среда, 08. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

„Brand personality“ као замена за човека и нацију илити – да ли је „црвено боја љубави“?

Kоментари (4) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 25 јун 2010 08:47
м. -ић
Не слажем се с аутором чланка, али не толико са суштином, колико с током закључивања.

Прво, онај навод на самом почетку је збиља сотонин. Бог никоме ништа не забрањује. Још боље, Бог увек нуди могућност да се буде срећан тамо где јеси, и с оним што имаш. Све вам је дато, али вам није све на корист. Напротив, сотона је измислио све те шарене лаже које се не могу ни пипнути ни окусити, чак ни прићи близу. Шта вам вреде обнажене лепотице на кунздрук хартији? Шта вам вреде рекламе за одморе на тропским острвима, за брзе а удобне аутомобиле, за нове простране станове? Када ћете све то моћи, не да имате, него само макар да пипнете. Само ћете душе своје тровати гледајући на све то.

И та припадност групама. Није циљ корпорација да људи припадну некој новој групи, него да људе одвоје од било какве групе. Све те групе, те не знам пепси пипл, те рибок ребел тандарамандара, не постоје. Нико није члан неке такве групе. Ако пијуцкате пепси у кафеу, мислите да ће вам прићи неко да каже, А ти пијеш пепси, ја сам из исте групе, како си? Најчешће кад гледате по кафеима, људи који седе заједно немају иста пића пред собом. Дакле, све те нове потрошачке групе не постоје. Слажем се да уништавање нације јесте циљ корпорација, али не у смислу прављења неких нових корпорацијских потрошачких група, него напротив у смислу крајње изолације сваког појединца понаособ.

Уз то, те корпорације су само параван. Иза свих тих безличних пословних машина стоје људи из врло присно везаних породица, породица које се баве пословима од старина. Живи људи, који се пре свега брину о својим најближима, а затим о својим ортацима, сарадницима, и на крају, брину се и одани су свом пословном роду. Тај род је нација за себе, која има свој језик, обичаје, законе, макар и да се не види, да нема своју земљу. И онако су те корпорације толико јаке да могу да управљају земљама и државама. Ми не знамо ко су они, можда наслућујемо, али они сами врло добро знају ко су, шта су, одакле су.
Препоруке:
0
0
2 петак, 25 јун 2010 13:39
брм
смисао и разлоге већине рекламених идеје могу неккао да сварим или схватим - али домаће рекламе за пиво дуго никако нисам могао... по дебилности су превазишле и рекламе за избељиваче рубља... чак и оне расистичке за хемикалије за чишћење ВЦ шоља намењених источним земљама (ккако су закореле и прљаве - шоље)..
питао сам се којој су"циљној групи" оне намењене?
на њима је све што (ми) класичне пивопије не подносе(имо)...

а онда сам схватио генијалност маркетиншких стручњака: они су створили читаву нову субкултуру новопивопија на основу познавања тоталне необавештенсоти о "евроспким стандардима" младих одраслих у слобиним временима.
доказ: најпродаванија су најгора а најскупља пива која су чиста хемија - разводњени екстракт - од којх глава боли МОМЕНТАЛНО (ПИВА АПАТИНСКЕ ПИВАРЕ - Јелен пиво и никшићко и припадајући страни "брендови" и челаревске - лав..)
- нико не тражи скоро дупло јефтијнија а добра - Ваљевско, Зајечарско, БГ..чак нису ни чули за њих..
- нико се не буни што се у радњама ладе искључиво апатинска и челаревска пива - шапните ми где може да се нађе у витрини ладна лименка рецимо зеленог пилса?..а у кафанама зна се само јелен и страна..

али сад ми није јасно чему уопште рекламе за та пива (Јелен и лав)кад у једине три постојеће радње у Србији (МИшко, Вишњица и фамилија) других ни нема..бацање пара
Препоруке:
0
0
3 петак, 25 јун 2010 22:15
Горан Станков ић
Домаћа првенства у споровима сам престао да пратим некако у време када су ИСПРЕД државних лига " накачили " имена тих спонзора. Да истакнем, ја сам од оних који верују ДА НИЈЕ СВЕ НА ПРОДАЈУ. Вређа ме да су они важнији од државе која би требало да се манифестује и да има значај и смисао, и на тај начин, кроз спортске лиге.
Оно што не разумем јесу превисоки хонорари при трансферима ( учинак фудбалера директно пропорционалан тим бригама ). Уствари разумем, али ме нервира што те паре морају да се створе кроз рекламу, на разне агресивне начине ( стотине албума и сличица, а првенстава колико желиш, мајци, заставица...) , права преноса и сл.
Оно што ме брине јесу клинци у сумраку са дволитаркам пива, који се завлаче у мрачна састајалишта. Њима слободно продају исто, а закон је јасан. А да, законима се баве у скупштини.
Препоруке:
0
0
4 субота, 26 јун 2010 13:39
Пинк Ф(р)ојд
Уф, какав текст! Коначно неко да проговори о домаћим испоставама страних маркетиншких агенција, које су, можда и најутицајнији феномен у Србији, а нико их не помиње! Браво! Не слажем се са мишљењем првог коментатора - уосталом доста је било тога да се ми Срби свађамо око тока закључивања. Битно је да се у суштини слажемо. Мени се, на пример, ток закључивања у тексту веома допада. Такође, то што се инсистира на "обе стране медаље" је исто тако добро.
Кока кола је својевремено проучавала, а и неке друге велике компаније, тзв. сублиминални утицај рекламе тј. онај који се одвија у несвесном делу човекове свести. Готово сам сигуран да смо и ми изложени сличним утицајима са наших телевизора.
Критичка свест и константно пропитивање света око нас - слажем се да је у томе суштина!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер