уторак, 14. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Инсталација бизарности

Kоментари (24) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 15 јануар 2009 00:00
zavera protiv Biljane Đurđević
Moram da razočaram dežurne srpske zaverologe: nema govora o lokalnoj ili globalnoj zaveri protiv nacionalne kulture, u pitanju su mnogo sitniji, privatni interesi. Grupa NGO "umetnika" i "kritičara" permanentno radi na osujećivanju uspeha najperspektivnije srpske slikarke Biljane Đurđević. Nisu oni poslali "svoje ljude" na Bijenale, jedina namera im je bila da osujete Đurđevićevu!
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 15 јануар 2009 00:55
ja tebi serdaru - ti meni bijenale
Što se bunite, ljude su se lepo izdilovali: ja tebi stipendiju, ti meni izložbu, ja tebi otkupim rad, ti meni dodeliš nagradu... Pošteno!
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 15 јануар 2009 01:29
neću da plaćam!
Koliko mi je poznato, nisu to prve pare koje je ova država dala gospođici Tomić, bilo bi zanimljivo da se sve to sabere... Ako je ona ozbiljan umetnik, zbog čega ne zarađuje pare u inostranstvu kao drugi afirmisani umetnici, nego je mi plaćamo. I to u ovoj krizi, kad nema para ni za decu izbeglu sa Kosova, mi treba da odvajamo deset hiljada evrića za gospođicu umetnicu, koja nas pritom još i vređa!?
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 15 јануар 2009 01:45
Petar
Na osnovu cega g. Vucinic zakljucuje da su dela koja ce nas predstavljati na Venecijanskom Bijenalu neadekvatna? Da li je bilo boljih kandidata? Da li je g. Vucinic svestan da je u pitanju bijenale savremene umetnosti? Pa koga cemo da saljemo? Slike Paje Jovanovica i mozda ponekog guslara? Jedini autoritet na koji se g. Vucinic poziva jeste Ljuba Popovic koji je pod stare dane poceo da se zgrazava stvari koje dolaze sa zapada. Problem je samo o tome sto je Ljuba Popovic svoju estetiku pre cetrdeset godina pokupio sa zapada.
Prema tome gospodine Vucinicu, jel znate Vi nesto o konceptualnoj umetnosti?
Nije dovoljno pricati o klanovima u kulturi, potrebno je dokazati da umetnost o kojoj je rec ne valja.
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 15 јануар 2009 03:51
Мирјана
Одличан текст г Вучинића. Свака част аутору и уредништву. Тек након "Инсталације бизарности" постало ми је јасно због чега је Калабићева "Холивудизација Версаја" изазвала такав одијум окупационог естаблишмента у нашој култури и њихових секунданата у антисрпској пропаганди.

Вученић је маестрално и учтиво демаскирао овдашње актере.

Дакле, новац прикупљен од пореских обвезника Србије троши се на језиво изругивање истим тим обвезницима!
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 15 јануар 2009 04:18
ne preterivati!
Slažem se sa većinom stavova iznetih u ovom tekstu, ali zameram autoru to što je krivicu svalio na Branislava Dimitrijevića, koji je u ovima stvarima samo tehničko lice (po funkciji). Nije Dimitrijević davao pare Milici Tomić i sigurna sam da joj on nije pisao šta da izjavi za Politiku. A postoje i neke stvari kojima je Dimitrijević zadužio srpsku kulturu i zato nije u redu da ga stavljate u isti koš sa Tomićkom.
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 15 јануар 2009 10:56
брм
себе сматрам "задртим" српским националистом - тако се и представљам...са моје тачке гледишта, ако је добро описан перформанс са ћебадима, биће то одлична ствар за српску културу...за нас праве националисте јако је важно да Срби поврате самопоштовање - да не доживљавају своју културу нпр. преко три париска сликара , које су заборавили у свету још пре 30 година а питање је да ли су икада нешто значили...а о оном великану што је цео живот сликао само шајкаче да не говорим...национални павиљон не значи да треба да играмо коло у јелеку и кантеријама...осим кад то ради Марина Абрамовић
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 15 јануар 2009 13:01
Danka
Odlican,civilizovan komentar g.Vucinica.Vec deset godina vrsi se "mobing" originalne srpske kulture i kulture svih gradjana Srbije ,nametanjem kvazi-moderne tipa M.Abramovic ili M.Tomic.
Uz duznu toleranciju razlicitim konceptima poimanja kulture, tesko je povuci granicu izmedju kica i ovakvih "stvaralaca", redovno finansiranih od strane rezima.
Bizarnost danasnje evropske scene na primer ,izlozba prepariranih leseva,gazi ljudsko dostojanstvo i prava.
Da li "autori" imaju napisanu saglasnost da proizvode umetnost" tj.cebad,bale i sl. od vlasnika kose kupljene po salonima?!
To je zloupotreba prava na privatnost .
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 15 јануар 2009 18:28
M.Abramovic ili M.Tomic
Danka,
razlika između Marine Abramović i Milice Tomić je u tome što dela Marine Abramović priznaju i kupuju najuglednije svetske institucije umetnosti (i pojedinci- kolekcionari), dok Milica Tomić samo u Srbiji predstavlja relevantnog umetnika i samo mi (srpski poreski obveznici) joj dajemo pare.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 15 јануар 2009 18:32
korektno!
Za razliku od problematičnih stavova iznetih u tekstu Radovana Kalabića, tekst Marinka Vučinića je sasvim korektan: nikoga ne vređa, ostaje u okvirima teme i ne uključuje u igru masone i Hazare.
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 15 јануар 2009 19:52
Danka
Zadrzavam pravo da mi se podjednako ne dopadaju dela ni M.Abramovic ni M.Tomic.
De gustibus...
I politika otkupa i izbor izlozbi u najpoznatijim, cesto privatnim ,svetskim galerijama, podlezu "politickoj korektnosti" i uticaju lobija i njihovih finansijera.
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 15 јануар 2009 19:53
cinizam
"Интересантно је да је Тодоровић одредио место уметника унутар ’логора’ као некога ко прикупља ’људске сировине’ и претвара их у употребни предмет.”

Nešto mi nije jasno: ako Tomićka ovako cinično komentariše projekat Z. Todorovića, zašto ga onda šalje na bijenale?
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 15 јануар 2009 22:35
Bijek
Hvala Vam na ovom tekstu najviše na spominjanju imena. Obratite pažnju na imena otkupa koje organizuje država svake godine. Kada bi malo bolje znali ko je sve u komisiji, verovatno bismo mogli i da povežemo ponuđače i članove komisije. NI JEDNO delo se ne otkupi a da stvaralac toga dela nije u nekom od vodećih klanova.
Klasičnom slikom i njenom poetikom se retko ko bavi. Što kaže Bodrijar da je i ružno estetska vrednost.
Ne postoji sistem vrednosti: ružno je lepo a hohštapleri vladaju.
Препоруке:
0
0
14 петак, 16 јануар 2009 02:43
Marina je svetinja
Pored Kusturice i Andrića, Marina Abramović je najvreći srpski umetnik/ca. Ovde je nedovoljno poznato koliko je ona uradila na promociji srpske kulture u svetu. A Marina je kod nas prećutana i ignorisana baš zbog toga što nije i neće nikada biti deo nekog beogradskog klana. To je ispod njenog nivoa. Zbog toga zaista nije u redu smeštati Marinu Abramović u istu ravan sa Milicom Tomić i sl.
Препоруке:
0
0
15 петак, 16 јануар 2009 04:03
Oću i ja!
Odlučila sam da postanem beogradska konceptualna umetnica. To znači da moram da:

1) ponovim 10 puta dnevno "zlocin u Srebrenici!";

2) javno podržim LDP;

3) okumim se sa Dimitrijevićem (evo me, kume!)

4) javno prezirem slikar(k)e (posebno one mlađe);

5) ne družim se sa ljudima izvan "kruga dvojke".

Pa to i nije tako teško, večeras počinjem, za mesec dana dobijam 10 iljada evra... živi bili pa videli!
Препоруке:
0
0
16 петак, 16 јануар 2009 18:35
Vladimir
Ne razumem zašto tako često spominjete Marinu Abramović, ona je davno otišla iz Srbije i ne reprezentuje nas. Srbija je nije podržala kada je trebalo, i kao nezavisna umetnica je na venecijanskom Bijenalu osvojila nagradu. Mislim da živi u Americi. Nju u svetu eventualno povezuju sa Balkanoma kao kulturnim arealom, i to je sve.
Препоруке:
0
0
17 петак, 16 јануар 2009 19:33
dinastija Dimitrijević
Branislav Dimitrijević je pomoćnik ministra, njegova supruga Branislava Anđelković-Dimitrijević je direktor Muzeja savremene umetnosti, a njihova kuma Milica Tomić dobija pare od države?!?!
Препоруке:
0
0
18 недеља, 18 јануар 2009 04:19
"три париска сликара"
три париска сликара , које су заборавили у свету још пре 30 година а питање је да ли су икада нешто значили...

tacno je da su srpski pariski slikari izvikani u beogradu, dok u parizu nikad nista nisu predstavljali.

ali ni milica tomic nikome izvan beograda ne znaci nista.

ne vidim razliku izmedju m. sobajica i m. tomic
Препоруке:
0
0
19 недеља, 18 јануар 2009 17:17
брм
ne vidim razliku izmedju m. sobajica i m. tomic
не видим ни ја и управо о томе и говорим, драго ми је да је неко укапирао из прве..оно са ћебадима, што мени није лоше као идеја (не знам како ће реализовати) и није рад милице томић , ако сам добро схватио текст..
Препоруке:
0
0
20 недеља, 18 јануар 2009 19:56
falsifikat?
dnevni list "Danas" 14/01/2009:

Nikola Džafo optužuje Stručnu komisiju za izbor predstavnika Srbije za ovogodišnji, 53. međunarodni bijenale savremene umetnosti u Veneciji:

„Bez želje da se eksponiram, izbor predstavnika Srbije za ovogodišnji, 53. međunarodni bijenale savremene umetnosti u Veneciji (Zoran Todorovići njegov rad ’Bez naslova’) provocira me da reagujem, tačnije, nateran sam da se bavim očuvanjem autorstva i intelektualne svojine, što je, zapravo, posao stručne komisije i administracije, ali i da pokrenem pitanje načina izbora predstavnika Srbije na međunarodnoj sceni“, stoji u pismu Nikole Džafa, multimedijalnog umetnika iz Novog Sada, koje je uputio Ministarstvu kulture Republike Srbije.
Препоруке:
0
0
21 понедељак, 19 јануар 2009 08:05
banalnost
BANALNOST je oduvek bila predmet umetnosti, a banalnost u jakom smislu je postala predmet moderne umetnosti pre sto godina. Opsesiju banalnim kao predmetom umetnosti preuzela je i savremena umetnost.
Tako da, ako autor ovog teksta, s pravom ili ne, namerava nešto da prebaci domaćim umetnicima, najgore što može da učini jeste da konstatuje kako oni neki banalni tretiraju kao umetnost. Jer, time autor ovog teksta samo potvrđuje da se domaći savremeni umetnici kreću na terenu savremene umetnosti, što oni mogu da prihvate sa odobravanjem.
Ako je, pak, namera autora teksta da oda priznanje srpskim savremenim umetnicima, da kaže kako su oni zaista SAVREMENI, tj. kako se ne kreću u nekom odavno prevaziđenom stilu, pravcu ili mediju, onda je konstatacija o banalnosti kao predmetu (njihove) umetnosti sasvim na mestu.
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 22 јануар 2009 12:16
zgrozen
I kada neko upoznat sa situacijom napise jedan strucan, kulturan i civilizovan tekst, pledirajuci na neke osnovne norme ponasanja u kulturi, odmah se javljaju kulturkomesari da ga uvaljaju u katran i perje...Citajuci komentare na ovaj odlican i argumentovan tekst, covek moze samo da se uzasne na davno prevazidjena razmisljanja dostojna Maove kulturne revolucije, kao da se vracamo unazad...Talibani su stigli i pred srpske kapije...
Препоруке:
0
0
23 петак, 23 јануар 2009 19:12
za zgroženog
Ja se potpuno slažem sa stavom autora teksta, ali mi je teško da pređem preko tako očigledne činjenice da g. Vučinić na elementranom niovu ne poznaje temu o kojoj piše. Bojim se da nekompetentni kritičari najviše rade u korist onih koje (veruju da) kritikuju.
Препоруке:
0
0
24 четвртак, 29 јануар 2009 00:56
aleksandar
  Mislim da je izbor Zorana Todorovića apsolutno pravi izbor. On je pre svega sjajan umetnik a koji upravo ne pripada nikakvim postojećim i očiglednim klanovima i utoliko je upravo ovaj  izbor komisije začudjujuće objektivan.Drugo,posmatrati umetnost kroz prizmu nacionalnog ili pak internacinalnog, uopšte na taj način je kodirati je odavno prosto nemoguće. Šta znači nacionalna umetnost ako smo svi mi počeli od grčke glave? Šta znači nacionalna umetnost ako je Nadežda Petrović, koju poštujem, studirajući u Minhenu donela u Srbiju zakasneli impresionizam? Međutim, drugo je pitanje da li u današnjem vremenu, postoji opšta hiperprodukcija "treša" i kako neki umetnici reaguju u takvim okolnostima-afirmativno ili ne? Da li pripadaju  funkcionalnoj intelektualnoj eliti kao što je Milica Tomić ili pravoj društvenoj intelektualnoj eliti, kao što su Marina Abramović,Zoran Todorović,Tatjana Ilić. Te razlike u definisanju elite i danas bi trebalo razlikovati, na šta nam ukazuje i Habermas. Ukoliko nekoga zanima ova tema  može da pogleda na NSPM prikaz knjige "I to je umetnost",odličnog nemačkog kritičara čije je ime Hanno Rauterberg.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер