понедељак, 29. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Како се (анти)фашисти с наших дворова скривају иза фашисте из наших сокака?

Kоментари (23) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 21 децембар 2009 04:26
M.
Треба да се нагласи да су анархосиндикалисти и анархисти по политичком опредељењу левичари тј екстремни левичари. Треба то да се зна.
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 21 децембар 2009 06:34
Fasizam = "demokratija"?
Dakle, STA JE FASIZAM (pitanje kojim pocinje i ovaj ogled)? Umesto odgovora, postavio bih novo pitanje: STA JE DEMOKRATIJA (jer, demokrate se bore protiv fasista)? Mozda ne i najpoznatija, ali svakako "najtacnija" definicija glasi: Demokratija je sve sto je u interesu Amerike! Dakle, bacanje atomske bombe na civile, vodjenje mnogobrojnih ratova, bacanje napalma na civile, mucenje zatvorenika, i to sve je - pogadjate, demokratija! Jer je, toboze, u njenoj funkciji! A sta je onda fasizam? Isto to, samo malo drugacije. Fasizam je sve sto je u interesu Amerike da proglasi fasizmom! Borba za svoju zemlju, borba za prezivljenje, protesti protiv mucenja, protiv terora - i to je "fasizam"!? Ovdasnji samozvani "antifasisti" proglasavaju fasizmom svaku akciju koja se protivi interesu njihovih americkih poslodavaca, a podrzavaju svaku, i najmilitantniju akciju koja se je protiv interesa Srbije! Placeni su za to, treba da zarade novac! Fasizam, definisan po meri americkih "demokrata", oni vide u svakom srpskom pokusaju da se prezivi, da se sacuvaju teritorije i identitet. Posebna prica su metode i ponasanje tih "antifasista"! Jer, one nekadasnje su krasile ideje, i odanost idejama, za koje su bili spremni da umru! Ove sadasnje, samozvane, "krasi" neverovatan cinizam, spremnost da sve urade za saku dolara, da uniste svakog ko im stoji na putu i ko se opire ideji unistenja Srbije! Pa vi sami prosudite - ako u Srbiji ma fasizma, ko su njegovi akteri! Da zavrsim: u srpskom politickom cirkusu imate one koji su placeni da igraju ulogu "demokrata" (u to ime zabranjuju sve sto stignu) i one koji su placeni da igraju ulogu "antifasista" (u tu svrhu obnavljaju sami deo repertoara jurisnika iz minhenskih pivnica).
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 21 децембар 2009 09:23
Владимир Челекетић - Замбија
Ја заиста нисам стручњак за друштвена питања али ћу се ипак усудити да нешто прокоментаришем.
1. Неважно је како се систем зове, битно је како ради.
2. Ниједан практичан систем који се реализује у реалном простору и времену не може се правити буквалном применом теоријских претпоставки и у његовом стварању увек се мора "баратати" коначно великим, практично мерљивим параметрима. У друштвеном систему то значи да не можемо говорити о "универзалним" вредностима већ о систему вредности који може важити за коначан број људи на коначном парчету земље.
Једна је ствар имати принцип "социјалне правде", а друга је ствар масовно отимати људима имовину и давати је онима који не знају шта са њом да раде што неминовно води до слома економије. Један је ставр имати принцип "слободне трговине", а друга је ствар применити тај принцип тако да буквално неколико људи постају власници целе државе. Једна је ствар имати принцип да сваки појединац треба да буде равноправан пред законом, а друга је ствар непрестано уништавати сваку националну препознатљивост већине у име заштите "права мањина".
Дакле, то што данашњи владајући другови себе називају "демократама" ништа не мења чињеницу да они исто тако стварају један тоталитаран систем који је у основи ужасно нефлексибилан, скројен искључиво по мери привилеговане већине и угроженој већини не оставља никакав избор осим револуције.
Само када би творци друштвених система једном схватили: НЕЋЕТЕ направити идеалан систем. Никада људи неће бити "равноправни", никада нећете имати апсолутну "правду", ни "социјалну" нити било коју другу и никада ствари неће радити 100% онако како сте их замислили.
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 21 децембар 2009 09:48
Samo ih posmatram!
Evo definicije fašizma. Fašisti su oni za koje antifašisti kažu da su fašisti.
Ko su onda antifašisti? Antifašisti su oni koji su stradali od fašista. Porto su oni uglavnom izumrli, onda nastupaju rezervni antifašisti.
Njih ima više kategorija.
1. Folksdojčeri koji su služili Hitlera su pod svaku cenu hteli da odu iz Jugoslavije i Vojvodine. Otišli su u Nemačku. Nemačka razorena u haosu, bili su u nekim kampovima. Zatim odlaze u Kanadu. Tu teško rade, Ne smeju da aktiviraju kapital, koji su dobili od znate već koga. U Jugoslaviji imaju rođake koji su imali srpska prezimena, ili udati za Srbe. Nakon pada berlinskog zida aktiviraju nacističke pare i osnažuju te rođake da dođu na vlast i oko vlasti u Srbiji i naročito Vojvodini. E ti su glavni antifašisti.
2. Posle poraza antifašizma trebalo je one koji su bili na strani fašizma, sa izuzetkom Srba odobrovoljiti da uđu u sistem ondašnjih vlasti. Pogotovo što su bili iz krajeva gde su svi bili ili u ustašama ili Handžar diviziji ili balisti. Oni su po ključu promovisani u antifašiste, iako antifašističke borbe nisu ni videli. Na Kosmetu je to bila čuvena skcija "čuvajmo kadrove". Tu su dojučerašnji balisti pretvarani, naravno posle rata u antifašiste. E danas su oni glavni "antifašisti". Kome oni nakače da je fašista taj će se provesti ko bos po trnju. Gle čuda, fašistički sinovi i kćeri, proglašavaju sinove i kćeri fašističkih žrtava, fašistima.
Na primer Alija Izetbegović je bio fašista, izvan svake sumnje. Otac Ratka Mladića antifašista. Poginuo kao partizan. Pogledajte poziciju u štampi koju ima Bakir Izetvbegović, a sa druge strane kako se tretira Ratko blu eyes, zbog plavih očiju ga proglašavaju da je rasista sa "arijevskih pozicija". Ko ima plave oči taj je po tumačenju handžar divizije fašista.
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 21 децембар 2009 11:03
Милорад Станојловић
На начин, како је монопол уништио либерални капитализам и слободни свет, тако је и спрдња са антифашизмом поништила жртве.
Прескочићу Јесеновац, а Голдберга оставити аутору.
Има безначајно мало критичких осврта на сам антифашистички покрет у Европи. Али, то ништа не смета да се лепе етикете са дозом самозадовољног цинизма. Тако се упорно говори како је антифашизам заслужан што је у том рату страдало – СВЕГА - 6 милиона Јевреја. Заиста, велики успех?! Јер, шта је за Јевреје 6 милиона... Ситница једна. А да није било антифашиста? Страдали би још и више. Ваљда тако вреднује ова мудрост...
Да ли је та борба могла бити ефикаснија и ко је крив због тога? То за жртве више није важно, али за нас јесте. Одговори на та питања траже преиспитивање оног «свега постојећег».
Нама треба одоговор на питање, зашто се данас скрива борба за поштовање устава, зашто војска треба да брани устав, зашто се поништава вишепартијски систем и изврће руглу демократски парламент, зашто је либерални капитализам постао псовка, зашто не можемо да нађемо слободни свет, где је отишла приватна својина, да ли је грех украсти друштвену својину, ко је мериторни морални арбитар у друштву, макар и без трунке власти, зашто се упорно реформишу мртва начела АВНОЈ-а када имамо национални демократски програм о коме се сложило 90% гласача уочи другог рата и 1944. године?
Зашто? Зашто?... Зато што су ово непријатна питања по интересе и џеп српске републиканске елите.
Лако је заступати антифашистичке идеје данас, а задржати имовину Јевреја Србије у свом џепу, користити је и бити због тога још и позитивац.
Треба забранити свакоме да се зове антифашистом, док најпре не врати имовину Јеврејима Србије, коју су узели, опљачкали фашисти и српски републиканци. Ови други ваљано и несметано уживају у њој и дан данас, без ограничења моћи.
Неморал је постао опасније оружје по друштво од сваке сабље и пушке.
С поштовањем и уважавањем,
РАВНОГОРСКИ ПОКРЕТ ДМ, Београд, Милорад Станојловић, генерални секретар.
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 21 децембар 2009 11:22
thinking maize
Теоретска основа данашњим "антифашистичким" напорима "наших" "другосрбијанаца" постављена је још 1971 излажењем "Философије паланке" Радомира Константиновића. У том, прилично нечитљивом и (помало) досадном делу, писац је настојао да повеже
поетику Момчила Настасијевића и ипак минорни покрет
Димитрија Љотића "Збор". Јер, да подсетим, Момчило Настасијевић је умро 1938, а Димитрије Љотић је до шансе да своје идеолошке поставке "преточи у дело" дошао тек 1941! Тиме основна премиса "Философије паланке" губи смисао! А то се лако да доказати и прилично неспретним повезивањем Вагнерове музике (Рихард Вагнер је умро 1883 г.!) и нацизма (настао раних 20-тих година 20-тог века!)! Значи, ради се о
замени теза, ради постизања политичког циља! А циљ је овековечити сопствену владавину! Да подсетим, неки коментатори који симпатишу "другосрбијанску"
"ствар" (нпр. новинар Милош Васић) отворено су спекулисали "шта би било да је Зоран поживео". Не узимајући у обзир дегутантност промишљања активности мртвог човека, трагично погинулог, занимљиво је подсетити се фраза типа: "да је Зоран био жив, владали би бар 20 година"! Од тако замишљеног циља, који не узима у обзир реални српски народ и реалне грађане Србије, прешло се у његову реализацију блаћењем свакога који критички промишља "концепт" "Европа нема алтернативе"! Ко су ти људи, који не само што тако замишљају будућност Срба и Србије, већ и не
бирају средства да то остваре?! Овде, на НСПМ-овом сајту више пута је разматран профил тих људи. Не бих се понављао, нити "уживао" у "идењу у ситна цревца" гледе њиховог "имена и дела", пошто су то многи овде знатно боље урадили. Питање је како све те анализе преточити у политички јасан и једноставан одговор на те провокације! Јер, знате, против лажи се може само кристално чистом и једноставном истином! Што је краћа и јаснија, то боље! Зато, не: "ШТЕДЕ НА ИСТИНИ", већ "ЛАЖУ" и не "ШТЕДЕ НА (ТУЂОЈ) ИМОВИНИ", већ "КРАДУ"!
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 21 децембар 2009 12:55
Врт из српског, поносног Торонта
Да Србије није лажна држава овај текст би имао смисла.Теорија о поробљавању ”демонкратије” постоји одавно но задњих 50 година ушли су у фазу примене.Ова лажна власт мора да убрза процес јер је Милошевић успео да поремети континуитет демонизације демонкратије, и опет су Срби дали шансу Путину да исту заустави у Русији. Запад је уложио много више пара него што су мислили у растурању Србије тако да је казна суровије него 100 за једног.
Тадић је климав,не због опозиције него због неких приватних разлога.Раде сада на СПЦ..Плаше се ИНАТА ,посебно који би се пробудио у Републици Српској.Ово је ,2010 та година, прилика за све савесне Србе да покажу колико смо демократе и омогућимо, својим гласовима, чисту,већинску победу на следећим изборима.
Не обраћајте пажњу на аналитичаре и маркетинг...Није више важно ко је у опозицији..колико је важно да осовина око Дс а не победи.Мање више, после убедљиве победе ”опозиције”,остаје пут ка Европи и остале глупости али морамо себи да вратимо достојанство.
То је минимуг што дугујемо себи.
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 21 децембар 2009 12:56
паја патак
“...Као да је фашизам копиле непознатог порекла а не законито дете западне демократије, којој је тридесетих година XX века требао неко јак и озбиљан ко би социјализму и комунистима показао зубе…” Уживам благодат и предност потпуног непознавања дела и мисли цитираних философа (а – како би, и зашто би један патак о томе и морао нешто да зна?). Што је нагоре и најсрамније – немам чак ни најмање интересовање, а ни порив да се бацим на проучавање њихових дела. Па ипак, нека ми аутор дозволи да га, овако наиван, упитам: ако је фашизам (whatever it may be) законито дете западне демократије – шта су, онда, у тој класификацији социјализам и комунизам? Схватио сам, током обавезног школовања у пачјој школи, да су комунисти сматрали да су социјалисти копилад и агенти капитализма – али то им није сметало да радни народ под својом влашћу уз помоћ кнута убеђују да треба из све снаге радити на изградњи социјализма ?! Напуштам ову контрадикцију (превазилази моје умне способности). Да се вратим на питање – а шта су онда комунисти? О томе нам је аутор остао дужан одговора, јер комунисти/бољшевици су одувек били главни антифашисти (изузев у времену [Стаљин]Молотов-[Хитлер]Рибентроповог пакта). Знам да су за себе прогласили да су “људи посебног кова“ – али, ипак – чија су они копилад/законита деца? Ко их је “сковао“? Колико су добра човечанству донели Лењин/Стаљин/Мао/Пол Пот.... и њихови следбеници – и да ли им је требало “показати зубе“? А, што се савремених “антифашиста Друге Србије“ тиче – мени (овако примитивном) изгледа да су они највећим делом законита деца комуниста (биолошка, или бар духовна), а међу њима се још увек нађу и понеке буквалне комунистичке деде и бабе, од којих је једна нарочито истакнута и њихов идеолог и инспиратор, али ми је толико антипатична да ни име нећу да јој помињем.
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 21 децембар 2009 13:59
thinking maize
Цењени Паја Патак, има их две! То су, именом и презименом ЛАТИНКА (sic!) ПЕРОВИЋ и ЗАГОРКА ГОЛУБОВИЋ! ТЕК ДА СЕ ЗНА! Г-ђа Перовић је била
истакнути комунистички руководилац Србије, крајем 60-тих и почетком 70-тих година, док је г-ђа Зага Голубовић била једна од "професора" на
ЦРВЕНОМ УНИВЕРЗИТЕТУ "КАРЛ МАРКС" 1968 г.
! За такве "корифеје" и Броз је био хуманиста! Бар је човек био махер!
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 21 децембар 2009 14:43
Јовиша Видић
Ко су антифашисти? Господин Станојловић исправно примећује о антифашистима разбашкареним на туђој имовини. Када су Србију антифашисти "ослободили"
од слободе а Србе бриге о имовини, у исто време су освојили ексклузивно право на антифашизам. Више се не поставља питање ко су они, већ где су они? Они су у "ослобођеним" становима и кућама диљем земље Србијице и пишу о разним измима. Посебно пишу о српском национализму, клерикаризму, примитивизму и фашизму. Јовиша Видић од Рудина.
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 21 децембар 2009 15:12
Petar Ignja
Pozdravljam g. Reljića, znam ga iz starog Nina. Zašto danas ne piše u novom? Baš me čudi.
Radomir Konstantinović svoju knjigu, u prvom izdanju "Trećeg programa Radio Beograda", naslovio je "Filozofija palanke". Zašto ljudi uporno koriste reč "filosofija", kad je ni Grci tako ne izgovaraju. To grčko "s" najbolje je objasnio Felini, u "Amarkordu" (scena na času grčkog jezika). Zašto onda ne i krisa, nego kriza?
Slažem se da je teško dati tačnu definiciju fašizma, što je davno napisao i dr Andrej Mitrović, kad je upozorio sve nas da se nemački, talijanski i španski fašizam (dodao bih i japanski), razlikuju. Neko je fašizam tumačio kao psihološku pojavu, kao ludilo raznih vođa, neko kao ekonomski hegemonizam, a Erih From misli da ni jedni ni drugi nisu potpuno u pravu, jer je fašizam sve to zajedno. Meni se čini da je u osnovi postojala šozofrena ideja da jedna "nadnacija" zavlada svetom, u svim oblastima čovekovog života, poništi druge države i nacije i sve ljude natera da jednog dana govore jezikom Zigfrida. Ispostavilo se da se to vojnom silom nije moglo učiniti. A onda se desio neviđeni paradoks: država koja je, pored Sovjetskog Saveza, učinila najviše da fašizam padne, kako su godine prolazile, sprovodila je svoju doktrinu vladanja svetom novim sredstvima: ekonomskim, tehnološkim, ideološkim, jezičkim... Hiperprofit, koji su sticali izvozeći proizvodnju u zemlje jeftine radne snage, vratio je na istorijsku scenu kapitalistički neoliberalizam, ali time su odsekli granu na kojoj su čvrsto sedeli i zemlja Div doževela je ekonomski krah. To je dobro! Četvrtina zaposlenih ostala je za par meseci bez posla. Neoliberalni kapitalizam je mrtav, kažu i Edgar Moren i Sarkozi, jer se i Francuzima verovatno ogadio engleski jezik, kojim bi i afrički papagaji morali da govore. Umeli su Jenkiji da pribegnu i vojnoj sili, i te kako. Navešću samo Vijetnam. Nemoćan da pouzdano kažem ko je fašista danas (nisam Erih From), slutim samo da mu glavni grad nije ovde.
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 21 децембар 2009 16:38
Danski Srbin
Gospodine Reljicu ,Vi ste vrlo hrabar covek kad ste ovako dokumentovano napisali ono sto mnogo,mislecih,ljudi ima u glavi i ne sme javno da ovako komentarise. Kao sto rekoste :"pojam fasizam nema definiciju" i niko nije ni pokusao da je formira.Pojam je ostavljen u nedefinisanom stanju,bez opsteg poznavanja geneze i sadrzine, sa objasnjenjem otprilike :"to je to sto je najgore i tesko onom koga mi u to uvrstimo".Mi koji smo doziveli Drugi sv.rat, secamo se koja je sve nedela taj nemacki fasizam(valjda nacizam)kod nas pocinio ,mi u nasoj svesti to dozivljavamo kao FASISTICKI ZLOCINI. Kako zvati americke zlocine u npr.Vijetnamu ,mozda zlocini u cilju demokratizacije Vijetnama.Sta sa Francuskim zlocinima u Alziru ? O sadasnjim ratovima da ne pricamo, tu sumnje nema da je to nesto sto bi se moglo zvati avanziranim fasizmom. Jedna od osnova Hitlerovog poretka je :"RAD,RED I MIR".Sta mi sada imamo :" NERAD,NERED I HAOS".Komunizam ,na drugoj strani ,je isto sto i fasizam (tog vremena i jedan i drugi).Oni su dva pravca "socijalizma"ka o dva brata.Zato su se i toliko mrzeli.
Reci su kao i krpe ,upotrebom se izlizu.Ako bi strucno i odgovorno definisali pojam FASIZAM DANAS , kako bi se onda objasnilo sve ovo sto se sada desava ,a da tome ne moramo dodati epitet FASIZAM.
Negde krajem cedrdesetih, u mom gradu u Srbiji, jednom mladicu ,iz novokomponovane komunisticko-radnicke familije , govorili smo da je antifasista ,nasta se on vrlo vredjao...
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 21 децембар 2009 19:30
Право стање ствари: пример први
Сви знамо да је писмо телевизије Б92 латиница, без изузетка - сем кад се изузеци користе да сe избор ћирилице поистовети с назадним, простачким, сељачким, националистичким, српским ...
Дакле - латиница, супротно 10-вековном језичком и културном идентитету и трајању, упркос томе што је латиница дошла с идеологијом и пројектом касније пропалог југословенства и НАТУРАНА од стране комунистичких власти током пола века, упркос чињеници што и даље, упркос свему томе, већина грађана Србије пише претежно ћирилицом. (занимљиво је да се у Србији избегава свако истраживање ове области, као да се неко плаши сазнања правог стања, истине; до тачних података би се могло доћи уврштењем само једног питања на следећем пописту становништва, 2011. године, али, истина не иде некоме у прилог)
Дакле, да се придржава ДЕМОКРАТСКОГ принципа, ова телевизија би користила у програму и ћирилицу, и то претежно, поштујући језик и културу грађана којима се обраћа..
Али, не користи је, дакле - ИГНОРИШЕ културни и језички идентитет грађана којима се обраћа (а није регистрована за неку посебну заједницу, рецимо, хрватску, или неку посебну мисију), НЕ ПОШТУЈЕ Устав Србије, ИГНОРИШЕ правила РРА И РАТЕЛ-а, ДИСКРИМИНИШЕ потребе грађана да гледају телевизију на свом језику и писму, и њихово право да медији поштују језик, културу, права и законе, НЕТОЛЕРАНТНА је према њима и главном (у ствари, једином) писму њиховог језика ... А, као - промовише демократију, толеранцију, поштовање закона, правила, и права грађана.
Зашто сам изабрао ову телевизију као пример, а не неку другу? Па, зато што нам ову телевизију натурају као предводника у области демократије, толеранције и разних права, и што она узима себи за право да нас подучава и да нам суди на основу тога.
Дакле, у којој је мисији ова ТВ?
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 21 децембар 2009 20:44
Ala
Odlican tekst,odlicnog novinara!Tuzno je sto i ugledni P.Ignja i mnogi drugi mogu da pisu samo na NSPM-u.
U medijskom mraku Srbije svetle samo NSPM,Pecat...
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 21 децембар 2009 23:04
Стева Надрљански
Појам фашизма је модерни Malleus maleficarum.
Препоруке:
0
0
16 уторак, 22 децембар 2009 02:34
У пролазу
Загорка Голубовић и Латинка Перовић данас сз на дијаметрално супротним позицијама. Не знам одакле вам то да су исте.
Препоруке:
0
0
17 уторак, 22 децембар 2009 10:02
Senka
Stavljati u istu ravan pojmove fasista i jeretik je jos jedan pokazatelj koliko se danas u svetu radi na sminkanju istorije. Ova dva pojma nemaju niti ce ikada imati istu tezinu a njihovo izjednacavanje u bilo kom kontekstu je ili posledica neukosti (u sta ne verujem) ili tendeciozno prikrivanje zla. Jeretici su kroz istoriju bili proganjani i masovno ubijani jer nisu bili pravoverni.Stavljanjem pojma fasista u istu ravan vremenom dolazimo do toga da su i oni proganjani/omrazeni/diskriminisani/inkriminisani zbog svojih ubedjenja a ne zbog zlocina koje su cinili inspiratori fasizma i fasisti.
Препоруке:
0
0
18 уторак, 22 децембар 2009 15:14
Стева Надрљански
Поштована Сенка, бојим се да нисте разумели основну мисао г. Рељића, а то је, између осталог, теза о испражњености појмова, тј. о њиховом самовољном испуњавању овим или оним садржајем. Реч "Фашиста", онако како је употребљавају савремени самопроглашени антифашисти, данас нема своје мање-више доказано историјско значење: она служи као идеолошка етикета, боље рећи пресуда политичком, културном, итд. непријатељу. Реч историјски има толику тежину да онога кога њоме ударимо аутоматски брише из човечанства; парадоксално, таква употреба учинила ју је толико лаганом - бесмисленом - да се њоме више не може оборити ни врабац.
Дакле, ради се о покушају стварања таквог идеолошког контекста у којем ће и сама оптужба за "фашизам" (без обзира да ли га реално има или нема) значити истовремено и изопштење: као што је некад било готово немогуће одбранити се од оптужбе за вештичарење, по овом пројекту једнако је немогуће одбранити се од оптужбе за фашизам. У том смислу "фашизам" је јерес: кад гореописани "антифашизам" постане владајућа идеологија, "фашиста" је екскомунициран - он губи своје реално постојање за такво друштво, што значи да је изван закона. А кад је изван закона, зна се шта може да му следује.
Појмови, дакле, не значе у том контексту у суштини више ништа: они су само пароле и оружја за обрачунавање.
Што се мене тиче, ја сам школски пример таквог једног "фашисте", а чини ми се и пар милиончића становника ове земље.
Препоруке:
0
0
19 уторак, 22 децембар 2009 17:03
Благоје Јововић
"Фашизам" је постао паролом под којом се обрачунава са неистомишљеницима, били они ДСС, Образ, НСПМ, или неко трећи. Стварно су досадили и богу и људима с тим, не знам ко се још осврће на такве квалификације.

За Стеву Надрљанског:

Хвала пуно за опаску о Malleus Melaficarum. Након тога, заиста више нема шта да се дода на ову тему.
Препоруке:
0
0
20 уторак, 22 децембар 2009 17:52
Senka
Postovani g-dine Nadrljanski,

Ne radi se ovde o nerazumevanju samog teksta, kao i kritike na isti, vec je problematika na koju ukazujem sire prirode i odnosi se na citirani deo s pocetka teksta. Na poentu koju daje ovaj tekst nemam nikakvih primedbi i naravno slazem se sa sadrzinom.
Препоруке:
0
0
21 уторак, 22 децембар 2009 18:55
Dušan
pa sto autor ne da negde konkretan odgovor sta je fasizam danas. baci bombu recenicom i pobegne, ne kaze zasto ju je bacio.. zasto ne kaze protiv cega se to bore placeni 'drugosrbijanci', gej aktivisti, anarhisti itd? smatra da se kod publike ovog sajta neke stvari podrazumevaju?

dokle vise price da je ovih iz Obraza i ostalih kao malo, to su sve je li sacice ljudi koji organizuju male proteste..?

sacice ljudi koji su iznajmljivali stanove u ulicama gde je trebalo da prodje povorka ponosa, i spremili dzakove sa ciglama da bace odozgo..? sacica ljudi koji su svaki dan na TV-u, bilo da je b92 ili rts, i koji inspirisu vrsnjake i mladjariju da dodje i bezbolkama spreci 'paradu srama'?

i kakve uopste ima veze da li je Hitler bio vegetarijanac ili stagod sto je u slicnom kontekstu pomenuto? mozda je i Mladen Obradovic vegetarijanac, meditira na gardosu svako jutro, a posle ode i nasilno prekine umetnicki performans jednog momka u studenjaku jer 'nije normalan' i 'nije srpski'

Zasto je zabrana pusenja u zatvorenim prostorima nacisticka (i sta je u tom smislu - nacizam?:)?

imperijalizam, humanitarne intervencije koje su polu-humanitarne, polu-zlocinacke.. da, svakako.. ali dokle vise relativizacije, stavljanja stvari u kontekste 'prve' i 'druge' srbije.. zasto se, za razliku od bacanja 'recenicnih bombi' i dosadnih stereotipa, ne prica o tome da neko zeli da zivi normalan zivot bez da mu spocitavaju da ne moze biti protiv fasizma zato sto je, pobogu, gej aktivista..

eto tako, posle sjajne kolumne o novinarstvu danas, pise S. Reljić
Препоруке:
0
0
22 уторак, 22 децембар 2009 21:30
Један пажљиви читалац
Надам се да неће бити других коментара на речи овог @Dušanа. Он је своје обавио и то тако што (овај пут), наводно ништа није разумео.
Препоруке:
0
0
23 уторак, 22 децембар 2009 23:30
влкс
И што се пре одустане од бесомучног лепљења фашистичких етикета као облика сигурне екскомуникације, то ће се друштва слободније понашати и њихова шанса да проналазе решења су већа. Коначно решење је тајна која је резултанта међуутицаја до којих политичка памет обично не допире. А и да их схвати она су толико далеко да је то у практиковању политике – бесконачност.
@Dušan
Ви сте отприлике толико далеко од разумевања овог текста...
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер