekstremne deregulacije". Kako to, zapitajte se, da radnici u neoliberalnim sistemima imaju prosjecnu platu od 30-30 hiljada dolara a radnik u Srbiji, ili Ukrajini...Rusiji...Bjelorusiji itd. ima mozda 5-6 hiljada dolara? Kako to da ekstremno deregulisane, neoliberalne drzave imaju toliko vise bogatstva od drzava u kojima drzava posjeduje privatna preduzeca? Kako to da se patnja u drzavama u kojima drzava ima vlasnistvo nad preduzecima defiluje dugim listama zena koje se mogu kupiti kao da su stoka na internetu (Ruske Mlade)...ili mnogobrojnim plavim zenama koje se prodaju po Bliskom Istoku...a istih parada nema u tim neoliberalnim paklovima kojim plasite obican svijet? Gdje su stotine hiljada americkih mladih djevojaka na ulicama Dubajia ili Ankare? Gdje su bili americki imigranti, zeljni plodova drzavnog vlasnistva u Istocnoj Evropi? Ili engleski...njemacki...gdje su Juzni Korejanci zeljni drzavnih preduzeca u Sjevernoj Koreji? Nema ih, gospodine...Put imigracije pokazuje da li je neoliberalizam bauk ili etatizam. Uzmite, zaboga miloga gospodine Vucinicu, kakav udzbenik ekonomije prije nego sto podjete napadati one koji vam iznose cinjenice zato sto vam se te cinjenice ne svidjaju...Vama izgleda kolaps komunizma i njegovi plodovi nisu bili dovoljno jasna lekcija...
Препоруке:
0
0
13 среда, 16 септембар 2009 13:21
ergila
Srbija sputava slobodu preduzetnistva svojim drzavnim aparatom koji je naslijedje iz starog sistema. Nista drugo.
Препоруке:
0
0
14 среда, 16 септембар 2009 13:49
МП
@Darth Vader
Слажући се са највећим делом чињеница које износите мислим да једну превиђате.Како је до таквог стаања дошло?Бар сто педесет година технолошко војне доминације земаља које сте побројали.Ствари се рапидно мењају и процесом позитивне глобализације доћи ће до упросечавања производних цена а такође и профитних стопа.Сигуран сам да увиђате куда то води.
Препоруке:
0
0
15 среда, 16 септембар 2009 16:44
VUK
Svaka Vam cast gospodine Vucinicu,Vi ste jedan od retkih koji ima petlju da kaze istinu pravo u lice.
Ako mi dozvolite dodao bih jos samo jedan komentar.
U politici postoji veliki broj onih koji su svatili
da nisu bitne osobene vrednosti,vec je vazno paro-
lama podrzavati odredjenu politiku i vestom manipulacijom sebe prikazati kao jedine nosioce
preporoda SRBIJE,po modelu razvijenih kapitalistickih zemalja.A ti isti bi u pomenutim zemljama propali za tri dana,a kamoli da naprave nekakav kapital.Zato su oni i tako zestoki,ujedaju,
pa i neduzne radnike,jer im kvare zamisljenu sliku preporoda i blagostanja SRBIJE,a cak se iz aviona vidi da je realnost sasvim drugacija,da narod sve gore zivi i drzava propada naocigled svih nas.

Takodje bih Vas zamolio da obavestite gospodina Brkica da se 75 procenata vlasnistva Gorenja nalazi u rukama malih akcionara,a Gorenje spada u 10 svetskih firmi koje proizvode belu tehniku.

Svaka firma,privatna ili drzavna moze odlicno poslovati ukoliko vlasnik odabere pravi menadzment
Takvih primera imate u svetu mnogo.
Препоруке:
0
0
16 среда, 16 септембар 2009 17:27
(neo)liberal
Ja sam antikomunista ali moram da kažem da je u SFRJ bilo više slobodnog tržišta i više demokratije nego što je to slučaj danas. Čak je i tamo postojalo nekakvo tržište, bilo je konkurencije i mogao si pod nekim uslovima i da pokreneš privatan biznis. Danas je to apsolutno nemoguće. Danas se zna ko su večiti vlasnici ovih feuda i njihovi naslednici i tu nema konkurencije, nema šansi da se napreduje, da se nešto promeni, sve je unapred određeno za sva vremena. Ovo nije neoliberalizam, ovo je neofeudalizam!
Препоруке:
0
0
17 среда, 16 септембар 2009 18:38
au mile
Godpodin Marinko Vučinić je jedan od retkih javnih ličnosti koji piše otvoreno i tačno o svim efektima tranzicije u Srbiji koja traje već skoro 10 godina. A ti efekti su katastrofalni. U toku čitave decenije, Srbija nije praktično uradila ništa na stvaranju ekonomije kao osnove za opstanak i razvoj društva. . Neki komentator je cinično konstatovao kako reke radnika idu iz zemalja Istočne evrope na zapad. Zaboravio je da kaže da se broj najmlađih fakultetski obrazovanih koji je odlučio da napusti Srbiju čak i povećao u odnosu na period pre tranzicije. U čemu je problem? Pa u tome, da stanovnici Srbije uviđaju svu pogubnost i besperspektivnost sadašnje ekonomske politike, koja se svodi na besomučnu rasprodaju svega, besomučna zadušenja, besmisleno frfljanje o "zakonima tržišta", "stvaranju ekonomskog ambijenta", "direktnim stranim investicijama" koje samo što nisu i tome slično. Živim u gradu u kome je surova ekonomska stvarnost i tranzicija dovela do potpunog uništenja firmi koje su od kraja šezdesetih i početka sedamdesetih pa do pre nekoliko godina, obezbeđivale egzistenciju grada. Sada, kada su Petrohemija i Azotara pred gašenjem i kada su buvljak i rafinerija jedina mesta gde se može zaposliti, postaju smešna sva razglabanja o "slobodnom tržištu rada", "prvatnoj inicijativi" i tome sl. Ruku na srce, ne može se reći da privatne inicijative nema, pa zato imate taksista, pekara, bakalina, trgovaca, frizera i tome sl. koliko hoćete. Ali, da li je to slika grada budućnosti? Takav grad - veliko selo smo već imali na početku veka. Spomenuto je da su Amerika i zapadne zemlje najrazvijenije na svetu zbog svog sistema u čijem je središtu liberalizam i tržišna ekonomija. Amerika je najbogatija pre svega zbog pobede izvojevane u II svetskom ratu i sticanja statusa vojne sile broj jedan, kao i zbog svoje politike protekcionizma i agresivnog imperijalizma.I danas Amerikanci koriste kvote i protekcionizam, kao i direktnu vojnu intervenciju. To je ipak najbitnije.
Препоруке:
0
0
18 четвртак, 17 септембар 2009 01:21
Darth Vader

МП
@Darth Vader
Слажући се са највећим делом чињеница које износите мислим да једну превиђате.Како је до таквог стаања дошло?Бар сто педесет година технолошко војне доминације земаља које сте побројали.Ствари се рапидно мењају и процесом позитивне глобализације доћи ће до упросечавања производних цена а такође и профитних стопа.Сигуран сам да увиђате куда то води.


Ne slazem se...Kao prvo, vojno tehnoloska dominacija je bila jedan od indikatora ekonomskog razvoja. Ekonomski razvoj je dosao prvi pa su onda te zemlje postale vojno dominantne u odnosu na ostatak svijeta. Kao drugo, sve i da je vojna nadmoc dosla prije ekonomskog rasta vojna moc nije dovela do prosperiteta. Vojna moc je koriscena za zastitu od ostalih mocnih i razvijenih evropskih drzava, dok su osvojanja po Africi, Americi i Aziji vecim dijelom bila neprofitabilna. Indija je jedna od rijetkih kolonija koja je (Britancima) davala pozitivan povrat. vecina ostalih kolonija su zahtjevale vise trosenja na vojsku nego sto su davale u prirodnim bogatstvima. Industrijalizacija Velike Britanije, Njemacke i Francuske su se zasnivale na tehnoloskim dostignucima poput parnog pogona, novih metoda proizvodnje celika, razvola masinstva i velikim domacim zalihama uglja. Slican je slucaj i sa Amerikom. I na kraju, niko nije imao nadmoc na Sovjetskim Savezom. U vojnom smislu je bio sasvim ravan NATO paktu i opet je dozivjeo potpuno kolaps. Veliko trosenje na vojsku nije bilo glavni razlog kolapsa...Izrael je trosio i veci dio BDP-a na vojsku i izraelska ekonomija je veoma zdravo i odrzivo rasla zahvaljujuci slobodnom trzistu na kom je bila zasnovana.
Препоруке:
0
0
19 четвртак, 17 септембар 2009 11:28
Jasna Simonović
SRBOLJUB SAVIĆ,
- "Sta je kapital?"
Kapital su npr. registracije lekova i generalna zastupništva koja su legalno funkicionisala počev od SFRJ, preko SRJ, SCG do SER
- "Sta je to trziste?"
Tršište je sve što nije crno tržište koje je sada dominantno npr. u farmaceutskoj industriji
- "Sta je kapital Srbije i gde je (u cijim rukama)?"
Ne znam u čijim je još rukama ali u mojim i Božjim jeste...
- "Sta su drzavna, javna, a sta privatna preduzeca"?
Državna preduzeća su ona koja pripadaju legalnoj državi, a privatna ona koja nisu nastala privatizacijom lopovluka (npr. moja firma)...O javnim preduzećima pojma nemam, ali ona su na sigurnom kada ova prethodna dva funkcioništu i kada znaju da je zaštita interesa državnih i privatnih i njihov interes..
- "Sta je to ekonomija a sta ekonomska teorija?"
Ekonomija je legalan način zarade za život...A šta je ekonomska teorija to nemam pojma, valjda vežba za mozak...
Препоруке:
0
0
20 четвртак, 17 септембар 2009 23:48
Милорад Станојловић
@Jasna Simonović:
- "Sta je kapital Srbije i gde je (u cijim rukama)?" «Ne znam u čijim je još rukama ali u mojim i Božjim jeste...»
Шешир доле!
Јасна, прогласићемо Вас на крају године за најбољег коментатора, али пре свега - најдуховитијег.
Поштовање.
Препоруке:
0
0
21 петак, 18 септембар 2009 08:38
Jasna Simonović
MILORAD STANOJLOVIĆ, hvala, nagrada mi je već sam vaš komentar pun duha...Naročito zato što ne volim da čekam "kraj godine", pa tako zarad nekog "svog šarmerskog trenutka" (koji ste vi duhovito predložili), propustim ono što je promptno: Srbiju koja na mome farmaceutskom delu stoji kao mala maketa ekonimije ove zemlje, koliko god Srbija mala, velika ili oba bila...

Za tako nešto ne da bih ja sama stavila šešir na glavu (koji nikada ne nosim!)i skinula ga pred svakom personom ove planete, već bih pozvala i na ono što se dešava u SAD: "reformu" zdravstvenog sistema" i u EU: "pomoć "pravim" privatnim preduzećima" (videti intervju sa Ivicom Dačićem"...

Pa tako, dragi prijatelju, moj komentar je bio sasvim ozbiljne prirode...
A duhovitost, ona nam je svima potrebna kao hleb nasušni...Jer! Za vreme predivnog Molebana Bogorodici u okviru Porodične šetnje u subotu 12. septembra, nedostajao je osmeh na licima ljudi...
A osmeh se vraća spoznajom da "bela kuga" ne postoji da je "agape" pun hrane, a na "dveri" nam ulaze prijatelji svih religija, nacija, rase, itd. Jer! "SVI SMO MI PORODICA"...
Препоруке:
0
0
22 петак, 18 септембар 2009 12:15
Милорад Станојловић
@Jasna Simonović:
«Pa tako, dragi prijatelju, moj komentar je bio sasvim ozbiljne prirode...”
Жао ми је ако мислите да сам другачије схватио, без обзира на моју примедбу о духовитости. То је било након запете, ако се сећам.
Напротив, смртно сам озбиљан када је у питању српски капитал и његова злехуда судбина. То сам на различитим местима увек потенцирао.
То је једна од оних чврстих тачака због којих се економија врти у круг, тј. у месту. Реформом устава почетком 70-тих, на пример, у иностранству је основано 18.000 приватних фирми на које је пребачен тзв. анонимни капитал. Само то тезаурисање довољно је да се докаже како су српски републиканци једни од најбогатијхих људи у Европи.
Како тај капитал вратити, гарантовати му опстанак овде и започети економски живот. Ето, то је, исувише кратко, инспирација за мој коментар, пошто сте Ви једна од ретких особа које то опсервирају. Јер, сада није 1945. година Бранка Ћопића, што би рекао Воја Жанетић.
Но надам се да ћу други пут моћи да елаборирам аргументе.
Дотле, слажем се, треба припремати сцену за повратак Вашег «осмеха».
Треба гајити наду, јер неки су кренули у Европу још 1941. године, али још нису стигли. Зато, све наде нису још потонуле.
С поштовањем, Милорад.
Препоруке:
0
0
23 петак, 18 септембар 2009 18:58
Jasna Simonović
MILORADE STANOJLOVIĆ,
Hvala na objašnjenju...Da, neopravdano sam mislila da imate rezervu prema ozbiljnosti mog komentara, valjda zato što sam navikla na ljude kojima ekonomija ne doseže dalje od teorije...ili eventualno kritike tajkuna ili finasijskih balona od kojih su živeli...Eto, Vi ste moj izuzetak!
Prvi put čujem za 18.000 firmi koje pominjete. Pa to je divno...Gde je “anonimni kapital”? ...Nažalost, kroz svaku sistemsku generaciju uteknu ti “srpski” kapitalisti, što pod okriljem svoje nesavesti, što pod budnim okom finansijskih kazamata, a poneki “dementno” zaborave odakle su, naročito kada im ta multipla državljanstva koja nesebično darujemo ne upute odrednicu kako se po "matičnim" državama dele poreske obaveze na dobit!
Ali, da sad ne odletim u 1945., pa u odvijanje “skrivenog blaga” naših predaka, vratiću se ipak svom tovaru posebno na radost onih koji možda još ni ne znaju šta su te lepe “magareće godine”...
Nije dovoljno ”biti jedan od retkih koji opserviraju”, nije dovoljno “gajiti nadu”...ali je dovoljno npr. kretati se “utabanim” stazama ... Utabala sam dobro farmaceutsku cestu (ref. Savez za borbu protiv korupcije, FDA, MOH Srbije, Nemačke, ICH, White House, itd)...
Samo da tih bogatih 4 “jahača savesti čovečanstva” dobije već jednom savremena komunikacijska sredstva, pa da najsavesniji među nama (njima) obasja taj top biznis prdmet, čime drugim do -
neanonimnim kapitalom...I svakako osmehom...Ne samo mojim...
Mnogi su, Milorade, krenuli u Evropu...Iz Evrope u Evropu preko npr. USA..Real fun...
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер