Sve je spremno za veliku predstavu,samo ko će je gledati i čime,možda komšije iz susedne galaksije.
Preporuke:
0
0
3
sreda, 03 februar 2010 16:41
MP
Veliki pozdrav svima od BRIK-a.A kod nas se još "elita" pita kuda ide svet?Dal postoji multipolarnost(dolar)?
Preporuke:
0
0
4
sreda, 03 februar 2010 17:05
TOPOLj
Veoma mi se dopada što gospodin Jevtić koristi termin "navodno",pominjući Ameriku kao jedinu globalnu savremenu vojnu super silu u svijetu.I ova riječ se mora upotrebljavati,jer,više je nego jasno da to Amerika nije.Novi ruski borbeni avion pete generacije SuhojT-50 svakako je u svakom pogledu ispred svog američkog "konkurenta" f-22 raptora.Sam avion je velika nepoznanica za bilo koga osim za konstruktore i one kojima su dostupni detalji.A takvih je veoma malo i veoma se malo zna o njemu.Ono što se zna je to da T-50 ima radijus dejstva 5500km,što je 2540km više od raptora(2960km).Borbeni komplet se nalazi u trupu aviona a ne na podvijesnim nosačima što bi olakšavalo posao neprijateljskim radarima.Zna se i to da Suhoj T-50 može sa velike udaljenosti da ruši neprijateljske avione.Prilikom prvog probnog leta koji je trajao oko 45 minuta i obavljen je sa uspjehom,letjelicom je upravljao pilot Sergej Bogdan.Veliko zadovoljstvo probnim letom ovog aviona izrazio je premijer Putin.A to ipak govori puno.Mislim o kakvoj je mašini riječ.Avijacija jeste važna u ruskim oružanim snagama ali poseban ton ruskoj armiji daje rusko atomsko oružje.I zahvaljujući njemu suverenitet Rusije je zagarantovan.Let zapadne avijacije ima smisla ali nad teritorijama državama poput Avganistana ili Iraka.Nad teritorijom Rusije on gubi svaki smisao.Bukvalno je obesmišljen.Razlog tome je raketni kompleks najnovije generacije S-400 Trijumf kao i drugi sadržaji kojima raspolažu ruske oružane snage.Nosači aviona nisu prioritet u ruskoj armiji kao u američkoj.Iz razloga što su oni itekako ranjivi."Američka mornarička moć" može da prođe tamo gdje ne postoji adekvatan odgovor.A na šta bi oni ličili u sukobu sa Rusijom,po njih je bolje da nikada to ne saznaju.Međutim,poznavajući ih,mogu da konstatujem da i neće proći puno vremena,te će se nadobudni Amerikanci uvjeriti koliko zaista vrijede.Vidjeli smo na Kavkazu a tek nam predstoji da još gledamo.
Preporuke:
0
0
5
sreda, 03 februar 2010 18:54
Dijasporac
Raduje me da Rusi prave ovakve avione,nikad nisam ni sumnjao u naučni kapacitet ruskih naučnika,međutim Amerika ostaje jedina sila dok je dolar svetska rezervna valuta,te zelene novčanice po celom svetu,naravno bez pokriča, čine Ameriku "zmajem",samo razmislite koliko košta ta nova ruska tehnika koja je zasnovana na realnoj ekonomiji ili zašto nemaju 1000 novih aviona a Amerika ima.Kada vodeće ekonomske sile odluče da dolar skinu "sa dnevnog reda" i dogovore se o novoj svetskoj valuti,tek tada će doći do drastićnih promena,niko nije željan zelenog papira... nego dobara koja se stiću u realnoj a ne špekulativnoj ekonomiji.Ipak ohrabruje novo rusko oružje,Amerika se neće odreći beneficija,privilegija i otimačine svetskih resursa, bez svetskog potresa,zemlje BRIKa su najbliže da dolar pošalju gde mu je mesto u Ameriku!
Preporuke:
0
0
6
sreda, 03 februar 2010 20:21
zvezdarac
Detaljna analiza koja ne pominje najznačajnije oružje koje postoji: nuklearne podmornice. Svi brodovi, sateliti, pa i avioni i rakete su vidljivi dobro opremljenom protivnicima. Podmornice ne. Vidljive su samo kad izrone. A nuklearna podmornica izranja samo kad ostane bez hrane ili vazduha, dakle retko.
Zvanično, nuklearne podmornice poseduje samo pet država. A to su pet stalnih članica Saveta Bezbednosti UN. Napasti zemlju koja ima nuklearnu podmornicu značilo bi očekivati da se njihova podmornica pojavi u najvećoj luci napadača i ispali atomsku bombu. Ne verujem da je ijedna država spremna na taj luksuz.
Što je ratne avijacije tiče, SAD prednjače u broju, raspoređenosti, i elektronskoj opremi svojih aviona. Međutim, balističke sposobnosti ruskih lovaca su oduvek bile neprevaziđene.
Preporuke:
0
0
7
sreda, 03 februar 2010 21:58
drabra
sastavljam listu saveta i trikova za amerikance: kako da prezive pod nicim zasluzenim sankcijama.
Preporuke:
0
0
8
sreda, 03 februar 2010 23:36
Darth Vader
Na zalost ovaj clanak ima daleko vise rusofilstva u sebi nego ozbiljne analize. Ignorise jednu od najvaznijih pravila zivota: Koliko para toliko muzike!!!
"Svojim projektom Rusi su pokazali svetu, a naročito Amerikancima, da ne samo da ne zaostaju u primeni stelt tehnologije, već i da ruski avion poseduje i karakteristike koje će biti bolje i od njegovih direktnih takmaca."
-Ovo jednostavno nije nicim potvrdjeno. Niko ne zna stvarne mogucnosti T-50. Rusi su kasnije usli u stelt tehnologiju i mala je sansa da su od jednom ispred Amerikanaca.
"Naravno, tu je i problem finansiranja tako skupog projekta, koji prema nekim procenama košta preko 100 miliona dolara po komadu."
-Kosta oko 340 miliona po komadu. Sada kad su pokriveni troskovi razvijanja cjena je oko 140 miliona po komadu.
"“Ta pretnja nije virtuelna već stvarna”. Zelin je takođe izjavio i da će “sistem S-500 moći da uništi svaku balističku raketu ili supersoničnu letelicu”."
-Ruski generali svasta izjavljuju a ne mogu ni ni interkontinentalnu raketu za podmornice sa crvstim gorivom razviti.
"Svakako da primer aviona Su-50 pokazuje da su Rusi ovladali najmodernijom tehnologijom, sa kojom apsolutno mogu da pariraju navodno jedinoj globalnoj savremenoj vojnoj super sili u svetu."
-U skoro svim vojnim tehnologijama Rusi kaskaju. Kao sto rekoh: Koliko para toliko muzike. Manje para imaju, manje trose i samim tim imaju losiju tehnologiju od Amerikanaca.
Preporuke:
0
0
9
sreda, 03 februar 2010 23:48
1973
Ipak sam "ponosna" na "miroljubivog" Sutanovca. On ce malo da se podvlaci pod kozu, malo da poklanja, sto nebo, sto zemlju pa ako to ne pomogne on ce prackom u odbranu. U svakom slucaju je zdravije za zivot na planeti Zemlji.
Preporuke:
0
0
10
četvrtak, 04 februar 2010 01:08
Milan MNE
@ Dart Vader ili tako nesto, za tvoju informaciju clanak od tri kucane stranice poduprt sa 14 referenci je ozbiljan strucni clanak, za razliku od tvojih "opaski" koje su utemeljene na rekla kazala a osim toga mesas babe i zabe ( froggs and grandmothers). Evidentno jeste da je amerika najaca sila ( a zna se kako jei to postala) , svi, a narocito ovi sto nam svako malo nude nista za nesto(EU) rade za njih cutke, ali NIJE jedina sila..i sve ce manje biti, ono sto imaju moraju da iskoriste , ako vec nije proslo vreme. amerika postaje bara sa mnogo krokodila...nema za sve , kad pocnu "rasprave" izmedju njih samih, hm. da te podsetim imali su i deset godina prednost u atomskoj bombi, pa sovjeti prvi odose u svemir! ne podcenjuj olako ostale...a ne pricam ni o kini ni o indiji koji se pojavljuju...bice mala bara za sve...
pozdrav mk
Preporuke:
0
0
11
četvrtak, 04 februar 2010 01:17
TOPOLj
Ako se nešto može nazvati neobjektivnošću,svakako je to tekst gospodina potpisanog kao Darth Vader.Autorski tekst gospodina Jevtića nije obojen rusofilijom.Baziran je na činjenicama.Nigdje nisu navedene sve mogućnosti kojima raspolaže novi ruski borbeni avion.Date su one koje su puštene u javnost.Već sam naglasio a i ponoviću:ovaj avion je nepoznanica.O njemu nešto više znaju tek odabrani.Niti jedan novinar,vojni analitičar,niko, ama baš niko,ko bi i mogao da nešto kaže detaljnije,jednostavno nema pristup detaljima.U kakvu se krajnost ide sa izjavama svijedoči i ova rečenica gospodina Dartha Vadera:-"Ruski generali svašta izjavljuju a ne mogu ni interkontinentalnu raketu za podmornice sa čvrstim gorivom razviti".Pa ovo je da čovjek ne povjeruje."Sinjeva" interkoninentalna balistička raketa,u oktobru 2008-me,postavila je svijetski rekord u dužini leta(11.426km).Ispaljena sa nuklearne podmornice "Tula" u Barencovom moru pogodila je cilj u blizini ekvatora.Interkontinentalni balistički projektil TOPOLj RS-12,postavio je svijetski rekord u brzini krstarenja-17.280km/h!Bilo je to prilikom probe sa poligona Kapustin Jar u Astrahanju-120 km istočno od Volgograda,mislim 2005-te.Ne uzmite za zlo ako griješim.Cilj je uspješno pogođen u Balkašu u Kazahastanu.Do tada se najbržom smatrala američka bespilotna letjelica X-43A.Brzina joj iznosi 11.200km/h.Podjeljeno po vremenima,TOPOLj RS-12 ima ovakvu brzinu kretanja:Za sat gore navedenu,za minut 286,66 km,za sekundu 4,8 km.Onaj ko želi ovo može da provjeri matematičkim putem.Skot Riter,bivšio bavještajac i inspektor u nekadašnjem SSSR-u i Iraku za "Kristijan Sajens Monitor" napisao je da je sa Topoljem Rusija otišla daleko ispred američkih odbrambenih sposobnosti,te da je za sada,savladavanje ovakve tehnologije za Amerikance tek čeprkanje u mraku.Dakle,osluškujmo onoga ko bi volio da je Amerika u poziciji u kojoj je Rusija.A to je Skot Riter.Po Amerikance realnost je mnogo surovija.Rusija ima novaca za naoružanje i neće ga žaliti.Sasvim sigurno.
Preporuke:
0
0
12
četvrtak, 04 februar 2010 02:13
Zlotjko
Postovani Dart..
Slazem se sa vama u pogledu ocene, koliko para toliko muzike... ali ima jedna bitna stavka, koju ste prevideli..
Kvalitet i Kvanitiet su dve razlicite vrednosti...
Objasnicu..
Rusija , od Mig-21, uvek ima tehnicki kvalitetnije letelice..
Rusija, ima najbolji raketni program na svetu, USA kaska za njom nekih 20 godina...
Rusija je i te kako ovladala pogonom raketa na cvrsto gorivo, dokaz Topol i Bulava...
Rusija, ima najbolje PVO sisteme na svetu, gde opet za njom kaskaju 10 - 20 godina...
Ovo nije moje misljenje, vec misljenje zapadnh vojnih eksperta...
E sad, gde se ogleda vasa zabluda? :
_ Rusija, za razliku od NATO ( USA ) , svoju vojnu doktrinu ne bazira na dominaciji, vec na odbrani... ima takve sisteme, i tako vezane, da je prosto nedodirljiva...
USA i NATO, Baziraju svoju vojnu tehniku, uglavnom na kvanitetu.. podatak, da je i njima trenutno raptor preskup, dovoljno govori o tome, da ce tu politiku morati napustiti...
-------------
Sto se tice sistema: S-300, S-400"tijumf" nemaju premca, vec, stari S-300 je blago receno, ubio "patriot"... da ne pricamo o ovom, a tek o S-500 koji treba da se pojavi uskoro na vezbi... ( inace, Rusi su vec podobro odmakli u projektovanju sistema S-1000.... )
Tako da rusima NE TREBA 10 000 aviona itd... i nema razloga da bacaju pare...
----------------
Sto se tice PAK FA , cena ce mu biti nesto vise od 50 miliona dolara po komadu... za razliku od raptora , koji kosta toliko, koliko ste naveli... procitajte malo strucnu literaturu, to vam je moj savet, ako zelite da pricate o ovim temama..
S postovanjem, vas zlobni...
Preporuke:
0
0
13
četvrtak, 04 februar 2010 03:05
pitanje za sve
sta kazete na ovo? Da li neko ovo moze da objasni sta sve ovo znaci? Ne mislim na ideolosku pozadinu hipoteze - nego na tehnicko objasnjenje jezikom popularne nauke za one koji nisu naucno-tehnicki eksperti:
Da li je neko zna sta se desava u Jemenu tacnije u Adenskom zalivu?
http://www.youtube.com/watch?v=A0rP6sTaGgk
Preporuke:
0
0
14
četvrtak, 04 februar 2010 04:19
Troglavski
F22 je propao projekat, F22 zbog softvera ne moze da preleti datumsku granicu, pa sad nesto probaju sa JSF. Medjutim Australija je odustala od kupovine
DVOSTRUKO INFERIORAN!
...The report says the JSF is: "'Double inferior' relative to modern Russian ...
It concludes that the JSF: "Can't turn, can't climb, can't run."
-----------------
analiza je vrlo losa, podmornice su najvaznije
Preporuke:
0
0
15
četvrtak, 04 februar 2010 05:36
BB jedan
Nikada mi nije bilo jasno kako neko može da bude supersila a nikada nijedan rat nije dobio, osim onaj sa Indijancima, pa i to jedva. Da bi se i Amerikanci i njihovi obožavaoci malo prizemili trebalo bi im vrteti snimke američke bežanije helikopterom sa krova USA ambasade u Sajgonu. Kako će bežati iz Iraka i Avganistana to ćemo tek videti.A što se tiče američkih finansijskih mogućnosti one zavise od toga da li će neko pristati da i dalje finansira najvećeg svetskog dužnika ili će taj superdužnik konačno biti primoran da proglasi bankrot.To su činjenice. Sve ostalo su pusti snovi.
Preporuke:
0
0
16
četvrtak, 04 februar 2010 05:42
Srboljub Savic
Dok Rusija, Kina, Indija i Brazil razvoj naoruzanja
i avijacije zasnivaju na ideji i potrebi odbrane,
SAD to cine radi osvajanja i sto sire prodaje oruzja (i aviona).
Brojni americki proizvodi i sitemi su i promasaj,
ali ceo sistem (zato sire NATO)- stvaranja straha,
obezbedjenje marionetskih vlada-garantora kupovine
americkog naoruzanja, funkcionise odlicno.
Publicitet dat novom Suhoju, u zapadnoj stampi, je
takodje u sluzbi "marketinga". Rusi "prete", mi
moramo da "odgovorimo" (vise para u budzetu i veca
prodaja saveznicima). Tako je i SSSR "uleteo" u zamku i na racun boljeg zivota naroda, trosio na
razvoj naoruzanja. Rusija je danas pod jos vecim
pritiskom (a pretnja je realnija), pa je skupi
Suhoj, samo dokaz nepromenjenog procesa i sistema.
Dok su SAD, prakticno neosvojive (rakete i bombe
ne osvajaju, a videli smo to u Srbiji 1999) nije
slucaj sa Rusijom, Kinom i Indijom (bar ne teoretski). Za osvajanje Rusije, Kine ili Indije,
potrebne su kopnene snage, koje ni NATO ne moze da
"digne na noge", ali se radi (kao sto se radilo u
vreme SSSR), da se izazove sukob ovih zemalja,
Kine i Rusije, prvenstveno.
Zbog svega, performanse ruskih aviona i raketa i
njihova "ubojitost" sluzi dobro "marketing"u SAD.
Najtuznije od svega je to sto se ulaganja u novi
Suhoj nece isplatiti, jer je vec sada jasno da ce
broj aviona te, i slicnih vrsta, u narednih 20 go-
dina znatno opasti. U brojnim ratovima poslednjih
godina, posebno avijaciji, nije se ponovilo nista
iz I sv. rata ili "Bitke za Britaniju".
Iako me raduje tehnicki uspeh novog Suhoja (vazdu-
hoplovac sam i kao Srbin-Sloven blizi Rusima),
strepim od "koristi na svoju stetu".
Pored evidentnih uspeha, Rusko vazduhoplovstvo
(civilno i vojno, proizvodno i operativno) naza-
lost jos nije organizovano ni za danasnje potrebe
(sjajni Suhoj 100, zato kasni u dobijanju sertifi-
kata, zbog morora). Kinezi jos uvek nemaju dovolj-
no razvijene motore, bez kojih nema avijacije.
S. Savic
Preporuke:
0
0
17
četvrtak, 04 februar 2010 06:20
Srboljub Savic
Deo 2.
Svi izneti uspesi u razvoju naoruzanja velikih ze-
malja, ipak nisu skinuli SAD sa "vrha".
Da se podsetimo:
Moral Japanskog cara, posle nemorala- beskrupulozne
upotrebe dve atomske bombe, ustuknuo je pred takvom
"silom" i kapitulirao (nije rizikovao nove zrtve,
ni razmislajo da li SAD imaju jos A bombi).
Vinson Cherchilov moral je zrtvovao oko 7000 ljudi
grada Konventrija, pod opravdanjem "viseg" nacela.
Milosevic je prihvatio kapitulaciju, pod realnim
pritiskom i prenetim pretnjama strasnijim oruzjem.
[SAD i NATO su pokazali da mogu (sto nije bilo
tesko) da pogode svaki objekat, samim tim veci deo
svakog grada.]
Dok evropske zemlje a i Rusija, Kina, Indija imaju
i mega-gradove, sto znaci koncentrisano brojno
stanovnistvo, SAD to nemaju (na Menhetnu, ionako skoro da ne zive Amerikanci). Svojevrsni test sa
rusenjem zgrada Trgovinskog centra, pokazao je
sliku SAD. Bes i "eksplozija" patriotizma, dali
su krila vodjama. Rezultat-danas ogroman procenat
Amerikanaca smatra rat (sramni) u Avganistanu, kao
odbrambeni iza koga stoje svi patrioti (ne zavara-
vajmo se clancima pojedinaca).
Upravo u ovome vidim bitnu razliku SAD od drugih.
Nemoral, pretvoren u silu, koja se beskrupulozno
koristi protiv drugih, stavlja je na prvo mesto.
Sirenjem NATO - maske i sredstva nezakonitog de-
lovanja SAD (celokupan americki sastav u NATO je
pravno "nedodirljiv") jaca se i ova "sila" (zvali je kako hocemo).
S. Savic
Preporuke:
0
0
18
četvrtak, 04 februar 2010 10:46
Jasna Simonovic
AU! Kad čovek čita o vojnim i farmaceutskim neprimerenim utrkama, prosto mu dodje da se negde skloni! U neki lepi (beli - beli!)grad, u neku neutralnu (svakako teatralnu) drzavu, u neki evropsko-turski krajolik, u neku rusko-srpsku "stepu", u neko kosovsko-bosansko drvo, u
francusko-kosovsko vino, u moj "obican americki" san...Moze?
Preporuke:
0
0
19
četvrtak, 04 februar 2010 10:48
hroničar
Kad se govori u stručnim i vojnim krugovima o vojnim silama uvek se preskače AL'kaida. Al kaida je vojna sila koja je legitimna isto kao i NATO. Za razliku od SAD, ili NATO, Rusije ili Kine, oni i ne treže mnogo sofisticiranom oružju. Sa par štapina dinamita onu su naterali pola sveta u mišju rupu.
Danas neki zagovaraju pristupanje NATO-u pod izgovorom neke ekonomske dobiti i sigurnosti, ako smo sa njima neće nas napasti, a ja samo ističem pitanje, podjednako legitimno, zašto ne članstvo u Al'kaidi. Ako bismo bili članovi Al'kaode, i ako isključimo moralne i istorijske razloge, neće nas napsti, a i omogućiće nam bolju zaradu nego NATO.
Uglavnom, svi razlozi koje NATO lobisti ističu kao razlozi ulaska u NATO važe i za Al' kaidu. Što se tiče moralnih i moralno-pravnih razloga ne vidim nikakvu moralnu ni pravnu prednost NATO pakta u odnosu na Al'kaidu.
Možda se ova priča ne uklapa u priču o nadmoći i sofisticiranosti oružja, ali ako se setimo da "boj ne bije svijetlo oružje, već booj bije srce u junaka".
Al'kaida ima nešto što nema ni Amerika ni Rusija, ni Kina ni Indija.
Ima ideologiju ili veru zbog koje su desetine spremne da poginu.
Samo napominjem.
Preporuke:
0
0
20
četvrtak, 04 februar 2010 11:53
Aleksandar A.
Da,da.. i rusi konja za trku imaju.
Preporuke:
0
0
21
četvrtak, 04 februar 2010 12:11
Pismenost molim
Tekst je korektan osim "inkrimisane" reci oruzIje. Ta rec NE POSTOJI u srpskom jeziku, pa autora molim da je ne koristi vise. Postoji samo oruzje! BEZ "I"
Preporuke:
0
0
22
četvrtak, 04 februar 2010 13:18
TOPOLj
I da napišem nešto o američkom f-35 pomenutom u tekstu.Njegovi kritičari smatraju da on raspolaže sa premalo goriva i naoružanja i da nikako nije dobra zamjena za avione koji napadaju zemaljske ciljeve.Takođe,njegova nesposobnost dužih letova nadzvučnim brzinama čini ga manje korisnim kao platformu za odbranu.Osim toga f-35 raspolaže sa samo 4 unutrašnja otvora.Ti otvori mogu da prime samo projektile vazduh-vazduh i male bombe a mala brzina(maksimalno 1,6 maha ili 1931km/h) ograničava mu operativni radijus dejstva.Kritike na račun f-35 upućene su i zbog toga što on raspolaže sa samo jednim motorom.U slučaju kvara tog jednog motora avion je sasvim sigurno izgubljen.Jedini spas za pilota je katapultiranje.Proizvedeno je 13 eksperimentalnih aviona ovoga tipa.Ovaj avion je razvijen u sledećim varijantama:f-35A,kome je potrebna sletna i uzletna staza kao kod konvencionalnih aviona,f-35B,model kome je za uzletanje potrebna kratka staza a može da sleće i vertikalno i f-35C-model za nosače aviona.Dakle,iz priloženog se da vidjeti da ovaj avion ima više mana nego nekih dobrih karakteristika.F-35 po karakteristikama je daleko ispod ruskog borbenog lovca SU-35 koji je svrstan u četvrtu generaciju ali se nalazi na prelazu između četvrte i pete generacije s tim da više naginje ka petoj i označen je kao 4++.Njegove karakteristike su daleko ispred f-35 koji je i urađen da zamjeni f-16.SU-35 je daleko više pokazao pri eksperimentalnim letovima i od f-22.Cilj modernizacije ruske armije(ovdje je konkretno riječ o ratnom vazduhoplovstvu)je kvalitet a ne kvantitet.Jedan SU-35 može sa uspjehom da zamjeni 3 borbena aviona iz osamdesetih godina prošloga vijeka.Dakle,u tom grmu leži zec.Nadasve kvalitet.Što se tiče ruskog stelt aviona Suhoj T-50,zna se još i to da će rusko vazduhoplovstvo prve primjerke dobiti 2013 a da će serijska proizvodnja početi 2015.Kome je do istine može da pročita o tome šta eksperti misle o raketnom kompleksu S-400 Trijumf a šta o "Patriotu".Nebo i zemlja u korist Rusije.
Preporuke:
0
0
23
četvrtak, 04 februar 2010 14:21
Jasna Simonovic
Srboljub Savic, "celokupan americki sastav u NATO je pravno "nedodirljiv")...Zašto onda mi nismo utužili pravno dodirljive, pa nek se pravno dodirljivi nađu oči u oči sa nedodirljivim...
A sa nedodirljivima, mi barem znamo! Boga u pomoć, i ništa više!
Preporuke:
0
0
24
četvrtak, 04 februar 2010 16:15
volim srbiju
Veoma ozbiljan tekst,uradjen s velikom paznjom. Gospodine Jevticu postali ste ekspert za ovakve stvari i to kazem zaista iskreno, a to ako se i potkrala greska oruzje ili oruzije to je verovatno u greska u pisanju a ne zato sto G.Jevtic to nezna.Zaista obozavam da citam Vase clanke i to kakao stasavate u veoma ozbiljnog analiticara. Svaka cast!A VERUJTE DA TAKVA POHVALA OD JEDNOG PROFESORA iSTORIJE te kako znaci.
Preporuke:
0
0
25
petak, 05 februar 2010 16:44
Danski Srbin
Napis g.Jeftica je ozbiljna studija stanja i statusa najvaznijih vojnih sila planete.
Komentari g.Topolja su nam jos bolje pojasnili podatke koje je g.Jeftic izneo.Nadam se da je g.Dart Veder shvatio da nije dovoljno o nekim stvarima imati misljenje ,potrebno je nesto o tome i znati.Njemu je g.Topolj, vrlo ljubazno ,pomogao oko razumevanja materije o kojoj je rec.
No,vratimo se na temu.
Istorija sveta je istorija pljacke i nasilja ,istovremeno i odbrane od pljacke i nasilja. Sve one blistave inperije ,kroz istoriju,su formirane na zlodelima pljackaskih/zlikovackih hordi njihovih armija.
Sav sjaj prestonickih gradova bivsih imperija ispod pozlate ima tragove pljacke,terora i zlocina.
SAD su samo nastavak te istorije.Ma koliko oni pricali o humanosti,demokratiji i ljudskim pravima ,svi mi znamo da su to "zvake " za galeriju a da iza toga stoje "nacionalni interesi USA", odnosno putevi porobljavanja i kontrolisanja planete.
Najveci deo sadasnjih Nato zemalja su u alijansi iz obicnih pragmatskih razloga: kad neprijartelja ne mozes pobediti, onda udji u savez sa njim.To nije badava ali je i dalje pametnije placati novcem nego zivotima gradjana ,plus okupacija i pljacka.
Kao i ranije imperije i imperija USA je imala svoj pocetak a sada imamo zadovoljstvo ,kao neko ko nikad nece biti deo neke imperije,da prisustvujemo njenom kraju. Sunce amerike je u permanentnom zalasku.Svaka propast je propast za sebe i one ne lice jedna na drugu.
Kako ce dalje teci propadanje ekonomsko-vojne sile USA ,tesko je predvideti ali jedno je sigurno "kauboji nemaju tradiciju lake predaje".
Preporuke:
0
0
26
ponedeljak, 08 februar 2010 11:50
OKVIR
Indija ucestvuje u ovom projektu - veoma ozbiljno. Razvija softver za sve sisteme ove letelice.
Zvanično, nuklearne podmornice poseduje samo pet država. A to su pet stalnih članica Saveta Bezbednosti UN. Napasti zemlju koja ima nuklearnu podmornicu značilo bi očekivati da se njihova podmornica pojavi u najvećoj luci napadača i ispali atomsku bombu. Ne verujem da je ijedna država spremna na taj luksuz.
Što je ratne avijacije tiče, SAD prednjače u broju, raspoređenosti, i elektronskoj opremi svojih aviona. Međutim, balističke sposobnosti ruskih lovaca su oduvek bile neprevaziđene.
"Svojim projektom Rusi su pokazali svetu, a naročito Amerikancima, da ne samo da ne zaostaju u primeni stelt tehnologije, već i da ruski avion poseduje i karakteristike koje će biti bolje i od njegovih direktnih takmaca."
-Ovo jednostavno nije nicim potvrdjeno. Niko ne zna stvarne mogucnosti T-50. Rusi su kasnije usli u stelt tehnologiju i mala je sansa da su od jednom ispred Amerikanaca.
"Naravno, tu je i problem finansiranja tako skupog projekta, koji prema nekim procenama košta preko 100 miliona dolara po komadu."
-Kosta oko 340 miliona po komadu. Sada kad su pokriveni troskovi razvijanja cjena je oko 140 miliona po komadu.
"“Ta pretnja nije virtuelna već stvarna”. Zelin je takođe izjavio i da će “sistem S-500 moći da uništi svaku balističku raketu ili supersoničnu letelicu”."
-Ruski generali svasta izjavljuju a ne mogu ni ni interkontinentalnu raketu za podmornice sa crvstim gorivom razviti.
"Svakako da primer aviona Su-50 pokazuje da su Rusi ovladali najmodernijom tehnologijom, sa kojom apsolutno mogu da pariraju navodno jedinoj globalnoj savremenoj vojnoj super sili u svetu."
-U skoro svim vojnim tehnologijama Rusi kaskaju. Kao sto rekoh: Koliko para toliko muzike. Manje para imaju, manje trose i samim tim imaju losiju tehnologiju od Amerikanaca.
pozdrav mk
Slazem se sa vama u pogledu ocene, koliko para toliko muzike... ali ima jedna bitna stavka, koju ste prevideli..
Kvalitet i Kvanitiet su dve razlicite vrednosti...
Objasnicu..
Rusija , od Mig-21, uvek ima tehnicki kvalitetnije letelice..
Rusija, ima najbolji raketni program na svetu, USA kaska za njom nekih 20 godina...
Rusija je i te kako ovladala pogonom raketa na cvrsto gorivo, dokaz Topol i Bulava...
Rusija, ima najbolje PVO sisteme na svetu, gde opet za njom kaskaju 10 - 20 godina...
Ovo nije moje misljenje, vec misljenje zapadnh vojnih eksperta...
E sad, gde se ogleda vasa zabluda? :
_ Rusija, za razliku od NATO ( USA ) , svoju vojnu doktrinu ne bazira na dominaciji, vec na odbrani... ima takve sisteme, i tako vezane, da je prosto nedodirljiva...
USA i NATO, Baziraju svoju vojnu tehniku, uglavnom na kvanitetu.. podatak, da je i njima trenutno raptor preskup, dovoljno govori o tome, da ce tu politiku morati napustiti...
-------------
Sto se tice sistema: S-300, S-400"tijumf" nemaju premca, vec, stari S-300 je blago receno, ubio "patriot"... da ne pricamo o ovom, a tek o S-500 koji treba da se pojavi uskoro na vezbi... ( inace, Rusi su vec podobro odmakli u projektovanju sistema S-1000.... )
Tako da rusima NE TREBA 10 000 aviona itd... i nema razloga da bacaju pare...
----------------
Sto se tice PAK FA , cena ce mu biti nesto vise od 50 miliona dolara po komadu... za razliku od raptora , koji kosta toliko, koliko ste naveli... procitajte malo strucnu literaturu, to vam je moj savet, ako zelite da pricate o ovim temama..
S postovanjem, vas zlobni...
http://www.enterprisemission.com/Norway-Message3.htm
Da li je neko zna sta se desava u Jemenu tacnije u Adenskom zalivu?
http://www.youtube.com/watch?v=A0rP6sTaGgk
DVOSTRUKO INFERIORAN!
...The report says the JSF is: "'Double inferior' relative to modern Russian ...
And has
"Inferior acceleration, inferior climb, inferior sustained turn capability."
It concludes that the JSF: "Can't turn, can't climb, can't run."
-----------------
analiza je vrlo losa, podmornice su najvaznije
i avijacije zasnivaju na ideji i potrebi odbrane,
SAD to cine radi osvajanja i sto sire prodaje oruzja (i aviona).
Brojni americki proizvodi i sitemi su i promasaj,
ali ceo sistem (zato sire NATO)- stvaranja straha,
obezbedjenje marionetskih vlada-garantora kupovine
americkog naoruzanja, funkcionise odlicno.
Publicitet dat novom Suhoju, u zapadnoj stampi, je
takodje u sluzbi "marketinga". Rusi "prete", mi
moramo da "odgovorimo" (vise para u budzetu i veca
prodaja saveznicima). Tako je i SSSR "uleteo" u zamku i na racun boljeg zivota naroda, trosio na
razvoj naoruzanja. Rusija je danas pod jos vecim
pritiskom (a pretnja je realnija), pa je skupi
Suhoj, samo dokaz nepromenjenog procesa i sistema.
Dok su SAD, prakticno neosvojive (rakete i bombe
ne osvajaju, a videli smo to u Srbiji 1999) nije
slucaj sa Rusijom, Kinom i Indijom (bar ne teoretski). Za osvajanje Rusije, Kine ili Indije,
potrebne su kopnene snage, koje ni NATO ne moze da
"digne na noge", ali se radi (kao sto se radilo u
vreme SSSR), da se izazove sukob ovih zemalja,
Kine i Rusije, prvenstveno.
Zbog svega, performanse ruskih aviona i raketa i
njihova "ubojitost" sluzi dobro "marketing"u SAD.
Najtuznije od svega je to sto se ulaganja u novi
Suhoj nece isplatiti, jer je vec sada jasno da ce
broj aviona te, i slicnih vrsta, u narednih 20 go-
dina znatno opasti. U brojnim ratovima poslednjih
godina, posebno avijaciji, nije se ponovilo nista
iz I sv. rata ili "Bitke za Britaniju".
Iako me raduje tehnicki uspeh novog Suhoja (vazdu-
hoplovac sam i kao Srbin-Sloven blizi Rusima),
strepim od "koristi na svoju stetu".
Pored evidentnih uspeha, Rusko vazduhoplovstvo
(civilno i vojno, proizvodno i operativno) naza-
lost jos nije organizovano ni za danasnje potrebe
(sjajni Suhoj 100, zato kasni u dobijanju sertifi-
kata, zbog morora). Kinezi jos uvek nemaju dovolj-
no razvijene motore, bez kojih nema avijacije.
S. Savic
Svi izneti uspesi u razvoju naoruzanja velikih ze-
malja, ipak nisu skinuli SAD sa "vrha".
Da se podsetimo:
Moral Japanskog cara, posle nemorala- beskrupulozne
upotrebe dve atomske bombe, ustuknuo je pred takvom
"silom" i kapitulirao (nije rizikovao nove zrtve,
ni razmislajo da li SAD imaju jos A bombi).
Vinson Cherchilov moral je zrtvovao oko 7000 ljudi
grada Konventrija, pod opravdanjem "viseg" nacela.
Milosevic je prihvatio kapitulaciju, pod realnim
pritiskom i prenetim pretnjama strasnijim oruzjem.
[SAD i NATO su pokazali da mogu (sto nije bilo
tesko) da pogode svaki objekat, samim tim veci deo
svakog grada.]
Dok evropske zemlje a i Rusija, Kina, Indija imaju
i mega-gradove, sto znaci koncentrisano brojno
stanovnistvo, SAD to nemaju (na Menhetnu, ionako skoro da ne zive Amerikanci). Svojevrsni test sa
rusenjem zgrada Trgovinskog centra, pokazao je
sliku SAD. Bes i "eksplozija" patriotizma, dali
su krila vodjama. Rezultat-danas ogroman procenat
Amerikanaca smatra rat (sramni) u Avganistanu, kao
odbrambeni iza koga stoje svi patrioti (ne zavara-
vajmo se clancima pojedinaca).
Upravo u ovome vidim bitnu razliku SAD od drugih.
Nemoral, pretvoren u silu, koja se beskrupulozno
koristi protiv drugih, stavlja je na prvo mesto.
Sirenjem NATO - maske i sredstva nezakonitog de-
lovanja SAD (celokupan americki sastav u NATO je
pravno "nedodirljiv") jaca se i ova "sila" (zvali je kako hocemo).
S. Savic
francusko-kosovsko vino, u moj "obican americki" san...Moze?
Danas neki zagovaraju pristupanje NATO-u pod izgovorom neke ekonomske dobiti i sigurnosti, ako smo sa njima neće nas napasti, a ja samo ističem pitanje, podjednako legitimno, zašto ne članstvo u Al'kaidi. Ako bismo bili članovi Al'kaode, i ako isključimo moralne i istorijske razloge, neće nas napsti, a i omogućiće nam bolju zaradu nego NATO.
Uglavnom, svi razlozi koje NATO lobisti ističu kao razlozi ulaska u NATO važe i za Al' kaidu. Što se tiče moralnih i moralno-pravnih razloga ne vidim nikakvu moralnu ni pravnu prednost NATO pakta u odnosu na Al'kaidu.
Možda se ova priča ne uklapa u priču o nadmoći i sofisticiranosti oružja, ali ako se setimo da "boj ne bije svijetlo oružje, već booj bije srce u junaka".
Al'kaida ima nešto što nema ni Amerika ni Rusija, ni Kina ni Indija.
Ima ideologiju ili veru zbog koje su desetine spremne da poginu.
Samo napominjem.
A sa nedodirljivima, mi barem znamo! Boga u pomoć, i ništa više!
Komentari g.Topolja su nam jos bolje pojasnili podatke koje je g.Jeftic izneo.Nadam se da je g.Dart Veder shvatio da nije dovoljno o nekim stvarima imati misljenje ,potrebno je nesto o tome i znati.Njemu je g.Topolj, vrlo ljubazno ,pomogao oko razumevanja materije o kojoj je rec.
No,vratimo se na temu.
Istorija sveta je istorija pljacke i nasilja ,istovremeno i odbrane od pljacke i nasilja. Sve one blistave inperije ,kroz istoriju,su formirane na zlodelima pljackaskih/zlikovackih hordi njihovih armija.
Sav sjaj prestonickih gradova bivsih imperija ispod pozlate ima tragove pljacke,terora i zlocina.
SAD su samo nastavak te istorije.Ma koliko oni pricali o humanosti,demokratiji i ljudskim pravima ,svi mi znamo da su to "zvake " za galeriju a da iza toga stoje "nacionalni interesi USA", odnosno putevi porobljavanja i kontrolisanja planete.
Najveci deo sadasnjih Nato zemalja su u alijansi iz obicnih pragmatskih razloga: kad neprijartelja ne mozes pobediti, onda udji u savez sa njim.To nije badava ali je i dalje pametnije placati novcem nego zivotima gradjana ,plus okupacija i pljacka.
Kao i ranije imperije i imperija USA je imala svoj pocetak a sada imamo zadovoljstvo ,kao neko ko nikad nece biti deo neke imperije,da prisustvujemo njenom kraju. Sunce amerike je u permanentnom zalasku.Svaka propast je propast za sebe i one ne lice jedna na drugu.
Kako ce dalje teci propadanje ekonomsko-vojne sile USA ,tesko je predvideti ali jedno je sigurno "kauboji nemaju tradiciju lake predaje".