pravo zbori Ćosić zaista nije nacionalista...u tome i jeste problem
Preporuke:
0
0
2
ponedeljak, 14 decembar 2009 14:46
Laik
Ovaj čovek je istinoljubiv na prvom mestu. Svaka mu čast.
Preporuke:
0
0
3
ponedeljak, 14 decembar 2009 15:15
gorštak
To smo u Hrvatskoj preuzeli kao naivci iz svjetskih procesa slične fašizacije. Nema nikakve sumnje da je Amerika, (ne po političkom ustroju) po kulturnom mentalitetu i maniru - fašistička zemlja. Američki model ponašanja nije nam donio ništa dobro. Znate tko se još jedino bori? Balkan. Ovdje se puši kao i uvijek.
Balkan?! Pazi da nije! Jedini ko se i u Evropi i na Balkanu još uvek bori protiv američkog fašizma jesu Srbi, dok su se svi drugi balkanski narodi, među prvima Hrvati, dobrovoljno stavili u službu američkog fašizma, zdušno mu pomažući. Kao što su zdušno pomagali i sve prethodne fašizme u HH veku. Igor Mandić, tipično hrvatski, pokušava da srpski slobodarski duh, tradicije i zasluge uopšti kao balkanske, samim tim da ih pripiše i Hrvatima. E pa neće moći, barem dok je nas koji čitamo dobre i istinite knjige, mislimo svojom glavom i pamtimo dalje od juče!
A i ono o slaganju srpskih i hrvatskih nacionalista neka okači mačku o rep! Ja jesam srpski nacionalista, ali me ni hrvatski nacionalisti ni hrvatski internacionalisti, kao ni bilo šta hrvatsko ič ne interesuje (osim teritorija koje su nam oteli i koje će kad-tad morati da vrate)!
Što se tiče neke buduće Jugobalkanije ili sličnog koncepta srpsko-hrvatskog zajedništva - sačuvaj nas Gospode Bože toga! Malo li je bilo dve Jugoslavije, koje su Srbe dovele na ivicu nestanka!
Nije mi jasno zašto je NSPM prenela ovaj sraman intervju, prepun zamena teza, poluistina i podmetanja?! Nije valjda da uredništvo simpatiše recikliranu jugo-hipijevštinu u verziji Igora Mandića? Veliko razočaranje ako je tako!
Preporuke:
0
0
4
ponedeljak, 14 decembar 2009 15:36
simonida
eh, da smo imali dvadesetak Igora Mandića gde bi nam bio kraj...
Preporuke:
0
0
5
ponedeljak, 14 decembar 2009 16:10
Petar
Malo je intelektualaca koji na ovaj način kažu što misle.Gospodin Mandić svakako zaslužuje respekt.
Preporuke:
0
0
6
ponedeljak, 14 decembar 2009 16:27
brm
"reciklirana jugo-hipijevština"
bravo, svaka čast za formulaciju
Preporuke:
0
0
7
ponedeljak, 14 decembar 2009 16:30
Raja Sirotinja
Iako se ne slazem u potpunosti sa mnogim njegovim stavovima za mene je Igor Mandic ziva legenda.
Znak zrelosti Srpskog i Hrvatskog naroda merice se njihovom medjusobnom saradnjom i postovanjem.
Ocigledno da nismo zrele nacije jer nismo stali ispred ogledala i dobro se pogledali i zamislili, Hrvati su to trebali da urade jos posle I svetskog rata.
Dva tako bliska naroda po mentalitetu, jeziku i poreklu po svim zakonima razuma i ljudskosti moraju imati najbolju mogucu saradnju i medjusobno postovanje.
Nadam se da ce buduce generacije odraditi svoj domaci zadatak za razliku od svojih predaka, koji su imali ozbiljne probleme u vidu pritisaka i siljenja od strane velikih sila, pa ta saradnja i postovajne nije bila plod istinskog i dubinskog dozivljaja naroda kako to jedino moze biti.
Preporuke:
0
0
8
ponedeljak, 14 decembar 2009 16:59
KninjaNIN
Nije mi jasno zašto NSPM prenosi ovakve sramne komentare... Mandiću,kapa dolje..Rodio sam se i živio sa hrvatima sve do Oluje,..Gospodin Igor Mandić je u najgorem slučaju Heroj..Dotični vjerovatno prvi put čuje ko je Gospodin,a da ga je ikad čitao (nas koji čitamo dobre i istinite knjige)..pa to ne treba ni spominjati..
Preporuke:
0
0
9
ponedeljak, 14 decembar 2009 18:06
skeptik
Jesu ratovali su Srbi protiv Hrvata i u Prvom i u Drugom svetskom ratu su bili kao celina na suprotnim stranama.
Slažu se dobro srpski i hrvatski nacionalisti, a slažu se i komunisti i socijalisti. Slažu se i umetnici i sportisti, slažu se i biznismeni i mnogi drugi.
Pitanje je samo ko će da plati to silno slaganje. Kako Igor objašnjava iskorenjivanje Srba iz Hrvatske? Fizički i kulturni i politički nestanak Srba iz Hrvatske.
Preporuke:
0
0
10
ponedeljak, 14 decembar 2009 19:37
Odbrana i poslednji dani
Dobar je i iskren Igor Mandic. Samo steta sto nije nacionalista.
Preporuke:
0
0
11
ponedeljak, 14 decembar 2009 20:39
Repetitor
"Kad su obe strane u sukobu na pogrešnom stanovištu, lako se sporazumevaju" pripisuje se kineskom misliocu Kuo-mo Žo
Preporuke:
0
0
12
ponedeljak, 14 decembar 2009 21:44
au mile
Igor Mandić je verovatno najveći živi intelektualac na prostorima "eks Jugoslavije". Njegova teza o Srbima i Hrvatima kao dva naroda istog plemena je tačna. Mogu samo zamisliti kolika je to hrabrost da se o Dobrici Ćosiću kaže makar jedno lepo slovo u Hrvatsko Muslimanskom okruženju, a kamoli da se na ovako gotovo izazivački način razobliči sva ona negativna propaganda o ovom izuzetno značajnom čoveku. Igor Mandić je pomalo cinik, ali ipak veliki humanista iz koga ipak progovara neki optimizam za ove naše prostore. Ja nisam optimista, ali ne mogu preterano zameriti Igoru Mandiću što je potpuno ignorisao prozeletizam katoličke crkve, kao glavni faktor zbog koga između Srba i Hrvata NIKADA VIŠE neće biti moguć bilo kakav vid normalnih odnosa. Katolička crkva je nažalost pokrenula strahovitu jezivu spiralu zločina, koju privremeno može zaustaviti samo dominacija strane velike sile (danas su to EU sa Nemačkom i Amerika). Odnos između Hrvata i Srba se može opisati kao primirje do sledeće prilike kada će se sravniti računi. To je ono što je propustio da kaže.
Preporuke:
0
0
13
ponedeljak, 14 decembar 2009 22:27
krajišnik
Istorija nas uči da su za Srbe najpogubniji bili upravo slatkorečivi Hrvati.
Preporuke:
0
0
14
ponedeljak, 14 decembar 2009 22:59
Plodovi gneva
Citat po sećanju: ''Buknut će ispod ovog zapretanog pepela pameti jednog dana spasonosna svijest, i nitko je više nikada neće moći pogasiti'' (Krleža).
Naravno da neće. Ipak, Mandić je jedan od preostalih malobrojnih svetionika.
Preporuke:
0
0
15
utorak, 15 decembar 2009 00:00
Nebojša Vuković
Čitam ove komentare i ne mogu se načuditi. Zar smo mi Srbi toliko blesav narod? Koje su se to "titanske" misli ispilile iz "genijalnog" uma Igora Mandića da mu čitaoci NSPM-a ovako podilaze?Što se mene tiče...
Prvo, nikad više Jugoslavija. Kako se vidi iz naše trenutne situacije, Srbi teško kontrolišu i ovo malo teritorije i populacije, demografija -katastrofa, privreda - paraliza, društvo - razoreno. Još nam samo fali suživot sa Hrvatima!
Drugo, Hrvati i Srbi nisu isti narod. Bili bi isti da smo mi imali svoj Jasenovac gde bi industrijskim metodama tamanili one koji nisu kao mi...i pola veka nakon toga pravili se ludi kao da se to nije desilo...
I konačno, dosta mi je tih priča o bratstvu-jedinstvu, zajedničkim Uskrsima i Bajramima...85-ta je godina igra Zvezda košarku u Zagrebu, pola hale skandira "Cigani...Cigani". Pre ratova, pre Miloševića, pre bilo čega...Kao dete, osamdesetih godina, putovao sam kolima po Hrvatskoj, nije bila retkost da nam odbiju sipati gorivo kada vide novosadske tablice...I onda dođe Mandić da trtlja o suživotu a naši ga praznoglavci odmah uzmu hvaliti na sav glas...stvarno smo jadni kada nam Mandić predstavlja intelektualnu veličinu i primer poštenja.
Preporuke:
0
0
16
utorak, 15 decembar 2009 00:11
gorštak
Što je Dobrica Ćosić napisao, po Vašem mišljenju?
- ...Kao pripovjedač, Dobrica Ćosić je razarač srpskih mitova i on je u Srbiji napravio ono što u Hrvatskoj nije napravio nitko. On je u svojem golemom proznom djelu razorio, uništio i obezličio četništvo kao jednu važnu snagu u srpskoj povijesti. Nijedan pripovjedač u Hrvatskoj to nije učinio s ustaštvom. Niti jedan. Ja sam se divio toj hrabrosti da se unutar vlastitog naroda destruiraju nacionalni mitovi
Zaista vrhunsko licemerje! Igor Mandić tobož prekoreva svoje sunarodnike zato što nisu sa ustaštvom učinili ono što je romanom Deobe Ćosić učinio sa četništvom. Time najpre izjednačava četništvo sa ustaštvom, kao da se radi o istom (''nacionalističkom'') zlu, iako su četnici bili jedina legitimna vojska u okupiranoj zemlji koja se borila protiv okupatora, dok su ustaše bile najverniji saradnici tog okupatora i neprevaziđeni zločinci u celokupnoj istoriji Balkana. Tobož hvaleći Ćosića, IM istovremeno afirmiše ''destruiranje nacionalnih mitova'' kao poželjan i napredan intelektualni trend, koji je za razliku od hrvatskih pisaca Ćosić demonstrirao Deobama ( te mu se zbog toga Igor Mandić navodno divi ). Međutim, svako ko je čitao Deobe zna da je reč o školskom primeru ideološkog i tendencioznog pisanja, gde su četnici prikazani kao maloumnici i psihopate koji terorišu običan narod, u čemu ih sprečavaju komunisti kao trezveni, napredni i vrlinski tipovi. Ali eto, Deobe su po Mandiću vredne samo zato što razaraju četništvo kao ''važnu snagu u srpskoj povijesti''.
Mandić nam indirektno sugeriše sledeće - pošto smo i mi Hrvati i vi Srbi u suštini jedne te iste bitange, hajde da zaboravimo sve i otpočnemo novu romansu, na temeljima neke nove jugo-utopije.
Problem sa Srbima je u tome što ih je bez obzira na sva prethodna iskustva uvek lako upecati na neki novi sentiš. Poput muža kome žena stalno nabija rogove, ali joj uvek polazi za rukom da ga ubedi kako ''voli samo njega''.
Preporuke:
0
0
17
utorak, 15 decembar 2009 01:21
Povratak u buducnost
Gospodine Mandicu, kada Vas narod bude priznao da je u Jasenovcu zverski ubijeno oko milion ljudi, medju kojima daleko najvise Srba, kada Hrvatska prizna etnicko ciscenje i omoguci povratak 250 000 izbeglica (nekada konstitutivnog naroda), kada bude povucena optuznica za genocid protiv Srbije i ponisteno priznanje takozvane nezavisnosti Kosova moci cemo da razmotrimo dobrosusedske odnose i nista vise od toga. Molio bih Vas, takodje, da svojim integritetom uticete da u Hrvatskoj prestane bezocno prisvajanje kulturnog i istorijskog nasledja srpskog naroda;
unapred zahvaljujem
Preporuke:
0
0
18
utorak, 15 decembar 2009 02:29
Bane B
Posle istrebljivanja srba mogu ljudi kao Mandić doći i pojaviti se u hrvatskoj javnosti pa da pređu na dnevni red kao da se ništa nije desilo. I sada čudo veliko zlo je došlo sa spolja. Šta se pravi naivan, gde je bio kada je franjo dobijo izbore, kad je Mesić proglasio da Juguslavije više nema. Gde su se hrvati borili da očuvaju Jugoslaviju? Ja ih tada koliko sam se god trudio nisam našao ni jednoga iako su tada 80% mog poznanstva oni činili. Oni su oštrica zapada i kad god zapad napadne istok oni nas prvi biju. Dali pod Austrougarskom, dali pod Nemačkom ili SAD-eom. Uzeli zapadnu veru i prodali njemu dušu. Meni lično je dosta takvih političkih alibi Mandića i pomirenja na takav način. Demografski razvoj srba u Dalmaciji i zapadnoj Hercegovini u zadnjih 100 godina sve govori. Žao mi je samo što u mom narodu ima dosta ljudi koji preko toga prelaze za korist jednog lažnog prijateljstva.
Preporuke:
0
0
19
utorak, 15 decembar 2009 02:52
Slobodna Vojvodina
Srbi i Hrvati tesko ce se izmiriti zato sto su u obe drzave na vlasti nacionalisti, a narocito u Srbiji. Medjutim Vojvodina ima potencijal da bude srecno drustvo u kome ce svi gradjani ziveti u miru i slozi. Ona zaista moze biti mala Jugoslavija kojoj pritom nece pretiti opasnost od jugoslovenskog scenarija.
Preporuke:
0
0
20
utorak, 15 decembar 2009 04:46
darko
Igor mandic je najhrabriji hrvatski intelektualac koji u svakoj prilici ne odstupa od svojih stavova, mislim da je trenutno i samim zalaganjem za srbe jedna od najomrzenijih licnosti u hrvatskoj.Najmanje se njemu moze prebaciti za zlocine koje je pocinio veliki deo njegovog naroda u prvom i drugom svetskom ratu srbima.Nesmatram da je bilo kakva pohvala Igoru Mandicu ulizivackog karaktera.
Preporuke:
0
0
21
utorak, 15 decembar 2009 09:09
Srboljub Savic
Igoru Mandicu– intelektualcu za integritetom, malo sta mozemo oduzeti
ili dodati. Ne mozemo mu negirati ni znanje ni hrabrost, naravno ne i to
da je Hrvat. [To sto neki od nas ne razumeju da, ako nisu Srbi (a poreklom su), ne mogu biti “internacionalci” ni svojebitni, njihov i nas je ozbiljni problem.]
U vise napisa-komentara, zamerao sam nama-Srbima, pod vodjstvom
svih ujedinitelja, za stvaranje Jugoslavije, sa bracom-nebracom koja pro-
lise toliko krvi, cak i srpskih zena u Macvi (da ne govorimo o jos toliko
mesta i zrtava) ili odusevljeno ucesce u restauraciji pod novim ujedinite-ljem, posle Jasenovca i bezbroj stratista srpskog naroda, do krvavih do-
gadjaja 90-ih. Nisam nista od toga zaboravio, niti pomisljao o oprostaju.
Pokusavam da protumacim nase-srpske vodje i njihovo ucesce u svom
stradanju – posledicama “suzivota” celog XX veka. Ne prihvatam da su
bili glupi, pohlepni, slepi, …Zasto nam se desava sve ovo danas – posle
svih iskustava (da nas se otresu i braca – Crnogorci i Srbi kojima se na-
tura, a oni prihvataju novo ime-identitet)?
Kako se iz srpskog naroda stvaraju vodje, u toliko dugom kontinuitetu,
koji, na stetu svog naroda, pomazu drugima? Kako smo u Srbiji ostras-ceniji protiv Dobrice Cosica (i ne samo njega), nego van?
Jedino sto sebi, dajem kao objasnjenje, je sveukupno stanje srpskog (mog) naroda. Okupirani dvema, trima (ne zaboravljamni Veneciju, ni Francusku ) imperijama, rascepkani, iskorisceni, zavadjani, tesko da smo mogli stvoriti jedinstvenu nacionalnu svest, ni iznedriti bolje vodje
– ujedinitelje srpskog naroda. Nije te svesti bilo ni 1918, ni danas. Osvrnimo se na nas odnos (naroda i vodja nam) prema Srbima na celom, prostoru bivse “ujedinjene”, cak i na prostoru Srbije (koju neko jos naziva maticom, verujuci ili sa cinizmom). Srbi u Republici Srpskoj, bore se za goli opstanak, osvrcu sa prema Srbiji, nemocnoj i nesvesnoj. Srbi na ostalim prostorima-nacionalne manjine, jos su dalje od vere u opstanak.
S. Savic
Preporuke:
0
0
22
utorak, 15 decembar 2009 09:51
Sidarta
Gospodine Gorštak,čini mi se da je suština romana "Deobe"-ono što je vredno u njemu.
A ne to što je gospodin Ćosić bio nekada komunista.
Taj isti gospodin Ćosić je intelektualna veličina kakva samo može ići na čast i obraz ovome narodu i(li) naciji.
Preporuke:
0
0
23
utorak, 15 decembar 2009 11:08
Mirko Grbić, Banjaluka
Ako ima starijih ljudi ovdje , kao što sam ja, i ako su čitali štaje Igor Mandić pisao prije 30 godina....sjetiće se poslovice o vuku i njegovoj ćudi. Ja sam to čitao...i vjerujem u tu poslovicu o vuku i njegovoj ćudi...i zato hvala Igore Mandiću.
Srpska periodika danas je preplavljena tekstovima hrvatskih ketmana...Dežulović, Jergović...ali ja znam šta su bubrezi a šta ostali organi))))
Preporuke:
0
0
24
utorak, 15 decembar 2009 13:02
brm
@Slobodna Vojvodina
u srbiji vladaju nacionalisti????!!!!
na čemu si ti čoveče?
Preporuke:
0
0
25
utorak, 15 decembar 2009 13:08
brm
Srboljub Savić
"Okupirani dvema, trima (ne zaboravljamni Veneciju, ni Francusku ) imperijama, rascepkani, iskorisceni, zavadjani, tesko da smo mogli stvoriti jedinstvenu nacionalnu svest, ni iznedriti bolje vodje"
pa kako su ih Hrvati, okupirani mnogo duže istim imperijama, iznedrili?
tipičan srpski alibi
naši preci su iznedrili itekakvu nacionalnu svest, ali ovo pokoljenje - vi, ja i ostali smo jad, i za to smo krivi mi sami a ne istorijske okolnosti..svi evropski narodi osim Nemaca su bili porobljeni bar tri veka, a Hrvati gotovo osam
Preporuke:
0
0
26
utorak, 15 decembar 2009 13:09
gorštak
@Sidarta
Gospodine Gorštak,čini mi se da je suština romana "Deobe"-ono što je vredno u njemu.
A ne to što je gospodin Ćosić bio nekada komunista.
Taj isti gospodin Ćosić je intelektualna veličina kakva samo može ići na čast i obraz ovome narodu i(li) naciji.
Kad već govorite o ''vrednosti'' Ćosićevih Deoba, uporedite ih, na primer, sa Šolohovljevim Tihim Donom, pa će vam estetski kriterijumi namah postati izoštreniji. I Šolohov je bio komunista, kao i Ćosić, ali uporedite njegovo pisanje o ruskim belogardejcima sa Ćosićevim pisanjem o srpskim belogardejcima ( četnicima ). Nigde ideološkog navijanja, kamoli ''destruiranja nacionalnog mita'' kakvom se raduje Mandić. Iako poražena strana u građanskom ratu, belogardejci ( kozaci ) se prikazuju kao ljudska bića, Šolohov je pun divljenja za njihovo rodoljublje, junačke kodekse, prirodan način života, koji opisuje sa puno ljubavi i nadahnuća. Zato Tihi Don i predstavlja veliko delo i ruske i svetske književnosti, koje je nadživelo ideologiju i epohu, gde je tragizam građanskog rata u Rusiji prikazan sa šekspirovskim nabojem, u svim ljudskim dimenzijama.
A sa Ćosićem umesto nekoga poput Šolohova, mi Srbi smo na istu temu dobili samo Deobe - ''destruiranje nacionalnog mita'' mandićima na ushit. Delo kakvo će u nekoj budućoj Jugobalkaniji poslužiti kao uzor nekim budućim piscima mandićevsko-ćosićevsko-vidojkovićevskog kova da recimo nas, današnje nacionaliste, prikažu onako kako je Ćosić prikazao četnike - kao maloumnike i nitkove, nasuprot recimo drugosrbijancima, humanim i trezvenim borcima za ljudska prava i slobodu, koji su ove prve onemogućili u ''zlu'' i zahvaljujući kojima je ''Jugobalkanija'' zaživela kao nova srećna utopija.
I tako će, zahvaljujući srpskoj duhovnoj, kulturnoj i političkoj nezrelosti, jedna te ista laž uvek produžavati samu sebe, rađajući jedan te isti sistem vrednosti, jednu te istu ''umetnost'', jedno te isto licemerje i jedno te isto mrtvo more.
Preporuke:
0
0
27
utorak, 15 decembar 2009 13:46
Slobodna Vojvodina
@brm
Da u Srbiji su na vlasti nacionalisti i kvazidemokrate! Ta vlast odbija da prizna realnost po pitanju Kosova, poklanja Naftnu industriju "Srbije" Rusima u ime nekog bratstva, neostaljinistu Putina smatraju saveznikom, gleda blagonaklono na separatisticke izjave Milorada Dodika, premijera jedne genocidne tvorevine... U sustini suprotstavlja se svakom pokusaju decentralizacije i denacifikacije Srbije! Sad su dali Vojvodini okrnjeni statut koji i u svom izvornom obliku nije predvidjao nista novo i misle da su mnogo velikodusni. Ali Vojvodina je svesna sebe!
Preporuke:
0
0
28
utorak, 15 decembar 2009 13:48
thinking maize
Nekako mi izgledaju sve ove polemike na srpsko-hrvatske teme malo deplasirane, ako se ne uzme u obzir bitna odrednica celog problema.A ta odrednica
veoma udaljena je od Srba i Hrvata, prostorno i vremenski. Da ne bih ponavljao celu argimentaciju, ukazujem na članak g-dina Srđe Trifkovića, ovde, na NSPM-u. Članak se zove (ako se dobro sećam!)
"Hristofobija u Kaliforniji i Srbiji". Sagovornik g-dina Trifkovića iz Kalifornije vrlo sažeto i pregnantno izlaže sve UZROKE SUKOBA IZMEĐU HRIŠĆANSKOG ISTOKA I HRIŠĆANSKOG ZAPADA. Svi ti uzroci mogu se svesti na jedan: ZAPAD JE ISKORISTIO
HRIŠĆANSTVO ZA SVOJ ISTORIJSKI USPON, A ZATIM GA JE ODBACIO, KAO I BOGA UOPŠTE! Čak je i Volter, veliki cinik i sumnjalo priznavao: "Da Boga nema,
trebalo bi ga izmisliti!" A moderni Zapadnjaci ne samo da odbacuju Boga, već i brane drugima njihovo pravo na veru u Boga! To je osnovno, a geneza modernog zapadnog bogoborstva krije se u drevnom sukobu oko filioque. Znači, Zapad ako želi svoj preporod i povratak harmoničnom suživotu sa ostalim civilizacijama,od kojih mu je najbliža civilizacija pravoslavnog hrišćanstva (Balkan i veći deo Evroazije: za značenje ovog pojma vidi npr. Kenedija), mora da se vrati konceptu petoglave crkve (Teodor Studita), ravnopravnosti vaseljenskog patrijarha i rimskog pape, kao i odustajanju od svih oblika prozelitizma, teističkih i ateističnih. Jednom rečju, da se vrati Bogu!
Preporuke:
0
0
29
utorak, 15 decembar 2009 15:23
Darko Stanojević
Igor Mandić je oduvek bio JUGOSLOVEN (Jugoslaven), i samim tim je snažno diskvalifikovan da išta priča o hrvatskom fašizmu/nacizmu, a kamoli o srpskom kontra-patriotizmu! A i voli, čovek, Srbiju, tj. Beograd, tj. "Klub knjuiževnika" i gde se oseća tako "književno ostvaren", međ' sličnim.
------
Ja bih, najpre, ceo ovaj tekst okarakterisao kao "AMORTIZACIJU" silne medijske & konkretne mržnje, tj. NIPODAŠTAVANjA, koju nam je ovih dana plasirala "tisućljetnja-povijesna"!
B92 nam je juče priuštio izvorne stavove zvanične Hrvatske, preko nekog lika iz njihove ambasade, koja nas i dalje mazi po pametnim glavicama, dok nam mirno sprema guju iz potaje...
Kako Mandić komentariše Mesićev "oproštajni sastanak" (sa svim drugim balkanskim srbomrzima) za koji dan, na SRPSKI Božić... u arhibitnom Prizrenu????
Nikako. To je van domašaja hedonizma šnicli iz "Kluba" i kuvara iz Dubrovnika (ako nije umro dosada?).
Ipak, Igor Mandić je DOBAR Hrvat! Svaka mu čast.
Preporuke:
0
0
30
utorak, 15 decembar 2009 15:49
gorštak
@Slobodna Vojvodina
Možete li da nam otkrijete šta ste po nacionalnosti? Srbin, Mađar, Hrvat ili nešto četvrto? Nadam se da ste dovoljno hrabar i slobodan čovek da o tome otvoreno pričate.
Preporuke:
0
0
31
utorak, 15 decembar 2009 16:18
Slobodna Vojvodina
@Gorstak
Srbin sam, ali ne i Srbijanac! Ali pre svega sam Vojvodjanin! A Srbija Vojvodinu nikad nece prihvatiti takvu kakva je, za nju je ona jednostavno severna Srbija i rudnik iz koga treba izvuci sto vise! A zbog cega je toliko bitno sta sam po nacionalnosti?
Preporuke:
0
0
32
utorak, 15 decembar 2009 16:41
brm
@ gorštak
neko kome mogu ovakve fraze i gluposti da se sipaju u glavu, nema nacionalnost, tj. da se izrazim po njihovom - on je građanin sveta...nacionalnost podrazumeva elementarno poznavanje osnovnih stvari..
uostalom, na osnovu patologije mogu da se kladim da je Srbin, ovakve gluposti Mađar nema šanse da popije
Preporuke:
0
0
33
utorak, 15 decembar 2009 19:34
Sidarta
Vidite, ja smatram i Ćosića i Šolohova za svetske pisce.
Vidim da je Ćosić jedan od najvećih pisaca 20 veka(srpskih,jugoslovenskih,samim tim i evrposkih pa i svetskih) i da ovo naknadno pljuvanje po njemu od strane svih više govori o njima nego o njemu.
A i mislim da ste preterali, nije ih baš kao ljudoždere opisivao, a poenta tragedije ovog naroda koja se iznova i iznova ponavlja je ona srž koja je najvrednija i (nažalost) najaktuelnija...A sad,ako Vi mrzite komuniste,nemojte da Vam to utiče na percepciju baš svega.
Preporuke:
0
0
34
utorak, 15 decembar 2009 19:37
Sidarta
"Da u Srbiji su na vlasti nacionalisti i kvazidemokrate! Ta vlast odbija da prizna realnost po pitanju Kosova, poklanja Naftnu industriju "Srbije" Rusima u ime nekog bratstva, neostaljinistu Putina smatraju saveznikom, gleda blagonaklono na separatisticke izjave Milorada Dodika, premijera jedne genocidne tvorevine... U sustini suprotstavlja se svakom pokusaju decentralizacije i denacifikacije Srbije! Sad su dali Vojvodini okrnjeni statut koji i u svom izvornom obliku nije predvidjao nista novo i misle da su mnogo velikodusni. Ali Vojvodina je svesna sebe!"
Iskreno mi Vas je žao.
Preporuke:
0
0
35
utorak, 15 decembar 2009 20:07
gorštak
@Slobodna Vojvodina
Srbin sam, ali ne i Srbijanac! Ali pre svega sam Vojvodjanin! A Srbija Vojvodinu nikad nece prihvatiti takvu kakva je, za nju je ona jednostavno severna Srbija i rudnik iz koga treba izvuci sto vise! A zbog cega je toliko bitno sta sam po nacionalnosti?
Pa eto, hteo sam da se stoprocentno uverim da li je zaista moguće da neko ko je Srbin, gaji stavove poput vaših - o Vojvodini ''slobodnoj'' od onih s kojima govori istim jezikom, deli istu veru, poreklo, istorijsko pamćenje. Da ste Mađar ili Hrvat, vaše stavove o ''slobodnoj Vojvodini'' bih na neki način razumeo, iako bih im se, naravno, odlučno suprotstavio, ali ovako ne mogu da kažem ništa drugo osim da sam najiskrenije zgrožen.
Da li vi imate makar elementarna znanja o istoriji prostora na kome živite? Znate li bilo šta o stradanjima vojvođanskih Srba pod viševekovnom austrougarskom okupacijom? Znate li šta su generacije pre vas sve istrpele da bi sačuvale pravoslavnu veru, jezik, ćirilično pismo i druge vrednosti srpskog identiteta? Znače li vam nešto imena poput Save Tekelije, Svetozara Miletića, Jaše Tomića, Zmaja, Sterije? Znate li koliko je srpskih glava i sa jedne i sa druge strane Save i Dunava palo, dok je Vojvodina zaista postala slobodna, ušavši 1918. u sastav Srbije?
I vi ste sada toliko uobraženi da ćete sve te napore i stradanja prethodnih generacija jednostavno izbrisati gumicom, sebe proglasiti ''Vojvođaninom'' a nas ''Srbijancima''?! Samo zato što među nama teku Dunav i Sava i kao da su u pitanju dve različite nacije?! Ne znam čime se pred sobom pravdate, ali budite sigurni da činite veliki i neoprostiv greh - i pred Bogom i pred sunarodnicima, i pred precima i pred potomcima! Pogotovo što se odričete svojih sunarodnika, nacionalnosti i otadžbine u trenucima najtežim po njih. Za trideset europskih srebrnjaka.
Preporuke:
0
0
36
utorak, 15 decembar 2009 21:52
Pera Detlić
@NSPM
Želim da iskažem najoštrije protivljenje selektivnoj uređivačkoj politici i sistemu dvostrukih standarda. Da li po Vama u "nepristojan rečnik" spadaju kvalifikacije poput "neostaljinista Putin" i "genocidna tvorevina" koje je izrekao jedan od necenzurisanih komentatora? Ja sam zarad poređenja nekog sa Iznogudom bio cenzurisan. Molim da komentar objavite u potpunosti ili ga nemojte uopšte postaviti.
@hranitelji mozgojeda
Koliko god se neko upinjao da sebe predstavi kao ličnost "evropejskih" stremljenja, na kraju se svede na negaciju samog sebe. Šta to znači "Srbijanac"? Ima li negde Hrvatijanaca, Bosnijanaca, Crnogorijanaca i Šiptarijanaca? Šta to nekom znači "ja sam Srbin"? Srpstvo se ne meri crvenim krvnim zrncima.
Preporuke:
0
0
37
sreda, 16 decembar 2009 00:21
TOPOLj
Poštovanoj redakciji NSPM!!Potpisujem sve napisano Pere Detlića.Ja živim u RS i hoću da upozorim onoga ko se potpisao kao "Slobodna Vojvodina" da ne uzima RS u usta.On je nije stvorio,za nju nije krvario i neka se drži podalje od RS.Izjava da je RS genocidna tvorevina je nečuvena i sramotna.Ovim je uvrijeđen cijeli jedan narod.Da podsjetim šta stoji iznad prostora za komentare:Redakcija "Nove srpske političke misli" zadržava pravo da-ukoliko ih proceni kao neumesne-skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatni život,uvrede,kao i bilo kakvu pretnju,nepristojan rečnik,rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.U komentaru "Slobodne Vojvodine" spojilo se neumjesno,osvrti na nečiju ličnost(neostaljinista Putin) i uvrede("premijera jedne genocidne tvorevine").Sa kojim pravom zaboga "genocidna tvorevina"?Po čemu?Zato što nismo otišli pod nož.Vjerovatno bi bilo "evropski" i "demokratski" da su nas sve pobacali u jame kao 1941.Treba da se čuje drugačije mišljenje.Uvjek ću to podržati ali komentar "Slobodne Vojvodine" je vrhunac licemjera i da ne kažem nešto teže.Pozdrav iz RS redakciji NSPM!!
Preporuke:
0
0
38
sreda, 16 decembar 2009 10:34
thinking maize
Ako niste znali drage kolege sa NSPM-a, naša mala Srbijica očigledno je deo Okeanije, trenutno u povlačenju i resetovanju. S tim u vezi, očigledno je da naše "vodstvo" koristi okeanijski "rječnik", tipa "mir je rat", "istina je laž", "beda je bogatstvo"! Jer, znate, treba "ujediniti sve snage"
pred "zlim hordama" iz "Evroazije" i "Istazije"! Jer, ako niste znali, danas je 1984 GODINA! Zato su
"poželjne" sve žrtve na "svetlom putu" i ništa nije sveto pred "svetinjom" "Moloha, Goga i Magoga"! VAVILONSKA KURVA PONOVO JAŠE! A za njom trčkaraju njeni MALI POMOĆNICI! Jasno Vam je koji!
PS. za kraj dajem jedno moje stihoklepanije
VAVILONSKA KULA
Rekli su da Boga nema!
(Neki su se ispravili:
"Možda ga i ima,
ali je svejedno!")
Dalje su rekli,
da su svi ljudi braća!
I odmah su tražili,
da budu najstariji.
(A ko ne sluša starije,
zna se šta mu sleduje!)
Pa zašto zidaju tu...
Vavilonsku kulu?!
Koga ili šta
žele da dostignu?!
Zašto smo im
i mi potrebni?!
Šta ćemo i mi
u tom naumu?!
Preporuke:
0
0
39
sreda, 16 decembar 2009 18:50
Dijasporac@ Slobodna Vojvodina...
Genocidna tvorevina Republika Srpska!,Genocidan si ti, izopačeno biće koje difamira mene,mog pokojnog oca učesnika NORA 1941,moju familiju koja je učestvovala u otađbinskom ratu,srpske ustaše su fantomi koje je sam đavo napravio,ti si SRBIN,ma nemoj, da nisi Franjin!
Gospodin Mandić,intelektualčina,čovek od digniteta,
gledao sam ga 1999. godine na HTV kad su počeli da bombarduju Srbiju,jedini u studiju čovek koji je energično bio protiv bombardovanja,hvala VELIKOM IGORU a molio bih moderatora da tipovima poput ovog
"Slobodna Vojvodina" ne dozvoljavate vređanje desetine hiljada ubijenih,ranjenih i obogaljenih Srba u RS!
Preporuke:
0
0
40
sreda, 16 decembar 2009 21:21
Pera Detlić
Opet smo dozvolili da nam tema članka "isklizne" i fokus diskusije odluta. Na kraju krajeva, moraju i provokatori od nečega da žive...
Da se vratimo na Igora Mandića. S njime možemo da se složimo ili ne složimo oko mnogih pitanja, ali on ipak spada u osobe čiji broj se verovatno meri samo jednom cifrom i čije mišljenje zavređuje pažnju - za razliku od nepreglednog okeana "intelektualnih" beskičmenjaka.
Preporuke:
0
0
41
sreda, 16 decembar 2009 21:51
NSPM web
Poštovani komentatori,
NSPM web redakcija priznaje svoj propust u objavljivanju komentara koji je sadržao konstrukciju "genocidna tvorevina" za Republiku Srpsku.
S druge strane, propust je i što smo dopustili da se ispituje nacionalna pripadnost komentatora koji je to napisao, kao i ocene da je on "izopačeno biće".
Ljubazno molim(o) sve komentatore da se vrate komentarisanju članka - u suprotnom njihovi komentari neće biti objavljivani.
pozdrav od
(super)moderatora
Preporuke:
0
0
42
sreda, 16 decembar 2009 22:35
Ana
Volim knjige Igora Mandica, duboko se suosecam sa njegovom licnom tragedijom, radujem se intervjuu ovog cudesnog Ninovog dopisnika iz Zagreba.
Mrzim sva glupa naknadna ucitavanja sta je pisac hteo da kaze pa u skladu sa tim necu izneti ni svoje. Raduje me sto postoji. Verujem u ljude, u nacionalizam nikad.
Preporuke:
0
0
43
nedelja, 20 decembar 2009 16:03
Ala
I.Mandic redak je slobodan mislilac u ovom delu sveta.Materijalnu gresku nacinio je poredeci genocidno-fasisticko ustastvo(NDH),zabelezneo u dokumentima UN, sa cetnistvom koje se mahom izrazilo kroz zvanicnu vojsku Kraljevine Jugoslavije.Naravno da je i tu bilo odmetnutih grupa i zlocina.
Slazem se s i sa citaocem NSPM-a koji navodi problem razlicitosti istocne i zapadne crkve,prozelitizam Kurije,nasilno pokrstavanje pravoslavnih u Hrvatskoj(koje traje) asto je kamen spoticanja u prevazilazenju sukoba i putu ka detantu.
Militantnost katolicke crkve ne moze da bude abolirana dokle god se Srbima ne vrate sva gradjanska prava,imovina,odstete ali i autonomna pokrajina Krajina(analogno Vojvodini ili KiM).
Po istim evropskim arsinima.
Preporuke:
0
0
44
nedelja, 27 decembar 2009 12:49
Nihad
Na pitanje: “Da li je Dobrica Ćosić srpski nacionalist?”, odgovara Igor Mandic:
“Ne, nije! On je branio svoj narod onako kako su to radili i svi drugi; kako su Hrvati branili svoj narod i Bošnjaci svoj. Jedina je razlika što postoje bolje ili zaglušnije retorike pa se njegovoj ličnosti u tom smislu pridavala veća pažnja... Po tome je on različit od drugih nacionalista.
Prednje je ocito ono latinsko contradictio in adjecto, tj. suprotnost po sebi, ali ako kaže I Go Man, “partijski sekretar” liberalnog, otvorenog, kriticki i polemicki beskompromis nog zurnalizma, onda nam nema nego vjerovati...
Kao poletarac “gutao” sam Mandica od “Vus-a” do “NIN-a“, “Duge“… i svuda gdje ga se moglo “nafatati“, a njegova “Gola masa” je evo završila samnom “prognana” u Englesku. Prema “idolima” mladosti uvjek smo nekritični. Pa i sam Mandić kaže kako je takav jedan za njega i njegovu mladost bio Dobrica Ćosić. Otuda biće I Go Man i u jeseni života istrajava u blagonaklonom i preferencijalnom tretmanu oca srpske “gedžovanštine sa kravatom“…
Svašta je jos lapidarno I Go Man u tom razgovoru “izfilosofirao“: od odbrane pušača i gadljivog pljuvanja po prezrenim nepušačima koji jamda napadoše i bezobzirno pogaziše ljudska prava onih prvih preko “ingenioznog” potezanja teorije ekonomske zavjere krupnog kapitala i multinacionalnih kompanija kao prauzroka raspada SFRJ (!!!) do “prosvjetiteljski osvješćujućeg” uvezivanja raspada Jugoslavije i nemogućnosti opstanka Bosne i Hercegovine (!!!), sve u najboljoj tradiciji najprljavijih nanosa Tuđmanovštine u Hrvata, a na završno pitanje novinara “Kakva je onda vrijednost života“, odgovara, briljantno:
“Hajde ne filosofiraj. Kako bilo, uvjek bi ponovio sebe. Uvjek bi se volio roditi isti.”
Pravo narod reče “Da se pamet na pazar iznosi, opet bi svako svoju izabrao.” Pa što onda nebih i ja svoju. Samo, sa ovom koju već imam, I Go Man mi nebi ponovo podvalio svoju.
Balkan?! Pazi da nije! Jedini ko se i u Evropi i na Balkanu još uvek bori protiv američkog fašizma jesu Srbi, dok su se svi drugi balkanski narodi, među prvima Hrvati, dobrovoljno stavili u službu američkog fašizma, zdušno mu pomažući. Kao što su zdušno pomagali i sve prethodne fašizme u HH veku. Igor Mandić, tipično hrvatski, pokušava da srpski slobodarski duh, tradicije i zasluge uopšti kao balkanske, samim tim da ih pripiše i Hrvatima. E pa neće moći, barem dok je nas koji čitamo dobre i istinite knjige, mislimo svojom glavom i pamtimo dalje od juče!
A i ono o slaganju srpskih i hrvatskih nacionalista neka okači mačku o rep! Ja jesam srpski nacionalista, ali me ni hrvatski nacionalisti ni hrvatski internacionalisti, kao ni bilo šta hrvatsko ič ne interesuje (osim teritorija koje su nam oteli i koje će kad-tad morati da vrate)!
Što se tiče neke buduće Jugobalkanije ili sličnog koncepta srpsko-hrvatskog zajedništva - sačuvaj nas Gospode Bože toga! Malo li je bilo dve Jugoslavije, koje su Srbe dovele na ivicu nestanka!
Nije mi jasno zašto je NSPM prenela ovaj sraman intervju, prepun zamena teza, poluistina i podmetanja?! Nije valjda da uredništvo simpatiše recikliranu jugo-hipijevštinu u verziji Igora Mandića? Veliko razočaranje ako je tako!
bravo, svaka čast za formulaciju
Znak zrelosti Srpskog i Hrvatskog naroda merice se njihovom medjusobnom saradnjom i postovanjem.
Ocigledno da nismo zrele nacije jer nismo stali ispred ogledala i dobro se pogledali i zamislili, Hrvati su to trebali da urade jos posle I svetskog rata.
Dva tako bliska naroda po mentalitetu, jeziku i poreklu po svim zakonima razuma i ljudskosti moraju imati najbolju mogucu saradnju i medjusobno postovanje.
Nadam se da ce buduce generacije odraditi svoj domaci zadatak za razliku od svojih predaka, koji su imali ozbiljne probleme u vidu pritisaka i siljenja od strane velikih sila, pa ta saradnja i postovajne nije bila plod istinskog i dubinskog dozivljaja naroda kako to jedino moze biti.
Slažu se dobro srpski i hrvatski nacionalisti, a slažu se i komunisti i socijalisti. Slažu se i umetnici i sportisti, slažu se i biznismeni i mnogi drugi.
Pitanje je samo ko će da plati to silno slaganje. Kako Igor objašnjava iskorenjivanje Srba iz Hrvatske? Fizički i kulturni i politički nestanak Srba iz Hrvatske.
Naravno da neće. Ipak, Mandić je jedan od preostalih malobrojnih svetionika.
Prvo, nikad više Jugoslavija. Kako se vidi iz naše trenutne situacije, Srbi teško kontrolišu i ovo malo teritorije i populacije, demografija -katastrofa, privreda - paraliza, društvo - razoreno. Još nam samo fali suživot sa Hrvatima!
Drugo, Hrvati i Srbi nisu isti narod. Bili bi isti da smo mi imali svoj Jasenovac gde bi industrijskim metodama tamanili one koji nisu kao mi...i pola veka nakon toga pravili se ludi kao da se to nije desilo...
I konačno, dosta mi je tih priča o bratstvu-jedinstvu, zajedničkim Uskrsima i Bajramima...85-ta je godina igra Zvezda košarku u Zagrebu, pola hale skandira "Cigani...Cigani". Pre ratova, pre Miloševića, pre bilo čega...Kao dete, osamdesetih godina, putovao sam kolima po Hrvatskoj, nije bila retkost da nam odbiju sipati gorivo kada vide novosadske tablice...I onda dođe Mandić da trtlja o suživotu a naši ga praznoglavci odmah uzmu hvaliti na sav glas...stvarno smo jadni kada nam Mandić predstavlja intelektualnu veličinu i primer poštenja.
- ...Kao pripovjedač, Dobrica Ćosić je razarač srpskih mitova i on je u Srbiji napravio ono što u Hrvatskoj nije napravio nitko. On je u svojem golemom proznom djelu razorio, uništio i obezličio četništvo kao jednu važnu snagu u srpskoj povijesti. Nijedan pripovjedač u Hrvatskoj to nije učinio s ustaštvom. Niti jedan. Ja sam se divio toj hrabrosti da se unutar vlastitog naroda destruiraju nacionalni mitovi
Zaista vrhunsko licemerje! Igor Mandić tobož prekoreva svoje sunarodnike zato što nisu sa ustaštvom učinili ono što je romanom Deobe Ćosić učinio sa četništvom. Time najpre izjednačava četništvo sa ustaštvom, kao da se radi o istom (''nacionalističkom'') zlu, iako su četnici bili jedina legitimna vojska u okupiranoj zemlji koja se borila protiv okupatora, dok su ustaše bile najverniji saradnici tog okupatora i neprevaziđeni zločinci u celokupnoj istoriji Balkana. Tobož hvaleći Ćosića, IM istovremeno afirmiše ''destruiranje nacionalnih mitova'' kao poželjan i napredan intelektualni trend, koji je za razliku od hrvatskih pisaca Ćosić demonstrirao Deobama ( te mu se zbog toga Igor Mandić navodno divi ). Međutim, svako ko je čitao Deobe zna da je reč o školskom primeru ideološkog i tendencioznog pisanja, gde su četnici prikazani kao maloumnici i psihopate koji terorišu običan narod, u čemu ih sprečavaju komunisti kao trezveni, napredni i vrlinski tipovi. Ali eto, Deobe su po Mandiću vredne samo zato što razaraju četništvo kao ''važnu snagu u srpskoj povijesti''.
Mandić nam indirektno sugeriše sledeće - pošto smo i mi Hrvati i vi Srbi u suštini jedne te iste bitange, hajde da zaboravimo sve i otpočnemo novu romansu, na temeljima neke nove jugo-utopije.
Problem sa Srbima je u tome što ih je bez obzira na sva prethodna iskustva uvek lako upecati na neki novi sentiš. Poput muža kome žena stalno nabija rogove, ali joj uvek polazi za rukom da ga ubedi kako ''voli samo njega''.
unapred zahvaljujem
ili dodati. Ne mozemo mu negirati ni znanje ni hrabrost, naravno ne i to
da je Hrvat. [To sto neki od nas ne razumeju da, ako nisu Srbi (a poreklom su), ne mogu biti “internacionalci” ni svojebitni, njihov i nas je ozbiljni problem.]
U vise napisa-komentara, zamerao sam nama-Srbima, pod vodjstvom
svih ujedinitelja, za stvaranje Jugoslavije, sa bracom-nebracom koja pro-
lise toliko krvi, cak i srpskih zena u Macvi (da ne govorimo o jos toliko
mesta i zrtava) ili odusevljeno ucesce u restauraciji pod novim ujedinite-ljem, posle Jasenovca i bezbroj stratista srpskog naroda, do krvavih do-
gadjaja 90-ih. Nisam nista od toga zaboravio, niti pomisljao o oprostaju.
Pokusavam da protumacim nase-srpske vodje i njihovo ucesce u svom
stradanju – posledicama “suzivota” celog XX veka. Ne prihvatam da su
bili glupi, pohlepni, slepi, …Zasto nam se desava sve ovo danas – posle
svih iskustava (da nas se otresu i braca – Crnogorci i Srbi kojima se na-
tura, a oni prihvataju novo ime-identitet)?
Kako se iz srpskog naroda stvaraju vodje, u toliko dugom kontinuitetu,
koji, na stetu svog naroda, pomazu drugima? Kako smo u Srbiji ostras-ceniji protiv Dobrice Cosica (i ne samo njega), nego van?
Jedino sto sebi, dajem kao objasnjenje, je sveukupno stanje srpskog (mog) naroda. Okupirani dvema, trima (ne zaboravljamni Veneciju, ni Francusku ) imperijama, rascepkani, iskorisceni, zavadjani, tesko da smo mogli stvoriti jedinstvenu nacionalnu svest, ni iznedriti bolje vodje
– ujedinitelje srpskog naroda. Nije te svesti bilo ni 1918, ni danas. Osvrnimo se na nas odnos (naroda i vodja nam) prema Srbima na celom, prostoru bivse “ujedinjene”, cak i na prostoru Srbije (koju neko jos naziva maticom, verujuci ili sa cinizmom). Srbi u Republici Srpskoj, bore se za goli opstanak, osvrcu sa prema Srbiji, nemocnoj i nesvesnoj. Srbi na ostalim prostorima-nacionalne manjine, jos su dalje od vere u opstanak.
S. Savic
A ne to što je gospodin Ćosić bio nekada komunista.
Taj isti gospodin Ćosić je intelektualna veličina kakva samo može ići na čast i obraz ovome narodu i(li) naciji.
Srpska periodika danas je preplavljena tekstovima hrvatskih ketmana...Dežulović, Jergović...ali ja znam šta su bubrezi a šta ostali organi))))
u srbiji vladaju nacionalisti????!!!!
na čemu si ti čoveče?
"Okupirani dvema, trima (ne zaboravljamni Veneciju, ni Francusku ) imperijama, rascepkani, iskorisceni, zavadjani, tesko da smo mogli stvoriti jedinstvenu nacionalnu svest, ni iznedriti bolje vodje"
pa kako su ih Hrvati, okupirani mnogo duže istim imperijama, iznedrili?
tipičan srpski alibi
naši preci su iznedrili itekakvu nacionalnu svest, ali ovo pokoljenje - vi, ja i ostali smo jad, i za to smo krivi mi sami a ne istorijske okolnosti..svi evropski narodi osim Nemaca su bili porobljeni bar tri veka, a Hrvati gotovo osam
A ne to što je gospodin Ćosić bio nekada komunista.
Taj isti gospodin Ćosić je intelektualna veličina kakva samo može ići na čast i obraz ovome narodu i(li) naciji.
Kad već govorite o ''vrednosti'' Ćosićevih Deoba, uporedite ih, na primer, sa Šolohovljevim Tihim Donom, pa će vam estetski kriterijumi namah postati izoštreniji. I Šolohov je bio komunista, kao i Ćosić, ali uporedite njegovo pisanje o ruskim belogardejcima sa Ćosićevim pisanjem o srpskim belogardejcima ( četnicima ). Nigde ideološkog navijanja, kamoli ''destruiranja nacionalnog mita'' kakvom se raduje Mandić. Iako poražena strana u građanskom ratu, belogardejci ( kozaci ) se prikazuju kao ljudska bića, Šolohov je pun divljenja za njihovo rodoljublje, junačke kodekse, prirodan način života, koji opisuje sa puno ljubavi i nadahnuća. Zato Tihi Don i predstavlja veliko delo i ruske i svetske književnosti, koje je nadživelo ideologiju i epohu, gde je tragizam građanskog rata u Rusiji prikazan sa šekspirovskim nabojem, u svim ljudskim dimenzijama.
A sa Ćosićem umesto nekoga poput Šolohova, mi Srbi smo na istu temu dobili samo Deobe - ''destruiranje nacionalnog mita'' mandićima na ushit. Delo kakvo će u nekoj budućoj Jugobalkaniji poslužiti kao uzor nekim budućim piscima mandićevsko-ćosićevsko-vidojkovićevskog kova da recimo nas, današnje nacionaliste, prikažu onako kako je Ćosić prikazao četnike - kao maloumnike i nitkove, nasuprot recimo drugosrbijancima, humanim i trezvenim borcima za ljudska prava i slobodu, koji su ove prve onemogućili u ''zlu'' i zahvaljujući kojima je ''Jugobalkanija'' zaživela kao nova srećna utopija.
I tako će, zahvaljujući srpskoj duhovnoj, kulturnoj i političkoj nezrelosti, jedna te ista laž uvek produžavati samu sebe, rađajući jedan te isti sistem vrednosti, jednu te istu ''umetnost'', jedno te isto licemerje i jedno te isto mrtvo more.
Da u Srbiji su na vlasti nacionalisti i kvazidemokrate! Ta vlast odbija da prizna realnost po pitanju Kosova, poklanja Naftnu industriju "Srbije" Rusima u ime nekog bratstva, neostaljinistu Putina smatraju saveznikom, gleda blagonaklono na separatisticke izjave Milorada Dodika, premijera jedne genocidne tvorevine... U sustini suprotstavlja se svakom pokusaju decentralizacije i denacifikacije Srbije! Sad su dali Vojvodini okrnjeni statut koji i u svom izvornom obliku nije predvidjao nista novo i misle da su mnogo velikodusni. Ali Vojvodina je svesna sebe!
veoma udaljena je od Srba i Hrvata, prostorno i vremenski. Da ne bih ponavljao celu argimentaciju, ukazujem na članak g-dina Srđe Trifkovića, ovde, na NSPM-u. Članak se zove (ako se dobro sećam!)
"Hristofobija u Kaliforniji i Srbiji". Sagovornik g-dina Trifkovića iz Kalifornije vrlo sažeto i pregnantno izlaže sve UZROKE SUKOBA IZMEĐU HRIŠĆANSKOG ISTOKA I HRIŠĆANSKOG ZAPADA. Svi ti uzroci mogu se svesti na jedan: ZAPAD JE ISKORISTIO
HRIŠĆANSTVO ZA SVOJ ISTORIJSKI USPON, A ZATIM GA JE ODBACIO, KAO I BOGA UOPŠTE! Čak je i Volter, veliki cinik i sumnjalo priznavao: "Da Boga nema,
trebalo bi ga izmisliti!" A moderni Zapadnjaci ne samo da odbacuju Boga, već i brane drugima njihovo pravo na veru u Boga! To je osnovno, a geneza modernog zapadnog bogoborstva krije se u drevnom sukobu oko filioque. Znači, Zapad ako želi svoj preporod i povratak harmoničnom suživotu sa ostalim civilizacijama,od kojih mu je najbliža civilizacija pravoslavnog hrišćanstva (Balkan i veći deo Evroazije: za značenje ovog pojma vidi npr. Kenedija), mora da se vrati konceptu petoglave crkve (Teodor Studita), ravnopravnosti vaseljenskog patrijarha i rimskog pape, kao i odustajanju od svih oblika prozelitizma, teističkih i ateističnih. Jednom rečju, da se vrati Bogu!
------
Ja bih, najpre, ceo ovaj tekst okarakterisao kao "AMORTIZACIJU" silne medijske & konkretne mržnje, tj. NIPODAŠTAVANjA, koju nam je ovih dana plasirala "tisućljetnja-povijesna"!
B92 nam je juče priuštio izvorne stavove zvanične Hrvatske, preko nekog lika iz njihove ambasade, koja nas i dalje mazi po pametnim glavicama, dok nam mirno sprema guju iz potaje...
Kako Mandić komentariše Mesićev "oproštajni sastanak" (sa svim drugim balkanskim srbomrzima) za koji dan, na SRPSKI Božić... u arhibitnom Prizrenu????
Nikako. To je van domašaja hedonizma šnicli iz "Kluba" i kuvara iz Dubrovnika (ako nije umro dosada?).
Ipak, Igor Mandić je DOBAR Hrvat! Svaka mu čast.
Možete li da nam otkrijete šta ste po nacionalnosti? Srbin, Mađar, Hrvat ili nešto četvrto? Nadam se da ste dovoljno hrabar i slobodan čovek da o tome otvoreno pričate.
Srbin sam, ali ne i Srbijanac! Ali pre svega sam Vojvodjanin! A Srbija Vojvodinu nikad nece prihvatiti takvu kakva je, za nju je ona jednostavno severna Srbija i rudnik iz koga treba izvuci sto vise! A zbog cega je toliko bitno sta sam po nacionalnosti?
neko kome mogu ovakve fraze i gluposti da se sipaju u glavu, nema nacionalnost, tj. da se izrazim po njihovom - on je građanin sveta...nacionalnost podrazumeva elementarno poznavanje osnovnih stvari..
uostalom, na osnovu patologije mogu da se kladim da je Srbin, ovakve gluposti Mađar nema šanse da popije
Vidim da je Ćosić jedan od najvećih pisaca 20 veka(srpskih,jugoslovenskih,samim tim i evrposkih pa i svetskih) i da ovo naknadno pljuvanje po njemu od strane svih više govori o njima nego o njemu.
A i mislim da ste preterali, nije ih baš kao ljudoždere opisivao, a poenta tragedije ovog naroda koja se iznova i iznova ponavlja je ona srž koja je najvrednija i (nažalost) najaktuelnija...A sad,ako Vi mrzite komuniste,nemojte da Vam to utiče na percepciju baš svega.
Iskreno mi Vas je žao.
Pa eto, hteo sam da se stoprocentno uverim da li je zaista moguće da neko ko je Srbin, gaji stavove poput vaših - o Vojvodini ''slobodnoj'' od onih s kojima govori istim jezikom, deli istu veru, poreklo, istorijsko pamćenje. Da ste Mađar ili Hrvat, vaše stavove o ''slobodnoj Vojvodini'' bih na neki način razumeo, iako bih im se, naravno, odlučno suprotstavio, ali ovako ne mogu da kažem ništa drugo osim da sam najiskrenije zgrožen.
Da li vi imate makar elementarna znanja o istoriji prostora na kome živite? Znate li bilo šta o stradanjima vojvođanskih Srba pod viševekovnom austrougarskom okupacijom? Znate li šta su generacije pre vas sve istrpele da bi sačuvale pravoslavnu veru, jezik, ćirilično pismo i druge vrednosti srpskog identiteta? Znače li vam nešto imena poput Save Tekelije, Svetozara Miletića, Jaše Tomića, Zmaja, Sterije? Znate li koliko je srpskih glava i sa jedne i sa druge strane Save i Dunava palo, dok je Vojvodina zaista postala slobodna, ušavši 1918. u sastav Srbije?
I vi ste sada toliko uobraženi da ćete sve te napore i stradanja prethodnih generacija jednostavno izbrisati gumicom, sebe proglasiti ''Vojvođaninom'' a nas ''Srbijancima''?! Samo zato što među nama teku Dunav i Sava i kao da su u pitanju dve različite nacije?! Ne znam čime se pred sobom pravdate, ali budite sigurni da činite veliki i neoprostiv greh - i pred Bogom i pred sunarodnicima, i pred precima i pred potomcima! Pogotovo što se odričete svojih sunarodnika, nacionalnosti i otadžbine u trenucima najtežim po njih. Za trideset europskih srebrnjaka.
Želim da iskažem najoštrije protivljenje selektivnoj uređivačkoj politici i sistemu dvostrukih standarda. Da li po Vama u "nepristojan rečnik" spadaju kvalifikacije poput "neostaljinista Putin" i "genocidna tvorevina" koje je izrekao jedan od necenzurisanih komentatora? Ja sam zarad poređenja nekog sa Iznogudom bio cenzurisan. Molim da komentar objavite u potpunosti ili ga nemojte uopšte postaviti.
@hranitelji mozgojeda
Koliko god se neko upinjao da sebe predstavi kao ličnost "evropejskih" stremljenja, na kraju se svede na negaciju samog sebe. Šta to znači "Srbijanac"? Ima li negde Hrvatijanaca, Bosnijanaca, Crnogorijanaca i Šiptarijanaca? Šta to nekom znači "ja sam Srbin"? Srpstvo se ne meri crvenim krvnim zrncima.
pred "zlim hordama" iz "Evroazije" i "Istazije"! Jer, ako niste znali, danas je 1984 GODINA! Zato su
"poželjne" sve žrtve na "svetlom putu" i ništa nije sveto pred "svetinjom" "Moloha, Goga i Magoga"! VAVILONSKA KURVA PONOVO JAŠE! A za njom trčkaraju njeni MALI POMOĆNICI! Jasno Vam je koji!
PS. za kraj dajem jedno moje stihoklepanije
VAVILONSKA KULA
Rekli su da Boga nema!
(Neki su se ispravili:
"Možda ga i ima,
ali je svejedno!")
Dalje su rekli,
da su svi ljudi braća!
I odmah su tražili,
da budu najstariji.
(A ko ne sluša starije,
zna se šta mu sleduje!)
Pa zašto zidaju tu...
Vavilonsku kulu?!
Koga ili šta
žele da dostignu?!
Zašto smo im
i mi potrebni?!
Šta ćemo i mi
u tom naumu?!
Gospodin Mandić,intelektualčina,čovek od digniteta,
gledao sam ga 1999. godine na HTV kad su počeli da bombarduju Srbiju,jedini u studiju čovek koji je energično bio protiv bombardovanja,hvala VELIKOM IGORU a molio bih moderatora da tipovima poput ovog
"Slobodna Vojvodina" ne dozvoljavate vređanje desetine hiljada ubijenih,ranjenih i obogaljenih Srba u RS!
Da se vratimo na Igora Mandića. S njime možemo da se složimo ili ne složimo oko mnogih pitanja, ali on ipak spada u osobe čiji broj se verovatno meri samo jednom cifrom i čije mišljenje zavređuje pažnju - za razliku od nepreglednog okeana "intelektualnih" beskičmenjaka.
NSPM web redakcija priznaje svoj propust u objavljivanju komentara koji je sadržao konstrukciju "genocidna tvorevina" za Republiku Srpsku.
S druge strane, propust je i što smo dopustili da se ispituje nacionalna pripadnost komentatora koji je to napisao, kao i ocene da je on "izopačeno biće".
Ljubazno molim(o) sve komentatore da se vrate komentarisanju članka - u suprotnom njihovi komentari neće biti objavljivani.
pozdrav od
(super)moderatora
Mrzim sva glupa naknadna ucitavanja sta je pisac hteo da kaze pa u skladu sa tim necu izneti ni svoje. Raduje me sto postoji. Verujem u ljude, u nacionalizam nikad.
Slazem se s i sa citaocem NSPM-a koji navodi problem razlicitosti istocne i zapadne crkve,prozelitizam Kurije,nasilno pokrstavanje pravoslavnih u Hrvatskoj(koje traje) asto je kamen spoticanja u prevazilazenju sukoba i putu ka detantu.
Militantnost katolicke crkve ne moze da bude abolirana dokle god se Srbima ne vrate sva gradjanska prava,imovina,odstete ali i autonomna pokrajina Krajina(analogno Vojvodini ili KiM).
Po istim evropskim arsinima.
“Ne, nije! On je branio svoj narod onako kako su to radili i svi drugi; kako su Hrvati branili svoj narod i Bošnjaci svoj. Jedina je razlika što postoje bolje ili zaglušnije retorike pa se njegovoj ličnosti u tom smislu pridavala veća pažnja... Po tome je on različit od drugih nacionalista.
Prednje je ocito ono latinsko contradictio in adjecto, tj. suprotnost po sebi, ali ako kaže I Go Man, “partijski sekretar” liberalnog, otvorenog, kriticki i polemicki beskompromis nog zurnalizma, onda nam nema nego vjerovati...
Kao poletarac “gutao” sam Mandica od “Vus-a” do “NIN-a“, “Duge“… i svuda gdje ga se moglo “nafatati“, a njegova “Gola masa” je evo završila samnom “prognana” u Englesku. Prema “idolima” mladosti uvjek smo nekritični. Pa i sam Mandić kaže kako je takav jedan za njega i njegovu mladost bio Dobrica Ćosić. Otuda biće I Go Man i u jeseni života istrajava u blagonaklonom i preferencijalnom tretmanu oca srpske “gedžovanštine sa kravatom“…
Svašta je jos lapidarno I Go Man u tom razgovoru “izfilosofirao“: od odbrane pušača i gadljivog pljuvanja po prezrenim nepušačima koji jamda napadoše i bezobzirno pogaziše ljudska prava onih prvih preko “ingenioznog” potezanja teorije ekonomske zavjere krupnog kapitala i multinacionalnih kompanija kao prauzroka raspada SFRJ (!!!) do “prosvjetiteljski osvješćujućeg” uvezivanja raspada Jugoslavije i nemogućnosti opstanka Bosne i Hercegovine (!!!), sve u najboljoj tradiciji najprljavijih nanosa Tuđmanovštine u Hrvata, a na završno pitanje novinara “Kakva je onda vrijednost života“, odgovara, briljantno:
“Hajde ne filosofiraj. Kako bilo, uvjek bi ponovio sebe. Uvjek bi se volio roditi isti.”
Pravo narod reče “Da se pamet na pazar iznosi, opet bi svako svoju izabrao.” Pa što onda nebih i ja svoju. Samo, sa ovom koju već imam, I Go Man mi nebi ponovo podvalio svoju.