недеља, 28. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Продаја Телекома несхватљив потез

Kоментари (32) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 25 март 2010 21:22
Тата-мата
Лепо је видети да понеки министар, макар и бивши, има јасан и прилично здрав политички став. Изгледа да је Александра Смиљанић сувише стручна за своју странку.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 25 март 2010 21:41
sačuvajmo domaće vrednosti
voleo bih da nisam u pravu, ali mi se čini da je prodaja telekoma tj privatizacija bila jedan od uslova MMF-a, o tome se pisalo još pre nekoliko godina.

iako sam laik za ekonomske teme, čini mi se da ste potpuno u pravu kad kažete da je Telekom mogao biti pokretač za mnoge druge firme. mnoge firme na manji ili veći način zavise od poslovanja sa Telekomom, i pitanje je kako će to funckionisati kad dodje "gazda" sa strane.

nije mi jasna jedna stvar - bez obzira na mišljenja sa raznih strana, od ljudi koji o toj temi znaju mnogo više od običnih ljudi, naša vlada ide po svome, bez ikakvog dubljeg objašnjenja.

Gospodin Cvetković ovih dana ( verovatno po internom dogovoru u vladi) stalno prednjači u broju izjava o prodaji. on po meni jeste neko ko bi to i trebao da radi, ali mi je uvek nedorečen u svojim objašnjenjima zašto se jedna tako važna firma predaje u ruke strancima. čudi me što se dinkić skoro uopšte ne oglašava po ovom pitanju.

ja lično ću se potruditi da sačuvam sve vezano za ovu privatizaciju, pa da se posle jedno godinu dana vidi ko je i koliko bio u pravu sa svojim procenama i tvrdnjama. na osnovu proteklih godina, mislim da postoji ogromna šansa da se i taj novac na posredan način preruči na račune moćnika, što kroz neke provizije, toliko i kroz neke njihove firme koje bi radile poslove a bile plaćene tim novcem.

zamolio bih još nešto - da neko od vas koji pišete komentare i kolumne ovde na sajtu nspm, kažete da li bi bilo bolje prodavati te akcije od telekoma ili ih čuvati za neke dividende, jer je telekom jako profitabilan. ako je po obećanjima g dinkića, onda ću i ja imati pravo na po neku akciju.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 25 март 2010 21:53
Jasna
Sa stanovista vlasti potpuno shvatljivo zasto ga prodaju,pare od ranijih prodaja su potrosili,budzet se vise ne puni,a sa vlasti im se ne silazi.
Jos jedna prodaja ce im jos malo produziti zivot(na vlasti),a sta ce posle biti ne zanima ih,oni su sebe i svoju decu obezbedili.
Samo pre nekoliko meseci su govorili kako vreme ekonomske krize nije dobro za prodaju bilo cega,a juce slusam onog Vlahovica kaze"sad je pravo vreme za prodaju".Sta misle ti ljudi,sta je u njihovim glavama?Jednostavno to je strasno!
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 25 март 2010 22:17
K
Sada mi je potpuno jasna ona nemacka nagrada Tadicu !?!
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 25 март 2010 22:37
Горан Јевтовић
Све у свему мени је продаја Телекома несхватљив потез.

Мени је уважена госпођо сасвим схватљив потез. Чудим се да га до сада нису лиферовали.
И ту није само реч о профиту странаца и тотално накарадној економској логици.
Главни циљ је преузимање телекомуникација једне земље, као својеврсне кичме, и тиме стављање у потпуно ропство. Потпуну контролу.
О томе мало ко размишља. Тужно и јадно. Збогом памети, збогом Србијо.
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 25 март 2010 22:54
Вози Мишко
Не треба претерана памет да би се схватила продаја Телекома. Каса је празна, више и немамо шта друго да продамо, а задуженост је достигла горње лимите који воде у грчки сценарио. Очајнички потез владе у одласку...
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 25 март 2010 23:26
Milos Stankovic
Od pocetka mi nije bilo jasno otkud osoba kao sto je Aleksandra Smiljanic u Demokratskoj stranci. Mislim da za Srbiju ima nade dokle god postoje strucnjaci koji se ne plase da iznesu svoje misljenje, a A. Smiljanic je sigurno jedna od njih.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 25 март 2010 23:46
Нина
Александра Смиљанић, је као нестраначка а изузетно стручна особа, била постављена за Министра за телекомуникације. Мислило се да ће са њом моћи да управљају. Она је била сувише високо образована за област телекомуникација (докторирала у САД уз неколико патената из ове области) и високо морална особа којој нису могли да продају глупости. Зато је и била смењена после годину дана и доведена особа послушна страначка особа.

На жалост свих нас, садашња влада првенствено гледа интересе сопственог џепа, па интересе оних који су је довели на власт (тајкуни, ММФ, Свестка бака, и остале светске протуве), а никао не гледа интересе народа и државе. Једна од најгорих Влада коју је овај јадни народ икад имао. Кад једном све распродају — а крај се ближи експоненцијално, спаковаће се и отићи у иностранство где већ годинама образују своју децу а за њима ће остти пустош распродате земље и уништене будућности генерацијама младих.

Па зар не постоји ни једна снага у овој јадној држави и у овом јадном народу да стане на пут шаци доброповезаних пробисвета?
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 25 март 2010 23:52
Zoran
Мислим да се овде потпуно занемарује стручни акпект целе приче. Ефикасни развој телекомуникација једне земље захтева стручни кадар којега за разлику од Њемачке Србија , у земљи и расејању, има. Њемачка телекомуникациона и електронска индустрија која се заснива искључиво на употреби (да не кажем крађи) страних, како кадрова тако и решења, нема никакву ни изблиза стручност потребну за ефикасни развој телекомуникационе па и електронске индустрије једне , по свему гледајући, политичарски подчињене земље.
Слажем се са Александром да је по свему судећи од Србије тражено да покрије неке од гаранција за нове дугове, предајом-продајом здравог државног-економског тела. Не бих у овом коментару прешао на политичко - економске коментаре али је тужна чињеница да један народ - држава не уме и не жели да искористи супериорну надмоћност, у овом случају што се тиче стручности, у односу на једну стручно мики маус земљу као што је Њемачка. Али и то су нажалост `друге и дуге приче`.
Препоруке:
0
0
10 петак, 26 март 2010 00:37
...
Ето и једну од задњих златних кока продајемо. Власт је овисна од страног капитала да би се одржала. И као сваки наркоман све продаје шта може и задужује се колико може.
Препоруке:
0
0
11 петак, 26 март 2010 01:03
Mil De
Aleksandra Smiljanic je mozda najstrucnija ministarka u istoriji Srbije. U SAD je radila u Bell Labs, AT&T, Cisco, na ravoju i inovacijama routera i sviceva, tj. telekomunikacione opreme koja cini kicmu svih modernih mreza od 80-ih godina naovamo.
Ona ocigledno i zdravorazumski razmislja, vidi se da zeli neko dugorocno dobro svojoj zemlji. Prodaja ovakvih strateskih preduzeca, koja imaju i ogromne profite, nikako nije u interesu Srbije.

Steta sto smo na izborima izglasali skupinu smesanu od kompletnih neznalica, sarlatana, do prevaranata.
Препоруке:
0
0
12 петак, 26 март 2010 02:03
Један пажљиви читалац
И нама и Вама је јасно зашто (више) нисте на министарском месту!
Препоруке:
0
0
13 петак, 26 март 2010 05:54
Srboljub Savic
Ono sto G. Smiljanic "nije jasno", jasno je mnogima
u Srbiji. Budzetsku rupu treba krpiti, a TELKOM je
dobar za to.
Srbija je od mantre donela zakon i bori se do
poslednje kapi krvi naroda, pod parolom "Privati-
zacija (prodaja strancima pre svega)ili smrt".
Da politicari ne znaju ni osnovne stvari u ekono-
miji i organizovanju drzave, ministarstava, predu-
zeca, dokazali su i dokaziju svakodnevno. Da su
beskrupulozni, do ekstrema, demonstriraju -uspesno.
Da ih ni narod ni drzava ne intersuju-jasno je.
Da se narodu, pod maskom zastupanja "savremene demokratije, multi-partijskog politickog sitema i
multietnickog drustva" u lice rugaju - bolno je.
Da znaju da je narod u Srbiji apatican, politicki
zatucan, pravno neobrazovan (ni za laike minimalno
neophodno), prijemciv za sve vrste obmana (ne
zaboravimo drzavno puduprtu prevaru piramidalne
"stednje"-"perpetum mobile inkubator para"), - ne
bi zakon o privatizaciji ni izglasan, a pogotovo
ne, trajao (sa svom snagom sistematskog unistavanja
Srbije).
TELKOM nije ni prvi, iako je medju poslednjima.
[Tako je i g. Smiljanic - visoko-obrazovana i
strucna u svojoj oblasti, iskoriscena na ne-
adekvatnom mestu ministra, kao sredstvo za priv-
remenu i jednokratnu upotrebu. Nije jedina.]
Ono sto je jos gore, u Srbiji se mnogi zavaravaju
da ce moci da poniste sva ova stetna dela. Nazalost, ne shvataju da su ona pocinjena-potpisa-
na i ime drzave Srbije, pa samim tim - nepovratna.
Vreme "radi" za nase "dobrocince".
Dok se g. Smiljanic cudi, neko trlja ruke, neki
ne znaju kako ce danas (jos manje sutra), neki
se zlurado smeju, a mnogi, sto glasno sto u sebi,
-"unistavamo, unistavamo te Srbe, i jos njihovim
rukama, da se vise nikad ne drznu ...!"
S postovanjem,
S. Savic
Препоруке:
0
0
14 петак, 26 март 2010 09:01
Врт Подгорица
Слажем се са (нажалост бившом) Министарком и са коментарима. Ипак, бар за мене, има једна "занимљивост". Због лоше (и злонамјерне) комуникације, на коју се навикавамо, између "два ока у глави" остало је непримијећено да "аргументација" о "корисности" продаје Телекома Србије веома сличи оној када се продавао Телеком ЦГ. И цијена фиксне тел. је нагло подигнута прије продаје итд.

Наравно због тренутне "политичке ситуације" никога не интересују искуства(и "бенефити") ЦГ након продаје.Тако да Шваба (и домаћи...) лагано посао отаљавају.

Хтио сам само рећи да је блам за Владу Србије да не може боље упаковати продају "породичног сребра" од своје (ипак али полуписмене) браће по власти у ЦГ. Признајем: од демократске Владе Србије очекивао сам више од понављања фраза ("сад је прави тренутак... улагање у инфраструктуру" итд.)које смо већ чули у ЦГ.
Препоруке:
0
0
15 петак, 26 март 2010 10:13
slbr
Da je dotična gospodja sada ministarka, drugačije bi pričala i pored svog ubedjenja u znanja. Verovatno se očekuju prevremeni izbori pa malo para dobro dodje da se poslanici opare. Narod pare nece ni osetiti, samo će posao da izgube hiljade ljudi.
Препоруке:
0
0
16 петак, 26 март 2010 10:35
Dušan
Aleksandra BRAVO,zar ima boljeg biznisa od telekom. usluga,puteve samo popravljati bez proširenja ni za jedan centimetar.Nisu komunisti bili glupi kada su neke slali na robiju,sledeća instanca Goli otok,ili streljanje jer nema lakih kazni za najteže krivično delo uništenje naroda.MORA DA SE ŽIVI OD RADA A NE OD BUDUĆEG RADA SVOG ILI NEKOGA.
Препоруке:
0
0
17 петак, 26 март 2010 11:07
Nadica
Drago mi je da ste objavili svoj stav. U do sada potpuno horskoj "pesmi" Vlade i nadležnih ministara, pomislila sam da telekomunikacije NISU infrastruktura! Strašno je živeti u zemlji u kojoj Vam prodaju sve što imate. Kada bi nas bar pitali da li podržavamo ovakav način "podsticaja" privrede!
Препоруке:
0
0
18 петак, 26 март 2010 11:11
drasko
Meni je potpuno nebitno sta ceka Telekom posle prodaje i koliko ce da kosta impuls. Telekom MORA da se proda da bih JA uzeo svoju proviziju.
Препоруке:
0
0
19 петак, 26 март 2010 20:49
Zoran
Samo se vi cudite i dalje postupcima ovih, ja bi ih nazvao lakejima. A sta ste ocekivali od tzv. soc. odg. Vlade {isprazna retotika i suplja fraza} koju su sasatavlali, ono videsmo ko vec. Meni je vec od pocetka jasno da se radi o obicnim marionetama koji ce nas izgleda i sasvim dokrajce em sa dugovima em sa resolucijama, statutima ... Veoma Prosto - zato su i postavljeni odn. sastavljeni.
Препоруке:
0
0
20 субота, 27 март 2010 01:35
DHSS-ovac
Telekom se mora prodati, i to kompletan paket akcija u drzavnom vlasnistu. Dobitnici te prodaje ce biti potrosaci.
Nazalost kvalitet usluga Telekoma je neuporedivo slabiji u odnosu na region, da ne govorim o monopolskim cenama.
Strucni menadzment je slab i cesto po partijskoj liniji postavljan, dok je primetan i kontinuitet odlaska najboljih strucnjaka iz te kompanije.
Ako drzava stiti i sprovodi opsti interes, onda bi morala poslusati apel gradjana, i dovesti jaku kompaniju koja moze ispuniti misiju pruzanja najkvalitetnijih usluga po najpristupacnijim cenama.
Препоруке:
0
0
21 субота, 27 март 2010 05:02
ХаХаХа-есовац!
Сасвим сам убеђен да не постоји човек који може мислити и писати као што то чини један коментатор овде.
Он је просто измишљен, другим речима, тај коментатор је само (псеудокњижевни) лик створен од (вероватно пропалог) писца. Замишљеном коментатору, његов творац исписује реченице према менталном склопу који му је одредио.
Занима се човек, а нас засмејава!
Препоруке:
0
0
22 субота, 27 март 2010 09:26
birac
DHSS-ovca, nemoj da glumis ovde kriticnost kako bi mogao lakse proturati tvoju demagigiju i propagandu poput ove gde kazes "MORA SE PRODATI". Mora se samo umreti i jos mozda platiti porez.
Препоруке:
0
0
23 субота, 27 март 2010 12:52
Jasna
Kaze DHSS "Mora se prodati i dovesti jaka kompanija, koja mora ispuniti misiju pruzanja najkvalitetnijih usluga po pristupacnim cenama"
Buduci da Srbija kasni u ovom procesu rasprodaje svojih profitabilnih preduzeca,u odnosu na region ,ova tvrdnja DHSSa,se moze proveriti u regionu,npr u Hrvatskoj gde je nakon prodaje doslo do drasticnog povecanja pretplate,o cemu upozoravaju strucnjaci i pisu mediji,samo je DHSS neobavesten i prosipa ovde svoju demagogiju.
Sto se tice ispunjavanja bilo kakve "misije",bice to jedino misija daljeg pustosenja ove nase jadne privrede,koju su nesposobnjakovici iz vlasti i raznorazni samoproklamovani eksperti doveli do prosjackog stapa.
Препоруке:
0
0
24 недеља, 28 март 2010 13:47
alo
Podići cenu fiksne pretplate na 500 din,a da za to nedobiojete ništa...E sad je jasno prodaj TELEKOMA je odavno isplanirana,a naši bajni eksperti sve će da urade za proviziju,samo su tim povećanjem cena zidali prodajnu cenu.Odnos cene i kvaliteta nikako se drugačijue nemože nazvati nego organizovanim kriminalom.
Препоруке:
0
0
25 недеља, 28 март 2010 17:22
Vladimir Radunović
Kao ni mnoge druge ozbiljne priče ni ova ne bi smela da bude crno-bela.

Telekom, kao što je to trend u mnogim zapadnim državama, svoj posao širi sa infrastrukture na servise - Internet provajding, pa i nove aplikacije i sadržaj. Prihodi Telekoma dolaze ponajmanje iz telefonije, dovoljno iz infrastrukture (koja, tačno je, zahteva i mnogo investicija), a sve više iz servisa.

Infrastruktura jeste od nacionalnog značaja. Kao što je to i osnovni gasovod ili putevi, i bazična backbone optika jeste infrastruktura od strateškog značaja. Jasno je da su investicije u infrastrukturu retke i izuzetno skupe; mnogi domaći Internet provajderi su ulagali (i ulažu) u infrastrukturu takođe, ali uglavnom niko sem velikih kompanija (poput stranih telekoma) ili same države ne može da investira u nacionalnu glavnu optičku petlju. Teško je reći da li je sa ekonomske strane bolje omogućiti nekom stranom telekomu - poput nemačkog - da kupovinom našeg telekoma unese više investicija u bazičnu infrastrukturu. Nisam ekonomista i to ostavljam njima. Tačno je, međutim, da bi to značilo i promenu vlasnika ove infrastrukture od strateškog značaja, i u tome se mogu saglasiti sa koleginicom Smiljanić. Ne treba odmah reći "da" ili "ne", već ozbiljno razmisliti.

Potpuno je druga priča sa ostalim delatnostima našeg Telekoma: servisi koje nudi moraju biti na otvorenom tržištu i sa slobodnom konkurencijom. Činjenica da je Telekom vlasnik glavne infrastrukture ni na koji način ne sme da utiče na monopolski položaj po pitanju servisa; pravila igre u oblasti servisa moraju biti ista za sve - i za Telekom i za ostale provajdere. Servisi (sem nekih dolazećih poput cloud computing-a) nisu od strateškog značaja i tržište mora da učini svoje.

Stoga je kolor u ovoj često crno-belo-posmatranoj problematici zapravo razdvajanje mnoštva funkcija koje Telekom obavlja: infrastrukture od usluga (telefonije i Internet servisa). O prodaji servisa neka odluči ekonomska računica; o prodaji infrastrukture razum.
Препоруке:
0
0
26 недеља, 28 март 2010 19:50
H1N1
Nije na odmet, povremeno postavljati jedno, naizgled glupo pitanje . I šta onda ? Šta , ako ga prodaju ? Šta bi trebalo da uradimo mi , koje niko i nikad ništa nije pitao ? Ili , šta bi trebalo da uradimo , kako bi odložili njihove namere ? Ima li nekog , ko je malo pametniji od "vrač" verzije tumača svega što se u politici dešava ? Konstatovati stanje je posao koji ne zahteva mnogo truda i da se ne lažemo , ne mnogo znanja i pameti .
Препоруке:
0
0
27 недеља, 28 март 2010 23:57
role
DHSSu:
Ako javno preduzece lose posluje i ako se tu mesaju stranke, onda treba napraviti takvu zakonsku regulativu da se to spreci. Veliki broj razvijenih evropskih drzava ima operatore koji su u vlasnistvu drzave, koji odlicno posluju i razvijaju infrastrukturu. Recimo, Telnor je u vecinskom vlasnistvu drzave Norveske. Neka nasa vlada posalje delegaciju u Norvesku, Belgiju, Svajcarsku, Svedsku ... da nauce kako se upravlja drzavnim preduzecima.

Svaka kompanija ima svoje interese i prioritete, ne mora nekoj mega kompaniji Balkan i Srbija biti prioritet - moze nastati svetska kriza, mozda siromasni nisu interesantni ... stranoj kompaniji je pre svega cilj da izvuce sto veci profit iz postojece infrastrukture, a drzavnoj upravi bi trebalo da bude cilj da unapredjuje drzavu.

Razmisljam i o necemu sto niko nije pominjao: koliko ce placati usluge dojce telekomu, recimo, nasa drzavna uprava, policija i vojska ...
Препоруке:
0
0
28 понедељак, 29 март 2010 17:05
DHSS-ovac
Situacija je daleko od savrsene, ali svaka odgodba prodaje Telekoma, samo je dalje ronjenje u bunaru bez dna. Kostunica je imao priliku da izvrsi restruktuiranje tog preduzeca, nista nije uradio.
Telekom jeste kompanija koja posluje sa profitom, to stoji, ali zasto zanemarujete cinjenicu da se radi ne samo o najlukrativnijem biznisu u svetu, plus se radi o monopolistickoj kompaniji, plus taj profit je koncentrisan samo u jednom delu usluga.
Ne sumanjam da ce u jednom periodu posle prodaje nesumnjivo doci do povecanja cene usluga, ali to ce najverovatnije biti korelirano sa istovremenim rastom zivotnog standarda. Ovde je prica jasna, oporutitetni trosak je zanemarljiv u odnosu na to koliko ce gradjani i Srija dobiti prodajom Telekoma.
Препоруке:
0
0
29 уторак, 30 март 2010 18:52
Адам
Уколико држава (било која) не налази интерес да барата са профитабилним предузећем већ га продаје, онда то само може значити да не ради у интересу свог народа већ по налогу неког споља. Нажалост из оваквог стања се не излази новим демократским изборима, већ револуцијом.
Препоруке:
0
0
30 четвртак, 01 април 2010 14:10
Lakon
Prodaja 40% TELEKOMA SRBIJA treba da,pored navedenog u tekstu i komentarima,dodatno oslabi poziciju Beograda u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori.
Препоруке:
0
0
31 субота, 03 април 2010 23:11
Milutin Mladjenovic
Slušao sam vas Aleksandra kod Olje Bećković, koja deceniju i po vrti vas 50 ljudi u toj emisiji.


Nerazumno je braniti prodaju "Telekom Srbija", jer isti 50 godina ne može da obezbedi maleckoj Srbiji fiksne telefone, koje čekaju po 30 godina. To što jedino Srbija na svetu ima dvojnike, to za vas ništa ne znači izgleda.

Skandalozno vas je bilo slušati onomad u Utisku Nedelje, do nogu su vas potukli vaši oponenti u toj emisiji, ali vama ni t nje bilo dovoljno.
Препоруке:
0
0
32 понедељак, 05 април 2010 15:49
ruska čizma
Protuve su planirale i obećale prodaju telekoma nemcima odavno
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер