Ne čudi me autorovo ograđivanje od "druge Srbije", poznato je da su komunistima najveći neprijatelji na prvom mestu sopstvene frakcije (trockisti, staljinisti, prudonisti, anarhisti...) a tek onda svi ostali, čudi me da ovoga puta nije pominjao Crkvu kao "opijum za narod" ili pozivao na "crveni teror".
Препоруке:
0
0
2
среда, 30 јун 2010 18:56
they rode with quantrill
Комунистичко-антикомунистичка "дискусија" већ 70 година успешно прикрива и суштину рата 1941-45. на овим просторима и суштину титоизма.
Препоруке:
0
0
3
среда, 30 јун 2010 21:34
Milorad STANOJLOVIC
Ta prica o "levici i desnici" odavno vise ne pije vodu.
Osim toga, temi nije mesto u nspm, vec u spinovanim medijima raznih valera.
Jer, ideja prosto vredja. Treba da verujemo da je boljsevizam levica. Nije nego, a i Sartr je odavno umro.
Kao i svaki drugi zlocin, takva "levica" je centar, jer je univerzalno zlo. Kako antisemitizam moze biti levica? U cemu je tajna ovakvog tematizovanja, tj. kome ono sluzi?
Ako vec nismo dostojni, budimo bar pristojni.
Ionako je to - IN.
Препоруке:
0
0
4
среда, 30 јун 2010 22:46
Desetka za tekst
Pohvale za tekst. Naravno, Druga Srbija i nacionalisti se slazu u antikomunizmu,i nacionalisti "stvaraju" svoje izmisljene komuniste protiv kojih se bore. Jos je grotesknije sto se neki Drugosrbijanci prepoznaju u ovoj slici nacionalista i sa njom identifikuju..to je slika "levice". Zgodno je kako se i jedni i drugi sluze relativizovanjem i revizijom istorije. Cak mogu da zamislim ove ljude i kako se zalazu kao u Poljskoj za zabranu komunistickih simbola. Ova perfidna taktika oznacavanja drugosrbijanskih metoda "komunistickim" nije samo Antoniceva greska, mozda u ovom slucaju namerno ucinjena, bilo plod njegovih licnih asocijacija, bilo, motivisanim nekim postupcima od strane same "Druge Srbije'...ona je takodje jedna tendencija koja dolazi iz redova Druge Srbije a to je da prigrabi i odbrani "antifasisticko nasledje" i okrene ga protiv nacionalista. U cemu i jedni i drugi "koriste komunizam" kao orudje u medjusobnom obracunu koji je krajnje subjektivan i pristrasan.
Препоруке:
0
0
5
четвртак, 01 јул 2010 06:24
симонида
пошто се овде помињу разноразни појмови који делују антагонистички, мислим, да то није исто,чисто, у теорији као и пре,напросто све је збрчкано и здробљено и свега има и заједно и одвојено.зашто се тако ти теоријски појмови користе,намерно? можда је БАШ о томе и реч и можда би баш о томе неко могао да напише један текст.наше болесно друштво у себи садржи толико контрадикторности да мало који патолог би могао са таквом болешћу да се избори.оно што је некада карактерисало, да будем банална, комунисте ,сада се у реторици налази код сасвим других група и обрнуто.можда то и јесте тенденција глобализма - све обесмислити!
Препоруке:
0
0
6
четвртак, 01 јул 2010 06:34
Један Србин
И марксистички интернационализам и либерални мондијализам имају као заједнички идеал друштво без државе и без нације. Зато не треба да чуди што у односу на српско питање исте ставове имају домаће партије које се називају левичарским као и оне које величају либералне вредности. Не треба да чуди ни антисрпски карактер титоизма јер су Срби као нација били посебно стигматизовани од стране Коминтерне.То је суштина а све остало су, како каже М. Калик, појединости.
Препоруке:
0
0
7
четвртак, 01 јул 2010 06:51
Triba
Zaista mi nije jasna ova kompulsivno-opsesivna potreba autora da bude drveni advokat klijentu koji je jos uz to odavno nepovratno preminuo. Kao da u njegovoj glavi sama mogucnost komunistickih uverenja danas, sustinski zavisi od uspesne apologije titoistickog sistema. Neko sine qua non, borba na zivot i smrt srpskog komuniste za uopste vlastitu logicku mogucnost. A u stvari, kad autor komunistickom senzibilitetu danas na pleca nametljivo stavlja ovakvo breme nije ni cudo da kao ishod mora da proistekne ista ona nehumana ideoloska revnost i slepilo u odnosu na cinjenice koja je uglavnom i kumovala propasti poretka ciju nemogucu apologiju uporno preduzima. To je stav koji danas sasvim izvesno jedino moze da proizvede prezir, otpor i antipatiju. Ukratko, na taj nacin u prvom redu cini rdjavu prakticnu uslugu vlatitim uverenjima. Tj. pod uslovom da su uopste autenticna, a ne samo zanimljivi oblik nekog njegovog sasvim licnog resantimana, na sta me ovakvim tekstovima sve vise navodi da verujem.
Препоруке:
0
0
8
четвртак, 01 јул 2010 07:47
б.с.
Са становишта аутора, Хрвата, нормално је да ће бранити комунизам. Јер је пројекат титоизма-комунизма и био срачунат да оствари велико-хрватске циљеве. И дан данас, под плаштом наводне кривице Срба, ''великосрпске хегемоније'' остварују се циљеви који воде ка стварању Велике Хрватске. Ове циљеве је одредио Јосип Јурај Штросмајер у 19. веку, као горљиви заговорник југословенства, а уствари велики љубитељ хрватства.
Аутор мора да зна да су српски културни посленици, током Титове владавине, били разапети на линији Београд-Загреб- Љубљана-Сарајево. У тој њиховој разапетости, потонули су у дубоку провинцију сви српски градови, Ниш, Крагујевац, Краљево, Пирот, Врање, Ваљево, Шабац, Ужице... У њима је посађена на насилан начин култура пијанства и кича, тзв. фолк култура.
Исте године када се ''решио'' Драже Михаиловића, Тито је увео коришћење латинице и прославу нове године као важног празника, што је у српском народу било просто незамисливо.
И тако се током његове владавине српки народ полатиничио, одродио од сопствене вере, што се на интернет странама зове ''унијаћење под звездом петокраком'', појугословенио у недопустиво великом проценту, једном речју изгубио национални идентитет.
Ми смо једини народ на свету који док се вози својим друмовима мора двапут да прочита како му се зову градови, реке, села, на ћирилици и на латиници. Све због мањина које никако да науче да читају ћирилицу. Па зар је то толико тешко?! Зато већински народ мора да чита на два писма, ваљда ћемо то напокон правилно схватити, да нам је уствари оспорено право својине над сопственом земљом! Ето поштовани г. Калик, то су плодови српске распетости да би се угодило тзв. ''браћи''.
Препоруке:
0
0
9
четвртак, 01 јул 2010 07:53
Вид
За време СФРЈ на све облике друштвеног живота пресудну улогу имали су кадрови СКЈ, па је тако било и са културом. С обзиром да су под вођством тада главног "кадровика" Броза, Хрвати успели да нас "усреће" са назови српским кадровима типа Никола Љубичић, Дража Марковић, Стамболићи итд., много сам ближи ставу г-дина Антонића да су успели да нам наметну и свој културни образац. Ако су то успели у политици не видим зашто не би у култури! Само још један у низу наших пораза! На срећу (а не нашом заслугом) преживели смо, и сада покушавамо (или ми се чини) да се вратимо неким заборављеним (српским) вредностима. Не знам да ли ћемо успети, али знам да ће дуго трајати. Што се тиче било каквог упоређивања српских и хрватских националиста, одбацујем са гнушањем па макар и по питању антикомунизма једних и других. Хрватски национализам (читај шовинизам) настао је на полуистинама, и као главну црту има мржњу према Србима. Њихов антикомунизам потиче од чињенице да никад комунистима неће опростити што су им дали оно што никад пре тога нису имали,а то је државу. Верујем да се у дубини душе стиде што пљују по људима и идеологији која им је испунила "тисућљетни сан". Српски национализам, пре свега захваљујући нашим прецима, итекако има упориште у историји и у свом изворном облику није уперен против било ког народа (за разлику од мутанта насталог после 50 година комунизма). Зато не бих у исти кош са хрватским националистима по било ком питању!
Препоруке:
0
0
10
четвртак, 01 јул 2010 17:34
Уозбиљимо се
„Једна политика не може да буде левичарска уколико не стави класну тематику на прво место односно захтев за праведном расподелом друштвеног богатства који се концентрише у питању својине“. Тачно. Остаје да М. Калик одговори на питање коме треба да буде упућен тај захтев.
Питање расподеле је заиста концентрисано у питању својине али ниједној комунистичкој партији на Западу не пада на памет да у своје програме унесе питање својине тј. национализацију приватних компанија. А што се тиче комунистичких партија на Истоку, укључујући ту и српску, оне су - невероватно али истинито - приватизовале оно што је било друштвено. Дакле, у тој ситуацији ниједна ПОЛИТИКА једноставно не може да буде левичарска. То је јасно и радницима и капиталистима само изгледа није члановима назови левичарских партија и теоретичарима домаће левице.
Препоруке:
0
0
11
четвртак, 01 јул 2010 19:42
samoobmana
Sasvim pretenciozno i bez dubljeg uvida u problematiku svojine prethodni komentator nadmeno istura "činjenicu" da komunisti lome svoje uverenje na principi pitanja svojine. Mislim da sa tim nikada nije bilo većih problema. Svojina može biti društvena, državna, zadružna, kolektivna pa i privatna. Zašto od toga praviti komunističku zagonetku ili u najboljem slučaju enigmu. Neka mi "uozbiljimo se" objasni na koji način je nedavno u najrazvijenijim privredama sveta bila spasavana isključivo privatna svojina. Nema drugog odgovora sem neizbežnim nacionalizacijama.
Препоруке:
0
0
12
четвртак, 01 јул 2010 20:02
XY
Чему та напомена да је Антонић некада био омладински функционер СК-а. Очигледно је еволуирао и то у правцу који није профитабилан.А врстан социолог је био и остао.
Препоруке:
0
0
13
четвртак, 01 јул 2010 21:35
Симић Манојло
за Samoobmana ;
Постоје само два облика својине :
1. PRIVATE PROPERTY
2. GOVERNMENT PROPERTY
Све остало је комунистички експеримент .
Препоруке:
0
0
14
четвртак, 01 јул 2010 22:05
Уозбиљимо се@Samoobmana
Не разумем најбоље Вашу примедбу. Ваљда се слажете са мном да о расподели одлучује власник. Мишковић одлучује како ће бити расподељен профит Делте а Фијат одлучује како ће бити расподељен профит Заставе. Док су Ц-маркет и Застава били у друштвеном власништву, о расподели (а самим тим и о платама), одлучивали су радници у складу са друштвеним нормама у које је - у складу са програмом владајуће социјалистичке партије - био уграђен принцип праведности. И шта сад? Социјалистичка партија је та која је одлучила да Ц-маркет, Заставу, ПКБ, Севојно, Сартид.... треба продати приватницима. Могла је да подржави те фирме или бар да има контролне пакете у њима. Али није. Потпуно их је препустила приватницима. И сада, уместо да држава као власник праведно расподељује, социјалисти се залажу да држава моли приватнике (којима су они продали друштвени капитал), да праведно расподељују. Мени то изгледа лицемерно и цинично.
Препоруке:
0
0
15
петак, 02 јул 2010 07:17
Одбрана и последњи дани
Тржиште некретнина пропало начисто, а они и даље праве бетон.
Osim toga, temi nije mesto u nspm, vec u spinovanim medijima raznih valera.
Jer, ideja prosto vredja. Treba da verujemo da je boljsevizam levica. Nije nego, a i Sartr je odavno umro.
Kao i svaki drugi zlocin, takva "levica" je centar, jer je univerzalno zlo. Kako antisemitizam moze biti levica? U cemu je tajna ovakvog tematizovanja, tj. kome ono sluzi?
Ako vec nismo dostojni, budimo bar pristojni.
Ionako je to - IN.
Аутор мора да зна да су српски културни посленици, током Титове владавине, били разапети на линији Београд-Загреб- Љубљана-Сарајево. У тој њиховој разапетости, потонули су у дубоку провинцију сви српски градови, Ниш, Крагујевац, Краљево, Пирот, Врање, Ваљево, Шабац, Ужице... У њима је посађена на насилан начин култура пијанства и кича, тзв. фолк култура.
Исте године када се ''решио'' Драже Михаиловића, Тито је увео коришћење латинице и прославу нове године као важног празника, што је у српском народу било просто незамисливо.
И тако се током његове владавине српки народ полатиничио, одродио од сопствене вере, што се на интернет странама зове ''унијаћење под звездом петокраком'', појугословенио у недопустиво великом проценту, једном речју изгубио национални идентитет.
Ми смо једини народ на свету који док се вози својим друмовима мора двапут да прочита како му се зову градови, реке, села, на ћирилици и на латиници. Све због мањина које никако да науче да читају ћирилицу. Па зар је то толико тешко?! Зато већински народ мора да чита на два писма, ваљда ћемо то напокон правилно схватити, да нам је уствари оспорено право својине над сопственом земљом! Ето поштовани г. Калик, то су плодови српске распетости да би се угодило тзв. ''браћи''.
Питање расподеле је заиста концентрисано у питању својине али ниједној комунистичкој партији на Западу не пада на памет да у своје програме унесе питање својине тј. национализацију приватних компанија. А што се тиче комунистичких партија на Истоку, укључујући ту и српску, оне су - невероватно али истинито - приватизовале оно што је било друштвено. Дакле, у тој ситуацији ниједна ПОЛИТИКА једноставно не може да буде левичарска. То је јасно и радницима и капиталистима само изгледа није члановима назови левичарских партија и теоретичарима домаће левице.
Постоје само два облика својине :
1. PRIVATE PROPERTY
2. GOVERNMENT PROPERTY
Све остало је комунистички експеримент .