среда, 08. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Селективност говора мржње

Kоментари (24) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 23 октобар 2009 17:08
Milijana
A sta ocekujete od osvedocenih saradnika okupatora?
Njihova mrznja prema Srbima rodoljubima je beskrajna.
Препоруке:
0
0
2 петак, 23 октобар 2009 17:45
Zoran
Slažem se sa autorom ovog članka u vezi selektivnosti govora mržnje kod nas.
Naime,članovima NVO je sve dozvoljeno ,primer Nataša Kandić koja je u jednoj emisiji napala Emira Kusturicu i rekla mu da je on musliman i treba da ide u BIH a ne da brani srbe.Tako isto i presuda u njenu korist u vezi šamaranja jednog mladića sa Kosova u Beogradu.Objašnjenje je bilo da se ona uplašila i da je refleksno reagovala te da nije imala nameru nikog da napadne.Verujem da je taj sudija sad kad budu reizbori za sudije neće imati problema.Ovo je jedina zemlja gde manjine imaju veća prava od konstutitivnog naroda.Da se razumemo ja jesam da manjine budu ravnopravne ,ali ne da srbi imaju manja prava od manjina.
Препоруке:
0
0
3 петак, 23 октобар 2009 17:47
Vrt Toronto Kanada
Kako 'demonkratija' kontrolise slobodno razmisljanje?
Citajuci tekstove u vezi 'mladih vukova',dveri..dodje i do sajta mladih.
Po sponzorima,savetnicima ili organizatorima ove grupe mladih mogu da zakljucim da su oni ekpozitura tajnih fondacija za slobodu jednoumlja.
Tesko mi je da pisem izmedju redova,dvolicno,zajedljivo pa sam resio da kontaktiram moje kolege iz kanadskih NVO da prostudiramo sajt "mladih za ljudska prava"...Odma su me upitali: Kojih mladih?
Rekao sam da ne znam...
Idemo dalje i tuzan sam sto NSPM mora na ovakav nacin da trosi reci i misli.Stvar je ozbiljna i ovo je tek pocetak.Zbog svih nas rasejanih po celom zapadnom svetu..molim vas izdrzite.
Препоруке:
0
0
4 петак, 23 октобар 2009 17:53
Šandor Nađ
ako srbi ne mogu biti predmet govora mržnje kao večinski narod , dali onda Bošnjaci ne mogu biti predmet govora mržnje u (ne)BIH
ili oni njiha smatraju manjinom u bih
Препоруке:
0
0
5 петак, 23 октобар 2009 18:07
Павле
Мислим да је у самом тексту дат коментар који би могао да се сведе на цитат самог аутора "Говор мржње се не примећује у сопственим редовима, он је само у ставовима идеолошких противника".
Скуп Иницијативе младих за људска права „Говор мржње и креирање насиља“ није имао за циљ да афирмише судску пресуду, готово сам сигуран да је циљ у стварању амбијента за њихово деловање или барем деловање појединих НВО.
Препоруке:
0
0
6 петак, 23 октобар 2009 18:22
The Tao of Groove
Dijalog je moguc jedino sa ljudima koji se osecaju slobodnim da razmisljaju. Fizicka sloboda je uslovljena mnostvom cinilaca koji su cesto vam domasaja subjekta. Misao je jedino ono sto je u domenu subjektovih mogucnosti. Kada subjekat nema pravo na slobodnu misao, iz razloga sto se odrekao slobode misli zarad neke ideologije ili oportunizma, sto je najcesce slucaj sa drugosrbijancima, ona tu nema dijaloga. Ipak, ja vam savetujem da i dalje pokusavate dijalog. Svaki neuspeh ce biti dodatno tezak upravo za one koji su se odrekli slobodne misli zarad uzitka ogranicene fizicke slobode.
Препоруке:
0
0
7 петак, 23 октобар 2009 18:32
The Tao of Groove
primer Nataša Kandić koja je u jednoj emisiji napala Emira Kusturicu


Radi se o Vesni Pesic iz Gradjanskog saveza.
Emir nije bio tu dok je gospodja gradjanist besnila kao neko sasvim cudno bice. to je nemoguce cuti bilo gde na svetu. Idite u NewYork pa da vam to neko kaze. Nek oko je gradjanista jos, da idete u vasu zemlju ili selo odakle ste dosli u NY jer niste pozeljni. Radi se o teskom primeru govora mrznje u stilu onoga koji propagira l
uconosa govora mrznje u Srbiji
Natasa Kandic.
Препоруке:
0
0
8 петак, 23 октобар 2009 19:33
вламил
Што се мог става тиче, имам потребу да кажем тек толико, да сам веома разочаран овим што је коначно испало у вези вашег отвореног писма. То се нарочито односи на чињеницу (објективног)формалног оправдања инкриминисаног поступка које сте постигли присуством и полемиком (учешћем) својих сарадника на том скупу ("сами себи сте скочили у уста"). Све сте додатно зачинили петодневним кашњењем објављивања било каквог извештаја у вези тог случаја.
У најмању руку, то није добар пример одбране (било чега)!
Не бих више!
Препоруке:
0
0
9 петак, 23 октобар 2009 19:40
Zoran
Šandore,
kod srba nikad nije bilo mržnje prema manjinama .Ovde je stvar unutar samih srba da Biserko,Kandić... mogu da u svojim govorima i postupcima imaju odrđen stepen netolerancije i selektivnost govora mržnje prema srpskom narodu.A kad neki mediji kažu nešto što se nesviđa NVO odmah se napravi tribina po tom pitanju na kome je tema već poznata.
Препоруке:
0
0
10 петак, 23 октобар 2009 20:22
vule
pocetkom 90-tih dok je trajao rat u bosni paralelno je trajala i nevidjena propaganda protiv srba i svega sto je srpsko na americkoj televiziji onima koji su bili ovde ai onima koji nisu to je dobro poznato. Haris silajdjic tadasnji ministarspoljnih poslova bosne u pres klubu u vasingtonu izjavljuje da je u bosni silovano deset hiljada zena dnevno od strane srba da su i muskarci silovani (ovo sa muskarcima je ubaceno zato sto je tada klinton imao kampanju o legalizaciji pedera u americkoj bojsci)
anti srpska kampanja je dozivela svoj vrhunac na jednoj diskusiji odabranih boraca za "ljudska prava" na C-SPAN-u koji je trebao da lici na debatu. jedna od mladjih ucesnika u debati (mozda iz neke od tih sorosovih organizacija mladih za ljudska prava) je optuzila srbe za silovanje "bosanki". neko iz tog panela je rekao da i "bosanci" siluju srpkinje njen odgovor na to je bio da to nije isto kada se siluje "bosanka" ili kada se siluje srpkinja. vrhunac cinizma je dostignut kada niko od panelista nije na to reagovao, nije ustao da bar teoretski brani jedankost zrtve silivanja. tteorija po kojoj je svaka uvreda i svaki svaki zlocin protiv srba ako ne dopusten a ono opravdan ne datira od juce vec je to deo orkestriranog poduhvata i na medjunarodnom planu. ovo nije paranoja ovo su cinjenice.
Препоруке:
0
0
11 петак, 23 октобар 2009 20:41
VH
Zasto se zalite citaocima?Postoji li neko merodavniji za to ?
Препоруке:
0
0
12 петак, 23 октобар 2009 20:42
Мирко К.
Запањило ме је бледило овог текста, који је недостојан ауторове компетенције. Питам се да ли је Вучинић заиста био тамо? Знам да је био присутан, чим је постављао питања, али се просто питам где се деде његов дух, који тако маестрално демонстрира у својим текстовима? Сада до краја схватам Грбића и његову резигнацију...
Препоруке:
0
0
13 петак, 23 октобар 2009 22:05
Nikola Turajlić
Promatrač se ne može oteti dojmu da je NSPM pisani oblik crtanog filma o Kalimeru i "pravoj, pravcatoj nepravdi".
U ovom slučaju radi se evidentno o krivičnom delu iz čl.336a KZ i treba podneti krivičnu prijavu, a ne lamentirati kako druga strana čini neuporedivo gore stvari.
Istina je da ne treba očekivati od "nezavisnog" sudstva da neće "namigivati", ali će se pokazati ogoljenost celog sistema, koju neće pokriti nikakovi smokvin list.
Treba takodjer zatražiti od Vrhovnog suda da nagradi sudsku službenicu za njenu duboko humanu aktivnost, koja prelazi granice njenog radnog angažmana i inkriminiranog dela.
Препоруке:
0
0
14 субота, 24 октобар 2009 00:13
Родољуб
Слажем се са претходним коментаторима о потпуној аутистичности (мада, то није добар опис) Вашег наступа око те "трибине", НСПМ.

Прво, објавите нам/им један снажан, упозоравајући текст (браво!), а онда НИШТА данима!?

Тек када смо почели да се подгуркјуемо овде (а и унаоколо по Нету), реаговали сте са текстом г. Зарковића, који је требало да амортизује целу ствар. Нажалост, танко и неуспешно. Калимеро "фазон" (видим да су и други споменули тог малишу).

Ево, сада и г. Вучинић остаде са "руком помирења у ваздуху". Хоћете да вам кажем шта су они радили са њиховом руком када сте вас двојица напустили "трибину"?

И шта сад, НСПМ? Ок, суд? Чекаћете да вас тада рашчерече као "Срби прасетину"? Шта ако суд пресуди у њихову корист (врло вероватно, с' обзиром КО је био на трибини те вечери)?

Те, "гандијевске" методе, се не најављују онако отвореном првобитном претњом. Неозбиљно је. Понашате се као Србија пред НАТО-агресију 1999.: "цео свет зна да смо у праву".

Радован: "Расућу вас на све стране света, као липа семе!"
Руменка: "Уф, ала си им запретио!"



Извините, али вас не разумем, НСПМ.
Препоруке:
0
0
15 субота, 24 октобар 2009 07:42
Vrt Toronto Kanada #2
Pogledao sam ceo snimak "inicijativa mladih za ljudska prava" na sajtu medija centra.Mladih tamo nije bilo.Nije naivno voditi debatu o optuzenom tekstu iz NSPM kada Kovacevic Vuco izvlaci argumente iz medjunarodnih zakona po kojima su izmedju ostalog Srbi optuzni i osudjeni za genocid.Sve me podsetilo na Hag ili Kafku.Sta se radi ispod stola..znam a ne smem da napisem.Smajlovicka je primetila da se sada vise vodi racuna o komentarima.Primetio sam i ja pa pazim sta pisem.
Kolege iz kanadaske NVO imaju jos jedno pitanje: Ako su donatori organizacije koja se zove "Inicijativa mladih za ljudska prava" ambasade zapadne evrope i amerike onda ta organizacija po zakonu ne moze biti NEVLADINA ORGANIZACIJA.Voleli bi da dobiju srpski zakon o NVO.Ako neko zna gde mogu da dodjem do njega neka mi javi.Redakcija ima moju adresu.
Kanada je dala pomoc jednom piscu koji nije kanadjanin od 18.000$ za pisanje knjige na srpskom jeziku.Na pitanje da li se radi o srpskom piscu...Pisac je odgovorio da to nije vazno jer pise na srpskom jeziku jer drugi jezik i ne zna.Sve se to desilo na proslavi "Dani Srpske Kulture u Torontu".
NVO rade svoj posao za nekoga a nama je ostalo da procitamo tekst,malo nize od ovoga, od Milovana Danojlica "Moj Patriotizam".
Hvala Danojlicu i NSPM kao i svim citaocima bez komentara.Vodite racuna sta zelite da napisete.Takvo je vreme.
Препоруке:
0
0
16 субота, 24 октобар 2009 07:54
jututunac
pravi Jututunci ne mrze nikoga pa tako ne mogu da mrzi ni kandicke ni one biserne. Veliki problem kandicki i bisernih je u tome sto ih veliki Njegos ne podnosi.Onoga trenutku kada se drznu da zabrane ovog velikana, a cini mi se da taj trenutak nije daleko sudeci po nervozi i nestrpljenju pomenutih predvodnica savrsene anti-srpske misli, Njegos ce im uzvratiti na najdrasticniji nacin ...
Препоруке:
0
0
17 субота, 24 октобар 2009 09:07
Jasna Simonović
U pravnoj sledbenici zemlje u kojoj su ljudi odvođeni iz svojih domova 44. i streljani "samo zato što su slavili slavu" ne može se ništa drugo od sudstva očekivati...
U zemlji u kojoj spornih 14 sudskih procesa koje je predsednica Trgovinskog suda Milena Arežina pomenula u svojoj knjizi nisu doživeli javnu reviziju, ne može se ništa drugo očekivati...
U zemlji u kojoj "nevinost sa zaštitom" hara po pravnim Udruženjima i komorama, ne može se ništa drugo čekivati...Do da Ministarka pravde i njeno još nerođeno dete plaćaju, hvala Bogu, samo stresom rasulo kome su pomogli mnogo, mnogi sudski i advokatski službenici...

Ali se može očekivati da npr. neko objavi sudsku priču o biznisu Jovana Marića koga je oštetio JAT...
Ili priču o završenom sudskom sporu Farmest vs KPMG koji čami u Savetu za borbu protiv korupcije...Verujem da bi posle toga na red došli i drugi pravosnažni procesi...

Za tako nešto ne važi kazna po čl 336 a Krivičnog zakona, a zasluga je svakako velika...
Ali za to treba svakako snaga volje, snaga duha, snaga samiopoštovanja...nazovite kako hoćete..

ps. Slažem se sa predlozima komentatora Nikole Turajlića
Препоруке:
0
0
18 субота, 24 октобар 2009 09:26
jututunac
@VH : nema niko merodavniji od javnog mnjenja, a na planu sudstva svakako da, bar na papiru koji trpi sve, postoje merodavni sudovi za ovakve stvari. Problem je sto je Srbija ponovo postala partijska drzava pa sudije sude, ne po pravu, nego prema partijskim odlukama drugova na vlasti. Stoga je vase pitanje, oprostite, deplasirano. Bili u Prvoj ili Drugoj Srbiji, vi sigurno razumete o cemu se radi. Ovi is Druge Srbije to koriste na najpokvareniji moguci nacin a vi postavljate nemoguca pitanja !!
Препоруке:
0
0
19 субота, 24 октобар 2009 09:33
dragoslav pavkov
Kome vi dokazujete da ste izloženi nekakvoj nepravdi?Čitaoci to znaju odavno,što se jasno vidi iz komentara.Iz njih se vidi i masovna podrška koju ćete vrlo brzo izgubiti ako ne pređete u kontranapad.Ako se ovaj sajt pretvori u mesto za kukanje i jalovo teoretisanje salonskih intelektualaca oni koji se ne mire sa defanzivom će vrlo brzo naći drugo mesto i druge ideologe.Šta je sporno u tome da Vukadinović i Antonić imaju svoje sledbenike?Koji zakon to zabranjuje?Ali oni bi izgleda da sa akademskih visina zapažaju i teoretišu dok ove pseudoliberale ne odnese đavo-a onda da siđu i kažu:Znali smo,rekli smo vam...E,pa to ne ide tako!I to recite i Voji Koštunici,pre ćete ga videti nego ja.Ne možete muljati po septičkoj rupi a mirisati na ljubičice...
Dakle,preko sredstava informisanja objavite konkurs za advokata koji će pro bono zastupati NSPM u ovoj pravnoj stvari,a i u drugima koje ćete vi pokrenuti.Da se vidi ko je patriota.Jer patriotizam je i braniti slobodu izražavanja koja je napadnuta od "ovlaštenih" tumača govora mržnje.Neću da budem "ranjiv"!Ovo je moja zemlja i u njoj hoću da sam neranjiv,a oni kojima taj moj stav smeta neka napišu nešto suvislo,pa da polemišemo činjenicama.Mene ne treba da štite mamini sinovi koji ustaju u podne,naliju se neskafom i nakljukaju vitaminskim (a verovatno i nekim drugim) tabletama,a onda glume anarhiste,sindikaliste,liberale,jer se to sad dobro plaća.Moja prava treba da štiti država kojoj plaćam porez!A oni koji su zaposleni kod države,a učestvuju na tribinama o kojima piše Vučinić moraju biti otpušteni u roku odmah!
Препоруке:
0
0
20 субота, 24 октобар 2009 10:08
Љубиша Спасојевић
За Николу Турлајића

Баш тако Никола. Тужити их и онда гледати, говорити и писати како делује правна држава!!!
Препоруке:
0
0
21 субота, 24 октобар 2009 11:14
Velimir Zamurovic
"Govor mrznje" je pojam onih koji nisu spremni na dijalog posto svoje misljenje i licnost smatraju
superiornim.Oni sebe smatraju kompetentnim da
odluce i presude sta se sme a sta ne,kriterijumi su
ono sto oni odrede,a ostalo je mrznja.Tako, ako za
izrazito crno tvrde da je belo,negiranje toga je
govor mrznje.Jedinka je jedino slobodna ako ima
slobodu izbora,da nesto voli ili ne,tako, izbor ako
je raznolik i suprostavljen samo obogacuje drustvo
a u suprotnom ga degradira.Preziveli smo doba totalitarizma,ono je doduse kod njih ostavilo jake
i trajne tragove,ali nam je opomena da se moramo
cvrsto odupreti tim shvatanjima i osuditi ih.Nije
mrznja ako ne prihvatam ponudjeni kompromis,ako se
odupirem naturanju onoga sto smatram stetnim i to
cak i odbacujem ma koliko to nekom bilo bolno.Nije
li i njihov govor "govor mrznje" uperen protiv nas?
Препоруке:
0
0
22 субота, 24 октобар 2009 13:27
angelina
za Vrt Toronto Kanada #2


Novi Zakon o udruzenjima je usvojen 8. jula 2009, i sa ostali usvojenim zakonima moze se naci na sajtu Narodne skupstine Republike Srbije; postoje cirilicna i latinicna verzija, u *.doc i *.pdf formatu. [Za razliku od drugih zemalja u regionu koje su otvorile za pristup sajtove sa svim propisima, u Srbiji su dostupni /besplatno/ samo zakoni...]
Препоруке:
0
0
23 субота, 24 октобар 2009 16:27
VH@jututunac
Procitajte malo bolje komentare.Moj je samo jedan u nizu koji je za to da NSPM mora da uzvrati takve napade.Ne moze se samo sedeti skrstenih ruku i kukati.Ovo su ozbiljne stvari i treba se izboriti za svoje stavove i sveopstu pravdu.
Препоруке:
0
0
24 уторак, 27 октобар 2009 11:24
Љиљана Булатовић
Предлажем и молим НСПМ да на тему ''Заштићени говор мржње према слободи изражавања националних осећања Срба и трагања за истином о савременој историји Балкана'' - организује трибину, а да позове нас новинаре и публицисте, који се налазимо на списку прогоњених од стране твораца данашњег квазиевропејског и квази демократског режима данашње Србије!Била би то сјајна прилика да изложимо невероватни спектар тема који су владари српске медијске сцене заробили маглом игнорисања или проглашењем да су наше чињенице и сазнања - говор мржње, подстицај насиља, фашизам...
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер