субота, 18. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Пеглање студентских вијуга

Kоментари (39) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 02 јануар 2010 18:26
skeptik
Kad studenti nauče ovo "gradivo" polože ispit, bez usvajanja tog "gradiva" nema ni ispita, zar ne (pitanje za profesora koji je izabrao taj udžbenik, u sklopu profesorske autonomije kakve u svetu nema, ali kod nas uslov demokratije i napretka), elem kad položi i diplomira, šta će sa takvim "znanjem" i gde je prispio sa takvim znanjem. Na Zapadu nije sigurno, oni takve stvari ne uče. Oni ne tretiraju nikoga kao homeseksualca i heteroseksualca, niti postavljaju pitanje praktikovanja homoseksualizma, smejali bi im se kad bi tako predavao, kao što se smeju kakav nam "bullshit" prodaju, nego govore o homoseksualnom ponašanju. Na primer kad muškarac pozove mukarca telefonom da se nađu i popiju pivo u kafani i prodiskutuju utakmicu ili neki bračni problem, onda je to dejt (date) sastanak, koji predstavlja blago homoseksualno ponašanje. Zamislite da Vam neko zato što ste popili pivo sa drugarom i pri susretu se izljubili jer je Zvezda pobedila, zbog toga prikači da imate homoseksualno ponašanje.
I da se vratimo na početak. Eto, da je sve tačno, devedeset posto ljudi homoseksualci, heteroseksualci idioti, Srbi pobili u Srebrenici osamnaest hiljada muslimana i silovali dvesta, trista hiljada muslimanki, iako su homoseksualci. Šta onda? Šta će sa takvim silnim znanjem. Šta će da rade i ko će da ih plati? Jedino da rade na samospaljivanju Srba.

Pitam se šta misle roditelji čiju decu uče "spoznajama tog značaja" i koji te studije plaćaju. Za to plaćaju da uče kako se ko zadovoljava.
Koga je to briga?

"...za pravilo ludost uzabraše..."
Препоруке:
0
0
2 субота, 02 јануар 2010 19:02
Mićko
Je li autor upoznat sa pojmovima kao što su nauka i naučni metod? On valjda smatra da univertzitetski udžbenik, udžbenik iz sociologije, treba da među svojim koricama sadrži bajke, basne, zagonetke, poslovice, pesme, šta li već. Razumeo bih vaše ogorčenje da ste izveli teorijsko-metodološku kritiku Gidensovih i Kinsijevih stavova vezanih za homoseksualizam. Međutim, ne, vama se jednostavno NE DOPADAJU rezultati istraživanja.
Pa se onda prelazi na cepidlačenje : ko se od zaraćenih strana navodi na prvom mestu. I nateže se konstrukcija po kojoj je redosled navođenja skriveni način sugerisanja stepena krivice za rat svake od strana.
Zatim se kao veliki problem predstavlja to što se reč "muslimani" piše velikim početnim slovom. Ovde ne da nema velikog problema već nema nikakvog problema. Muslimani su u Jugoslaviji bili priznati za naciju. Po pravopisu srpskog jezika imena pripadnika nacija se pišu velikim slovom.
Ina kraju ono što bi stvarno i moglo biti predmet opravdane kritike, ali je zatomljeno prethodnim besmislicama i na taj način skrajnuto : nedorečenosti u priči o etničkom čišćenju na Balkanu tokom poslednjih decenija.
Препоруке:
0
0
3 субота, 02 јануар 2010 19:56
@ Mićko
Što se tiče bajki, basni, poslovica itd. za vašu informaciju u ginmazijama se nekada učio latinski, i kod nas i u Francuskoj i u Austriji i u Rusiji i svuda. Polovica gradiva tog predmeta je bila latinske sentence, dakle poslovice. Oni koji nisu išli u gimnaziju na prijemnom za univerzitet su morali polagati latinski i znati podosta poslovica. Danas su klasični jezici i poslovice prilično proterani sa univerziteta i gimnazija. Ja nisam prikraćen što sam ih učio, ali sam presrećan što sam pošteđen "gradiva" o kome je pisao gospodin Ljubiša.
I za vas Mićko pitanje: "Kakva je to nauka koliko je ranije Muslimana, a sada zvanično Bošnjaka, ili najsigurnije rečeno bosanskih muslimana politički za vas korektno, reći da je ubijeno tog dana u Srebrenici"? Koja je to nauka? Koja je nauka koliko je muškaraca praktikovalo homoseksualizamam? Koja je nauka istraživati koliko se adolescenata takmičilo u tome ko će pre da ejakulira, autoerotskim manipulacijama na nekom izviđačkom logorovanju, i da li se to računa u homoseksualizam. E, koja je to nauka odgovori mi da znam?
Препоруке:
0
0
4 субота, 02 јануар 2010 19:57
Spetsnaz
E i pored gomile gluposti prenetih iz tog nazovi knjige tesi me samo jedna stvar , a to da je autor ipak stranac .
Sto ostavlja neki prostor za nadu da ipak nismo "pukli " skroz
Препоруке:
0
0
5 субота, 02 јануар 2010 20:47
Sarlo Akrobata
Ово је уџбеник који је прихватило и одобрило Министарство просвете Србије. Министарство просвете је део Владе. Влада управља државом. Држава брине о становницима, образујући младе. Како? Ето баш овако!

U pitanju je ideoloski udzbenik,a posto je odobren i priznat od aktuelne vlasti, znaci da je to i njihova ideologija.
Препоруке:
0
0
6 субота, 02 јануар 2010 21:18
Одбрана и последњи дани
Како су, само, могли одобрити ту лакрдију? Ако буде по Борисовом, Срби неће нигде бити признати, сем у затвору.
Препоруке:
0
0
7 субота, 02 јануар 2010 22:02
gejrila
Nista cudno! To je novi (zapadni) sistem vrednosti koji treba usvojiti, o kome se stalno drobi, za sta je prethodno neophodno navedeno "peglanje vijuga".Prvo vas dobro ispeglamo ratovima, krizama, nametanjem krivice itd. Onda vas nafaltamo po zelji i potrebi i kad vise uopste ne znate ni ko ste ni sta ste, poverujete da ste ono sto su vam namenili da budete: uboge svetske parije spremne za tumaranje po vascelom "globalnom selu" u potrazi za koricom hleba. Globalnoj "gej-aristokratiji" ostaje da beskonacno uziva u svojim perverznim bahanalijama.Kome su pritom potrebni intelektualci, promisljanje, ISTINA?
Препоруке:
0
0
8 субота, 02 јануар 2010 22:06
thinking maize
За Mićka. И Фројд је тврдио да је његова "теорија" универзалан и да "савршено" објашњава не само понашање појединачних људских бића, већ и читавих народа (види: "Мојсије и монотеизам")! Да не помињем да су га брзо оспорила два његова НАЈТАЛЕНТОВАНИЈА УЧЕНИКА (Јунг и Адлер), већ је та његова "теорија" оборена опсервацијама познатих антрополога М. Мид и Б. Малиновског о сексуалном, породичном и друштвеном понашању домородаца са Јужних Мора. Значи све те "теорије" представљају недозвољено проширивање радних хипотеза, а не "Богом дане истине"! Самим тим и "истина" изнета у поменутом уџбенику! То је, да будем искрен, ИДЕОЛОГИЈА, а знамо који мислилац је тврдио да је "идеологија највиши стадијум људског мишљења"! Па пошто су сви ти "људскоправашки душебрижници" "баталили" радничку класу, јер, "она је купљена", "окренули" су се другим "мањинама", јер, јелте, "мањине су увек у праву"! По српски, ТО ЈЕ ИНТЕЛЕКТУАЛНА ХАЈДУЧИЈА И СИЛОВАЊЕ, а ви г-дине Mićko, како хоћете! Уосталом, "+" и "+" никад не дају "варницу", као ни "-" и "-"! Једном речју, не доносе плода! А само умножавање људства је битно за друштво, ОСТАЛО СЕ НЕ РАЧУНА! То је ЈЕДИНИ МАТЕРИЈАЛНИ ДОКАЗ БЕСМРТНОСТИ! Остало је смрт!
Препоруке:
0
0
9 субота, 02 јануар 2010 22:13
Брка
То "штиво" препоручише за употребу Др. Ирен Габрић Молнар и Др. Јован Комшић на Економском факултету у Суботици.
Практична примена "научног метода" на нашим економским факултетима (и не само њима).
Видимо да се користи "штиво" коме се подучавају болоњци у Европи.
Какво штиво за подучавање такви и резултати.
Можемо предпоставити да је и на другим катедрама (које су, јелте, европски реформисане) слична ситуација.
Ова реформа образовања је такозвано болоњско дизање образовних стандарда.
Препоруке:
0
0
10 субота, 02 јануар 2010 22:36
Nema mesta cudjenju
A sta Vas to cudi, takvo stivo za studente u Srbiji? Pa, srpske vlasti su spremne da i celu Srbiju daju "Kviriji", pod kiriju! A kolika ce biti kirija - to ce "Kvirija" sama odrediti! Mozda ce se ta kirija cak u naturi placati!
Препоруке:
0
0
11 субота, 02 јануар 2010 23:02
Шарк
Морам рећи да је ово један од лошијих чланака које сам прочитао на овој интернет страници. То је штета, јер покрива изузетно битну тему, а то је данашње високо образовање у Србији, а нарочито уџбеници који се користе (о којима би се могло написати бар десетак критички настројених чланака - измећу осталог, о професорима у Новом Саду, који намећу студентима искључиво књиге које су они написали, па затим "подивљају" када на испиту примете да је студент, не дај Боже, учио из друге литературе...а смета им наравно, што неки сиромашнији копирају књиге, уместо да плате папрену цену).
Укупни утисак је да је аутор тражио било какав могући повод за срџбу. Кажем срџбу, јер чланак и јесте написан срдитим и заједљивим тоном. Као што неко рече, он цепидлачи, хватајући се и за најмању ситницу. Истина је, да се ни мени не свиђа како је покривена историја сукоба на овим просторима у наведеном уџбенику (бар на основу онога што је цитирано), али овакав начин писања само, по мом мишљењу, поткопава кредибилитет аутора и слаби његове легитимне примедбе. Тиме је дат аргумент, рекао бих, пре онима који ће навести баш овај чланак, као пример затуцаности људи који читају НСПМ и за њу пишу. Да ли се покушава, уз подршку наше власти, прекрајање историје и убеђивање наших младих нараштаја у већ веома прежвакану "западну" причу? Да. Али овако се нећемо са тим изборити.
То ме доводи до првог дела чланка, који ми је "присео". Ко даје аутору право да нас све сврстава у исти калуп? Дакле, зар ја, као Србин и православац, морам гајити анимозитет према хомосексуалцима и сматрати да су они ненормални? Од тих прича о "геј завери" и о томе како смо сви жртве "геј лобија" ми је заиста мука. Политичари се питања хомосексуалне популације хватају, како је господин Спасојевић исправно приметио, из користољубља, па њих могу и да разумем. Не разумем доконе људе којима "гејеви" толико сметају да, у најмању руку, стално "лају" против њих (и пазе да нас случајно не искваре), а многи би их и "поломили". Чему то?
Препоруке:
0
0
12 субота, 02 јануар 2010 23:31
Код Тоше
Мићко је потпуно у праву. Не можете пљувати по научном истраживању јер вам се резултати не свиђају. Или дајте образложену критику Кинсијевих метода, или спроведите сопствено, боље, истраживање, ако сматрате да умете. Шта по вашем мишљењу није у реду са Кинсијевим истраживањима? То што се не слажу са вашим цењеним одокативним мишљењем? Таква аргументација може да прође у ћевабџиници "Код Тоше", уз гурманску пљескавицу и зидарско пиво, али у иоле озбиљном тексту она је безвредна.

Иначе, Гиденс је вероватно највећи живи социолог, објавио је преко 34 књиге и пети је најцитиранији аутор на свету. Љубиша Спасојевић је објавио више текстова на НСПМ и Видовдану, а цитиран је на форуму ЈСО. Стварно, двобој титана.
Препоруке:
0
0
13 субота, 02 јануар 2010 23:41
..::Варяг::..
Gidens je dvorski teoreticar Tonija Blera (zovu ga njegovim "guruom") i njegove ideologije "treceg puta", izmedju kapitalizma i socijalizma. Sama knjga iz koje se delovi uce i na fakultetu politickih nauka u prvoj godini na predmetu Opsta Sociologija (isti profesor je na oba fakulteta Cedomir Cupic, blizak aktuelnim vlastima) je los rad pun tendecioznih tvrdnji i "istrazivanja". Otuda se nigde drugde ne koristi i ne citira sem na prvoj godini posto je u sustini rec o skrabotini jednog ideoloskog komesara a ne ozbiljnog naucnika i teoreticara.
Препоруке:
0
0
14 субота, 02 јануар 2010 23:46
Sumadinac
"Еволутивни процеси се одвијају на дуге стазе. Еволуција људског мозга траје стотинама хиљада година ..."

Evolucija je: ne moguca, ne logicna, protivi se svim zakonima prirode, zdravom razumu jednom reciju najveca glupost u istoriji covecanstva ... Zato dosta vise tog ateistickog/komunistickog/darvinistickog zaglupljivanja ovog naroda. Nista ne moze da "evoluira" da se usloznjava samo od sebe, zivo nastaje samo od zivog ne od kamencine. Sistemi ne nastaju sami od sebe, niti mogu da se usloznjavaju. Bas suprotno svi sistemi prema drugom zakonu Termo dinamike teze razgradnji ( entropija ). Informacija koja se nalazi u svim zivim sistemima ne nastaje sama od sebe. Dizajn koji nas okruzije ne nastaje sam od sebe iz nekakve ekspozije. Dizajn zahteva dizajnera, sistem zahteva konstruktora sistema. A vidimo da je sve oko nas pa i mi sami savrseno podeseni i dizajnirani sistemi, medjusobno zavisni, ceo univerzum je fino podesen sistem kao i zakoni po kome funkcionise.

Darvinizam se zasniva na sledecem: ako je nesto besmisleno, ne moguce, onda ako to nesto stavimo u nezamislivo duge vremenske periode, onda to sto je ne moguce od jednom postaje moguce. I onda pricaju kako je to nekakva nauka. To nema veze sa naukom, to su bajke za ljude koji ne razmisljaju svojom glavom.

Eto zato mi ovako i prolazimo zato sto nam pricaju svakakve bajke i mi u to verujemo, dosta vise bajki, vreme je da se okrenemo ISTINI. Da se okrenemo Bogu, da es okrenemo porodici, a ne da srljamo u duhovnu, moralnu propast ( Evropsku Unuju). Mi nismo proizvod nikakve ekspozije, mi nismo majmuni bez dlake, mi smo stvorenja po Bozijem obliciju, mi smo Ljudi. Dajte da budemo ljudi, da ulazemo u ljude, da cuvamo nasu Bogom danu otadzbinu.
Da ne prodajemo nasu dedovinu za saku dolara, mi smo svi braca, i tako i treba jedni prema drugima i da se ponasamo ... Ne postoje rase ljudi, svi ljudi su ljudi. Rasizam je direktna posledica evolicione religije.
Neka nam je Gospod Bog u pomoc braco Srbi.
Препоруке:
0
0
15 недеља, 03 јануар 2010 00:28
учитељица
Није то једини уџеник из кога се деци испира мозак. Ту су и уџбеници из, на пример, метематике. Тако се деца уче да се права некаква ”линија” , па се касније учи да је кружница ”линија”(а не као до сада скуп тачака у равни подједнако удаљених од једне тачке). Наравно деци се перфидно потура искирвљен појам о стварима у природи што ће касније у вишим разредима узроковати искривљено мишљење о другим прироним појавама, на пример из физике или хемије. Од таквих инжињера неће бити ни ово почетно слово Ж. Што је најгоре, такве уџбенике потписују они који и нису студирали математику, али себе називају математичарима. Не познајем их лично, али сам се потрудила да пронађен њихове биографије на интернету. Распитала сам се и сазнала да један од аутора тих ”уџбеника” има и некакву лиценцу добије уод ЕУ за држање некакавих семианра из дотичног предмета ради унапређења наставе у школама. Лепо, да не можемо лепше замислити.
Друго, да додам и један пример из уџбеника историје, у коме пише да у време када је Србија признавала Папу за главног поглавара, тада је Србији нагло порастао углед у свету. Понеки посланици су се бунили у Скупштини Србије а баш везано за овај пример, међутим министар просвете није хтео или није знао да одговори на ово питање, као и многа друга. Шта да се рад, када ЕУ нема алтернативу!
Препоруке:
0
0
16 недеља, 03 јануар 2010 01:01
g4
Za 10 godina na nasim fakultetima se nece uciti iz udzbenika koji ce napisati nasi profesori, vec samo stranci, i to oni sa Zapada. Po diktatu, naravno. Na nama je da se odupremo asimilaciji.
Препоруке:
0
0
17 недеља, 03 јануар 2010 01:03
Милорад Ђошић
@Мићко. Православци, католици и муслимани се пишу малим словом. То што су муслимани били измишљена нација треба да захвале Другу... Свет је одавно стављен испред кривих огледала. Писао сам о оном цвету стидку који има све мање и мање црног у средини. Кад то црно нестане нестаће и овог света... Пријатељу помешао си лончиће. Нађи неки други сајт где ће да те разумеју. О тим поривима одавно је Вуди Ален снимио филм о овци Дејзи. Све је као то нормално, с тим што В. Ален није напао америчко већ једно друго друштво.
Препоруке:
0
0
18 недеља, 03 јануар 2010 02:28
Новосађанка
Sarlo Akrobata
Ово је уџбеник који је прихватило и одобрило Министарство просвете Србије. Министарство просвете је део Владе. Влада управља државом. Држава брине о становницима, образујући младе. Како? Ето баш овако!
Брка
То "штиво" препоручише за употребу Др. Ирен Габрић Молнар и Др. Јован Комшић на Економском факултету у Суботици.

Одговор на многа питања даје Владимир Димитријевић у 25. броју "Печата" (14. август 2008), у тексту "Povratak Gaša Kneževića":

«Angažovanje Tinde Kovač-Cerović, glavnog reformatora srpskog školstva za vreme Gaše Kneževića, u Ministarstvu prosvete, najavljuje da nove vlasti nameravaju da nastave reforme u obrazovanju započete 2001. godine koje je svojevremeno naučna javnost Srbije označila kao pogubne, jer stvaraju poluobrazovane i polupismene ljude.

Na prvi pogled, Gašo Knežević se u prosvetu ne vraća. Novi ministar prosvete ne zove se tako. Ime mu je Žarko Obradović. Međutim, i u periodu od 2001. do 2003. godine, ime Gaša Kneževića bila je samo maska koja je skrivala prvog igrača DOS-ove reforme školstva – Tindu Kovač-Cerović (ја подвукла). Ona je zapravo oblikovala ključne segmente “gašističke” reforme našega školstva, i to kao verni sledbenik i stipendista Džorža Soroša i njegovog Otvorenog univerziteta u Budimpešti, na kojem su školovani mnogi gaulajteri Novog školskog poretka u Srba. Imajući u vidu da je Kovač-Cerović opet angažovana, ovoga puta kao državni sekretar za obrazovanje u Ministarstvu prosvete, nije naodmet setiti se “gašističkog doba” srpskog školstva, jer ono se u Srbiji, po svemu sudeći, ponovo vraća.»
Препоруке:
0
0
19 недеља, 03 јануар 2010 10:52
паја патак
Хајде да неко не буде лењ и провери на којим се све универзитетима и у којим земљама ова књига употребљава као уџбеник? Једно могу одмах да кажем: Код нас, у Патковграду, још нисмо тако ниско пали. Наш Универзитет држи до свог реномеа.
Препоруке:
0
0
20 недеља, 03 јануар 2010 12:19
@ Kod Toše
Upravo se, jadan, bakćem naučnom metodologijom. To je vrlo ozbiljna stvar. Nema metoda koji ste vi pominjali. "Kinsijev metod" bez obzira koliki je on autoritet za vas zaista ni u spiskovima naučnih metoda ne postoji, ili nije registrovan. Ako smatrate da je ova naša diskusija za Kod Toše, uz pivo i pljeskavice, možda je to i kompliment, ali vaša opaska o metodologiji ne može proći Kod Toše. Kakvi, nema šansi, svaki zidar je iznad tih dosetki tipa "svetski autoritet, njegova metoda". To su praktični, pametni ljudi, ti zidari, odmah se vidi ako nešto zabrljaju. Ne budu plaćeni.
Препоруке:
0
0
21 недеља, 03 јануар 2010 12:31
Љубомир Т. Грујић
03 01 2010

Поштовани господине Спасојевићу,

Хвала Вам што сте нас упознали с овим чињеницама.

Наши студенти, надам се, да схватају ту књигу:

1. као извор обавештења о променеама и стању у В. Британији - Уједињеном Краљевству и САД, у западним државама,

и

2. као пример, и то као веома блед пример, стварног стања духа и односа у западним земљама према Србском народу и србским земљама, те и према Р. Србији.

Верујем да наши студенти не могу да прихвате унапред да је све добро што се одиграва у В. Британији - Уједињеном Краљевству и САД, у западним државама. Јер, када би они то унапред прихватили, онда би прихватили да шиптарски дошљаци на Косову и Метохији, у Србији уопште, имају право да истребе староседелачки Србски народ до 90 процената, а осталих 10 процената да ставе у резервате проглашујући их државним непријатељем број 1, као што је случај са староседелачким Индијанским народом у САД.

У нашим школама се спроводио метод да ученици и студенти развијају своју мисаоност, да знају да размишљају. То и Ви, господине Спасојевићу, показујете овим својим чланком.

Зато та књига не може да буде уџбеник за стање и развој у Србији, већ само као обавештавање о стању духа и развоју у западним земљама. Она показује какве се промене тамо одвијају, и какав је тамо однос према истини о ономе што се догађало на територији СФРЈ уопште, и посебно о Србском народу.

Задатак предавача је да помогне студентима да разумеју ту суштину.

Што се тиче чланова наше Владе и нашег Председника, не знам где су се они школовали и усавршавали, нити како они схватају ту књигу и с којим образложењем је прихваћена за уџбеник. Да ли Ви знате? Или неко други?

С поштовањем,

Љубомир Т. Грујић
некадашњи професор на Универзитету у Београду до средине новембра 1992, а потом у друге две земље на два континента, до маја 2007.
Препоруке:
0
0
22 недеља, 03 јануар 2010 13:58
Шарк
Господине Шумадинац, научите да се пише "немогућа" и "нелогична" (бар у контексту у којем сте ви навели ове речи) и немојте своје мишљење и убећење наметати као апсолутну истину. Да ли сам скептичан према науци? Јесам. И те како. Али, у томе је поента науке - за разлику од религије и идеологије, она дозвољава сумњу, јер је управо сумња покретач научних открића. Тако, ја могу да кажем да истински верујем у ону вишу силу коју зовем Бог, али, такође, не одбацујем потпуно ни теорију о Великом Праску, или теорију Вишеструких рођења космоса, јер и у подлози тих теорија стоји оно што је за нас недокучиво, што би могао бити Бог. Приметићете да се патријарх Павле никада није бусао у груди и ратовао са науком, атеистима и агностицима, већ је обратио пажњу на оно што је, по мом скромном мишљењу, најбитније: хришћанску доброту, самилост и љубав према својим ближњима, па и својим непријатељима. Рекао бих да ћете пре таквим понашањем заинтересовати људе за вашу (и моју) религију, него рецитовањем религијских догми.

Такође, слажем се са господином Мићком, кога сте тако брзо сви искритиковали и поручили му да иде на неку другу интернет страницу (као прави интелектуалци, широког образовања - свака вам част). Audiatur et altera pars.
Препоруке:
0
0
23 недеља, 03 јануар 2010 15:34
Истина је Бог
за г. Љубомира Т. Грујића

Хвала Вам на мудром коментару.
Препоруке:
0
0
24 недеља, 03 јануар 2010 16:36
sp
"kod Tose"
Ne radi se ovde o istrazivanju i njegovim rezultatima, uzmimo i da su sprovedena kako valja i da su tacna, no dug je i mukotrpan put od istrazivanja do naucne istine,a sociologija je ozbiljna nauka ,u tome se svi mozemo sloziti.Da nije tako nauka bi se utopila u moru informacija pa bi se moglo dogoditi da nam se udzbenici dnevno stampaju u recimo " Stratedzik marketingu" a pivo i pleskavica kod Tose bi bili najuglednija naucna tribina. Nehotice Vasi stavovi zapravo tome idu u prilog.
Препоруке:
0
0
25 недеља, 03 јануар 2010 18:00
Милорад Ђошић
@Шарк. Ви мени стварно не сметате, као ни Мићко као ни Бојан Тодоровић, за кога сам рекао да би га требало измислити, када не би постојао. Сви ви се повремено појавите у затуцаном НСПМ-у, али ми са нашим затуцаним коментарима не можемо да се појавимо у вашим незатуцаним, слободним Е-новинама и осталој мондијалистичкој слободној штампи, у којој и кад нас пусте изгледамо као да смо се вратили из борбе са џакузи борцем.
П.С.@Шумадинац. Речцу "не" пажљиво употребљавајте. Ово схватите најдобронамерније, чисто рекреативно. Због разних "ајкула".
Препоруке:
0
0
26 недеља, 03 јануар 2010 19:23
Sarlo Akrobata
Gidens je dvorski teoreticar Tonija Blera (zovu ga njegovim "guruom") i njegove ideologije "treceg puta", izmedju kapitalizma i socijalizma.

U prilog ovoj tvrdnji da je nauka postala sluga odredjenih centara moci navescu primer u kojem je jedan od glavnih aktera gorepomenuti gospodin.
Radi se o istrazivanjima koja su se provodila 1995.g. u Aberdinu u Skotskoj na Naucnom institutu Rowett, a odnosila su se na moguce stetne posledice genetski modifikovane hrane.Sta se desilo? Dr. Arpad Pustai, priznati biolog koji se bavio istrazivanjem, dobio je otkaz po nalogu kompanije Monsanto(americka kompanija za proizvodnju GMO hrane)i britanskog premijera Blera, zato sto je upozorio na moguce stetne posledice konzumiranja GM krompira. Da bi obezvredio naucnika i njegovo istrazivanje Bler je pozvao u pomoc Britansko kraljevsko drustvo iza koga je stajala 300 godisnja tradicija i kojem nije bilo tesko da "pokopa" naucnika i njegovo otkrice.Hajka i konacna eliminacija priznatog naucnika, desila se posle prijateljskog ubedjivanja u telefonskom razgovoru izmedju Bila Klintona i Tonija Blera.
Takva vam je situacija danas sa naukom.
Препоруке:
0
0
27 понедељак, 04 јануар 2010 09:37
Биљана
Љубиша, погодили сте право у мету! фасцинира ме став "мирно" на помен западних теоретичара и аутоматска одбрана ставова и истраживања истих, уз омаловажавање и Вас и нас - ко смо ми да не прихватимо него, чак, критикујемо такве величине? У томе су превидели главни штос - одабир нашег Министарства просвете које ће информације бити презентоване нашим студентима. У Великој Британији је дозвољено склапање бракова између блиских сродника, треба ли да прихватимо да нам се уници венчавају? Ја бирам да ме западни теоретичари и њихови заљубљеници називају затуцаном.
А што се тиче историјских чињеница, доћи ће време када ће се Мићко, Шарк и остали хвалити да су БАШ ОНИ одувек говорили да је запад био неправедан према Србији и да су БАШ ОНИ о томе писали на сајту НСПМ.
Препоруке:
0
0
28 понедељак, 04 јануар 2010 09:58
Више верујем здравој српској (поготово г.Спасојевића) памети него западној наводној "науци".
Препоруке:
0
0
29 понедељак, 04 јануар 2010 10:45
Баја Патак (1)
Неки коментатори наводе имена наших научника заслужних за увођење нових метода за пеглање можданих вијуга, уз додатак да су они Сорошева креација. Ипак, неће бити сасвим тако. Сорош их није правио и обликовао. Добио их је готове – као (полу)производе ранијих, сретних времена СФРЈ. Само их је мало одшлифовао и напарфимисао, лепо упаковао, па их послао натраг. И тако, са кутлачом пуном „Salsa bolognese“ у једној, и пеглом (новим уџбеницима) у другој руци, они вредно раде.... Али, ко су ти студенти којима се пеглају мозгови, колико су стари? Рецимо: 20 година. Рођени 1989г. Одрастали у хаотичном времену, када се једва знало ко пије, а ко плаћа, изгубили бар по 1/3 наставе због сталних наставничких штрајкова, а ипак подобијали сведочанства. Каква ли су знања донели на факултете? Можда су их родитељи нечем научили? Родитељи их добили отприлике у својој 35-ој години, дакле – рођени су негде 1954г. по завршетку “петољетки“ и настанку дивних времена изобиља у самоуправном социјализму. А бабе и деде? Они су рођени негде средином 20-тих година, у земљи разореној и демографски обогаљеној после страхота балканских и Великог рата. Али – они су, у времену Краљевине, онаквој “трулој“ каква је била, ипак примали традицију од својих родитеља, баба и деда, а учитељи и наставници у школама (мајстори на занатима, итд.) су се трудили на их науче традиционалним вредностима. Нажалост, нису имали сјајан успех у томе. Тада “нисмо имали ништа“, а онда су дошли Немци – и узели нам све! На срећу, после времена грађанског рата и немачке окупације, синуло је сунце слободе (истина, радио је једно време неумољиво срп и чекић), али за оне који су и то преживели: време равноправности, братства и јединства, а и изградње и сталног учења,учења, учења (Лењински завет!)! -Наставак следи (2).
Препоруке:
0
0
30 понедељак, 04 јануар 2010 10:46
Баја Патак (2)
Калили су челик за пруге, мешали бетон за путеве братства-јединства, учили. Они важнији другови по разним брзоментним курсевима, а они обичнији – у вечерњим школама, или ако је баш морало - редовним путем. Нових учитеља и наставника још није било, али су се они стари, који су још смели радити, завукли у мишје рупе и трудили се да их “уче по новом“, и – тако су стасали у оном дивном, херојском времену, које је онај злобник Пекић назвао “Годинама које су појели скакавци“ (замислите безобразлука; није ни чудо да су и он и књига му доста времена провели у фијоци). И тако – добише децу (родитеље савремених студената). Ретко ко од њих је својој деци преносио оно што су од своји родитеља и предака научили: породичне, верске, националне традиције.Деца (тате и маме савремених студената) су одрастала углавном без таквог непотребног оптерећења, а васпитавале су их нове генерације учитеља и наставника, задојених новим, исправним духом (кардељизма, титоизма, мошепијадизма... и осталог изма...) А, онда је још дошао и друг Шувар да са својим реформама образовања поједе и оно мало што су скакавци пропустили.... Деца су одрасла у изобиљу и хармонији самоуправног социјализма, једва некако преболела тугу због губитка Највећег Сина народа и Народности, али некако се утешила, поженила, поудавала и добила децу – ове наше студенте којима савремене “тиндеиренгаше“ (отприлике вршњаци њихових родитеља, васпитавани углавном на исти начин) треба да пеглају мозгове. Човек скоро да се упита: има ли још ичег за пеглање? Током тих послератних година нит очувања породичних, верских, националних традиција није се сасвим прекинула. Очувана је можда у – рецимо 1-2% оних који су расли у породицама “унутрашње емиграције“. То је мали пламичак који треба неговати и развијати. Лекције пеглера мозгова се морају научити да се само прође на испитима, али их не смеју усвајати – и не заборавите: оно што је испеглано, ако није још и уштиркано, лако се поново гужва. На томе треба радити.
Препоруке:
0
0
31 понедељак, 04 јануар 2010 11:15
ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ
Методологија,најједноставније речено,јесте наука о поступку. И, вероватно да методолошки дизајн није споран.
Спорно је тумачење добијених резултата и њихово уопштавање.
Не могу се отети утиску да је аутор текста који коментаришемо желео да стави акценат на некритично усвајање свега што долази са запада и пренаглашеност садржаја (у књизи) који са становишта здравог разума и статистичког критеријума нормалности нису цивилизацијски апсорбовани. Нарочито у нашој култури.
Богу хвала (лични став).
Препоруке:
0
0
32 понедељак, 04 јануар 2010 13:53
@ peti element
Naučna metodologija je uglavnom statistikla, neka od vrsta statistike. Eksperiment je takođe naučni metod, ali samo ako prođe statističku obradu.
Kojim je to statističkim, ili nekim drugim metodom potvrđeno da je u Srebrenici ubijeno 8000 zarobljenika.
Prva faza naučnog rada (statističke obrade) je prebrojavanje. Obično prosto prebrojavanje. Zatim dolazi obrada i na osnovu obrade zaključci. Nema ni statistike ni bilo kog imaginarnog metoda bez prethodnog utvrđivanja činjenica, u slučaju Srebrenice prebrojavanja. Kad se prebroje i streljani i zarobljeni i u borbi poginuli i pre i posle tog događaja, tvrdnje ( 8000) se ne slažu sa činjenicama, tim gore po činjenice.
Što se dela o homoseksualcima tiče to je idiotizam, a ne nauka.
Препоруке:
0
0
33 понедељак, 04 јануар 2010 20:14
бееее 92 пута
Министарство просвете - ха, ха, ха ...
Влада Србије - ха, ха, ха ...
Да, сетих се оног Шешељевог "ха, ха, ха" с почетка "суђења" у Хагу. Е, па и ова моја су, оприлике таква ...
Препоруке:
0
0
34 понедељак, 04 јануар 2010 20:29
мили Боже чуда великога
2 субота, 02 јануар 2010 18:02 Mićko
"Ovde ne da nema velikog problema već nema nikakvog problema. Muslimani su u Jugoslaviji bili priznati za naciju." - E, видите, сами сте у објашњењу навели грешку на којој се заснива Ваше објашњење. Кажете - у Југославији. Па, да, у Југославији су постојала свакојака чудеса: једнопартијски систем, самоуправљање, доживотни председник државе, друштвена својина, српски језик као српскохрватски, муслимани као нација ... То је све у пакету ишло, и Вама је чињеница да је нешто важило у Југославији једнака научној чињеници. Е, па докажите, да Вам верујемо. Муслимани су вероисповест. Па кад католике и православце СВИ признају за нације, онда ће и муслимане. Овако, Ви можете да верујете у Брозову надри-науку, али то је Ваша лична ствар, која нема никаквог додира са стварношћу. А, да, да Вам кажем нешто у поверењу: Југславија не постоји више.
Препоруке:
0
0
35 понедељак, 04 јануар 2010 20:40
транспарентни футур бенефита
16 недеља, 03 јануар 2010 00:01 g4
Za 10 godina na nasim fakultetima se nece uciti iz udzbenika koji ce pisati nasi profesori, vec samo stranci, i to oni sa Zapada. - Нема проблема, неће наши професори имати ништа против тога. Уз одговарајући проценат од сваке продате књиге, и неколико семинара годишње на лепим планинама, ето добитне комбинације. Зарађујеш као да пишеш књиге, а не пишеш их!
Препоруке:
0
0
36 понедељак, 04 јануар 2010 21:00
реформисано чашћавање
Тинде К.Ц. је негде током Гашине реформе дошла на крај једног семинара професора енглеског језика и понудила учесницима да јој постављају питања. Ови то озбиљно схвате, и почну да питају. Један одговор: То још не знамо, други: Нисмо то још размотрили, трећи: То ћемо тек видети, четврти: То нисмо узели у обзир. И тако даље, и томе слично. У складу с добијеним одговорима, све се убрзо окончало изостанкокм додатних питања, и позивом свим учесницима (30-40 људи) на вечеру у Калемегданску терасу. О трошку Министарства просвете. Вечера је и била тамо, исте вечери; ја нисам ишао.
Препоруке:
0
0
37 четвртак, 07 јануар 2010 12:26
Student
Ovo smo ucili na prvoj godini, cini mi se, iz sociologije. Znam da prof. skoro nikog nije pitao taj deo "rod, seksualnost i porodica".
Препоруке:
0
0
38 четвртак, 07 јануар 2010 20:08
Zlotjko
Bolest...
Препоруке:
0
0
39 петак, 08 јануар 2010 04:05
Teofilo Stivenson
@ Kod Tose

Nick zvuci kao onaj koji se podsmevao ozbiljnim diskusijama o svim vaznim nacionalnim pitanjima na sajtu Politike. Inace, Kinsijevi stavovi jesu i to mnogo puta do sada dovodjeni u pitanje. Jedino gde opstaju su dela popularne kulture, od romanticnih komedija sa Rok Hadsonom (??!!) i Doris Dej (Pillow Talk, na primer), do danas do doktorskih teza o uticaju urbane kulture (single life, Manhattan condos, 'male oriented magazines', itd.) na seksualni zivot individue. Zasto? Pa, zato sto tzv kulturno-umetnicki milje i samoproklamovana 'elita' koja ovaj milje podrzava radi promovisanja sopstvenih ideoloskih planova (ili agendi, suzenim novogovorom druge Srbije) znaju da su jedni drugima najbolji saveznici.

@ Micko

Umesto odluka sa plenuma CK SKJ, obavestite se u kojoj su zemlji muslimani nacionalnost? Probajte da to objasnite Vehabijama. Isterali bi vas iz drustva, u najboljem slucaju, zato sto rusite jedinsto ume (ummah) podvajanjem po nacionalnom osnovu.

Da li ovako zdusno kao sto podrzavate zaostavstinu komunisticke klike (muslimani-nacija?! Bas ste se usrecili naucnim istrazivanjima, a ne politickim dekretima), podrzavate i srpsku konstitucionalnost u Hrvatskoj, nedeljivost teritorije Srbije (Kosovo, Vojvodina, Sandzak) i naravno totalno negiranje bosanskog i crnogorskog jezika koje je ipak bilo norma u komunisticko vreme? Ili su vam arsini rastegljivi vec prema tome sta ide na srpsku stetu?

Ne kazem da je ovo najbolji Spasojevicev tekst, ali mislim da je deo debate o kulturocidu u Srbiji. Antonic je o tome vec pisao, i to jako dobro.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер