Odličan tekst ali nedostaje odgovor, gde je uzrok svega toga nakaradnog.
Vekovno odstupanje od prave vere, i naravno potpuno neverje, kao i maloverje - to je to. Kada kažem vera, mislim PRAVOSLAVLjE. Mislim na Hrišćanstvo iz prvih vekova. Onako kako nam je predao sam Bogočovek, Isus Hristos. Onako kako su nas učili Apostoli i Svetitelji.
E, sad, ko je nevernik ili malovernik, naravno, neveruje da smo okruženi Knezom tame - Satanom i njegovim demonima i demonskim silama. Dakle, blud, razvrat i prateće manifestacije, njegovih su "ruku delo".
Mnogi ovako nemisle, a za sebe kažu da su Hrišćani, i još tužnije, Pravoslavci. Pa ako jeste, pročitajte nešto od bogate duhovne literature, i sve će biti jasno. Spas nam je u Hristu. Amin.
Preporuke:
0
0
2
četvrtak, 28 januar 2010 19:39
Pavle N.
Sjajno Jovana, cestitke. Pisite cesce.
Preporuke:
0
0
3
četvrtak, 28 januar 2010 19:58
mladen
Teme koje Jovana obradjuje su ispred svih drugih naizgled važnijih pitanja.PINK lepotice i lepotane ne interesuje ni Vojvodina ni Kosovo .Interesuje ih ''ludi provod''Srbija (Beograd)javna kuća.
Preporuke:
0
0
4
četvrtak, 28 januar 2010 20:12
Zapadni imperijalista
Predivan tekst. Nama sa Zapada je mnogo žao što Vas neadekvatno obaveštavaju o tim, kako ih Vi nazivate, ''globalnim trendovima''. Posebno nam je smešno, i smejemo se bez prestanka, kada Vi , indirektno, kroz specifičnu obradu ovakvih tema pokušavate da svojim građanima prenesete poruku kako je situacija kod Vas ista kao i kod nas. Dakle, nažalost Vi ste u stvari daleko od nas, a nama ćete se približiti oko 2020 ili možda čak 2025 godine. A možda ni tada. Dakle, Srbija nije Kalifornija, a devojke iz Srbije i njihov stil ne oblikuje Kosmopoliten ( kao što ih ne oblikuje ni kod nas) niti razmišljaju o plastičnoj hirurgiji, niti su im uzori porno-zvezde. Dakle, važno je da se suočite s istinom. a Istina je da od 300000 ili 350000 stanovnika Niša radi samo 40000 ljudi. Imati iluziju da klinke imaju love da kupuju Kosmopoliten i da im on oblikuje stil života, oblačenja razmišljanja itd je besmileno. Takođe je besmileno učestvovati u ''specijalnom ratu'' protiv sopstvenih građana pljuvanjem po najmlađim generacijama na način na koji ne pljuju ni najbrutalnije muškarčine, bez ili sa novodnicima. ''Istraživač'' se mora kretati kroz različite socijalno-kulturne prostore, u protivnom je njegovo mišljenje determinisano parcijalnim prostorima. Ako neko nije sedeo danima, i godinama po bibliotekama i ako tamo nije video na stotine studenata koji po 12 sati dnevno čitaju knjige, onda on misli da ti prostori ni ne postoje. Dakle, isti '' istraživač'' generalizuje svoje privatno iskustvo i svet u kojem se kreće i proglašava ga opštim svetom u kojem učestvuju svi, deleći njegove vrednosti. Važno je suočiti se s sobom i s istinama o sebi. To je veoma lekovito.U protivnom deluje mehanizam projekcije.Mislite o tome, što bi rekao thinking maize.
Preporuke:
0
0
5
četvrtak, 28 januar 2010 20:23
Starac Fočo
Lep tekst. Lepo uočena tendencija.
Moje mišljenje je da je jedini "lek" protiv toga "prirodna" selekcija. Takve devojke sa takvim ponašanjem i stavovima ne prolaze kod muškaraca "koji znaju šta hoće", ili da se preciznije izrazim, kod ozbiljnih muškaraca. Oni i dalje više vole "meso" nego "plastiku" ;)
Ali to nema veze sa polom. Isto tako ozbiljne žene i dalje pišu onakve dnevnike. Međusobno će se takvi ljudi pronaći i uživati u zajedničkom životu, a lutke će ostati u izlogu...
Preporuke:
0
0
6
četvrtak, 28 januar 2010 20:28
Feminizam?
Svako ko zna išta i feminizmu zna da najveći broj feminističkih autorki eksplicitno osuđuje objektifikaciju žena, od pornografije, pa sve do reklama za pivo i sl. Naravno, ima i onih feministkinja koji zastupaju drugačije stavove - femizam je razvijen, složen i višeglasan pokret. Knjiga Levijeve, međutim, ne napada feminizam kao takav, nego samo jedno njegovo tumačenje.
Tvrditi da je objektifikacija posledica ženske epamcipacije, stvarno je smešno - ženska emancipacija bila je upravo usmerena protiv ovakve objektifikacije. Naravno, emancipacija podrazumeva da žene treba da imaju iste seksualne slobode kao i muškarci, ali to nije objektifikacija, nego upravo suprotno - subjektifikacija. Žena, dakle prestaje da bude samo objekat muških želja i dobija pravo da postane seksualni subjekat - da želi, bira, itd. Papanova, međutim, brka i poistovećuje ova dva.
Najgore su, međutim, priče o tome kako je nekad bilo bolje. Odlomci iz dnevnika koje Brambergova navodi samo su jedna strana priče o viktorijanskoj seksualnosti - građanske devojke zaista su bile pitome, smerne i infantilne, trenirane da postanu odane i poslušne supruge i majke. Druga strana priče su, međutim, prostitutke kod koji su išli njihovi muževi da bi tamo pronašli ono što one nisu mogle da im daje - strast i seksualno zadovoljstvo. Prostitucija je bila raspostranjeno i društveno tolerisana, ako već ne i eksplicitno prihvaćena - smatralo se pravom svakog muškarca da pored fine ženice ide kod animir dama. Cena finoće građanskih gospođica bila je dakle potpuna i temeljna objektifikacija devojaka iz nižih slojeva. O histeriji, bolesti tako tičičnoj i rasprostranjenoj među ovim finim građanskim gospođicama i kasnije gospođama, kao direktnoj posledici seksualne represije, da i ne govorimo.
Preporuke:
0
0
7
četvrtak, 28 januar 2010 20:30
Mićko
Dobar tekst. Volim tekstove ove autorke, obraćaju pažnju na zanimljive teme, sveže, sadržajne, teme koje nisu suvo političke i koje nisu samo prežvakavanje uvek iste priče.
Bilo bi mi drago da je više ovakvih članaka na NSPM - u, više bi ličio na prave novine, na nešto kao što je bio stari NIN. Takvo nalikovanje (ne i kopiranje, naravno) bilo bi kvalitet, bar po mom mišljenju.
Onda bi baš i imalo smisla preusmeriti ono sitnine - realno je sitnina, za mene je solidna stavka - što sam pre mesečno davao za NIN na račun NSPM - a.
Istina, preusmerio sam i ovako, posle onog apela, preusmeravaću verovatno i dalje, šta ću, do besa me dovodi to što gotovo nigde drugde nemam ništa normalno ni da pročitam ni da čujem (nego je sve iskrivljeno, natrunjeno i frizirano). Vredi dati makar samo za napise Antonića i Vukadinovića. Iskren da budem, i ne čitam nešto mnogo mimo toga. Ali, evo, sad ću reći, sad mi je, zapravo, i došlo jasno do svesti - vredi dati taj novac i za priloge Jovane Papan.
Preporuke:
0
0
8
četvrtak, 28 januar 2010 21:45
Greška
Mislim da je pristup temi iz više aspekata pogrešan. Dakle, prvo na Zapadu uopšte ne postoje ti trendovi o kojima naše kulturološkinje i etnomuzikološkinje pišu. Dakle, njihov pristup Zapadu je 'jednodimanzionalan'' što ih na neki specifičan način doovodi u vezu sa našom ''frankfurtskom školom'' koja je takođe u Zapadu videl samo represivne tendencije. Generalno su zapostavljali pozitivne aspekte Zapada. Drugo, proglašavati plastičnu hirirgiju , odnosno odlazak na istu za trend u Srbiji je potpuna besmislica.Mislim da je ova pojava minimalno prisutna, odnosno da ljudi to jest žene nemaju šta da jedu te su opsednuti opstankom a ne plastičnom hirurgijom. Ja lično ne poznajem ni jednu ženu koja ima želju da ide na plastičnu operaciju. Što se tiče devojaka mislim da se kroz preterano obražanje pažnje na takozvane ''sponzoruše'' indirektno zapsotavljaju na hiljade pametnih i lepih devojaka koje su svoju mladost provele uz knjige. A to i jeste poenta i cilj ovakvog pristupa klinkama. Dakle cilj je diskvalifikacija, represija nad ženskim polom, odstranjivanje iz socijalnog sistema, i odbacivanje svih onih koji vrede. Naravno na njihovo mesto dolaze bezvredni, preko zemljačkih i rođačkih veza. I na kraju puta se pojavljuje pitanje Siniše Stefanovića: Kamo dalje ( posle takve negativne selekcije) rođo?
Preporuke:
0
0
9
četvrtak, 28 januar 2010 21:47
Nacionalizam i golotinja
@mladen
eme koje Jovana obradjuje su ispred svih drugih naizgled važnijih pitanja.PINK lepotice i lepotane ne interesuje ni Vojvodina ni Kosovo .Interesuje ih ''ludi provod''Srbija (Beograd)javna kuća.
Budite sigurni da niste u pravu. Fotografije o kojima Jovana pise nacicete u najvecem broju upravo na Fejsbuk grupama tipa "Kosovo je Srbija", "Ubij Siptara", i slicnim, sto je i za ocekivati - grupe osnivaju nasi vrli srednjoskolci i srednjoskolke. Nacionalizam i estradna golotinja, u Srbiji se vec dvadesetak godina dobro slazu i ispomazu.
Preporuke:
0
0
10
četvrtak, 28 januar 2010 21:59
Baja Patak
Vrlo dobar i koristan tekst. Kako se boriti? Treba početi od najmlađih dana kćeri/unuke. Treba im ukazati na ono što je bitno za razvoj ličnosti. Upoznavanje sa svetom, životom, znanjem. Rad i red. Sigurno, ni lepota, erotika, u svoje vreme nije za odbacivanje, ali to ne sme biti osnovna ideja- pokretač u razvoju deojčice/devojke/mlade žene. Ja sam i svojoj kćeri ( i sinu) i – sada unukama (sve na Zapadu, u relativnom izobilju) uvek utuvljivao , i utuvljujem u glavu da je bitno ono što je u glavi (“u srcu, u duši“), a ne ono što je “među nogama“. Mada, ni to u određenom momentu nije za zanemarivanje, i od toga ne treba bežati – jer ako se panično beži, onda te to stigne kada mu se najmanje nadaš. Dakle: konsekventno, mera, rad, red od najmlađih godina, otvoreni razgovori o svemu (pa i po cenu sukoba generacija), bez tabu – tema, što manje gledanja idiotskih američkih serija, izbora raznih misica, “Velikih Bratova“ – a primetio sam da je veoma efikasno pokazivanje primera o tome šta je sada postalo od onih velikih propagatora slobodnog seksa, razmene partnera i sličnog iz šezdesetih godina. Tragikomično i bolno je videti te – sada babe i dede, kako se bekelje sećajući se sa nostalgijom, kroz svoje mozgove pomračene od silnih droga, alkohola ( i sifilisa) onih “sjajnih godina“ , i – što je najtragikomičnije, zamišljajući “da još uvek mogu“, bez da se zapitaju da li ih ko takve odvratne želi. Ako su deca koja su sa svim ovim primerima suočena, dovoljno pripremljena i inteligentna, znaće da nađu svoj put. Inače, velike mase otpadaka je uvek bilo, i biće – i sve to odlazi u “kanalizaciju društva“. Najduža “sjajna perspektiva“ plastičnih lutkica traje dvadesetak godina – a onda počinje kuknjava nad “nezasluženom“ zlom sudbinom – i traje do smrti. Za sponzoruše su konkursi stalno otvoreni. A krajnji ishod izvestan. Pa, ko(ja) voli – nek` izvoli.
Žene,danas, najviše tlači modna industrija.Naravno i muškarce, ali su žene mnogo više podložne zahtevima modnih trendova. Uopšteno govoreći, ljudi su sve više opčinjeni vlastitim izgledom što je dokaz da živimo u vremenu dekadencije, narcisoidne kulture i subjektivizacije. U tinejdžerskoj populaciji dominantnu ulogu ima filozofija Plejboja,koja se svodi na laku i brzu zaradu,glamur, i na fetišizaciju seksa.Mislim da ovaj stil, preko Fejsbuka i drugih društvenih mreža, sve više pušta korenje i ovde kod nas.
Preporuke:
0
0
13
četvrtak, 28 januar 2010 23:03
Za Baju Patka
E baš ta, kako je Vi nazivate ''kanalizacijom društva'' vlada u izkorumpiranim državama.
Preporuke:
0
0
14
četvrtak, 28 januar 2010 23:07
Neofit77
Veoma dobar tekst. Mislim da je dosta bilo spinovanja javnosti pričom kako je Miloševićev režim (o kome nemam dobro mišljenje, ali ne volim ni laži) kriv za eroziju morala kod klinaca. Evrounijati pokušavaju da efekat globalizacije i uticaja zapadne masovne kulture, stave na grbaču Miloševiću, on je i posle 10 godina njihove vladavine ostao dežurni krivac.
Pogledajte Britni Spirs, koja ima veliki broj maloletnica koje se lože na nju i sa druge strane Jelenu Karleušu i njen uticaj na naše devojčice, i jedna i druga su samo različite strane iste medalje.
Preporuke:
0
0
15
četvrtak, 28 januar 2010 23:14
Jasna Simonovic
Zapadni imperijalista ...hvala na krajnje dobronamernom komentaru kojim pokušavate da "nam" pomognete...
Iako poštujem tekstove gdje Papan, posebno njen izbor tema, i sama sam skretala pažnju da nije dobro njeno izjednačeno posmatranje stanja u svetu (zapadnom) i kod nas...iako svakako da ima dela koji se preklapa...ljudi su svuda ljudi...
Posrnuće mladih naraštaja iz obesti i nemaštine nije isto....Novac je ovde izgubio uhlebljenje, besplatna "radna mesta" (po principu "izvol'te!)uzela su primat nad novcem koji se sve više promoviše kao grozota, a oduzima pre nego se stekne i šansa da se stekne...tako nekako...
Interesantan mi je vaš pseudonim...Pišite nam što češće...Zapadni "imperijalisti" obično ćute...
Preporuke:
0
0
16
četvrtak, 28 januar 2010 23:39
Šarlo Akrobata
Nacionalizam i golotinja@
Budite sigurni da niste u pravu. Fotografije o kojima Jovana pise nacicete u najvecem broju upravo na Fejsbuk grupama tipa "Kosovo je Srbija", "Ubij Siptara", i slicnim, sto je i za ocekivati - grupe osnivaju nasi vrli srednjoskolci i srednjoskolke. Nacionalizam i estradna golotinja, u Srbiji se vec dvadesetak godina dobro slazu i ispomazu
Vi grešite kada ovo uzimate kao relevantno.Pitanje je ko sve osniva te grupe i sa kojim namerama. To je isto kao na nekim društvenim mrežama kao što su, recimo, Karike, gde se lezbijke predstavljaju kao članovi i pobornici Radikalne stranke. U pitanju je najobičnija podvala i kompromitovanje nacionalne ideje.Ista je stvar i sa nacističkim organiѕacijama kao što je KRV I ČAST.Na taj način se srpski nacionalizam poistovećuje sa nacizmom.
Preporuke:
0
0
17
petak, 29 januar 2010 01:26
Zapadni imperijalista
Za Jasnu Simonović
Evo dakle Jasna koja je poenta ove ''teme''.
1. Polazna tačka je nazigled kritika poremećenog vrednosnog sistema u svetu, odnosno na Zapadu, pa onda i u Srbiji.
2. Između ova dva poremećaja vrednosnih sistema se uspostavlja veza, kako bi se indirektno zaključilo da poremećčaj vrednosnog sistema u Srbiji ima veze sa opštijim krizama vrednosti u sveti, pre svega u zapadnoj civilizaciji.
3. Dakle, radi se samo o naizgled kritici poremećaja, odnosno o pseudokritici, jer problem na samom početku nije postavljen kako treba, odnosno on je definisan na takav način da ne može dovesti do ispravnih teorijskih zaključaka, a kamoli do praktičnih efekata.
4. Postoji potreba za ovakvom vrstom teorijske disfunkcionalnosti. Ona nekome odgovara, a taj neko je najverovatnije finansijer,a ko je finansijer o tome postoje zvanični podaci.
5. Proces teorijske obrade teme, bilo da je reč o jednoj stranici ili dvadeset, na bočnim linijama se represivno usmerava ka određenim kategorijama građanstva. U ovom slučaju to su žene i mladi - pre svega devojke.
6. Specijalno deluje na proizvodnju negativnih predrasuda o njima a socijalno- psihološki proizvodi enormni pritisak na kategorije koje su meta ''specijalnog rata''.
7. Skrivena poruka u funkciji manipulacije je:''Srbija ima iste probleme kao i Kalifornija'', '' Srbija nije ono što jeste- ona ne mora da se menja, ona je već promenjena''. '' U Srbiji gradovi nisu propali, nego su klinke toliko bogate da po ceo dan čitaju Kosmopoliten, i razmišljaju o plastičnoj hirurgiji''. '' U Srbiji su devojke po automatizmu neobrazovane i potencijalne prostitutke''. Poenta- radikalna difamacija kolektiva.
8. Funkcija: jedna od funkcija ,pored prethodnih, je senčenje i zatamljivanje pametnih, jakih ličnosti- muškaraca ili mladih žena, kojih ima koliko hoćeš na sve strane hiljadu puta više od ''sponzoruša'' , autoritarni, nedemokratski sistem je upravo ovakvih ljudi boji, te su ....
Preporuke:
0
0
18
petak, 29 januar 2010 01:45
Nacionalizam i golotinja
Vi grešite kada ovo uzimate kao relevantno.Pitanje je ko sve osniva te grupe i sa kojim namerama. To je isto kao na nekim društvenim mrežama kao što su, recimo, Karike, gde se lezbijke predstavljaju kao članovi i pobornici Radikalne stranke. U pitanju je najobičnija podvala i kompromitovanje nacionalne ideje.
Mda, biće da je ovih par hiljada srednjoškolki iz grupe "Kosovo je Srbija" na platnom spisku CIA-e, pa su stavile obnažene fotke na profil direktno po nalogu iz Lenglija... Dajte, molim vas, nemojte se brukati, pa ni vi sami ne možete ozbiljno da verujete u to što pričate.
Preporuke:
0
0
19
petak, 29 januar 2010 01:50
Zapadni imperijalista
Za Jasnu Simonović
su mu potrebni ljudi ograničenih intelektualnih sposobnosti, sa jakim kompleksima. Njima je lako upravljati.
9. Sledeća funkcija je izlaženje u susret ''interesima'' patrijarhalnih mušaraca ili pak homoseksualcima. Poznato je da su, posebno skriveni homoseksualci ( dakle ne grupe tipa Kvirija) skloni radikalnoj mizoginiji, te jedino njima imponuje radikalno ruženje žena.
10. Ukoliko je ova difamacija usmerena na samo jednu osobu radi se o NEČIJEM INTERESU DA SE OSOBA ''UKLONI'' IZ ZAJEDNICE.U PITANJU MOŽE BITI NEŠTO JAKO VAŽNO ILI PAK NEŠTO KRAJNJE BIZARNO-ZAVIST.Najverovatnije ovo drugo.
11. E sad, mrzi me da dalje pišem, no u svakom slučaju, pošto je ceo problem pogrešno postavljen, on u suštini ne može imati nikakvu pozitivnu funkciju u eventualnoj kritici ''vrednosnog poremećaja'' niti u eventualnom ''vrednosnom preokretu''.
12. Autorka teksta bi trebala da ima na umu da Srbija nije Kalifornija, zatim da je Srbija veoma blizu gladi, da klinke u Srbiji ne čitaju Kosmopoliten niti on ima nekakvu ulogu u oblikovanju stilova. Ni najbrutalnije muškarčine sa ovakvim mržnjom ne govore o ženama i devojkama kao ''kulturološkinje''. Sve u svemu-PRST NA ČELO.
Preporuke:
0
0
20
petak, 29 januar 2010 03:07
Jovan Stojković Babunski
A zašto bi se morao čitati Kosmopolitan, upalite B92, i kakve pobogu ima veze to što se nema para da se živi(izživljva) kao u Kaliforniji, dovoljno je da se to želi a metodi su svakako alternativni pošto je ekonomsko stanje kriminalno.Malograđanski se glumata ali šta je tu je.
Ajde da malo upoređujemo, najveće kolonije su i najviše kulturno(anti-kulturno) tretirane, Kolumbija, Američka tvrđava najbolji je primer. To je mesto socijalnog eksperimenta uživo, tu se ugrađuju silikoni za 18 rođendane i štancuje milion serija godišnje. Naravno ne računa se većina bednika koja skapava u favelama i ilegalnim poljima, ali oni i nisu nosioci kulture, oni su samo toliko soc. hendikepirani da ne mogu ni da se amerikanizuju.Dakle nisu pokazatelji kult trendova seljanke iz Prčilovaca koje i da hoće ne mogu, nego su to uvek građani i uvek periferija imitira centar.
Naravno da nisu sve devojke Srbije ovo, ali u tekstu je reč o onome što je kulturno poželjno, što se sve više nameće kao norma.
Preporuke:
0
0
21
petak, 29 januar 2010 07:48
dragoslav pavkov@Zapadni Imperijalista
[/8. Funkcija: jedna od funkcija ,pored prethodnih, je senčenje i zatamljivanje pametnih, jakih ličnosti- muškaraca ili mladih žena, kojih ima koliko hoćeš na sve strane hiljadu puta više od ''sponzoruša'' , autoritarni, nedemokratski sistem je upravo ovakvih ljudi boji, te su ...quote]
Ova vaša povika na tekst Jovane Papan bi imala smisla da ste,kao što je ona navela primere cura kojima su uzori Britni,Bijons,Ledi Gaga,itd,i vi naveli neke primere na koje se ugledaju te "kojih ima na sve strane hiljadu puta više...".Ovako,vaš komentar nema veze sa stvarnošću već je skup nabubanih fraza,sličan onih o komunizmu koji tek što nije stigao.I nije lepo da nas vi sa zapada ubeđujete da treba da verujemo vama,a ne svojim očima.
Preporuke:
0
0
22
petak, 29 januar 2010 09:21
Darko Stanojević
Dobar članak, gđo. Papan.
Nedavno sam trajno ugasio svoj FB-nalog (ima načina!) i time sebi obezbedio dodatnih par sati kvalitetnog porodičnog života dnevno.
Pošto imam ćerke tog godišta, a imam sreće da baš i nisu tog načina razmišljanja, bilo mi je zanimljivo kakav je njihov komentar na tu pojavu? Uf.
"Jadnice", "paćenice", "sponzoruše", "kurvice"... su najčešći termini koje druge devojke imaju za te "čepe" (moj izraz).
"Oni joj pišu da se još malo više skine, a ona to i uradi!"
"E, imala je trideset 'lajkovanja', sada misli da je neka riba, evo, opet okačila slike iz kupatila!"
"Naložila se, vidi... puni joj kontakti zabalavljenih."
Surovo je, ali žene nemaju milosti, niti previše razumevanja za druge žene.
Da i ne govorim da ima muškaraca koji tim devojčicama otvoreno odobravaju svaki "slobodniji" foto-album, a da one i ne slute da sa druge strane imaju nekog ko im može biti otac ili deda!
-----
Rekao sam im (mojoj deci) da mi daju, ako i kada nađu, profile takvih devojčica/devojaka (sve je to oko i ispod 15-19 godina!), da to mogu da analiziram i napravim stav naspram te pojave, a onda je negde i osudim, kao gđa. Papan (preteče me!). Ubrzo, video sam da je vrag odneo šalu, kada sam za nekoliko dana napunio bukmarke maloletnicama u lascivnim pozama!
Dotuklo me je kada sam, slučajno, pronašao decu mojih poznanika, pa čak i neke devojke iz moje šire rodbine! Kada sam izokola pokušao da roditeljima ukažem da povedu računa o tome, nisam se dobro proveo. Recimo... od tada imaju manje razumevanja za moje "gubljenje vremena" po Internetu! :(
Gadno je to, gospodo. Ne morališem ovde bespotrebno, ali TAČNO se vidi kakav odnos imaju ta deca sa svojim OČEVIMA, pre svega.
-----
Kada se samo setim da su se njihove poštene prababe u tim godinama već udavale i rađale decu! :D
Preporuke:
0
0
23
petak, 29 januar 2010 11:33
brm
@ zapadni imperijalisto i ostali koji žmure pred očiglednim
"Autorka teksta bi trebala da ima na umu da Srbija nije Kalifornija, zatim da je Srbija veoma blizu gladi, da klinke u Srbiji ne čitaju Kosmopoliten niti on ima nekakvu ulogu u oblikovanju stilova.
ni u Kaliforniji takve fotke na fejsbuk ne postavljaju klinke koje čitaju Kosmopoliten već tamošnja sirotinja - to je subkultura sirotinje namenjena kanalisanju seksualne enetgije i nezadovoljstva mladih u benigne tokove... Srbija ne samo da u tome ne zaostaje nego prednjači u svetu - Pink, Grand šou, baneri u svim dnevnim novinama (Kurir, Pres, Blic) za gomile domaćih sajtova u kojjima se gole maloletnice nude... pa učesnice velikog brata nisu bogatašice iz obesti, već prigradska sirotinja NAJMNOGOLjUDNIJA POPULACIJA DANAŠNjE POSTKOMUNISTIČKE SRBIJE..koliko u današnjoj Srbiji ima pravih građana i pravih seljaka?..koliko ima pravih radnika i prave srednje klase?
početkom 90 tih smo npr. mislili da su dizelaši naš izum (tj. Mirinog ispirača mozga Željka Mitrovića) kad ono - američke pare, počasni gost u SAD odmah posle 5. oktobra..
i te srpske kvazinacionalističke grupe su isto strani format za našu sirotinju..pa nije ni čudo da koegzistiraju sa golim klinkama sa loptama umesto grudi (ne mož pošten čovek više ni porniće da gleda od tih sa loptama) ...ima ih u svim zemljama i podjednako su benigni za režime
Preporuke:
0
0
24
petak, 29 januar 2010 13:50
Molder
Goran Jevtović
Uzme mi komentar iz usta. Odem ja pre nekog vremena kod prijatelja na slavu i tu dodje nasa drugarica koja ima 16 godina. I kako je vec red moj prijatelj joj iznese zito i vino a ona kaze sledece-"Jel moram da se krstim?". Za stolom muk. Znam mnoge ateiste koji se na slavama krste da bi ispostovali domacina. Da li je to povezano sa ovim? Jeste itekako. Vidite, tokom nesrecne vladavine komunizma narod je izgubio onu veliku vezu sa pravoslavljem koja mu je pomagala da kroz vekove ostane to sto jeste. Onda je dosao kvazi-nacionalizam 90-tih i idoli danasnjih srednjoskolaca Arkan, Ljuba Zemunac i ostala kompanija. Na zapadu je to malo drugacije. Oni su bezeci od Pape pobegli od Hrista. Nista ovo nije slucajno. Tajna svetska vlada hoce da unisti stub svake porodice a to je zena. Mi smo ovde imali striptizete, sponzoruse i veliki broj kulturno i verski "nepismenog" stanovnistva, a na zapadu koncept "moderne zene". Protivnici vere i Hrista u celom svetu racunajuci na tu "nepismenost" uverili su mlade zene da u Hriscanstvu je zena tlacena od strane muskarca. Totalno pogresno. Skoro sam citamo mnogo lep tekst na jednom svetosavkom sajtu u kome se prica o instituciji braka. Muz ne samo da MORA da zenu tretira jednako kao i sebe, vec u nekim aspektima MORA nju da stavi iznad sebe. Cela ta ideja "moderne i snazne zene" je od strane svetskih mocnika osmisljena kako bi se moglo oporezivati celo stanovnistvo i kako bi zene bile prinudjene zbog obaveze posla da decu ostavljaju u vrtice i skole gde ce biti oblikovana po sablonu koji svetskoj vladi odgovara. Ima ovde mnogo toga da se kaze, jer je ovo veoma kompleksna tema i ne moze se svesti samo na jedna clanak. Potrebna je citava drzavna strategija da bi se donekle resio ovaj problem. Ali nazalost ovde ne postoji niko od politicara ko bi se pozabavio time, jer i oni sami koriste usluge takvih devojaka.
Preporuke:
0
0
25
petak, 29 januar 2010 13:57
Nikola Smolenski
(1)
@Goran Jevtović:
Odličan tekst ali nedostaje odgovor, gde je uzrok svega toga nakaradnog.
Vekovno odstupanje od prave vere, i naravno potpuno neverje, kao i maloverje - to je to. Kada kažem vera, mislim PRAVOSLAVLjE. Mislim na Hrišćanstvo iz prvih vekova.
Ja ipak ne bih potcenjivao ni nevidljivu ruku slobodnog tržišta. Slobodno tržište donosi određene ekonomske prednosti, ali i društvene nedostatke. Na primer, proizvod koji reklamira razgolićena žena više će se kupovati od ostalih; posledica: na reklamama će se pojavljivati sve razgolićenije žene. Posredstvom reklama golotinja postaje sve uobičajenija i u svakodnevnom životu... i tako do danas.
E, sad, ko je nevernik ili malovernik, naravno, neveruje da smo okruženi Knezom tame - Satanom i njegovim demonima i demonskim silama.
Ovo možete shvatiti kao način na koji Satana ostvaruje svoje ciljeve.
@Zapadni imperijalista:
Dakle, Srbija nije Kalifornija, a devojke iz Srbije i njihov stil ne oblikuje Kosmopoliten ( kao što ih ne oblikuje ni kod nas) niti razmišljaju o plastičnoj hirurgiji, niti su im uzori porno-zvezde.
Ne, oblikuju ih Lepota i zdravlje i Grand šou. Kakve Kosmopoliten veze ima sa ovim tekstom, uopšte nigde nije pomenut?
Za sada Srpkinje ne razmišljaju o plastičnoj hirurgiji u istoj meri u kojoj kalifornjanke, ali ne postoje razlozi da sumnjamo u to da će se i ovaj trend vremenom preliti kod nas.
Takođe je besmileno učestvovati u ''specijalnom ratu'' protiv sopstvenih građana pljuvanjem po najmlađim generacijama na način na koji ne pljuju ni najbrutalnije muškarčine
Iz teksta: "čini se da poruka koja devojčicama stiže iz savremene kulture" - dakle, tekst kritikuje savremenu kulturu, a ne najmlađe generacije. Takođe, muškarčine ne pljuju po najmlađim generacijama.
Preporuke:
0
0
26
petak, 29 januar 2010 13:59
Nikola Smolenski
(2)
@Feminizam?:
Svako ko zna išta i feminizmu zna da najveći broj feminističkih autorki eksplicitno osuđuje objektifikaciju žena, od pornografije, pa sve do reklama za pivo i sl. [...] Tvrditi da je objektifikacija posledica ženske epamcipacije, stvarno je smešno - ženska emancipacija bila je upravo usmerena protiv ovakve objektifikacije.
Ne baš. Tvrdnja je da je objektifikacija neželjena i nepredviđena posledica feminizma i ženske emancipacije u praksi. Tako nešto je svakako moguće. Kao što je, na primer, komunizam bio usmeren na stvaranje besklasnog društva, ali je na kraju samo doveo do stvaranja nove klase.
građanske devojke zaista su bile pitome, smerne i infantilne, trenirane da postanu odane i poslušne supruge i majke. Druga strana priče su, međutim, prostitutke kod koji su išli njihovi muževi da bi tamo pronašli ono što one nisu mogle da im daje
Između ove dve krajnosti valjda postoji i neka sredina.
@Greška:
Dakle, prvo na Zapadu uopšte ne postoje ti trendovi o kojima naše kulturološkinje i etnomuzikološkinje pišu.
Na primer, prema podacima Američkog društva plastičnih hirurga, između 1992. i 1999. broj operacija povećanja i podizanja grudi skočio je 400%[http://www.plasticsurgery.org/Media/Statistics/1999_Statistics/Cosmetic_Plastic_Surgery_Trends_1992_1996_1997_1998_1999.html] a između 2000. i 2007. još 64%[http://www.plasticsurgery.org/Documents/Media/2000-2006-2007-National-Plastic-Surgery-Statistics.pdf]. Dakle, ti trendovi postoje. Dakle, to što ti pišeš nema veze s vezom.
Preporuke:
0
0
27
petak, 29 januar 2010 14:00
Nikola Smolenski
@Nacionalizam i golotinja:
Fotografije o kojima Jovana pise nacicete u najvecem broju upravo na Fejsbuk grupama tipa "Kosovo je Srbija", "Ubij Siptara", i slicnim, sto je i za ocekivati - grupe osnivaju nasi vrli srednjoskolci i srednjoskolke. Nacionalizam i estradna golotinja, u Srbiji se vec dvadesetak godina dobro slazu i ispomazu.
Upravo sam pregledao prvih 100 fotografija članova grupe "KOSOVO JE SRBIJA!" i među njima sam uočio jednu fotografiju devojke u kupaćem kostimu, i jednu devojke u mini-suknji. Takođe sam pregledao prvih 100 fotografija članova grupe "Svi mi koji smo za to da Srbija postane clan EVROPSKE UNIJE!!!" i među njima sam uočio dve fotografije devojki u kupaćim kostimima, jednu devojke u mini-suknji i jednu devojke u vrućim pantalonicama. Zaključak: nacionalizam ne korelira sa golotinjom. Dalji zaključak: to što pričaš nema veze s vezom.
@Zapadni imperijalista:
3. Dakle, radi se samo o naizgled kritici poremećaja, odnosno o pseudokritici, jer problem na samom početku nije postavljen kako treba, odnosno on je definisan na takav način da ne može dovesti do ispravnih teorijskih zaključaka, a kamoli do praktičnih efekata.
4. Postoji potreba za ovakvom vrstom teorijske disfunkcionalnosti.
A postoje li i neki dokazi za ove tvrdnje? Na primer, zašto problem nije postavljen kako treba, zašto nije definisan na pravi način, kako bi problem bio postavljen kako treba a kakva bi bila njegova pravilna definicija?
A uostalom, nas i ne interesuju ispravni teorijski zaključci, već tačni teorijski zaključci.
Preporuke:
0
0
28
petak, 29 januar 2010 14:25
Dr Konj
A sto me isprepada, Jovana,Bog Ti pomagao...
Osvanu Slika , a pored nje naslov:"Pobeda plasticne lutke..."
Misljah: Evo opet komentara o nekoj pobedi Evropske koalicije! Sta li je sad posle Odzaka!
Mora da su Evropske Furune, pomislih, sledjen ko Zajecar, ovih dana!Pa me strecnu ispod srca:Kako, bre, nisam obavesten o jos jednoj Pobedi, bre...
Kad tamo, a ono , medutim, ( sto bi rekao ministar za Pravopis...)
Popih saku aspirina, pa zalih ljutom prepecenicom!
Da se odmrznem... Huh...
Daleko bilo...
Preporuke:
0
0
29
petak, 29 januar 2010 15:28
goran01
Trebalo bi da se slozim da je preterano slobodno ponasanje danasnjih devojaka i zena negativna pojava ali ne mogu .
Iskreno, meni kao muskarcu to ne smeta cak sta vise prija kada vidim da devojka voli ono isto sto i ja.Tesko da cete naci muskarca koji ce vam reci da ne voli sex sa lepom devojkom koja jednako kao i on uziva u sexu,tako da nije nista lose u tome sto devojke hoce da izgledaju dopadljivo i izazovno.
Ono sa cim se ne slazem jeste prostitucija i drugi vidovi placanja sekusalnih usluga jer su usko povezani sa kriminalom i trgovinom ljudi kao i degradiranjem ljudske licnosti i svodjenjem coveka na seksualno roblje.
Ali nemam nista protiv devojaka koje svojom voljom zele da se lascivno ponasaju ili oponasaju poznate musicke i filmske zvezde,pa cak i porno zvezde i striptizete-jer svako ima pravo na svoju fantaziju pogotovo u ranoj maldosti kada covek hoce sve od zivota pa je mozda bolje da rano nauci da iluzija ne donosi nista drugo do razocarenje.
Pa uostalom ako dublje zadjete u bilo koji psiholoski pravac videcete da se sve svodi na borbu zivota protiv smrti a sex EROS je najcistiji primer covecije zelje za zivotom u borbi protiv smrti TANATOSA.
I jos nesto neki kazu da je ovo vreme u kome ce zenski pokreti da jacaju?Ne bih se slozio, mislim da je ovo vreme kada muskarci uzivaju u svakom smislu te reci a pogotovo sto se tice seksualnih sloboda.Pravi drustveni raj u kome muskarci mogu da imaju SEX ( za koji cak ne moraju ni da placaju kao sto je to bio ranije slucaj) sa vise zena i da pri tome ne nailaze na osude okoline cak sta vise postaju popularniji i u drustvu pozeljniji.Zene su te koje su snizile standarde i omogucile da SEX bude pristupacniji,jer ranije dok su standardi kod zena bili visi SEX se skupo naplacivao-doduse i danas se naplacuje.Tako da zenska emancipacija i ostvarenost u stvari ide na ruku muskarcima vise nego ikada do sada.
Preporuke:
0
0
30
petak, 29 januar 2010 15:49
mladen
Pre nekoliko godina Srdjan Šaper u interviju Večernjim novostima kaže da mi nismo sposobni da disciplinovano radimo kao ljudi na zapadu ali im zato možemo ponuditi provod za opuštanje tokom vikenda u kome smo mi nenadmašni.Javni servis i PINK ''splavove'' uzdižu na nivo najznačajnijih kulturnih institucija,otvaraju se najveće kockarnice u ovom delu evrope.Ova privredna grana se nemože zamisliti bez droge i lakih devojaka. Većina naših medija kao poželjni model uzima devojke sa splavova,nikako one iz biblioteka,te tako školuju radnu snagu za biznis opuštanja izmučenog zapadnog radnika.Akademik Nedeljković u jednom interviju zapaža da se način života(provoda)nažalost iz Beograda širi po celoj Srbiji.Ovih dana u Štampi možemo videti da smo veliki uvoznici kokaina,pa Gardijan Beograd može da stavi na 1.mesto za provod u Evropi.Za ovaj narod je manje zlo bombardovanje.Izvinite ako sam promašio temu.
Preporuke:
0
0
31
petak, 29 januar 2010 17:36
Evrofilija i golotinja
Ovaj sa nikom nacionalizam i golotinja bolje da pogleda grupe koje podržavaju ulazak Srbije u EU, tu ima mnogo više onih koje se svojim slikama preporučuju rediteljima porno filmova.
Preporuke:
0
0
32
petak, 29 januar 2010 17:47
Jasna Simonovic
Zapadni imperijalista...
Najlepše hvala na iscrpnom odgovoru...
Taman sam “stavila prst na čelo” da razmislim, kad eto drugih kolega komentatora koji me nateraše da stavim dva prsta na čelo!...Izvinite što sam “navukla” polemiku...
Ali! Kada se rasplamsa dijalog, obično nešto dobro ispadne...
Pa u tom smeru, slažem se da problem nije postavljen kako treba! Uglavnom svi znamo da “bacanje kamena” na već posrnule nije dobro, pogotovo ako se pri tom ne vidi alternative nije bilo, ili je bilo ali su je drugi, odrasli, uništili...(sinoć je na tv bila emisija o mladiću koji je smatrao da je nevin osuđen. Zapazila sam da je devojka-žrtva dijametralno izmenila iskaz na sudu, od toga da je mladić jedini branio od drugih silovatelja, do toga da je on bio glavni silovatelj. Slučaj se završio još gorim kasnijim kriminalom u kome ponovo mladić strada od neutvrdjenih činjenica)
A kritika “sistema vrednosti” može da traje beskonačno...Mnogo je bolje “utužiti” sistem (roditeljski, državni, školski, itd), i npr “baciti lepe čini” na lepe
Preporuke:
0
0
33
petak, 29 januar 2010 18:31
Jasna Simonovic
Zapadni imperijalista...nastavak:
A kritika “sistema vrednosti” može da traje beskonačno...Mnogo je bolje “utužiti” sistem (roditeljski, državni, školski, itd), i npr “baciti lepe čini” na lepeom bez pokrića (najbolji primer za to je Majkl Džekson)..
Da, “senčenje” nečijih vrednosti je vrlo često, ali je još gore od toga stajati u svojoj sopstvenoj senci...A to mnogi, mnogi danas čine...Ponekad je bolje “izaći nekome u susret” nego ući u poguban besplatan radni učinak koji uzima svoju dominaciju širom sveta...
Oduševljena sam vašim objašnjenjem iz tačke 10! Šta raditi sa zavišću? Šta da uradi takva jedinka?
Preporuke:
0
0
34
petak, 29 januar 2010 18:42
Zapadni imperijalista
Za Jasnu Simonović
Slažem se s Mladenom koji kaže da je problem u tome što naši mediji za modele oponašanja uzimaju ružnjikave devojke s splavova a ne inteligentne lepotice iz biblioteka. Što se tiče Nikole Smolenskog -tačno je da nas ne treba da interesuju ispravni nego tačni zaključci. Da li imam dokaze da tvrdnju? Zašto se problemi postavljaju pogrešno? Itd, itd. Dakle, pošto iza većine naučnih časopisa, zatim političkih portala, odnosno sajtova stoji Fond za otvoreno društvo, jasno je da samom finansijeru, odnosno ovom Fondu odgovaraju tačno oni sadržaji koji se na tim sajtovima nalaze. I one osobe koje reprodukuju postojeće načine analize raznih tema. na primer upravo njima odgovara radikalna polarizacija na zapadnu i antizapadnu poziciju, odnosno evropsku i antievropsku, proameričku i prorusku, itd, itd. Isto se odnosi i na kulturnu politiku. Svi ste primetili da se godinama priča o ''poremećajima vrednosnog sistema''. Da je bilo stvarne namere da se nešto učini na tom planu, to bi bilo učinjeno. Moje pitanje za ekipu koja je na linku sa Sonjom Liht je: Da li je njihov cilj da sve intelektualke proglase prostitutkama, zatim da zatvore Univerzitet i Institute, i konačno ''zapuše usta svima''? Šta misle: da li je taj proces nevidljiv za razne likove iz regiona, sa Zapada i iz Rusije? Zatim: Šta misle koliko dugo će to biti tolerisano? Zatim: Koliko dugo će se vaditi na izgovor tipa zapad mrzi Srbe? Što se tiče morala, da, da teško je jednom mužu da vidi fotografiju na kojoj je ''snimljen'' pogled njegove supruge upućen ''ljubavniku, da posmatra kako mu supruga svakih 15 dana upućuje ljubavne poruke drugom čoveku kroz naslovčiće itd. Šta ćeš. Što nije mislio kad se ženio. Šta čovek drugo da mu kaže, mislim njemu ili njoj. Mnogi bračni parovi su nažalost prošli kroz slične situacije. Rešenje svakako nije u glumljenju ''konzervativizma'' ili u prepuštanju mehanizmu projekcije (nisam ja majke mi, to su sve one).
Preporuke:
0
0
35
petak, 29 januar 2010 19:22
Jasna
Sirotice u toj trci za povrsnom lepotom i praznim seksepilom,i ne znaju da lepota ,ako nema unutrasnju potporu(a to je duhovnost,obrazovanje,kultura,"slif") ,brzo prolazi (mladost kratko traje),a nista tuznije od ocvale (nekadasnje) lepotice. U zrelim godinama od takvih ostaje samo oronula fasada.Tu ni plasticni hirurg ne moze mnogo da pomogne ,jer se njegov rad ipak vidi.To bi trebali roditelji da im objasne,u prvom redu majke.
Medjutim nisu samo one krive ,zbog tog trenda,krivi su i muskarci,jer one to rade zbog njih.Muskarcima (cast izuzecima),se svidjaju takve devojke ,i one im nude to sto se njima svidja,( pogotovo onima koji mogu to da kupe),a to je upravo taj prazni seksepil lutke na naduvavanje,silikonskih grudi,napumpanih usta ,a u glavi"promaja".
Preporuke:
0
0
36
petak, 29 januar 2010 20:05
Zapadni imperijalista
Dakle, pošto je moderator cenzurisao moj poslednji komentar, pokušaću ponovo bez spominjanja kontroverznih detalja, koji su verovatno razlog cenzure. e ti kontroverzni detalji su uzrok prolongiranja vrednosnog poremećaja. I dok god traju dotle će i trajati vrednosni poremećaji kao i neadekvatan pristup istim, kao i instrumentalizacija ljudskih slabosti određenih osoba koje su nosioci disfunkcionalnih ''analiza''. Dakle, upravu je komentator koji kaže da je problem u medijima koji za uzore dovode ružnjikave devojke sa splavova a ne one iz biblioteka. zbog toga će sve te iz biblioteka već krajem osamdesetih otići iz ove zemlje. To je isti razlog zbog kojeg će se odavde odlaziti i dalje. Drugo, upravu je komentator koji kaže da su važni tačni a ne ispravni zaključci. No ključno pitanje je koji finansijer se nalazi iza onih koji se bave ''istraživanjima''. I tu se krije odgovor odnosno razlog zašto se u ''tekstovima'' koji se bave ''kritikom vrednosnih poremećaja nalaze elementi ''speicijalnog rata'' protiv izvesnih kategorija stanovništva. zahvaljujem se moderatoru ako ovaj put ne cenzuriše ovaj komentar. A ako se odluči za cenzuru, nema veze. Neka svako radi svoj posao.
Preporuke:
0
0
37
petak, 29 januar 2010 20:26
Slavica za Jasnu
Jasna drago mi je što podržavate soroševsku preporuku: Bolje biti ružan nego lep. To i jesu napravili od ljudi. Sve su vam zabranili, i pamet, i ljudskost, i moral,i empatiju i pravdu i zakone i rad i tu takozvanu lepotu, i porodicu i mladost i budućnost itd, itd. Jasna svaka čast na podršci soroševskim fondovima i njihovim aktivistima- estetičarima i ''kulturolozima''.
Preporuke:
0
0
38
petak, 29 januar 2010 21:18
Jasna Simonovic
Zapadni imperijalista, hvala na komentaru...
izvinjavam se sto su se moji komentari štamparski "uneredili"....
Kažete, "..ti kontroverzni detalji su uzrok prolongiranja vrednosnog poremećaja. I dok god traju dotle će i trajati vrednosni poremećaji kao i neadekvatan pristup istim, kao i instrumentalizacija ljudskih slabosti određenih osoba koje su nosioci disfunkcionalnih ''analiza"..
Upravo tako!..."kontroverzni detalji" su okosnica "neuspeha" i oslanjaju se na "pakost"...kao kada pretrčite sve stepenice, a ne znate da uđete na vrata...Ili vam neko zalupi vrata pred nosem...
Živo me interesuje zašto vaši nisu objavljeni...Za moje mi je poznato...
Preporuke:
0
0
39
petak, 29 januar 2010 21:51
Balkanizam
''mladost brzo prolazi''. Da i dok se biće nalazi u tom dobu , dok to doba traje, i dok se ne završi ,niko nema pravo da ga stigmatizuje na način na koji se to čini u ovoj zemlji. Ako pažljivije analizirate ''odnose snaga'' vidićete da postoji po ovom pitanju delimično sinhronizam između E novina i NSPM. Tamo ih nazivaju fašistima a ovde preciznije govore o ženskom polu i sve zajedno ih smatraju potencijalnim kurvama. Lepo je kad se političke stranke ujedine oko nečeg dobrog za zemlju, ali je morbidno kada se ujedine i sinhronizuju na ovako opak i bolestan način. Što se tiče teze da je mladost prolazna, ona je ispravna,Mladost nije moguće produžiti plastičnom hirurgijom, niti starije generacije treba da budu opsednute s tim. No važno je da raskrstite s iluzijom da neko uopšte uovoj zemlji ima takve namere, a ako ih i ima za njih nema novaca. Što se tiče teze da žene na kraju postaju olupine u njoj se razaznaje opet balkanizam koji unpared prognozira nečiji status olupine u budućnosti- negativna i fatalistička anticipacija o subjektu koji je nepoznat ali mu je struktura već iako nedustupna detektovana u skladu sa ideološkim potrebama. Bilo kako bilo, pitanje je šta žene navodi na radikalnu difamaciju drugih, slobodnih žena.
Preporuke:
0
0
40
petak, 29 januar 2010 22:08
jasna
Slavice, ne znam na osnovu cega ste zakljucili da ja podrzavam parolu "bolje biti ruzan nego lep".Ja sam samo napisala da je spoljna lepota bez unutrasnje lepote, prazna i da ne traje dugo, (a unutrasnja lepota ne pada s neba nego se na njoj radi)i da bi to mlade devojke trebalo da znaju.Znaci i ta spoljna lepota mora da ima nadgradnju da bi trajala.Kao i da se u trci za glancanjem spoljasnosti zapostavlja sadrzina. Zatim sam kritikovala i muskarce jer devojke misle (s razlogom)da se to dopada muskarcima ,pa se zato tako i ponasaju.Jer da se njima dopadaju one devojke iz biblioteke ,a ne one sa splavova,verovatno bi ih vise bilo u bibliotekama ,a manje na splavovima.Medjutim u Srbiji hvala Bogu ima mnogo vise normalnih osoba ,koji ne prate ove "trendove"(uprkos medijima,koji ih namecu)
Ostali deo vase kritike nisam razumela,sem sto vidim da vas je moj komentar bas nesto "najedio".
Preporuke:
0
0
41
petak, 29 januar 2010 22:09
Zapadni imperijalista
Za Jasnu Simonović- mislim da ste samo delimično upravu. Kontroverzni detalji su samo delimično povezani sa pakošću, suštinski sa finansijskim kapitalom, odnosno cirkulacijom milijardi dolara i evra. Što se tiče onog kad Vam zalupe vrata pred nosom, hm, brod je raskliman, mislim da vrata više ni nema. Mislim baš nekih koja bi izgledala onako stameno. Od silne lupnjave hiljadama ljudi ona su se raspala. To se zove autoritarna poludržava. Nešto što je blizu sopstvenog kraja. E sad, može sve to da se izvuče i spase, ali mislim to bi zahtevalo nove paradigme, nove ljude, izrazite inteligencije, čistih biografija, bez pakosti, kompleksa niže vrednosti, bez linkova sa izvesnim izopačenim likovima ( ponerološke grupe) itd, itd. Toliko od mene. Inače nije mi bila namera da ''napadnem'' J.P. Pod ''napadom''se podrazumeva nešto mnogo ozbiljnije- širenje kleveta, davanje otkaza, proganjanje, i ostale morbidne gluposti. Hteo sam samo da skrenem pažnju na implicitne poruke koje se nalaze u tekstu i koje nisu društveno konstruktivne a ni teorijski relevantne i utemeljene.
Preporuke:
0
0
42
subota, 30 januar 2010 00:26
slepi putnik
odlican tekst,ali sta ciniti mozda za pocetak naterati majke i cerke da ga zajedno procitaju , devojcicama je jako tesko da se odupru toj klimi koja je zavladala jer su jos neizgradjene kao licnosti,s druge strane ne mali broj majki deli misljenje da je fizicki izgled ulaznica za uspeh i ohrabruju svoje
cerke da krenu u osvajanje "srece" na raznoraznim konkursima(za manekenke, lica godine,zasticena lica ove ili one firme i sl) , sto naravno ne bi bio problem da se ne radi o devojcicama od cetrnaest, petnaest godina
....i sto je najgore devojcice pobedjuju, na ciju radost ostaje nam samo da se pitamo
Preporuke:
0
0
43
subota, 30 januar 2010 10:20
Jasna Simonovic
Zapadni imperijalista,
Dobro je da nije samo pakost, već finansijski circulum...Onda moji globalni “kontroverzni detalji”, utemeljeni u zapadno i istočno i jugoslovenski i evropski čist ostvareni profit, vlasništvo, itd. imaju šansu da više ne budu globalno kontraverzni, odnosno da uplivaju u globalnu “cirkulaciju milijardi dolara i evra” ...
Slažem se sa vama da spas uvek postoji, pa evo ja nekako, vraćajući se u kontekst Jovaninog teksta, iako nisam roditelj ženske dece, zamišljam koliko bi devojaka umesto kod plastičnog hirurga odlazilo na posao u “moju” kompaniju...
Ni u jednom trenutku nisam posumljala u dobronamernost bilo kog komentatora bilo kog teksta na nspm-u...Čim neko ima hrabrost da nešto napiše, znači da želi da doprinese boljitku...
A naučiti ne lupati vratima je velika lekcija koliko god to izgledalo jednostavno...
Nisam shvatilašta znači biti u linku sa ljudima sa knima ne treba...Ja na primer imsm potrebu da ukažem bilo kome ako vidim da greši...u svakom čoveku postoji zrnce dobrote...
Hvala što ste me čuli...Bilo mi je zadovoljstvo da od vas naučim neke stvari...
Preporuke:
0
0
44
subota, 30 januar 2010 22:50
Goran Stankov ić
Naporno mi je da kapiram o fejsbuku. Vidim da je reč o MOGUĆNOSTI da se izađe u javnost i SKRENE pažnja na sebe. A time i mogućnost da se ostvari san. Koji? O slavi i materijalnom bogatstvu, sve prisutan diljem planete.Brzo, na što lakši način, i onda ... nemam ideju šta. Još je pametni Bogi ( kasnije vođa jedne stranke ), na početku rasprodaje Srbije, u prošlom veku, rekao novinarima, da im je cena par hiljada dolara...
Danas, Srbija, na dlanu i vlasništvu par... I novcem se sve reguliše ( pozicija / opozicija ) novine ( pogledaj samo dnevne najstarije, brzina kojom se transformišu ), zvezda nečega kupila audi A6, vozi bez dozvole ( nema još osamnaest godina ), po gluvarenju u zatvorenom prostoru zaradite 100 000 evra, SMS-ovi za ovo i ono... I normalno je da kriterijum nastupa u javnosti pada ( konkurencija velika ), i sve to u direktnoj PROPORCIONALNOSTI sa bahatošću političke elite ( u smislu da sada vrše vlast )koja ne poštuje zakone, a sa njima pod ruku, bogataši ( primer parkiranja na Ušću, gde Đilas dolazi sa interventnom jedinicom i gde ga vlasnici vozila pitaju, alo bre , za tebe smo glasali...). Teško deci, mnogo nadražaja spolja, a pošteni roditelji dođu mu nekako nesposobni.
Preporuke:
0
0
45
petak, 05 februar 2010 03:41
MissQ
....Jedna od dobrih tekovina decenija ženske emancipacije jeste što se prosečna devojčica danas više ne podređuje stereotipu porcelanske lutke koja poslušno trepće. Loša je što se sve više podređuje stereotipu plastične lutke na naduvavanje koja svoj hiperseksualizovani identitet doživljava kao vrhunac ženskog samoostvarenja i trijumf ravnopravnosti....
Dopadljivo mi je ovo poredjenje porcelana i plastike na temu zenske emancipacije/seksualnosti...
Ako pogledate kroz istoriju, ta ista porcelanska lutka je prapraunuka paleolitske i neolitske venere- hiperseksualizovane, samoostvarene majke, vremena materijarhata.
Zajednicko im je to sto se ne razgradjuje vremenom(za razliku od plastike),tako da autorkina zabrinutost oko plasticne lutke, koja se osim sto je plasticna, jos i naduvava i oduvava, po potrebi, ne moze i nece ostaviti traga u nasoj daljoj, a i blizoj buducnosti.
Za razliku od porcelanske, koja je mozda okrnnjena, ali svakako slika i prilika ne jednog nego mnogih stereotipa kojima prosecna devojcica,(... i vecina) moze da se podredi.
Dakle,rekla bih, kljucna rec ovog teksta, a bogami i komentara je stereotip-ne mozes bez njega, ne mozes sa njim...
Preporuke:
0
0
46
nedelja, 07 februar 2010 17:08
Vladan RS
Kao otac tinejdzerke,mislim da slobodno mogu da kazem da je najveci problem u samoj porodici koja je na zalost max.degradirana kao sistem vrijednosti.Naime,svoju kcerku od malih nogu vaspitavam u skladu s tradicinalnim normama ponasanja,na istim onim normama s kojim su odrasli moja majka,ali isto tako i moja supruga,sestra i mogu reci vecina zena iz moje okoline.Vaspitana je tako da zna sta je dobro,a sta lose,pri tom konkretno mislim na obrazovanje,odnos prema starijim,prema drustvu,roditeljima,ali i prema samoj sebi.Svjesna je sta je postovanje,ali isto tako i samopostovanje,tj.da zna da je niko ne smije fizicki niti psihicki maltretirati,ali isto tako da zna gdje je granica.E ta granica je po meni roditeljska kontrola u smislu razgovora i razumjevanja,ali i strogoce bez tuce,normalno.Zna da joj je obrazovanje i vaspitanje prioritet,jednostavno da je to formula za uspijeh i drustveni status u buducem zivotu.Po meni,dijete treba da ima sto vise obaveza u zivotu,a sto manje slobodnog vremena,u smislu da ne zna sta ce od sebe.Sto vise sportskih i drustvenih aktivnosti u kojima se pozitivno formira socijalni status,a samim tim i svijest o poimanju zivota.Ponosan sam sto supruga i ja uspijeli da je odgojimo tako da joj je vaznija dobra knjiga i kosarka od gubljenja vremena na FB-u,mada ima profil koji koristi uglavnom za kontakt s prijateljima koji su joj u inostranstvu.Moglo bi se o tome nasiroko i nadugacko,ali poenta je da s djetetom treba max.raditi i stalno ga usmjeravati dok samo ne pocne rezonovati stvari onako kako treba,sto vise sporta,aktivnosti,rada,a bogami i odlazaka u nasu crkvu gdje takodjer ima sta da nauci,a sto manje americkih vrijednosti koje su i dovele do ove teme.pozz....
Preporuke:
0
0
47
četvrtak, 11 februar 2010 22:17
Zbunjen
A da li postoji razlika izmedju muskog i zenskog promiskuiteta?
Zasto se muskarac koji mijenja partnere smatra zavodnikom a zena koja to isto radi (da budem kulturan) smatra prostitutkom?
Vekovno odstupanje od prave vere, i naravno potpuno neverje, kao i maloverje - to je to. Kada kažem vera, mislim PRAVOSLAVLjE. Mislim na Hrišćanstvo iz prvih vekova. Onako kako nam je predao sam Bogočovek, Isus Hristos. Onako kako su nas učili Apostoli i Svetitelji.
E, sad, ko je nevernik ili malovernik, naravno, neveruje da smo okruženi Knezom tame - Satanom i njegovim demonima i demonskim silama. Dakle, blud, razvrat i prateće manifestacije, njegovih su "ruku delo".
Mnogi ovako nemisle, a za sebe kažu da su Hrišćani, i još tužnije, Pravoslavci. Pa ako jeste, pročitajte nešto od bogate duhovne literature, i sve će biti jasno. Spas nam je u Hristu. Amin.
Moje mišljenje je da je jedini "lek" protiv toga "prirodna" selekcija. Takve devojke sa takvim ponašanjem i stavovima ne prolaze kod muškaraca "koji znaju šta hoće", ili da se preciznije izrazim, kod ozbiljnih muškaraca. Oni i dalje više vole "meso" nego "plastiku" ;)
Ali to nema veze sa polom. Isto tako ozbiljne žene i dalje pišu onakve dnevnike. Međusobno će se takvi ljudi pronaći i uživati u zajedničkom životu, a lutke će ostati u izlogu...
Tvrditi da je objektifikacija posledica ženske epamcipacije, stvarno je smešno - ženska emancipacija bila je upravo usmerena protiv ovakve objektifikacije. Naravno, emancipacija podrazumeva da žene treba da imaju iste seksualne slobode kao i muškarci, ali to nije objektifikacija, nego upravo suprotno - subjektifikacija. Žena, dakle prestaje da bude samo objekat muških želja i dobija pravo da postane seksualni subjekat - da želi, bira, itd. Papanova, međutim, brka i poistovećuje ova dva.
Najgore su, međutim, priče o tome kako je nekad bilo bolje. Odlomci iz dnevnika koje Brambergova navodi samo su jedna strana priče o viktorijanskoj seksualnosti - građanske devojke zaista su bile pitome, smerne i infantilne, trenirane da postanu odane i poslušne supruge i majke. Druga strana priče su, međutim, prostitutke kod koji su išli njihovi muževi da bi tamo pronašli ono što one nisu mogle da im daje - strast i seksualno zadovoljstvo. Prostitucija je bila raspostranjeno i društveno tolerisana, ako već ne i eksplicitno prihvaćena - smatralo se pravom svakog muškarca da pored fine ženice ide kod animir dama. Cena finoće građanskih gospođica bila je dakle potpuna i temeljna objektifikacija devojaka iz nižih slojeva. O histeriji, bolesti tako tičičnoj i rasprostranjenoj među ovim finim građanskim gospođicama i kasnije gospođama, kao direktnoj posledici seksualne represije, da i ne govorimo.
Bilo bi mi drago da je više ovakvih članaka na NSPM - u, više bi ličio na prave novine, na nešto kao što je bio stari NIN. Takvo nalikovanje (ne i kopiranje, naravno) bilo bi kvalitet, bar po mom mišljenju.
Onda bi baš i imalo smisla preusmeriti ono sitnine - realno je sitnina, za mene je solidna stavka - što sam pre mesečno davao za NIN na račun NSPM - a.
Istina, preusmerio sam i ovako, posle onog apela, preusmeravaću verovatno i dalje, šta ću, do besa me dovodi to što gotovo nigde drugde nemam ništa normalno ni da pročitam ni da čujem (nego je sve iskrivljeno, natrunjeno i frizirano). Vredi dati makar samo za napise Antonića i Vukadinovića. Iskren da budem, i ne čitam nešto mnogo mimo toga. Ali, evo, sad ću reći, sad mi je, zapravo, i došlo jasno do svesti - vredi dati taj novac i za priloge Jovane Papan.
Budite sigurni da niste u pravu. Fotografije o kojima Jovana pise nacicete u najvecem broju upravo na Fejsbuk grupama tipa "Kosovo je Srbija", "Ubij Siptara", i slicnim, sto je i za ocekivati - grupe osnivaju nasi vrli srednjoskolci i srednjoskolke. Nacionalizam i estradna golotinja, u Srbiji se vec dvadesetak godina dobro slazu i ispomazu.
Pogledajte Britni Spirs, koja ima veliki broj maloletnica koje se lože na nju i sa druge strane Jelenu Karleušu i njen uticaj na naše devojčice, i jedna i druga su samo različite strane iste medalje.
Iako poštujem tekstove gdje Papan, posebno njen izbor tema, i sama sam skretala pažnju da nije dobro njeno izjednačeno posmatranje stanja u svetu (zapadnom) i kod nas...iako svakako da ima dela koji se preklapa...ljudi su svuda ljudi...
Posrnuće mladih naraštaja iz obesti i nemaštine nije isto....Novac je ovde izgubio uhlebljenje, besplatna "radna mesta" (po principu "izvol'te!)uzela su primat nad novcem koji se sve više promoviše kao grozota, a oduzima pre nego se stekne i šansa da se stekne...tako nekako...
Interesantan mi je vaš pseudonim...Pišite nam što češće...Zapadni "imperijalisti" obično ćute...
Budite sigurni da niste u pravu. Fotografije o kojima Jovana pise nacicete u najvecem broju upravo na Fejsbuk grupama tipa "Kosovo je Srbija", "Ubij Siptara", i slicnim, sto je i za ocekivati - grupe osnivaju nasi vrli srednjoskolci i srednjoskolke. Nacionalizam i estradna golotinja, u Srbiji se vec dvadesetak godina dobro slazu i ispomazu
Vi grešite kada ovo uzimate kao relevantno.Pitanje je ko sve osniva te grupe i sa kojim namerama. To je isto kao na nekim društvenim mrežama kao što su, recimo, Karike, gde se lezbijke predstavljaju kao članovi i pobornici Radikalne stranke. U pitanju je najobičnija podvala i kompromitovanje nacionalne ideje.Ista je stvar i sa nacističkim organiѕacijama kao što je KRV I ČAST.Na taj način se srpski nacionalizam poistovećuje sa nacizmom.
Evo dakle Jasna koja je poenta ove ''teme''.
1. Polazna tačka je nazigled kritika poremećenog vrednosnog sistema u svetu, odnosno na Zapadu, pa onda i u Srbiji.
2. Između ova dva poremećaja vrednosnih sistema se uspostavlja veza, kako bi se indirektno zaključilo da poremećčaj vrednosnog sistema u Srbiji ima veze sa opštijim krizama vrednosti u sveti, pre svega u zapadnoj civilizaciji.
3. Dakle, radi se samo o naizgled kritici poremećaja, odnosno o pseudokritici, jer problem na samom početku nije postavljen kako treba, odnosno on je definisan na takav način da ne može dovesti do ispravnih teorijskih zaključaka, a kamoli do praktičnih efekata.
4. Postoji potreba za ovakvom vrstom teorijske disfunkcionalnosti. Ona nekome odgovara, a taj neko je najverovatnije finansijer,a ko je finansijer o tome postoje zvanični podaci.
5. Proces teorijske obrade teme, bilo da je reč o jednoj stranici ili dvadeset, na bočnim linijama se represivno usmerava ka određenim kategorijama građanstva. U ovom slučaju to su žene i mladi - pre svega devojke.
6. Specijalno deluje na proizvodnju negativnih predrasuda o njima a socijalno- psihološki proizvodi enormni pritisak na kategorije koje su meta ''specijalnog rata''.
7. Skrivena poruka u funkciji manipulacije je:''Srbija ima iste probleme kao i Kalifornija'', '' Srbija nije ono što jeste- ona ne mora da se menja, ona je već promenjena''. '' U Srbiji gradovi nisu propali, nego su klinke toliko bogate da po ceo dan čitaju Kosmopoliten, i razmišljaju o plastičnoj hirurgiji''. '' U Srbiji su devojke po automatizmu neobrazovane i potencijalne prostitutke''. Poenta- radikalna difamacija kolektiva.
8. Funkcija: jedna od funkcija ,pored prethodnih, je senčenje i zatamljivanje pametnih, jakih ličnosti- muškaraca ili mladih žena, kojih ima koliko hoćeš na sve strane hiljadu puta više od ''sponzoruša'' , autoritarni, nedemokratski sistem je upravo ovakvih ljudi boji, te su ....
Mda, biće da je ovih par hiljada srednjoškolki iz grupe "Kosovo je Srbija" na platnom spisku CIA-e, pa su stavile obnažene fotke na profil direktno po nalogu iz Lenglija... Dajte, molim vas, nemojte se brukati, pa ni vi sami ne možete ozbiljno da verujete u to što pričate.
su mu potrebni ljudi ograničenih intelektualnih sposobnosti, sa jakim kompleksima. Njima je lako upravljati.
9. Sledeća funkcija je izlaženje u susret ''interesima'' patrijarhalnih mušaraca ili pak homoseksualcima. Poznato je da su, posebno skriveni homoseksualci ( dakle ne grupe tipa Kvirija) skloni radikalnoj mizoginiji, te jedino njima imponuje radikalno ruženje žena.
10. Ukoliko je ova difamacija usmerena na samo jednu osobu radi se o NEČIJEM INTERESU DA SE OSOBA ''UKLONI'' IZ ZAJEDNICE.U PITANJU MOŽE BITI NEŠTO JAKO VAŽNO ILI PAK NEŠTO KRAJNJE BIZARNO-ZAVIST.Najverovatnije ovo drugo.
11. E sad, mrzi me da dalje pišem, no u svakom slučaju, pošto je ceo problem pogrešno postavljen, on u suštini ne može imati nikakvu pozitivnu funkciju u eventualnoj kritici ''vrednosnog poremećaja'' niti u eventualnom ''vrednosnom preokretu''.
12. Autorka teksta bi trebala da ima na umu da Srbija nije Kalifornija, zatim da je Srbija veoma blizu gladi, da klinke u Srbiji ne čitaju Kosmopoliten niti on ima nekakvu ulogu u oblikovanju stilova. Ni najbrutalnije muškarčine sa ovakvim mržnjom ne govore o ženama i devojkama kao ''kulturološkinje''. Sve u svemu-PRST NA ČELO.
Ajde da malo upoređujemo, najveće kolonije su i najviše kulturno(anti-kulturno) tretirane, Kolumbija, Američka tvrđava najbolji je primer. To je mesto socijalnog eksperimenta uživo, tu se ugrađuju silikoni za 18 rođendane i štancuje milion serija godišnje. Naravno ne računa se većina bednika koja skapava u favelama i ilegalnim poljima, ali oni i nisu nosioci kulture, oni su samo toliko soc. hendikepirani da ne mogu ni da se amerikanizuju.Dakle nisu pokazatelji kult trendova seljanke iz Prčilovaca koje i da hoće ne mogu, nego su to uvek građani i uvek periferija imitira centar.
Naravno da nisu sve devojke Srbije ovo, ali u tekstu je reč o onome što je kulturno poželjno, što se sve više nameće kao norma.
Ova vaša povika na tekst Jovane Papan bi imala smisla da ste,kao što je ona navela primere cura kojima su uzori Britni,Bijons,Ledi Gaga,itd,i vi naveli neke primere na koje se ugledaju te "kojih ima na sve strane hiljadu puta više...".Ovako,vaš komentar nema veze sa stvarnošću već je skup nabubanih fraza,sličan onih o komunizmu koji tek što nije stigao.I nije lepo da nas vi sa zapada ubeđujete da treba da verujemo vama,a ne svojim očima.
Nedavno sam trajno ugasio svoj FB-nalog (ima načina!) i time sebi obezbedio dodatnih par sati kvalitetnog porodičnog života dnevno.
Pošto imam ćerke tog godišta, a imam sreće da baš i nisu tog načina razmišljanja, bilo mi je zanimljivo kakav je njihov komentar na tu pojavu? Uf.
"Jadnice", "paćenice", "sponzoruše", "kurvice"... su najčešći termini koje druge devojke imaju za te "čepe" (moj izraz).
"Oni joj pišu da se još malo više skine, a ona to i uradi!"
"E, imala je trideset 'lajkovanja', sada misli da je neka riba, evo, opet okačila slike iz kupatila!"
"Naložila se, vidi... puni joj kontakti zabalavljenih."
Surovo je, ali žene nemaju milosti, niti previše razumevanja za druge žene.
Da i ne govorim da ima muškaraca koji tim devojčicama otvoreno odobravaju svaki "slobodniji" foto-album, a da one i ne slute da sa druge strane imaju nekog ko im može biti otac ili deda!
-----
Rekao sam im (mojoj deci) da mi daju, ako i kada nađu, profile takvih devojčica/devojaka (sve je to oko i ispod 15-19 godina!), da to mogu da analiziram i napravim stav naspram te pojave, a onda je negde i osudim, kao gđa. Papan (preteče me!). Ubrzo, video sam da je vrag odneo šalu, kada sam za nekoliko dana napunio bukmarke maloletnicama u lascivnim pozama!
Dotuklo me je kada sam, slučajno, pronašao decu mojih poznanika, pa čak i neke devojke iz moje šire rodbine! Kada sam izokola pokušao da roditeljima ukažem da povedu računa o tome, nisam se dobro proveo. Recimo... od tada imaju manje razumevanja za moje "gubljenje vremena" po Internetu! :(
Gadno je to, gospodo. Ne morališem ovde bespotrebno, ali TAČNO se vidi kakav odnos imaju ta deca sa svojim OČEVIMA, pre svega.
-----
Kada se samo setim da su se njihove poštene prababe u tim godinama već udavale i rađale decu! :D
"Autorka teksta bi trebala da ima na umu da Srbija nije Kalifornija, zatim da je Srbija veoma blizu gladi, da klinke u Srbiji ne čitaju Kosmopoliten niti on ima nekakvu ulogu u oblikovanju stilova.
ni u Kaliforniji takve fotke na fejsbuk ne postavljaju klinke koje čitaju Kosmopoliten već tamošnja sirotinja - to je subkultura sirotinje namenjena kanalisanju seksualne enetgije i nezadovoljstva mladih u benigne tokove... Srbija ne samo da u tome ne zaostaje nego prednjači u svetu - Pink, Grand šou, baneri u svim dnevnim novinama (Kurir, Pres, Blic) za gomile domaćih sajtova u kojjima se gole maloletnice nude... pa učesnice velikog brata nisu bogatašice iz obesti, već prigradska sirotinja NAJMNOGOLjUDNIJA POPULACIJA DANAŠNjE POSTKOMUNISTIČKE SRBIJE..koliko u današnjoj Srbiji ima pravih građana i pravih seljaka?..koliko ima pravih radnika i prave srednje klase?
početkom 90 tih smo npr. mislili da su dizelaši naš izum (tj. Mirinog ispirača mozga Željka Mitrovića) kad ono - američke pare, počasni gost u SAD odmah posle 5. oktobra..
i te srpske kvazinacionalističke grupe su isto strani format za našu sirotinju..pa nije ni čudo da koegzistiraju sa golim klinkama sa loptama umesto grudi (ne mož pošten čovek više ni porniće da gleda od tih sa loptama) ...ima ih u svim zemljama i podjednako su benigni za režime
Uzme mi komentar iz usta. Odem ja pre nekog vremena kod prijatelja na slavu i tu dodje nasa drugarica koja ima 16 godina. I kako je vec red moj prijatelj joj iznese zito i vino a ona kaze sledece-"Jel moram da se krstim?". Za stolom muk. Znam mnoge ateiste koji se na slavama krste da bi ispostovali domacina. Da li je to povezano sa ovim? Jeste itekako. Vidite, tokom nesrecne vladavine komunizma narod je izgubio onu veliku vezu sa pravoslavljem koja mu je pomagala da kroz vekove ostane to sto jeste. Onda je dosao kvazi-nacionalizam 90-tih i idoli danasnjih srednjoskolaca Arkan, Ljuba Zemunac i ostala kompanija. Na zapadu je to malo drugacije. Oni su bezeci od Pape pobegli od Hrista. Nista ovo nije slucajno. Tajna svetska vlada hoce da unisti stub svake porodice a to je zena. Mi smo ovde imali striptizete, sponzoruse i veliki broj kulturno i verski "nepismenog" stanovnistva, a na zapadu koncept "moderne zene". Protivnici vere i Hrista u celom svetu racunajuci na tu "nepismenost" uverili su mlade zene da u Hriscanstvu je zena tlacena od strane muskarca. Totalno pogresno. Skoro sam citamo mnogo lep tekst na jednom svetosavkom sajtu u kome se prica o instituciji braka. Muz ne samo da MORA da zenu tretira jednako kao i sebe, vec u nekim aspektima MORA nju da stavi iznad sebe. Cela ta ideja "moderne i snazne zene" je od strane svetskih mocnika osmisljena kako bi se moglo oporezivati celo stanovnistvo i kako bi zene bile prinudjene zbog obaveze posla da decu ostavljaju u vrtice i skole gde ce biti oblikovana po sablonu koji svetskoj vladi odgovara. Ima ovde mnogo toga da se kaze, jer je ovo veoma kompleksna tema i ne moze se svesti samo na jedna clanak. Potrebna je citava drzavna strategija da bi se donekle resio ovaj problem. Ali nazalost ovde ne postoji niko od politicara ko bi se pozabavio time, jer i oni sami koriste usluge takvih devojaka.
@Goran Jevtović:
Vekovno odstupanje od prave vere, i naravno potpuno neverje, kao i maloverje - to je to. Kada kažem vera, mislim PRAVOSLAVLjE. Mislim na Hrišćanstvo iz prvih vekova.
Ja ipak ne bih potcenjivao ni nevidljivu ruku slobodnog tržišta. Slobodno tržište donosi određene ekonomske prednosti, ali i društvene nedostatke. Na primer, proizvod koji reklamira razgolićena žena više će se kupovati od ostalih; posledica: na reklamama će se pojavljivati sve razgolićenije žene. Posredstvom reklama golotinja postaje sve uobičajenija i u svakodnevnom životu... i tako do danas.
Ovo možete shvatiti kao način na koji Satana ostvaruje svoje ciljeve.
@Zapadni imperijalista:
Ne, oblikuju ih Lepota i zdravlje i Grand šou. Kakve Kosmopoliten veze ima sa ovim tekstom, uopšte nigde nije pomenut?
Za sada Srpkinje ne razmišljaju o plastičnoj hirurgiji u istoj meri u kojoj kalifornjanke, ali ne postoje razlozi da sumnjamo u to da će se i ovaj trend vremenom preliti kod nas.
Iz teksta: "čini se da poruka koja devojčicama stiže iz savremene kulture" - dakle, tekst kritikuje savremenu kulturu, a ne najmlađe generacije. Takođe, muškarčine ne pljuju po najmlađim generacijama.
@Feminizam?:
Ne baš. Tvrdnja je da je objektifikacija neželjena i nepredviđena posledica feminizma i ženske emancipacije u praksi. Tako nešto je svakako moguće. Kao što je, na primer, komunizam bio usmeren na stvaranje besklasnog društva, ali je na kraju samo doveo do stvaranja nove klase.
Između ove dve krajnosti valjda postoji i neka sredina.
@Greška:
Na primer, prema podacima Američkog društva plastičnih hirurga, između 1992. i 1999. broj operacija povećanja i podizanja grudi skočio je 400%[http://www.plasticsurgery.org/Media/Statistics/1999_Statistics/Cosmetic_Plastic_Surgery_Trends_1992_1996_1997_1998_1999.html] a između 2000. i 2007. još 64%[http://www.plasticsurgery.org/Documents/Media/2000-2006-2007-National-Plastic-Surgery-Statistics.pdf]. Dakle, ti trendovi postoje. Dakle, to što ti pišeš nema veze s vezom.
Upravo sam pregledao prvih 100 fotografija članova grupe "KOSOVO JE SRBIJA!" i među njima sam uočio jednu fotografiju devojke u kupaćem kostimu, i jednu devojke u mini-suknji. Takođe sam pregledao prvih 100 fotografija članova grupe "Svi mi koji smo za to da Srbija postane clan EVROPSKE UNIJE!!!" i među njima sam uočio dve fotografije devojki u kupaćim kostimima, jednu devojke u mini-suknji i jednu devojke u vrućim pantalonicama. Zaključak: nacionalizam ne korelira sa golotinjom. Dalji zaključak: to što pričaš nema veze s vezom.
@Zapadni imperijalista:
4. Postoji potreba za ovakvom vrstom teorijske disfunkcionalnosti.
A postoje li i neki dokazi za ove tvrdnje? Na primer, zašto problem nije postavljen kako treba, zašto nije definisan na pravi način, kako bi problem bio postavljen kako treba a kakva bi bila njegova pravilna definicija?
A uostalom, nas i ne interesuju ispravni teorijski zaključci, već tačni teorijski zaključci.
Osvanu Slika , a pored nje naslov:"Pobeda plasticne lutke..."
Misljah: Evo opet komentara o nekoj pobedi Evropske koalicije! Sta li je sad posle Odzaka!
Mora da su Evropske Furune, pomislih, sledjen ko Zajecar, ovih dana!Pa me strecnu ispod srca:Kako, bre, nisam obavesten o jos jednoj Pobedi, bre...
Kad tamo, a ono , medutim, ( sto bi rekao ministar za Pravopis...)
Popih saku aspirina, pa zalih ljutom prepecenicom!
Da se odmrznem... Huh...
Daleko bilo...
Iskreno, meni kao muskarcu to ne smeta cak sta vise prija kada vidim da devojka voli ono isto sto i ja.Tesko da cete naci muskarca koji ce vam reci da ne voli sex sa lepom devojkom koja jednako kao i on uziva u sexu,tako da nije nista lose u tome sto devojke hoce da izgledaju dopadljivo i izazovno.
Ono sa cim se ne slazem jeste prostitucija i drugi vidovi placanja sekusalnih usluga jer su usko povezani sa kriminalom i trgovinom ljudi kao i degradiranjem ljudske licnosti i svodjenjem coveka na seksualno roblje.
Ali nemam nista protiv devojaka koje svojom voljom zele da se lascivno ponasaju ili oponasaju poznate musicke i filmske zvezde,pa cak i porno zvezde i striptizete-jer svako ima pravo na svoju fantaziju pogotovo u ranoj maldosti kada covek hoce sve od zivota pa je mozda bolje da rano nauci da iluzija ne donosi nista drugo do razocarenje.
Pa uostalom ako dublje zadjete u bilo koji psiholoski pravac videcete da se sve svodi na borbu zivota protiv smrti a sex EROS je najcistiji primer covecije zelje za zivotom u borbi protiv smrti TANATOSA.
I jos nesto neki kazu da je ovo vreme u kome ce zenski pokreti da jacaju?Ne bih se slozio, mislim da je ovo vreme kada muskarci uzivaju u svakom smislu te reci a pogotovo sto se tice seksualnih sloboda.Pravi drustveni raj u kome muskarci mogu da imaju SEX ( za koji cak ne moraju ni da placaju kao sto je to bio ranije slucaj) sa vise zena i da pri tome ne nailaze na osude okoline cak sta vise postaju popularniji i u drustvu pozeljniji.Zene su te koje su snizile standarde i omogucile da SEX bude pristupacniji,jer ranije dok su standardi kod zena bili visi SEX se skupo naplacivao-doduse i danas se naplacuje.Tako da zenska emancipacija i ostvarenost u stvari ide na ruku muskarcima vise nego ikada do sada.
Najlepše hvala na iscrpnom odgovoru...
Taman sam “stavila prst na čelo” da razmislim, kad eto drugih kolega komentatora koji me nateraše da stavim dva prsta na čelo!...Izvinite što sam “navukla” polemiku...
Ali! Kada se rasplamsa dijalog, obično nešto dobro ispadne...
Pa u tom smeru, slažem se da problem nije postavljen kako treba! Uglavnom svi znamo da “bacanje kamena” na već posrnule nije dobro, pogotovo ako se pri tom ne vidi alternative nije bilo, ili je bilo ali su je drugi, odrasli, uništili...(sinoć je na tv bila emisija o mladiću koji je smatrao da je nevin osuđen. Zapazila sam da je devojka-žrtva dijametralno izmenila iskaz na sudu, od toga da je mladić jedini branio od drugih silovatelja, do toga da je on bio glavni silovatelj. Slučaj se završio još gorim kasnijim kriminalom u kome ponovo mladić strada od neutvrdjenih činjenica)
A kritika “sistema vrednosti” može da traje beskonačno...Mnogo je bolje “utužiti” sistem (roditeljski, državni, školski, itd), i npr “baciti lepe čini” na lepe
A kritika “sistema vrednosti” može da traje beskonačno...Mnogo je bolje “utužiti” sistem (roditeljski, državni, školski, itd), i npr “baciti lepe čini” na lepeom bez pokrića (najbolji primer za to je Majkl Džekson)..
Da, “senčenje” nečijih vrednosti je vrlo često, ali je još gore od toga stajati u svojoj sopstvenoj senci...A to mnogi, mnogi danas čine...Ponekad je bolje “izaći nekome u susret” nego ući u poguban besplatan radni učinak koji uzima svoju dominaciju širom sveta...
Oduševljena sam vašim objašnjenjem iz tačke 10! Šta raditi sa zavišću? Šta da uradi takva jedinka?
Slažem se s Mladenom koji kaže da je problem u tome što naši mediji za modele oponašanja uzimaju ružnjikave devojke s splavova a ne inteligentne lepotice iz biblioteka. Što se tiče Nikole Smolenskog -tačno je da nas ne treba da interesuju ispravni nego tačni zaključci. Da li imam dokaze da tvrdnju? Zašto se problemi postavljaju pogrešno? Itd, itd. Dakle, pošto iza većine naučnih časopisa, zatim političkih portala, odnosno sajtova stoji Fond za otvoreno društvo, jasno je da samom finansijeru, odnosno ovom Fondu odgovaraju tačno oni sadržaji koji se na tim sajtovima nalaze. I one osobe koje reprodukuju postojeće načine analize raznih tema. na primer upravo njima odgovara radikalna polarizacija na zapadnu i antizapadnu poziciju, odnosno evropsku i antievropsku, proameričku i prorusku, itd, itd. Isto se odnosi i na kulturnu politiku. Svi ste primetili da se godinama priča o ''poremećajima vrednosnog sistema''. Da je bilo stvarne namere da se nešto učini na tom planu, to bi bilo učinjeno. Moje pitanje za ekipu koja je na linku sa Sonjom Liht je: Da li je njihov cilj da sve intelektualke proglase prostitutkama, zatim da zatvore Univerzitet i Institute, i konačno ''zapuše usta svima''? Šta misle: da li je taj proces nevidljiv za razne likove iz regiona, sa Zapada i iz Rusije? Zatim: Šta misle koliko dugo će to biti tolerisano? Zatim: Koliko dugo će se vaditi na izgovor tipa zapad mrzi Srbe? Što se tiče morala, da, da teško je jednom mužu da vidi fotografiju na kojoj je ''snimljen'' pogled njegove supruge upućen ''ljubavniku, da posmatra kako mu supruga svakih 15 dana upućuje ljubavne poruke drugom čoveku kroz naslovčiće itd. Šta ćeš. Što nije mislio kad se ženio. Šta čovek drugo da mu kaže, mislim njemu ili njoj. Mnogi bračni parovi su nažalost prošli kroz slične situacije. Rešenje svakako nije u glumljenju ''konzervativizma'' ili u prepuštanju mehanizmu projekcije (nisam ja majke mi, to su sve one).
Medjutim nisu samo one krive ,zbog tog trenda,krivi su i muskarci,jer one to rade zbog njih.Muskarcima (cast izuzecima),se svidjaju takve devojke ,i one im nude to sto se njima svidja,( pogotovo onima koji mogu to da kupe),a to je upravo taj prazni seksepil lutke na naduvavanje,silikonskih grudi,napumpanih usta ,a u glavi"promaja".
izvinjavam se sto su se moji komentari štamparski "uneredili"....
Kažete, "..ti kontroverzni detalji su uzrok prolongiranja vrednosnog poremećaja. I dok god traju dotle će i trajati vrednosni poremećaji kao i neadekvatan pristup istim, kao i instrumentalizacija ljudskih slabosti određenih osoba koje su nosioci disfunkcionalnih ''analiza"..
Upravo tako!..."kontroverzni detalji" su okosnica "neuspeha" i oslanjaju se na "pakost"...kao kada pretrčite sve stepenice, a ne znate da uđete na vrata...Ili vam neko zalupi vrata pred nosem...
Živo me interesuje zašto vaši nisu objavljeni...Za moje mi je poznato...
Ostali deo vase kritike nisam razumela,sem sto vidim da vas je moj komentar bas nesto "najedio".
cerke da krenu u osvajanje "srece" na raznoraznim konkursima(za manekenke, lica godine,zasticena lica ove ili one firme i sl) , sto naravno ne bi bio problem da se ne radi o devojcicama od cetrnaest, petnaest godina
....i sto je najgore devojcice pobedjuju, na ciju radost ostaje nam samo da se pitamo
Dobro je da nije samo pakost, već finansijski circulum...Onda moji globalni “kontroverzni detalji”, utemeljeni u zapadno i istočno i jugoslovenski i evropski čist ostvareni profit, vlasništvo, itd. imaju šansu da više ne budu globalno kontraverzni, odnosno da uplivaju u globalnu “cirkulaciju milijardi dolara i evra” ...
Slažem se sa vama da spas uvek postoji, pa evo ja nekako, vraćajući se u kontekst Jovaninog teksta, iako nisam roditelj ženske dece, zamišljam koliko bi devojaka umesto kod plastičnog hirurga odlazilo na posao u “moju” kompaniju...
Ni u jednom trenutku nisam posumljala u dobronamernost bilo kog komentatora bilo kog teksta na nspm-u...Čim neko ima hrabrost da nešto napiše, znači da želi da doprinese boljitku...
A naučiti ne lupati vratima je velika lekcija koliko god to izgledalo jednostavno...
Nisam shvatilašta znači biti u linku sa ljudima sa knima ne treba...Ja na primer imsm potrebu da ukažem bilo kome ako vidim da greši...u svakom čoveku postoji zrnce dobrote...
Hvala što ste me čuli...Bilo mi je zadovoljstvo da od vas naučim neke stvari...
Danas, Srbija, na dlanu i vlasništvu par... I novcem se sve reguliše ( pozicija / opozicija ) novine ( pogledaj samo dnevne najstarije, brzina kojom se transformišu ), zvezda nečega kupila audi A6, vozi bez dozvole ( nema još osamnaest godina ), po gluvarenju u zatvorenom prostoru zaradite 100 000 evra, SMS-ovi za ovo i ono... I normalno je da kriterijum nastupa u javnosti pada ( konkurencija velika ), i sve to u direktnoj PROPORCIONALNOSTI sa bahatošću političke elite ( u smislu da sada vrše vlast )koja ne poštuje zakone, a sa njima pod ruku, bogataši ( primer parkiranja na Ušću, gde Đilas dolazi sa interventnom jedinicom i gde ga vlasnici vozila pitaju, alo bre , za tebe smo glasali...). Teško deci, mnogo nadražaja spolja, a pošteni roditelji dođu mu nekako nesposobni.
Dopadljivo mi je ovo poredjenje porcelana i plastike na temu zenske emancipacije/seksualnosti...
Ako pogledate kroz istoriju, ta ista porcelanska lutka je prapraunuka paleolitske i neolitske venere- hiperseksualizovane, samoostvarene majke, vremena materijarhata.
Zajednicko im je to sto se ne razgradjuje vremenom(za razliku od plastike),tako da autorkina zabrinutost oko plasticne lutke, koja se osim sto je plasticna, jos i naduvava i oduvava, po potrebi, ne moze i nece ostaviti traga u nasoj daljoj, a i blizoj buducnosti.
Za razliku od porcelanske, koja je mozda okrnnjena, ali svakako slika i prilika ne jednog nego mnogih stereotipa kojima prosecna devojcica,(... i vecina) moze da se podredi.
Dakle,rekla bih, kljucna rec ovog teksta, a bogami i komentara je stereotip-ne mozes bez njega, ne mozes sa njim...
Zasto se muskarac koji mijenja partnere smatra zavodnikom a zena koja to isto radi (da budem kulturan) smatra prostitutkom?