петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Изневерене наде и избледеле црне слутње?

Kоментари (21) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 02 март 2009 15:25
Милош Кромски Пиров
Кажете: "...државна политика бива упорно вођена у складу са председниковим предизборним обећањима. ... ... Србија суштински ни за педаљ није попустила у вези са статусом наше јужне покрајине, нити је спремна да препусти Републику Српску судбини ..." Ма, дајте, молим Вас! Ако Републику Српску и Војводину буду бранили тако "доследно" као што су Косово, боље да их не бране. Тако је само наш непревазиђени правник и борац за људска права Владан Батић бранио своје клијенте! Што се министра Јеремића тиче, капа доле! Али, зар није толико очигледно да та његова политика штрчи од ставова великог дела Владе, која ту политику креира? Ипак, слажем се да бар овој двојици не треба гурати клипове у точкове док су на овом путу.
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 02 март 2009 16:38
Веселин Ј. Ђуретић
То што су се Пешчаник, Миљенко Дерета, Наташа Кандић острвили на Вука Јеремића најбољи је доказ да он исправно ради! А и његов шеф, Б. Тадић, ради власти је сигурно спреман да прихвати разне компромисе, које не би требало да прихвата. Без обзира на то, сигуран сам да зна где је граница попуштања и да неће издати српство. То сам и раније мислио, а задњих месеци немам више ни сумњу. Мислим да и када се ради о Војводини, Тадић само одуговлачи и амортизује оне који у његовим редовима заговарају драстично повећање њене јурисдикције. Текст је избалансиран и реално одсликава стање ствари. У овом случају изражавам похвале аутору са којим се до сада често нисам слагао (тек да споменем случај Уроша Мишића).
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 02 март 2009 16:55
Marta
Imala sam priliku odavno da prisustvujem jednom javnom nastupu Vuka Jeremića u USA, i nikada nisam ni sumnjala da je on patriota. Mislim da je pogrešno i pomisliti da se on pretvara, jer takva doslednost kao što je u njegovm slučaju, nemoguća je bez dubokog uverenja. Anđelkovićeva analiza je precizna, samo što mislim da je greška što citira ljude sa Peščanika i Druge Srbije. Treba ih ignorisati. Zašto da im na sajtu NSPM pridajemo značaj?
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 02 март 2009 19:46
Стални читалац
Ко о чему, Пешчаники и друштво, у задње време о Вуку и Борису. Председник ми никада није баш по вољи, нити сам за њега гласао, али када га они нападају тако доследно, не могу да не осетим дозу симпатије према њему. Ако непријатељ нашеих највећих непријатеља (јуришника Друге Србије) и не постане преко ноћи пријатељ, бар га не треба доводити додатно у лош положај. Колико схватам то је и суштина текста, и са њом се сто посто слажем.
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 02 март 2009 20:06
Јова Д.
Беше некада и Војислав Коштуница хваљен чак и на Б 92. Многи данас задојени ЛДП-овци клели су се у њега пред октобар 2000. године, а онда знамо шта је уследило. Зато није ни чудо што је такву судбину искусио и Борис Тадић. Нико ко није патолошки антисрпски настројен, за, како из зове аутор евроатлантске екстремисте, није добар. Свакога ко нема разумевања за све српске непријатеље и осуђује све што су Срби икад урадили, за њих је српски нациста.
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 02 март 2009 20:33
Sava
Dakle Predsednik Tadic i Ministar Jeremic su svetle tacke u nacionalnoj odbrani, sto se ogleda u njihovom delovanju prema Kosovu i metohiji je sazetak teksta. Ovako, aminovanjem Predsednika izgubili smo uticaj Rusije u SB,dolaskom EULEKSA. Predsednik je javno rekao da nece kociti ulazak Kosova u finansiske institucije, cime, po meni, pomaze jacanju siptarskih vlasti. Ni jedan clan DS-a nije prisustvovao javnoj debati o Statutu Vojvodine da cujemo i njihov stav. Bojan Pajtic je izjavio kako je i sam Predsednik Tadic licno ucestvovao u izradi nekih delova Statuta, odakle zakljucujem da je izuzetno upoznat sa istim. Kad je pre neki dan izrecena Haska presuda srpskoj vrhuski, Premijerov komentar je bio u stilu pa malo mnogo su dobili, a ja se pitam kolko su to po Premijeru, koji je izuzetno blizak Predsedniku, trebali da dobiju, ako su Haradinaj i Taci oslobodjeni? ovo bih zavrsio naslovom Djordja Vukadinovica-ni Evropa ni Kosovo.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 02 март 2009 20:41
Milan, Novi Sad
Mislim da je vrlo lakoverno i neargumentovano povlačenje striktne paralele između gospodina Jeremića i gospodina Tadića. Verujem u ministra inostranih poslova i mislim da je svojim delima dokazao da svoje delovanje bazira na istinski dobrim namerama. Sa druge strane, gospodin Predsednik je do sada nebrojeno puta dokazao da je marketing i procenat na Stratedžikovim istraživanjima sve što njega zanima. E, sada, zanima me koja je to granica nakon koje će autor prihvatiti da predsednik ne radi iskreno u interesu ovog naroda? Kada volšebno i tobož "nehotice" prizna Kosovo ili kada konačno otvori put Vojvodini ka secesiji? Ili ćemo i tada nalaziti opravdanja i sećati se lika i dela gospodina Jeremića? Koji će tada faktor biti kriv i na koji način ćemo tek ta dela opravdati? Mislim da je krajnje vreme da budemo odgovorni i prema sebi i prema drugima i da insistiramo na delima a ne na praznim rečima. Navešću samo jedan primer. Gospodin Tadić sve vreme koristi patriotsku retoriku, to niko ne spori, ali prvi put kada je došao Oli Ren, izjavio je kako "Srbija neće ometati ulazak Kosova u međunarodne finansijske organizacije". Kasnije je ova izjava opravdavana na hiljadu i jedan način, ali je suština izrečena. Mediji su uporno ignorisali ovu poruku, probali da je sakriju ali ipak se istina čula. Suština je da neko ko bi samo narodu trebalo da polaže račune, svoje račune očigledno polaže nekom drugom. Neka nam je sa srećom, dok budemo ovako naivni, samo nas proviđenje može sačuvati.
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 02 март 2009 20:44
Nikola
Ko o čemu...NSPM o klepsidri. Ima nešto perverzno u toj ljubavi...svojevrstan "stokholmski sindrom", gde autori pažljivo slušaju 359. emisiju da bi imali šta da napišu.
Препоруке:
0
0
9 уторак, 03 март 2009 04:21
Uskokovic Sasa
Svetlana Lukic napada Tadica i to je onda argument da je on u pravu. Neverovatno. Kazete niste verovali predizbornim sloganima i Srbija i Evropa, ali Vas je Tadic razuverio svojom politikom. Cime? Mozda prihvatanjem Euleksa, a onda navodnim iznenadjenjem otkud da sad stvaraju Kosovsku vojsku? Mozda jednostranom primenom SSP-a? Zar Vi ne custe glasove mnogobrojnih funkcionera Evropske Unije da nema ulaska bez dobrosusedskih odnosa i obecanja da nema blokade prijema Kosova od strane Srbije. Mozda Vas je razuverila predizborna prica da nema podrske ukljucenju Kosova u medjunarodne finansijske institucije, a onda nedavna podrska upravo tome? Mozda i ono predizborno obecanje o viznim olaksicama do kraja 2008. Vidimo i to se ostvarilo. Ali nema veze, Svetlana Lukic je napala Tadica pa mora da je on u pravu.
Препоруке:
0
0
10 уторак, 03 март 2009 08:21
Duna
Zaista je nepotrebno slusati komentare autorki Pescanika. To sto one cine,najgrublji je mobing,zloupotreba prava na javnu rec,bacanje novinarstva u mulj....
Javni tuzilac bi tu imao mnogo posla. Zasto ne radi ono za sta je placen?
Препоруке:
0
0
11 уторак, 03 март 2009 11:12
брм
први текст аутора, са чијим ставовима се готово увек слажем (а поготово у вези Уроша Мишића), са којим се уопште не слажем...наша политика мора да направи рез јер од евроинтеграција нема ништа, мора да заштити своје државе (Србију, ЦГ, Српску) у сваком погледу уз помоћ неког јаког а то сигурно нису САД и ЕУ....Упоредите Тадића са Додиком, чак и са "злим" Милом. Ови потоњи су се добро "увезали" са Русијом, и осигурали леђа. Мило је задржао демагошку проатланску реторику, али је јасно да због немогућности испуњења стандарда никад неће ући у ЕУ, Додик није..а Борис?где је код њега "резервни план"
Препоруке:
0
0
12 уторак, 03 март 2009 13:30
Jovan
Nije patriotizam busati se u grudi i vikati SRBIJA, već nešto uraditi za nju. A to nešto može da ima produktivnu dimenziju - kreiranje nečeg dobrog ali i da bude sračunato na izbegavanje opasnosti. Tadić u realnim okolnostima, sa unutrašnjim i spoljnim ograničenjima, preduzima ono šta može kako bi poboljšao našu poziciju u vezi sa Kosovom, ali i da ne ugrozi ekonomske perspektive zemlje. Svi koji kritikuju "jednostranu" primenu SSP-a zaboravljaju da je EU davno jednostrano mnogo toga već primenila. Ne smemo da dopustimo da oni koji su avangarda protivsrpskog delovanja iskoriste revoltiranost drugih relevantnih članica EU da nam nanesu štetu. A šta bi radili kada bi nam bio otežan pristup tržištu EU? Tu ide gro našeg i tako malog izvoza. Znači, Tadić radi ono što mora kako bi opstali, i pri tome pokušava da zaštiti, kako autor kaže, nacionalne interese srpskog naroda. Uostalom i Koštunica je radio sve što je od njega Zapad traži, verovatno ne zato što ga voli, već zato što zna da se šut sa rogatim ne bije. Sve bi potsetio da kada je Koštunica postao predsednik vlade naša vojska je imala 85000 pripadnika i 1200 tenkova, a kada je otišao sa vlasti ostavio je 30000 vojnika, oficira i civilnih lica i 350 tenkova! Ima još mnogo takvih primera. A sada razne navodne patriote pričaju drugima da urgrožavaju bezbednost zemlje. Pa zar zemlja kojoj preti secesija dela teritorije treba da uništi vojsku? Vraćam se na tekst. On je nesumnjivo pisan racionalno i odslikava realno stanje stvari. Jedino za moj ukus, a daleko je od toga da sam anacionalna, suviše je autor opterećen srpstvom. Naravno da Srbija treba da radi u interesu srpskog naroda, ali u njoj žive i druge nacije. Ne mogu samo srpski interesi da budu orijentir, što ne znači da oni ne treba da budu prioritetni. Toliko.
Препоруке:
0
0
13 уторак, 03 март 2009 16:48
Панонац
Слажем се са мишљењем Саше Ускоковића...Тадић и Јеремић патриоте?! Није јасно којим гестом су то показали...уместо тужбе против држава које су признале тзв. Косово, траже мишљење суда, подржавају сарадњу са Хагом (иако пресуде тог трибунала иду на руку косовским Албанцима), држава једнострано примењује ССП иако то иде на штету домаће производње...Још су чуднији коментари других читалаца, које је изгледа "лако превести жедне преко воде". По свему судећи, још ће дуго Тадић и екипа добијати изборе, кад је народ овако лаковеран и прима се на сваку "фору".
Препоруке:
0
0
14 уторак, 03 март 2009 18:31
sava-komentar na prethodni
G. Jovne govorite o smanjenom broju tenkova i vojske za vreme Kostunicinog predsednikovanja, a zaboravljate ko je u proslosti bio sve u Ministarstvu odbrane-Bori Tadic(DS),Prvoslav Davinic(G17), i sada Sutanovac(DS), pa vi vidite ko je smanjio tenkove(sadasnji ZES). A sto se tice Predsednika Tadica on ce po meni biti kriv za sve sto uradi lose, a ne ogradi se da je to morao, kao sto vi kazete da mora zbog pritisaka.
Препоруке:
0
0
15 уторак, 03 март 2009 19:56
Jovan
Gospodine Savo, da se Koštunica nije slagao sa ekonomskom politikom koju je vodio Mlađan Dinkić, on sigurno ne bi prihvatio da bude predsednik vlade koja nanosi zemlji ekonomsku štetu. Naravno, ako je častan čovek kome iznad svega nije stalo do zadovoljenja sopstvene sujete. Znači, V. Koštunica je kriv za sve što se desilo za mandata njegovih vlada, ko god bili ministri, jer je prihvatio da stane iza onoga što oni čine (valjda, zato što je mislio da je OK, a ne što je bio spreman da plati svaku cenu zbog vlasti). Podsetio bi Vas i da je smanjivanje brojnog stanja pripadnika Vojske Srbije i Crne Gore i uništavanje tenkova i drugih oklopnih vozila, započelo tek kada je ministar odbrane postao Zoran Stanković, a on je bio kadar DSS-a. Znači, vojsku je faktički ukinula ta stranka, a ne neka manje patriotska, i to u vreme kada nam je pretila secesija. Zar Vam se ne čini, da ne mora da bude uvek patriota onaj ko tvrdi da je to? Ko zna, možda je DSS bio trojanski konj patriotskog bloka? Oktobara 2000 većina Srba je bilo bar umereno patriotski nastrojena, a onda se postepeno uz pomoc propagandnih mehanizama Druge Srbije odvijala njihova obrada. A čini mi se, nju je omogućila partija koja se pravila da je nacionalna a to je bila na sterilan način koji je ogadio mnogima nacionalnu ideju. Pitanje je samo da li je to radila jer je isprogramirana iz istog centra iz koga je i LDP, ili zbog nesposobnsoti. Ne treba ni da vam kažem da milim na stranku gosp. Vojislava Koštunice.
Препоруке:
0
0
16 среда, 04 март 2009 00:12
hm
Tekst je ispod uobicajenog nivoa NSPM. Tadic patriota? Ma hajte, molim vas! Dobro je da ste podvukli crvenu crtu, Statut, jer ce se na guranju te SRAMOTE videti navodni patriotizam predsednika. O Jeremicu sve najbolje, ali sa ogradom da on ne povlaci poteze ni manje, ni vise, nego bas onako kako mu Tadic nasredjuje. Sto pre odu, bolje za Srbiju! Uzdajmo se u izbore koji sigurno dolaze i u posrnulu opoziciju...
Препоруке:
0
0
17 среда, 04 март 2009 13:13
Сремица
Тадић је човек скромних интелектуалних способности и зато не зна шта ради. Јеремић зна. Немам вере ни у једног, благо речено.
Препоруке:
0
0
18 среда, 04 март 2009 20:27
Bora
Zapanjen sam ostrašćenošću mnogih komentara. Pa kvalitet teksta se meri time da li je razložna i osnovana argumentacija, a ne da li nam se sviđa šta je rečeno. Čemu više od jednog teksta ako su svi isti? Valjda ne živimo u totalitarnom sistemu, što bi moglo da se zakluči na osnovu iskljičive dimenzije svesti mnogih od čitalaca čak i sajta kakav je ovaj. Izgleda, mnogi žele da pročitaju po stoti put ono što godi njihovom srcu, a ne da saznaju nešto novo ili dobiju mogućnost da sagledaju stvari iz drugog ugla. Da kažem nešto i o ovom tekstu. Mislim da je pametno, čak i da se u mnogo čemu sa Tadićem ne slažemo, da mu pružimo ruku sada kada je kucnuo klučni čas kada je u pitanju Vojvodina. Da zna da će ga podržati oni kojima je do Srbije stalo kakva im bila ubedjenja, ako on bude postupao ispravna, i da zna da ćemo se na njega okomiti gore od Peščaniika ako pusti Pajtića da radi šta hoće sa Vojvodinom.
Препоруке:
0
0
19 среда, 04 март 2009 23:14
Сремица, Сремица
Боро, закаснили сте. Гласањем за "статут" у Извршном већу Војводине, недело је већ почињено. А ви, и неки други, сад се нешто, као, љутите на Тадића. И како мислите да га жестоко нападнете? Преко сајта НСПМ? Пуче му прслук за то. Не знам само како разборити људи могу полагати велике наде у особу тако скромних умних способности.
Препоруке:
0
0
20 среда, 04 март 2009 23:47
hm
@Bora: Ja sam zapanjen naivnoscu (da li je to u pitanju?) autora i komentatora kao sto ste vi! Zasto bi pruzali ruku coveku koji TVRDI vec mesecima da je Statut u skladu sa Ustavom, koji on kao Predsednik Srbije mora da stiti i brani, svakako vise nego svi mi zajedno? Zasto? Pa predsednik svakako ima mogucnosti da angazuje ustavne strucnjake i rascisti dileme. Njemu ne sme i nikako nemoze biti vazniji partijski interes od interesa naroda i drzave! Naprotiv, ne treba mu pruzati ruku, vec mu treba pomoci da padne sa vlasti sto pre...
Препоруке:
0
0
21 четвртак, 05 март 2009 11:25
Србин-Војвођанин
Не треба нам развијен логички апарат, ни много знања, да извучемо неколико закључака.

1. Циљ антисрпских центара моћи је да се наша земља тотално паралише успостављањем полудржавности Војводине. После тога Србија неће моћи ништа да учини у вези са Косовом и Српском, и у бољим спољнополитичким околностима. Забијање војвођанског клина Србији, треба дугорочно да је пацификује.
2. Једина реална снага која то може да спречи налази се у владајућем Блоку. То су део Демократске странке и део СПС. Не значи да ће то они учинити, али делови тих партија су и патриотски настројени и имају интерес да спрече јачање аутономије Војводине. Зашто би Борис Тадић волео да његова сада велика власт буде ограничена постојањем широке аутономије? Ко сече грану на којој седи?
3. У политици само наивни верују да је све на тањиру. Нормално је да политичари једно причају а друго раде. То што Тадић прича да је статут ОК ништа не значи. То што статут до сада није прошао на предложени начин значи да Тадић игра дуплу игру и амортизује аутономаше у својој странци и њихове спољне помагаче, а намерава да постепено статут учини прихватљивим за Србију.
4. Као што многи који не вичу ми смо патриоте то могу да буду, и многи који тврде да то јесу, у ствари нису праве патриоте. Већ само играју дуплу игру. Напади на Тадића највише одговарају Чанку, Пајтићу и сличнима. Зато ме не чуди што толики читаоци овог сајта реагују бурно на помен могућности да је Тадић патриота, а потписују се разним војвођанским локализмима. Онима који хоће да изборе полудржавност Војводине не одговара да се они којима је до јединства Србије стало сложе око неког заједничког именитеља. Не одговара им да се привремено закопају ратне секире и подржи било ко ако ради за Србију. Зато се вероватно по задатку многи чанкисти и чедисти праве анонимно да су патриоте, са циљем да изазову раздор и паралишу наше снаге. Или су у питању стварно наивне или партијским страстима заслепљене патриоте које не виде да праве штету.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер