петак, 03. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

ЕУ или смрт – одлучите сами

Kоментари (43) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 27 април 2010 13:35
Sami
Znam da necete objaviti moj komentar ali cu ipak napistai.
Ne znam zasto narodu serbije saljete nerealnu sliku u stanju za Kosovo. Dali ste svesni da ste mali narod kao i mi Albanci , nema vise rata ostavite imperalisticke ambicije jer cete veoma skupo da platite .Po stepenu razvitka i po velicinu (broju) oba narado su tu. Oba naroda moraju saradjivati za zajednicki interes. Bojle je da sidjite na zemlju i da budite priatelj Albanskog naroda. Mi idemo napred mi smo napustili nacionalisticku retoriku treba ekonomski razvoj razvoj i visi kvalitet zivota.
Препоруке:
0
0
2 уторак, 27 април 2010 13:38
jututunac
hvala za clanak, to sto je na pisano, prvi covek drzave ne vidi, a ja bih dodao - nece da vidi namerno...
Препоруке:
0
0
3 уторак, 27 април 2010 13:54
Горан Јевтовић
Инзваредан текст господине Мариновићу јер садржи детаљну и језгровиту анализу проблема и јасне предлоге.

Међутим, недостаје неколико важних чињеница да би смо суштински сагледали докле смо као држава и народ догурали. А моје мишљење је, скоро до дна. Не само због отетих територија, не због економске пропасти, не због погрешних политика, не због наопаке визије и тзв. државне стратегије, него због евидентних резултата које имамо након психолошке операције која је изведена над овим народом и то не само у Србији, него диљем бивше велике домовине.

Та врста "операције" (стручни назив је "психолошко-пропагандна операција) прати под обавезно оне које су добро познате - обавештајне, субверзивне, подривачке, ратне и остале (а све смо их прошли и даље пролазимо), и она у ствари бетонира и утврђује резултате конкретног наступања непријатељских држава или организација.
Зашто је она битна (можда и најбитнија)?
Зато што убија морал у народу, неутралише вољу за борбом, изазива масовну апатију, незаинтересованост за судбину државе и идентитета, замагљује свест, елиминише вредности и легализује нихилизам, искривљује историју, уводи замену теза као легалан метод, неутралише националне вредности и уводи тзв. интерниционализам на "модерним" основама, легализује политику тзв. свршеног чина, усађује у свест људи флоскуле да смо слаби, безначајни, немоћни, да немамо алтернативе, да су сви исти, да вреди само на себе мислити..., уноси заблуде огромних размера, потпуно искривљену слику и још много, много тога.

Када се наведено сагледа, па се томе још дода незнање и неинформисаност као каратеристика већине људи, и наивност која нам је својствена, онда нам се стварно пише лоше.
Јер, како објаснити другачије очигледно разбијање главног стуба државе који се зове војска и са којим је једино могуће помислити да се брани држава и народ, а да то пролази глатко.
Како то другачије тумачити него као резултат наведене "операције".
Навео сам један, али веома важан пример. Зар не?
Препоруке:
0
0
4 уторак, 27 април 2010 13:57
Илија
Осим што немамо озбиљну странку која је против уласка у ЕУ, нама нико од тих вајних европејаца ни не спомиње шта нас тамо чека. Све је само благостање и привилегије као у земљи Дембелији, а ништа конкретно да се каже. Запатило се само једно од опажања проф.Антонића о мерама за краставце, а и то је изврнуто руглу.
Шта мислите, како ће народ да реагује кад му уђе инспекција у двориште напише казну и пломбира казан, јер исти није пријављен, опорезован, и не поседује годишњу дозволу за печење ракије, са свим пратећим прописима? Живи били, па видели.
А тада ће бити касно.
Препоруке:
0
0
5 уторак, 27 април 2010 14:06
Mita
Sto da se mi osvrcemo, ima Vlada svoje pozicije. Zacrtano treba ispostovati. Nebitno gospodin Medvedov u Norveskoj, Balkende i Merkelova potpis gasovoda, Ukrajina, Bec, sledi uskoro Brisel. Bitno je zavuci (zakuvati) oko opozicije. Pragmaticni vide sto mi nevidimo. Deklaracije, ima galamdzija prepune ruke posla. Putuje od Hrvatske, preko Madjarske do Turske a da Bugarska. Samo da naprave samit u Sarajevu onda su verovatno zatvorili kruk. Drugi krug sledi, zagorcavanje RS, povlacenje kontratuzbe, Juzni tok? Pri kraju godine ocekujem rezultat "ko je blizi EUropi SAD ili RUSIJA" investicije. U zadnji mesec dana Medvedov i Putin su napravili rezultate o kojima se prica u SVETU. Vi izvolite i dozvolite da nam zavlace prazne price u interesu razjedinjavanja onih koji drugacije vide stvari. Da ne odugovlacim lepo je to objasnila u par komentara Sanja BL, na neke ranije tekstove.
Препоруке:
0
0
6 уторак, 27 април 2010 14:50
Павле
Поштовани г-дине Маринковићу,
текст је одличан, али су последице Ваше веома јасне и прецизне анализе погубне.
@ Sami
Znam da necete objaviti moj komentar ali cu ipak napistai.
Ne znam zasto narodu serbije saljete nerealnu sliku u stanju za Kosovo. Dali ste svesni da ste mali narod kao i mi Albanci , nema vise rata ostavite imperalisticke ambicije jer cete veoma skupo da platite .Po stepenu razvitka i po velicinu (broju) oba narado su tu. Oba naroda moraju saradjivati za zajednicki interes. Bojle je da sidjite na zemlju i da budite priatelj Albanskog naroda. Mi idemo napred mi smo napustili nacionalisticku retoriku treba ekonomski razvoj razvoj i visi kvalitet zivota.

У праву сте није ни требало ово објављивати. Како БРЕ да сарађујемо са Албанским народом, када ми хоћемо напред (ЕУ) а они назад (Турска, Емирати, Ирак..)
Најпаметније би било добро се ценкати и узети сто више € како би се сместио српски живалј са десне стране Ибра и признати ту наказу од државе.
Неминовност је да Србија никада више неће имати власт над Косовом, а уколико би и били једна држава, како би вам звучало да Тома буде председник а Тачи премијер.
Зато можда ЕУ (под којим условима, ста на очекује...), али никако не и Косово !!!
Препоруке:
0
0
7 уторак, 27 април 2010 15:13
Старац Фочо
@Sami
Dali ste svesni da ste mali narod kao i mi Albanci , nema vise rata ostavite imperalisticke ambicije jer cete veoma skupo da platite .


Потпуно се слажем са Вама. Исто као што сте ви Шиптари скупо платили, и још увек плаћате, ваше империјалистичке амбиције.

Сад без ироније. Можда је проблем до сада и био то што ми Срби никада нисмо имали империјалистичке амбиције, док их сви остали имају. Ми ето наивно, само желимо своју територију назад (каквог безобразлука!). Можда када би били "као сав нормалан свет", па желели свима около све најгоре, сваком суседу деценијама и вековима меркали парче земље, можда би онда брже било препознато наше "историјско определење" за ЕУ.

У сваком случају, Вама Сами желим све најбоље, а Шиптарском народу много среће у "напуштању националистичке реторике"... мада нисам сигуран колико је то тачно, и на крају крајева, колико би то било добро за тај народ (а ја Шиптарском народу заиста желим све добро, што није у супротности са жељом да нам се отета тероторија врати).
Препоруке:
0
0
8 уторак, 27 април 2010 15:16
neopredeljen
sve sto ste napisali je tacno nazalost u srbiji danas nepostoji nijedna ozbiljna nacionalno svesna i politicki definisana stranka koja je spremna da se bori za srpske nacionalne interese imamo nekoliko desetina intelektualaca nekoliko organizacija sa nacionalnim predznakom ali nazalost dokle god se sve to nebude izdefinisalo u jednu politicku organizaciju sa jasno definisanim nacionalnim programom dotle cemo imati ovaj jednopartijski dvoglavi sistem konkretno mislim na ds i sns razlike nema ciljevi su im isti samo je metodologija drugacija
Препоруке:
0
0
9 уторак, 27 април 2010 16:33
Dejan P.
Odlican tekst,nema sta! Naravno da bi svaka iole normalna i ozbiljna drzava (primer Turske) postupila na gore navedene nacine.Postavlja se pitanje;da li smo ozbiljna drzava i da li uopste imamo atribute drzave? Treba biti zaista veliki optimista pa verovati da ce neka naredna "drzavotvorna"vlast nacionalni interes Srbije staviti ispred svih drugih interesa! Smatram da je to malo verovatno obzirom na danasnju konstelaciju snaga u Evropi i svetu.
Препоруке:
0
0
10 уторак, 27 април 2010 16:33
Одбрана и последњи дани
Одлична анализа са решењима. Били смо ми у распаду неколико пута, па смо се опет саставили. Додуше, задњих сто година у немогућем оквиру, који се показао као историјски промашај.Сада када треба да формирамо нашу, националну државу, једноставно нам не дају. Трпају нас у неке асоцијације, у форме које ће омогућити приступање ЕУ, праве нам од земље недођију. Поставља се питање да ли оваква Србија треба Европској унији? Због чега ће им рупа коју су ископали и коју и даље копају?
Препоруке:
0
0
11 уторак, 27 април 2010 17:44
Petrushin
A zasta se to zalaze gospodin Marinovic?

Vojnu (ratnu) opciju?

Kako moze neko (Srbi i Srbija) ko je na koljenima u ekonomskom smislu da diktira bilo kakve uslove i prijetnje?

Neozbiljan tekst!!!
Препоруке:
0
0
12 уторак, 27 април 2010 18:06
ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ
..."било би пожељно да једна нова крилатица замени ову отрцану и кратковиду. Та крилатица би гласила: Србија нема алтернативу! Српски политичари морају да схвате, да једино Србија и српски национални интереси немају алтернативу"...

ГОВОРИ ТО ЈЕДАН ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ МОРАО ОТИЋИ УПРАВО ЗБОГ ТОГА!
Препоруке:
0
0
13 уторак, 27 април 2010 19:29
Velimir Zamurovic
Tesko narodu koji nema nacionalnu politiku sa zacrtanim nacionalniom planom razvoja na dugorocni
period.Taj narod je osudjen na izumiranje,parcanje
od svih, a na prvom mestu od strane suseda, koji imaju nacionalne manjine koje su odskocna daska u tom poslu.Samoodrznje coveka,porodice pa tako i
naroda je stalna borba za ocuvanje i sticanje
imovine,dakle suprostavljanja interesa,a nikako
povlacenje i popustanje u nadi da ce suprotna strana biti milostiva i pravedna.U toj borbi su sva
sredstva dozvoljena koja su vam na raspolaganju,te
pravdati se nekim frazama o upotrebi mirotvorackih
diplomatskih nacina jedino zasmejava protivnika i
razotkriva vasu slabost.
U clanku "EU ili smrt" imamo punu preglednost nase
pozicije i okruzenja i onog sta nas ocekuje, u protivnom nastavimo li da vucemo neodgovorne i detinjaste poteze (poteze nasih vodja) nije tesko pogoditi ishod.Zato bi ih trebalo priupitati,tu nasu elitu,da li je svesna posledica kao i njene odgovornosti za ovo stanje.
Ova vlada je sklepana od raznih interesnih grupa
kojima je zajednicki cilj vlast, kako bi kroz nju ostvarili razne ciljeve, koji jasno odudaraju od legitimnog nacionalnog interesa samoodrzanja Srbije.
Nije li vreme da SANU,UNS,SPC i druge partiotske
organizacije ukljuce alarm ?
Препоруке:
0
0
14 уторак, 27 април 2010 19:57
Вози Мишко
Јасна и прецизна анализа, за коју немам нити ситну замерку, све је на свом месту, свака коцкица прецизно сложена у мозаик, једном речју - БРАВО!!!

Тачно је до бола да се у изборној мантри владајуће коалиције "и ЕУ ,и Косово", види само АПСУРД! И ништа више. Али, време истине неумитно се приближава. Одлука суда ће кад тад стићи и после ње, ма каква она била, биће јасно да велике европске силе неће мењати своју одлуку о признању косовске наказе. А из тог сазнања произилази и тужна истина о немогућности нашег чланства у Унији. Само што се то знало од самог почетка. А прођоше године. Неке каријере су саграђене на тој апсурдној мантри, неке су фирме распродате будзашто, неки су европски кредити завршили у приватним џеповима... О томе се ради.
Препоруке:
0
0
15 уторак, 27 април 2010 20:32
Иван
Са првим делом текста у коме се износе могуће шансе за (не)улазак Србије у ЕУ се углавном слажем. Међутим, ауторови предлози како да се изађе из ситуације поменуте у првом делу текста су потпуно неприхватљиви. Например да би се на територији Србије одржале заједничке војне вежбе са Русијом, Кином и Индијом, поменуте државе морају да допреме своје војне снаге до Србије, а то могу учинити преко копнених и/или ваздушних зона Албаније,Грчке,Бугарске,Румуније,Мађарске, Хрватске,БиХ или Црне Горе.Мали "проблемчић" је у томе што су првих шест земаља чланице НАТО,који би сигурно веома топло поздравио горепоменуте војне вежбе.Случај БиХ не треба посебно коментарисати,као ни случај Црне Горе. Уколико би Србија позвала снаге поменутих земаља и уједно прекинула дипломатске односе са кључним земљама НАТО,те иступила из Партнерства за мир и још тужила суду те исте земље, само би пружила разлог Нато-у да нађе још један јефтин изговор за своју егзистенцију (садашњи,овај у Авганистану се показао као веома скуп).Србија би била проглашена извором нестабилности, а потом би се, као повод за "интервенцију", лако "одмрзао" југ Србије.За тили час би били сведоци увођења "међународних снага" на југ Србије, а потом можда у Рашку област и неке делове Војводине. Разуме се, Русија би оштро протествовала, можда би повукла свог изасланика из НАТО-а, а за пар месеци би "појео вук магарца". Толико о томе.Сматрам да садашњи режим води грозну унутрашњу политику, посебно у области судства и економије. Међутим, у погледу спољне политике је мало шта боље могао да уради имајући у виду величину и могућности Србије. Срби имају један незгодан обичај, да изазову противнике несравњиво јаче од себе, а када противници дођу, да погну главу, прихвате све,а када се све заврши, терају опет по старом.Ко не верује, ето му 27.март, па Куманово.Да закључим, сматрам да Србија треба да поврати све своје изгубљене територије, али тек када се за то стекну услови па макар то било и за сто година.
Препоруке:
0
0
16 уторак, 27 април 2010 20:53
Горан Јевтовић
@ Иван

Да закључим, сматрам да Србија треба да поврати све своје изгубљене територије, али тек када се за то стекну услови па макар то било и за сто година.

А шта мислите, док се "стекну услови", да ли ће од Србије, са овако љигавом и удворичком политиком, "нешто" остати како би повратила територије?
Препоруке:
0
0
17 уторак, 27 април 2010 20:57
х1н1
Заиста је текст , готово савршен! Недостаје само констатација да су српском народу , до "болести" , развијене карактерне особине , кукавичлук и себичлук !
Препоруке:
0
0
18 среда, 28 април 2010 04:54
kosanka
@Petrushin
Ako je ovaj tekst neozbiljan,molim Vas napisite nam
Vi ozbiljan tekst i dajte svoje predloge ,kad ste
tako pametni.Procitajte tekst jos nekoliko puta pa
ce Vam se samo kazati i bez pametovanja.
Препоруке:
0
0
19 среда, 28 април 2010 09:57
Zdravko
Da, da, kukavičluk i sebičnost. To su centralne karakterne osobine velikog dela ovog naroda. Istini bi trebalo pogledati u oči. Jedino tako se može objasniti pasivnost ovog naroda u situaciji kada mu oduzimaju delove zemlje i okrivljuju za najgore zločine. Kao da se to ne tiče ovog naroda! Istorijska bruka i sramota. Izmišljaju se budalaštine pa se krivci traže u ideologiji komunizma, nacionalizma i čega sve još ne. Naprotiv, u srpskom narodu je vrlo slabo razvijena nacionalna svest a o nekom internacionalizmu jedva da može biti i reči. Ovaj narod je sapet primitivnim običajima na kome se gradi patrijarhalni moral sa plemenskom svešću koga pothranjuje pravoslavlje sa dozlaboga učaurenim tradicionalizmom. Srbi se ne sudaraju sa otvorenim problemima današnjice već traže utočište tamo gde ga nemogu naći. Deklasirani pojmovi nacionalnog, tradicionalnog ali i evropskog kod prosečnog
Препоруке:
0
0
20 среда, 28 април 2010 12:06
Иван
Одговор Горану Јевтовићу: Не постоји политика која је љигава и удворичка, као ни политика која је храбра и поносна. Такви могу бити људи, док политика може једино бити делотворна и неделотворна. Захваљујући "љигавој" ратној политици генерала Милана Недића, данас у Србији живе Срби, а да се и Недић прикључио "поносној" политици комуниста и "равногораца", данас би у ужој Србији већински народи били Немци,Хрвати, Бугари и Албанци, а Београд би се звао Принцојгенштат. Захваљујући "љигавој" политици постпетоктобарских влада, Србија је сачувала Рашку област, северне делове Војводине, а 2001. је на силу, али уз сарадњу са Американцима,повратила изгубљени југ Србије. Разуме се да је то могла да учини само као "партнер" запада.Да ли ће Срби за сто година бити у стању да ураде ово или оно, то је хипотетичко питање, али дужност ових генерација је да им за то обезбеде нормално окружење, то јест Србију у садашњим границама, а свиђало се то некоме или не, границе Србије данас зависе од НАТО.
Препоруке:
0
0
21 среда, 28 април 2010 17:12
u prolazu
bravo ivane, napokon neko razuman.

ne bih detaljno komentarisao tekst ali zaista katastrofa od analize i predloga.
Препоруке:
0
0
22 среда, 28 април 2010 17:57
propaganda
Zdravko, nemoj zaboga da ponavljas staru pricu o tome kako je narod ovakav i onakav tj. krivac . To bi neki jako zeleli, tj. da se posipa pepelom a kvislinska Vlada da izglasuje dekaracije itd.

Ali, malo si u krivu. Preterao si naravno sa diagnozom ali u sustini ti se po opstem obicaju bavis samo posledicama a ne uzrokom.

Uzrok je pravi odgovor tj. PROPAGANDA, izmedju ostalog.Zasto so samo npr. maltene ceo TV program svodi na politikantstvo i bingo a emisija iz kulture (o Mesi Selimovicu, konkretno) se emituje kad vecina gledalaca spava, tek posle treceg dnevnika. U pola jedan!

Dakle, svedoci smo sistematskog zaglupljivanja naroda.
Препоруке:
0
0
23 среда, 28 април 2010 18:34
Горан Јевтовић
@ Иван

Не постоји политика која је љигава и удворичка, као ни политика која је храбра и поносна. Такви могу бити људи, док политика може једино бити делотворна и неделотворна.

Можемо се овде прегањати лингвистички колико год хоћете, али то би било тражење "длаке у јајету". јасно је вама шта сам ја написао и смета вам суштина а не форма. Уосталом, како тумачите да храбри људи могу вући љигаве потезе, или љигави људи понекад донети и храбру одлуку?

Захваљујући "љигавој" ратној политици генерала Милана Недића, данас у Србији живе Срби, а да се и Недић прикључио "поносној" политици комуниста и "равногораца", данас би у ужој Србији већински народи били Немци,Хрвати, Бугари и Албанци, а Београд би се звао Принцојгенштат.

По овој заиста ЉИГАВОЈ ЛОГИЦИ ми смо се требали одрећи многих Срба. Рецимо, Краља Александра, Путника, Степе, Мишића, Бојовића... Но комент!

Захваљујући "љигавој" политици постпетоктобарских влада, Србија је сачувала Рашку област, северне делове Војводине, а 2001. је на силу, али уз сарадњу са Американцима,повратила изгубљени југ Србије.

Захваљујући ЉИГАВОЈ политици петооктобарски компрадори су (само чињенице):
разбили СР Југославију, стрпали целокупан државни, војни и полицијски врх у Хаг, довели Косово до назависности, отворили проблем југа Србије, Рашку област претворили поново у Санџак као у време Османлија, Војводини подарили Статут који је на корак до Устава, измислили су "грађанке и грађанке" Војводине, одричу се РС, уништили Војску, правосуђе, изнедрили мафијаше светског калибра, а затим, упропастили српску привреду и скоро је продали, уништили српске банке и довели стране које нас држе у шаци, лагали о брзом учлањењу у ЕУ, легализовали тајкунизацију земље, увећали незапосленост и број гладних, земља је пред банкротом...
и најгоре од свега, УБИЛИ МОРАЛ и ДУХОВНОСТ овог напаћеног народа!!!!
Препоруке:
0
0
24 среда, 28 април 2010 18:37
Petrushin
Kosanka,

nemojte odmah da se ljutite!

Gospodin Marinovic gleda na svijet u crno-bejoj varijanti:

ЕУ или смрт - одлучите сами???

Kod njega je sve zero-sum game

Ovo sto trenutno radi srpska vlada i diplomatija nije palo sa neba, jos manje je neciji hir; vec prvenstveno ozbiljno kreirana politika od strane Rusije i Srbije koliko je to u ovakvim mogucnostima moguce.

Trenutno stanje na terenu je 5:0 za njih, ali su im dva najjaca igraca (USA i UK) dobili teske povrede, jedan je pred iskljucenjem (EULEX), a golman (EU) treba pod hitno kod ocnog...

Tiha voda breg roni!, a ne ovakvi neozbiljni predlozi i razmisljanja!

Cera(ce)mo se!!!

Zato svi na visinke kondicione pripreme! ;o))
Препоруке:
0
0
25 среда, 28 април 2010 20:34
Иван
Одговор Горану Јевтовићу по други пут: У својој реплици направили сте низ логичких грешака.Једна од њих је замена теза.Ја не оспоравам тезу да храбар човек може чинити љигаве потезе и обрнуто, већ да политика може бити "љигава" или "поносна".Затим, моје излагање нигде не имплицира да би требали да се одрекнемо војводе Путника, Мишића и осталих. Ово је логичка грешка погрешног слеђења. Затим, приписивање апстрактним суштинама као што је политика атрибута, који се метафорички могу приписати само разумним бићима, јесте ствар онтологије, а не лингвистике. Ово је методолошка грешка. Има ту и чињеничких грешака. Ове ствари се лако могу проверити. Прва постпетооктобарска влада Србије није отворила, већ затворила, проблем југа Србије, барем у војном смислу.Рашка област или Санџак је интегрални део Србије, а сви водећи муслимански политичари ове области интегрисани у пуној мери у државни систем Србије.РС се одрекао Слободан Милошевић, који је одбио да омогући њено уједињење са Србијом, када је то био у могућности, затим јој увео блокаду на Дрини, па помогао да се Насер Орић извуче из опкољене Сребренице...Косово је такође до независности довео Милошевић, који је победу претворио у пораз и, кријући се иза српског парламента, повукао победничку војску са дела територије наше земље, чиме је грубо прекршио тадашњи устав СРЈ. Резолуција 1244 је двосмислена и отвара могућност формалног отцепљења Косова од СРЈ, поред чињенице да га је и формално одвојила од Србије. Статут Војводине јесте бирократски монструм, али он не може да доведе до отцепљења Војводине, осим ако се већински народ у Војводини, Срби, на то не одлуче.СРЈ је само формално-правно надживела Милошевићеву власт.Што се тиче свега осталог, слажем се са вама, па ми нема потребе реплицирати на тему економије,Хага, правосуђа.Ово само показује да ствари нису црно-беле, као што се чине на први поглед.
Препоруке:
0
0
26 среда, 28 април 2010 22:05
Горан Јевтовић
ОВО је гомила НЕИСТИНА и ИЗВРТАЊА ИСТИНЕ. И то уз тешко игнорисање јасних ЧИЊЕНИЦА!
Препоруке:
0
0
27 среда, 28 април 2010 22:06
Горан Јевтовић
Иван 2.

За Вашу информацију, непосредно сам био ангажован не само на Косову од 90-те до 99-те, него и на југу Србије од завршетка рата па до 2005.године. Професионално а не као политчар. И то вишесутруко. Као планер, оперативац, извршиоц задатака. Да будем уверљивији лично сам израдио неколио најважнијих Планова за решавање кризе, па тако и онај по коме је КЗБ почетком 2002. поседнута од стране ВЈ и полиције.
Одговорно вам тврдим, док нису уследили петооктобарски "напади" на ВЈ и размекшавање чувене 3.Армије са генералом Лазеаревићем на челу, све је на југу Србије било мирно и под контролом. Ако се сећате, тероризам је ескалирао одмах након петог октобра и ствари су кренуле наопако. Али и то је стабилизовано реалитивно брзо и поред свих ручни и контрадикторне и контрапродуктивне политике коју је водио тада формирани Кординациони центар. И ово нам непишем као било ко, него као неко који је је поред Команде Пр.корпуса и 3.Армије, службовао у Кабинету Начелника Генералштава ВЈ (ВСЦГ, ВС), што можете врло лако проверити.

А што се тиче Дејтонског и Кумановског споразума (иако ми је овај други врло тешко пао!), био је то максимум и то фантастични, наше стране која је у преговорима била потпуно равноправна и достојанствена. Називи докумената то говоре. Нека се ова власт похвали тако нечим.

Ова власт је успела да их ДЕВАСТИРА до бесмисла! По Кумановском споразуму, имали би смо 1.000 војника и полицајаца на Космету. Са њима би се вратило бар 50.000 људи у првом таласу. Никада неби дошло до проглашења независности, итд, итд.
Захваљујући том споразуму доле је фунционисало 19 Поткомитета Савезне владе, Привремено ИВ Србије на КиМ, бројне службе (издавање пасоша и сл.), и то усред ПРИШТИНЕ! Заборавили сте? Након петог октобра, све је то демонтирано и разјурено. Да то је истина. Резултате и тенденције видимо сада. Као и сву бламажу, понижење и расуло ове државе!
Помирите се са истином која је сурова!
Препоруке:
0
0
28 четвртак, 29 април 2010 00:04
ББ један
Пре свега на челу Србије се уопште не налазе политичари већ људи који су ту доспели стицајем трагичних историјских околности. То су особе чији реални домет је да буду шалтерски службеници, туристички водичи, средњошколски наставници... То су, уосталом и били, пре смутних деведесетих година. Зато је мало наивно анализирати њихове „стратегије“, „визије“, „политике“. Они о свему томе имају неке магловите представе напабирчене ту и тамо.

Што се тиче Европске уније, питање је времена када ће се распасти или, како се то политички коректно каже – када ће доћи до њене реконфигурације и реконструкције.Оно што је свима постало јасно после грчке кризе,то је да се Немачка "дистанцира" од Уније, јер нико нема храбрости отворено да каже да Унија више није потребна Немачкој. А без Немачке нема Уније. Али има немачке Европе. Пројекат регионализације је први корак у том правцу. И тако ће се помоћу региона и померања још неколико граница, претежно српских, коначно остварити стари немачки сан о германоцентричној Европи. Мада, Бог нас је до сада увек чувао. Немачки планови, ни мирнодопски ни ратни, никада се нису остварили.
Препоруке:
0
0
29 четвртак, 29 април 2010 15:49
Иван
Одговор Горану Јевтовићу, наставак:Ви тврдите да су Дејтонски и Кумановски споразуми били фантастични максимум који је наша страна могла да постигне, те да је наша страна у преговорима била равноправна и достојанствена, што потврђујете називима докумената.То је толико далеко од истине да спада у домен научне фантастике.У време непосредно пред почетак преговора у Куманову, Војска Југославије је однела потпуну победу на граничном фронту према Албанији, Французи су уложили вето на рушење београдских мостова и практично онемогућавали продуктивно дејство НАТО авијацији, у италијанском и немачком јавном мњењу је дошло до преокрета, Весли Кларк је у својим мемоарима тврдио како постоји опасност од могућег преврата у Украјини и нереда у Мађарској,НАТО је практично одустао од копненог рата, јер није могао да прикупи довољно копнених трупа...И тада је фатални Милошевић, кријући се иза својих марионета у српском парламенту, потпуно преокренуо ситуацију и поклонио победу НАТО-у.Није битно како се тај документ звао, нити такозвани достојанствени став наше стране, већ је битно да је, противно уставима СРЈ и Србије, оставио део наших грађана без икакве заштите на милост и немилост албанским терористима, тиме што је победничку војску повукао и омогућио пораженој страни да оствари своје ратне циљеве. Што се тиче Босне, одговорно тврдим да је режим покојног Милошевића у последњој години рата активно учествовао у борби против Републике Српске и Републике Српске Крајине, а ако некоме ова тврдња звучи чудно, могу да је образложим у неком од следећих коментара.
Препоруке:
0
0
30 четвртак, 29 април 2010 18:25
Горан Јевтовић
@ Иван

Хвала за похвале о Војсци. Ја сам се баш налазио на фронту према Албанији. Написао сам вам и све остало у вези себе.

Што се тиче Милошевићеве политике из тог доба, заборављате амбијент у којем је он био принуђен да предлаже такве одлуке. Био је остављен на цедилу од стране Русије, која је чак шта више преко купљених појединаца из свог врха (Черномирдин и остали, пре њих Козирјев), водила проамеричку политику. Практично заступала њене интересе на Балкану. То вам је ваљда познато.
Зашто су ови споразуми били најмање зло. Зато што смо економски били исцрпљени, посебно 99-те, и зато што су претње НАТО зликоваца које нам је предочио Ахтисари, биле стварно сулуде и реално оствариве. А то је, појачавање удара из ваздуха и са дистанце и рушење не само највиталнијих објеката, него и читавих градских блокоа и насеља. Постоји и још један, рекло би се изоловани разлог, а свакако најважнији, а звао се: Винча!

Руско руководство нас је тада потпуно оставило на цедилу, других савезника који би нешто конкретно урадили (осим моралне подршке) није било и шта је Милошевић могао друго? Тим пре што су тада управо данашњи наши "европејци" вршили страховити пртисак да прихвати понуде запада.

Уосталом, Дејтонски споразум је дао итекакве резултате. И поред свих ревидирања у пракси и злоупотребе.
Кумановски, да није било опструкције Русије али и самог Савета безбедности (сетите се какав је био у том периоду на челу са генералним секретаром ОУН), такође је одличан споразум. Србија је до петог октобра доле итекако била присутна, "Косовски одред" наших снага је био спреман да се врати већ у септембру 2000.године, и низ других мера је функционисало сасвим солидно.Написао сам вам.
Тек после "(контра)револуције" почиње органзовани лом и издаја Србије на Космету. Као што видимо и прецизно можемо да меримо. Врло конкретно.

Поздрав.
Препоруке:
0
0
31 петак, 30 април 2010 00:34
Иван
Горану Јевтовићу, поново: Ово је већ мало смиренији тон, и на томе сам вам захвалан, али то не мења чињеницу да нисте у праву. Изузетно ми је добро познат међународни амбијент током НАТО агресије. За ту фамозну Ахтисаријеву претњу не постоје никакви докази, јер су Милошевић,Ахтисари и Черномирдин разговарали углавном насамо, или у кругу крајње поверљивих људи који одбијају да о томе дају било какву поуздану и доказиву информацију. Можда је Ахтисари то рекао, а можда и није, али оно што сигурно знамо је да се одлуке у НАТО доносе консензусом, такође знамо, на основу мемоарске литературе Веслија Кларка и Јошке Фишера, да су обојица, као сасвим реалну могућност, предвиђали да НАТО неће моћи да уђе на Космет. Први је за то кривио опструкцију Француза, који су му стално лупали вето,а други страх немачке јавности од могућег преврата у Русији. Такође, у многим западним изворима помиње се крајње тежак положај Јељцина, који би, да је дошло до масовнијег бомбардовања цивилних циљева, пао, после чега би Запад озбиљно ризиковао ескалацију сукоба са несагледивим последицама. Ја лично мислим, на основу ових, али и многих других показатеља, да је целу причу измислио Милошевић, да би оправдао издају коју је успешно починио.Није он ништа предлагао, већ је сам доносио одлуке, које је после пласирао као општенародни плебисцит. У то време "европејци" нису на њега могли вршити никакав притисак, јер су били у мишјој рупи,где им је и место, а парламент се састојао од све самих вајних "патриота": СПС,СРС,СПО,ЈУЛ. Тачно је да смо били економски исцрпљени, али не би могли проћи горе него што сада пролазимо, али бисмо барем задржали Косово. Винча никад не би била бомбардована, јер би то угрозило читаву централну Европу, укључујући и већи део Немачке, која би сигурно уложила вето, све и да је Американцима тако нешто пало на памет. Чак и да је тако нешто планирано, сав нуклеарни материјал из Винче је за тили час могао бити препакован у бурад од обичног олова и закопан у земљу.
Препоруке:
0
0
32 петак, 30 април 2010 01:26
Горан Јевтовић
Иван

Уважени господине, ово задње што сте написали, верујте ми, потписао бих од слова до слова да се сценарио заиста тако одвијао. Али није. Тврдим вам, а можете ми веровати или не. Обратите пажњу где сам све радио (написао сам у претходним коментарима) па нек вам то буде параметар за процењивање.
Дакле, нисам вам износио ништа "рекла казала", него на основу података до којих сам дошао од учесника тих важних догађаја и то не у кафанским разговорима или због личних симпатија, него радећи свој посао. Много "шта" сам ја не само чуо него и прочитао! Био чувар "тога".

Ипак смо ми били врло организована и снажна Војска. Није Милошевић издао нити му је то падало на памет, а најмање се уплашио у тренутку када смо на бојишту имали својеврсну иницијативу.

Ахтисари је уз садејство Черномирдина, заиста директно али уверљиво претио! Набрајао је редом шта ће све гађати и уништавати (прича о паљењу жита у Војводини је изречена пред више учесника, један од њих је у Хагу, као и "интезивније" гађање циљева у Београду, чак у ужем језгру!) што би становништво, због последица, довело до хаоса! Дакле, масовног померања ка унутрашњости и изазивања анархије и расула.

Винча?! Радо бих вас разуверио, али...
Уосталом, па то и нису били нормални људи. То сви знамо. Па зар мислите да би они обуставили агресију практично поражени и без реализованог циља - улазак на Косово! Овако или онако. Јесте ли свесни колико су пара уложили и потрошили у тај пројекат и онај каснији који се зове "пети октобар" као наставак агресије?

Што се тиче материјалних ресурса, дакле логистике, јесмо га утањили, Черномирдин је саопштио дословно "од нас ни метка нећете добити", затим, прича о С 300 вам је ваљда позната као страшна превара у одсутним тренуцима, и тсл.
Могли смо да издржимо у тим условима још неколико месеци као војска, то јесте тачно, и зато ми је лично жао. И тада сам био а и сада убеђен, да би НАТО не само признао пораз, него и престао да постоји!
Али никакве издаје није било!
Препоруке:
0
0
33 петак, 30 април 2010 12:58
Иван
Одговор Горану Јефтовићу, поново. Ја не сумњам да ви верујете у то што причате, али бих неке ваше аргументе могао да прихватим само ако сте их чули лично из уста Ахтисарија, јер је покојни председник био изузетно манипулативна особа и колико сам успео да приметим, познавао је технику неуролингвистичког програмирања веома добро. Оно што ме тера да посумњам у целу ту причу је чињеница да један цивил, Ахтисари, непријатељу открива ратне планове НАТО до у детаље, што је незабележен случај у ратној историји. Што се тиче фамозног С-300, сваки војни стручњак добро зна да је за његово расклапање, превоз, поновно склапање, обуку људства,заштиту итд потребно дванаест до осамнаест месеци, па кад неки наши генерали стално понављају причу о томе како Руси нису хтели да нам дају С-300 непосредно у очи или за време бомбардовања, они на тај начин очигледно грубо искривљавају истину. Да је Милошевић хтео да земљу оспособи за одбрану, он је С-300 могао да добије у периоду од 1996-1998, када СРЈ није била под ембаргом на наоружање, а чак и да Руси нису хтели да га продају, могао би се обратити Украјини или Белорусији. Чак и да то није могао да уради, могао је да наручи БУК-М од већег броја земаља бившег СССР-а. А што се тиче интензивирања бомбардовања, као војник морате знати да се ни један рат до сада није добио у ваздуху, већ увек на копну. На пример, Британија је била систематски разарана од стране Луфтфафе, баш по наводном Ахтисаријевом сценарију, па то ни мало није утицало на исход рата, мада је годину дана била потпуно сама, одсечена од својих колонија, и без икаквих савезника. Што важи за велике силе, важи и за мале државе. У Републици Српској, упркос стравичном бомбардовању, није дошло до анархије, а мир је склопљен јер је НАТО дословно био немоћан да савлада ВРС на копну. Ако је једини ваш одговор у вези са Винчом "али", тек ме тиме нисте ни у шта убедили. Навешћу вам још неке контрааргументе у наредном коментару.
Препоруке:
0
0
34 петак, 30 април 2010 12:58
Један Србин
За Горана Јевтовића
Потписујем сваку Вашу реч и исказујем дубоко поштовање.
Препоруке:
0
0
35 петак, 30 април 2010 13:25
Иван Миљојковић
@Иван

Прецењујете, као и многи, спремност и способност (у смислу политичког капацитета)НАТО да се ангажује у ратном напору на европском тлу на нивоу из 1999. У случају, на пример, иступања РС из ПЗМ, ступања у ШОС и одржавања војних вежби ШОС на тлу Србије (што је, нажалост, на краћи рок, ипак мало вероватан сценарио) најдаље што би ишли преко протеста и некаквих санкција (опет, немају капацитет ни консензус за ниво санкција из 90тих) било би да подбуне арнаутски и вехабијски башибозук у Рашкој и Прешеву. Никакве "међународне трупе" не би слали, управо због поменуте паралеле са Авганистаном. Уопште, најбоље се видело какви су им на терену војни капацитети на пролеће 2008. године, када су покушали оружјем да сломе Косовску Митровицу - па на прве знаке одлучног отпора одустали. Одмах после тог пораза тежиште њиховог напада је пренето са терена КиМ на терен политичке сцене у Београду - а ту су операцију нажалост извели успешно и без већих проблема инсталирали још једну марионетску владу.
Препоруке:
0
0
36 петак, 30 април 2010 14:52
Иван
Одговор Ивану Миљојковићу: Апелујем на браћу сународнике да се не јуначе на празно. Паралела коју сте споменули у вези са Авганистаном је истргнута из контекста. Ја сам управо тврдио да НАТО оно што не може да уради у Авганистану може у Србији и да не би оклевао да то и уради. И то зато што авганистанске вахабите баш брига да ли ће им: спалити жито, срушити стамбене блокове, прекинути струју, воду итд.
Сад пробајте да замислите просечног Србина у тој ситуацији док му дете урла за компјутером, јер не може да игра игрице, а жена урла за парним грејањем, док живе у некој колиби у планини, пију воду из потока, греју се на дрва из оближње шуме и пију козје млеко које "смрди". Вахабити су супериорнији од Срба јер им то како ће живети не одређују жене и деца. Друга чињеница у вези са свим овим стварима је да просечни млад Србин у животном добу 18-30 нема појма шта је то М-70, рап, азимут, да не уме да разапне шатор и заложи ватру, а без тих знања вам, браћо Срби, џаба јуначење. Уопште није истина да је НАТО 2008. напао Косовску Митровицу. Да јесте, сигурно бисмо је изгубили. Уопште не разумем зашто се од стране појединих коментатора Милошевић, који је имао војску, територију, народни консензус оправдава за своју сарадњу са НАТО, док се садашњи режим, који нема војску, има умањену територију, нема консензус и налази се у потпуном НАТО окружењу, оптужује за исту ту сарадњу. Ово су двоструки аршини и ја осећам готово физичку бол због ове неправде. Наш Господ је рекао:"Каквом мером мерите, таквом мером ће се и вама одмерити".
Због овог греха, греха лицемерја, ми Срби добијамо шта заслужујемо. Кажете да је ова влада марионетска. Она је то по нужди, док је Милошевић био добровољна марионета. Кажете да прецењујем НАТО у политичком смислу. Ја тврдим да је он политички, као и војно сада далеко јачи него 99.године, док је пак Србија, политички и војно, сада далеко слабија.
Препоруке:
0
0
37 петак, 30 април 2010 15:02
Горан Јевтовић
Иван

У вези Милошевића сте дефинитивно малициозни и тендецизни као производ огромне мржње, очигледно. Ви мени спочитавате аргументе, а недајте ама баш никакве. Осим што се бавите испразном аналитиком коју слушамо више од 15 година од садашњих страпа на власти.
Оцењујете Милошевића као манипулатора, а човек положи главу за Србију! Аман Иване. Он је могао да манипулише народом (мада није) али није могао да манипулише нама војницима који су му и предлагали мере и поступке. Уосталом наше су главе биле мета на терену.

Све оно што сте написали за С-300 је ПОТПУНО НЕТАЧНО!!!! Понављам, ПОТПУНО НЕТАЧНО!!!
Руски државни а не војни врх, нас је издао и обмануо. Није тачно да је потребно онако дуго време за стављање у функцију тог система. Није тачно. Али шта вреди да вам сада износим детаље када вам ни то неби било довољно! А много тога и несмем!
Да ли знате колико је наших старешина рода ПВО школовано у Русији? Прочитајте књигу коју је написао командант РВ и ПВО у раду, генерал-пуковник Р.Смиљанић. У њој имате све.

Ахтисари није откривао никакве ратне планове (бркате као лаик основне појмове из Стратегије), него је јасно ставио до знања да ће нас сравнити, наводећи само статичне објекте и садржаје. То и јесте био део плана, заплашити противника, испоручити му ултиматум. Он није износио Милошевићу детаље: како, чиме, од када, колико, из којих праваца, до када...

Много тога сте овде набацали флоскулама као што су "могао је а није", "издао је", "манипулисао је", а било је "овако", "то је мислио".

Прича о бомбардовању РС не пије воду, јер интезитет и дужина трајања није била ни приближна овоме што се овде дешавало.

Такође и прича о Белорусији, Узбекистану и сличне небулозе.
Не вреди да више расправљамо.
Препоруке:
0
0
38 петак, 30 април 2010 16:07
Горан Јевтовић
Један Србин

Захваљујем од срца и искрено. Тежа ми је ова борба овде коју водим са многим "стручњацима" него она права у којој смо показали ко смо и шта можемо.
Хвала Вам и уме погинулих хероја, мојих сабораца, али и свих живих јунака, сада понижених од ОВИХ безумника на власти. Хвала и у име мојих команданата који због Србије коју су бранили свим срцем, сада труну у Хагу.

Срдачан и братски поздрав Србине!
Препоруке:
0
0
39 петак, 30 април 2010 16:34
Иван
Не могу да волим човека који ми је издао земљу. Уколико знате шта је неуролингвистичко програмирање, онда знате да на то нико није имун, био он официр, лекар или копач угља, осим ако за то није посебно припремљен. Није Милошевић умро за Србију, већ је страдао од истих оних непријатеља који су у исто време и непријатељи Србије. Ништа ја не бркам. Ако откривање који ће вам стационарни циљеви бити гађани, били они војни или цивилни, није откривање бар дела ратних планова, онда сам ја Флаш Гордон. Притом вам не морају бити откривани датуми, време или правац, јер то можете проценити здраворазумском логиком. Управо због провале својих планова, које је извршио један наш обавештајац шест месеци раније, НАТО је морао да одложи своју агресију. Што се тиче С-300, ја сам изнео грубу процену, јер нико не може да зна колико би све то трајало, од момента скидања са борбеног дежурства негде у Русији до момента пуне оперативне оспособљености негде у Србији, а да вас притом све време бомбардује НАТО, а ви морате систем који је веома гломазан допремити кроз копнену и/или ваздушну зону коју контролише непријатељ. Па ваљда је основни постулат стратегије да, ако набављате стратегијско наоружање из земље која се не граничи са вама, то учините за време мира, кад немате ембарго на оружје, а не за време ратних дејстава, када физички то можда нећете бити у стању ви и/или земља из које дотично оружје узимате. Што се тиче бомбардовања РС, тачно је да је она мање била бомбардована у апсолутним цифрама, али не и у релативним, имајући у виду однос територије, становништво и тсл. И ја се слажем да ова расправа више нема смисла, али апелујем на вас да не очекујете од Тадића оно што Милошевићу није пошло за руком, под претпоставком да сте у праву, што наравно нисте.
Препоруке:
0
0
40 петак, 30 април 2010 17:19
drasko
Zastupati stanoviste da EU nema alternativu i da ne damo Kosovo ni po koju cenu je cista SIZOFRENIJA.
Препоруке:
0
0
41 петак, 30 април 2010 21:15
Иван Миљојковић
"ат" Иван
Апелујем на браћу сународнике да се не јуначе на празно.

Ех, сад, по истом принципу ја могу да апелујем да се на празно не шири дефетизам.
Друга чињеница у вези са свим овим стварима је да просечни млад Србин у животном добу 18-30 нема појма...

Ни клинци који су се борили против Хитлера, кад' су кренули у шуму нису појма о рату имали - па су очас научили. Таленат + нужда одрадили своје.
Уопште није истина да је НАТО 2008. напао Косовску Митровицу. Да јесте, сигурно бисмо је изгубили.

Ма није него. Немам сад' времена да Вам диктирам видео линкове, потражите сами... Ал' могу да Вам, из прве руке, укратко препричам: Прво су киднаповали цивиле који су протестовали испред зграде суда и почели да товаре у оклоп. транспортере - једну групу одвезли у Приштину и предали УЧК, друга група возила заустављена противнападом, цивили из њих ослобођени. Улична борба се потом развила између наоружаног народа и Пољских и Украјинских УНМИК полицајаца. Пошто су "браћа Словени" потучени, на поприште излази француски КФОР у пуној ратној опреми - снајперском и рафалном ватром неселективно гађају и борце и ненаоружане цивиле. Борба је утихнула у раним поподневним часовима. Французи се потом распоређују око зграде суда а испред њих народна маса. Сваки час се чекало да поново "пукне" будући да окупатор одбија да ослободи заробљене цивиле. Крајем дана, захваљујући преговарачкој вештини службеника тадашње владе РС - цивили су ослобођени и ситуација се смирила. Биланс: 1 мртав српски борац и десетине повређених бораца и цивила - 1 мртав Пољски специјалац и на туце повређених УНМИКоваца и КФОРоваца. Сврха овог напада је била да се ликвидирају све институције РС и похапсе вође Срба на "северу". Од овог плана окупатор одустаје јер се срео са оружаним отпором у мери у којој није очекивао. Иначе, лично сам обишао рањенике у болници у К.М. и сматрам да је срамота што својим незнањем о овом догађају ниподаштавате њихову жртву.
Препоруке:
0
0
42 петак, 30 април 2010 21:40
Горан Јевтовић
Иван

Не могу да волим човека који ми је издао земљу.

Не морате да га волите, али тврдити да је издао земљу, а он убијен у Хагу од оних који тврде супротно, као и сви остали, у најмању руку је ружно.

Уколико знате шта је неуролингвистичко програмирање, онда знате да на то нико није имун, био он официр, лекар или копач угља, осим ако за то није посебно припремљен.

Незнам шта је а немам времена да јурим по лексиконима. Могу да претпоставим, рецимо "језичко програмирање мозга". Мислим да сте се и овде збунили. Постоји нешто друго што је прихватљивије а зове се "неокортикални рат" а признато је и код нас и у свету. Преведно значи "напад на кору великог мозга" и то јесте врло озбиљан пројекат светских моћника.

Није Милошевић умро за Србију, већ је страдао од истих оних непријатеља који су у исто време и непријатељи Србије.

Ово јасно указује да је Милошевић био херој а не издајник.

Ако откривање који ће вам стационарни циљеви бити гађани, били они војни или цивилни, није откривање бар дела ратних планова, онда сам ја Флаш Гордон.

За све ово што сте написали потребно је да имате завршену Генералштабну школу и Школу националне одбране да би сте компентентно полемисали. Поново сте све промашили. Припреме за рат и вођење истог не иде онако како ви тумачите. Наивно је. Пример, месецима су причали да ће гађати РТС. И,и? Гађали су. Чули сте за локаторе? За ЏПС систем?

Што се тиче С-300, ја сам изнео грубу процену...

Нисте изнели грубу процену него сте врло прецизно наступали. Није било ни близу тако око С-300, написао сам вам. И није тачно да би се он скидао са "борбеног дежурства", као што није тачно оно око времена потребног да се задејствује само један "дивизион" (колико је требало), као и око транспорта. Све је било спремно још 98-ме, а преговори су текли много, много раније. Нагласио сам вам да је проблем био у тадашњем државном врху Русије. поздрав.
Препоруке:
0
0
43 петак, 30 април 2010 23:03
Горан Јевтовић
@ Иван Миљојковић

Господине Миљојковићу алал вера за коментар и инзварендно подсећање на догађаје у Митровици. Поред тога и аналитика и закључци су Вам одлични.
Искрено ми је драго што сте се јавили и написали истину.

Ако и даље живите доле, издржите и нека Вас Бог чува! Још једном хвала и срдачан поздрав.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер