Ovaj tekst je vazan da bi se do kraja otkrile pozicije svih nasih vodecih predstavnika vlasti. Neverovatno je da unutar jedne stranke(a o vladi i da ne pisem)postoji toliko razlicitih gledista na kljucna pitanja nase buducnosti, od kojih je odnos prema NATO i vojnoj saradnji sa drzavama svakako jedan od vaznijih. Dakle, odgovor koji treba da dobije srpska javnost je zasto nije bilo ministra Sutanovca, tokom silnih susreta sa ruskim delegacijama i zasto nije potpisan nijedan ugovor u oblasti vojne industrije. Zbog stava Srbije?Zbog stava Sutanovca?Zbog stava Rusije?Zbog stava SAD i NATO?
Препоруке:
0
0
2
субота, 24 октобар 2009 15:42
Милорад
Наравно да сам очекивао "преносимо" и нисам хтео да трошим ни речи, а ни карактере. Написао сам, пар реченица, а и то је довољно за црно бели лист, мада ни црвено бели није ништа бољи, чак шта више, црвено бели је гори јер уопште не објављује коментаре тако да им људи и не пишу. Знам да је могуђе "кажњавање" у виду необјављивања, али то и није тако важно. Оног тренутка када слобода утихне чуће се крик поробљених, а грађани поробљеног Рима ће бити слободни. Наравно, парафразирам Бен Хура. Непоштовање својих дедова доноси једну опасну контру, па чак и реконтру, по питању поштовања самог себе, јер једног дана ће да дође неки "омладинац" и да каже, слушај чича није баш то тако. Да се то не би десило, треба своје, макар били и најлошији отпратити како ваља. Питајмо друга Путина како је испратио господина Јаљцина, а можемо и неке друге да питамо како су испратили неке треће. Е, тако се то ради, а не да нас неки тамо @Немилоши уче како су они сами криви. П.С. Прича о мом ујаку и његовом другу је у црно-белом листу. П.С. Било је још храбрих бораца, који нису криви што се сада тако лоше односе према њима, јер они једноставно немају,нити су имали утицаја.
Препоруке:
0
0
3
субота, 24 октобар 2009 17:45
Брзић Милан
ХИГИЈЕНА СИСТЕМА - ХИГИЈЕНА У ГЛАВИ ПОЛИТИЧАРА. Либерализам ране фазе (какав је данас у Србији) је прљав систем, готово вансистемско стање социјалне заједнице. Држава фигурира али системски не чува вредности. Чистке, које ми изговарамо са негативном конотацијом, су нуспроизвод очувања система. Америчка брига за систем се води и изван граница САД, па је и Вук Јеремић био ''очишћен'' усред Београда. Ко је очистио Шутановца? Вероватно Руси. Јер, поставља се питање, шта би НАТО 'апаратчик' могао да каже Медведеву, када они имају непосредне контакте са врхом истог савеза? Поготово што исти министар (код скупштинске расправе о законима) није изразио ни минимум поштовања према Уставу Србије и њеној неутралности, него је себе ставио изнад министарске функције. Суштина је у следећем: Србија ће временом добити систем, али ће чистке спроводити страни интереси. То је и логично. У сиромашној држави 'ђубре' праве само странци, јер они који не производе немају ни отпад. А што се тиче наших ратних ветерана, годинама смо учили да је КПЈ позвала у рат онда када је нападнут СССР. Отуда би се могло закључити да су наши ветерани, руски ветерани. Ми ионако немамо систем, па и захвалност Србије без система би личила на захвалност какве гомиле која не служи овима него онима или обрнуто, онима а не овима. Свеједно се они 1941-45 нису борили за ову Србију, већ за самосталну и независну државу. Истина, у миру је њихова држава изгубила самосталност а идеали надокнађени пензијама и привилегијама. Касније су остали и без државе и без привилегија. Посета Медведева је била добар повод да се присете тешких дана које су сами издали рађајући и васпитавајући оне који су уклонили сваки аутентични систем са ових простора. Било је за сузе - њима и нама, који себе још сматрамо патриотама, или само тако још фантазирамо. Загађен систем родио је политичку нехигијену, а тиме и назови политичаре које други дефинишу као отпад а ми као 'наше'. Да ли сам био јасан?
Препоруке:
0
0
4
субота, 24 октобар 2009 17:53
Ala
G.Lazanski ima specifican ukus i standarde,koji ga dezavuisu, kada su dame u pitanju( od misica do miskovicevica)-De gustibus....
Inace,pitanje vojne saradnje Rusije i Srbije ima dva aspekta i od zivotne je vaznosti i za balans snaga u Evropi i za nejaku Srbiju i njenu unistenu vojnu industriju.Mi jos imamo savrsene strucnjake,balisticare,konstruktore,skolovane i na istoku i na zapadu.Jos postoji potreba za nasim proizvodima na B.Istoku i Africi.Kroz naucnu saradnju i podizvodjacke ugovore mozemo da imamo koristi(kako ono Sutanovac kaze"benefit").
Kada je 1871.ruski car izjavio je da" su samo Cernogorci prijatelji Rusima na Balkanu" nije mogao da predvidi Mila i sl.koji bi ga razuverili i casu, svojim unilateralnim odnosom sa SAD.
Zatim,da nije bilo ostre reakcije(uslovljavanja) ruskog cara ,zapadni saveznici ostavili bi Srbe na cedilu- tj.tek tada su Francuzi poslali brodove na Krf,u Solun,da spasu ono namucenih srpskih vojnika...
Zbog ekonomskih veza SAD i Nemacke (i dovodjenja Hitlera na vlast putem Krupp-a )od 1920. do 1943. SAD nisu aktivnije ucestvovale na evropskom frontu.Sta vise,saradnja u oblasti brodogradnje i metalurgije nije prestajala.Cekali su i da se Rusija iscrpe,Italija kapitulira, pa da krenu iskrcavanje na Siciliju i u Normandiju.
Najveci doprinos pobedi saveznika i zrtve u WWT dali su Rusi,Poljaci,Srbi...Zato je sramotna diskriminacija 26 miliona stradalih Rusa i deklaracija SE.
Danasnji ruski ciljevi,vracanje ugleda drzave,borba s korupcijom, osavremenjivanje jos glomaznog i zastarelog vojnog aparata,uspostavljanje saradnje s EU i Evropom u celini, kongruentni su s interesima Srbije.Potrebno je samo obavestiti nasu vladu i NVO-e o tome.
Red je bio da Sutanovac bude na doceku-mada bi savim svejedno bilo i da ga je zamenjivao tast.
Davno je Jerotic napisao da treba da budemo"pitomi kao golubovi a mudri kao zmije"...
Ide Sajam,mozda ce Tadic I Cvetkovic kupiti nesto knjiga-brzo ce Ocevi....
Препоруке:
0
0
5
субота, 24 октобар 2009 18:01
Milan Kaчаревић
1.од 2 дела- Па, о чему је требао да прича министар Шутановац са својим руским колегом? О вежбању стројевог корака са Националном гардом Охаја? Или како се "разоружава" сопствена војска да би, тако голорука, била "гарант" мира на Балкану, како то радо каже његов кум? Можда је требао да прича о томе, како су он и остали ДОС-ови министри Војске Србије, најспособније ратне генерале, по хитном поступку, слали у пензију а неке од њих и у Хаг. Не верујем да би то наши гости из Русије, једини који су у задњих десет година дошли у Србију да би помогли колико могу а не да заврћу руке или уцењују, хтели да слушају. Не зато што их наша прошлост не интересује, него зато што је они боље познају него ми, који ту исту прошлост сваки дан доживљавамо као садашњост а можда ћемо је доживљавати и као будућност. Мислим да је он био свестан свега тога, а знао је и да је тешко причати о таквим темама и гледати у очи људима који су не само политичари или војници, него су у истој мери и патриоте. Зато је и боље што је "ескивирао" сусрет са њима. Овако се сусрет, до кога није дошло, може "креативно" протумачити и рећи, да је господина Шутановца једноставно било срамота због свега поменутог што би, у том случају, могло да значи да он - за разлику од већине својих колега - још увек зна шта је стид.
Препоруке:
0
0
6
субота, 24 октобар 2009 18:02
Милан Качаревић
2. део- Кад већ поменух стид паде ми на памет, да сам, на моју срамоту, од господина Лазанског први пут чуо за Битку код Курска, која је значила прекретницу у Другом светском рату. Не знам да ли сам ја преспавао ту лекцију на часу историје, или се о таквим успесима Црвене армије, у шесдесетим годинама прошлог века, није смело ништа знати. Било како било, тај пропуст сам, као што рекох, захваљујући господину Лазанском и Википедији, сада, пола века касније, бар делимично надокнадио. Заиста је то највећа - не само артиљеријска него и пешадијска - битка на овој планети коју је добила Црвена армија, она иста која нам је две године касније помогла да ослободимо Београд а којој смо, у знак "захвалности" одузели улицу. И не само њој него и њеном команданту, генералу Жданову. Да ли нам се то послератна историја поново враћа, зато што из ње нисмо ништа научили, или су на делу неки нови "ослободиоци" који, за разлику од црвеноармејаца, треба да нас "ослободе" од нас самих. Не знам, време ће показати.
Препоруке:
0
0
7
субота, 24 октобар 2009 18:03
Peter RV
Lazanski nas upozorava, na njegov vjesti nacin, sto nam se sprema iza kulisa. Zvanicna Srbija vise vjeruje u Ohio National Guard, nego u rusku vojnu podrsku. Nasi oficiri se treniraju u Natu umjesto Rusiji, sto je jedan zloslutan znak da nam se sprema ulazak u Nato -kroz mala vrata.( Oficiri koji su bili obuceni u Fort Benning- Geogiji, su bili najbolji pro-USA diktatori u Juznoj Americi. Skola je ustvari bila stvorena bas za to, da se izvrbuju pouzdani CIA agenti koji ce eventualno bit postavljeni na celu tih drzava. Za momenat ,ta je politika je tamo propala, ali Balkan joj daje mogucnost da se povampiri)
U zadnje vrijeme namjerno se proturaju vijesti o Natu da bi se srpske usi navikle na ideju da ta organizacija ne implicira nista anti-srpsko. (One bombe sto su padale je provocirao Milosevic, koji vise nije tu, i uostalom-treba mislit na buducnost.
U svakom slucaju ,Nato nam vise ne prigovara za nasu neposlusnost).
Opet kazem, zakulisnim igrama mora jednom doc kraj, kad ce se morat da izadje pred narodom, bas kako se to desilo 27og Marta 1941.
Treba se pripremit da Nato dobije isti odgovor kao sto je onda dobila Osovina Rim-Berlin.
Препоруке:
0
0
8
субота, 24 октобар 2009 20:31
zoran
U Srbiji nebi trebalo da bude ni rusofila ne amerofila nego ljudi na vlasti koji će raditi u korist svih građana Srbije.
Tadić i DS se nisu smirili dok nisu pomerili sa vlasti Koštunicu baš zbog njegove politike prema Rusiji i Kini ,bio je vređan ,ismejavan od današnje vladajuće koalicije zbog politike koju sada vodi ova valst.
Verujem da je Koštunici sve jedno i da je oprostio današnjij vladajućoj koaliciji, ali je svestan da je njegova politika pobedila a lovorike i aplauze nema veze ko prima važno je da nama građanima bude bolje.
Samo nadam se da ova vlast neće preterati mada već jeste u kreditima i zaduživanja koja će vraćati čak i naša buduća pokolenja.
Препоруке:
0
0
9
субота, 24 октобар 2009 21:38
Милорад
@Ала. Још је Петар Цетињски рекао контра. Ко није за Русију...
Препоруке:
0
0
10
недеља, 25 октобар 2009 00:04
ТОПОЉ
Дуже вријеме тврдим да је у Србији на дјелу тихи сукоб народа и актуелне власти.Кроз коментаре корисника,између осталог и у тексту господина Лазанског,са посебним освртом на исти са "Политикиног"сајта.Не знам,чини ли се то мени,тек,имам неки осјећај да су се неки у "Политици" отели контроли.У позитивном смислу.Нека за примјер послужи и све оштрије перо господина Лазанског.Прије само два мјесеца немогуће је било замислити да "Политика" објави коментар у коме долази до директне прозивке неког од министара.Ако и нешто објави,строго се селектирало да се по дотичној "господи" неоплете жестоко.Од 78 коментара пристиглих на сајту "Политике",један коментатор је примјетио да министри који нису били на прослави,боре се за оне који су им обезбједили тамо некакву фотељу(видјети коментар под псеудонимом Рајац).Потписујем господинов коментар.Биће буре и око колумне Бошка Јакшића-"Београд између Брисела и Москве".Неће се "колумниста" добро провести,баш као ономад уочи посјете господина Медведева,када је у тексту "Два,три питања Медведеву",на себе навукао бијес већине коментатора.Једино ако Јакшић не буде на својој страни имао модераторе.У том случају се ограђујем,али то је већ нека друга прича.Међутим тешко да га и они могу спасити.Не вјерујем у свеопшту цензуру.Просто,немогуће је све цензурисати.Погубили су публику.Публику им обезбјеђују господа Лазански и Вукадиновић.За сада.Прије је то био уважени професор Антонић.Међутим њега су доживјели као субверзивног.У сваком случају за похвалу је што у "Политици" има разумних.А са народом се није шалити.Може све донекле.Кад се пређе црвена линија онда не помажу никакви фондови.
Препоруке:
0
0
11
недеља, 25 октобар 2009 10:20
Милорад
@Топољ. Слажем се пријатељу. У црно-белом листу се појавим сада повремено,чисто да сам себе не заборавим( мала шала), јер што да им пишем писма кад их не објављују. На сајту НСПМ видим оне драге фаце, међутим жао ми је што нема и оних других, како рече Лазански. Или су постали оштрији, па их наш модератор сече или не знају за НСПМ, па им је игра у црно белом дресу довољна.
Препоруке:
0
0
12
недеља, 25 октобар 2009 16:23
Џомба
Ево иду...
Препоруке:
0
0
13
недеља, 25 октобар 2009 16:36
Љубиша Спасојевић
Мене занима онај центар за кризне ситуацијије у Нишу који се случајно поклапа са чвориштем Јужног тока које ће бити у истом граду. Зна ли Миролсав Лазански нешто више о тој подударности? Захваљујем на евентуалном одговору.
Препоруке:
0
0
14
недеља, 25 октобар 2009 17:42
Милан Качаревић
@ТОПОЉ, недеља, 25 октобар 2009 00:04- Мислим да се много варате што се тиче неких нових „ветрова“ или толеранције у Редакцији Политике Онлајн. Мој коментар на колумну Лазанског сам послао вероватно 5-6 пута и није прошао Политикиног цензора. За разлику од најстарије партијског листа на Балкану, НСПМ га је објавио одмах, без икаквих коректура. Толико о Вашој примедби „да су се неки у "Политици" отели контроли.
Препоруке:
0
0
15
недеља, 25 октобар 2009 23:55
ТОПОЉ
@Милан Качаревић...Господине Милане,баш као и ви осјетио сам њихову цензуру.Мени су се итекако замјерили,много више него вама.Нисам мислио да кроз свој коментар браним њих.Боже сачувај.Тешко се могу одбранити они који на души имају интервју са ратним злочинцем Хашимом Тачијем.Прочитајте интервју са њим под насловом "И Русија ће признати Косово".Пошто сам ја умрли русофил,не пада ми на памет да браним неког чији русофобични колумнисти пишу текстове који одишу злурадошћу,цинизмом и иронијом према Русији.Један од њих је и Бошко Јакшић.Слажем се то што кажете за НСПМ.НСПМ је једино што данас ваља у Србији од седме силе.Зато и хоће да га угасе.Само у тој "Политици",ипак,није дословно све исто као што је било.Ако ви пажљиво прочитате коментар господина под псеудонимом Рајац,којег сам навео у претходном коментару,видјећете,онако између редова,да има(не знам да ли је неком од модератора пукао филм или је нешто друго у питању)оних који се слажу да Динкић и Шутановац(алузија је била на њих) сједе у фотељама управо онаквим каквим их доживљава поменути коментатор.Господин као да је питао мене шта да напише.Вјерујте Милане,не гајим никакву илузију око "Политике".Само ми се допада што не могу да побјегну од бјеса народа.Неће Соња Лихт до вјека а са њом ни Бујошевић и остали Бујошевићи.Поздрав господине Милане из Републике Српске!!
Inace,pitanje vojne saradnje Rusije i Srbije ima dva aspekta i od zivotne je vaznosti i za balans snaga u Evropi i za nejaku Srbiju i njenu unistenu vojnu industriju.Mi jos imamo savrsene strucnjake,balisticare,konstruktore,skolovane i na istoku i na zapadu.Jos postoji potreba za nasim proizvodima na B.Istoku i Africi.Kroz naucnu saradnju i podizvodjacke ugovore mozemo da imamo koristi(kako ono Sutanovac kaze"benefit").
Kada je 1871.ruski car izjavio je da" su samo Cernogorci prijatelji Rusima na Balkanu" nije mogao da predvidi Mila i sl.koji bi ga razuverili i casu, svojim unilateralnim odnosom sa SAD.
Zatim,da nije bilo ostre reakcije(uslovljavanja) ruskog cara ,zapadni saveznici ostavili bi Srbe na cedilu- tj.tek tada su Francuzi poslali brodove na Krf,u Solun,da spasu ono namucenih srpskih vojnika...
Zbog ekonomskih veza SAD i Nemacke (i dovodjenja Hitlera na vlast putem Krupp-a )od 1920. do 1943. SAD nisu aktivnije ucestvovale na evropskom frontu.Sta vise,saradnja u oblasti brodogradnje i metalurgije nije prestajala.Cekali su i da se Rusija iscrpe,Italija kapitulira, pa da krenu iskrcavanje na Siciliju i u Normandiju.
Najveci doprinos pobedi saveznika i zrtve u WWT dali su Rusi,Poljaci,Srbi...Zato je sramotna diskriminacija 26 miliona stradalih Rusa i deklaracija SE.
Danasnji ruski ciljevi,vracanje ugleda drzave,borba s korupcijom, osavremenjivanje jos glomaznog i zastarelog vojnog aparata,uspostavljanje saradnje s EU i Evropom u celini, kongruentni su s interesima Srbije.Potrebno je samo obavestiti nasu vladu i NVO-e o tome.
Red je bio da Sutanovac bude na doceku-mada bi savim svejedno bilo i da ga je zamenjivao tast.
Davno je Jerotic napisao da treba da budemo"pitomi kao golubovi a mudri kao zmije"...
Ide Sajam,mozda ce Tadic I Cvetkovic kupiti nesto knjiga-brzo ce Ocevi....
U zadnje vrijeme namjerno se proturaju vijesti o Natu da bi se srpske usi navikle na ideju da ta organizacija ne implicira nista anti-srpsko. (One bombe sto su padale je provocirao Milosevic, koji vise nije tu, i uostalom-treba mislit na buducnost.
U svakom slucaju ,Nato nam vise ne prigovara za nasu neposlusnost).
Opet kazem, zakulisnim igrama mora jednom doc kraj, kad ce se morat da izadje pred narodom, bas kako se to desilo 27og Marta 1941.
Treba se pripremit da Nato dobije isti odgovor kao sto je onda dobila Osovina Rim-Berlin.
Tadić i DS se nisu smirili dok nisu pomerili sa vlasti Koštunicu baš zbog njegove politike prema Rusiji i Kini ,bio je vređan ,ismejavan od današnje vladajuće koalicije zbog politike koju sada vodi ova valst.
Verujem da je Koštunici sve jedno i da je oprostio današnjij vladajućoj koaliciji, ali je svestan da je njegova politika pobedila a lovorike i aplauze nema veze ko prima važno je da nama građanima bude bolje.
Samo nadam se da ova vlast neće preterati mada već jeste u kreditima i zaduživanja koja će vraćati čak i naša buduća pokolenja.