недеља, 12. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ка новом српском конзервативизму

Kоментари (12) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 08 децембар 2009 20:23
Небојша Вуковић
За разлику од текста госп. Дамјанца, који сам подржао, ово ми је сасвим плитко, контрадикторно и у стилу СПО-а...
Већ је прва реченица врло проблематична - "дамо свој допринос обнови Србије која треба да има хришћански идентитет и либерално-демократско уређење са социјално-тржишном економијом".
Савремени либерализам не трпи хришћански идентитет, штавише, подрива га и потискује на маргине...дакле, ово не ваља ништа.
Друго, шта значи социјално-тржишна привреда? Мислим, где то још постоји? У свету где су скинута сва средства одбране националних економија и где је све препуштено на милост и немилост ТНК, нема јаких синдиката, радна права су сужена до максимума, инвестира се тамо где су најниже наднице и најмања права на штрајк.
Аутор слабо познаје историју. Велика Британија наш традиционални савезник? Француска? У Другом светском рату Француска није скоро ни учествовала, одувао је Хитлер. У Првом светском рату стицајем околности поклопили су нам се геополитички интереси. Иначе, обе земље су дуго и упорно подржавале Османску империју (нашег "крвника") као противтежу Русији која је била довољно "глупа" да уђе у Први светски рат, између осталог, и због нас, да би јој данас овакви млади Срби посвећивали свега једну реченицу.
Све у свему, ово је један лош програмски текст, који као да је писала Дана Драшковић...
Препоруке:
0
0
2 уторак, 08 децембар 2009 21:40
Тата-мата
Танко, танко... На овако далекосежне и суштинске теме, озбиљна редакција би морала да наступи на много нетривијалнији и продуховљенији начин.
Препоруке:
0
0
3 уторак, 08 децембар 2009 22:39
брм
КАКВИ Су ОВО ПОЛИТИЧКИ МАНИФЕСТИ СВАКИ ДАН... ово је некада био озбиљан сајт..
социјална правда
неолиберализам
хришћанство...
самоо још комунизам фали па да се углави све неуклопиво
Препоруке:
0
0
4 уторак, 08 децембар 2009 22:44
брм
ах да и главни бисер - парламентарна монархија..
а с којом династијом?
можда с оном чији краљеви су сахранили две српске државе у име југословенства... православље у име масонерије...и направили највећу хрвастзку државу у историји - хр. бановину , дупло већу од павелићеве и од туђманове
ко год помене монархију после 1918. јасно је да је неозбиљан
Препоруке:
0
0
5 уторак, 08 децембар 2009 23:17
Mislilac
Potpisujem! Ovakav konzervativizam bio bi pravo osvezenje za bolesnu Srbiju kakva je danas, na cijoj politickoj sceni se nalaze lazne patriote, lazne demokrate i sredina koja nije zlatna. Ne slazem se bas sa tim da pravoslavlje dobije status drzavne religije ali podrzavam stav da se u Ustavu Srbije pomenu vrednosti kao sto je verovanje u Boga. Takodje ja licno sam blizi neoliberalnom konceptu od socijalno-trzisnog modela bi i stranka sa ovakvim programom bila bolja od svega sto postoji i sto je relevantno u Srbiji.

@Nebojsa Vukovic
Vi ste pokazali ogromno nepoznavanje konzervativizma, liberalizma, hriscanstva, a i srpske istorije.
Liberalizam je po vama protivan hriscanstvu? Jeste ukoliko smatrate da crkva treba da ima polozaj kakav je imala u Francuskoj pre 1789. Uostalom liberalno-demokratske vrednosti su temelj na kome pociva zapadna civilizacija, a sve katolicke zemlje EU pa i Francuska imaju poboznije stanovnistvo od Srbije. Sto se tice evropskih protestanata stvar je tu je tu nesto slozenija, neki su pobozniji od Srba (Nemacka) a neki nisu (Holandija). Ja sam u Americi rodjen i u njoj sam ziveo dok se nisam doselio u Srbiju i licno sam se uverio da je stanovnistvo Sjedinjenih Drzava, inace vecinom protestantske vere, poboznije od Srba.
Sada o istoriji. Engleska je,, istina, u XIX veku uglavnom podrzavala Tursku pa je stoga njena politka cesto bila suprotstavljena srpskim interesima. Izuzetak bi bio jedino kraj prve vladavine kneza Milosa, koji je bio jako blizak sa engleskim konzulom i vreme kada je u Britaniji premijer bio Gledston. Sto se Francuske tice, njihov ministar spoljnjih poslova, vojvoda od Broljia, je prvi evropski politicar koji je istakao nacelo samoopredeljenja za podjarmljene balkanske narode. Napoleon III bio je naklonjen Srbiji za vreme Aleksandra Karadjordjevica i u periodu druge vladavine Milosa i Mihajla. Na berlinskom kongresu zalaganjem francuskog poslanika Srbija je dobila Vranje...
Препоруке:
0
0
6 среда, 09 децембар 2009 01:33
Благоје Јововић
Не знам... немам неки изразито негативан став према Хришћанским конзервативцима, али ми је код њих увек сметало то што у ономе за шта се залажу не видим ни трунке стварне жеље за променом корупционашко-лихварског система у који смо сви колективно запали. Мислим, овако кад човек чита њихове текстове, то све звучи бледо, не-динамично, исувише политички коректно...

Рецимо, аутори би морали бити малкице одређенији када говоре о
либерално-демократском уређењу са социјално-тржишном економијом.
Зли дуси би помислили да је Чеда Јовановић обукао мантију па отишао у монахе. Прво, сам парадокс демократије и демократског изборног система излгеда овде није ни дотактут. Друго, флоскула о "социјално тржишној економији" смо се сви сити наслушали, а богме и нагледали. Како би било да се неко мало посвети националној економији?

Даље, зачуђујуће је како нови "мејнстрим" политиколози не умеју (не могу, или шта год) да смисле нешто друго него да папагајски трубе о демократији. Демократија постаје некакав фетишистички објекат обожавања, ко се дрзне да писне нешто против исте бива одмах дискредитован на све могуће начине... Мислим, откуд то да је "Србија увек тежила демократији", чему такви закључци, јел да би се допали што већем броју затупљених ЕУ-топејаца, или зашто? Нешто не мислим да је народу у јеку борбе против Турака, Бугара или Аустро-Угарске било и до политике, а камоли до "демократије". Још поврх свега - Боже ме сачувај - "демократије прожете Хришћанским духом"!?!? Зар није речено, кад се већ петљате са Српским Православљем: Бог на небу, Краљ на земљи, домаћин у кући? Где ту ви видите демократију, ја стварно не знам.

А ово о "западним савезницима", није вредно коментара.

Боље то треба. Пуно боље.
Препоруке:
0
0
7 среда, 09 децембар 2009 08:35
Teofilo Stivenson
@ Nebojsa Vukovic

Tacno. Danasnja 'trzisna ekonomija' koja sluzi konglomeratu medjunarodnih institucija (u stvari - privatnih banaka) i uskogrudim interesima nekoliko neokolonijalnih drzava (i naroda) nema nikakve veze ni sa slobodom, a jos manje sa hriscanskim idealima.

@ Mislilac

Lepo je sto ste rodjeni u Americi, ali valjalo bi da nesto o toj zemlji i naucite. Slazem se da su protestanti u Americi pobozni i da redovno, mozda redovnije od Srba, odlaze u crkvu. Koliko znaju o nacionalnoj, ali i hriscanskoj istoriji vidi se po katastrofalnom nepoznavanju svetske istorije koje je uzrokovalo i masovnu podrsku za Busha mladjeg. O arhitekti Bushovog izbornog uspeha i konvencijama Republikanske stranke mozete naci informacije u New York Review of Books (izborna godina). Ako pogledate ko je u Teksasu, na primer, 1994 trgovao oruzjem (u pitanju je religija, ne sekta Dejvida Koresa - o tome mozete naci u filmu Waco The Rules of Engagement, vec sam ga preporucivao ovde) videcete da su hriscanski neokonzervativci strahovito zainteresovani za slobodno nosenje oruzja. Srbi, koliko znam nemaju toliko jak gun lobi, niti se pripadnici ovdasnjih religioznih organizacija mogu naci na sajmovima automatskog oruzja, i to u ulozi - prodavaca.

Druga i mozda jos opasnija stvar je da govorite o liberalno-demokratskom konceptu i vrednostima. Jasno je da biste zeleli da povezete stranku Cedomira Jovanovica sa nekakvim 'iskonskim' vrednostima Zapadnog sveta. To sa Amerikom nema veze, jer 'Oci nacije' ne govore o demokratiji vec o -republici. Naravno, za Jovanovica i Draskovice su ovo pojmovi daleko od poznatog. Kako izgleda, i za pisce ovog teksta.

Interesantno je da bi o tim pitanjima mogli mnogo da nauce od urednika ovog sajta, kao i od g. Cavoskog i g. Kostunice. Ali biti vidjen u njihovom drustvu, pa cak i po cenu da se nesto nauci, je za drugosrbijance i tzv 'tradicionaliste' nezamislivo.
Препоруке:
0
0
8 среда, 09 децембар 2009 09:17
Врт Торонто
Зашто неки интелектуалци падају на провокацију друге србије па инсистирају на српском конзервативизму.
Не постоје леве и десне партије.
Запад је ”казнио Србе”..прогласио и наводно доказао да смо геноцидни народ.
Запад је потрошио огромне паре да би нас уништио као народ.
Немци и Ватикан се свете за све ...шта се десило у историји.
Сада ће и турци.
ДС и Г71 минус се ваде на глобализацију.
Трена нам све српска одбрана.Треба нам лидер.
Треба да се окупимо..Да имамо већину на следећим изборима.
Треба да очистимо своју кућу прво..
Добијам извештаје са хиљадее блогова..Срба из целога света..
Нека..Али осим НСПМ...нема ко да поведе,упути..освести.Речима.
Нико не посећује сајтове политичких партија..тамо нема ништа.
Б29,Медија центар..НВО..харају..раде шта хоће.Црква..нема новог Павла..Макар био и свети.
Ми морамо са речи на дела.
Треба нам већина на било којим изборима за власт и не власт.
Изгледа немогуће...
Дајте свој глас..гласове ..и ТО ЈЕ ТО..за точак историје.
Живели..Ми дижемо чело..
Препоруке:
0
0
9 среда, 09 децембар 2009 12:29
Jasna Simonović
Vrt Toronto...
"Али осим НСПМ...нема ко да поведе,упути..освести.Речима."...I delom, 7.12.2009. Ispred Skupštine...Ponedeljkom u podne..

"Нико не посећује сајтове политичких партија..тамо нема ништа. - nije tačno!
"Б29" - stižu nam uplatnice za Fond G92 da gladni narod hrani gladni narod!
"Медија центар"..IRI je podržao konferenciju "Mediji i zdravstvo" 25.11.2009. ali tada nisu imale podatke o zloupotrebi evropskim poreskih obveznika koji su silne pare platili za razne evropske projekte, pa će sada Društvo farmaceuta lekara i stomatologa iz Novog sada da poradi na tome....

"НВО..харају..раде шта хоће"... Naša NVO Farmaceutsko jezgro, koja je mukotrpno godinama radila bez para i bez profita obavestila je sve institucije lokalnmo i po Evropi o svemu šta se radi i šta se može očekivati...

"Црква..нема новог Павла.."..Nikada novog Pavla neče imati, ali će svakako imati Patrijarha, a ja se nadam da će i na čelu Crkve, pravoslavne i koje god sesti onaj ko treba: Bog...

"Ми морамо са речи на дела." ..Miožete li molim vas kontaktirati srpsku radio stanicu u Otawi i zamoliti ih da objave moj tekst...

"Изгледа немогуће"...Sve je Božja "volja"...
"Дајте свој глас..гласове ..и ТО ЈЕ ТО..за точак историје.
Живели..Ми дижемо чело.."...I pevamo smelo...
Препоруке:
0
0
10 среда, 09 децембар 2009 13:43
Врт Торонто
Јасна ..ово ме подсећа на београд.ком за време бомбардовања..
Ево предлог НСПМ да отвори посебну рублику ПОРУКЕ ЧИТАЛАЦА
па да пишемо...али се најежим од помисли да не постане нспм кафе..
Могао би да Вас контактирам преко скајпа..Радио Отава објави понешто на сорабиа...јаху блогу.
Него...најежим се од информација...кљукања..шта нам све спремају..ови из друге србије..Беч је централа..и осим Свиленог има још 60 наших и око 150 оних страних који свакодневно прате шта ми кукцкамо..
Шта би са вакцинама....има ли рок употребе..
У Канади не спомињу више..
Поздрав свима.
Кафе куварица...сам био на бгд.ком
Препоруке:
0
0
11 среда, 09 децембар 2009 14:45
Даг
Слажем се са изнетим ставовима, али је мало нејасан спој либералноих са хришћанским, социјалним и моралним вредностима.

Либерализам искључује морал и религију, као и социијалну државу. То је идеологија слободног тржишта.

Било би исправније говорити о социјал-демократији која је ближа православном поимању друштва и друштвене правде.

Можда је пренаглашен значај западне стране света. Србија се налази између истока и запада и ништа не смета да тамо и остане, поготову што су обе стране света идеолошки истоветне (ако се изузме либерални екстрем).
Препоруке:
0
0
12 среда, 09 децембар 2009 21:31
Mislilac
@Teofilo Stivenson
Uopste ne sporim da obican americki svet relativno slabo poznaje svetsku istoriju, a i geografiju. Sa druge strane oni imaju jedan odgovoran odnos prema zemlji, nasuprot njima Srbi drzavu dozivljavaju kao apstraktno strano telo koje im neprestano nesto duguje.
Vasa druga zamerka takodje nije na mestu. Naime, Cedomir Jovanovic sa svojom pricom u mnogim zapadnim zemljama nebi mogao da predje cenzus. On je inace jedina osoba koja je liberalizam proglasila za levicu(?!), generalno ljudi iz njegovog ideoloskog kruga dosta nakaradno shvataju pojmove levica i desnica, imaju sklonost da modernizatorstvo izjednacavaju sa levicarstvom, sto je glupost.Moja neslaganja sa njim su velika, uostalom ja nisam hteo da udjem u LDP 2005. Razlog zasto ga ja slabo napadam, a neretko i branim ovde na NSPM je to sto mu njegovi protivnici na ovom sajtu uglavnom zameraju stvari kao sto su zalaganje za ulazak u NATO, podrska saradnji sa Hagom i sl. A po tim pitanjima se ja slazem sa njim.
Pominjete Kostu Cavoskog, bilo bi dobro da znate da on sebe vidi kao liberala, a ne kao konzervativca. Sto se tice Kostunice on i njegova stranka bi se ideoloski gledano mogli svrstati u demohriscane. Vec sam jednom pomenuo su on i Leon Koen po mom dolasku u Srbiju na mene ostavili najbolji utisak. Samim tim moj odbojan stav prema Kostunici nije posledica toga sto ga smatram za desnicara vec zato sto sam razocaran njegovim delovanjem. Tu pre svega mislim na to sto je od 1993. do 2000. DSS bio potpuno pasivan, takodje u tom periodu im je izmenjen sastav i vodjstvo stranke, vecina osnivaca tu nije ostala, a na njihova mesta Kostunica je doveo osobe sumnjive proslosti. Druga i najveca stvar koju mu zameram je njegovo izrazito stotocinsko delovanje u periodu od 2000. do kraja 2003. Zatim njegova prva vlada, koja je inace uradila neke dobre stvari, je ponistila uspeh prethodne vlade koji se sastojao u tome sto je deemocionalizovala pogled na probleme
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер