недеља, 12. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Дан после: Свођење рачуна

Kоментари (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 16 април 2010 18:15
nkps
Nije dovoljno...
Препоруке:
0
0
2 петак, 16 април 2010 18:26
Еразмо
Каква САНУ, господине Каргановићу?! Па зар нисте видели да су их корумпирали великим принадлежностима, сасма незаслуженим стручним ангажовањем, а морално да не и помињемо. САНУ је сада изразито несрпска институција – јалова и „проевропска“. Исто је урађено и са СПЦ, само не тако јавно. Патријарх, који је годину дана пре избора давао збиља здраворазумске и отресите изјаве о екуменизму и доласку римског понтифекса, сад је нешто утањио и избегава децидирано изјашњавање. Ех, којих ли времена, којих обичаја, што би рекли Латини.
Препоруке:
0
0
3 петак, 16 април 2010 18:35
sasa r.
Odličan tekst, svaka reč je na svom mestu. Jedino što je u praksi izostalo, to su gradjanske demonstracije po ovom pitanju, ne toliko zbog nas, već zbog onog naroda iz Republike Srpske. No, to je već stvar alavih vitezova srpske opozicije ( ima i koji nisu alavi, ali jednostavno "prespavaju" ključne dogadjaje, ili reaguju vrlo mlako ), koji treba da otvoreno pozovu narod na ulice.
Препоруке:
0
0
4 петак, 16 април 2010 18:57
hroničar
Gospodine Karganoviću, istina je na strani Vas i Vašeg udruženja, a to je mnogo jače od propagandnih resursa kojima raspolaže druga strana.
I moje je mišljenje da su se stvarni tvorci deje o srpskom priznanju zločina Silajdžić i Kacin zaigrali. Slučaj Srebrenica nije Damoklov mač nad glavom Srbije, nego upravo obrnuto, nad glavama tvoraca propagandnog mita o Srebrenici.
Svojevremeno je bila afera o šezdeset hiljada silovanih muslimanki. Sada to niko ne pominje. Za mene je to bila omiljena tema kad god bih bio u situaciji da polemišem sa muslimanskim propagandistima na Zapadu.
Dajte da vidimo podatke, dokaze. Naravno sve izmišljeno.
Verujte, uskoro će Srbi insistirati da se pričao Srebrenici, a oni koji su do sada pričali će najrađe da se o tome ne priča, poput Hrvatske koja jedva čeka da povuče optužbu. Pre svega u haškom tribunalu došlo do spoznaje da je Srebrenički mit ipak samo mit. Još kad im Karadžić izađe sa podacima, ako mu dozvole, neće od srebreničkog mita ostati ništa što bi opzbiljnije teretilo Srbiju. Još kad se odmota klupko ko je streljao zarobljenike i zašto. Vi ste svakako u tome isprednjačili, ali ima nas još koji smo voljni i rado bi pomogli i na svoj skromni način i pomaženo da se što reče jedan komentator na NSPM "kamen po kamen izgradi kula istine". Ništa ni Srbima ni muslimanima nije toliko potrebno kao istina. A Deklaravcija o Srebrenici je pacerski politički potez Kacina i Silajdžića uz pomoć ovdašnjih državničkih laika, lišena ikakvog sadržaja i potencije.
Препоруке:
0
0
5 петак, 16 април 2010 19:53
сава т.
Истина је најскривенија појава на Планети, од кад је света и века, а Стефан Каргановић је међу оним људима који су дали највећи допринос у откривању мрака и заблуде која се ширила око Сребреничких жртава.

Ево и ја бих искористио прилику да (коју медији крију као змија ноге) подсетим јавност да је данас тачно 66 година како је Америчка авијација, на Православни Ускрас, 16. априла почела са бомбардовањем Србије, које је, у неколико наврата, трајало све до уласка Црвене армије у исту.
Препоруке:
0
0
6 петак, 16 април 2010 20:08
Миле Бре
Свака захвалност г.Каргановићу и г.Павићу, Српским Дверима, редакцији НСПМ и свим другима који су се ангажовали у обелодањивању истине о дешавању у и око Сребренице. Иако нам није пошло за руком да осујетимо декларацију о Сребреници, постигнут је значајан успех (125 посланика гласало за декларацију плус један "Јованча"), који нам даје морално право да се поносимо на довођење декларације ка ивицу краха. Мојом проценом, већина јавности која је била против декларације, руководила се штетношћу декларације за српски народ, а мањина правдом и истином на просторима Сребренице. За обелодањивање истине, даће значајан допринос г.Додик својим захтевом да се изврши нови попис становништва у овом крају, што наилази наравно на отпор муслиманских власти у Сарајеву. Г.Додик жели доказати да се многи, који се сматрају жртвама "масакра" налазе међу живима. Ова акција би као и покретање нове ексхумације лешева, те и (пре)испитивање учесника "масакра", довели до видног заокрета у обелодањивању идентитета ЗЛОЧИНЦА. У том случају, једног дана би та иста скупштина Србије, могла наћи начина да се скине "бреме" са плећа народа, те да се декларација (инфирмира)означи ништавном. Ако пак пођемо од претпоставке да је Сребреница "продукт" осмишљен од стране западних сила и Изетбеговића, биће нам јасно да би овакви покушаји наишли на отпор западњака и муслиманских Босанаца, а тиме и домаћих моћника. Имајући подршку у Тадићу и Тадићевцима западњаци и муслимани оправдавају све досадашње акције против Срба, настојећи да наставе злодела над српским народом. Угњетавањем на овај начин српски народ, те свођењем Србије на "Београдски пашалук", враћају историју Србије за више од 200 година у назад, остављајући Србима само наду у неку "нову" 1804 годину.
Из овог начина сагледавања ситуације на дешавања у Србији, сматрам г.Каргановићу да није завршен посао нашим чланцима о Сребреници. Морамо још тога много да урадимо бар у медијима. Са надом у успех настављамо!
Препоруке:
0
0
7 петак, 16 април 2010 20:08
Небојша Малић
Резолуција о сребреничком "геноциду" је била замишљена као завршни катанац за окове српског ЕУропства, а испала је један од највећих пораза жутократије, управо захваљујући овом горе описаном отпору. Урушавање легалитета и легитимитета овe власти тиме је скоро у потпуности окончано. Дани су им одбројани.
Препоруке:
0
0
8 петак, 16 април 2010 21:01
Вози Мишко
Ви и гопс.Павић сте уложили невероватно позитивну енергију у овај пројекат и успели сте да, најмање као "аматери неке тамо четврте лиге", остварите запажен резултат против "државних професионалаца владајуће коалиције". Постигнути резултат је тим више за дивљење, јер је медијска блокада била готово тотална, част НСПМ! То је за сваку похвалу и честитке, уосталом, оне нису ни изостале. Међутим, сада не треба стати и метанисати над добрим резултатом, него наставити несмањеном жестином, користећи "успут" најновије званичне податке да се број сребреничких жртва нагло и свакодневно смањује.
Препоруке:
0
0
9 петак, 16 април 2010 22:56
Peter RV
Odlican tekst. Ocekujemo od dra Karganovica da nastavi da bude kljucna licnost za otkrivanje istine o Srebrenici.
Tuzno je medjutim konstatovati pasivnost SPC (od SANU kako jedan komentarista rece, nije se moglo nista drugo ni ocekivat). Nasa Crkva zna itekako da podbaci kad dodje stani-pani. Izkljucijuci se da donese jedan nedvomisleni stav pred jednom istorijskom klevetom Srpskoga Naroda, ce ostat kao
napomena da na nju ne mozemo racunat u kriticnim momentima.
Jedna prosta izjava, da nije konacno ustanovljeno sto se uistini dogodilo u Srebrenici, bi bila dovoljna da prevrgne ovu sramotnu operaciju.
Ne samo SANU i opozicija, nego u nasi popovi su bili uspavani. Bar sad znamo na koga ne mozemo da racunamo.
Препоруке:
0
0
10 петак, 16 април 2010 23:17
мачак, онај прави
Господине Каргановићу, хвала Вам на свему што сте до сада урадили. Овај текст је одличан, као и коментари.
@hroničar
Пратим и уживам у Вашим, увек луцидним, аргументованим и паметним коментарима. Јасни су, снажни и спокојни. Зато што су истинити.
Препоруке:
0
0
11 петак, 16 април 2010 23:53
opredeljen
uh sto vas volim neopredeljene!Procitajte sta Sveti Vladika Nikolaj Velimirovic misli o vama i vama slicnima-sramno!
Препоруке:
0
0
12 субота, 17 април 2010 01:12
Теофило Стивенсон
Г. Каргановићу, сјајан цитат Синклера. Допунићу га Меметовом кратком репликом иѕ драмe Glengarry Glenn Ross: 'Always tell the truth [...] It's the easiest thing to remember.' То је заиста срж проблема са фолирантском, поткупљивом и лажљивом субелитом коју је породила петооктобарска власт. Колаборација је, само да вас подсетим управно пропорционална степену окупације.

Хвала Вам на свему што чините да би један народ напокон прогледао. Не бих се чудио да Вам ревизионисти, протофашисти, расисти који мрзе Азију и кад спавају и сва та булумента негациониста Јасеновца, НДХ и српских страдања у Босни, Хрватској и на КиМ накачи некакву етикету смишљену током викенда на демо тренажеру на Балатону. Па шта?

Наставите да корачате у истом правцу, одлучно и без освртања. Број Срба који корачају иза Вас се из дана у дан повећава. За разлику од оних на власти и њихових историчара пуних џепова и дебелих образа, о Вашем раду ће се далеко, далеко виче говорити у будућности. У слободној Србији.
Препоруке:
0
0
13 субота, 17 април 2010 02:20
jova
G.Karganovicu, tekst, kao i uvek, briljantno argumentovan.
Sve najbolje.
P.S.Istina je vazna nama zbog nas, a ne zbog drugih.Ako smo svoj na svome, mozemo se i braniti.
Препоруке:
0
0
14 субота, 17 април 2010 03:44
Нешко
Цамом тексту немам шта да додам или одузмем осим што бих желио да нагласим једну јако важну ствар о којој сам први пут чуо прије неколико семица када сам гледао снимак ауторовог гостовања на некој локалној телевизији:

Фатализам у Срба односно важност борбе чак и када све изгледа изгубљено.

Не знам колико пута сам се, најчешће пословно, али и приватно, у животу сусрео са проблемима који на први поглед изгледају немогуће да се ријеше. Ако ме је искуство ишта научило то је да ништа не може бити немогуће бар док се не уложи неки труд. У већини случајева долази или до промјене ситуације/околности, човјек анализом проблема долази до нових информација, науче се нове ствари, сам проблем се често покаже као нешто сасвим друго ...
Кинеска пословица каже да је најтежи први корак, а онда корак по корак по корак и ... одједном циљ се више не чини тако далеко и недостижан.

Није данас власт џабе промијенила тактику. Сада кад више нема никакве реалне подршке основни "рад" односно пропаганда је да су СВИ исти. Сваки пут кад се појави нека здрава иницијатива одједном се створи мноштво људи који почну да причају како нема вајде од тога, како су сви исти, како се не вриједи борити ... како рецимо неће изаћи на изборе (да "мислиоче" на тебе овде циљам). Релативизатори који што свјесно (по задатку) што несвјесно (због створене фаталистичке свијести) покушавају да саботирају сваку акцију.

Шта мислите како су се Срби осјећали тамо негдје крајем 1941-ве или поготову српска војска на Крфу. Ситуација је изгледала безнадежна и свака акција без минималних шанси на успјех. Кад оно после изузетно крви и зноја успјех није изостао.

За крај желим истаћи: Сви НИСУ сти! Као и: МОРАТЕ/МОРАМО се борити ... па макар то било и писање коментара јер неко то ипак чита и даје подстицај и наду да ниси сам. Потребно је створити критичну масу (мора се на томе радити) да би једног дана ствари саме од себе почеле да се развијају.
Препоруке:
0
0
15 субота, 17 април 2010 05:51
Sokenekos
Kako rece Oscar Wilde: "Ilusion is the first of all pleasures" (zabluda je prva medju zadovoljstvima). Jelkova i Harisova zabluda, tj., obmana, uz svesrdnu pomoc njihovih koalicijonih slugu u Srbiji (avaj!) eto nije proizvela zeljeni efekat. Sto narod rece, mozes kako hoces, ali ne dokle hoces. Naklon autoru i zahvalnost na borbi za istinu.
Препоруке:
0
0
16 субота, 17 април 2010 07:02
Kiza
Najveca ironija u istoriji covecanstva je da nacije koje su bile i jos uvek jesu najvece ubice i pljackasi, sada su najbogatije pa mogu da drze lekcije iz humanizma drugima, pa cak i da im sude i presudjuju.

Ko mi od Zapadnjaka pomene Srebrenicu, ja ga samo potsetim na sve kolonije koje je Srbija osvojila, drzala i pljackala u proslosti.

Obicno im treba nekoliko trenutaka da ukapiraju da ih zavitlavam obrtanjem njihove sopstvene istorije. Onda obicno ustvrde da je to daleka proslost i nije bitna, a ova skorasnja je bitna i tako u besmisao.

Hvala za ovako razuman clanak.
Препоруке:
0
0
17 субота, 17 април 2010 08:02
УУУАААА ЦЕНЗУРА !!!
Да уааа цензура ! нисам рекао ништа непристојно већ само мало истине .. и ви забисте главу у песак . Ако не објавите .. значи да не постоји.. Благо вама браћо Срби !
Препоруке:
0
0
18 субота, 17 април 2010 10:38
Dijasporac
Gospodine Karganoviću,Tadić je postigao sa deklaracijom takav autogol kod Srba u RS da mu više nikakva mimikrija ne može popraviti imidž ,njegov kredibilitet u RS je ispod nule.
Poseta manastiru Tvrdošu je pokušaj peglanja javnosti i "pranje fleka",nije smeo da prošeta Trebinjem(protokolom je bilo predviđeno),ustvari nije mu naravno pretila nikakva fizička opasnost ali bi ga doćekala masa ljudi sa povicima onako jednostavno,narodski LOPOVE,LOPOVE! Percepcija srpske javnosti Tadića je nivoa Mesića,Biserko...,
ili što bi narod rekao " Nije svako pop, ko nosi mantiju"...!!! Pozdravljam Vas i želim da se istina o "genocidu" dokaže.
Препоруке:
0
0
19 субота, 17 април 2010 16:22
Bojan Todorović
Zašto se pre samo par nedelja na nekoj od internet strana pojavi tekst o vom događaju, ali sasvim, sasvim drugačije sadržine i poruke?
Препоруке:
0
0
20 субота, 17 април 2010 16:23
Мирко Грбић, Бањалука
Посјета Требињу је посјета несуђеном Патријарху СПЦ. Да ли сте ме разумјели ? Ништа није случајно. паклени план и даље је у оптицају !
Препоруке:
0
0
21 субота, 17 април 2010 16:24
Bojan Todorović
Onaj prvi ( od 1. aprila u tekstu : Posle priznavanja krivice....) očajnički, fatalističkim tonom najavljuje kataklizmu koja nas očekuje zbog poraznog i pogubnog usvajanja deklaracije, neumorno i sa gorčinom u glasu podsećajući da je na tu opasnost upozoravao.
Ovaj drugi međutim – slavodobitno objavljuje pobedu i propast štetne rezolucije?!
Onaj prvi ustvrdi da je „opasno ...donositi zaključke pretočene u međunarodnopravno obavezujuće deklaracije“, dok ovaj drugi zaključi da „rezolucija...nema nikakvu politički obavezujuću snagu i lišena je moralnog značaja“ ??!!
Za prvog deklaracija je „autogol“ i on se zabrinuto pita : „ Ko će plaćati nesagledive materijalne posledice ovog autogola“
Za drugog : „...rezolucija o Srebrenici samo uslovno ima političku funkciju. Njena prava svrha je edukativna...“„Deklaracija o Srebrenici je propala“, „Ona je mrtvorođena, i to je sada postala ireversibilna stvarnost (mada ja ne znam šta je to - prim. BT ) koju nikakve političke akrobacije više ne mogu da izmene.“
I napokon – onaj prvi se u komentaru vajkaše : „Plaćaće svi građani Srbije, uključujući i one kojima je 30 marta bilo bitnije da budu na utakmici umesto ispred Skupštine, gde se rešavala njihova moralna - a možda i materijalna – sudbina.“
Dok ovaj drugi tvrdi „...Sa druge strane , masovna (?) reakcija građana jeste bila jednoglasno negativna..“
Препоруке:
0
0
22 субота, 17 април 2010 16:27
Bojan Todorović
Iskren da budem – većinu nabrojanog ( praktično ništa od svega) nisam video. Najmanje sam video neku ozbiljnu debatu ( još manje stručnu i argumentovanu ) a najmanje navodnu „masovnu reakciju građana“.
Još jedna stvar mi prosto bode oči:
Vaš ton u objašnjavanju okolnosti i teškoća koje ste imali u radu na projektu. Iz tona kojim, čini se, objavljujete okončanje „projekta“ jasno izbija potreba da se naglase teški uslovi, nedostatak resursa, neravnopravni položaj, osiona nomenklatura, realni odnos političkih snaga, perfidne zaobilaznice, defetistički srpski refleks i ostale Scile i Haribde koje imadoste protiv sebe.
Poduže obrazlaganje koje treba da nas ( ili nekog drugog ) ubedi da se više nije moglo i da je posao odrađen najbolje moguće u ovakvim uslovima govori da taj neko ipak nije zadovoljan. Da li ste Vi obećali više - nije ni važno, ali nađoste za shodno da ( za svaki slučaj ) proglasite pobedu!
Препоруке:
0
0
23 субота, 17 април 2010 18:26
хроничар @ мачак, онај прави
Хвала на комлиментима господине мачак, али није све баш тако.
Тачно је да ја не лажем о догађајима о којима понешто знам, тврдим и то писмено само оно у што сам сигуран. Познато ми је да је снага истине ненадокнадива предност у односу на онога ко не говори истину, али...
Спокојан нисам. Свако вече кад легнем да спавам иако нисам неки велики верник, чак су ме након слома комунизма прогласили и за комунисту, ја бих волео да ми је вера јача, али свако вече или скоро се прекрстим и помолим Богу: Помози боже Русији и председницима Медведеву и Путину, помози Боже Србији и српском народу, и помози Боже мени и мојој породици. Некада се мој деда, и прадеда, и отац молио, помози Боже Русији и руском цару, Србији и српском краљу и мени и мојој породици.
Данас ја не могу и немам за кога да се помолим Богу да чува Србију, јер овдашље власти то не раде, не само да су нас, српски народ, продале, него се додворавају свакојакој светској фукари тако што ће понижавати властити народ.
Дакле, од наших власти и наше државе нема ништа. Једино се могу помолити онако људски што би покојни Патријарх рекао и за хепријатеље, а то су наше власти, Боже помози им и дај им макар мало бољу памет. Ја јесам сигуран у себе и своје ставове, истина и Бог, али сам дубоко забринут за судбину нашег народа и странпутицу на којој се наша држава нашла. Немоћан да урадим нешто корисније пишем ове коментаре, помало се љутим на оне кој би требали да брину о Србији, помало се стидим што је наш народ политички разбијен и у расулу, а ја не могу ништа. Изгледа да је све у Божијим рукама.
Тренутно ми је главна брига Конкордат, којим је озваничена као дтржавна религија католичанство у Црној Гиори, јер ће врло скоро и у Србији ово руководство потписати исти такав Конкордат.
Некад је Патријарх Варнава извео људе на улице да сруше Конкорда, и успео је.
А онда су га отровали. Видите ли ви то исто зло очима. Какав спокој добри мој мачак.
Препоруке:
0
0
24 субота, 17 април 2010 19:34
хроничар @ Bojan Todorović
Бојане, јесте ли чули за мишљење на први поглед и мишљење кад се преспава. И сам сам био против те резолуције јер се чинило да ће покренути читав низ неугодности за наш народ и довољан разлог за сваковрсно малтретирање Срба као таквих, и економско, и политичко, и морално, а богами и садистичко. Шта мислите има ли их који се садистички иживљавају над српским народом? Ко би то могао да буде?
Дакле на први поглед то је могла да буде катасрофа за Србе, кад тамо "ћорак" без икакве тежине којој нико није дао никакав значај нити може дати једном безсадржајном папиру. Сад мислим да их је требало охрабрити да напишу "геноцид" да се још више обрукају.
Ни моја прабаба није видела да је Земља округла, а ипак јесте.
Суштина је да сви, али сви истражитељи у хашком трибуналу знају да је прича о Сребреници измишљена. Ако сте разговарали са било ким онда и ви то знате. Стручњаци од дигнитета такође, многи су то и рекли. Остало је мит. Многи људи нису знали податке и стручне налазе док господин Каргановић то није супериорно предочио.
Нико, али нико релевантан, нико ко ишта зна о Сребреници није имао примедбу на његове тврдње. Осим вас Бојане Тодоровићу, и вама сличних реплика.
Али, времена имамо, читава је вечност шпред нама, дискусија о Сребреници је тек почела. Хајде Бојане, дај покажи шта имаш. Знамо кога волиш, а кога не волишп, уважавамо све твоје политичке симпатије и антипатије, али дај шта знаш о Сребреници. Ко је клао, ко је убијао, ко је наређивао, где се то десило, који си докази, које изјаве. Чуо сам да је Милошевић лично наредио Младићу да силује шездесет хиљада муслиманки најмање и то по два пута? Има ли код ваших неких података, писменог наређења или снимка телефонског разговора о томе?
Препоруке:
0
0
25 субота, 17 април 2010 20:16
Културан до зуба
@ Bojan Todorovic

Бла бла, бла бла бла....
Препоруке:
0
0
26 субота, 17 април 2010 22:06
Bojan Todorović
Najpre da se požalim. Od komentara nije ostala ni polovina. Neprepoznatljiv je, izgubio je nit i teško je shvatiti smisao. Bolje da nije objavljen nego ovako. Ali dobro sad. Ja međutim nisam napisao ni jednu uvredljivu reč. Malo jača ironija se ipak smatra opasnom. Ok.
@hroničar
Potpuno se slažem sa Vama. U prvom pasusu – naravno –gde ste ozbiljni i neočekivano iskreni.
Upravo sam pomislio da ću morati da Vas ubeđujem u to i dokazujem Vama, Karganoviću i Stivensonu, ali poštedeli ste me truda.
Slažem se sa Vašom procenom da je Karganovićev tekst kako Vi rekoste – na prvu loptu, nije se prespavalo - tj. nepromišljena ishitrena navijačka reakcija bez razmišljanja i ozbiljne analize.
Verujem da ste zaista mislili da će usvajanje deklaracije „pokrenuti čitav niz neugodnosti za naš narod“.
„Na prvi pogled to je mogla da bude katastrofa za Srbe“ kako rekoste. Ne sumnjam da ste sami sebe ubedili u to bez obzira što su Vas sa strane uveravali u suprotno.
Naravno – sve što ste g. Karganović, Vi i Vaši saborci mislili „na prvi pogled“ pokazalo se – vidimo kako.
Šta mo Vam mi ( oponenti ) govorili o katastrofičnom predviđanju i procenama – ostalo je ( na sreću ) zapisano, pa će teško moći da se osporava ili gura pod tepih.
Ukratko – Vaše prognoze se po stepenu promašenosti mogu svrstati u Ginisovu knjigu rekorda.
To sam i apostrofirao u komentaru koji je obogaljen. Karikirajući govorio sam odva Karganovića – jednom katastrofičnom i drugom – euforičnom želeći da ilustrujem salto mortale.
Препоруке:
0
0
27 субота, 17 април 2010 23:09
хроничар @ Bojan Todorović
Промашили у чему? Што смо сматрали да, под условом да, неко озбиљно схвати "декларацију" она може имати лоше последице, лоше, а незаслужене. Бојазан, Бојане, бојазан, да ће је неко схватити озбиљно. Подносиоци захтева за ту "декларацију" Силајџић и Кацин, су мислили врло озбиљно да нам са том декларацијом осрамоте и косе на глави. Домаћи извођачи радова то или нису примећивали или их није било брига, или су неки разлог, интерес, шта ли да донерсу ту резолуцију.
Ја сам лично сматрао да је то лоше и за наш народ и за истину о ономе шта се јесте, а шта се није десило у Сребреници.
Када је "декларација" донесена испоставило се да нико од предлагача нема ни једну једину потврду да се ту десило убиство 8ооо људи у три дана, везаних, и затим затрпаних багерима. Осим изјаве онако на мах неких особа. Дошло им да тако кажу. Шта више нико, али баш нико, нема никакав доказ да је убијено, на било који начин више од две хиљаде људи. Када је постало јасно и врапцима на грани да је "геноцид" у Сребреници мит ( или лаж, ако баш хоћете) та декларација је остала да виси у ваздуху као садистички покушај да се српски народ осрамоти и понизи. Осрамотили су се они који су такву декларацију наметнули и они који су је донели.
Где је наша грешка: у томе што смо сматрали да та "декларација" има опасне намере, или што се накнадно испоставило да они који су иницирали ту "декларацију" и њени овдашњи доносиоци, немају капацитет да те намере реализују. Другим речима Кацин и Силајџић би попили свих десет милион Срба у капи воде кад би могли, али не могу.
За неке од оних који су са њима на истој линији овде, заиста не знам мотиве, а за неке знам. ( погледај дискусију мене и горштака у коментарима на текст "Компрадори" где помињем политичке пропагандисте на "батерије" )
Дакле шта сте то победили?
Јесте ли чули за оног зависника који је изјавио да узима крек из ината полицији и друштву, и свако његово "фиксање" је победа. Ако сте о таквој победи говорили, онда сте у праву.
Препоруке:
0
0
28 субота, 17 април 2010 23:27
Здравко
Вјероватно смо ми сви у очима овог Тодоровића као један велику Илија Чворовић из легендарног "Балканског шпијуна". Господине Тодоровићу усвајање Резолуције или декларације о геноциду или геноцидним намјерама српског народа у Српској скупштини у сред Београда није исто што и усвајање Плана мелиоризације доњег тока Мораве. Личите ми на мене самог, сад већ давне 1991. године. Рат је бјеснио свом жестином у Хрватској а ми у БиХ, само преко ријеке Саве, смо се понашали као да се то збива у Зимбабвеу. Кад су снаге хрватских паравојних формација прешле ту ријеку Саву и закуцале у селу Сијековац на српска врата и побили српске цивиле само зато што су Срби, кад је хрватска солдатеска поморила Србе у селима поред Купреса, само зато што су Срби, почели смо се присјећати Јадовна, Гаравица, Шушњара, Јасеновца и одбрана је била једино ријешење. Оваква политика односно злочин према Србима је од тада у свијету (Европској унији и Америци) доживјела своју пуну афирмацију. Крунисана је и отвореном војном подршком у ваздушно копненом нападу на Војску Републике Српске 1995. као и у злочиначком бомбардовању Србије 1999. У тим јуначким и славним акцијама протјерано је неколико стотина хиљада Срба и побијено на хиљаде. И то из истог разлога са почетка ове писаније, само зато што су Срби. Драматична догађања око усвајања срамне Декларације условњавају и драматично понашање. Зато опростите господину Каргановићу што се мало успаничио. Имао је дебелих разлога за то. Ради се о нама а ту је најтеже сачувати хладну главу. Или пак мислите да се не ради о нама? Можда су тако размишљали и они паћеници из Сијековца и Малована али су их усташе разувјериле. Развој догађаја јасно указује да се српске жртве не рачунају, да су невидљиве и да је некажњиво убијати исте. Усвајање Декларације даје додатне разлоге за то. Стрепња и олакшање а не салто мортале, господине Тодоровићу! Искрене честитке и пуна подршка господину Каргановићу. Увијек постоје неверне Томе!
Препоруке:
0
0
29 недеља, 18 април 2010 12:46
Татијана
Стигли смо до живог доказа да паметнији не сме да попушта, посебно када је у праву и има обавезу према истини за опште добро. И упорност се исплати увек. Потребно је само постављати питања, па макар се до одговора тешко долази, питање стоји. И наша питања о Сребреници и истини о томе, исто стоје, и на овом сајту и у главама оних који неће да одоговоре на њих, а мораће једног лепог дана, и када се све сабере, труд и време су били паметно и корисно уложени. А опет је било пар неких "навучених" аферица, како би се причало о темама мање битним; или би опет некоме засметало што људи воле да пишу коментаре, посебно на овом месту, па се поведе опширна дискусија о свему томе. Са друге стране се дан-два озбиљно и тихо ради и корача на "правом путу". Али, као и оним, чиме је господин Каргановић насловио свој текст, ево, и ја ћу да завршим. Свођење рачуна. То свакога ко је пристао и био за све оно што су тако дрско и потцењивачки тражили од овог народа оном Резолуцијом, треба да добро забрине. Коме је милије да своди рачун овде, међу људима, нека му буде; ко има веће амбиције, нека и њему буде. Оно што овај народ треба да тражи је јавно иступање својих званичника кад год тај исти народ препозна да га је неко само лоше погледао и имао неких таквих намера. Само намера, а над нама се овде допушта да поролази некажњена а отворена и темељна издаја наших државних интереса. Тиме што је то допуштено, крши се устав, а како устав може да се крши некажњено једино ако нема механизама за његову одбрану, долази се до тога да држава у којој се све то дешава, мора бити да је под окупацијом, и није слободна. Иначе не би овако битни моменти за српски народ били скрајнути на маргине и разним "дежурним" коментарима типа - шта то вреди, јесте да је истина и шта онда, после боја... итд. само се умањује оно што је постигнуто и ствара увек исто осећање да је све унапред осуђено на пропаст. Е, па није.
Живели!
Препоруке:
0
0
30 понедељак, 19 април 2010 00:56
Милодан
Декларација (бивша „резолуција“, сасвим небитно) о Сребреници је пропала.

Са горњом констатацијом бих се сложио али делимично. У Декларације се не помиње та фамозна реч на слово "г" те из тих разлога мислим да је она пропала. Зашто? Мени је то било јасно откад'је почело да се расправља о Декларацији - Резолуцији имајући у виду коалициони капацитет ЗЕС-а где су им главни партнер у власти СПС са којима су се као помирили. Дакле, морао је да се направи известан уступак због терета прошлости који је камен о врату СПС-у. Негативну улогу је по мени у свему томе одиграо СНС не изјашњавајући се у вези са Декларацијом ни "за" ни "против" и поред тога што се Вучић у једном јавном наступу јасно одредио да је "у Сребреници учињен страшан злочин од стране народа коме и сам припада" (дозвољавам да цитат није прави - смисао јесте). Поставља се питање: Зашто? Мислим да имам одговор. СНС би да до пола буде девојка а од пола змија. Да задрже своје присталице али да мало штрпну од СРС, ДСС, НС па и ДС-а (случај Цвијан).. За такав "неутралан" став постоји једна адекватна народна изрека коју не бих наводио из поштовања према овом порталу, писцу, читаоцима и коментаторима. Занимљиво је да је и овако килава Деклерација наишла да добар пријем изузимајући (разумљиво) припаднице покрета Мајке Сребренице и Муарема Зукорлића. Сви остали су је прихватили са одушевљењем или "одушевљењем" размишљајући и смислу: "Од кога је - добра је".
Зато, без много шире подршке та резолуција, коју су изгласали, нема никакву политички обавезујућу снагу и она је лишена моралног значаја.
Слажемо се у потпуности мада на овај случај гледамо са различитих позиција. Господине Каргановићу! Декларација о којом говоримо је политичка одлука, њу доносе парламентарне политичке странке које су тај статус стекле вољом својих бирача те свако помињање других институција (СПЦ, САНУ) у овом контексту је политичка манипулација. Не мислите ваљда да је о овоме требала да се води јавна расправа?
Препоруке:
0
0
31 понедељак, 19 април 2010 07:12
драгослав павков
Не мислите ваљда да је о овоме требала да се води јавна расправа?


Не знам шта мисли г.Каргановић,али иако не питате мене-Да о овоме је баш требала да се води јавна расправа!

Колика је вредност декларације која је изгласана већином од два посланика?Шта спречава нову већину да је на првој седници Скупштине у новом сазиву стави ван снаге?Или је баш то и била интенција ЗЕС-Ми ћемо донети декларацију о Сребреници,а они који дођу после нас,нека је пониште ако смеју?

Било би идеално кад би сви предлози закона,резолуција и декларација могли бити подвргнути јавној расправи,али правој.На телевизији,уз учешће правих ауторитета за сваку област живота уместо набеђених "представника народа".Ја например не могу да замислим да Нада Колунџија или Зоран Остојић представљају било кога.Можда нисам у праву,али те две особе никад као такве нису изашле на изборе,већ су у парламент ушле са изборне листе-што јесте по закону,али нема везе са народном вољом.Наравно да је јавна расправа о свим животним питањима немогућа,због тога и постоји Скупштина где би представници народне воље требали да у његово име расправљају и доносе одлуке.

Да ти представници нису сви исти,прва одлука коју би донели да би исправили "сребреничку" грешку требала би да буде промена пословника у смислу да се декларације и резолуције могу изгласавати само двотрећинском већином.

Овако ће бити као што рекох на почетку коментара:Ако ова срамна декларација остане-штета за државу и својевољно слабљење сопствене позиције у било каквим разговорима о државним интересима.
Ако је нови сазив Скупштине укине-такође штета,јер ћемо се легитимисати као друштво које не поштује ни одлуке свог парламента,дакле друштво зрело за принудну управу или старатељство...

Ко од ове збрке очекује корист,тек ћемо видети.Засад су то они који живе на јаслама разних фондова,и они који хоће да победе прелазећи на страну непријатеља.Није битно ко је изгубио-битно је да су они победили!
Препоруке:
0
0
32 понедељак, 19 април 2010 08:42
Legitimitet
Koja je bila predizborna politička platforma SPS...,toliko o legitimitetu!
Препоруке:
0
0
33 понедељак, 19 април 2010 11:21
Веља
Уместо учешћа у испразним српско-српским спорењима да ли је сиво више црно или бело, молим поштованог и заслужног аутора за информацију о могућности приступа и доприноса Пројекту Сребреница и Грађани за истину. Хвала и за то.
Препоруке:
0
0
34 понедељак, 19 април 2010 12:00
Стефан Каргановић
@ Веља
Хвала читаоцу Вељи на интересовању за нашу невладину организацију, Историјски Пројекат Сребреница. Наша организација се састоји из стручних сарадника и она нема "чланова" у строгом смислу те речи. Али г. Веља и сви читаоци који подржавају наш рад постаће наши "чланови" у много важнијем моралном смислу тако што ће се трудити у свакој прилици да буду пожртвованији и активнији као грађани и да не пропуштају прилику да узимају одговорно учешће у јавном животу у оној мери у којој им могућности то дозвољавају. На тај начин они ће допринети стварању бољег, отворенијег и толерантнијег друштва за ово и за будућа поколења.
Препоруке:
0
0
35 уторак, 20 април 2010 00:59
Милодан
@Драгослав Павков!
Мада ме нисте "прозвали" цитирани текст и ваш коментар ме обавезујем на одговор
Нисам имао просотра-карактера а у продужетку цитиране реченице је требало да пише: "...или којим случајем да се по овом питању изјасни народ на референдуму"? Но, нема везе. Ја још нисам завршио свој коментар на овај текст господина Каргановића. Имао сам још што шта да напишем али, синоћ беше касно, па одустадох, ко'велим данас ћу кад оно ухвати ме некакав посао па сам себи велим: Сутра ћу, али мало пре видех нови његов текст, хиперактиван је Стефан не могу да га испратим. Са начином на који је изгласана Деклерација ја бих се са Вама сложио, био бих срећнији када би се по том питању постигао политички консензус без обзира на њен садржај али, шта да се ради, располућени смо дефинитивно. Можда вам је промакла чињеница да је веома мали број посланика гласао "против" док су многи бојкотовали гласање изашавши из сале. Да се не замере... ни једнима ни другима, ко зна шта доноси дан а шта ноћ.. Слажем се са Вама о начину избора народних посланика. И ја сам да се гласа за личност а не партију-странку. Помиње се нека комбинација већинског-пропорционалног система избора народних посланика али се плашим да од тог посла неће бити ништа јер ће у том случају сваки бољи српски доаћин победити ове наше умишљене "спасиоце" српства ма шта се под тим подразумевало.
Поздрав!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер