четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Добровољна предаја уместо хапшења

Kоментари (60) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 10 април 2010 14:59
hroničar
Mislim da neće podnosti odštetne zahteve. Evo zašto. Prvo, morali bi izaći sa tačnim identitetom ubijenog. Sa dokazima da je streljan, a da nije poginuo u borbi niti na drugom mestu. Dakle približan dokaz da je baš tada ubijen kao zarobljenik u Srebrenici. U tom smislu neki nepotpuni dokazi se mogu izneti za dvesta do četiristo ljudi koje je streljao antidiverzantski vod. U tom slučaju bi se i oni, ti koji su streljali morali bi da procesuiraju, a to se desiti neće nikad. Saznalo bi se ko je stajao iza streljanja zarobljenika.
Šahovski velemajstor i komentator Vlado Kozomora je davno rekao:"Kad pacer vuče dobre poteze, treba ga samo pustiti da se skoncentriše". Zahtev za deklaraciju, kao i njen sadržaj smislio je Haris Silajdžić, a njenu operacionalizaciju kako u evropskom parlamentu tako i ovde proveo je Jelko Kacin. Tadić je to sproveo ne koncentrišući se puno o tome šta bi ta deklaracija značila. Ta deklaracija je za njene zagovornika potpuni promašaj, potpuno je lišena bilo kakve moralne, pravne, zakonske potencije, kao što u svom sadržaju počiva na ispraznim trvrdnjama jednog ili više ( Silajdžić, Kacin, i ovi "naši") pacera koji su se skoncentrisali, i povukli potez. Pokojni Vlado Kozomora bi rekao, oštro i bez veze.
Препоруке:
0
0
2 субота, 10 април 2010 15:00
Вози Мишко
"Јак текст"! Данашњи датум, "све што треба побројано", само зафалила "несмотрена" изјава госн.Кацина, да је управо ОН писао текст декларације! И све речено пада у воду...
Препоруке:
0
0
3 субота, 10 април 2010 15:26
Svetislav Kostić
Reci mi za koga Dragana Matović piše, i rećiću ti šta je ovim prilogom htjela da poruči. Ili još krače, da li je i Draganu Matović Politika "najurila"? Te ako jeste, onda bez obzira na pojedinosti ovog, da ga tako nazovem - analitičkog komentara, sa kojima se ni malo ne slažem, polaziću od toga da u principu nije ništa o Srbima i srbstvu loše mislila. Jer da je to činila, ostala bi i nadalje kod Plitike, namjesto da normalan čitalac Politike mora da trpi jednog Boška Jakšića, koji jedino briljira kako tako, kada izvještava ili komentariše zbivanja na Bliskom ili Srednjem istoku, koji mu je čak miliji, nego Amerikanci ili naši domaći Šiptari. I da ne zaboravim pomenuti iz Poilitike "nekog tamo" Dragana Janjića, mrkog pogleda kao da mrzi paušalno sve okolo, a sebe ne voli sem kada spava. I da se ne zaboravi onaj Momčilo Pantelić, koji tvrdi kako 1999 godine NATO Bombardovao (samo) SRJ, a ne odgovara ni do dana današnjeg, ko je onda te iste godine bombardovao Srbiju? Te ako Dragana Matović nije više saradnik Politike, onda ju Politika i ne zaslužuje, već zbog od mene trojice pomenutih novinarskih politikanata. Njihova uloga, neutrališe onu nekolicinu čestitih novinara, koje Politika sama "trpi" jer bi ostala bez alibija.
Препоруке:
0
0
4 субота, 10 април 2010 17:30
Вранковић
Врло интелигентан и веома проницљив текст. Остао сам запањен лакоћом којом је ауторка објаснила неке компликоване односе и околности.
Заиста изврсно..
Препоруке:
0
0
5 субота, 10 април 2010 18:04
Нешко
Не бих стварно о овом тексту већ користим прилику да препоручим Додиков ФАНТАСТИЧАН говор дат 26. марта у Београду поводом 15 година Дејтонског споразума
Pogledaj Klip
ТРЕБА СНАГЕ ДА СЕ КАЖЕ НЕ - МИЛОРАД ДОДИК
.
Ја после овога гледам на њега ПОТПУНО другим очима и могу само да бескрајно жалим што Србија нема таквог политичара. Велики дио оног што је изговорио се може директно пренијети на Србију која је у неупоредиво бољем правном положају него Српска, а опет друга има више снаге, памети, одлучности и карактера да успјештно штити српске националне интересе.
Није ми јасно како се бар нешто од каризме и карактера овог човјека послије толико заједничких сусрета и састанака не пренесе и на Тадића. Ваљда у њему стварно нема ништа што ваља, ни трунка плодне земље на којој би се зачела клица националне свијести. Плодност као на голом камену.
У сваком случају после овога драго ми је да Српска има Додика и када бих бирао коме је потребнији ипак бих изабрао Српску.
Мени је такође тек сада јасно што му Империја ништа не може.

Људи погледајте и послушајте Додика и ја вам гарантујем (бар српским родољубима) да ће вам то уљепшати дан и појачати оптимизам да српска Спарта неће пасти и да ће се српство одржати бар на једном простору одакле ће једног дана моћи да допринесе духовоном и моралном прочишћењу Срба у Србији.
Препоруке:
0
0
6 субота, 10 април 2010 18:45
Горан Јевтовић
Немогу да верујем да се и даље, после толике гомиле огољених антисрпских потеза ове ПЛАЋЕНИЧКЕ КЛИКЕ на власти, већина коментатора бави некаквим силним научним анализама и филозофијом њиховог понашања.

Аман људи, реч је о најбаналнијем и неприкривеном, извршавању ЗАДАТАКА по налозима светских антихриста, чији је циљ да доврше уништење не само државе Србије него православног српског народа, где год да је!

И незаносимо се Додиком! Па сви су они "играчи" (купљени, "вођени", компромитовани, уцењени...) у истој прљавој игри, где свако има своје место, улогу, тајминг, тактику! Тачка.
Препоруке:
0
0
7 субота, 10 април 2010 19:04
Jasna
@Nesko
ja sam pogledala klip ,zaista prava steta sto i mi u Srbiji nemamo makar jednog Dodika,umesto ovih kompradora na vlasti.
Препоруке:
0
0
8 субота, 10 април 2010 19:47
Rainbow F Randolph
@Нешко

E, to zadnje vam je bilo dobro. Dok mi, Srbi, koji zivimo izvan Srbije stitimo Srbiju i srpski nacionalni duh, dozivljavamo da nam maticna zemlja zabada noz u ledja. PA DOKLE VISE MAJKO SRBIJO! Ne kazem ja da to radi sav narod u Srbiji, ali jedna velika skupina, treba otvoreno reci, na sav glas radi. Mislim da se ne zavaravamo. za vrijeme SFRJ, dok su Hrvati, muslimani, Slovenci njegovali svoj nacionalni i religijski identitet(ili etnicki), Srbija je bila veliko leglo najgoreg komunizma. Od takvih koji su postali novopeceni patrioti, pravoslavci... ne samo da su potekle izjave kao sto su "Sto ne moze da patrijarh bude iz Srbije", ili prozivanje Srba iz Republike Srpske kao Bosancima, Srba iz Crne Gore kao Crnogorcima, ne mozes nista drugi i ocekivati. Cast onom iskrenom dijelu srpskog bica koji je pretrpio teror u cijeloj Srbiji za vrijeme komunizma, a koji se moze porediti sa cjelokupnim siptarskim terorom koji je prozivio Srpski narod na Kosovu i metohiji nakom WW2. Mene ne cudi to da se iskrenost Dodikova i njegova borbenost i pragmaticnost nisu prenjele na Tadica, vec sam vise zabrinut time da Kostunica toliko nacitan covjek sklapa nekakve saveza sa SDS parijom. Mislim svaka cast SDS-u. Toj stranci treba odati priznanje za sve sto je uradila za stvaranje Repubike Srpske do Dejtona. Ali ta partija ne moze vise da vlada Repubikom Srpskom, jer nema taj politicki kapacitet. Stranka ili lider koji su vodili narod za vrijeme rata ne mogu da vode taj isti narod za vrijeme mira. Tako da je Dodik jedini stub Srpske koji uporno prkosi vjetrometrini. Nejova politika je olicenje politicke misli u Srpskoj danas.

Ne mogu da ne primjetim vasu konstataciju da je Srbija u boljem polozaju od Repubike Srpske. Ne dijelim vase misljenje. A zasto, to cu ostaviti za neki drugi put.
Препоруке:
0
0
9 субота, 10 април 2010 19:58
Горан Цветић
Време је да се прекине са шпекулацијама о одштети које износи проф. Кнопс. За то је меродавна пресуда у спору БиХ v.СРЈ у којој МСП изричито наводи:

" Међутим, Суд не може јасно и са довољним степеном сигурности да закључи да би геноцид у Сребреници био у ствари спречен да је Тужена делала у складу са својим правним обавезама. Будући да Суд не може сматрати као доказану узрочно-последичну везу између кршења своје дужности спречавања и геноцида у Сребреници, финансијска компензација није правилна форма репарације за прекршај обавезе да се геноцид спречи.

Међутим, јасно је да је Тужиља овлашћена на репарацију у форми задовољења и за ово је најправилнији облик, како је Тужиља сама сугерисала, декларација у овој пресуди да је Тужена пропустила да поступи по својим обавезама из Конвенције %
Препоруке:
0
0
10 субота, 10 април 2010 19:59
Горан Цветић
Време је да се прекине са шпекулацијама о одштети које износи проф. Кнопс. За то је меродавна пресуда у спору БиХ v.СРЈ у којој МСП изричито наводи:

" Међутим, Суд не може јасно и са довољним степеном сигурности да закључи да би геноцид у Сребреници био у ствари спречен да је Тужена делала у складу са својим правним обавезама. Будући да Суд не може сматрати као доказану узрочно-последичну везу између кршења своје дужности спречавања и геноцида у Сребреници, финансијска компензација није правилна форма репарације за прекршај обавезе да се геноцид спречи.

Међутим, јасно је да је Тужиља овлашћена на репарацију у форми задовољења и за ово је најправилнији облик, како је Тужиља сама сугерисала, декларација у овој пресуди да је Тужена пропустила да поступи по својим обавезама из Конвенције да спречи злочин геноцида".

Дакле, ставови проф. Кнопса да "извињење представља признање" и "нову правну ситуацију" - не стоје. Јер, МСП је рекао своје, Србија нема шта ту да признаје, а декларација не ствара "нову правну ситуацију" које нема у пресуди. Дакле, нема одштете!

Оригиналан текст на енглеском:

" However, the Court clearly cannot conclude from the case as a whole and with a sufficient degree
of certainty that the genocide at Srebrenica would in fact have been averted if the Respondent had
acted in compliance with its legal obligations. Since the Court cannot regard as proven a causal
nexus between the Respondent’s violation of its obligation of prevention and the genocide at
Srebrenica, financial compensation is not the appropriate form of reparation for the breach of the obligation to prevent genocide.

It is however clear that the Applicant is entitled to reparation in the form of satisfaction, and
this may take the most appropriate form, as the Applicant itself suggested, of a declaration in the
present Judgment that the Respondent has failed to comply with the obligation imposed by the
Convention to prevent the crime of genocide"
Препоруке:
0
0
11 субота, 10 април 2010 20:49
BL
Meni je interesantna posjeta Tadića Donjoj Gradini pa još razmišljam da li da idem, ili ne! Mislim da ipak hoću jer žrtve ne zaslužuju da im se ne oda počast na ovaj jubilej, 65 godina od proboja! Posjeta samo pokazuje svu drskost i bezobzirnost predsjednika Srbije koji dolazi na novu rundu provokacija Republike Srpske! Bezobzirno i drsko jer je izabrao "pravo mjesto" za svoje aktivnosti! Neki ipak neće put Gradine sutra! Porodice poginulih grada Banjaluka će izostati, jer, kako kažu, neće da borave na istom mjestu sa onim ko ih je izvrijeđao kao niko u životu, pa taman to mjesto bilo i Donja Gradina! Šta je to u čovjeku tako loše da mora da radi to što radi Tadić nama već godinama, a u zadnje vrijeme vrlo intenzivno, bez da se imalo štedi?! Šta će on u Donjoj Gradini? Zar on nije, njegov parlament, 127 bisera... zar nisu nazvali srpske žrtve drugorazrednim i nebitnim? Zar on nije nešto drugo nazvao genocidom, a ni ovo što je bez ikakve sumnje genocid nije tako nazvano, zvanično. Šta on ima da radi u najvećem podzemnom gradu na svijetu, na mjestu gdje leže posmrtni ostaci stotina hiljada nevinih žrtava, žena, djece, starih, iznemoglih koji nikoga nisu ubijali ni za badnjom večerom ni za božićnom i slavskom sofrom? Šta će on nama tamo sutra?! Posjeta Banjaluci, gdje će gore pomenuti vjerovatno da svrati na novu dozu maltretiranja i zadavanja glavobolje širokim narodnim masama u Srpskoj se drži u strogoj tajnosti! Samo da građani ne izađu i ne kažu Borisu šta misle o njemu! Ako niko ne bude sutra ispred zgrade Vlade znajte da smo u Gradini, a oni koji ne odu u Gradinu neće imati priliku da izraze svoje nezadovoljstvo "posjetom" jer ne znamo kada će i da li će da se pojavi! Eto Srbijo šta si dočekala! Posjeta tvog predsjednika u najvećoj tajnosti tamo gdje nikada nisi očekivala da tako nešto može da se desi! Milorad, koji je sve dobro uradio, u političkom smislu do sada, rizikuje da izgubi družeći se sa svakim! Milorade, nemoj! Smogni i ovde snage da kažeš NE!
Препоруке:
0
0
12 субота, 10 април 2010 21:17
Сања БЛ
И незаносимо се Додиком! Па сви су они "играчи" (купљени, "вођени", компромитовани, уцењени...) у истој прљавој игри, где свако има своје место, улогу, тајминг, тактику! Тачка.

Немојте тако! Нисте у праву! Шта је он све издржао за ових пар година, како се држи, колико ради, како се нимало не штеди... Додик је најсвјетлија тачка у политици у овом народу! Република Српска је опстала и данас је ипак јача него што је била прије њега! Због тога заслужује највеће поштовање! Коштуница је једина свијетла тачка у Србији и морам и ја да кажем да он нема шта да тражи са СДС -ом. Свака част СДС - у за то што је као прави народни покрет у рату допринијела томе да овај народ опстане, али послијератне активности и предаја без борбе у миру им не иду на част! Без поговора су жртвовали безброј надлежности РС, а данас су у коалицији са онима који су то такође радили док су били на власти! ПДП Младена Иванића и СРС Миланка Михајлице! Иванић продао порезе и предао их на ниво БиХ, направио ОГРОМАН ПРОБЛЕМ са реформом полиције потписујући разне протоколе који су довели до тога да замало останемо без Полиције, навођење Американаца на то да РС злоупотребљава ентитетско гласање што је довело до нових притисака и нових проблема. Радикали, овај издајнички дио, ако су издали предсједника, издаће све остале... Милорад је, најсвјетлија тачка српске политике тренутно, понављам. Само да се мање дружи са Тадићем, све остало је на највишем нивоу до сада.
Препоруке:
0
0
13 субота, 10 април 2010 21:19
Светиславу Костићу
Мислим да Драгана Матовић већ скоро годину дана није у Политици, нити за њу пише. Да је на неком "социјалном програму добровољног одласка", шта ли. Али чак и да јесте тамо, то нема велике везе са квалитетом или манама њеног добро написаног и аналитичког текста. Пошто видим да нема извора, да ли то значи да ће Драгана, чије текстове по добру памтим из некадашње Политике, убудуће писати за НСПМ?
Препоруке:
0
0
14 субота, 10 април 2010 21:24
Нешко
За Горана Јевтовића:

Ја сам до сада имао мијешана осјећања о Додику, али после гледања видеа многе коцкице су пале на своје мјесто и мнгое неке ствари које су ми се чиниле нелогичне и погрешне сада приказане у новом свјетлу потпуно мијењају карактер. Ако ниси погледао замолио бих те да то урадиш јер је заиста вриједно и поучно ако ни због чега другог јер има доста паралела са Србијом. Поред тога Додик је и отворено бар на два мјеста прилично озбиљно критиковао понашање српских власти, а није ни поменуо рецимо декларацију о Сребреници. То је нешто што се тешко може било гдје у српским медијима наћи. Такође је скоро у потпуности занемарено овде на НСПМ па се стиче ПОГРЕШАН утисак хармонијског односа власти Српске и Србије.

За Rainbow F Randolph:

Мислим да си погрешно схватио на шта сам ја циљао па бих само појаснио: Србија има бољу политичку позицију него Српска јер нема високог представника са стварним или имагинарним мачем изнад главе, нема НАТО снаге, нема Бошњаке са правом вета у парламенту, нема Судски систем под директном контролом Империје, није географски у чељусти Хрватске, нема коридор и дистрикт Брчко и на крају има своју војску. И поред тога Српска је куд и камо политички снажнија највише захваљујући способним политичарима и још више национално свјесном и сложном народу који стоји иза својих политичара.
Ја нисам помињао овај шњам што је на власти у Србији и по том питању је Србија у далеко горем положају. Али као што Додик рече многи политичари који су изградили своју каријеру на Босни ће на овај или онај начин нестати са сцене наредних 4 године и Српској ваља издржати до тада.
Тадићу такође брзо и неминовно истиче вијек трајања заједно са овим жутим талогом па ће ипам релативно скоро бити нова шанса да неко куд и камо бољи замијени љихово мјесто. А ако не тада па биће нова шанса најкасније за још 4 године, па још за 4 ... а тада ће Српска већ бити у стању да позитивно утиче и на Србију.
Препоруке:
0
0
15 субота, 10 април 2010 21:51
remmiz
Gospodine Jevtovicu,neobicno je koliko ste agilni u sirenju defetizma.Takodje ste mnogo aktivni za nekog ko nas ubjedjuje da povodom situacije u kojoj se nalazimo ne treba da radimo nista,odnosno treba da puzimo i cekamo da nas Bog pogleda.
Takodje, povremeno saljete sagovornicima 'bratsku ljubav','pozdrave u Hristu' i slicne 'blagoglagoljive' parole a povremeno pozivate na obracun sa jereticima pocevsi od Patrijarha,Sinoda pa na dalje.
Dakle,pozvao bih sve na KONSTRUKTIVNOST,a tu podrazumijevam DOPRINOS u naporima za promjenu na bolje.
Prosto je vidljivo da mnogi pokusavaju da iniciraju promjene tako sto ce onog do sebe da ucine da se osjeca krivim i do te mjere bijedno da izadje na ulicu i protestuje.Npr. komentari tipa vi nama iz Republike Srpske zabijate noz u ledja deklaracijom o Srebrenici i sl.
To ne samo da nece proci nego je i licemjerno.Ono sto je potrebno je konstruktivnost.
Препоруке:
0
0
16 субота, 10 април 2010 22:36
Горан Јевтовић
Сања БЛ и Нешко

Милорад је, најсвјетлија тачка српске политике тренутно, понављам. Само да се мање дружи са Тадићем, све остало је на највишем нивоу до сада.

Уз дужно поштовање због евидентног родољубља које негујете обоје, а посебно Сања, остајем при ономе што сам написао. Био бих још жешћи када би то прошло.

Неможе неко ко се куне у Тадића и притом га сулудо подржава (сетите се избора у Србији), одричући се осталих и бацајући им рукавицу у лице, бити.......

Дан након усвајања Резолуције о Сребреници, грлио се са њим у београдској Арени.

Велича и "посебно" је везан за Биљану Плавшић, која вас је онако "елегантно" продала?!
Одриче се Младића и Караџића, а бори се за очување онога што су они стварали.

Одговорно тврдим, не лаички, да је већина његових потеза добро подешена глума, искординирана са оним факторима у свету који нас разбијају.
Препоруке:
0
0
17 субота, 10 април 2010 22:44
Одбрана и последњи дани
Караџић пред судом и генерал Крстић, који је једини осуђен за геноцид, с те тачке гледишта могу се чинити као недовољна казна за једину земљу на свету којој је пред Судом правде суђено за геноцид.

Надам се да ово није намерна релативизација Хашке пресуде Србима. Комплетно политичко руководство, један део војног и полицијског врха из Р.Српске завршило је у Хагу и осуђено на драконске казне. Слично се десило и са бившим режимом и појединцима у Србији који су такође суђени и осуђивани "на конто" Сребренице.Неко је већ навео податке, не сећам се цифре, да смо осуђени на више година,него што су били осуђени нацисти за истински геноцид над Јеврејима и другима у 2.светском рату. Такође није тачно да Декларација не подразумева геноцид. Не спомиње се експлицитно, али се лепо каже.." на начин како је то утврдио МСП у Хагу". А суд неправде у Хагу је пресудио када је Сребреница у питању да се радило о геноциду.

Горан Цветић@

Не мисли се на одштету држави БиХ, већ на одштете према појединачним тужбама породица погинулих, за чије подношење изгледа да постоји правни основ.
Препоруке:
0
0
18 недеља, 11 април 2010 00:31
@Горан Јевтовић - Сања БЛ
Мислим ипак да нисте у праву! Ово је мала средина и сви се познајемо тако да знамо ко је Милорад Додик, одакле је, из које и какве породице... Што се Тадића тиче, нема избора, мора поступити онако како мора. Не можемо ми, нисмо у тој позицији, још, да се свађамо са неким ко нам треба, а то је Србија, каква таква па и оваква каква је данас са властима какве јесу! Нема инаћења јер тако можемо много више да изгубимо! Милорад се није одрекао Младића никада. Неке ствари морате да изговорите у БиХ јер је то мање зло. Биљана Плавшић му је помогла 1998. и подржава је само због тога, никада није хвалио њено признање у Хагу! Локал родољубље или... нема везе, ипак стојим иза онога што сам написала! Људи су много сигурнији од када је он на власти. Слажем се да је поставио Тадића на власт, али мислим да тада није знао са ким има посла. Све је то повезано са странкама! Коштуница и СДС имају споразум одавно и Додиков СНСД и ДС! Некако је било природно да га подржи на изборима! Мислим да се то неће више десити, бар не у оној мјери! Видјећеш, као што га је поставио урадиће све да га скине са власти у Србији! Више пута је и овде говорио о томе да се неодговорно понашају! Ја лично, а мислим и већина нас, вјерујемо у њега. Код нас је издаја мало тежа ствар јер сви смо ту, сви се знамо, нико не може да умакне! Људи су овде свјеснији неких ствари, па и политичари, ма колико се неодговорно понашају! За ове 4 године је показао доста тога! Немој превише да вјерујеш у оно што видиш на ТВ, битније је оно што осјећаш. Ми се осјећамо сигурно, а понеки осмјех на утакмици... то није нешто што је најважније на планети!
Препоруке:
0
0
19 недеља, 11 април 2010 00:56
@Rainbow F Randolph
"Sto ne moze da patrijarh bude iz Srbije", ili prozivanje Srba iz Republike Srpske kao Bosancima.

Слажем се са вама! Него, док сам читала Ваш коментар, сјетих се теткине приче. Она је студирала у Новом Саду, била у студентском дому... и дошли васкршњи празници, она наравно из наших крајева гдје се славило и када нико није, каже да 90% људи из Србије са којима се дружила су били невиђено изненађени јер су мислили да у Босни живе само муслимани, они нису могли чудом да се начуде да неко овде слави Васкрс или славу! Не треба дакле замјерити овима што нас зову Босанцима или нам приређују то што нам приређују, људи су само необавијештени, не занима их шта се овде дешава. У овој анкети (Раскршћа) човјек који је за помињање ријечи геноцид све говори! Он је за, али не зна шта се тамо десило и не зна због чега је за, али је за! Буквално необавијештеност и не занимање за свијет око себе!
Препоруке:
0
0
20 недеља, 11 април 2010 05:45
Kiza
Posle jedne tupe foluskule na pocetku teksta: "после смо ми њихову затрпавали багерима пошто смо им претходно дали бомбоне и чоколаде", sledi dobra analiza "zasto?": "Милошевић је умро пре него што су стигли да га прогласе кривим. Младић у бекству већ 15 година са све мањим изгледима да ће изаћи пред хашки суд. Међународни суд правде Србију је ослободио оптужби за геноцид..."

Treba dodati i pretstojecu neizvesnu presudu u vezi s Kosovom, ciju privremenu drzavnost su prve priznale sve zemlje koje su zahtevale ovu Rezoluciju od Srbije.

Na zalost, ovaj tekst kao toliko drugih, ne bavi se glavnim pitanjem. Nije pitanje da li je ova Rezolucija izglasana da bi se Srbiji dozvolilo prijavljivanje za clanstvo EU. Glavno pitanje je zasto bi Srbi uopste zeleli da udju u "zajednicu" koja im namece ovakvu rezoluciju, dakle toliko ih mrzi (da li treba pominjati i bombardovanje kao dokaz)? Nije u pitanju nacionalni ponos ili cast, nego obican, prost razum: kome je ikada bilo bolje sa neprijateljima i drugim prodanim dusama?

Da nece Spanija, Grcka i Slovacka da ucine Srbima zivot boljim?
Препоруке:
0
0
21 недеља, 11 април 2010 07:53
simonida
@Горан Јевтовић,
тако је Горане,НАС треба да НЕМА! и ту се завршава цела прича.задатак је добијен и морао се одрадити...
Препоруке:
0
0
22 недеља, 11 април 2010 10:36
Љубиша Спасојевић
А услов за пријем Србије у ЕУ биће још један пут без алтернативе, плаћање одштете.
Препоруке:
0
0
23 недеља, 11 април 2010 11:21
Миле Бре
Па ове дискусије већ нервирају. Дискутује се ко је и зашто тражио резолуцију посланика за декларацију о Сребреници. Можемо ли се питати зашто ју је Тадић предложио? Има ли основе да је више "мамин син" него очев, па поштује став мајчиних сународника? Но ово је само потез којим се спроводи оно што је две године пре догађаја у и око Сребренице планирано. Зар није Изетбеговић прижељкивао неку Сребреницу да би се добила подршка међународних снага? Зар нису Маркале, "ред за хлеб", бомбе на муслиманско гробље (са припремљеним камерама) у Сарајеву, слични ИЗУМИ тадашњих муслиманских снага у спрези са "међународним"? Зар није довољно транспарентно, да муслиманске снаге нису имале изгледа на успех против војске Републике Српске без помоћи са стране. О чему се овде дискутује? О броју жртава? Треба ли можда испитати истину? Ко је починио злочин? У којој мери? Ко кочи истину? Коме она не одговара? Срби се залажу за ИСТИНУ!
Препоруке:
0
0
24 недеља, 11 април 2010 11:32
!?
каже да 90% људи из Србије са којима се дружила су били невиђено изненађени јер су мислили да у Босни живе само муслимани

Е свашта ским се та тетка дружила. И то у Војводини која је пуна досељеника из Босне. А можда је тетка мислила на "ужу", где су људи изгледа некако заборавили догађаје чији су сведоци били њихови родитељи: анексиону кризу, Гаврила Принципа, марш на Дрину, да не набрајам.
Данас би с правом прво питали да није тетка пробала неку љуту траву у Новоме Саду.
Препоруке:
0
0
25 недеља, 11 април 2010 12:09
Горан Јевтовић
remmiz

Gospodine Jevtovicu,neobicno je koliko ste agilni u sirenju defetizma.Takodje ste mnogo aktivni za nekog ko nas ubjedjuje da povodom situacije u kojoj se nalazimo ne treba da radimo nista,odnosno treba da puzimo i cekamo da nas Bog pogleda.

Није то дефетизам него реално сагледавање онога што нас је снашло. То можда изгледа дефетистички, али прочитајте пажљивије већину мојих коментара па ће те видети шта сам стварно желео да кажем.

У вези са тим је и оно "да ништа не треба радити". Па наравно да нисам мислио буквално. Освртао сам се на једино могуће потезе тзв. опозиције у Србији.
А то је, уместо што дају кворум власти, шире лажну слику како је све у реду, млате празну сламу у скупштини о потпуно тривијалним законима, губе време, воде јалове академске расправе, требада се повуку из клупа, бојкотују, игноришу, да организују рад у сенци, излазе на медије и темељније обелодањују оно што се дешава, да се баве протестима, организују народ.
У коначном, да НИШТА не раде и не коче пропаст ове марионетске власти. Овако, ефекат је потпуно другачији. Једноставно су саучесници.

Takodje, povremeno saljete sagovornicima 'bratsku ljubav','pozdrave u Hristu' i slicne 'blagoglagoljive' parole a povremeno pozivate na obracun sa jereticima pocevsi od Patrijarha,Sinoda pa na dalje.

Слање оваквих порука мислим да није ружно, већ напротив врло корисно. Е да смо увек били такви, и да су посебно ови на власти верни учењу Исуса Христоса, али НИСУ.
Нисам позивао на ОБРАЧУН са јеретицима. Тешка реч заиста. Али борба за истину и борба са јеретицима не само да је дозвољена него је и обавезна! Ко је верник познато му је да нам је и то заповеђено. Разне јереси у историји хришћанства, а посебно свејерес екуменизма, рушили су не само Цркву, него значајно утицали на ток људске историје. Наравно негативно и често кобно.

Не замерам Вам ништа, одлично вас разумем и подржавам.
Срдачан поздрав.
Препоруке:
0
0
26 недеља, 11 април 2010 12:32
Горан Јевтовић
Сања БЛ

Госпођо Сања, искрено, волео бих да тешко грешим и да се, дај Боже, извињавам свим коментаторима понаособ на овом сајту, због погрешних процена!
Мислим да бих тада био најсрећнији у животу.

Господин Додик је заиста симпатичан човек и вешт политичар. Нема сумње. Импресионирао ме је у много наврата, поготово када је онако директно брусио "друштву" у Сарајеву и разноразним белосветским сатрапима који се врзмају по Р Српској.

Али, али... знајући како се спроводе разни "планови" разних "међународних кризних група", како се спроводе обавештајне и многе друге "операције", нисам сигуран да ће издржати.
А буде ли и даље СЛЕПО следио ТАДИЋА, могу сада да потпишем да неће!

Велики поздрав Вама и свим Србима у Републици Српској! И знајте да сте од нас у Србији много, много бољи, бар једно 10 година!
И убеђен сам, чак шта више, да је захваљујући Р Српској и вашем отпору, много шта лошег овде, у матици, спречено.
Препоруке:
0
0
27 недеља, 11 април 2010 15:58
@!?
Није тетка! И данас се чуди томе! Нису само "Војвођани" студирали у НС, било је ту студената и из других крајева! И данас је тако! Овде када неко дође има предрасуде, послије се разувјерава! Није ово смијешно људи, просто је тако! Људи су поптуно необавијештени. Ко зна нешто о Принципу?! Огроман број људи у Србији га назива терористом и његов поступак 28. јуна 1914. терористичким нападом. То важи и за друге догађаје! Ми смо за огроман број људи у Србији Босанци и да не набрајам неке погрдне називе којима нас често чашћавају! Свака част вама, али обратите пажњу како нас часте!
Препоруке:
0
0
28 недеља, 11 април 2010 16:07
Srbin iz Austrije
@Сања БЛ Osporavajuci istinu Gorana Jeftovica ranili ste me vasim neznanjem kao neistinom.Jedino sto mogu da zamerim Goranu Jevtovicu je to,sto u prepisci s vama nije izneo jos strasnije primere njegovog "cinodejstvovanja",a znao ih je.
Umesto primera,slede pitanja.
Odakle mu ona milionska kuca u Bgd i oni stanovi?Zar nije od kontroverznog biznismena Pavlovica(onaj sto kupuje fabrike za 1K)uzeo kredit i dobio ratu koja je nekoliko puta veca od njegovog licnog dohodka-plate.Odakle mu privatna preduzeca po Bgd,ako nije s Tadicem u "semi"?Kakve je malverzacije sve cinio da sinu i zetu obezbedi kredite...
Kakav i koji je to premijer jedne drzave koji na "otvorenom radiju",jednom iznerviranom slusaocu,nezadovoljan njegovim radom,koji mu je opsovao majku,po srpski uzvraca istim prostackim recima?
Znate li ko je Dodika "uspeo u sedlo vlasti"?
Dodik vesto prica sve ono sto zeli da cuju njegovi glasaci,a iza njihovih ledja puni svoje dzepove....
On je isto sto i Djukanovic koji je bio navijen da u odredjeno vreme oglasi se protiv Milosevica...
Danas on sve ima sto "drugi nemaju:pare,banke,ostrva....On koji je jurisao na Dubrovnik,ispratio je mnoge u Hag...
Gledao sam Dodika u jednom hrvatskom studiju,gde od njega voditelj pravi sprdnju.Pusta mu coveka kojem je pretio.On to potvrdjuje i iznerviran napusta studio pruzajuci ruku voditelju...Ovaj,vesto izbegava taj pozdrav i premijer ponovo(na)seda....
Ne kazem da on nema i dobrih stvari,ali on jedino zna,da je tu za vreme,zato na vreme i sve cini da se nafatira...
Njemu odgovaraju ti,kao sto ste vi....Sta je on to sprecio za R.Srpsku sto Medjunarodna zajednica nije htela da ucini?
Na Yutube stavite njegovo ime i cujete sta njegovi Srbi iz R.Srpske kazu o njemu...To je strahota.I veca,nego sto vi o njemu pokazujete "elementarno neznanje".
Препоруке:
0
0
29 недеља, 11 април 2010 16:42
Горан Цветић@Одбрана и поледњи дани
Ви кажете: @Горан Цветић

"Не мисли се на одштету држави БиХ, већ на одштете према појединачним тужбама породица погинулих, за чије подношење изгледа да постоји правни основ."

Нисте у праву, уопште не постоји правни основ. Оно што је МСП рекао сигурно се односи и на одштету породицама погинулих, мало пажљивије читање ће Вам то појаснити. Јер, по МСП-у, Србија није довољно учинила да спречи геноцид над ЉУДИМА, а не над БиХ.
Препоруке:
0
0
30 недеља, 11 април 2010 16:50
gavrilo
@BL
nemoj da zaboravis da je on iz Djindjicevog gnijezda i da je "crnogorac"!
Препоруке:
0
0
31 недеља, 11 април 2010 20:17
@Srbin iz Austrije
Nije se obogatio u toku i poslije rata već mnogo prije toga, pripada jednoj od najbogatijih porodica ovog kraja, kuću ne koristi već kredit koji je podigao za njenu kupovinu otplaćuje tako što je neko diplomatsko predstavništvo smješteno u njoj, preduzeća ne znam koja su, sve se svodi na rekla kazala, sinu je dao kredit kojeg ovaj uredno vraća, nije kao prethodnici koji su sinovima dijelili novac ovog naroda ne kroz kredite nego kao nepovratna sredstva ( ne kažem da je ovo u redu, ali je manje zlo od onog prije toga). Jedan primjer hrvatskog novinara ne govori ništa. Milorad Dodik je sačuvao ovu Republiku od 2006. kada je bila na izdisaju. Prvi mandat od 1998. do 2002., tu mogu da se pronađu neke zamjerke, u drugom ne mogu! Ne kažem da nije bilo malverzacija, ali bilo je i u slučaju prethodnih vlasti u RS. Samo što su ti prethodni dali sve što je od njih traženo, a i ono što nije! Međunarodna zajednica je pokušavala dosta toga i nije uspjela zahvaljujući njemu! Prvi dio jeste pokušaj ukidanja entitetskog glasanja i promjena u donošenju odluka u Savjetu ministara BiH. Tada je napustio zajedničke institucije! To je zaustavljeno tako! Šta su ovi drugi radili prije toga, kada se mijenjao Ustav, kada su se otimale nadležnosti, kada su smijenjivani legalno izabrani političari...? RS ne može da se poredi u odnosu na period prije 2006. Ni mi ovde nismo vjerovali da ćemo opstati, sami smo sebe otpisali! Sada je situacija bitno drugačija! Rusija je mnogo prisutnija zahvaljujući njemu, isključivo njemu! Milorad nema alternativu u Republici Srpskoj i to je činjenica! Neko je gore vrlo dobro obijasnio šta je alternativa! Ako oni dođu na vlast u oktobru od RS nema ništa jer oni mogu da se dogovore jedino oko toga kako doći na vlast. Ipak mi ovde bolje znamo jer živimo svaki dan! Lako je iz Austrije pričati priče, bez uvrijede!
Препоруке:
0
0
32 недеља, 11 април 2010 20:53
Rainbow F Randolph
@Srbin iz Austrije
Izvinite sto se mijesam u vasu repliku koju ste uputili ka Сања БЛ, ali ne mogu da ne iznesam neka zapazanja.
Cesto nas narod kaze: "Gdje ima dima, ima i vatre". Ali isto tako, dozvolicete mi da primjetim, nas narod jos cesce uperi pogled ka dimu i gasi vatru na pogresnom mjestu, dok ista nanosi veliku stetu. Sad sa metafora na konkretno. Dok su na vlasti u Republici Srpskoj bile partije, koje nose hipoteku rata, nije bilo tesko iste ucjenjivati i kompromitovati, od strane Medjunarodne zajednice u BiH. Sa Dodikom i njegovom partijom vec takva prica ne prolazi. Bas ovo sto ste iznjeli je najbolji dokaz koji potvrdjuje ovu konstataciju. Da bi se kompromitovao Dodik i njegov kadar Medjunarodna zajednica preko raznoraznih NVO i drugih partija, na zalost nisu sve iz FBiH, pokusava da upucuje udarce uz drugih uglova. Kada ste na vlasti, najbolje je vasim protivnicima da vas udare preko finansijskih malverzacija. Kada vidim ko plasira ove informacije, meni postaje jasno gdje je piroman.
Pogjedajte samo kakve price plasira novinar i voditelj emisije "60 minuta" na FBiH. Covjek prosto ne moze da snimi emisiju a da ne nabode Dodika i Republiku Srpsku. Prvo Srpsku etiketira kao genocidnu, a Dodika kao lopova, gorstaka, grmalja. Da, bas takav skup pridjeva koristi, ali doslovno.
To, ko je i kako usedlao Dodika na vlast, kako vi kazete nije uopste bitno. e ti sto su ga usedlali ocekivali su da Dodik igra po njhivim kartama, sto se sada ispostavlja da je za njih katastrofalan potez, a sa druge strane govori o Dodikobom pragmatizmu. Treca stvar, gostovanje Dodika na HRT, pokazuje namjere voditelja Stankovica i javnosti u Hrvatskoj, a sve se svodi na cinjenicu da kad dodjes u Hrvatsku, a Srbin si moras da priznas sve sto traze od tebe inace nisi dobar, cetnik si itd.
Cetvrto, pitao bih vas na kog Pavlovica ste mislili u vasem komentaru.
Препоруке:
0
0
33 недеља, 11 април 2010 20:54
Istoricar
Apsurdno je "pravdati" i objasnjavati genocid u Srebrenici kao osvetu za ranije zlocine pocinjene nad Srbima u Bratuncu i okolini. Malo hronologije: referendum u BiH je odrzan u februaru i martu 1992; neposredno nakon toga BiH proglasava nezavisnost koju Evropska unija priznaje 6-og aprila; 5-og aprila pocinje opsada Sarajeva od strane bosanskih Srba i traje sve do 29-og februara 1996; istovremeno pocinju zlocini nad muslimanima u istocnoj Bosni (Zvornik, Visegrad, itd.) od strane paravojnih jedinica iz Srbije pod komandom srbijanske sluzbe Drzavne Bezbednosti; genocid u Srebrenici se desio u julu 1995, a zlocini nad Srbima u Bratuncu i okolini od strane vojske Nasera Orica tokom dve godine pre toga. Hronoloski gledano, Oricevi zlocini se isto tako mogu "pravdati" osvetom zbog opsade Sarajeva i zbog zlocina nad muslimanima u istocnoj Bosni. Za zlocin nema opravdanja, a koristiti osvetu kao "opravdanje" za zlocin je svojstveno samo najprimitivnijim ljudima.
Препоруке:
0
0
34 недеља, 11 април 2010 20:56
Горан Цветић@Одбрана и последњи дани, додатак
Када би породица неког оштећеног из Сребренице тужила у Србији, тужена би била - Република Србија. Е сад поново прочитајте став MSP-a у вези одговорности евентуално тужене Републике Србије који сам цитирао 10.4. у 10.59. Јел треба да Вам ово опет преведем на српски?

А исто се односи на уредништво НСПМ-а који се овом ОКОНЧАНОМ темом бави до бесвести. Као да призивате фрку пријатељи из НСПМ-а...Има других тема којим треба да се бавимо, шта Вам је за име Божје...Ваљда и Ви, иако нисте правници, схватате да сам Вам доставио круцијални став МСЅП-а! Или га можда не схватате? Ако га не схватате, онда стоји да се бавите некритичком критиком власти на основу које она само може да добије поене.
Препоруке:
0
0
35 недеља, 11 април 2010 21:56
Нешко
Ево морам још једном да се јавим и глумим дрвеног адвоката Додику.

Ја знам шта су кадрови СДС-а радили после рата и шта су све допустили странцима да ураде РС. Знам да од када је Додик на власти по други пут да је то буквално стало и да високи представници нису успјели да прогурају ни једну већу ствар против РС. Знам и да је економија РС под његовим управљањем доста живнула, да се добро повезао са Русима који РС због тога држи страну и ради оно што би и Србија требала, да је стање у РС бар дупло боље него у федерацији у којој је завршило 90% свих донација за БиХ, за његове власти рефинерија је продана Русима, а телекомуникације "Србији" која има намјеру да их поклони Њемцима.
Да ли се при томе и сам доста "омастио" не знам, али знам да би га "медђународна заједница" заједно са високим представником и судским властима који су под његовом командом сигурно "разапела" што су недавно и покушали али нису баш имали нешто успјеха.
Ако се стварно "омастио" ја га опет подржавам док год од тога Српска има користи и док се не појави бољи. То да ли псује као одговор неком ко га је опсовао уопште ми не смета (радо би да није ако јесте али ми то не значи ништа) као што ми не смета што је рецимо Кустурица из куће избацио оног идиота са ХРТ.
И за крај: Ја не гледам ХРТ па ме не тангира "шпрдња" њених квазиновинара којим на крај памети не би пало на памет да се "шпрадају" са премијерима несрбима, нити би ми пало на памет да гледам ХРТ. Такдође не користим израз "чинодевствовање" нити бих га икада користио јер није српски већ хрватски новоговор, а и пишем ћирлицом.
Мени твој пост јако мирише на провокацију јер си набацао све и свашта без да си се позвао на било које изворе, осим ако је то ХРТ. У том случају не требаш ни да наводиш јер су ми они релевантни као и било које новине из МХ федерације.
Препоруке:
0
0
36 недеља, 11 април 2010 22:06
Нешко
Ваљда је свима јасно да је мој задњи коментар био нмијењен "Србину из Аустрије".

Уосталом ја сам препоручио гледање видеа са Додиковим говором да би сви могли извести сопствене закључке (ја сам извемо моје). Ко има неки други видео који није наклапање рекла-казала радо ћу га погледати.
Препоруке:
0
0
37 недеља, 11 април 2010 23:24
Зоран Ђорђевић
Понекад ми падне на памет мисао да су Американци још одавно ухапсили генерала Младића, да су га убили (или се он сам убио), или држе негде на сигурном. Углавном да знају где је, а то је тамо где га нико од наших не може наћи. Тако могу довека да нас вуку за нос и постављају "услов свих услова".
Препоруке:
0
0
38 понедељак, 12 април 2010 01:35
Горан Јевтовић
@ Istoricar

На тако малом простору, толико неистина и полуистина, извртања чињеница, редоследа догађаја, квалификација ("геноцид") без доказа, мешања узрока и последица, мистификовања починиоца и оних других, окретања ствари наопачке, посебно о томе ко је тражио кавгу у Босни..., одавно нисам прочитао на овом сајту!

Алал вера јуначка (још кад бих знао која је, па да се обратим правилно?!).

Илузорно је било шта са вама расправљати, али не могу да одолим да питам, оно везано за "опсаду Сарајева"!
Па добро "мајсторе", јели то пре рата био само муслимански град? Па где нестаде десетине хиљада Срба одједанпут и зашто? А да нису они били можда принуђени на "опсаду"? А шта су Алијине сарајлије радиле за то време у "Валтеровом граду" и мало даље од њега и да ли су и они опседали случајно? Или су само садили љиљане по градским вртовима, јел да?

Срамота.
Препоруке:
0
0
39 понедељак, 12 април 2010 11:14
Istoricar
@ Goran Jeftovic
Kavgu su trazili oni koji nisu bili zadovoljni rezultatima referenduma u Hrvatskoj i BiH. Zasto bi muslimani i Hrvati pocinjali rat kada su referendumom dobili ono sto su hteli, a to su nezavisne i od sveta priznate drzave.
Препоруке:
0
0
40 понедељак, 12 април 2010 11:14
маријана
Много ме је обрадовала појава Драгане Матовић на НСПМ и надам се да ћете и даље објављивати њене чланке. Откако је отишла из Политике заједно са већином мојих омиљених новинара из тог листа покушавала сам да сазнам где ради јер сам веома волела њен стил - веома писмено, са лакоћом и често духовито, а опет промишљено и озбиљно обрађивала је многе теме и уствари потпуно је природно што је осванула на НСПМ. Који је у мом животу заменио најстарији дневни лист на Балкану који се у мојој кући читао одкад знам за себе. Сада Политику прелистам када одем у посету родитељима који су исувише времешни да би мењали навике само да бих потврдила да је прочитам за 5 минута јер новинари који сад пишу, ако се и занемари њихов став који ми се често не допада раде то на испразан, неписмен, досадан начин.
Препоруке:
0
0
41 понедељак, 12 април 2010 13:38
@Србин из Аустрије - Сања БЛ
Па искрено ми је жао што сам вас ранила, али ја ипак овде живим сваки дан са овим народим, као што сам ту била и прије 2006. Знам како се сада живи, а како је онда било! Не мислим на економску ситуацију, мислим на нешто друго! Нисмо вјеровали да ћемо опстати, то је потпуно тачно! Па чак ни ми који смо оптимисти и када немамо довољно разлога за то! РС је била на рубу провалије и то може да потврди свако! Реформа полиције је била давно завршена док се није појавио Иванић са својим протоколима које је потписивао и не гледајући шта и зашто потписује! Е сада замислите ту ситуацију, притисци са свих страна да укинемо Полицију, и пада Влада СДС - ПДП - СРС. Тада, 2006. именују, Драган Чавић (то је овај што је прочитао срцепарајући диктирани извјештај о Сребреници), Додика за премијера, једино и искључиво како би га окривили за пропаст Републике! И она није пропала, захваљујући њему понајвише! Не кажем да је светац, али нико други тренутно, не може да се мјери са њим! Немојте пуно да гледате ФТВ, ХТВ... Много је лакше паметовати из Аустрије. Треба доћи овде па се показати на дјелу! Свако има мишљење и нема потребе да га због тога називате незналицом. Можда сам била прегруба са овим паметовањем из иностранства, али заиста ми смета када неко прича о нечему на основу полуинформација! Понављам, није светац, али нема алтернативу! Живот овде није нимало једноставан. Не прође ниједан дан, а да неко не удари на РС! ОХР, Сарајево, њихови некултурни и крајње примитивни медији, Брисел, Вашингтон, Загреб, у задње вријеме и Београд! Треба то све издржати, а он јесте! Имао је храбрости за неке ствари када нико није и то су чињенице! РС није изгубила ниједну надлежност за 4 године! То је невјероватан успјех ако то упоредите са временом прије тога! Сви су овде познати по сумњивим приватизацијама, продајама банака и предузећа за 1 евро... Нико ту није непогрешив! С том разликом да су они продавали и Републику! Како је неко споменуо, не кажем да се није "омастио" али напредак је очигледан!
Препоруке:
0
0
42 понедељак, 12 април 2010 14:03
Горан Јевтовић
@ Istoricar

@ Goran Jeftovic
Kavgu su trazili oni koji nisu bili zadovoljni rezultatima referenduma u Hrvatskoj i BiH. Zasto bi muslimani i Hrvati pocinjali rat kada su referendumom dobili ono sto su hteli, a to su nezavisne i od sveta priznate drzave.

О каквим референдумима говорите? О онима који су смишљени у Ленглију (седиште ЦИА-е) или у можда у Берлину?
Ти тзв. референдуми нису били ни легални ни легитимни!!!! Зашто? Па зато "уважени експерте" што су изведени без сагласности Срба као КОНСТИТУТИВНОГ НАРОДА!!!!!!!!!!
Срби нису били НАЦИОНАЛНА МАЊИНА нигде у СФРЈ, а посебно не у Хрватској и БиХ!!!!!

Да апсурд буде комплетан а са њиме и наша трагедија, СРБИ су вам донели СЛОБОДУ у оба светска рата у којима су Хрвати и Муслимани (част незнаном броју) веома лепо служили аустроугарским и германским "кољачима"! Имали су "елитне" УСТАШКЕ ПОСТРОЈБЕ и ХАНЏАР ДИВИЗИЈЕ!!!

Срби и славна СРПСКА ВОЈСКА донели су слободу "наведенима" тако што су пролили хектолитре крви и зноја! И то је тај комплекс који је "наведене" назовимо народе, вековима мучио. Колективна фрустрација.
Народи који нису никада имали Немањиће, Карађорђевиће, Обреновиће, Мишиће, Бојовиће, Степановиће и многе, многе друге јунаке модернога доба.
Народи који су увек волели туђе чизме и бисере!!!

Уосталом, шта је говорио Туђман много пре сукоба, шта је радио Шпегељ у пракси, шта је писао Изетбеговић у "исламској декларацији" и како је исту имплементирао, шта је договарао са Клинтоном око планираног масакра Муслимана како би НАТО интервенисао, шта сте радили на Маркалама, шта сте радили пре почетка рата у Сијековцу, на Баш Чаршији са српским сватовима????....

Хтели сте рат, добили сте га. А о томе како је заиста текао и ко је ратовао витешки а ко подмукло, већ можете читати код бројних западних аутора, ако не верујете нама Србима.
А убрзо, нећете морати више ништа да читате, јер када истина буде изашла на видело, посипаћете се пепелом по глави!
Препоруке:
0
0
43 понедељак, 12 април 2010 14:26
@Историчар - Сања БЛ
Па некако вам та хронологија г. историчар баш и не иде од руке! Прво, што се тиче Зворника и Вишеграда, не знате ништа о томе, очигледно! Први злочини у тим градовима су почињени од стране муслиманских тероторијалаца, мнооого прије и проглашења нелегалне независности и срамног признања од стране "Међународне заједнице". Јесте ли када чули за Црни врх и шта се тамо десило, да ли сте се некада занимали за то? Вишеград, такође, муслимани су почели са убијањем и протјеривањем Срба много раније! Што се Сарајева тиче, хронологија је оаква! Референдум 1. март, УБИСТВО СРПСКОГ СВАТА НИКОЛЕ ГАРДОВИЋА ДОК ЈЕ ИСТИ ЖЕНИО СИНА, исто то вече његов убица се појављује на ТВ и хвали убиством те истог, мрвог човјека, вријеђа на најбестиднји начин! Тек тада долази до барикада у Сарајеву, са обе стране! 150 000 Срба не живи више у Сарајеву, хиљаде је убијено! Прочитајте текстове њемачких нивинара, Шпигл 1993., јасно наведено да је у Сарајеву, до тог тренутка убијено око 3000 Срба који су потом, новинар свједочи јер се лично у то увјерио, побацани на депонији смећа! Да ли сте икада члуи за Пофалиће у Сарајеву и монструозне зочине мноооого прије "опсаде"? Силовање жена, више пута, убијање и премлаћивање дјеце! То се дешавало и прије рата. Да ли под опсадом мислите и на Маркале, улицу Васе Мискина и сличне филмове врло лоше изрежиране, узгред! Како неко може да врши опсаду рођеног града у којем живи половина Срба? Ваша прича нема никакву логику, заснована је на рекла - казала аргументима које сте негдје чули, а нисте се ни удостојили да то провјерите! Знате ли колико је српске дјеце страдало од снајпера на Добрињи у току "опсаде" Сарајева? Како је то СА било под опсадом када су авиони слијетали, долијетали када им је пало на памет! Па чак и хрватски генерали свједоче да су муслимани, 10 пута бројнији могли да протјерају Србе са положаја око СА кад су хтјели, али да им то није било у интересу! Не причате о нечему о чему не знате ништа! Историја вам и није најјача страна!
Препоруке:
0
0
44 понедељак, 12 април 2010 15:34
Горан Јевтовић
Сања БЛ

Сјајно Сања! Браво, браво, браво. Ви сте права СРПКИЊА!!!
Сви могући поздрави од мене.
Препоруке:
0
0
45 понедељак, 12 април 2010 16:46
Сања БЛ
Хвала пуно, поздрав и за Вас! Морам само да додам, везано за "опсаду" још једну реченицу, иако би се о томе могло причати до сутра! Сарајево је било под опсадом, као и Тузла, што је Хилари у једном срцепарајућем говору у предсједничкој кампањи изнијела, само што амерички новинари нису као наши "историчари" него провјере, ако их нешто заиста занима! Испоставило се да Хилари није једва преживјела српску паљбу него се нормално шетала по писти у Тузли, разгледала град, под опсадом, и стигла да руча са ћерком! Све иначе понављам под српским снајперима, под опсадом, једва је живу главу извукла! Баш су ти Срби, срам их било, лоши момци!
Препоруке:
0
0
46 понедељак, 12 април 2010 17:14
Srbin iz Bosne
Istoricar@

Hronologija ti uopste ne ide u prilog. Navescu primjer koji ja znam, a o cemu je svjedocio Sulejman Tihic u Hagu. Radi se o pocetku rata u Bosanskom Samcu. Prve zrtve su bile dva muslimana i jedan srbin na koje je dok su bili u automobili iz zasjede pucao pripadnik patriotske lige Sead Srna, inace rodjak proslavljenog fudbalera Darija Srne, prilikom cega su sve trojica tesko ranjeni.Dvojica muslimana su pripadala " srpskom taboru " i za to su morali da plate. Sulejman Tihic sa kojim sam kao dijete, koja koincidencija, igrao fudbal, nije taj dogadjaj ni spomenuo. Po njemu je rat poceo kada su seseljevci ispalili zolju u centru grada, a to se desilo nekoliko dana posle.
Препоруке:
0
0
47 уторак, 13 април 2010 00:07
@Srbin iz Bosne - BL
I u Šamcu, i u Bijeljini i u drugim mjestima je tako počelo! Zna se ko je koga prvi napao, samo što se ne zna zvanično, ali saznaće se! Istina izađe na vidjelo! Kaže istoričar, oni su dobili nezavisnost, nisu imali interesa da počinju kavgu... Naravno da nije tako, počeli su kavgu monstruoznim zločinima mnogo prije svega toga, tzv. nezavisnosti i priznanja! Evo hronologije:
februar . Kutiljerov plan, rat kao nije počeo, ali muslimanski zločini na sve strane, plan predviđao, prosto rečeno 3 Bosne, prava, jednaka za svaku jedinicu! Muslimani nisu prihvatili jer šta će njima 33% kada im se nudi 100%!
28. februar - stapanje muslimanskog dijela MUP - a sa muslimanskom patriotsokm ligom.
1. mart referendum, Srbi ne izlaze, ali ga ni ne spriječavaju jer računaju da je nelegalan i etnički. Kontitutivnost naroda, niko ne može da odluči ništa bez pristanka drugih! Ubistvo Nikole Gardovića, iz čista mira, pred crkvom i hvaljenje tim od strane ubice Ramiza Delalića Ćele, koji, treba li to napomenuti, NIKADA NIJE ODGOVARAO iako se dakle sam hvalio! Poslije toga barikade i muslimanski zločini, masovni.
25. mart Snage iz Hrvatske, regularne jedinice, prelaze rijeku i u Brodu se sastaju sa Arminom Pahorom i ubijaju Petroviće, oca i sina. BiH MUP, pod muslimanskom komandom sve to posmatra i ne spriječava tako da oni nastavljaju sa aktivnostima.
26. mart selo Sijekovac kod Broda, monstruozan zločin, palili su ljude žive...
1. april napadaju Bijeljinu, muslimanski konjanik napada srpski kafić po nalogu iz Sarajeva jer je cilj da se Bijeljina problematizuje.
3. april Kupres, vrlo značajna tačka za Hrvate zbog planinskog prevoja, združen HVO iz BiH i htvatska vojska prave stravičan pokolj ubijaju civile, rat još nije počeo, BiH nije priznata država. Srbi NEMAJU vojsku, a oni imaju odavno, dokaz je da im se ratni staž priznaje od 1991.
4. april Izetbegović proglašava opštu mobilizaciju na šta nema pravo...
Препоруке:
0
0
48 уторак, 13 април 2010 00:11
BL nastavak
jer postoji kolektivni šef države, on kao pojedinac nema pravo da raspiše opštu mobilizaciju! Sve to ponavljam i podvlačim prije priznanja nezavisnosti! Ne, nikako njima nije kavga bila ni na kraj pameti! Objasni to Gardovićima, Petrovićima, ovima iz Kupresa i postoji tu još različitih zločina o kojima može da se piše danima! Vojska RS ne postoji, Srbi vjeruju u bratstvo i jedinstvo, a braća se naoružavaju 10- ak i više godina prije toga! Muslimani ratuju u Hrvatskoj protiv Srba još 1991.... Nemam vremena više, ali... "istoričar", poteško je ovo ipak za tebe. Informiši se prije nego što počneš da širiš neistine okolo!
Препоруке:
0
0
49 уторак, 13 април 2010 11:42
препорука ! ! !
5 субота, 10 април 2010 17:04 Нешко
"... користим прилику да препоручим Додиков ФАНТАСТИЧАН говор дат 26. марта у Београду поводом 15 година Дејтонског споразума
ТРЕБА СНАГЕ ДА СЕ КАЖЕ НЕ - МИЛОРАД ДОДИК. "

- Хвала Вам за везу до снимка излагања г. Додика. Заиста га вреди чути и препоручујем га свима. Тако нешто одавно желим да чујем. Српски политичари би имали много шта да науче од њега.
Препоруке:
0
0
50 уторак, 13 април 2010 14:54
Srbin iz Austrije
@Сања БЛ Zovete me da dodjem u R.Srpsku i sve vidim izbliza...To si sad ucinila i nikad vise...Bio sam tamo(kad je nasa majka zanemocala i kad nije mogla od rana da zove,sem da sahranjuje najblize),kad su sinovi od vasih najsjajnijih vojskovodja,koje u pesme slavite,ispratili svoje sinove u inostranstvo,ili im omogucili da se slobodno bave (svercom) biznisom.
Bio sam tamo,na prvoj liniji fronta,odnio moju blentavu glavu koju je nosilo moje cisto srce,i Bog me kazni tako,pored mene poginuse bolji a ja osta da pamtim mnoge izdaje i o njima vam sa suzom i strahotom pricam.....
Kad sam se vratio tamo odakle sam posao,nista nije bilo vise isto.Izgubio sam posao,kucu....
Postao sam niko i nista pored onih koji su dezertirali iz R.Srpske(a mogli su me nositi u zubima),zabavljajuci se po kazinima,sa tudjim parama praveci biznis...Neki su govorili:lud si.Drugi su me samo sazalevali...
Nisam ja "podoban"za vasu"Domaju",jer tamo su stiglli "dobrotvori" koji za 1 KM kupuju nekoliko hiljada kvadrata u elitnim mestima R.Srpske...i to rentaju,ako nisu mogli da preprodaju za nekoliko puta skuplje..
Nije da ja nemam 2KM da kupim dve barakice,makar,ali danas su R.S."osvojili oni koji su je napali na vreme"...Ja sam je uzalud u nevreme branio.
Ovo je vreme Dodika,Pavlovica,Kacavenda....Ovo je nevreme...Sve prokisnjava i sve popusta pred vetrom jaceg....Lazu oni sto kazu da se ne saginju,samo su lice spretno okrenuli nama,ostavljajuci utisak da klece pred nasom,svakim danom sve vecom razlikom,kao nistarijom...
I nije mi sto prevarise moj izgladneli i po mnogo cemu unesreceni narod,nego sto tim "osvajacima" se lovorovi venci pletu.Onome sto je kupio pola Semberije u bescenje,kao i ono spomenuto za 1KM,orden SV.Save zakacise,ito l reda...
Ja nemam vise na sta mogu da se oslonim...Vase jednoumlje je tako tvrdo i na njega mogu samo da pozgledim ranu..
Gladni,udelite mi rec utehe.Odbijam ponizenje da primim bilo sta od dezertera.Umirem uspravno!
Препоруке:
0
0
51 уторак, 13 април 2010 19:35
Istoricar
@Goran i Sanja
Inace, ja sam Srbin iz Vojvodine koga je sramota sta ste vi Srbi iz Bosne radili 90tih. Na nas ostale Srbe svalili ste sramotu genocida. Vi me potsecate na nekoga ko prodje kroz crveno svetlo i kada vas neko opomene vi ga opsujete. Mesto da se pepelom posipate i da ste manji od makovog zrna, vi ste jos drski i osioni.
Препоруке:
0
0
52 уторак, 13 април 2010 20:46
Srbin iz Bosne
Istoricar@

U ime Srba iz Bosne primite najiskrenije izvinjenje zbog nanosenja dusevnih boli. Trudicemo se da donesemo rezoluciju kojom ce se osuditi nanosenje dusevnih boli Istoricaru iz Vojvodine.
Препоруке:
0
0
53 уторак, 13 април 2010 20:55
Нешко
Не знам што се објашњавате са "историчарем". Дошао човјек по задатку, а ви му још правите друштво.
Једино што му се може одговорити је да не постоје "босански Срби" као што овакви анонимуси могу представљати само себе и своје менторе и мецене значи шаку јада, а никако све Србе па да се он у њихово име стиди.
Препоруке:
0
0
54 уторак, 13 април 2010 21:22
Горан Јевтовић
@ Istoričar

Inace, ja sam Srbin iz Vojvodine koga je sramota sta ste vi Srbi iz Bosne radili 90tih. Na nas ostale Srbe svalili ste sramotu genocida. Vi me potsecate na nekoga ko prodje kroz crveno svetlo i kada vas neko opomene vi ga opsujete. Mesto da se pepelom posipate i da ste manji od makovog zrna, vi ste jos drski i osioni.

"Србине" из Војводине мени је драго да се ти стидиш! Стиди се док не полудиш!
А ја ћу и даље да прелазим на црвено светло да би могао да псујем, онако масно, српски!
Амин.

П.С. Нисам из Босне него из јуначке Топлице на југу Србије. Ми отуда се никада нисмо одрицали браће преко Дрине, Саве, Дунава, Коране, Миљацке, Цетине, Зете, Дрима, Вардара... па ни таквих "Срба" као што си ти из "Војводине"!
Препоруке:
0
0
55 уторак, 13 април 2010 23:57
@"istoričar" - Sanja BL
Da smo nešto uradili posipali bismo se. Kako ipak nismo, nastojimo da Vama i sličnima objasnimo neke stvari! Ja nemam ničega da se stidim! To što mi je neko ubio 4 generacije porodice, što nikada za to nije odgovarao, što mi je baka bila primorana da sjedi u školskoj klupi sa sinom čovjeka koji joj je zaklao oca, što je taj isti sin junačkog oca danas jedan od vodećih muslimanskih političara, što moj narod danas ne postoji u pola MOJE ZEMLJE koju smo mi stvorili, izgradili, što moju imovinu u Petrovcu, Sanskom Mostu koristi neko drugi... Kao neko ko je dio naroda koji je zaista doživio genocid i koji ga svaki dan proživljava iznova tražim izvinjenje i nemam namjeru da se izvinjavam nikome ko ni ne zna šta je to genocid nego je o tome nekada nešto pročitao! Vi i takvi kao Vi ne znate šta je genocid jer da znate ne biste tu riječ pominjali svaki dan jer vidite, to se ne izgovara tako lako! Niste ni svjesni težine riječi koju toliko zloupotrebljavate, a za koju nemate nijedno jedino opravdanje! Sramite se i dalje! I trebate! Priznajem, nije Vam lako sa Vama!
Препоруке:
0
0
56 среда, 14 април 2010 00:15
@Srbin iz Austrije - Sanja BL
Hvala Vam što ste bili tu! Čitava moja porodica je bila na prvoj liniji, mnogi nažalost nisu više živi i znam o čemu pričate! Neki su za to vrijeme sticali ogromno bogatstvo, na kojem bi im danas pozavidjeli svi, a prje rata nisu imali ništa! Dodik nije bio u ratu, tačno je, ponekad se čak i pohvali time, ali mislim da se iz moje replike Vama jasno vidi da ja ne hvalim to kod njega! Dosta toga je tačno, ali je tačno i to da je situacija sada mnogo stabilnija, da se izborio za neke stvari, da nije podlegao pritiscima i da nema konkurenciju, nema alternativu, jednostavno niko drugi ne može da se nosi sa ovim iskušenjima! Navela sam vam primjere alternative, ko je sve bio na vlasti i ko pretenduje da ponovo dođe i kakvi su njihovi rezultati i šta su sve radili u vrlo sumnjivoj privatizaciji i švercu sa nadležnostima RS, jer nisu visoki predstavnici baš za sve krivi! Ponavljam, žao mi je ako sam Vas uvrijedila, ali ne ostajete dužni! Nisam ja neko ko obožava Dodika, ali me interesuje Republika Srpska kojoj je prvi zadatak da opstane, a vrijeme proganjanja onih koji su se okoristili o nju će da dođe. Izvinjavam se jer ne pišem na ćirilici! Pozdrav za Vas!
Препоруке:
0
0
57 среда, 14 април 2010 00:40
Биљана Николић@ Istoričar
Inace, ja sam Srbin iz Vojvodine koga je sramota sta ste vi Srbi iz Bosne radili 90tih. Na nas ostale Srbe svalili ste sramotu genocida.

Кад су Вам пали аргументи у воду, а ви по опробаним оптужбама.
Препоруке:
0
0
58 среда, 14 април 2010 11:50
Ranjen nepravdom-Srbin iz Austrije
@Srbin iz Austrije -Sanja BL Sanja,shvatite,nista nemam licno protiv Dodika,ja ga i ne znam.Ali jedan premijer kakav je on,mora voditi racuna sta kaze,gde to kaze i kakve posledice to moze imati po njega i narod koji zastupa.On mora biti primer drugima...Nisam iskljuciv,(ali na osnovu onoga sto sam procitao,cuo i video na TV,Yu tube itd),to je uzas.Vi to bolje znate od mene,on je(skolovani) politolog,a njegova retorika odudara od onog mudrog "terzije" koji tri puta meri a jednom kroji...Kod njega je mnogo toga presiroko,zato cesto puta ostaje "kratak".Ipak mi je najteze kad na "cedilu" ostane...
Uzasnut sam izjavama Srba iz njegove blizine koji javno govore sve ono sto u meni izaziva gnev.
Danas ja"prosim" po Vijeni cesarevoj,ovako sakat i nemocan,gledajuci neke kako se utrkuju u kupovini i "prodaji znoja nasih oceva"?Zar to toliko malo kosta?Hoce li Vam to izici na dobro?
Mozda je bolje sto sam daleko,da vi ne vidite mene i da ja cujem samo dobro za "Vas"...
Kazu,ima Boga,ali gde je onda sirota pravda?Postidjena,skrila se,da je niko ne vidi.Aaj!Zar mojoj majci,siroti u Gospoda,da uzmu zadnju njivu u bescenje,koja ju je "'ranila",za rad "ljubavi" onoga koji nam se dobrotvorom prodaje?Zar smo doziveli da nam najnepismeniji podizu fakultete,da nam "otpali od Gospoda" podizu crkve kao svoje pokajnice,a da mi budemo "stado" njihovo ciji ce oni cuvari(pastiri)biti..Zar da "vukovima svoje jaganjce predamo",a da oni pred kamerama pokazuju svoje drugo lice lazljivo.Dokle vise,jadnici?
Da umeju,makar da stanu.No ala utrobe(necasne) njihove vice:Jos!Jos trebamo,jer ne zasitismo svoje potrebe!Prazninu niko nenapuni..Prevrsili su svaku meru.Ne mereci(greh)stavljaju sebi na ledja i ono sto nece moci da iznesu.A pravda,sirota u Gospoda negde skrivena i postidjena ceka,da puknu ledja njihova od tereta naseg (bola)i cekanja.
Ako si sistra,ocisti mi suzu i sve ti je oprosteno..Pridrzi me...Ti koja imas srce materino,zasto sad places?Ja imam jos sta da dam...
Препоруке:
0
0
59 четвртак, 15 април 2010 15:31
hroničar @ istoričar
U vašoj hronologiji nedostaju neki detalji, masakr srpskih seljaka u Sijekovcu, ubistvo svata na Baščaršiji, barikade sa vezivanjem muslimanskih i hrvatskih zastava u Mostaru, prvi napad u Zvorniku, prvi napad u Kozarcu i td. Vi izabrali događaje koji vama odgovaraju, i koji potvrđuju da su Srbi prvi počeli, a one druge jednostavno prećutali. Koji ste vi istoričar?
I još nešto. Na osnovu kog zakona, kog ustava kog člana zakona je izveden Referendum za izdvajanje BiH iz SFRJ.
A posebno tvrdnja da je DB Srbije organizovao paravojne formacije. Ta tvrdnja je odbačena na međunarodnom sudu pravde u Hagu. Ako mislite na Arkana on je bio saradnik savezne, jugoslovenske DB. A ko je doveo Al'Kaidu u Bosnu i Hercegovinu. Pretpostavljam i njih neki DB, samo koji turski ili hrvatski. Ko je pretpočinio DB BiH komandi u turskoj obaveštajnoj službi i kad se to desilo po vašoj hronologiji. Evo da vam ja pomognem. Muhamed Čengić je otišao u Ankaru i odatle rukovodio bosanskim DB u skladu sa komandom turske tajne policije.
Kako to preskočiste? Znate aktivnosti srpske tajne policije, a turske ne znate? Ili ste jako, jako jednostrani. To nije istoričarski.
Препоруке:
0
0
60 четвртак, 15 април 2010 19:34
Slobodan Gradjanski
Sa velikim zadovoljstvom sam čitao Vaše tekstove u "Politici "Drago mi je da ste poćeli da objavljujete svoja razmišljanja i na sajtu NSPM.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер