среда, 08. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Разговори у БиХ могући само без присуства странаца

Kоментари (11) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 27 октобар 2009 19:42
Sinisa
Stranci nam nece biti potrebni onog trenutka kada Dodik prestane ugrozavati BiH. Pa ova odluka Visokog predstavnika u vezi s Elektroprenosom je rezultat Dodikove naredbe srpskim kadrovima da nakon isteka mandata direktoru preduzeca (koji je Srbin) blokiraju rad Elektroprenosa, da preduzece ne funkcionise, a da se on, kao naljuti zbog te neefikasnosti (koju je sam organizovao) i odluci potpuno se povuci iz Elektroprenosa. Cak je (unaprijed) i prigodnu analizu narucio iz Beograda u kojoj se, pogadjate, zakljucuje da je djelovanje Elektroprenosa stetno po manji entitet.

Ili ovaj primjer sa drzavnom policijom i tuzilastvom. Ima li igdje drugo na planeti da funkcioner sa srednjeg nivoa vlasti otvoreno kaze da ne smatra drzavnu policiju i drzavno tuzilastvno legitimnim i legalnim organima a da ga se ne privede ? Nema.

Neka stranaca u BiH. Uz ovako svojeglavog Dodika, bez stranaca bi se zaratilo za minutu i 20 sekundi jer bi toliko vremena nakon odlaska stranaca Dodik zabranio djelovanje drzavne policije na tlu manjeg entiteta. A ako on, kao sto se i Marticu omaklo, misli da ga se neko boji, grdno se vara.

Srbi se moraju vezati za BiH jer nestanak BiH jednostavno nije izvodljiva opcija. A distancirati se od drzave u kojoj zivis i koju ne mozes unistiti, neminovno vodi porazu.
Препоруке:
0
0
2 уторак, 27 октобар 2009 22:34
dejan ub
@sinisa bosna opstaje samo zahvaljujuci bajonetima nato zlikovaca tu bosnu kad stranci odu od raspada nece moci nista sacuvati .Prestanitete ti i tebi slicni da negirate da negirate pravo rs i srba na postojanje i gurate ih u tamincu iz snova cerica i ostalih muslimanskih kvazi politicara. Bosna je vestacka tvorevina koja ide ka svom prirodnom kraju
Препоруке:
0
0
3 уторак, 27 октобар 2009 22:50
Realista
Dodik vodi dobru politiku u datim okolnostima. I procene su mu realne, sto to nervira demagoge koji zive od prodavanja unitaristicke magle je nebitno.
Препоруке:
0
0
4 уторак, 27 октобар 2009 23:18
Јован Дероко
@Синиша
"Neka stranaca u BiH. Uz ovako svojeglavog Dodika, bez stranaca bi se zaratilo za minutu i 20 sekundi jer bi toliko vremena nakon odlaska stranaca Dodik zabranio djelovanje drzavne policije na tlu manjeg entiteta."

И ја кажем..За сада, нека их! Мада би им радо видео леђа али и поред тога што је у интересу српског ентитета да ти сатрапи са платама од преко 10-15 хиљада евра што брже оду из франкештајна званог БиХ, за сада нека их!Ово пишем управо због могућег рата или било каквих оружаних сукоба. Ви тврдите да би то Додик изазвао а ја тврдим да би то изазвали муслимани тј Бошњаци. Они просто имају неку фикс идеју да је цела територија БиХ њихова, да су они ти који би да дефинишу односе у њој. У ту сврху, они измишљају практично нову историју, амблеме српских средњовековних краљева узимају као своје, говоре о некаквој непостојећој државности БиХ која траје ни мање ни више него "хиљаду година" и сл. Листа таквих комичних ствари је стварно предугачка.Суштина целог галиматијаса званог SUI GENERIS држава БиХ јесте проста. То је покушај укидања Републике Српске и покушај мајоризације Срба. Муслимани морају схватити да Бањалука, Бијељина, Зворник, Требиње или Гацко никад нису били нити ће бити њихови! Док год они то не схвате, напредка у БиХ никад неће бити.

"Ili ovaj primjer sa drzavnom policijom i tuzilastvom. Ima li igdje drugo na planeti da funkcioner sa srednjeg nivoa vlasti otvoreno kaze da ne smatra drzavnu policiju i drzavno tuzilastvno legitimnim i legalnim organima a da ga se ne privede ? Nema."

Није он "функционер са средњег нивоа власти" него је он премијер Републике Српске (оно што ви малициозно називате "мањи ентитет"). Некавка државна полиција не постоји, постоји полиција Српске и полиција федерације. Ако ће коме Додик одговарати то је полиција РС-а.

"Srbi se moraju vezati za BiH"

Срби су везани за РС а богами и за Србију. БиХ је имагинарна категорија за њих!
Препоруке:
0
0
5 среда, 28 октобар 2009 00:12
Sinisa
Dejane, nema politicara koji ima pravo da pravi diskriminaciju izmedju Srba Drvara i Srba Prnjavora. Onaj ko hoce da od Srba u vecinski srpskim opstinama kao sto je Petrovac, Grahovo, Drvar ili Glamoc, od Srba koji cuvaju svoje crkve i manastire po srednjoj Bosni i Hercegovini, sluzbeno napravi manjinski narod, a samo da bi Srbi u Bijeljini imali ekskluzivno pravo nad tim dijelom BiH, ne cijeni ni ljudski život ni pravo srpskog naroda na citavu BiH.
Препоруке:
0
0
6 среда, 28 октобар 2009 00:35
Simic Manojlo
Cijela Bosna,
iz 3 dijela.

Ako Bosnjacima ovo zvuci nekako rogobatno, onda nesto nije u redu sa njihovim sluhom.
Препоруке:
0
0
7 среда, 28 октобар 2009 10:27
Sinisa
@Jovan

Citava je BiH (i) srpska. Oni koji forsiraju (sluzbeni) ekskluzivitet srpskog naroda nad odredjenim dijelom drzave, zrtvuju ostale Srbe u BiH, a kojih ima vjerovatno vise nego Srba na Kosovu. Kako bi se ti osjecao kao Srbin, u opstini Drvar koja je vecinski srpska, u Livanjskom kantonu dok slusas Srbe koji govore da si na tudjoj zemlji jer je samo manji entitet srpski, a tu se rodio i otac ti i djed, a i djedov djed ? Zasto je Srbin Prnjavora bolji od Srbina Drvara ? Po ustavu, Srbi imaju pravo na citavu BiH i na tom pravu treba insistirati, umjesto sto se ogranicava vlastiti manevarski prostor na samo dvije, Distriktom razdvojene teritorijalne cjeline. To je suicid.

A sto se tice drzavne policije, SIPA je policijski organ, na celu joj je Mirko Lujic a njen legalitet i legitimitet ne mogu osporavati pojedinci sa srednjeg nivoa vlasti, jos manje oni protiv kojih se zbog korupcije vodi istrazni postupak.
Препоруке:
0
0
8 среда, 28 октобар 2009 22:12
БЛ РС
Слажем се да Додик сјајно ради свој посао и да је Република Српска последњих година повратила достојанство. Нико овде више не долази да понижава, него да разговара, што у блиској прошлости ипак није био случај! Странци треба да оду што прије из БиХ, бар ОХР треба да оде, а требао је то да учини давно. Против ЕУФОР - а који би требао да брине о безбиједности и заштити од неких евентуалних сукоба немам ништа, мада мислим да до рата неће доћи. Одласком странаца муслимани ће да сједну за преговарачки сто, а не да чекају да неко са стране ради посао за њих. Нажалост, не само да имамо муслиманске политичаре који константно погрешно представљају ствари и убијеђују сопствени народ у нешто што је неоствариво, сталну погрешну интерпретацију историје са њихове стране, присвајање читаве БИХ, представљање себе самих као неког аутохтоног народа на тлу БИХ, присвајање средњевијековних симбола, нпр. онога што они зову љиљани ( драго ми је што су навијачи ФК БОРАЦ вратили наше симболе на навијачке заставе), погрешним представљањем Повеље Кулина бана која је написана ћирилицом и која почиње са У име оца и сина и светога духа, чак су и ово на неки чудан начин успјели да изокрену..., имамо и људе који се представљају да су неко други (Синиша нпр.) и стављају у уста српском народу оно што српски народ никада неби рекао. У сваком случају, времена наметања су прошлост, што је потврдио и Билт својим саопштењем од јуче. Муслимани ће још мало да се инате, а онда ће да сами инсистирају на одласку странаца када виде да ови више неће радити посао умјесто њих. До тада треба само издржати и радити свој посао, изграђивати РС, на све могуће начине и не обраћати пажњу на провокације које долазе из "већег ентитета" од стране њихових неписмених и некултурних новинара и политичара који су на власти од рата па на овамо, а који су у том рату добро окрвавили руке и који ће кад, тад морати да одговарају за исто!
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 29 октобар 2009 00:25
Sinisa
Муслимани ће још мало да се инате, а онда ће да сами инсистирају на одласку странаца када виде да ови више неће радити посао умјесто њих.


Slazem se sa Bojanom Bajicem koji kaze da status quo, bez mogucnosti otcjepljenja, odgovara nacionalistima medju Bosnjacima. Iz istocnih podrucja se jos nije iselio samo ko nije mogao, evo sad i ljudi s Manjace uzimaju iseljenicke vize za Novi Zeland a tvoja strategija pociva na uvjerenju da ce Bosnjaci popustiti ?! Zasto bi popustili kada im ovakvo stanje dugorocno odgovara ? Ako se srpski narod u BiH topi (a topi), ako otcjepljenje nije moguce (a nije), bilo bi mudro revidirati tu strategiju odrzavanja statusa quo jer to dugorocno ne odgovara ni Srbima ni Hrvatima. Ocekivati da se Bosnjaci "jos malo inate" a onda da popuste, bi imalo smisla da se procenat kojeg cine u ukupnom stanovnistvu smanjuje. Ali to nije slucaj. Naprotiv. Uz negativan prirastaj u srpskom i hrvatskom narodu (kao i emigraciju Srba i Hrvata u Srbiju, odnosno Hrvatsku), pozitivan prirastaj u bosnjackom narodu (kao i imigraciju sa Sandzaka), pitanje je vremena kada ce postati natpolovicna vecina u drzavi, ako vec nisu. Pa mi stvarno nije jasno zasto bi to oni odjednom promjenili kurs.

Umjesto da se brani pravo Srba na citavu BiH, drzavu se aktuelnom politikom distanciranja od BiH daje Bosnjacima na tanjiru.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 29 октобар 2009 01:07
Sinisa
Mali dodatak na prethodni komentar. Upravo sam naisao na najnovije demografske podatke; "od ukupno 63 općine na području RS, samo četiri imaju pozitivan prirodni priraštaj"

Katastrofa.
Препоруке:
0
0
11 недеља, 01 новембар 2009 20:51
БЛ РС
Па прво, не каже се опћина, него општина. Друго, не видим разлога да се један Хрват ( коначно смо сазнали шта си) брине о Србима. Треће, чим ти је госп. Бајић узор и не чуди ме твоје мишљење. Четврто, наравно да ће муслимани сами да заговарају одлазак странаца јер им ови више ничему не служе, јер више не могу да раде шта желе по БиХ као што су радили свих ових година. Последња дешавања у Сарајеву, претпостављам да си имао прилику да се упознаш о истрагама против већине бошњачких политичара за наводни криминал, то јасно показују. Сви ови бошњачки политичари ће, чим се почне причати о криминалу, окренути причу против странаца, као што то ради и Милорад (с тим што је он за сарајевске политичаре цвјећка, а овде се и не врте неке паре као тамо, а исто тако он је почео против странаца да збори много прије истрага и којечега). Пето, природни прираштај код муслимана није у порасту последњих година, баш напротив. Они су по Новом Зеланду, када се могло, иселили колективно и нису у великој већини овде, зато, између осталог, бјеже од пописа. Шесто, постојање РС је једини начин да овај, српски дакле, народ опстане и да те миграције о којима причаш не буду још веће, а ја бих само да те подсјетим како је то изгледало послије Другог свјетског рата када је пола Крајине и Херцеговине пресељено у Војводину... Дакле, Дејтон, једино и основно што постоји и гарантује мир свима. Такође, врло битно је да се не шире дезинформације около које праве проблем РС, а највећа је наводна прича о референдуму која кружи. Нико у РС не спомиње референдум о независности. Сви, а Милорад поготово говоре о томе једино и искључиво у случају наметања рјешења, прегласавања РС и заобилажења РС, одлучивања умјесто ње. Дакле, мени је сасвим добро овако. Ви Хрвати, незадовољни својом позицијом желите да релативизујете све, па и Дејтон, на који сте сами пристали, нико вас није натјерао. Свима којима је мир важан чуваће Дејтон. Можда вама ипак није до мира. Ништа ме неби чудило да опет имате неке задње намјере!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер