петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Лов на медведа

Kоментари (46) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 06 мај 2022 12:05
Николија Поповић
Да ли ја то хоћу да кажем да Русија у овом сукобу ТРЕНУТНО стоји лоше? Да. Али тако је са Русима. Деловали су врло лоше и у време унеколико сличног Финског рата 1940. мучећи се месецима са жилавом финским отпором. А да и не говоримо колико су тек „лоше“ – и неупоредиво горе – стајали у јесен-зиму 1941. У рату, као и у спорту, памти се само коначни резултат. А лов на руског медведа је увек био крајње ризичан подухват.




Ни по бабу, ни по стричевима. Одличан текст. Сломиће Русија Империју, смо полако!
Препоруке:
126
24
2 петак, 06 мај 2022 12:11
...
Слажем се са г.Вукадиновићем да Русија води рат против УСА и УК + њихови сателити.

И победиће Русија, са њима/нама је Бог!
Препоруке:
140
13
3 петак, 06 мај 2022 12:11
Španija / Ukrajina
Đorđe Vukadinović: зато је више него основано страховање да ће ова криза потрајати, и да јој крај са сигурношћу не виде чак ни они који су је створили и закували. И то је, заправо, и једино што се у овом тренутку може поуздано рећи. Тачније, то је једна од две ствари. А друга је да, веровали или не, може бити још и много, много горе.



Da, realna je mogućnost nuklearnog rata ili Trećeg svjetskog rata.

Nešto sve podsjeća na "Španski građanski rat" pred Drugi svjetski rat u kojem su gotovo sve evropske sile bile umiješane.
Препоруке:
71
18
4 петак, 06 мај 2022 12:26
Ruska šeprtlja
ĐORĐE VUKADINOVIĆ:. Можда ће се испоставити да је Путин са овом интервенцијом, заправо, превише закаснио? И да је, све чекајући повољан тренутак, можда улетео у унапред припремљену западну ступицу, у којој напросто више није било добрих опција. Наиме, могао је или да и даље трпи и гледа како се Украјина интензивно НАТО-изује и претвара у „анти-Русију“.


DA, naravno da je zakašnjela intervencija,osam godina. Rusija ako je mislila da reaguje trebala je to učiniti 2014 godine u vrijeme Pula i smjene vlasti na ulici. Tada je bila mnogo povoljnija situacija za reakciju da je na poziv tadašnjeg predsjednika Janukoviča intervenirala "kada se vlast valjala na ulici" i čekalo se ko će je preuzeti. Ovako sa zakašnjenjem od osam godina nove vlasti su postavili svoje kadrove u vojsku, policiju, državnu bezbjednost i upravu i tu su Rusi "udarili na tvrdo" a bez poziva predsjednika Ukrajine koji su imali 2014 godine, Rusi su sada agresori jer su i sami priznali nove vlasti.
Препоруке:
81
21
5 петак, 06 мај 2022 12:51
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Лудило англосаксонаца иде дотел да забрањују, тачније мењају назив (ако се не варам)француског филма "Z" у неки, не упамтих тачно, "политички коректан".

НАТО у блато!
Препоруке:
104
11
6 петак, 06 мај 2022 12:55
Каћуша
Процветале јабуке и крушке,
развила се магла над реком.
Излазила на обалу Каћуша,
На високу обалу, на стрмину.

Излазила, песму задевала,
о степском, сињем орлу,
о оном, кога је волела,
о оном, чија писма чувала.

О, ти песмо, девојачка песмо,
ти лети за јасним сунцем,
и војнику на далекој граници,
од Каћуше пренеси поздрав.


Нек' се сети девојке обичне,
Нек' послуша, како она пева,
нек' земљу чува родну,
а љубав ће Каћуша сачувати.

Катюша

Расцветали яблони и груши,
Поплыли туманы над рекой;
Выходила на берег Катюша,
На высокий берег, на крутой.

Выходила, песню заводила
Про степного, сизого орла,
Про того, которого любила,
Про того, чьи письма берегла.

Ой, ты песня, песенка девичья,
Ты лети за ясным солнцем вслед,
И бойцу на дальнем пограничье
От Катюши передай привет.

Пусть он вспомнит девушку простую,
Пусть услышит, как она поёт,
Пусть он землю бережёт родную,
А любовь Катюша сбережёт
Препоруке:
105
13
7 петак, 06 мај 2022 12:55
пензионер Цвико,
Украјина је увертира за трећи светски рат. Да ли ће се све завршити само на увертири? Чисто сумњам. Западна војна индустрија ради пуном паром. Разним мерама становништво запада се привикава на несташице које воде ка беди. У таквим условима становништву запада се лако објашњава зашто је рат неопходан... .

Да су Руси направили стратешку грешку у приступу војног деловања јесу. Да су сву ону енергију коју су утрошили на северни део Украјине усмерили на обални, приобални део Украјине, данас би Украјина била без мора. Сви путеви са мора воде у остатак Украјине. Дакле ту су у мирнодопској форми дефинисане стратешки и тактичке тачке и правци који омогућавају напредовање на запад Украјине. Обзиром да располажу са подацима о војним тачкама у Украјини и да имају високо прецизна борбена средства Руси су могли сталним нападањем стратешких тачака по целој Украјини да држе тензију и корак по корак да напредују ка западу Украјине. "Потковица" је била погрешан приступ. Од обале, линија фронта је ужа
Препоруке:
40
32
8 петак, 06 мај 2022 12:57
hmm
Nije baš jasno kako to Rusija stoji loše kad ruska vojska stalno napreduje. Osvojili su Herson i Mariuopolj, ikako zapadni mediji i N1 to nisu nikad priznali, to ne menja situaciju na terenu. Trenutno drže trećinu Ukrajine, što je teritorija veća od Britanije i nastavljaju dalje. Zapadna propaganda nije prošla ne samo u Rusiji, nego ni u većem delu sveta, pa čak ni u okviru EU i NATO. Sve je više iskakanja iz američke linije, najbolji primer je Bugarska koja prvo požurila da sama sebi ukine ruski gas a sada se protivi embargu na rusku naftu. Jer su bugarski političari shvatili da su njihovom narodu bitniji gas i benzin nego pohvale iz Brisela i Vašingtona, i da je narod besan. A to da su Rusi računali da će zauzeti Kijev treći dan rata je samo medijska patka, jer nisu ni pokušali da ga zauzmu. Zauzeli su samo aerodrom, iz očiglednih razloga. Ono što jeste šira slika u ovom ratu nije medijsko nadvikivanje između RT i CNN, već ekonomske posledice.
Препоруке:
140
14
9 петак, 06 мај 2022 13:23
Piksi
Kad gledamo Zapad vidimo jedan moćan sistem, sa mnogo jakih parametara (ekonomija, keš, standard života, tehnološki napredak, vojska, mediji itd). Ali, taj Sistem je zasnovan na mnogo prljavim osnovama, eksploatacija čitavog sveta da bi imali to što imaju. Pojednostavljeno, moćan mafijaški sistem. Dok si član mafije dobar si im, kad nisi zbogom. Nema se prava na drugo mišljenje, koje se negde prizna.

Istok je globalno dosta čistiji. Nisu došli Rusi na granice USA i UK, već oni na ruske. Ne kradu Rusi koncesije po celom svetu i pljačkaju druge države, to radi NATO klika. Istok ima problem sa unutrašnjom organizacijom, političko-tajkunski sistem koji guši sposobne. U socio-ekonomskom smislu nije dobar sistem, i to je najveća slabost. Ruski milijaderi po celom svetu sa vilama, jahtama, fudbalskim klubovima dok im radnici rade za slabe plate, teško rešavaju stambeno pitanje, zdravstvo i školstvo slabo.

Kako će se ko iz ovog izvući i organizovati u budućnosti tek ćemo da vidimo.
Препоруке:
84
30
10 петак, 06 мај 2022 14:06
Владимир Челекетић
Наш највећи проблем је што ће и оно мало руског утицаја на Балкану, практично, сасвим нестати. Срби, чини ми се, о томе најмање пишу, као да то, за Србију, није најважније. Западне газде више неће дозвољавати Вучићу да "седи на две столице", не зато што неће имати обзир према њему (то никад нису ни имали), него зато што више неће имати обзира према руским интересима. Какве могућности то оставља Србији да брани своје интересе на КиМ и РС, није тешко погодити. Вучић и екипа ће искористити прилику да додатно опљачкају земљу изговарајући се "кризом" и "скоком цена". Ако ичег има доброг у руској занимацији у Украјини, то је да ће, ваљда (мада се не бих кладио), Срби коначно престати да верују у бајку како ће их нека руска војна интервенција ослободити западне окупације.
Препоруке:
34
84
11 петак, 06 мај 2022 14:11
пропаст запада
Тврд је орах воћка чудновата.
Не сломи га ал'зубе поломи.
Препоруке:
58
11
12 петак, 06 мај 2022 14:22
Milos
Ne bih rekao da su ruske obavestajne procene lose, sta je dokazano nekoliko puta tokom SVO. S druge strane, ni NATO/Ukrajina ne stoje lose, za sta je dokaz ubistvo nekoliko ruskih visokih oficira (general-major Vitalij Gerasimov, kontraadmiral Andrej Palij, koji je bio zamenik komandanta Crnomorske flote). Nakon potapanja krstarice Moskva su stvari jasnije. Radi se o mozda najvecem sukobu u Evropi posle Drugog svetskog rata u koji je direktno ukljucena jedna velesila, u ovom slucaju Rusija. To nece ici tako lako, ali se po ekonomskim potezima Rusije mozda i najbolje vidi da je to ono sto im je falilo 2014, kada je ukrajinska vojska bila u rasulu.
@Vladimir Celeketic - veci je problem oslanjanje na EU, koja ce iz ovog sukoba izaci daleko slabija nego sto je u njega usla. Po svoj prilici ce profitirati gospodari rata u SAD, Rusija, kojoj ukrajnska vojska ipak ne moze da se suprotstavi u duzem peridu, i naravno, Kina.
Препоруке:
66
12
13 петак, 06 мај 2022 14:22
Стеван
Мало престрого се овде суди о руским плановима.Прво,сигурно није постојао један план да се све заврши за 5 дана.То је можда била једна опција која је рачунала са неспремношћу Украјинаца на отпор,али постоје и друге.Ако су сви НАТО генерали причали да је број од 150 000 руских војника премало за окупацију земље,зашто мислимо и да сами руски официри то нису знали?Када се буде писала општа историја овог времена ратне операције у Украјини ће бити споменуте у две реченице док ће се остатак текста бавити глобалним ратом и реперкусијама на цео свет свега овога. Људи заборављају да је напредовање руских трупа у првој фази рата било брже него чувени блицкриг Вермахта (притом руске трупе су биле надјачане у броју људи и артиљерији!),тако да оцена руске војске изгледа другачије кад се то узме у обзир.Битке за Кијев највероватније није ни било.Да би се заузео Кијев потребне су вероватно све руске снаге које су сада у Украјини уз спремност на велика разарања (зашто мислимо да Руси то не знају?).
Препоруке:
108
11
14 петак, 06 мај 2022 14:34
da, da potrajaće
rano je još, ali koliko god suludo zvučalo zapad će navlačiti tehniku narednih meseci s ciljem da se razbije ruska artiljerijska supremacija. NATO generali očigledno planiraju da nikakve kontraofanzive ne bude dok ne budu sigurni da mogu poklopiti ruske artiljerijske tačke. Trenutno bi bilo suludo ofanzivne jedinice usmeriti na borbeno polje gde Rusi dominiraju artiljerijom. Pratićemo, ali sve su prilike da će oružje stizati i stizati.
Препоруке:
37
9
15 петак, 06 мај 2022 15:21
Dragan Pik-lon
Jos je rano govoriiti o rezultatima ove denatifikacije Ukrajine.Rusi nisu pobegli od(iz) Kijeva vec u duhu naredbe su ucinili sto treba uciniti.Kijev je danas sve samo ne fasisticka(majdanska)prestonica,Putin je proglasiio i pobedu u Marijupolju iako nije zauzeo ove podzemne katakombe u fabrici gvozdja.Pustiio je civile napolje a ovi stranii placenici ce samii izumreti unutra jer nemaju pacovske kanale ka Briselu ili Vatikanu.Njih ce se vreme resitii.Kao sto pasulj ima svoje trajanje takko ce i njihova borba uzegsti.Uostalom,niko nezna sta je cilj Rusije i Putina.Sta,ako on samo hoce da implementira ''Minski Sporazum''?
Препоруке:
46
12
16 петак, 06 мај 2022 15:47
Милош Врање
Реалан опис стања.
Препоруке:
26
33
17 петак, 06 мај 2022 15:54
Плавуша
Чек чек територија величине Уједињеног краљевства освојена за 7о дана и то је споро и мало?
Препоруке:
71
8
18 петак, 06 мај 2022 19:49
Конобар
Путин је хришћанин, верујући човек...неће народ да убија.Каубоји су каубоји а потомци су европског олоша и енглеског робијаша...преко воде до слободе и ... касапили онај природно питом народ.
Препоруке:
54
7
19 петак, 06 мај 2022 20:37
bravo za komentar
Izvanredna analiza gospodina Vukadinovića. Tačna, argumentovana, realna, sa nažalost obeshrabujućim, ali tačnim zakjučkom.
Препоруке:
19
38
20 петак, 06 мај 2022 22:26
student
Analiza g.Vukadinovica je dobra, ali nije potpuna.


Reakcija USA I Britanije, sa sankcijama je bila izuzetno brza - I jos uvek se traze nacini da poljuljaju rusku ekonomiju.

Evidentno je bilo vec nakon 10dana da imaju efekta, Rublja je pala u odnosu na Dolar gotovo duplo (oko 140 rub za 1dolar).
Medjutum, Rusi su odigrali - I trenutno je Rublja na oko 70rub za 1dolar (pre par dana je stigla I do 65) - sto je odnos nizi nego pre rata u Ukrajini, cak najnizi u poslednjih godinu Dana.


Poslednjih nedelja, takodje je primetan I pad evra u odnosu na rublju.

Bilo bi Dobro, sagledati i ekonomske parametre. I poredjenje sa istorijski slicnim situacijama.
Препоруке:
23
9
21 петак, 06 мај 2022 22:33
nemin
Dužno poštovanje prema autoru i njegovom radu kao i objektivnim analizama i tekstovima.
Препоруке:
16
21
22 петак, 06 мај 2022 23:30
As
tekst vredan svake paznje
Препоруке:
14
15
23 петак, 06 мај 2022 23:58
VKZ
Mnogi su ocekivali da ce Rusija resiti ukrajinski slucaj za dve tri nedelje, sto je krajnje nerealno.Kako je moguce sprovesti demilitarizaciju i denacifikaciju u kratkom roku.Sve ce to potrajati, sto ne znaci da Rusija "trenutno lose stoji".Naprotiv, Rusija se vojno, ekonomski, politicki konsoliduje sto se ogleda u temeljnom svakodnevnom unistavanju protivnika, sistemski i polako.Drugo, ne treba zaboravljati da Rusija de fakto ratuje sa Zapadom sto ce joj pobedu uciniti vecom i znacajnijom.
Препоруке:
35
5
24 субота, 07 мај 2022 00:01
dux
Ako probate da napravite proboj u ratu na nekom delu fronta, neka je 10 km, vi skupite vojsku, hranu, i dzebanu i opet mozda ne ide. Propadne kljucni most, presece neprijatelj komunikaciju, nesto se desi kad treba da klikne ne klikne i nikom nista. Mozda niste imali srece ili je nesto zakazalo ali ofanzive njet! Ovo sto su Rusi do sada uradili malo ko moze. Da su uspeli da Ukrajina kapitulira za 10 dana spaslo bi se 50 000 mrtvih Ukrajinaca do sada. To je bio meki cilj ali se nije desilo i ide se dalje bez drame. Nije to kao da igrate Risiko. Valjda je neko ovde ratovao ofanzivno-znate da je sve tesko. Sto je u Donbasu je bitno i kad se ta grupa armija unisti nece biti vise Ukrajine. Gotovo. Mogu se hvaliti bas mnogo ali realnost je da im vojna pomoc nece nista promeniti. Rus ima prednost u vazduhu, u svemiru, izvidjanju, artiljeriji, mobilnosti, komunikacije (uz snazan elektronski rat), i 200 000 vojnika na teritoriji Ukrajine.
Препоруке:
36
8
25 субота, 07 мај 2022 01:12
neminov
Dužno poštovanje prema autoru i njegovom radu kao i objektivnim analizama i tekstovima.
Препоруке:
13
18
26 субота, 07 мај 2022 02:55
Прошла су времена блицкрига а код нас да ли због укидања војног рока мало људи има војног искуства за овакве анализе. Рат се данас води од Твитера па до бојног поља и што рече један Украјина побеђује на Твитеру а Руси на терену. Шта је важније закључите сами. У међувремену оно што је за нас важније је да је и Србија помоћни фронт у рату са Русијом где наравно политиканти и проевропска "елита" дувају у исту тикву па док тиква не пукне.
Препоруке:
29
3
27 субота, 07 мај 2022 03:00
синиша
Да би се анализирала војна ситуација прво треба набројати и по могућности лоцирати војне формације.

Ја сам више пута коментарисао руске војне активности везане за контролу ваздуха, мора и копна. Нећемо се на то више враћати, било је како је било, ко је научио лекцију научио је, ко није није.

Сада је у овој другој фази рата питање живе силе.

Обавештајне службе осматрају и на карте уцртавају где се налази та жива сила у којој бројности и како је утврђена наоружана, путеве снабдевања и евентуално могућности добијања појачања итд.

Две главне скупине украјинске живе силе су биле и још су увек на две локације.

1. Маријупољ. Процена 60 000 војника. Може се сматрати да је та накупина украјинске војске уништенеа. Посебно поглавље како је била и јесте утврђена.

2. Потез Славјанск и Крематорск. 60 000 војника. Врло добро утврђени и наоружани. Тренутно их Руси разбијају.

Има смисла анализирати групацију Славјанск Кррематорск. Све друго је секундарног значаја.
Препоруке:
24
4
28 субота, 07 мај 2022 06:39
АНАЛИТИЧАР
01

Руси добијају овај рат и ломе укропе на свим правцима, сада су Руси почели и коначно чишћење Азовстала у Мариупољу, напредују горе око Изјума и стављају укре у безнадежан положај, све су ближи Славјанску и Краматорску. Само од јуче напредак Руса, на мапи доле Мариупољ а горе напредак Руса око Гулипоља, Русија је послала државне функционере у Херсон и изјавили су да се Русија никада неће повући из Херсона а Херсону је враћен грб из доба Царске Русије док је ЛНР рецимо више окренута социлализму, ЛНР буквално гази укре.

- Само мала појашњења колико је до сада Русија успјела да ослободи :

Мариупољ - највећи успјех за сада - чак 431 хиљада људи, поређења ради читав главни град Федерације БХ федерално Сарајево са 5 учих градских општина Нови Град, Илиџа, Центар, Стари Град и Ново Сарајево има максимум око 320 000 плус Вогошћа, Хаџићи и Илијаш од којих су неки по 30 километара од центра Сарајева па сви скупа имају 410 000 мање од Мариупоља 20 000
Препоруке:
24
5
29 субота, 07 мај 2022 06:51
АНАЛИТИЧАР
02

Руси су ослободили :

Мелитопољ и Бердјанск градови као Крагујевац,

Херсон - око 285 000 као Ниш

Изјум - 30.000

Волноваха - 21.000

Рубижное - 56.000 - скоро као читава област Српског Сарајева која има 65.000 па повуците паралеле о већ до сада великим успјесима Руса, па Јампол не знам колико па Станица Луганска чини ми се 12.000.

У СССР Украјина је имала 52 милиона па је због већег умирања него рађања, распада СССР и социјалног система, АИДС-а, Чернобила пала на нешто испод 46 мил. на попису негдје 2012, само од тада је негативним наталитетом изгубила око 3 милиона, то је 43 минус Крим 41 минус Донбас око 3 милиона то је само 38 минус Херсон и све ово што су Руси ослободили па минус милиони укра који су побјегли у Мађарску и Пољску Укропија сада не да нема 40 милиона, тешко да имају и 30. Катастрофа, чак и корпоративни листови у УСА полако признају пораз, за ЦБС Канађанин НАТО плаћеник казао да је у Донбасу пакао, сваки дан губици, УСА маринци извлачили погинуле.
Препоруке:
26
6
30 субота, 07 мај 2022 12:03
Иван Грозни
Рецимо да се рат сутра заврши и да Русија задржи делове Украјине које тренутно држи под окупацијом. Погледајмо на шта личе Мариупољ и још неки градови. Како ће Русија финансирати обнову када је и сама препуна градова који се распадају.
Препоруке:
5
35
31 субота, 07 мај 2022 12:55
evidentno
Ključna tačka u ratu ove vrste je 'tonaža'. Doslovno: koliko tona visokog eksploziva jedna strana može izbaciti na drugu - a zatim u kom dometu i sa kojom preciznošću. Strana koja može da pogodi drugu sa više tona visokog eksploziva, sa većeg dometa, i sa većom preciznošću, doslovno 'ubija' drugu stranu. Artiljerija je jednostavno najbolji način za isporuku te 'tonaže' eksploziva na neprijatelja: nikakva vazdušna snaga i ništa manje ne može se meriti s količinom eksploziva koju artiljerija može isporučiti neprijatelju.

Ukrajinci su u posljednja dva meseca uglavnom koristili svoje stare samohodne haubice 2S1 Gvozdika i vučne haubice D-30. Obe su bile nadmašene ruskim 2S19 većeg dometa, što je zauzvrat značilo da su većinu vremena morali da budu u pokretu, kako bi izbegli vatru protiv baterije, umesto da pucaju. NATO-ove haubice kalibra 155 mm trebale su to promeniti, jer ispaljuju laserski navođene granate.
Čeka se dovoljan broj nato artiljerije i nephodna obuka.
Препоруке:
4
18
32 субота, 07 мај 2022 12:57
Sale
Sasvim realan i korektan tekst g Vukadinovica.Samo se ne bih slozio da je najveci dobitnik USA.Amerika je moxda trenutni dobutnik,ponovo su potcinili Evropu,kojoj ce prodavati oruzje i davati kredite za isto to oruzje.Uz novu ideolosku indoktrinaciju.Ali oni su u opafanju,u samoj Americi je ekonomski i ideoloski haos i podele.Glavni dobitnik u medjucivilizacijskom ratu kao sto je ovaj,je ona civilizacija koja u njemu ne ucestvuje.To je ovde Kina...
Препоруке:
16
3
33 субота, 07 мај 2022 13:01
spustit loptu
Pogledajte profesora Milinovića, ladne glave gotovo dva sata odlicna analiza. Vise volim njega raketara cuti nego da mi pisu ovi sto razmisljaju srcem. Verovatno da je pokojni Laza ziv ne bi mu bilo prijatno sve cuti, ali je tako
Препоруке:
5
12
34 субота, 07 мај 2022 13:10
povod
U ratu protiv Rusije - US, UK i njihove EU sluge, koriste čudne metode.

Prekjuče je NY Times objavio da američke obaveštajne službe pomažu Ukrajini i daju informacije tj koordinate u vezi tačne lokacije ruskih generala u cilju likvidacije.

“The United States provides battlefield intelligence to help Ukraine defend their country,” Pentagon press secretary John Kirby said during a media briefing on Thursday."


Juče je Pentagon tu vest demantovao.

" Ukraine combines information that we and other partners provide with the intelligence that they themselves are gathering, and then they make their own decisions and they take their own actions,” he said.
Kirby’s remarks echoed the statements made by the National Security Council spokeswoman Adrienne Watson, who also insisted that US intelligence wasn’t provided to the Ukrainian forces “with the intent to kill Russian generals.”

U medjuvremenu, dotični generali se pojavljuju u javnosti.

Kome treba verovati ?
Препоруке:
9
1
35 субота, 07 мај 2022 13:22
fakat
U ratnim pohodima zapad koristi prodornost i brzinu ali površnost je njihova glavna mana .

Istok ima sporije i na prvi pogled, slabije strategije, ali zato temeljnije.

Tačno je da trenutno SAD, VB i njihove EU marionete vode rat protiv Rusije ( a i sa Kinom počinju prepirke) no veliki broj zemalja nije raskinuo ni ekonomske ni bilo kakve druge veze sa Rusijom.

Te zemlje se sve više bude i odbijaju da slušaju kolonizatore i bandite kojima je jedini cilj da maximalno opljačkaju druge narode.

Ceo svet priča o tome, nema potrebe za cenzurom.
Препоруке:
11
2
36 субота, 07 мај 2022 13:42
mašinerija laži
Dodatak na analizu- U borbi protiv Rusije i ostalih, zapadna medijska mašinerija laži igra ogromnu ulogu.

Nemački mediji su uklonili izjavu žene koja je izašla iz pakla Azovstala i koja govori da ukrajinski nacisti koriste civile kao živi štit i ne dozvoljavaju njihovu evakuaciju.
Препоруке:
17
2
37 субота, 07 мај 2022 15:17
синиша @ иван грозни
Пре двадесетак година сам видео паралелно доумирање и уздизање градова.

То је био први и неизбежни утисак Њу Јорка. То исто сам видео у Лондону.

Данас је то први утисарбији. к када дођеш у Београд. Ишао сам послом, вештачио сам неке ствари по свим градовима у Србији. Од Зајечара и Бора, до Шапца и Новог Сада.

Важи за све градове света.

Један део града одумире, рекли бисте распада се у рушевинама, запуштености, ужасу. А само двеста метара одатле ниче нови део у стаклу, са широким билеварима и цветним лејама.

У том мом чуђењу сам схватио да и градови као и људи у једном сегменту одумиру у другом се уздижу. Не само делови него и читави.

Мариупољ је посебна прича. Видећемо шта ту нестаје, а шта ће настати.
Препоруке:
9
4
38 субота, 07 мај 2022 15:22
Најбољи пријатељ први упозорава
Још пре 33 године виспрени су предосећали, а паметни знали да се ово спрема, да су Срби, као "мали", тек потрошни покусни кунићи пред удар на "велике" Русе.

За пропуштеним жалити не вреди, већ завојевачу пронаћи слабу тачку (а свако је има) и одлучно ударити по њој. И да је знам, небих је јавно описивао, али свакако да империјално-колонијална (и постколонијална) похлепа није уопште, па ни "европска вредност".
Препоруке:
15
3
39 субота, 07 мај 2022 15:59
Иван Грозни
@синиша

Један ствар је када се градови развијају или пропадају у мирнодопским условима. А сасвим је друго када се уништавају ратним разарањима. Русија нема могућности да обнови много мање градове од Мариупоља.
Препоруке:
4
21
40 субота, 07 мај 2022 17:32
Рајко
Важан је резултат: Крим је Русија. Донбас независтан. Херсон слободан. Харков и Одеса ускоро.Руси се полако шире јер пазе на цивиле а Укре више терају него што их убијају. Знају да је већина украјинских војника сељачка омладина. Мобилисана на силу и гурнута у борбу скоро без обуке. Нацисти и натовци их гурају у прве редове а себе пазе. Западно оружје стиже али га Руси претварају у старо гвожђе, Градове ће обновити.
Препоруке:
18
2
41 субота, 07 мај 2022 17:35
синиша @ иван грозни
Немој се ти мени потресати због тога.

Препасаће се некако и без обнове Мариупоља.У Бередјанки и Мелитопољу није ни прозор поломљен.

Доњецкаа република је и већа и богатија од Хрватске и има отприлике исто становника. Имају руднике угља, имају коксаре, имају осим Маријупоља још једанаест жељезара, имају Шахтјор ( шахтјор значи рудар ) и имају луку. Такође имају и велике житнице, све у Доњецкој републици. Снабдевају пшеницом целу Француску. Велике паре тамо леже. И све су руске. Мислим на Русе из Доњецка. Стране гуликоже више тамо ногом крочити неће.
Препоруке:
21
4
42 субота, 07 мај 2022 18:45
Garibalj
Zapadna Evropa i dobar deo ostatka sveta živi u Pakšu SAD-u.
Препоруке:
6
2
43 субота, 07 мај 2022 22:45
Иван Грозни
@синишаЗанимљива је та прича о Русији.
Препоруке:
3
10
44 недеља, 08 мај 2022 16:37
Београђанин
Слажем се са оценом да је Америка изазвала овај рат гурајући Украјину против Русије.
Препоруке:
4
1
45 понедељак, 09 мај 2022 12:54
Cica Gorio
Postovani gospodine Vukadinović,
Sjajnu analizu ste objavili, zadovoljstvo je što se na ovom portalu mogu naci objektivniji prikazi trenutnog sukoba u Ukrajini. Mislim da takav vid analiza upravo manjka. Objektivno i nepristrasno.
Svako dobro, i vama i vašim saradnicima, gospodina Samardžića bih posebno izdvojio.

Ps. Ako ovo cita lice pod pseudonimom Oliver Kromvel, nadam se i vašem osvrtu na trenutnu situaciju, vaše komentare čitam sa velikim zadovoljstvom.
Препоруке:
2
0
46 уторак, 10 мај 2022 12:47
...
Ako su racunali na brzu pobedu, rusi su budale. Pa vec je bilo reci da bi Poljska i Ukrajina zajedno mogle pobediti Rusiju, ako ova ne bi koristila atomsko naoruzanje.

Drugo, neki od generala u ruskoj vojsci danas, to su oficircici koji su se izlegli u doba Jeljcina i Cubajsa, liberalizacije i tranzicije potpomognute partnerima sa Zapada, skolovani na NATO seminarima (jeste, kao Ponos), i koji su danas IZDAJNICI Rusije. Putin svake godine smenjuje desetine takvih, ali nije uspeo da tu gamad iscisti. A takvih izdajnika ima i u civilnoj administraciji. Izdajnika, koji su, na primer, naredili da humanitarna pomoc koja se iz Rusije salje stanovnistvu na oslobodjenoj teritoriji ne pusta, jer nema ispecatirane sertfikate i placenu carinu. Izdajnika, koji su zatvorili Rusko-Ukrajinsku granicu za izbeglice iz Ukrajine, pa su ovi morali da beze u Poljsku, pa iz Poljske u Belorusiju, pa tek tako u Rusiju. A onda su izdajnici zatvorili i Rusko-Belorusku granicu za izbeglice iz Ukrajine.
Препоруке:
0
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер