петак, 03. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Сваки конститутивни народ мора да има свој ентитет

Kоментари (12) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 06 октобар 2009 08:30
симонида
имала сам прилику да се сретнем са професором у два три наврата.последњи пут је било у паризу. пратим све шта пише о несрећама на овим нашим заједничким животним просторима и не могу се отети утиску да ОН најбоље познаје целу тематику, до у саму срж проблема!
Препоруке:
0
0
2 уторак, 06 октобар 2009 09:13
Dijagnoza
Prof. Vlajki je dijagnosticirao stanje u BiH zaista laserski tačno,rešenja se moraju tražiti ili razlaz,nametanja rešenja za RS? Ma nema šanse na duži rok,savremeni G. Principi bi podivljali,to je barem jasno ali u takvoj konstelaciji zaoštrenih odnosa, država BiH ne bi imala apsolutno nikakvih šansi na opstanak,evropski Afganistan!
Препоруке:
0
0
3 уторак, 06 октобар 2009 09:29
брм
"..путовао сам кроз цијелу Еуропу и све мултиетничке заједнице тамо имају своје химне и грбове и ником не пада на памет да им то треба укинути.."

где то у Европи сем у Србији, Босни и ЦГ постоје мултиетничке заједнице па још са грбовима и заставама?
овај као да је играо неку видео игрицу...
Препоруке:
0
0
4 уторак, 06 октобар 2009 11:22
@ BRM
Sedi u autobus nije daleko Transilvanija,Belgija,V.
Britanija,Švajcarska, Slovačka itd.
Препоруке:
0
0
5 уторак, 06 октобар 2009 11:39
LjiljanaNl.
Pa recimo u Limburgu(Holandija)traze da im se dijalekt proglasi jezikom ,imaju zastavu i himnu(ovo je moja domovina...),katolici su i kazu za protestante koji zive severno oni i Holand,sve sa podsmesljivim prizvukom.A vi mislite to je sve isti narod.Da vam ne pricam o Frizlandu,koji ima svoj jezik i tako dalje.U celoj Evropi je svaka vaska obaska.
Препоруке:
0
0
6 уторак, 06 октобар 2009 12:49
Мирослав Ђукић
Брм, очигледно нисте упућени довољно у проблем, када питате где још у Европи постоје мултиетниче заједнице. У Европи само две државе немају етничке мањине: Португалија и Исланд! С тим да је Португалија мултирасна држава, јер је око 10% грађана црне расе (из Анголе, Мозамбика, Гвинеје-Бисао...). Никоме се не брани употреба етничких обележја, грба и химне, ником, осим Србима у протекторату званом "Босна и Херцеговина".
Препоруке:
0
0
7 уторак, 06 октобар 2009 13:32
Република Српска
Брм је преспавао неке ствари. Само у БиХ народ, српски, нема право на химну и грб који хоће и нигдје више на овој планети. У САД свака држава има своју заставу и своја обиљежја, иако су сјевер и југ ратовали под истим тим обиљежјима, она не вријеђају никога. Само Боже правде вријеђа неке који су се појавили на сцени док се та химна већ одавно пјевала. Можда зато што се плаше правде??! Ко зна! Иначе, подршка проф. Влајкију!
Препоруке:
0
0
8 уторак, 06 октобар 2009 14:58
Миломир Степић
Иако се некада и не слажем, веома уважавам ставове г. Влајкија. У свом интервјуу направио је веома добру анализу и потражио излазе из све дубљег "караказана". Овом приликом бих га подсетио и допунио следећим:
1. Муслиманско-хрватска федерација (Федерација БиХ) направљена је искључиво као антисрпска творевина и са јасним, али по НАТО-замислима ороченим геополитичким и геостратегијским циљевима - да "на терену" буде противтежа РС, максимално допринесе њеном војном слабљењу крајем рата и "утеривању" у дејтонско-париски диктат, границе и територијалне габарите (са 64% на 49% територије БиХ).
2. Сада су унутар Федерације БиХ Хрвати недовољно снажан баланс муслиманској страни, те САД и ЕУ на исти против-тег настоје да додају и српску страну. "Завади па владај" тек онда врши своју функцију, тј. по потреби свако сваког може да спутава. Али, само ако се развласти или можда укине РС.
3. Ако се БиХ илегалним прегласавањем Срба већ отцепила од СФРЈ, тространа подела била је тада једино логично и одрживо решење (највише у интересу управо Хрвата). Не могу се сада "грађани БиХ" изјаснити о трећем ентитету. То би, евентуално, могли "грађани" унутар Федерације БиХ, али би, наравно, Хрвати ту били прегласани. Могли би да се запитамо: "Шта сада хоћете, Хрвати"? Зашто трећи ентитет нису тражили благовремено, него су правили федерацију са муслиманском страном. А сада хоће да у све увуку Србе и Републику Српску, што значи релативизовање границе између Федерације БиХ и Републике Српске. Знајући за правило да су троентитетске државе одрживије од двочланих - зато се све и ради. Срби и РС немају никакав интерес да на то пристану и буду таоци БиХ-експеримента - изузев да буду, као много пута до сада, натерани.
4. Да би се од г.Влајкија несумњиво добронамерно предложено изјашњавање "грађана БиХ" о трећем НАЦИОНАЛНОМ ентитету спровело, неопходно је извршити попис становништва, који ће обавезно укључивати изјашњавање о НАЦИОНАЛНОЈ припадности. Питам се зашто то муслиманска страна избегава?
Препоруке:
0
0
9 уторак, 06 октобар 2009 23:30
Jasna Simonovic
Meni je prosto neverovatno da se čak ni ne omakne ozbiljnim analizatorima da pomenu Jugoslovene, a kamoli da daju svoje viđenje o postupcim i učinku Jugoslovena...Vrh Jugoslavije!?
Nacionalni lideri su žrtve u neku ruku...

I mislim da ne slabi Amerika EU, EU možda slabi, ako slabi, zato što nije obrađivala podatke koje je imala o biznisu pojedinih članica na nacionalnom nivou...

Toliko od mene kao laika...
Препоруке:
0
0
10 среда, 07 октобар 2009 08:30
@ g. Stepić
Slažem se sa Vama g. Stepić,analiza prof. Vlajkija je ok ali ovaj deo što se tiče trodelnosti,nas ne treba da dotiće,neka se dogovore u Federaciji oni su je i pravili,mi možemo biti konstruktivni i podržati redizajniranje Federacije ali RS nema šta da napušta "Dejton",jedina solucija je u tom slučaju je samostalna RS.Neko će reči sada to nije moguče,slažem se,međutim pravljenje države je proces,zar nam to nisu pokazali Albanci!Pozdrav Dijasporac!
Препоруке:
0
0
11 среда, 07 октобар 2009 16:26
Simic Manojlo
Ako zavrtimo "globus" i nasumce pritisnemo prstom,
pa to ponovimo milion puta, nijednom necemo pritisnuti na drzavu, vise vjestacku, nego sto je
to Bosna. BiH je nastala, poslije stravicnog
genocida nad Srbima u II sv.ratu, preko kojeg se
glatko preslo, zahvaljujuci priljeznom radu
hrvatskog komunistickog diktatora druga Tita, i
njegove komunisticke "skvadre", u sumi povis Jajca.
To sto bosnjacki politicari, u nastupima demagoske
groznice, vole da istaknu da se u Bosni zivjelo
zajednicki 1000 godina, istovremeno otkriva i
nenamjeravane istine: upravo su oni ti, koji su
prvi izdali srednjovjekovnu Bosnu, prihvatajuci
vjeru okupatora, i stupajuci u njegove vojne
formacije. I svi njihovi Age i Begovi, postajali
su to nakon krvavih gusenja buna srpskog naroda,
po Srbiji i Bosni. I sva imanja, koja su uz titule
za dobro obavljeni posao, dobijali od turskih vlasti, bukvalno i doslovno, oteta su od Srba.
O posljednjem srpskom ustanku, prije odlaska Turaka
iz Bosne, onom od 1875-78(do berlinskog kongresa),
svjedocile su engleske protestantkinje
miss Adeline,Paulyn, Irby i miss Muriel Mackenzie.
U Sarajevu su osnovale skolu za srpske djevojcice,
izbjeglice iz ist.Hercegovine. U pocetku, skolu su
pohadjale i katolicke djevojcice, ali su ih roditelji, saznavsi da su one protestantkinje, a na
intervenciju katolickog svestenstva, povukli.
Beskrajne su bile kolone srpskih izbjeglica od
bosnjackog zuluma,narocito od 1876. kada su ove
2 dobrotvorke u Londonu osnovale Odbor za pomoc
izbjeglicama. Te kolone, odlazile su u Austriju,
(sj. Dalmaciju i Slavoniju). U Pakracu je miss
Adeline, Paulyn, Irby, osnovala 19 skola za srpske
izbjeglice(djeca su dobijala smjestaj u barakama,
besplatne udzbenike, i po 1 hljeb dnevno), pa je
pored dobrovoljnih priloga skupljanih od Odbora u
Londonu, potrosila i svu svoju zivotnu ustedjevinu
(oko 4 miliona zlatnih kruna). Potomci ovih izbjeglica, zajedno sa sveukupnim srpskim stanovnistvom, koje je tamo zivjelo,
Препоруке:
0
0
12 среда, 07 октобар 2009 16:51
Simic Manojlo
nastavak;
Koje je tamo zivjelo dakle, od 12.i 13.vijeka, o cemu svjedoce nasi manastiri iz tog perioda, a od
1524.god.bilo i zvanicno priznato od Austrije
( dokument "Privilegum Valachorum"), kompletno je
ponovo protjerano, u ovom posljednjem ratu.
A kako su se ponasali Bosnjaci u ratovima u 20.v.?
U I sv.ratu, u uniformi austrougarskoj, cinili su
po Srbiji stravicne zlocine, i sve nad nejaci.
( o tome postoje neoborivi neutralni svjedoci).
U II sv.ratu, u NDH, istaknuti istrebljivaci Srba,
(opet nejaci), a pred sami kraj rata, kad se vec
nazirao pobjednik, drug je Tito primao u partizane,
citave njihove ustaske i domobranske jedinice.
I u partizanskoj uniformi, ponovo su se istakli po
ubistvima zarobljenih cetnika, spojivsi korisno sa
zabavnim.
Sve i da zaboravimo tu njihovu gnjusnu proslost,
oni danas ne pokazuju ni najmanju volju za zajednickim zivotom, osim hegemonistickog shvatanja
demokratije: nas je vise, vi ima da slusate.
Zato bi bilo uputno i pametno, mirni razlaz naroda
koji nikad nisu ni mogli da zive zajedno.
Alternativa je, ponovni rat, u kojem bi opet, na
svim stranama, stradalo neduzno civilno stanovnistvo, i u kojem ne bi bilo definitivnog
pobjednika(iako, oni koji prate bosnjacku stampu,
vide da oni mastaju o potpunom protjerivanju Srba
preko Drine), pa bi se opet nasle ove 3 strane,
na tacno istom mjestu gdje su danas.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер