понедељак, 06. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Арапске сателитске телевизије и нови комерцијални светски поредак

Kоментари (42) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 01 октобар 2009 13:37
Milivoje Spasic
Vrlo, vrlo zanimljiv tekst. O tome ovde skoro nista ne znamo. Zahvaljujem se na informacijama iz prve ruke, i povucenim analogijama o medijskim ratovima na ovim i nekim drugim prostorim. Stvarno ineresantno. Steta sto se kod nas ne objavljuje vise tekstova na ovakve teme. Ne smemo, ne umemo ili je nesto trece po sredi.

Pozdrav Redakciji i autorki, Milivoje.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 01 октобар 2009 14:41
Dragan
Profesorka, tekst Vam je odlican. Kako Vam samo uspeva da pronadjete ovako provokativne i nove teme o kojima cete pisati? Zadovoljstvo je citati Vas, a i slusati Vasa fantasticna predavanja.Komplimenti!
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 01 октобар 2009 20:18
Aleksandar
Po obicaju potpuno necitljiv tekst koji obiluje postmodernistickim besmislicama. Vec je prvi paragraf toliko lose napisan da ne treba citati dalje i muciti se. Evo analize tog paragrafa. Pocnimo s primerom nepotrebno bombasticne frazeologije:

интенција за глобализовањем мира

U srpskom prevodu: "namera da mir zavlada celim svetom".

Sledeca besmislica:

стварност интензивно приближава искуству тоталног рата,

Stvarnost ne moze da se priblizava, ona jesta ovakva ili onakva. Stvarnost ne moze da ima iskustva, to mogu samo ziva bica koja imaju cula. "Totalni rat" je preterana fraza jer autorka samo govori o konkurentnosti medijskih kuca u arapskom svetu..

A onda biser:

кретања глобализацијских трендова, аплицираних у тржишном простору њихових медијских активности

"Globalizacijski trendovi" su besmislica i stoga nisu nesto sto se KRECE. Ovi "trendovi" su nekako "aplicirani" odnosno primenjeni u nekom prostoru sto je opet besmisleno. Moguci prevod na srpski: "Velike medijske kompanije u borbi za profit nalaze se sukobljene na arapskom govornom podrucju."

Kad se nepotrebne jezicke kerefeke prevedu na srpski, kao u gornjim primerima, dobije se trivijalna, ali bar razumljiva, recenica. Ostalo su besmislice. I tako to tece u citavom tekstu.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 01 октобар 2009 21:03
Duna
Za Aleksandra-Poštovani Aleksandre objasnite mi molim Vas zašto svaki latinski izraz treba biti zamenjen srpskim rečima. Ukoliko je tekst , odnosno naš jezik opterećen prekomernom upotrebom latinskih izraza, onda autorima na to treba kritički skrenuti pažnju. No, sa druge strane ne bi trebali insistirati na potpunom izbacivanju latinskih izraza iz tekstova, odnosno, naučnih radova naših intelektualaca. Ova autorka je koliko znam filozof, te je potpuno razumljivo da je njen jezik , mislim filozofski, apstraktan. Svaki tekst ima svoju publiku. Recimo, tekstovi u ''ženskoj štampi'' sigurno neće biti pisani ovim jezikom i ovim stilom, kojim piše Vuksanović, jer imaju drugačiju ''publiku''. Filozofski naučni radovi komuniciraju sa najobrazovanijom 'publikom'' koja misli i piše na sličan način. E sad pitanje je koliko je to mišljenje ispravno, odnosno funkcionalno u najširem značenju te reči, koliko je ideološko, politički korektno itd. Što se tiče latinskih izraza, pobogu gospodine Aleksandre oni se koriste u svim jezicima indoevropskog porekla, pa i u slovenskim jezicima u koje spada i naš lepi i melodični srpski jezik. Autorku ovog rada treba ohrabriti i pohvaliti što se konačno počela baviti ozbiljnim problemima. Koliko znam do sada se bavila pretežno crtaćima i bajkama, što je u stvari totalno besmisleno ako imamo u vidu u kakvoj zemlji živimo. U svakom slučaju pohvala za Vuksanović jer konačno postaje hrabrija kao intelektualac.
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 01 октобар 2009 22:12
Aleksandar
@Dunja

Kazete da je autor filozof i da je "njen jezik filozofski apstraktan". Ovo ukazuje na Vase moguce nerazumevanje prirode filozofije. Filozofija je praksa formulisanja i vrednovanja tri vrste argumenata: deduktivnih, induktivnih i abduktivnih. Filozofija nije razvijanje sopstvenog apstraktnog jezika. Taman posla da je tako, jer u tom slucaju filozofi ne bi bili u stanju da istrazuju sta je istina niti da ponude neku vrstu saznanja. Filozofi nisu zatvoreni u okviru nekog SVOG privatnoj jezika koji mogu razumeti samo posveceni pojedinci clanovi KULTA tog filozofa.

Drugo sto morate razlikovati je "tehnicke termine" u okviru neke profesije, kojih i u filozofiji ima puno, od zargona koji je sebi svrha (sto i neki koji vaze za filozofe cine, npr. Hajdeger). Evo Vam primera tehnickog termina u filozofiji, recimo "valjanost deduktivnog argumenta" je "valjanost" precizno definisana opisom tacno odredjene relacije izmedju premisa i zakljucka, pa nema ono znacenje koju ta rec ima u svakodnevnoj primeni. Naravno da dobar filozof mora demonstrirati poznavanje tehnickih termina iz svoje profesije. Medjutim, to nije ono sto se u tekstovima ove autorke odigrava. Naprotiv, ona se krije iza gomile besmislenog zargona.

Vi mislite da je ovo vrsta intelektualnog rada koji treba ohrabrivati, medutim upravo je suprotno potrebno. Ovo je primer intelektualne tiranije zargona, koja mnogo vise skriva (neznanje, nedostatank pravog talenta, nerelevantnost) nego sto otktiva (uvid, jasnu formulaciju, preciznost, istinu).
Препоруке:
0
0
6 петак, 02 октобар 2009 00:35
Duna
Poštovani Aleksandre povredili ste me. Ja se ne zovem Dunja nego Duna. Svako ima pravo na svoj identitet i svoje ime bez obzira da li je ono srpskog ili stranog porekla. Vi izgleda ne poštujete to moje pravo. Dakle pod broj 1. ZOVEM SE DUNA I TAČKA.Možda Vam se to moje ime ne sviđa, ali ono je deo mog identiteta, do kojeg inače izuzetno držim.

A sad što se tiče ovog teksta:

1. Ja nisam rekla da autorkin lični jezički stil asptraktan, nego da je jezik filozofije apstraktan. Dakle, ne radi se samo o tzv. tehničkim terminima, radi se o celokupnoj filozofiji, posebno novovekovnoj.
2. Filozofija, kao ustalom i druge nauke, recimo sociologija, u stvari ima svoju specifičnu publiku, koja je prethodno, prošavši kroz obrazovni sistem savladavši ključni ''vokabular'', metodologiju, teorijske pravce itd, dovoljno obučena da bi mogla da bude adekvatan recepijent. U tom smislu se radi o izvesnom ''kultu'' posvećenih. Činjenica je da ostali ljudi iz drugih oblasti nauke, ili neobrazovani nisu u stanju da prate ovu naučnu komunikaciju. Jedno od rešenja za ove ljude je smislila tzv. masovna kultura. Posredstvom mehanizma pojednostavljivanja, odnosno simplifikacije, masovna kultura čini dostupnim teorije iz sociologije, filozofije, psihologije širokim masama.
3.Da li se autorka krije iza besmislenog žargona?
4. Moje pitanje za Vas je: Da li se 99%naših intelektualaca u stvari krije iza, možda ne baš besmislenog žargona, ali u svakom slučaju iza beskrajnog broja opštih mesta?
5. Moj odgovor je DA.
6. Odakle ovo proizilazi? Mislim to sakrivanje.... Poštovani Aleksandre tu se radi ni manje ni više nego o čistom autoritarnom političkom sistemu, autoritarnoj državi, autoritarnim intelektualcima i autoritarnoj političkoj kulturi.
Pozdrav.
Препоруке:
0
0
7 петак, 02 октобар 2009 07:29
Aleksandar
@Duna
Izvinjavam se zbog pogresnog pisanja Vaseg imena. U pitanju je omaska, a ne estetski stav.

U pravu ste da je nacin izrazavanja u filozofiji donekle apstraktan, ali to sigurni nije KULT "prosvecenih" i nije ono sto cini poteskocu u pokusajima pisanja ove autorke. Problem je stvranje recenica od besmislenog postmodernistickog zargona.

Ne bih rekao da se 99% nasih intelektualaca krije iza besmislenog zargona. NSPM je lep primer publikacije gde je vecina autora i te kako u stanju da pise precizno, smisleno i uverljivo. Ono sto je specifican problem ove autorke nije istovremeno i generalni problem nasih intelektualca, mada, slozicu se s Vama, ima puno onih koji se foliraju zongliranjem besmislicama iz zargona. Dobar primer za to je recimo jedan Nenad Dakovic ili Mirko Zurovac. Ali ima puno filozofa kod nas koji prelepo pisu, znaju svoju struku i uspesno argumentisu. Na primer Milan Brdar ili Milos Arsenijevic.

Na kraju, ne mogu se sloziti ni sa Vasom diagnozom da je izvor pisanja koji se sastoji od zargonskih besmislica u autoritarnom politickom sistemu. Ovakvo pisanje je najzastupljenije u tkz. "slobodnom svetu" zapadnih demokratija, u SAD, Francuskoj, Nemackoj. I ova autorka se ugloavno oslanja na takve postmodernisticke opskurantiste sa zapada, mahom iz SAD. A za to sasvim sigurno nije kriv politicki sistem u Srbiji, kakav je da je.
Препоруке:
0
0
8 петак, 02 октобар 2009 19:05
dokle?
@Aleksandar

Vama izgleda smeta sve što ne razumete. Ako se neko ne uklapa u Vaš žargon ili u Vaše shvatanje uloge i smisla filozofija, Vi takvog odmah proglašavate za postmodernističkog opskuranta... Ako ste toliko iznad svih savremenih filozofskih kretanja, napišite neku knjigu, pokažite da ste najveći filozof XXI veka... Mi smo eto glupi i ne shvatamo da su Hegel, Lakan, Derida i Habermas obične neznalice, ali pustite nas, molim Vas, da uživamo u našoj gluposti... A Vi biste mogli da svoje teze plasirate na nekom značajnijem mestu, da se afirmišete na svetskoj filozofskoj areni, da proslavite ime srpske analitičke filozofije!
Препоруке:
0
0
9 петак, 02 октобар 2009 21:04
Duna
Za Dokle , Dakle poštovani/poštovana Dokle, vi sada činite isto što i gospodin Aleksandar, obezvređujete čoveka, odričete njegovo pravo na sopstveni izbor među teorijskim pravcima. Da Vam pravo kažem u vezi Lakana, Deride i Habermasa tu literaturu smo imali prilike da čitamo kasnih osamdesetih i početkom devedesetih. Većina sociologa i filozofa su ovu literaturu apsolvirali, prihvatili ono što je dobro u njoj ali i nastavili sa uvažavanjem mnogobrojnih klasičnih teorijskih pravaca na kojima se na primer sociologija zasniva. Ako bi sociologija bila orinjetisana isključivo na postmodernizam i ako bi odbacila klasične teorije bio bi to kraj same nauke.Ozbiljan naučnik, u ovom slučaju, sociolog to nikada ne bi učinio. A što se tiče Aleksandra, pošto ne znamo njegov pravi identitet, možda je čovek već napisao neka za našu sredinu značajna dela. Ko zna....Pozdrav.
Препоруке:
0
0
10 петак, 02 октобар 2009 21:23
Aleksandar
@Dokle?
Neke stvri ste izgleda naslutili. Ima takvih, i broj nije tako mali, koji proslavljaju ime srpske analiticke filozofije, ali nije bitno da li sam i ja medju njima. Vas gambit je tipican ad hominem koji ukazuje na nemoc da se sukobite sa sadrzinom koju sam ponudio u komentarima. Nije nuzno da ja napisem najvecu filozofsku knjigu XXI veka, da bi besmislice zaista bile besmislene. One su to i bez toga! A onda izvrcete moj komentar i napadate nepostojecu poziciju cineci gresku grube zamene teza: (i) nisam trazio da se neko uklapa u moj zargon, govorio sam protiv zargona i o upotrebi zargona koji skriva neznanje, nedostatank pravog talenta, nerelevantnost; (ii) nisam tvrdio da sam "iznad" svih savremenih kretanja, naprotiv, ukazao sam na intelektualni bankrot vrlo konkretnog primera pisanja koji proizvodi besmislice; (iii) nisam nikoga nazvao glupim, vec sam ukazao na konkretne recenice i paragraf koji se sastoji od fraza koje ne nude nikakav smisleni informativni sadrzaj. Nije potrebno da se nervirate, niti da prestanete da uzivate u besmislicama ako vas to cini srecnim, ali to nece te besmislice pretvoriti u uvid vredan paznje. Kao sto rece Batler: "sve je ono sto jeste, a ne neka druga stvar". Vi me optuzujete da mi smeta ono sto ne razumem. Nije to u pitanju, vec cinjenica da se besmislice moraju odbaciti umesto pokusavati da se one razumeju.
Препоруке:
0
0
11 субота, 03 октобар 2009 02:10
Vladimir
Ovaj clanak je nazalost necitljiv onima kojima je srpski jezik mio. Nazalost mnogi najobrazovaniji i najvidjeniji Srbi ovog vremena, valjda da bi zvucali pametniji, upotrebljavaju mesavinu srpskog i stranih jezika. Ja, osim srpskog, govorim jos par zivih i mrtvih jezika i trudim se da ih ne mesam (osim upotrebe u tehnicke i medicinske svrhe). Zalosno je cuti ovo kvarenje srpskog jezika i ljude koji to podrzavaju. Drago mi je da je Aleksandar na pravi intelektualni nacin dao kritiku teksta i pokusao da na lep nacin objasni onima koji ovakvo izrazavanje podrzavaju gde su greske u jeziku i razmisljanju.
Препоруке:
0
0
12 субота, 03 октобар 2009 04:24
Aleksandar
@Duna

Hvala sto me branite, ali ja nikome nisam odricao pravo na sopstveni izbor medju teorijskim pravcima niti obezvredjivao nekog coveka; nista u mom komentaru nije bilo ad hominem. Ja sam ukazao na nevestost i stetnost konkretnog primera zongliranja besmislicama koje je, to moramo priznati, karakteristicno za postmoderniste (ne kao pojedinacne ljude vec po onome sto su proizveli svojim pisanjem), kako je to lepo Sokal pokazao. Pri tom taj pristup nije karakteristican za filozofiju, to smo raspravljali u komentarima povodom prethodnog teksta iste autorke. Na primer, postmoderniste ne mozete naci na odeljenjima za filozofiju na univerzitetima u SAD. Oni su uglavnom na English departments, sociologiji, istoriji itd., dakle u onim strukama koje ne ukljucuju rigorozni studij logickog zakljucovanja karakteristicnog za analiticku filozofiju, pa imaju malo slobodniji nacin izrazavanja koji vise lici na literaturu i poeziju (ko to voli) nego naucni rad.
Препоруке:
0
0
13 субота, 03 октобар 2009 11:05
Duna
@Vladimir

Dakle, kažete da je tekst nerazmljiv za one kojima je srpski jezik mio. Ova rečenica implicira postojanje onih kojima srpski jezik nije mio. Da li ste sigurni da znate da napravite razliku između onih kojima je mio i onih kojima nije mio? Vladimire u našoj zemlji je distinkcija između raznih kategorija malo složenija i ne nalazi se u stvari u jeziku, odnosno nije analogna jezičkim distinkcijama.
Препоруке:
0
0
14 субота, 03 октобар 2009 15:42
Родољуб
Текст сам прочитао и нашао да је добро компилиран, донекле занимљив, а и тачан (тј. тачан је г. Кристијан Лукић) што се тиче продукције рачунарских игара, јер у то имам добар увид, у ту "политичку коректност", која је све само не то.

Што се тиче арапских телевизија, ко има сателитски пријемник лепо може да се увери да је садржај махом дегутантан за тврдокорне муслимане (и за нас, али то овде није тема!), препун порно и квази-порно канала, баналног и одбојног садржаја, који им поручује:

Добродошли у реалност западног света! Заискали сте је начин живота (приходе) на Западу, ето вам га!

---------------------------

Међутим, не пишем само из тог разлога овај коментар:

Придружићу се апелу да текстови на НСПМ немају овакав облик. :(

Он је апсолутно неподобан за веб-издање и читање са екрана/монитора, поготово што форматирање текста ради Редакција путем самог изгледа сајта, а не корисник/читалац. Ок, текст се може копирати и читати у другом програму, али је то увек непријатно решење. Када се текст одштампа, читање је (наравно) лакше, али се то никако не може очекивати од добронамерних читалаца.

Без улажења у сам текст, гђа. Вуксановић у "телу текста" има готово 3000 речи, а у фуснотама скоро 1700. Превише, забога. Да и не говорим да толико цитирање других аутора кроз цео текст нимало не служи оригиналности самог текста. Напротив.

Што се тиче самог начина/стила писања гђе. Вуксановић , морам се сложити са делом коментатора да је стил тешко "пратљив". Реченице су често предугачке, имају премало "застајања" за узимање "даха"... јер, недостају зарези и тачке... итд. Чак му је потребан и "сажетак".

Овим никако не мислим да увредим ауторку текста, већ јој дајем пар добронамерних савета.
Препоруке:
0
0
15 субота, 03 октобар 2009 19:19
Petar
Imam predloga za gdina Aleksandra - da zajedno sa ostalim jezickim cistuncima i revnosnim interpretatorima njene "opskurne" terminologije, u kojoj - kakvog li greha, ja, recimo, iskreno uzivam - prebroji strane reci i izraze u svim njenim knjigama i naucnim clancima, uporedi ih sa istim u tekstovima Hegela, Hajdegera, Deride, Lakana, Zurovca i drugih manje vaznih autora, i iz svega ovoga izvuce neki iole smislen zakljucak, kako po filosofiju, tako i po knjizevni jezik, nauku uopste, a pogotovo po srpski rod.

Inace, na mom filosofskom feudu vazi pravilo da o velicini necije misli i dela valja suditi po kolicini i ostrini osporavanja. Samo napred, Divna Vuksanovic, uzburkavajte i dalje nasu ucmalu javnost ovako hrabrim, visprenim i hvale vrednim tekstovima.

S izuzetnim uvazavanjem vaseg brilijantnog uma, Petar.
Препоруке:
0
0
16 субота, 03 октобар 2009 21:07
Nikolas Negroponte
Divna, tekst vam je fantastican, ali nije, sto bi rekli anticki mislioci,"za varvarske duse".I povrh ovih populistickih komentara, "odjeka i reagovanja" poteklih sa margine (gde i sebe ubrajam), vi ste, uz Zagorku Golubovic, verujem, najpametnija dama sa ovih prostora. Neka mi citaoci krimica i herc literature oproste, ali, koliko sam upucen u vas opus, vi se nikada niste bavili "crtanim filmovima", a za ovakve teme ni nemate sagovornike u Srbiji, jer su one ocito nepoznanica, pardon, tabu za ovu nasu sredinu. Uz to ste i mladi, uspesni i lepi, dakle, drugaciji, sto je bas previse sa vase strane.
Sve pohvale Redakciji NSPM, sto ne podleze konformizmu i objavljuje samo one tekstove, koji ce izazvati odobravanje vecine. Jer, da podsetim, i Heraklita su svojevremeno savremenici nazivali "mracnim", posto ga nisu razumeli. A on je kao pravi elita duha (jer filozofija je ipak stvar povlascene manjine) cenio da je bolji makar i onaj jedan, a u odnosu na 100 000 drugih, ako je najbolji, a vi ste za mene upravo to, mada se ne slazem uvek i nepobitno sa svim vasim stavovima.
Sve cestitke za originalan i hrabar rad, iznenadili ste me, fascinirali, sokirali!
Препоруке:
0
0
17 субота, 03 октобар 2009 21:57
Родољуб
г. Nikolas Negroponte:

Одакле Вам идеја да су критичари на овој теми пуки "варвари"?

Даље, зашто мислите да гђа. Вуксановић нема адекватне саговорнике овде на НСПМ? Она се огласила, понудила своје виђење, а нама је дато да суфдимо и о форми и о садржини. Ако Вам то смета, ја не знам шта ћете?

Треће, откуд ја да знам да је она "млада, успешна и лепа" и да јој је то (по вама) позитивна квалификација да пише за НСПМ, или да барем буде последично несхваћена од "варвара"? Баш ме брига како неко чељаде излгеда.

Остале Ваше "егзалтације" наспрам гђе. Вуксановић не бих да коментаришем, да не буде после да сам злонамеран, те и да ту видим нешто потпуно другачије од објективности. Што се мене тиче, и ја сам "шокиран", али на други начин и не са ауторком текста!
Препоруке:
0
0
18 субота, 03 октобар 2009 22:54
Cvet
Šokirana sam komentarima na tekst Divne Vuksa nović. U njima se komentatori koji imaju jednostavno neke kritičke primedbe na tekst nazivaju marginalcima, čitaocima krimića, varvarima itd. Ovaj fenomen me podseća na čuvenog Radomira Konstatinovića koji između ostalog kaže da ovde subjekt sebe afirmiše samo kroz negaciju druog subjekta. Dakle, oni kojima se tekst ove autorke sviđa ne bi trebali svoje neistomišljenike da nazivaju varvarima, čitaocima krimića itd. A što se tiče crtanih filmova, možda se Divna Vuksanović i nije bavila sa analizom crtanih filmova,ali zašto bi to bilo nešto što vređa autorku ili njene autoritarne fanove. Crtani filmovi su bitan deo savremene popularne kulture kroz koje se određene ideologije pa ak i totalitarne , prenose na najmlađu publiku. Dakle radi se o svojevrsnoj indoktrinaciji namlađih u društvu. Dakle izučavanje ovog fenomena nije baš beznačajno. Bilo kako bilo, Divna Vuksanović će ostati zapamćena u našoj kulturi po BAJKAMA.A ni to nije loše. Posanje bajki zahteva poseban talenat.Pozdrav.
Препоруке:
0
0
19 субота, 03 октобар 2009 22:54
Branko Stojanovic
Najcesce se ljudi nesigurni u svoje argumente, kriju iza paradksalnih i dvosmislenih recenica koje se mogu tumaciti i ovako/i onako, pa se svakome ko je spreman da se muci sa njegovim sadrzajem i prizna da nije vredan citanja moze reci da ustvari on clanak nije ni razumeo.

Clanak je gomila nabacanih citata povezanih nelogicnim recenicama, i sto je najspornije u najvecem delu ne govori o temi iz naslova!

Ako cemo o temi koju je trebalo da obradi ima na stotine dobrih clanaka koji se njom bave, a sustina je sledeca:

"In any competitive system the winners are imitated by the losers, or they continue to lose. In political as in economic development, latecomers imitate the practices and adopt the institution of the countries who have shown the way. Occasionally, someone finds a way to outflank, to invent a new way, or to ingeniously modify an old way to gain an advantage; and then the process of imitation begins anew. That competitors begin to look like one another if the competition is close and continuous is a familiar story."
http://www.mtholyoke.edu/acad/intrel/walglob.htm

Arapi ako hoce da opstanu moraju da kopiraju orudja koja su dovela zapad u poziciju da dominira svetom. Tako je i sa medijima. Nema nista cudno sto Arapi prave svoj FOX ili CNN. Isto rade i Rusi i Kinezi i sve ostae relevantne etnicke grupe u svetskoj politici, i to je trebala biti tema clanka sudeci po njegovom naslovu.

Jedan od najvecih filozova Artur Sopenhauer je na najbolji nacin objasnio pseudo-filozofsku tradiciju koja je zapocela u vreme njegovog zivota a danas je jaca nego ikad na evropskim univerzitetima:

"Karakter poštenja, taj duh preduzimanja istraživanja zajedno s čitateljem, koji prožima djela svih prethodnih filozofa, ovdje potpuno iščezava. Svaka stranica svjedoči da ovi takozvani filozofi ne pokušavaju poučiti' nego opčiniti čitatelje".

Hvala Bogu da medju citaocima ovog sajta ima jos razumnih ljudi kao Aleksandar koji se ne daju opciniti!
Препоруке:
0
0
20 субота, 03 октобар 2009 22:56
Milena
Poređenje Divne i Zagorke Golubović je van svake pameti.Prof. Zaga Golubović je klasičan socijalni antropolog,a Divna je više interdisciplinarni autor, organizator kulturnih i umetničkih delatnosti, koliko ja znam.
Препоруке:
0
0
21 субота, 03 октобар 2009 23:13
Branko Stojanovic
Na primer, postmoderniste ne mozete naci na odeljenjima za filozofiju na univerzitetima u SAD. Oni su uglavnom na English departments, sociologiji, istoriji itd., dakle u onim strukama koje ne ukljucuju rigorozni studij logickog zakljucovanja karakteristicnog za analiticku filozofiju, pa imaju malo slobodniji nacin izrazavanja koji vise lici na literaturu i poeziju (ko to voli) nego naucni rad.


Mislim da ih najvise ima na tzv. Teoriji kulture, koja postoji i na nasem Fakultetu politickih nauka.
Препоруке:
0
0
22 субота, 03 октобар 2009 23:38
Pavel
Bravo za Dr. Divnu Vuksanovic i njene lucidne tekstualne analize (prava je steta sto tekst nije napisan na starogrckom ili latinskom, jezicima ucenih ljudi, tada ga ne bi toliko osporavali oni koji ga ne razumeju). A bravo i za njene izvanredne studente, kao sto je gorepomenuti Mr. Kristijan Lukic. Nekoliko natuknica - profesor Brdar je po obrazovanju sociolog, a ne filozof, jedan "svetski" um 21. veka bi to trebalo da zna. Slicno, trebalo bi da zna i, kada se vec poziva na vulgarni pozitivizam, da je talenat metafizicka kategorija, kojom on pukusava da vrednuje ono cemu nije dorastao i na nacin koji ga potpuno diskvalifikuje, nizom autogolova koje sebi daje u ovoj nasoj virtuelnoj areni, naocigled zainteresovane publike.
Mislim da bi urednistvo ovih strana trebalo da porazmisli o ideji da se neki znameniti nadimci koji pocinju na slovo A penzionisu na vreme. Inace, bruka i za analiticku filozofiju i za sve one koji ne razlikuju postmoderne stilove pisanja od dijalektickog materijalizma, primenjenog u savremenoj teoriji medija. I jos jednom, bravo za odmerenu, demokratsku, kulturnu i ucenu Srbiju!
Препоруке:
0
0
23 недеља, 04 октобар 2009 00:19
Aleksandar
@Rodoljub

Vasa dobronamernost je za svaku pohvalu. I ja bih zeleo da Vas u tome podrzim. Lepo ste primetili nedostatke ovog stila pisanja, pogotovo ono o odnosu teksta i fusnota. Ali, moram odmah da napomenem da je to sto ste primetili nesto sto vazi na mnogo opstiji nacin za citavu postmodernisticku proizvodnju, a ne samo ovu autorku.

Alan Sokal je lepo demonstrirao upravo ovaj vas uvid u svom prvobitnom navodno postmodernistickom—ali u stvari sarmantno besmislenom--tekstu o "epistemologiji kvantne gravitacije" koji je casopis Social Texs s odusevljenjem prihvatio za objavljivanje kao izvanredan primer teksta iz "kulturnih studija". Ovaj dogadjaj je prouzrokovao poplavu tekstova i knjiga.

S obzirom na Vas uvid o ulozi fusnota u postmodernistickoj mas-proizvodnji tekstova citiracu prvu recenicu iz prikaza Sokalove poslednje knjige Beyond the Hoax (Oxford UP, 2008) u casopisu Physics World:

Alan Sokal really likes footnotes, which may have made him uniquely qualified as a hoaxer of “science studies”.

(Vidi ostalo: http://physicsworld.com/cws/article/print/35218)

Dakle, taj fetisizam fusnotiranja je karakteristika postmodernistickog "pisanja". Ovaj fenomen je odavno poznat pa je doveo do toga da je jedan programmer napravio algoritam, Postmodernism Generator, koji automatski prozvodi "tekstove" koji su savrsene imitacije postmodernistickog pisanja. Pritisnes dugme na temu koju hoces I dobijes tekst koji se uopste ne moze razlikovati recimo od pisanija ove autorke.

Vidi: http://www.elsewhere.org/pomo/
Препоруке:
0
0
24 недеља, 04 октобар 2009 08:56
Darko Sv.
Postovana Divna,
Vi ste zivi dokaz da se istina brani lepotom. Mogu samo da vam zavide! Tekst je perfektan!!!
Препоруке:
0
0
25 недеља, 04 октобар 2009 09:20
Napomene
1. Za naupucene, Platon je pisao poeziju;
2. Derida je prvi koji je tendenciozno, strukturalno gledano, prebacio tekst u fusnote, to je najavio i fakticki izveo u svim svojim delima, cime nije manje filosof, naprotiv;
3. Zagorka Golubovic je kulturni antropolog, a Divna Vuksanovic teoreticar kulture; obe su, koliko znam, levicarski orijentisane, sto verovatno smeta citaocima Nspm;
4.Aleksandru sve pohvale za autocitatnost, prikrivenu ili otvorenu, tu je prevazisao sve postmoderniste, cime bi ga, verovatno, jedan sjajni domaci mislilac, kao sto je Nenad Dakovic, okvalifikovao kao "varalicu", ali ja to svakako necu uciniti.
5.Obozavam bajke, tu onaj ko je "najgluplji", na kraju pobedjuje.
6. Dokle? - ad infinitum, mudri covece.
Препоруке:
0
0
26 недеља, 04 октобар 2009 10:56
No name
Postovana Redakcijo,
Sve cestitke sto na Vasem sajtu uvodite novine - nove teorije, nove ljude, nove poglede na stare i vecne teme. Prosirujuci krug uglednih saradnika, sirite,istovremeno,i uticaj Vaseg online izdanja, jer se atraktivni tekstovi kao sto su teorijski radovi ove autorke,naprimer, preuzimaju i na drugim sajtovima.Kao politikolog, moram da primetim da je, svidelo se to nekom ili ne, teorija medija danas u zizi interesovanja naucne javnosti.Osim Divne Vuksanovic, tu su jos i Branimir Stojkovic, Miroljub Radojkovic, Milena Sesic,Zoran Jevtovic, koji je takodje Vas saradnik i pise izvanredno, pa cak i Misko Suvakovic, za koga biste tesko mogli reci da li je postmodernista ili pripadnik analiticke struje u filozofiji. Za ovakve tekstove, posebno bih konsultovao i misljenja nasih uglednih arabista - recimo prof. Radeta Bozovica, i ne bih tek tako olako donosio vrednosne sudove. O kulturoloskoj sceni da i ne govorim, ima tu jos podosta njih koji aktivno i slobodno misle - Zorica Tomic, Ratko Bozovic, Jelena Djordjevic, Vesna Djukic Dojcinovic, Ivana Kronja, spisak je poduzi... Da li i svi oni, uvazena gospodo, predstavljaju intelektualce koji vam svojim frazama dodijavaju, ili se to iskljucivo odnosi na gdju Vuksanovic. Ako je ovo prvo, alal vera, a ako je drugo, mogu samo jedno da kazem: izgled je vazan jer su oci ogledalo duse, a vama se oci, iz dubine vasih racunarskih voda, NE VIDE.
Препоруке:
0
0
27 недеља, 04 октобар 2009 11:23
Milena
Za No name

Što se tiče Zorice Tomić i ja se slažem sa vašom konstatacijom da se radi o intelektualki koja slobodno misli. Posebno obožavam njeno delo.Još jedan veliki doprinos razvoju teorije kulture ili studija kulture.
Препоруке:
0
0
28 недеља, 04 октобар 2009 12:54
НСПМ web
Коментари који се не држе теме више неће бити објављивани. Хвала на разумевању.

поздрав од
(супер)модератора
Препоруке:
0
0
29 недеља, 04 октобар 2009 19:27
Aleksandar
@ НСПМ web

Svaka cast za odluku da ne objavljujete komentare "koji se ne drze teme". Ali zanimljivo je da se po vama to ocito odnosi na moje odgovore pojedinim komentatorima koji jesu objavljeni, a nisu se bas drzali teme jer sadrze uglavnom ad hominem napade na mene. Utoliko su moji odgovori i tekako drze teme i trebate ih objaviti, a onda zatvorite slavinu za te irelevantne napade koje nemaju veze sa temom. Za one koji ne mogu bda naprave razliku izmedju mojih argumentovanih teza protiv odredjenog tipa pisanja i napada na neciju licnost kojom se odusevljavaju sigurno vazi da njihovi komentari ne mogu biti relevantni.
Препоруке:
0
0
30 понедељак, 05 октобар 2009 13:27
najgorost
napokon se obratio i moderator... jer ovoliko komentara koji nemaju mnogo veze sa teksom probudilo bi iz sna i polarne krznaše:)

hoću reći, svi kometari su odnosili na stil (formu) autorke, skoro se niko nije oglasio sa primjedbom (ako postoji) vezanom za suštinu teksta: postojanje odgovora na medijski globalizam.

problem suvišnog isticanja forme naspram suštine, inače banalan problem ako se isključi sujeta i uključi napor zdravog razuma, ukazuje na pubertetske bolesti "enchanted" srpskog intelektualizma, i, usudio bi se reći, posredni je uzrok mnogo čemu "što nam ne valja". to je vrlo ozbiljan problem, jer nedostatak zdrave akcije i misli u razlučivanju forme i suštine kad tad dovodi do isticanja onoga "ko je pisao" (tj. kom taboru autor pipada, evropejkom /slavjenofilskom, klasičnom /popularističnom, lijevom/desnom), naspram "šta je napisao" (da li je tekst sadržajan, tj. da li nosi nešto suštinsko, saznajno novo).

pogledajte kolika je samo povređenost "indetiteta" komentatorke zbog "Dunja" a ne "Duna". zar to vama ne govori nešto? vrlo moguće da je omašku za nju imala politički naboj. pitanje koliko "indetitet" za nekog ko je ozbiljan ima veze sa formom (moj nick za ovaj koment zbog toga)
Препоруке:
0
0
31 понедељак, 05 октобар 2009 13:29
najgorost 2
pošto se radi o jako bitnim stvarima, samo zdrav razum može biti "driving force". zdrav razum, sa stoprocentnom ideološkom isključenošću, brzo razriješava glavnu polemiku silnih komentatora koji se ne tiču banalne teme: da li filozofski tekst treba biti visokoelokvetan ili ne. silna naglabanja treba zamjeniti jednostavnim pitanjem: šta je to filozofski tekst? imam još jednostavniji odgovor, čak i dokaze, da je to svaki teskt.

zdrav razum se onda pita, a šta je to valjan filozofski tekst. i ovdje je odgovor jednostavan: to je svaki tekst koji donosi neko novo saznanje. FILOZOFIJA NIJE SUBKULTURA NADMENIH MUDRACA. NIJE NI TAKMIČENJE U REORICI, NI NADMETANJE U EFEKTNOSTI FRAZA. FILOZOFIJA JE NAUKA. I zato, kao i kod svake nauke, svaki tekst koji nosi neku "suštinu", koji nije samo frazeološka parada već ukazuje na nešto novo, koji dovodi do napredka je vrijedan tekst. (A OVAJ TEKST TO DONOSI, nigdje nisam o tome čitao i malo ko o ovom kod nas piše).

Tačno je da su mnogi filozofski tekstovi nerazumljivi. I tačno je da mnogi autori su uzrok tome:
- neki jer im nedostaje suština, pa to zamagljuju kroz fraze i riječi iz stranih jezika (neki, ne svi, posmodernisti);
- neki sasvim nenamjerno, jer im je um odavno daleko od "svakodnevnice", pa i svakodnevnog govora (Hegel recimo);
- neki imaju šta da kažu, ali smatraju da oni nisu ti koji ih trebaju popularistički izlagati (sa takvim elitizmom se ne mogu složiti);
- nekima su "teške fraze" korisnije i lakše da se iskažu, jer filozofija nekad vrlo opisuje jeko kompleskene pojave (mislim da je to pitanje slučaj kod autorke).

Ako hoćete da isključite svaki nerazumljiv tekst kao vrijedan onda možete isključiti mnoge, pomenimo Hegela. S druge strane, mnogi vrijendi filozofski tekstovi su izuzetni čitljivi, kao da su "popularni". Vrijednovanje treba zasnovati na objektivnoj analizi suštine ideja koje tekst pokreće, a ne na stilu /formi.
Препоруке:
0
0
32 понедељак, 05 октобар 2009 17:47
Elma
Ono sto zaista iznenadjuje jeste da se komentari odnose na frazeologiju, stilistiku, upotrebu fusnota, itd, a ne na ono sustinsko u tekstu - moc globalnih televizija i njihovu svesprisutnost (gde se rat i reklame emituju u istom dahu, na istoj televiziji, za isti novac). Posebno su interesantna i pretenciozna svrstavanja autorke u ''opskurne postmoderniste'' (gotovo da su uobraziljni cin)sto opet ilustruje potrebu naseg drustva da kategorizuje, da se pripada ovom ili onom klubu, ovoj ili onoj stranci, ovoj ili onoj struji, sve ne bi li se jasno podvukla granica izmedju ''nas'' i ''njih''. Ako nastavimo sa ovakvom praksom i dalje ce kraj nas prolaziti, a da nas ne ocesu, fundamentalni problemi drustva, i ucicemo se kulturom konflikta, umesto da razvijamo kulturu konstruktivnog dijaloga.Otvaranje ovakvih tema (koje se cesto zaobilaze)trebalo bi da bude povod za razmenu misljenja o sustini samoj.
Toliko.
Препоруке:
0
0
33 понедељак, 05 октобар 2009 18:04
Aleksandar
@najgorost2

Naravno da se neki tekst koji se prikazuje kao filozofski mora vrednovati po sadrzaju, a ne samo formi i stilu. Tu ste u pravu, ali forma i stil nisu totalno nebitni. Medjutim, moje primedbe su se upravo ticale sadrzine i to vrlo odredjene sadrzine. Konretno, poenta je da se ono sto je besmisleno mora odbaciti, a ne cesati se po glavi i razlisljati sta to znaci, jer sigurno znaci nesto duboko i vazno cime se moramo odusevljavati jer je ukljuceno u "filozofski" tekst. Oksfordski filozof Gilber Rajl je ovo lepo objasnio svojim studentima na jednom primeru. Upozorio je studente da ce im postaviti pitanje, a oni treba da odgovore sa "Da" ili "Ne" pa ih pitao: "Da li je subota sada u krevetu?". Studenti su se nasmejali i to je upravo prava reakcija jer je poenta da su tvrdnje "Subota je u krevetu" i "Subota nije u krevetu" besmislene, pa samim tim ni istinite ni lazne i prosto se moraju odbaciti. Bas kao u Rajlovom primeru, kada ova autorka pise, na primer, da se "realnost priblizava iskustvu" to treba tretirati bas kao "subota je sada u krevetu". E sad, kad se u ovom tekstu odstrane besmislice pitanje je sta ostaje, mozda ipak ostaje dovoljno da bi se u tekstu pronasao neki doprinos. Dakle, nerazumljivost u tekstu, cak i na temu o kojoj se retko pise, koja je rezultat besmislica mora se odbaciti, za takve besmislice se ne sme imati razumevanja. A to je upravo zato sto je filozofija, kako vi zamalo tacno kazete, nauka. Nijedna nauka ne dozvoljava da se kao istine iznose besmislice. Ali, filozofija nije nauka, vec jedno posebno istrazivanje koje ima svoju metodologiju formulisanja i vrednovanja argumenata koristeci pravila formalne logike kao svoje golavno sredstvo. Stoga nije svaki tekst koji donosi neko saznanje filozofski. Ima takvih tekstova koji su samo matematicki, iz fizicke hemije ili astrofizikie. Medjutim, ono sto je zajednicko filozofiji i ostalim naukama je da se besmislice moraju odvazno odbaciti.
Препоруке:
0
0
34 уторак, 06 октобар 2009 10:51
Stilske vezbe ili zamena teza
Molim urednistvo NSPM da se jos jednom suoci sa sledecim problemom - i dalje se, povodom teksta autorke Vuksanovic, koji moze biti filosofski, interdisciplinaran, naucni u jednom ili drugom smislu, manipulise. Naime, sva je prilika da jedan "iskusni" analiticar, koji u dovoljnoj meri ne poznaje gramatiku i pravopis srpskog jezika, pa ne zna kako da ispravno upotrebi glagol "trebati" na primer, ili za pojam razlikovanja i punovaznosti koristi pojmove distinkcija i relevantnost (sto je, eto, svima razumljivo i ne pripada tipicnoj filosofskoj frazeologiji), na stranicama vaseg e-izdanja nevesto drzi predavanja iz analiticke filosofije, umesto da komentarise tekst autorke. Ponekad se iza ovakvih manipulacija kriju banalni razlozi, kao sto je surevnjivost ili egomanija, a ponekad i nesto ozbiljnije, recimo, sajber rat sa neistomisljenicima, skoro pa hakerisanje, sto je jedna od tema koja se posredno pokrece i u ovom tekstu. Zamena teza, ovom prilikom, sastoji se u pokusaju komentatora da sa teksta o medijskim ratovima u arapskom svetu i sire, skrene paznju na analiticku filosofiju, pri cemu je samog sebe, jos u prvom komentaru iskljucio iz rasprave, rekavsi da tekst nije procitao do kraja. Predlazem stoga, da analiticar koji sebe stalno namece kao "temu" ove rasprave, pod punim imenom i prezimenom ponudi neki svoj naucni rad redakciji NSPM, pa da se konacno oslobodi prostor za komentare koji se ticu bas ovog i samo ovog teksta.
Moje misljenje, povodom ovog zanimljivog teksta, jeste da on, u prvom delu, implicitno suceljava stavove o kosovskim sukobima izmedju Bodrijara, a mozda i Habermasa, sa jedne i Virilija, sa druge strane - steta sto o ovome nije vise pisano. Cestitke autorki, neka nastavi ovim putem, ali i pripazi na recnik, on je za osetljive pojedince visokoapstraktno uvredljiv.
I za kraj jedna tautologija: kukavicje jaje je kukavicje jaje.
Препоруке:
0
0
35 уторак, 06 октобар 2009 12:10
@Stilske vezbe
Gospodine/gospodjo "Stilske vezbe", u potpunosti se slazem s Vasim ocenama i konkretnim predlogom. Jedino sto nije nase da uredjujemo sajt NSPM, vec da komentarisemo ponudjene teme. Recimo, nisam ni znao da me ova tema zanima, dok nisam procitao obilje komentara (na odlican tekst Vuksanoviceve), sto me je dodatno ohrabrilo da se svojim skromnim doprinosom ukljucim u polemiku o clanku (gospodin Aleksandar je, marketinski gledano, mnogo doprineo promovisanju ovog teksta u javnosti i treba mu odati priznanje zbog toga). Ovde pokrenuta pitanja ticu se kako politike globalnih medija, tako i njihove etike, tj. neeticnosti. To je i inace goruce pitanje danasnjice - kako medije upristojiti, kako izbeci pornografske sadrzaje, kako da mi upravljamo medijima, a ne oni nama. Pitanja je bezbroj, a malo odgovora. U svakom slucaju, veliko hvala Divni Vuksanovic koja nas je podstakla na razmisljanja na ove teme. A hvala i gospodinu Aleksandru, sto nam je skrenuo paznju na nesumnjivi znacaj ovog teksta.

Bata
Препоруке:
0
0
36 уторак, 06 октобар 2009 14:41
Vladislav
Tekst Divne Vuksanović je izvanredna studija naše medijatizovane stvarnosti. Divna kroz svoj tekst radi upravo ono sto se od teorije očekuje i u čemu je njen smisao. Ona otkriva prikrivene strukture dominacije i daje analizu sveta kakav on zaista jeste. Žao mi je što sam pročitao komentare nekih čitalaca koji od lista ne vide šumu ali to govori upravo o snazi medijskog spektakla od koga nisu imuni ni mnogi ljudi koji za sebe misle da nešto znaju. To skretanje ka nevažnom to bekstvo na periferiju u koje obično posrću intelektualni krugovi, otvara prostor za razvijanje hegemonije u mnogim pravcima. Divna Vuksanović je jedan od retkih primera na intelektualnoj sceni koja analizira realnost ne u okvirima očekivanog ili dopuštenog već po svojim etičkim i moralnim načelima koji ne podležu ideološkim normama, sa koje god strane dolazile.
Препоруке:
0
0
37 среда, 07 октобар 2009 08:44
MIRA
SJAJAN TEKST!
HVALA.
Препоруке:
0
0
38 среда, 07 октобар 2009 19:22
Zubadinka u nastavcima (1)
Molim administratora da ponovo objavi moj komentar koji je greškom neadekvatno prosledjen, pa je ostao bez navodnika i fusnota. Zahvaljujem na razumevanju.

Intelektualna neodgovornost ili Miš u Arseniku

Polemika je na ovim prostorima bila jedna od omiljenih društvenih zabava i dobro je videti da nije izgubila baš sve potencijale, što potvrdjuju brojne reakcije na tekst koji ih svakako zaslužuje. Opasno je, medjutim, što onaj koji već jednu deceniju sputava filozofsku analizu centralnih fenomena naše epohalne situacije, umesto argumentacije uvredljivo i nedostojno napada čitav jedan način pisanja, ostavljajući ove fenomene netaknutim. Samouverenost koja prisvaja pravo da na ovaj način (tašto, osiono i agresivno) govori u ime filozofije, svojom argumentacijom tek nastavlja sholastičke raspre o broju andjela koji može da stane na vrh igle i to u trenutku kada se stvarnost intenzivno približava iskustvu totalnog rata.


{A strong majority of U.S. residents say it is important to keep Iran from developing nuclear weapons, even if it means taking military action, a poll indicates.
http://snipurl.com/sd6ny

Administration officials told impatient lawmakers Tuesday that they are ready to take swift and substantial action against Iran if it disregards current diplomatic efforts to stop its alleged nuclear weapons program.
http://haaretz.com/hasen/spages/1119192.html

GOP Senators: US, Not Israel, Should Attack Iran 'If Necessary'
If we use military action against Iran, we should not only go after their nuclear facilities. We should destroy their ability to make conventional war. They should have no planes that can fly and no ships that can float," said Graham.
http://www.informationclearinghouse.info/article23633.htm
Препоруке:
0
0
39 среда, 07 октобар 2009 19:35
Zubadinka u n astavcima (2)
Savremenost kao ostvarenje antiutopijskih projekcija koje prevazilaze Orvelovu 1984. (dvomisao, tortura, televizijska propaganda, neprekidni rat, trilateralni svet, nadziranje, novogovor, genetička kontrola, neprijatelj definisan od države, promena ponašanja i KONTROLA I S T O R I J E) i uvode nas u kafkijansku eru, omogućena je upravo procesima koje je Divna Vuksanović elaborirala u svom tekstu fokusiranom na prostor kulture koji danas funkcioniše kao disciiplinujući prostor, sa medijima kao bazičnom osnovom, što je u najvećoj meri obezbedjeno “logistikom percepcije” nakon čega je dogadjaj izgubio supstancijalnost i postao objekat promocionalnog modelovanja, vrsta propagande koja je prešla u oblast kibernetike. To je dogadjaj koji Pol Virilio vidi kao najznačajniju formu zagadjenja sa kojom smo suočeni.{Paul Virilio, The City of Panic, Berg, Oxford-New York, 2005, str.25.}
Posledica je nastanak sajber-mentaliteta kojem odgovara sinhronizacija emocija i anihilacija osećaja za realnost. Osnovna poluga moći nije više oružje za masovno uništavanje ljudi već oružje za masovno uništavanje realnosti – i to širenjem kreirane realnosti koja računa na prozvodnju panike kao okosnice za uništenje čula za orijentaciju ili drugim rečima – doživljaj samog sveta.Politika standardizacije emocija dovela je do sveopšte spektakularizacije – političkog spektakla u kome je javno mnjenje nepovratno zamenjeno promocionim strategijama za proizvodnju instant kolektivnih emocija: histerična komutacija u sferi političkog koja se odvija po planovima koje su su osmislili medijski gurui po formuli za proizvodnju trans-političih emocija.
Препоруке:
0
0
40 среда, 07 октобар 2009 19:47
Zubadinka u nastavcima (3)
Politika standardizacije emocija dovela je do sveopšte spektakularizacije – političkog spektakla u kome je javno mnjenje nepovratno zamenjeno promocionim strategijama za proizvodnju instant kolektivnih emocija: histerična komutacija u sferi političkog koja se odvija po planovima koje su su osmislili medijski gurui po formuli za proizvodnju trans-političih emocija.
{...the time of estatic communication will be upon us, and, as well, often enough, of an hysterical commutation whose secret the sectarian gurus have nastered; public opinion suddenly morphing into a kind of transpolitical emotion on the scale of this self-styled ’global civilization’.
Ibid, str.38.}

Konfuzija u stvaranju mentalnih slika i doživljaju objektivnog sveta omogućila je uvodjenje novog oblika rata – informativnog rata koji redefiniše istinu u skladu sa interesima moći, baš kako je to izjavio Džordž Buš (George W. Bush) 13. aprila 2003: Kombinacijom imaginativnih strategija i novim tehnološkim moćima mi redefinišemo rat u skladu sa našim uslovima.
{Throughout a combination of imaginative strategies and the new powers of technology we are redifining war om our terms. Ibid. Str 41. }
I zbilja nije nužno da vi napisete najvecu filozofsku knjigu XXI veka, da bi besmislice zaista bile besmislene.
Dovoljno ste ih napisali u ovoj polemici .
Препоруке:
0
0
41 среда, 07 октобар 2009 23:57
Luka
Jasno je da se od srednjeg veka nismo mnogo pomakli. U atmosferi intelektualne učmalosti, koja se tako lepo učvrstila na ovom nasem podneblju, svaki glas koji ukazuje na probleme sadašnjice svakako da nije dobrodošao. I zato je autorka kriva jer kritički misli, jer ukzuje da problem postoji. Spalimo njen tekst i vratimo se raspravljanju o tome koliko andjela može da stane na vrh igle. Tim pre što će nam savremena matematika i fizika pomoći da rešenju ovog problema budemo još bliži, tim pre što će nam savremena matematika i fizika pomoći da ne shvatimo tudj govor i da ne čujemo onaj alarm koji remeti našu savest. Pa zar ćemo još postaviti pitanje zbog čega alarm, kada se možemo zapitati kako da taj alarm pretočimo u matematičku formulu i šta sve iz njega treba da izbacimo pa da ukinemo njegovo uznemirujuće dejstvo. Ne, nesmemo dozvoliti da bilo šta poremeti našu intelektualnu lenjost a pogotovo ne nečija kritička analiza medija. Zatvorimo oči pred problemima današnjice i zadržimo osmeh, jer zaista, koliko bi andjela moglo stati na vrh igle?

Luka
Препоруке:
0
0
42 петак, 09 октобар 2009 11:09
Dara
Povodom oog teksta mene zanima reprezentacija zenskog u arapskim medijima - da li je zena stereotipizirana po americkom modelu, evropskom, ili je to tradicionalna arapska zena. I da li na ovim medijima ima sadrzaja vezanih za zenska pitanja? Pozdrav sifri Elma, i ja sam za glas razuma i dijaloga, a ne za konflikte!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер