четвртак, 02. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Приштина Србима не нуди ништа сем илузија

Kоментари (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 21 април 2010 20:30
ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ
"У центру наше политике је живот обичног човека, његов опстанак и боља будућност на Космету. То није лак, ни краткотрајан пут, свако ко другачије тврди не говори истину. Оно што нас одваја од других је непостојање раскорака између речи и дела".

УПРАВО СУПРОТНО, г-дине министре. НА ЖАЛОСТ!!! Шта више, Београд Србима не нуди ништа сем илузија!
Препоруке:
0
0
2 среда, 21 април 2010 20:33
Vanja
Licemer.
Препоруке:
0
0
3 среда, 21 април 2010 21:02
тути
Било би интересантно да се ово министартво укине, али тајно, и да министар настави да даје изјаве у стилу: неки, део, нелегално, одговорно и сл, па да видимо кад ће народ приметити да министарства више нема. А можда је то већ и урађено, је како објаснити да министар да читав интервју а не каже ништа ниочем конкретном. Например како се Еулекс понаша, како се спроводи шест тачака, како пролазе повратници и колико их има, ко стоји иза напада на вл. Артемија, монаштво и верни народ, списак је подугачак. Али као што рекох, можда је министарство укинуто.
И све док оне показују озбиљност, одговорност у раду, неће бити проблема између њих и републичких органа.

Немогох да се не сетим недавне изјаве пренете на овом сајту вл. Лаврентија: "Спасење је потребно верницима, а не цркви". Или оно вл. Иринеја (Буловића) упућено делегацији Срба са Косова: "Ви сте овде у Српској Патријаршији, пазите шта питате, шта одговарате, и шта причате". Па ти гледај куд ћеш и шта ћеш. И не заборави да гласаш за ДС.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 22 април 2010 01:31
Радознало дериште
Врло занимљиво. Хм. (овдје је "хм" носилац значења)

П.С. Ко је министру постављао питања?
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 22 април 2010 08:31
Павле
Е г-дине министре претерасте га.
Сви који су се залагали за "наше"Косово су веома добро знали да је то завршена ствар. И то тако треба гледати. Страшно ми је жао због тога, али... Поуку треба извући из понашања од после 1945. и става комуниста (хрватских и словеначких) према том питању, или болје речено Србији.
Сада нам једино остаје да што боље уновчимо то питање (читај територију) и збринемо како, тако оне који су још увек тамо.
"Не вреди окретати лист, кнјига је остала иста".
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 22 април 2010 10:44
Јасна Симоновић
Министарство за Косово и Метохију још увек посзоји! Не могу да верујем...ШПод хитно треба да преузму све оне економске прдмете које су нам поштом достављали годинама да се сами довијамо и обраћамо "институцијама на Косову" па прођосмо ко бос по трњу чак и на Врховном суду Косова! Колико је само људи могло до сада да има бенефит од економске правде!
Ево, молим гдина Богдановића да се позабави предметом Фармест и предметом Фармакос...После могу да дођу на ред "хуманитарне организације" које су чаврљале без пардона и нерегистровани лекови који су шврљали по здрављу наљрода! Тако некако..просто и једноставно!









Горан Богдановић
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 22 април 2010 10:47
Crni
Srbi su usli u rat 1999. oko Kosova. Ako vam niko nije javio, rat je izgubljen tehnickim nokautom u 3. rundi( mesecu). Sta sada moze da se nudi porazenoj strani osim zivota? Teritorija? Pa zamislite da smo mi dobili rat i onda damo Albancima teritoriju jer oni tvrde da je njihova? Besmisleno.
Ovde se samo radi o tome da nismo u stanju da se nosimo sa porazom jer je bio tezak i jer smo navikli da pobedjujemo. Lecice i to vremenom na svoje, poput poraza u Hrvatskoj npr.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 22 април 2010 10:49
Горан Јевтовић
У сваком случају ми ћемо тражити међународну арбитражу и покренути тужбе пред Међународним судом за сва насилно и нелегално приватизована предузећа на Косову и Метохији од 2003. године.

Па господине министре, да ли мислите да ће вам неко поверовати да ће те тражити међународну арбитражу па још тужити?
О каквој имовини говорите? Цело Косово је наша имовина. Што више замајавате овај слуђени народ? Они су нам отели све, баш све и то стрпали у независну државу иза које стоје ЕУ и САД. Нисте мрднули са места нити повукли било какав озбиљан потез осим "запаљивих" изјава за медије министра Јеремића.

Зашто нисте спречили независност? Зашто нисте покренули правовремене тужбе противу земаља које су признале Косово? Зашто је заустављен владика Артемије и натеран да повуче тужбе противу оних земаља из састава КФОРА-а које су допустиле уништавање наших цркава у погрому 2004.године?
Зашто нисте реаговали када су уништаване све велике (и веома успешне) фабрике и предузећа у покрајини (чак су и машине пљачкане и ношене у Албанију), попут: Балкана из Суве Реке, Фероникла из Глоговца, ПКБ-а у Ђаковици, Фабрике амортизера у Приштини, Фабрике радијатора у Гњилану, Погона Заставе у Пећи, постројења Трепче у К.Митровици и околини.... (да не набрајам више, има их на десетине).

И да се вратимо на почетак трагедије. Тужбе противу 19 земаља које су на нас извршиле агресију 99-те, сторниране су у пролеће 2001.године (читај повучене), њих су пратили и отштетни захтеви за око 100 милијарди долара причињене штете у разарањима. Зашто бар то нисте "пребијали" са "међународном заједницом".
Зашто су повучене правоснажене пресуде лидерима НАТО земаља, којима су осуђени на по 20 година затвора? Што нисте и то "пребијали"?
Зашто нису потпомогунте приватне тужбе оних који су страдали (погубили децу) у агресији?

И на крају, зашто нисте вратили војску и полицију доле, а могли сте (и још увек може) да чува имовину?...

Чиме бранити Косово и Србе, министре?
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 22 април 2010 12:18
Смиљански
Без намере да вређам али г.Богдановић је научио матрицу,и понавља је као папагај.Никакве резултате нема,што је више него очигледно,али је битно да ДС има апсолутну власт,и над Србима на КИМ.Њему је много важније да остави утисак на челника своје партије како нешто ради,него да стварно нешто конкретно обави.
Жалосно је што Срби на Космету,и даље живе у поделама без обзира на сву несрећу која их је снашла.Неке су биле и раније,а неке су створили данашњи политичари.Тамо се Срби деле на:ДС,СНС,СРС,ДСС,ЛДП,чак је сад неколико коцкара основало и некакве "црногорске"странке,затим на староседеоце и дошљаке,на сељаке и грађане,партизане и четнике,на оне који подржавају српске институције,и оне који признају тзв. "Републику Косово",,....
Постоје ствари које ми неможемо да променимо,али има доста тога што можемо,чак и ми као појединци, а не Држава.
Заборавили смо,зверски побијене дечаке у кафићу "Панда",у Пећи,заборавили смо побијену децу у Гораждевцу,док се се купала на реци.Да ли знате да тамо нема никаквог обележја,да не можете да нађете то место,осим ако вас не одведе неко од мештана.Јел,толико скуп споменик?Где су српски родољуби?А,Клечка?Сетите се да су тамо спаљивана српска деца,чије су кости касније нађена,па радоњићко језеро,у коме су побијени Срби из Дечана,и бачени у језеро,па браћа Мазреку,која су силовала девојчицу на очиглед родитеља,а онда је пред њима и заклали.Могао бих дуго да набрајам али питање је,има ли ефекта?Зашто ћутимо,где су наши медији,можемо и ми да направимо притисак,на српску јавност.Ако је могло 15.000 београђана да протестује због сече платана,па дајте онда да дигнемо глас и за Србе са Косова и Метохије.
Могли и наши "тајкуни",Жељко Митровић,Мишковић,Дракулић,Беко,....рецимо преко својих"шиптарских веза,да купе Брезовицу,и тиме спасу 15.000 Срба који живе на овој нашој лепотици,коју иначе мало познајемо, .Зашто не би направили спортску халу у Прилужју,и задржали младе из највећег српског села.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 22 април 2010 14:09
Pitam se, pitam
Izgleda da je nekima ovde veći problem srpski ministar, kakav-takav, koji ipak, živi na Kosovu i kako-tako se bori za njega, nego Tači i albanski separatisti.
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 22 април 2010 15:25
Герасим,Бгд
Смиљански@
"Тамо се Срби деле на:ДС,СНС,СРС,ДСС,ЛДП,чак је сад неколико коцкара основало и некакве "црногорске"странке,затим на староседеоце и дошљаке...". Тачно је господине Смиљански да се косовскометохијски Срби деле на странке које сте навели, јер је српска политика према Косову и Метохији страначка, а не национална и државна.И то на странке које врло успешно и отворено симулирају националну и државну политику. Међутим, није тачно да се косовскометохијски Срби деле на староседеоце и дошљаке. На Косову више не постоји дошљачки (црногорски и херцеговачки) колективитет. Нажалост, на Косову и Метохији остали су само Срби староседеоци који упорно истрајавају на своме огњишту и чувају Косово. Оно што се није променило, што је константа политике према Косову, да и даље њима управљају избегли дошљаци (Црногорци). Ко данас управља њима, уз помоћ црногорског лобија у Београду? Вељко Одаловић,секретар Скупштине Србије,по жељи, час Србин, час Црногорац(продао све што је имао на КиМ), Оливер Ивановић, декларисани Црногорац (види биографију), у РРА Живојин Ракочевић, Црногорац... У опозицији Јоргованка Табаковић (међу првима побегла са Косова), Момчило Трајковић, Радмила Вујачић-Трајковић, Милан Ивановић... Све сами црногорци и дошљаци! А на Косову и Метохији "ни увета црногорског". Било их је на десетине хиљада. Са њима је "отишло" у албанске руке преко 100 хиљада хектара плодне "свете косовске земље"!
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 22 април 2010 17:08
Смиљански
Драги Герасиме,није тачно ово што причате,и није уреду да будете овако острашћени.Колико знам село Суви До,је насељено Србима из Херцеговине,и још увек истрајава,такође Старо Грацко,је у сличној ситуацији.Зубин поток,или Ибарски Колашин,је као што му и име говори, насељен Србима из Црне Горе,па још увек су сви тамо,и успевају да опстану.Чему прича о "црногорском"лобију,кад су на Космету живели,а неки и сада живе, Срби из:Лике,Далмације,Босне,Херцеговине,..
Староседеоци на Космету су живели у етнички компактним срединама,те им је стога и било лакше да опстану,за разлику од досељених Срба које је Краљ углавном насељавао по мешовитим срединама,и самим тим је било теже да ту и остану.За све то највећу кривицу сносе српски комунисти,а не, народ.
Слажем се за политичаре које сте споменули да су одговорни,и чак сте грешком и Момчила Трајковића сврстали у дошљаке.Али,како то да нисте споменули бившег градоначелника који се шепури Београдом,а продао је своју дедовину,а где су остали?Покојни Војислав Живковић је умро као житељ Смедерева,,...
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 22 април 2010 17:45
Одбрана и последњи дани
Јако занимљив наслов. И јако занимљива перцепција о Космету од онога ко је речи изрекао. Проблем је значи што Приштина нуди Србима илузије. И ништа друго.Дакле, проблем са властима у Приштини није у легалитету, већ у легитимету?
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 22 април 2010 19:46
Одбрана и последњи дани
...већ у легитимитету.
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 22 април 2010 20:44
Герасим,Бгд
Драги Смиљански, жао ми је што се немогу сложити са вама,не из разлога што сам острашћен, већ пре свега, што чињенице говоре супротно. Ево неколико примера:Косово Поље је претежно било насељеничко место, у коме је до 1999 године живело 90% компатног српског становништва, данас у њему нема Срба, Црногораца, Херцеговаца, Личана... У њему живи 100% Албанаца, а у центру Косова Поља изграђена је велика џамија, тамо где је никада није била. "Вође" косовопољаца Миго Самарџић, Миња Миловановић, Богдан Кецман, Воја Вучинић, Митар Балевић,Коста Булатовић, Вељко Одаловић...нестали су главом без обзира, а за њима и хиљаде косовопољаца.На километар од Косова Поља је село Кузмин, у коме вековима живе Срби староседеоци, у потпуном албанском окружењу. Остали су и данас тамо живе. Или, села Српски и Мухаџер Бабуш. У првом су живели, и након прогона поново се вратили, Срби староседеоци, у другом живели су досељеници, шездесетих година продали имања које им је Краљ дао и никада се нису вратили.Или, село Гораждевац код Пећи, у коме живе Срби староседеоци, и под невиђеним притиском опстали и сачували своја огњишта, док су насељеничка села нестала (пример Витомирице, највећег села у општини Пећ у коме су живели насељеници).Велика Хоча и Срби из Ораховца, Гојбуље код Вучитрна, Мушникова и Новака код Призрена, косовског поморавље, Штрпца(и друга села у којима и данас живе староседеоци) побијају вашу тезу о насељеницима.
Што се тиче Сувог Дола, ради ваше информације, тамо је остало још неколико стараца и старица.И ту су остали староседеоци са новим комшијама Албанцима који су купили имања од насељеника. Пзитиван пример, до негде, је Старо Грацко. Што се, пак, тиче Ибарског Колашина и то су Срби који тамо живе вековима и који зубима чувају свету српску земљу. У праву сте кад говорите о бившем градоначелнику Душану Симићу, међутим, за разлику од Одаловића, Ивановића, Ракочевића..., он није у власти. На срећу! Хвала на информацији о Трајковићу.
Препоруке:
0
0
16 петак, 23 април 2010 19:15
Смиљански
@Герасим
Очигледно да сте прилично лични у овим коментарима,и да нисте баш реални.Знам на шта циљате,пошто сам доле провео доста времена, "прилично" сам упознат са ситуацијом,на Космету. Ваше тврдње су прилично субјективне,и доводе до подела,упорно желите да кажете да су за све на Космету криви Срби који су досељени,зато што су продали своју имовину.То наравно није тачно,јер су то радили сви,и зато су нам градови и остали без Срба.Где су староседеоци из:Призрена,Гњилана,Урошевца,Ђаковице,...Сем тога многи од тих "Црногораца" су доле оставили своје животе,и није баш лепо да се то потцењује,због неких својих "личних разлога"
Што се тиче досељених,60-их,они су дошли углавном из Дренице.
Набројали сте неке од покретача отпора,али нисте споменули,Зорана Грујића,Зорана Ђорђевића,Шошевића,Дурлевића,...Да ли је могуће да су од 250.000 расељених Срба са Косова и Метохије ,сви "дошљаци"?
Не бих више да набрајам,јер за мене су сви Срби исти,па било да су из:Кикинде,Врања,Штрпца,Х:Новог,Скадра,Темишвара,Чикага,Задра,Трста,...
И даље тврдим за све су криви српски комунисти!!!
Препоруке:
0
0
17 субота, 24 април 2010 07:35
Герасим,Бгд
Господине Смиљански, Ви и даље желите да браните оно што се неможе бранити. Најлакше је дати етикету :"ви делите народ". Али, Ваш одговор потврђује моје тврдње. Тачно је да су комунисти криви за све. И у "том грму лежи зец".Ко је донео комунизам на Косово и ко су протагонисти те идеологије? Наравно, црногорска "елита". Вратите се мало у историју. Доласком на Косово они су са собом донели и идеологију. Сетите се ко су протагонисти: Миладин Поповић, Душан Мугоша (творци Комунистичке партије Албаније и Енвера Хоџе), Павле Јовићевић, Ђоко Пајковић, Петар Брајовић,итд. Они су створили шиптарску комунистичку "елиту" и са њом делили власт и упорно градили државу Косово. И то су узроци данашње катастрофе. Све остало су последице. Прво, продаја имања коју су насељеници започели још седамдесетих година 20 века(70%), а докрајчили након рата 1999 године. Видећи шта су све урадили Црногорци и Херцеговци са имовином коју им је дао Краљ, и део староседеоца, нажалост, кренуо је тим путем. И поред тога, данас
на Косову и Метохији остало је око 130 хиљада Срба-староседеоца, и занемарљив број насељеника. Хајде, набројите ми бар једно село или насеље у којима су живели насељеници, а да је данас остало. Нажалост, нема. Лако је рећи "сви смо ми Срби и не треба се делити". Нису то поделе, то су тргаичне последице политике коју су креирали комунисти (црногорски)и за то морају бити жигосани. Понашање насељеника је последица политике коју је креирала њихова "елита", осведочени каријеристи. Што се, пак, тиче имена која сте навели, тачно је да су отишли. Али, моја полазна теза је била: да и после продаје имања, станова, кућа и одласка са Косова целокупног "црногорског колективитета", и данас Црногорци представљају и "воде" несрећне Србе-староседеоце који упорно опстају на Косову. А то је тврдоглава чињеница. Вељко Одаловић,секретар Скупштине Србије, Оливер Ивановић,држ. секретар у влади Србије, Живојин Ракочевић, РРА итд. Имена која Ви помињете су без функција и у БГД не представљају никога.
Препоруке:
0
0
18 субота, 24 април 2010 12:46
Смиљански
@Герасим
Опет понављам,колико је староседеоца од 250.000 расељених по Србији?
Све ово што сте навели је углавном тачно,али поставља се питање,где су били староседеоци,у свим тим покретима отпора.Как то да су на све пристајали,од Турака до данас?Чак сам чуо, док сам био доле од староседеоца,"Било нам је супер док нису дошли Црногорци"!?Да ли је то толеранција,сервилоност,или асимилација.Док се нису населили Срби из осталих крајева,домицилино становништво скоро да је и заборавило свој српски језик,и обичаје,а данас су димије саставни део ношње.
Чињеница је да су комунисти које сте споменули,одговорни за страдање Срба,али било је ту и староседеоца,које упорно прећуткујете:Томислав Секулић,Момчило Траковић,један од пет потпредседника Владе у време Милошевића,Душан Челић,члан ЦК СКЈ,Живорад Игић,Војислав Живковић,Богољуб Недељковић,Зоран Костић,Ђура Лазић,Ђокица Станојевић,.....Истине ради морао сам да споменем и ова имена,а има их још,али за мене сви заједно сносе одговорност,и ни најмање не оправдавам,Ивановића,Одаловића,и њима сличне.
Препоруке:
0
0
19 субота, 24 април 2010 17:46
КнињаНИН
Господине Crni.Све што сте рекли је отприлике(колико се сјећам рат је почео у Книну) тачно.Ако вам нико није јавио меч смо изгубили у првој рунди директним аперкатом или како се већ то каже.Нес(а)вјест (која траје и дан данас) је била неминовна.Тачно је и да ће мом сину, који још нема представу одакле му је ћаћа временом "leci".Али ћаћи неће лећи док не (за)легне... Г. Смиљански,мог ђеда (као острашћеног комунисту) су заклали и бацили у јаму 1941.године.До дана данашњег се не зна у коју. Било их је "ко плеве".Да би неко "залегао" 41-ве мора да је нешто грдно згрешио.Човјек је био млад,вјеровао у бољи свијет итд...Али они које ви прозивате сигурно нису били комунисти.Или су бар у истој равни колико су и данашње демократе "демократе"...Немојте молим Вас мјешати Комунисте са кОМУНИСТИМА...Енглеска обавјештајна служба је направила посао као и пуно пута до тада и то је цјела прича.То што увијек и у свакој земљи пронађе пар бједника за шаку долара..то ће бити док буде постојао и човјек...
Препоруке:
0
0
20 субота, 24 април 2010 22:59
Gerasim,Bgd
G.Smiljevski,tacno je da medju 250 hiljada prognanih Srba 90% starosedeoca, ali prognanih, sa svojih vekovnih ognjista. Dakle, u najvecem oni nisu prodali svoju zemlju, kuce, dedovinu... Cak ni posle rata 1999 godine. Dok su Crnogorci zemlju koju su dobili od Kralj, u najvecem prodali pre rata. Morate priznati da je to velika razlika. Ovako trgicne posledice su rezultat, kako vi rekoste politike komunista (crnogorskih), koji su decenijama delili vlast sa albanskom "komunistickom elitom"(Fadilj Hodzom, Dzavidom Nimanijem, Veli Devom, Mahmutom Bakalijem...) koju su sami stvorili. Kadrovi koje ste nabrojali sigurno nose deo odgovornosti. Ali, npr. Tomislav Sekulic i Momcilo Trajkovic, kao prvi ozbiljniji kadrovi iz redova starosedeoca brzo su eliminisani. Moracete priznati, pogotovu Sekulic, bili su retko hrabri ljudi, koji su govorili dok su mnogi cutali. Nazaliost, oni su, pre svega,smetali kosovskim crnogorskim-hercegovackim karijeristima : Vukasinu Jokanovicu,
Radivoju Papovicu, Jagosu Zelenovicu, Migi Samardzicu, Minji Milovanovicu, Bogdanu Kecmanu,Voji Vucinicu, Veljko Odalovic, Ljuba Popovic, Milos Simovic... Oni, koji su "palili i zarili" po Kosovu, nakon rata 1999. sve prodali i prvi pobegli "glavom bez obzira". Nazalost, sa njima i jedan broj onih kadrova koje ste vi spomenuli. Govorite o starosedeocima i rugate se njihovoj postojanosti, njihovom glavnom oruzju, trpljenju! A da nije bilo tih Srba, pa i njihovog pristajanja na dimije, kako bi sacuvali veru i svoje ime, Kosovo bi davno bilo izgubljeno. Podsetili ste me na Kecmana i njegovu "cuvenu" izjavu, dok je bezao sa Kosova: "Junaci su otisli, a oni koji su spremni da se turce, ostali". Ne verujem da ce srpkinje danas nositi dimije, ali sam siguran da ce cuvajuci svoju dedovinu, uz nevidjene zrtve, dati sansu Srbiji da sacuva Kosovo. Zato i strahujem od potomaka (Odalovica,Ivanovica,Rakocevica),jer mnogo lice na svoje pretke(komunisti). Ako su sve prodali i otisli, neka ostave kosovske Srbe na miru.
Препоруке:
0
0
21 недеља, 25 април 2010 17:40
Смиљански
@ Герасим Очигледно да вама аргументи ништа на значе.Упорно понављате причу,која је прилично лична,селективна,ксенофобична,са елементима мржње према свом народу.Невероватно је то да тако доживљавате људе којима су већином, и дедови рођени на Космету.Ипак ћете морати сами са тим да се носите,јер очигледно да имате велики проблем!Врло је цинично да осуђујете некога коме су убили,оца ,мајку,силовали ћерку,покрали имовину.Људи су били принуђени да се селе и продају,јер их је држава оставила на цедилу.А велики допринос су томе дали српски комунисти,а то су они које смо набројали,и ви, и ја.Поновићу староседеоци су били у бољем положају јер су били у етнички компактним срединама,и зато им је било лакше да опстану,мада се слажем да доле ништа није лако.Као доказ за ово што тврдим је чињениница да су нам градови остали без Срба,управо зато што су били мешовити.Колико је Срба староседеоца сачувало своју имовину по градовима?Зашто сви имају свој резервни положај у централној Србији?Знам доста њих који су покуповали станове, по Новом Саду,Београду,Нишу,и уредно наплаћују кирију,а зато време живе на Космету,раде за ЕУЛЕКС,и поштују "Државу Косово".Чак су неки од староседеоца,у самом врху тих "институција",па чак и у полицији(Рашић).Да не причамо да је Бобан Станковић заједно са Тачијем,(човек који је лично убијао Србе),ишао по Косову и делио тракторе Србима.А, Славиша Петковић,Слађан Илић,Слободан Филиповић,....Што се тиче Момчила Трајковића,то је човек са најдужим стажом у српској власти,и био је и са Милошевићем,и члан ДОС-а.Стан у Београду је имао пре 20 година,а сада има и у Нишу где му живи син.Човек је био потпредседник Владе Србије.Томислав Секулић је био заиста частан човек,и о њему, све најбоље!Ово говорим као подсећање,али то не значи да не сносе кривицу,Кецман,Одаловић,Ивановић,за мене су сви исти,"Комуњаре"! Што се тиче димија, нисам имао намеру да се ругам,већ да укажем на опасност од асимилације,што је случај и у Хрватској,БЈРМ,БИХ,...
Препоруке:
0
0
22 недеља, 25 април 2010 22:38
VladimirPetkovic
Gospodine Ministre da vas podsetim na nesto sta ste zaboravili a to je da ste stvorili raskol upravo vi i vasa DS na severu tako sto je prva i jedina radnja koju ste obavili od pocetka vaseg mandata smenjivanje kadrova koji ne pripadaju vama,a sto se tice ocuvanja nase teritorije od kada ste dosli na vlast a to je dve god recite koliko ste stanova otkupili,koliko porodica vratili,koliko ljudi zaposlili koji su to vasi rezultati najbolji vam je rezultat to sto se prodalo par srpskih stanova na severu u Mitrovici i to Albancima prodali Srbi sto ste poskidali natpise Kosovo je Srbija i Srpske zastave u bosnjackoj mahali da ne iritiraju komsije i da ne nabrajam ko zna jos sta a sto se tice fer kampanje videcemo kako ce protecii sta ce na karaju biti ali jedno je sigurno ni sa svim potkupljivanjem vas DS ima da izgubi jer ovaj narod je pravi Srpski narod i vidi sta radite i kako prodajete svetu srpsku zemlju za sitne pare toliko za sada
Препоруке:
0
0
23 понедељак, 26 април 2010 12:32
aleksa
Onaj ko je g.Bogdanovica postavio na mesto ministra za KiM, dao je njajjasniju mogucu poruku Srbima sa Kosova i Metohije. Siguran sam da ce me, recimo, svi gradjani Leposavica (najsevernija kosovska opstina, odakle je ministar)razumeti bez problema, a i svi iole upuceni u razvojni put i kapacitete ovog gospodina.Da nije tuzno i opasno, stvarno bi bilo smesno. Zbog toga dozvoljavam sebi da komentarisem ne gubeci ni trenutak vremena na citanje ovoga sto ministar recituje. Nikakve realne teskoce i problemi toliko ne satiru jednu, da kazem, zajednicu u nevolji, koliko jedno ocigledno i permanentno odsustvo bilo kakvog realisticnog i odrzivog plana da se situacija postepeno popravi, te nastavak haoticnih(namernih?) procesa koji sistematski vode u moralnu, duhovnu, materijalnu destrukciju ljudi (sto se najociglednije vidi na mladima naravno...). Tako Vam je to na Kosovu sugradjani, braco, citaoci... Pa ko razume-shvatice
Препоруке:
0
0
24 понедељак, 26 април 2010 16:38
Герасим,Бгд
Г. Смиљански,да би потврдио своју тезу о оговорности и односу насељеника према Косову и Метохији, цитираћу Миленка Карана (Личанина), врсног српког косовског интелектуалца. Он је у својој књизи "Искључиво лично", објављеној 2002 године,издавач "Самиздат", на тему о којој ми полемишемо,написао следеће: „Косово је за Србију изгубљено давно пре ових дана и ових сада прича. Почело је незграпним и непаметним насељавање српског живља, углавном сиротиње са динарских простора, а са рачуном да ће они, како слове,најбоље штитити границу, ону западну. Зато је највише њихових насеља било у Метохији. Очекивања се изјаловила, јер су баш ови насељеници први почели да продају своја имања (које им је Краљ дао)и одлазе у друге крајеве:ЛАКО СТЕЧЕНО,БРЗО ОТУЂЕНО. Ако се већ тако хтело, није требало доводити оне који нису имали ништа а добили су много;ваљало је населити домаћине који су имали нешто а хтели више, због чега би на њиви полазили с мотиком на рамену и пиштољем испод гуња:њом да га храни, њим да се брани. Зато се Метохија брзо испразнила а поморавље (Косовско)се још држи и некако опстаје:ОНИ (СТАРОСЕДЕОЦИ)БРАНЕ ДЕДОВИНУ КОЈА СЕ ТЕШКО РАСПРОДАЈЕ".
Ето, па сад видите. Препоручујем вам да књигу прочитате, јер ће те тамо наћи аргументе, и за нашу заједничку тврдњу да су комунисти (он, такође прецизира: црногорски)најодговорнији за стање у коме се Косово данас налази. И још много чињеница, које су на нашу заједничку жалост, велика истина. И да прихватим вашу тезу "да смо сви Срби" и "да не треба делити народ", било би неправде према 130 хиљада Срба староседеоца који и даље упорно опстају на својој дедовини, уз огромне жртве, док је са Косова "нестао" насељенички колективитет.
Препоруке:
0
0
25 среда, 28 април 2010 10:51
Смиљански
Чуди ме Г.Герасиме,да ту књигу нисте препоручили Србима(староседеоцима) из Чаглавице,Лапљег Села,Липљана кад су продавали своју вековну дедовину,Шиптарима и то за огромне паре,која се налази поред пута Приштина-Скопље.А онда за те паре покуповали станове по Н.Саду,Београду,Нишу,и сада живе у тзв.држави "Косово",где поштују све њене институције!
Препоруке:
0
0
26 петак, 30 април 2010 08:36
Gerasim,Bgd
G. Smiljanski, nažalost, kasno je da tu knjigu čitaju. Ugledali su se na one(doseljenike) koji decenijama prodaju zemlju koju im je Kralj dao.Šteta, loš primer. Ali, bez obzira na te procese, sve što je danas ostalo na Kosovu 99,9% su Srbi starosedeoci. Oni imaju šansu da sačuvaju obraz, dok oni koji "sloviše kao junaci" junački pobegoše "glavom bez obzira". Kao i uvek, pametni,nastaviše da rukovode nesrećnom "Srbijicom", podržavajući (intimno i otvoreno) nezavisnu državu Crnu Goru. Medjutim, to, već, nije problem Srba starosedeoca sa Kosova i Metohije.
Препоруке:
0
0
27 субота, 01 мај 2010 22:20
Смиљански
@Герасим
Очигледно је да сам ја погрешио што сам уопште ушао у полемику са вама.Не поштујете аргументе,и понављате исту причу као папагај.Толика мржња према сопстваеном народу,то заиста нисам веровао.Све и да сте у праву,а 80% нисте,требало би да као један Хришћанин,и Србин будете мало толерантнији.
И кад сте ваћ тако ксенофобични,а видим да сте у Београду,како онда да неко има разумевања за ваш долазак.Сигурно да не живите у колективном центру, и да нисте без посла.
Препоруке:
0
0
28 недеља, 02 мај 2010 11:37
Gerasim,Bogdan
G. Smiljanski, zao mi je sto nismo dosli do kompromisa.Ali, na kraju polemike, priznajem:" Vi ste u "pravu". "Svi smo mi isti narod, svi smo mi Hriscani...". Ja sam "ostrascen, ksenofobican, "mali" Srbin,cija majka nosi dimije... koji deli narod"> Vi ste "veliki Srbin, Hriscanin...za sve su krivi srpski komunisti - citaj Srbi, crnogorski komunisti - citaj Crnogorci, nemaju veze sa tim...". "Svi smo mi isti narod...! "Priznajem"!
Na kraju, zelim da Vam dam sledece informacije: prvo, zivim u Kuzminu, kilometar udaljenom od Kosova Polja, u izolaciji (sada i bez telefona), zahvaljujuci pre svega "velikim" kosovopoljskim junacima (B.Kecmanu, K.Bulatovicu, M.Samardzicu, M.Milovanovicu, M.Balevicu, V.Vucinicu, V.Odalovicu...), koji "junacki" pobegose i prepustise ga Taciju. Sada, Kuzmin je u potpunosti odsecen i ostavljen u opasnom albanskom okruzenju. Trpimo i istrajavamo, cekajuci da nam Srbija pomogne.Drugo, da Vam otkrijem deo moje sifre. "Bgd" znaci ime mog pokojnog oca Bogdana, kji je rodjen, ziveo, stvarao porodicu (nas sestoro, svi smo na Kosovu)i sahranjen je tamo gde su i nasi preci, gde cu, kada jednog dana odem na "onaj svet", biti sahranjen i ja. Vas je "Bgd" uvek asociralo na Beograd, tamo gde su mnogi, preko Kosova, ostvarili svoj cilj ne pitajuci za cenu, koju mi, koji smo ostali ovde, skupo placamo. Ali, nema veze:"svi smo mi isti narod,Hriscani...".
I na kraju, samo, jos jedna informacija:ovih dana zapocela je poslednja faza davno zapocetog napustanja "svete srpske zemlje". Uveliko je zapocela ekshumacija(selidba mrtvih). I to, bas u Kosovu Polju(?!). G. Smiljanski, priznajem, Vasi argumenti su "jaci", "pobeda" je Vasa. A, i neka: "svi smo mi isti narod, svi smo mi Hriscani"!
Cak i to, da posle svega, daljinskim upravljacem, nesrecnim Srbima - starosedeocima, upravljaju oni koji su porodice odselili i sve prodali: V.Odalovic, O.Ivanovic, Z.Rakocevic...To su im i dedovi radili. "Svi smo mi isti narod"!Ali, kad zatreba i Crnogorci. Ziveli,g Smiljanski!
Препоруке:
0
0
29 недеља, 02 мај 2010 19:35
Смиљански
@Герасим,Богданов
Врло ми је жао што сам вас погрешно схватио,што се тиче локације,али што се победе тиче,овде је нема, јер смо сви ми Срби губитници.Знам да је из ваше перспективе ситуација тешка,и зато разумем ваше огорчење,али не и селективан приступ.Не бих да набрајам поново имена ,али заиста и ти људу сносе подједнаку одговорност,на чему сам је тежио да објасним.
Иначе за мене "Црногорци" као нација за мене не постоје,јер и то је пројекат великих сила да би се српство уништило.У Црној Гори,Срби трпе страшну тортуру,и они су у врло тешкој ситуацији,јер о томе и не сме нико да прича.
Чињеница је да сте остављени од Србије,и да сте препуштени сами себи,али то је случај и са Србима у,:Р.Српској,Ц.Гори,Хрватској,Војводини,и Рашкој области.
Нека вас, Бог чува! Поздрав!!!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер