субота, 27. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Због чега су Сједињене Државе још увек на погрешној страни у Србији?

Kоментари (39) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 17 март 2010 23:32
Горан Станков ић
Хвала. Да можемо да видимо политику двоструких стандарда, очима стране новинарке. И зато чуди да Глас Америке објављује ко ће од данас ( тужна годишњица ) да чува Газиместан, а не и наша национална телевизија. А не чуди да и Јелко Кацин добија толики медијски простор да нам каже шта њих " сврби " - кооперативност Србије... Срамота, па Словенија се " бије " за границу на мору са суседима зарад улова рибе. А да, овде је реч о обичним Србима, који на све стране праве проблеме, које у крајњем и на крају решава ујка Сем. Уместо сакупљања потписа за изборе ( да мењамо тако што нећемо ништа да променимо ), направите попис националних интереса ( али не на 1.место улазак у ЕУ, него да Србија никада неће признати независност Косова и Метохије, брига о нашима који су мањине у околним земљама, ... )и покупите потписе свих странака који ће стати иза тога. Да се више не злоупотребљавају организације ( 1398, Образ и сл. ), које НВО сектор као папагаји израбљују, а боље од мене знају њихов стварни утицај и учинак у Србији.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 18 март 2010 09:21
Dragan Jagodina
Možda će ovo zvučati otrcano ali je istinito,sami smo krivi za ovo što nam se dogodilo na Kosovu.Ako već nije mogao da se izbegne rat,jer pregovori u Rambujeu su bili ucana,onda nije trebalo potpisivati Kumanovski sporazum(Milošević).Amerikanci sigurno nebi bombardovali srpske gradove kao što je bila pretnja od strane Ahtisarija a ako bi probali kopneno da uđu u Srbiju mislim da bi bili neprijatno iznenađeni bez obzira šta ko mislio o našoj vojsci(‚‚slučajno‚‚ sam bio mobilisan 1999 a 1991 kao redovan vojnik a kasnije rezervista bio u okolini Mostara i Trebinja).Kada se već to sve dogodilo trebalo je tražiti povratak dela vojske i policije na Kosovo jer to stoji u Kumanovskom sporazumu ali je zato uz pomoć Nebojše Čovića obezbeđena granica Kosova.Spoljna politika koju je u to vreme vodio Svilanović(kasnije nagrađen službom u Paktu za stabilnost jugoistočne Evrope i mnogim drugim sličnim manifestacijama)bila je blago rečeno katastrofalna a ministar vojni a sada predsednik Srbije drug Tadić započeo je rasturanje vojske a to nastavio drug Šutanovac.Razbijanje vojske je urađeno zbog toga da nebi mogli vojno da pariramo šiptarima kada krenu da zauzmu sever Kosova.Pošto je svima jasno da na zapadu nemamo prijatelje ostaje mogućnost da se i mi okrenemo nekom jakom partneru koji bi nam pružio podršku u odbrani Kosova.Zaključak je jasan, Rusija.Udruženje u svakom smislu što bi nam samo ojačalo pozicije u daljim pregovorima i eventualnim oružanim sukobima.Znam da ću biti kritikovan zbog ovog zaključka ali neka se iznese neko drugo rešenje koje bi odbranilo Kosovo a istovremeno održalo zivot u Srbiji(već viđeno ‚‚EUtanazija nema alternativu‚‚ ‚‚NATO budućnost‚‚ i ostalo).
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 18 март 2010 09:27
Pedja
Clanak je dobar i nadasve realistican u svom detaljnom i iscrpnom navodjenju cinjenica,osim u jednom,po mom skromnom misljenju,SUSTINSKOM delu.Naime,gospodja Gorin uporno naglasava podredjenost NATO i politickih struktura EU i SAD zahtevima albanaca,stavljajuci iste u polozaj nekakvih talaca ili zatocenika.Dopusticu sebi da kazem kako je to neopisiva glupost.Siptarski secesionizam je podstrekavan i podrzavan od strane zapada,OVK je naoruzavana i obucavana od strane americke vojske,i sasvim je ocigledno da je komandni i operativni centar cele stvari daleko i od Pristine i od Tirane.Nisu NATO,EU i SAD nikakvi taoci na Kosovu i Metohiji,nego su svi narodi na tlu bivse Jugoslavije taoci jedne mnogo sire dijabolicne strategije,koja ce ostaviti nesagledive posledice na njihovu buducnost i razvoj.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 18 март 2010 09:40
И овде(тамо) почело је почело.
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 18 март 2010 09:41
Живорад
Мене и Чеду су већ убедили да су у праву. А сада нам ова њихова новинарка ствара помутњу... :-)
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 18 март 2010 09:43
Cernisevski
Једном приликом сам питала једног од генерала из команде НАТО због чега албански екстремисти нису раскринкани као крвожедни ратоборни терористи. Погледао ме је, заћутао, и одговорио: „ Како да се окренеш против исте оне групе kod код које си дошао, уз претпоставку, да јој је потребна помоћ? Очигледно, нисмо знали с ким имамо посла. Бомбардовали смо погрешну страну.

- Dajte molim vas generale, pa nismo mala deca.

Siptarsko-americki savez funkcionise savrseno, i jedan je od odlicnih primera na koji bi naivni Srbi, kojima ova lekcija nije bila dovoljna, morali da se ugledaju. I tako ce biti sve dok obe strane ostvaruju interese na kojima je savez i nastao (u prevodu - dok Bondstil funkcione kako treba i nezavisnost se odvija u ocekivanom smeru). Po koji ubijeni ili ranjeni pripadnik "mirovnih" snaga je kolateralna steta, cena koja je potpuno nebitna za geo-strateske ciljeve "imperije"

A ovo naknadno "osvescivanje" koje ne menja nista (kao fol, eto pogresili smo, ali srta cete, sve ostaje isto) - to vec postaje odurno.
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 18 март 2010 10:18
симонида
па ако се ви њих бојите допустите нама ми се њих не бојимо
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 18 март 2010 12:16
posmatrac
Ja licno ne verujem u dobre namere Julije Gorin. Previse naivno napisano. Mislim da ona predstavlja drugu stranu iste medalje, nekakav "ventil". Ima u njenim pricama dosta istine naravno ali bojim se da joj one sluze za plasiranje neistina. Izvinjavam se autoru ukoliko gresim. Samo moje misljenje.
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 18 март 2010 13:22
Владимир НС
@Dragan Jagodina, четвртак, 18 март 2010 08:21
Потписујем Ваш коментар.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 18 март 2010 15:43
goran
svaka cast ovoj zeni .
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 18 март 2010 16:09
srbin
ja licno prezirem sve americko i neverujem ni jednom njihovom novinaru ni politicaru.
ovo je jeftin trik oslonjen na srpski kompleks,koji za posledicu ima nezrelu potrebu da bude "voljen",priznat,da ima dobre odnose sa velikima!
ovakav komplex narocito razvija srpska "elita",tj.ljudi koji su neuspesni u svojoj osnovnoj profesiji-pa im je ostalo jedino da budu uspesne "pudlice" totalno nebitno kome,danas americi,sutra rusiji...
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 18 март 2010 17:00
posmatrac
srbine, konacno sam video i DOKAZ za tvoju tvrdnju. Naime mediji i politikati su ti koji gaje kult licnosti da bi nakon toga sasvim "slucajno" tzv. NVO sektor i sl. pripisivao narodu mentalitet gajenja kulta licnost. Zoran Djinjic {njegova smrt} je zloupotrebljen u te svrhe i udarna spica Dnevnika 2 RTS-a bila je posvecena tom desavanju dok su dan pre toga u spici sasvim ignorisali smrt S.M. I onda mi jos nazivaju muza N.J. nekakvim "patriotom". Vredjanje zdravog razuma.
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 18 март 2010 17:27
Преводилац текста
Мала примедба мање пажљивим читаоцима; овај текст НИЈЕ иницијално ни писан за наше читаоце (за које се подразумева да већину изнесеног макар оквирно познају). Оригинално је објављен на сајту Huffington Post (за оне који не знају, један од најчитанијих америчких сајтова, на којем пишу и нека прилично еминентна имена из света америчког коментаријата, политике, шоубизниса...). Дакле, ПРАВО место да се објави овакав осврт на косовску кризу, њену генезу и поприлично проблематичан однос званичних САД према свему томе. Јер чињеница је да огромна већина Американаца о овоме веома мало зна. Гђа Горин је недавно објавила и веома запажен текст у израелском "Џерузалем Поусту" (веома читаном тамошњем дневнику на енглеском језику) о скандалозном наслеђу односа Запада (поготово Римокатоличке цркве) према Холокаусту на Балкану, посебно према геноциду извршеном над Србима, Јеврејима и Ромима у "НДХ". Пренео га је и НСПМ, на енглеском језику. Уосталом, она се већ готово ДЕЦЕНИЈУ бави овом тематиком, веома доследно, релевантно и информисано, а да притом нема никаву каријеристичку или финансијску корист из свог рада (што се за заступнике расистички србофобних агенди у коментаријату и политици САД никако не може рећи). Напротив. Због свега овога Џулију Горин педантно и агресивно нападају тамошњи усташки емигранти и бошњачки и албански шовинисти, а ево и неки Срби се брзоплетим и глупим коментарима каче на тај вагон.

Теза Џулије Горину о "Западу као таоцу на Балкану" није никакав "покушај да се оправда НАТО" како фантазирају домаћи конспиролози које мрзи да читају али су брзи на тастатури, него само КОНСТАТАЦИЈА жалосног КОНТИНУИТЕТА једне погрешне политике, каква је америчка на Косову, и у којој је жртвован пријатељски и савезнички народ из два светска рата, е да би се излазило у сусрет екстремистима из редова нових америчких фаворита.
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 18 март 2010 17:43
Преводилац текста
PS

Те бих модерацији упутио још једну, далеко важнију примедбу: не видим никакав разлог за објављивање коментара попут "srbinovog" и сличних, јер осим зловоље и игноранције не доприносе теми ничим. Полемика са СТАВОМ је увек добродошла, али како доживети исказ "ништа ја неверујем овима" (правопис коментаторов, не мој) него као жељу да се, ето, по сваку цену нешто каже ма колико неутемељено и некорисно било?

Овде се радило о Џулијиној љубазној дозволи да се текст објави на српском језику на НСПМ, мојој доброј вољи да га преведем, и, наравно, љубазном одзиву Уредништва НСПМ да Џулијин HuffPo-коментар који су оценили као важан и квалитетан, благовремено и у целини објави. Овако олако давање коментаторског простора БАШ за СВАКУ несувислост, својеврсна је негација уложеног труда. Аргументовани ставови, слагања и неслагања су ствар за полемику, али "ништа ја њој неверујем јер је Американка" на полемику не позива, него унапред даје (прилично бизарно аргументовану) пресуду.

Уосталом, НСПМ често објављује занимљиве и релевантне текстове из америчке аналитике. Шта уопште раде ови читаоци, уплашени од тих Злих Америчких Коментатора, на овом паклу од сајта који их објављује :)?

Унапред хвала на разумевању.
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 18 март 2010 20:36
Svaka čast autorki
Slažem se potpuno sa "prevodiocem teksta". Nažalost, takvi povrsni i ostrašćeni komentari poput onih "Srbina" i "posmatrača" samo povećavaju utisak o našem ekstremizmu, provincijalizmu i luzerstvu, te tako, svesno ili ne, idu na ruku svim našim protivnicima. Utisak je da neki komentatori uopšte i ne čitaju tekst, već im on samo služi za izlivanje njihove mržnje i frustracije. I ja bih voleo da moderacija bude malo čvršća, ali bi to onda ponovo bio povod za žalbe i povike o cenzuri na sajtu. Tako da nam jedino preostaje da se sami izborimo sa tim komentarima koji truju atmosferu i ostavljaju lošu sliku i o nspm i o Srbima.
Препоруке:
0
0
16 четвртак, 18 март 2010 22:48
Вози Мишко
Текст ми се допао, а нарочито начин излагања који потпуно одудара од острашћених и свађалачких тонова у текстовима "прво и другосрбијанаца" на исту тему.

Преводиоцу велико хвала за уложени труд, а још више за објашњења која нам је пружио у својим коментарима. Са тим у вези, један предлог редакцији. Да би се избегли овакви неспоразуми на које је преводилац текста указао, било би добро да поред имена сваког, широј читалачкој публици "непознатог аутора", стоји и кратка биографија или бар објашњење какво нам је накнадно, од стране преводиоца, пружено.

Не слажем се ни са "цензуром", нити са "модерацијом", у Србији се више не може ни дисати, а камоли писати слободно. Разумем преводиоца, али не морају сви мислити као он или ја. И морају имати слободу да то и кажу.
Препоруке:
0
0
17 четвртак, 18 март 2010 23:00
Доротеј
Ауторка је дала добар преглед односа и узрочно-последичне везе НАТО (или Америке, свеједно) са терористичком творевином на југу Србије. Међутим, "покајничке" изјаве појединих званичника на терену не говоре о грешци администрације у избору савезника. САД су са подједнаком страшћу учествовале и на страни српских противника у БиХ и Хрватској и не може се говорити о погрешној процени тако озбиљних играча у геополитици.
Препоруке:
0
0
18 четвртак, 18 март 2010 23:43
Преводилац текста
@ Вози Мишко

Хвала на подршци, задовољство је искључиво моје ако сам Вам мало приближио рад једне честите и доследне новинарке. Уосталом, можете и сами да се упознате са њеном активношћу, укуцајте "Julia Gorin" на Гуглу, пренео сам искључиво биографске податке који су доступни уз основну претрагу.

Биће, ипак, да се нисмо до краја разумели у вези с мојом реакцијом (коју бих, иначе, најрадије прескочио, али модератор је, неувиђавним објављивањем зловољних - или можда свесно провокативних - коментара попут "Србиновог" и "посматрачевог" напросто учинио ОБАВЕЗНОМ и интервенцију коју сам направио претходним јављањем). Дакле, не ради се ни о каквој жељи за "цензуром", нити сам ја овде захтевао да коментари текста Џулије Горин буду искључиво афирмативни. Напротив, нека се јави и неко ко ће рећи "мислим да је америчка политика на Косову супер, због тога и тога" и нека свој став поткрепи аргументима које држи као валидне (ма колико се ја не слагао с њима). И то је онда ПОЛЕМИКА. Али ове сумануте завере "она је Американка и неверујем јој" и "посматрачево" секундирање са "да, да, ево доказа да сте у праву" не воде тему нигде осим у мрак граничне параноје. А текст СТВАРНО нисам преводио (нити га је НСПМ преносио, нити Џулија писала) е да би био упропашћен на тако блесав начин. Утолико сматрам да сам имао не само право, већ и ДУЖНОСТ да одреагујем. Наравно, не говорим у име НСПМ нити то могу, али заиста не видим разлог због чега би овај сајт требало да буде вентил за (често оправдане) фрустрације стањем медијске културе и информативности данашње Србије. Па сад "ајде да пустимо да свако прича шта му пада на памет јер су људи фрустрирани медијском сликом, па и ако упропасте понеки текстић и убију полемику својим скретањем с теме, никаква штета". Зашто би НСПМ био терапеутска ординација? Сваки МЕДИЈ мора да води рачуна о квалитету и намери онога што објављује. Зарад самог себе, а не због утиска или чега већ. Кварењем теме, и сајт трпи.

Хвала на подршци још једном.
Препоруке:
0
0
19 четвртак, 18 март 2010 23:49
Преводилац текста
@
Доротеј

Свакако би било и нелогично и контрадикторно да ауторка оспорава америчку политику на Косову, а подржава исту такву, виђену пар година раније у Хрватској, РСК и Босни. Чак се негде у тексту и помиње КОНТИНУИТЕТ те политике још од раних деведесетих, и неког генералног сви-осим-Срба идеолошког става вашингтонске бирократије који, ето, траје већ деценијама.

Овде је тема Косово па отуд и фокус на Косово, али Горин је поменула и Босну и Хрватску у истом кључу, као доказ онога што назива "вашингтонском издајом Срба". Уосталом, и темама Хрватске и Босне је посветила неколико дужих осврта које је преносила и наша штампа (НИН пре неколико година)
Препоруке:
0
0
20 петак, 19 март 2010 02:26
Dejan Milovanović
Juliju Glorin za predsednika!
Препоруке:
0
0
21 петак, 19 март 2010 09:14
луди скретничар
Све похвале за преношење овог текста. Очекујем још сличних.

Ваља сагледати и слику других о нама, као и инострану опозицију актуелној политици запада према Србији.
Препоруке:
0
0
22 петак, 19 март 2010 14:44
posmatrac
Hvala cenjenom prevodiocu na odgovoru i javljanju. Iskreno da kazem nisam ni procitao prevedeni tekst jer sam imao prilike njezine tekstove da citam u ondasnjem NIN-u gde sam stekao dojam na osnovu nekih stavova da se zapravo radi o sistemu dobar-los milicajac. Dakle uloga takvih je po meni da glume dobru stranu. Takav je moj stav {mozda gresim} i imam pravo da ne verujem u tu, za mene obmanu. Jednom su me vec preveli "zednog preko vode" nazovi "revolucioneri" odn. "borci protiv rezima SM" i necu dozvoliti da me "namagarce" i ovaj put kao sto su na neki nacin i Vladiku Art. To ne znaci da su "svi isti" ali sam veoma veoma oprezan kod izbora tj. biranja relevantnih. NSPM kao "svetlo u mraku" ima i terapeutsku ulogu. Barem sto se mene tice.
Препоруке:
0
0
23 петак, 19 март 2010 16:41
Преводилац текста
Objasnite mi cime Vas "zednog preko vode" prevodi neko ko:

a. nikakve porodicne/profesionalne/rodjacke VEZE nema sa Srbima i Srbijom, a ni sa vlascu svoje zemlje, jer ne zivi od politike

b. ciji je javni angazaman na strani istine o ratovima ex-Yu prostoru doneo toj osobi MNOGE probleme (ukljucujuci pretnje i napade ekstremista iz ex-Yu, ali i diplomatskih predstavnistava tih zemalja i gotovo neprekidnu Internet-kampanju diskreditacije) a nijedan (NIJEDAN) benefit u smislu karijere ili profita.

I ne izmisljajte, niste ni znali za tekstove gdje Gorin u NINu dok ih nisam pomenuo. Ili ukazite sta Vam je to "sumnjivo" bilo u tim tekstovima. Ali konkretno, ne ove somnambulne klevete bez ikakve cinjenicne potpore.

Evo, sada JA kazem da VAS smatram provokatorom, jer i dalje ne raspravljate sa STAVOVIMA nego pokusavate nicim potkrepljenim aluzijama da diskreditujete jednu osobu o kojoj nista ne znate. Ili Vam je stalo da upropastite temu.

Ovo je 22 komentar a Vi i dalje verglate paronicne teorije zavere. Dakle, provokator, eto.
Препоруке:
0
0
24 петак, 19 март 2010 22:33
Вози Мишко за Преводиоца
Читајући ваше „дописивање“ са Посматрачем, дошао сам до закључка да сте у праву! Прочитали сте га „из прве“. Свеједно, опет је добро да модератор реагује како реагује, јер смо тако добили прилику да чујемо вас и читав низ занимљивих детаља, за које иначе нисмо знали.

Захвалан још једном због прилике коју сте нам вашим преводом указали, како због доброг и садржајног, а нама непознатог текста, тако и због сазнања да ауторка континуирано, већ читав низ година, прилази објективно деловању вашингтонског естаблишмента на Балкану. Имам утисак да нисте поколебани и да ћете нас ускоро обрадовати са још неким сличним преводом. Још једном хвала и не дајте се омести.
Препоруке:
0
0
25 субота, 20 март 2010 00:04
Nik
Pozdrav za Преводиоца текста i za njegov trud ( tekst uopšte nije mali). Ne znam cijoj strani pripadaju ovi koji ,,grde'' i vas kao i dobar tekst koji je ,,većina'' pročitala sem nekih. Inace, svidja mi se kada naidjem na verodostojan tekst sa imenima, datumima, izjavama - to je ono što niko ne može osporiti ma kojoj strani pripadao. Za razliku od onih laži koje su plasirale ustaške i šiptarske separatističke snage i time doprineli svetskoj javnosti da pruži podršku u ,,brisanju'' srpskog naroda sa lica zemlje ( još uvek nismo izbrisani ali dobar deo JESTE po jasenovcu i kompleksu logora po NDH, pobijeni po Kosovu, Bosni, ne toliko ubijeni koliko ozračeni od NATO bombi.. Prvi, drugi Svetski rat da se nisu dogodili na onakav način sa takvim posledicama Srba bi bilo 20 miliona a ne 7 sutra sigurno još i manje) a sve je to bila LAŽ u izveštavanju novinara , neke prepričane priče su još više deformisane kako bi odgovarale Vašingtonu, Berlinu, Rimu, Zagrebu i okolnostima i ciljevima ratova koji su vodjeni protiv nas kao ,,opravdanje'' za ratove koje su započinjali ( Račak, Srebrenica, hrvatska, bosna..) http://www.youtube.com/watch?v=Z-muEj_E0PY&feature=player_embedded http://www.youtube.com/watch?v=sejAeD0TPHs&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=3M7ukELqgfw&feature=related Tako da šira svetska javnost NIJE IMALA POJMA KOME daje podršku u borbi protiv nas , a gotovo SVE srpske vojne i policijske akcije koje su sprovedene, zasluženo su izvedene su tek nakon ekstremnih terorističkih i separatističkih akcija i podvala , da bi finalno SRBI po ko zna koji put osudjeni kao ,,genocidni, zločinački narod..'' Što se dalje reflektuje na strane investicije, na turizam naše zemlje, na podršku strane javnosti o našim integracijama ( niko ne želi DIVLjAKE medju sobom), na čitav spektar svega što nas zaobilazi i zbog čega generalno nazadujemo. Tako da bih pohvalio ovakav tekst koji je verodostojan i odgovara STVARNOM tužnom stanju na ovim našim napaćenim prostorima.
Препоруке:
0
0
26 субота, 20 март 2010 00:23
Преводилац текста ISPRAVKA, nedostaje deo recenice!
@ Vozi Misko

Hvala jos jednom, najiskrenije. Nego, naravno da ne bih upirao prstom tako olako na "posmatraca" ili bilo koga, nego coveku pokusah iz prve da NACRTAM kako izgleda sumanuti rezon te vrste koji on demonstrira ovde... Eto, kad se labelisemo, to izgleda tako. Kad se umesto argumenta potegne etiketa. Zamislite, ne govori se ovde o ni o jednom STAVU iznetom u jednom dugackom tekstu, nego se jure 'posmatraceve' isfantazirane skrivene agende nekoga ko je za neku tamo publiku u SAD (dakle NE za 'posmatraca" i njegov kruzok lovaca na zavere) napisao tekst u nasu korist. A ovde smo taj tekst i preneli cisto da, eto, cujemo i da postoje neki objektivni glasovi u americkom komentarijatu. Pritom i sam prizna, u trecem javljanju, da tekst nije citao ali seca tekstova od pre 4 i pet godina (?!), koje sam prethodno ja pomenuo. Pa (kaze "posmatrac") Arijana Hafington i Dzulija Gorin eto, ucestvuju u zaveri protiv Srba, koju su on i komentator "srbin" tako pronicljivo razotkrili.

Rekoh vec, Dzuliju na ovakav (ad-hominem) nacin osporavaju iskljucivo ljudi koji Srbe zele da predstave kao dehumanizovane zlikovce. Nema smisla da se isti manir koristi i kod nas.

Nadam se da vise nece biti potrebe da se javljam na ovu temu, jos jednom,srdacan pozdrav.
Препоруке:
0
0
27 субота, 20 март 2010 09:26
Горан Станков ић
Не разумем преводиоца. Рекох хвала, у првом јављању, мислећи на ауторку, преводиоца и уредништво сајта. Толику енергију сада потрошисте, могло је то бити нпр.и због мене, уместо да сте нам превели још чланака. Зашто ово кажем? Свако од нас који пишемо коментар нема такав утицај као ви ( појединачно и скупа ) који сте нам омогућили ауторски текст.Не владам енглеским. Пар пута, у коментарима сам се гласно питао, како то да светски интелектуалци ћуте пред толиким насиљем и медијским спиновањем подењених улога ( добри и лоши момци ). И не само код нас. Похвале уредништву сајта што не цензурише коментаре ( волео бих само да ми лекторски помогну ).
Још једном, хвала.
Препоруке:
0
0
28 субота, 20 март 2010 13:29
Преводилац текста
Gorane, ne razumem ni ja Vas, u vezi sa poslednjim komentarom. Energiju potrosih na nesto sto je posao MODERATORA, a ne moj. I stvarno se olako koristi rec "cenzura" na ovoj temi. Nisam ja predlagao (niti imam pravo niti zelju za tako necim) da se ovde cenzurisu kriticki STAVOVI na racun TEZA iznetih u tekstu. Par ljudi je to uradilo, i to je sasvim OK. Gusenje kritike, bila bi CENZURA.

Ali divljanje sa "ma ko zna za koga ona radi", NIJE kritika, nego prizemno i vulgarno kvarenje teme.

Naprosto, ad-hominem provokacije ne sluze nicemu osim tome da uniste postavljenu temu. A posto ovaj sajt ima MODERACIJU, valjda je njen posao da to onemoguci. Nista drugo nisam rekao, i ne umem da ovo srocim jednostavnije nego sto jesam. Da ne skrecemo u dalje prebiranje po nijansama, to je bilo citav razlog mog javljanja.
Препоруке:
0
0
29 субота, 20 март 2010 16:45
Нина
Веома се захваљујем преводиоцу на труду. И сама понекад преводим текстове у оба смера, па знам како је то напоран посао. Julai Gorin је особа која заслужује наше пуно поштовање, као и Jim Jatras, на пример. Дуги низ година постоје покушаји да се они дискредитују (мада немам доказа, али дубоко верујем да међу коментаторима на овом и многим другим српским патриотским сјатовима постоје плаћени провокатори, чији је једини циљ да се дискредитује особа, сајт, организација). Да не говорим о НВО чији је једини циљ постојања омаловажавање свега што је национално и државотворно.

Не треба да се чудите што ”западни интелектуалци” нису подигли глас и промовисали ”истину”. Истина на Западу не постоји у правом смислу те речи. Све је на продају, све се купује и продаје па и истина. Поред веома присутне цензуре у Западним ”слободним” медијама, постоји изузетно присутна самоцензура и код новинара, као и код интелектуалаца. Ако хоћете да ваши чланци буду објављени, морате да пишете у складу са политиком тих новина, која је последица тога ко је власних тих новина или телевизије. И у науци, уколико нисте PC ("politically correct"), што различитo значи у разним областима, али увек постоји, не само да вам неће објавити чланке, него нећете добити средства за истраживачки рад, што значи да нећете имати шта да објавqујете, што значи да ћете назадовати и у послу и у заради. Како је на Западу развијено нешто што се зове ”peer review", односно, ваше колеге се позивају да (анонимно) рецензирају ваше радове, ваше пројекте, и сл., то значи да ћете се ви потрудити да не одскачете и да се понашате и мислите као и сви други.

Зато треба веома ценити што пар ”западних” интелектуалаца стављају своју каријеру на добош да би подржали Србе, који су свугде на Западу глинени голубови за одстрел, преко којих се напредује у каријерама новинара, политичара или научника.
Препоруке:
0
0
30 субота, 20 март 2010 18:19
posmatrac
Kroz citavu pricu J.G. citaocu se namece utisak kako je Imprija zrtva nekih tamo smutljivaca tj. Albanaca. sto ja smatram za pokusaj obmane citaoca. Naravno, to je klasicno podvaljivanje uz neke istinite i jos uvek jereticke cinjenice.
Препоруке:
0
0
31 недеља, 21 март 2010 12:03
Uros
Bondstil..
Препоруке:
0
0
32 недеља, 21 март 2010 12:21
Горан Станковић
Гдине Козићу,
поштујем Ваш став. И слажем се са Вама, да све паушалне оцене, фразе, немају нарочитог смисла ( својим коментарима се трудим да будем конкретан ).Само због Вас понављам, да нпр.моја маленкост и могућност утицаја коментаром, на шта год ( процесе у друштву, мишљење аутора текста о Србији, и сл.) све и да хоћу, добаце дневну актуелност, ако ко прочита, и евентуално се заинтересује. Још једном, Вама се извињавам због могуће непрецизности мог коментара. Поново Вам хвала за превод, и овај пут, и због личног обраћања.
Препоруке:
0
0
33 недеља, 21 март 2010 21:54
mm
Hvala redakciji i prevodiocu što su mi omogućili da pročitam ovakav tekst. Slučajno sam bio stručnjak za borbu protiv terorizma i učestvovao sam u dosta teorijskih i praktičnih akcija. Vremenom sam zaključio da kreatori savremene politike postupno guraju svet u mračne vode terorizma. Mnoge službe čiji su osnovni zadaci zaštita sistema su postale organizatori suprotnih akcija smatrajući da na taj način bolje ostvaruju ciljeve svoje države. Tako su nastali teroristički pokreti sedamdesetih godina koji su se mogli kvalifikovati kao levičarski. Potom su se SAD počele igrati islamskim fundamentalizmom, posebno u Afganistanu, smatrajući da je to dobar put za borbu protiv komunizma. Onda se to sve ispreplelo sa organizovanim kriminalom. Posledica toga je da danas, za razliku od sedamdesetih godina, na strani kriminalaca i terorista imamo više stručnih ljudi i više novca nego na stranama koje se bore protiv njih. Savremeni političari zapada šalju informaciju da je nasilje jedini put da se ostvare politički ciljevi. Sud u Hagu svojim presudama daje dalje pravnu zaštitu teroristima. U Hagu se sudi svima koji su poštovali zakon i ustav svoje zemlje, a onima koji su se za svoja politička ubeđenje borili oružjem daje ulogu dobrih momaka. Smatram da je osećanja koja su u članku navedena od strane profesionalnih vojnika stvarna. Sam sam imao priliku da sa nekima razgovaram i sve su to časni ljudi koje su političari izmanipulisali, a na terenu su uvideli stvarno stanje i odmah ih smenjuju. Zastrašujuće je što je naša politička elita nesposobna da uoči da će se sukobi u budućem periodu voditi sa kriminalnim i terorističkim strukturama (i unutrašnjim i spoljnim) i da se ta borba može dobiti samo jakom silom. A oni uništiše Vojsku i prepustiše MUP kriminalcima. Sigurno je da će SAD i EU imati najozbiljnije probleme, ali to nije nama uteha. Drago mi je da sam mogao pročitati da se i na zapadu objavljuju ovakvi članci koji vide kuda vodi ovakva politika američke administracije.
Препоруке:
0
0
34 понедељак, 22 март 2010 13:29
Преводилац текста
@ posmatrac

Pa da ste ODMAH naveli neki razlog neslaganja sa obrazlozenim stavom (a sada ste to uradili), verovatno bi citaoci ostali postedjeni ove nase razmene koja nicemu nije vodila. Kao kontraargument nudim tezu koju autorka iznosi u ovom tekstu, ali i nekim ranijim: SAD (i Zapad generalno) su se jos od pocetka devedesetih pridruzili balkanskoj krizi sa stavom da svi osim Srba imaju politicki legitimitet. Ne zaboravimo ni to da je doslo cak i do naknadnog falsifikovanja uzroka i predistorije danasnje krize na Balkanu, pa u nekim krugovima na Zapadu (a nazalost i u Srbiji) mozemo cuti i monstruoznu tezu da srpsko stradanje pod nacistickom i ustaskom okupacijom i nije bilo toliko strasno, odnosno da sledbenici tih ideologija iz ex-Yu ustvari i nisu toliko losi. A tako zasnovan pristup balkanskoj krizi od strane Zapada, i doveo je do cega je doveo. Pa i do toga da su, eto,zapadnjaci na Kosovu, od "saveznicke" strane dobijali ultimatume i na terenu se sreli sa drugom situacijom. A naravno da bi bilo i pogresno i naivno misliti da su Albanci ili bilo ko drugi u SAMOM Vasingtonu bili toliko mocni da jednu velesilu daljinskim upravljacem kontrolisu. Premda je cinjenica i to da su albansku stranu vec decenijama zastupali uticajni policymaker-i iz obe partije u SAD. Ali uzrok je najpre u kontinuitetu jedne sustinski destruktivne politike koja traje jos od Klintonove administracije (zapravo jos od ranije: neki americki istoricari i komentatori upucuju upravo na cudni konsenzus koji su po pitanju "kaznjavanja Srba" jos pocetkom 1990-ih, postigli i neokonzervativci i liberali i hladnoratovska profasisticka desnica americke politike, a to je fenomen kojim istorijska nauka tek treba da se pozabavi).

@ G. Stankovic

Hvala i Vama na korisnim osvrtima, drago mi je sto je tekst privukao i neke stvarno relevantne komentare. To je i bio cilj mojih intervencija ovde, da se stvar ne svede na puko licitiranje...
Препоруке:
0
0
35 понедељак, 22 март 2010 14:18
Еразмо
Американци су изабрали праву страну. Њима је на средишњем Балкану потребна клијентска држава и базе, и то су овако обезбедили. Пробали су да то извуку од Србије - и у Рамбујеу - а онда су, кад су видели да не иде, кренули у другу планирану опцију. Ништа није случајно, нити њима нешто фали због ситуације на Косову.
Препоруке:
0
0
36 понедељак, 22 март 2010 14:28
Преводилац текста
@ Nina

Apsolutno se slazem s Vama. Bez uvida u ono sto se o nama govori i pise na drugim jezicima, i nas stav prema situaciji na Balkanu moze biti, u najboljem slucaju, tek ogranicen. Paradoks je u tome sto se u odredjenim segmentima i sama percepcija na Zapadu (mozda ne toliko u klasicnim dinosaurus-medijima poput novina i televizije, ali u akademskom okviru i u politickom komentarijatu svakako) daleko vise priblizava objektivnosti, nego u domacoj javnosti. Recimo, u SAD izlaze poslednjih godina daleko pribranije i trezvenije argumentovane knjige o balkanskoj krizi devedesetih (u izdanju relevantnih university press-ova) nego sto je to slucaj u Srbiji, u kojoj se u dobrom delu medijske i "naucne" javnosti jedinim legitimnim diskursom smatra, nazalost, onaj po kojem Srbi nisu imali niti jedan legitimni politicki cilj, a ni zene ni civile ni decu, i svaka njihova zrtva je dostojna iskljucivo podsmeha i dehumanizacije, od Sumarica i Jasenovca, pa do Vukovara, Zadra,Sarajeva, Pakraca,Medaka, Bratunca, Knina, Klecke, Starog Grackog... Izmedju sovinizma i tog self-hate (auto)rasistickog diskursa, razlike nema (aktuelni tekst dr Antonica na ovu temu je prilicno recito argumentovao tu apsurdnu situaciju).

@ mm

Nazalost, fenomen terorizma ne poznajem dobro kao Vi, ali iz nekog okvirnog uvida, mogu samo da se slozim. Danas je manje-vise poznato da su tokom Hladnog rata obe "strane" koristile teoristicke grupe kako za logistiku tako i za moralno dezavuisanje protvnika. Sto se Zapada tice, danas su, osim Avganistana, poznate i cinjenice o naoruzavanju fasistickih paravojski u Juznoj Americi, zatim stvaranja NATO-rezervi medju nacistima u Evropi. Sto se tice levice, pojedini veterani antiratnog pokreta u SAD i danas tvrde da je teroristicke grupe krajem 1960ih stvorila drzava, e da bi diskreditovala citav (rastuci) pokret protiv rata. I u SAD i Evropi danas se pisu doktorati na ove teme jer su opstepoznate, a kod nas se slabo (ako ista) o tome zna.
Препоруке:
0
0
37 уторак, 23 март 2010 20:07
шири даље
Шаљите линкове и енглеску верзију овог и других текстова Јулије Горин по свету, а српску верзију Србима где год да их има. Морамо да урадимо оно што држава Србија слабо ради, а кад и нешто мало ради, онда је то закаснело. Интернет је моћно средство. Ако много људи прочита овај и друге текстове, постоји могућност да се и већи медији и политички играчи заинтересују за ИСТИНУ. НИКАДА се не треба предавади и губити наду.
Препоруке:
0
0
38 уторак, 23 март 2010 20:26
Кина!
2 четвртак, 18 март 2010 08:21 Dragan Jagodina
"... da se i mi okrenemo nekom jakom partneru koji bi nam pružio podršku u odbrani Kosova.Zaključak je jasan, Rusija" - И Кина! Кина с Тајваном има донекле сличан проблем као и ми, и могли бисмо лепо да се разумемо. Да не говоримо о томе да Кина постаје најмоћнија земља на планети и ко буде у њеној зони интереса моћи ће да рачуна на заштиту чак и од силеџијских САД.
Препоруке:
0
0
39 уторак, 23 март 2010 20:31
Зеб ерузнец!
Џулија Горин већ годинама пише о савременом страдању Срба и непоштеној америчкој игри против њих. Њен интегритет не треба доводити у питање. Пре 4-5 година сам и сам разменио с њом писма, кад сам јој писао да бих јој пружио подршку за оно што ради. И ја и једна моја колегиница смо јој писали, и она нам је појединачно обома одговорила. Њени ангажман и упорност су за дивљење.
Нисам за било какву цензуру или ограничавање коментара. Ионако је тога превише. Сваки паметан човек може да препозна злонамерност, и не треба му помоћ око тога.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер