уторак, 07. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Сумрак српског здравства

Kоментари (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 10 март 2009 19:59
mali mix
Za ministra su krivi mediji, NGO i pacijenti, samo on nikada nije kriv. To prerasta u patologiju, ocekujem da institucije sistema reaguju i zastite zdravlje gradjana od sistemskog javasluka koji vlada u zdravstvu.
Препоруке:
0
0
2 уторак, 10 март 2009 20:34
Pavle
Eto sad kada se zna da čoveku nije ukraden bubreg već da jednostavno ne funkcioniše i da to nema nikakve veze sa izvršenom operacijom da li gospođa novinarka treba da snosi odgovornost?
Препоруке:
0
0
3 уторак, 10 март 2009 21:04
opet olovka u ruke
Poštovana gospođo
oni koji rade u bolicama i "Domovima zdravlja" sve ovo , i mnogo više od toga , znaju godinama .
Naravno da je uzrok u onom sto bi se kolokvijalno moglo nazvati"srpski duh"... Vi naravno tačno znate šta bi sve to moglo da predstavlja - najmanje sve ovo što nam se dešava zadnjih stotinak godina (bukvalno)
DAkle međusobni odnosi vrednosti unutar "srpskog duha " su , uglavnom, drugačiji no u "ostalom svetu" ...misleći na onaj organizovaniji svet.
U nekim komentarima sam zamalo molio "komentatore" sličnih natpisa ( povodom OPRAVDANOG hapšenja hirurga koji je ocu deteta tražio novac za operaciju) da uzmu ovloku i pođu od ODNOSA cene lekarskog pregleda i podšišivanja kod nas u Srbiji.
Naravno da se u tom odnosu ne krije suština problema ali je on perfektan kao ilustracija "srpskog duha".
Od 1982 pa naovamo taj odnos je uglavnom bio 3-5 puta u korist podšišivanja. Samo u sumanutim trenutcima odnos je bio 1 prema 1 .Trenutno je cena prvog pregleda kod lekara specijaliste 254 din.a drugog pregleda 187 din.Muško šišanje je 200-250-300 din u srpskoj provinciji . Za Beograd ne znam.
Kad je ovo moguće ... onda je i sve ostalo moguće
Naravno desetak "komentatora" hapsenja nije NIKADA htelo da obelodani cenu pregleda i cenu podšišivanja u njihovim prekomorskim boravištima... ograničili su se na zgražanje bez podataka... tipično srpski. Nikada mi nećee biti jasno šta im to nije dalo da kažu te cene...a potrošili smo silna slova. ... slično učiniste i Vi ...iznesoste tačne opaske i konstacije ne ukazujući na uzroke preko kojih bi nekako popravljali ovako katastrofalne posledice.
Skoro sam siguran da će i u ovim komentrima istrajati "srpski duh" ...bez brojki ... bez uvida u realan svet ..bez kontakta sa stvarnošću. TO nam daje za pravo da se kao nacija ponašamo irealno ...i tako i završimo.
Препоруке:
0
0
4 уторак, 10 март 2009 21:33
Pidikanac
Искрено Вам честитам поштована Госпођо Марковић на овом тексту који реално описује сву трагедију у којој се здравство и здравствена политика, налазе!
Показали сте истинску храброст што пишете о најсрамотнијој појави која може погодити један народ, а то је само још један исто тако, срамотни доказ да у нашем целокупном националном бићу, треба велика и снажна, - метла!
Многе поражавајуће појаве у Србији су се нажалост отеле свакој и контроли и личној савесности.
Ви са правом у свом тексту помиљете морал, етику и Хипократа, но све се плашим да у односу на понашање српског здравства, ти појмови заиста више у тој средини и не постоје, и да им се и само значење тих речи, изгубило у бесомучној трци за новцем и богаћењем.
Срамотна слика наше стварности уз јасну чињеницу да у српском друштву не постоје снаге које би општи пад људског достојанстав могле зауставити.
Препоруке:
0
0
5 уторак, 10 март 2009 21:52
sve srpske krugoline
ovo nije bio sumrak zdravstva nego sumrak novinarstva.
Препоруке:
0
0
6 уторак, 10 март 2009 22:13
dezurno gundjalo
Slucaj Martinovic dobro pamtim i cini mi se da je tada i poceo , kako kazete ,,sumrak,, zdravstva. Kakav Hipokrat? Njega su Tomica i njemu slicni odavno proterali sa ovih prostora. Pare, pare i samo pare, to je jedino sto im je na pameti.Crno nam se pise. Nije neduzan ni Tadic. Pravi se da sve ovo ne vidi.Sramota.
Препоруке:
0
0
7 уторак, 10 март 2009 22:55
Jasna Simonovic
Vrlo je interesantno podsećanje na slucaj Martinovic...Kako bi bilo, dr Marković, da zamolite g Milosavljevica da prozove lekare koji "nisu smeli ili nisu hteli" da kazu istinu, a da nam pravnici odgovore da li se to moze smatrati prikrivanjem zlocina i ko je sve u tom prikrivanju ucestvovao?

Nisam pratila slucaj "levi bubreg" ali iz ovoga sto pisete, nezavisno da li je pacijentu greskom izvadjen bubreg ili je to umislio iz nekih razloga, pravilno je proveriti, bas kako je T. Milosavljevic napokon uradio, a ne napadati pacijenta ili donositi odluke bez dokaza...

Interesantno je kako jos niko nije napunio budzet zdravstva kroz poreske obveznike koji su novac iznosili iz zemlje i kroz farmaceutsku industriju za koju je ovaj teren jos uvek prava meka...
Препоруке:
0
0
8 уторак, 10 март 2009 23:38
Ненад
1. Краду новорођену децу,
2. Краду и препродају крв коју добровољно дају грађани Србије,
3. Краду и препродају органе,
4. Праве неоправдане грешке од којих умиру пацијенти,
5. Корупција и бахатост,
6. Експериментишу са болесницима без строго утврђене процедуре о лечењу.
7. Мафијашка организација у трговини лековима при чему се гаси домаћа производња лекова.
Препоруке:
0
0
9 уторак, 10 март 2009 23:40
zoki
Gospodine |Tadicu, Gospodine Cvetkovicu vi ste na potezu. Sve sto su javnost i zdravstvene vlasti imale da kazu povodom anarhije u srpskom zdravtvu su rekli. Pacijenti, gradjani strucna javnost nezavisne i nevladine institucije sa jedne strane su ukazali na zakonsku diskriminaciju gradjana uz sistemski reket i anarhiju, a zdravstvene vlasti su to isto objasnile kao ispunjavanje evropskih standarda.
Gospodiner Tadicu i Gospodine Cvetkovicu sada ste vi na redu da preuzmete svoj deo odgovornosti koji ide uz javnu funkciju koju obavljate.
Препоруке:
0
0
10 среда, 11 март 2009 14:45
mali mix
Ovaj sa olovkom ima neodoljivu, obsesivnu asocijaciju lekarske usluge sa šišanjem... pacijenata verovatno..?!
Препоруке:
0
0
11 среда, 11 март 2009 17:02
opet olovka
@ mali mix ... etc
neodoljivo i opsesivno izbegavate "kvantitativnu" raspravu
Pristajem na sve "dijagnoze" .. ali molim vas uzmite brojke u "racun" .. bice vam lakse u zivotu.
Ne razumem kako je svima lakse da napisu more texta , dosetki , aluzija .. umesto par brojki.
ne mogu da poverujem da su srbi ovoliko tvrdoglavi .. i jos to smatraju vrlinom
Dakle ?
Препоруке:
0
0
12 среда, 11 март 2009 18:23
ICT/ informaciono komunikacione tehnologije/
Dragi g.dine Olovka, Vi ste pravi sledbenik Tomice Milosavljevica! On pre neki dana rece - ,, neko ce reci da lekari nemaju kompjutere, sta ce vam, ne trebaju vam. Imate svesku i OLOVKU pa pisite!,, i ostade ziv ! U 21. veku ministar zdravlja Srbije lekare upucuje na OLOVKE!!To je ona grupa eksperata koja bi da nas vodi u Evropu!? Ajmo nazad u 17.vek! Nece moci.NIkako. Nije moglo ni u vreme moje babe.
Препоруке:
0
0
13 среда, 11 март 2009 21:25
olovka
Aman ljudi vratite se temi...status zdravstva , zastita pacijenata , zastita lekara .. (zasto da ne )
Pustite ministra, kompjutere, dosetke ..
Pa ne budite neduhoviti .. olovka je simbol svodjenja racuna "na plajvaz " sto kazu stariji
Dakle ? CENEEEEE ? ... pa da posle popricamo :-O
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 12 март 2009 11:54
ICT
Gosdpodine OLOVKA, zasto ste studirali medicinu? Sto niste otisli na ekonomiju, u bankare, oni barataju racunima, ne lekari. Najbogatiji covek na svetu je Bil Gejts, on nije lekar. Ni medju prvih STo najbogatijih, nema ni jednog lekara. Pogresili ste profesiju. Desava se.
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 12 март 2009 16:26
olovka
@ICT
ma kakve veze ima sta sam studirao i b. gates...
Pustite to. Ja nisam nezadovoljan svojim poslom .. ja sam kao mlad covek "mislio ozbiljno" ...ali ne razumem vas .. pesnike ... koji sve vidite kroz emociju ,bes , povredjenost ... nikad kroz nesto racionalno.
Zasto je nemogice sa srbima pricati normalno , argumentovano.. brojkama.. .. pa zato sto su oni posebni...i uvek dobiju poseban tretman , uglavnom iz inostranstva ( ne odnosi se na zdravstvo)
Dakle ako ste ozbiljni ljudi `ajde da popricamo posto je zdravstvo... kad vec "zdravlje nema cenu " .. kako misle u srbiji. Ako nemate snage ( kao oni na nekoj prosloj diskusiji ) cemu ovo emotivno komentarisanje.
Dakle .. koliko mislite da vredi jedan lekarski pregled .. izrazeno u podsisivanjima , stelovanjima ventila, pranju automobila , ciscenju cipela .. bilo koja usluga vs. lekarski pregled... po tome cete znati koliku su cenu srbi ustvari spremni da dadu za svoje zdravlje.
A kad to utvrdimo ... lako cu prihvatiti svaku krivicu , ili dijagnozu.
Do sada niko nije hteo da kaze i sagleda cene... svi se "prave ludi" .. jer bi im to mozda razbilo iluzije i oduzelo pravo da se ljute sto ne dobijaju kvalitetnu uslugu za nesto ZA STA I SAMI MISLE DA NE VREDI MNOGO...
Cene?
Препоруке:
0
0
16 петак, 13 март 2009 18:05
zoran
Slazem se sa tekstom.Stanje u srpskom zdravstvu je sumorno.INteresantna je i cinjenica da u slucajevima vracanja trudne zene u komi, smrti trudnice iz Kraljeva cijoj porodici ne daju medicinsku dokumentaciju , da se niko od lekara nije javno ogradio i pozvao na odgovornost. Tada je receno da treba sacekati izvestaj suda. U slucaju ovog nesrecnog coveka koji je bio prinudjen da preko medija dobije pravovaljanu informaciju o stanju svog zdravlja sva udruzenja lekara su osudila napad na njihovog uglednog kolegu koji strucno nije ni napadnut.Niko nije cekao niti zeleo sstav suda - ko zna sta bi sve istrcalo. Ovo samo dokazuje da lekari treba da lece i da nemaju kapacitet da budu direktori zdravstvenih ustanova a kamoli ministri. Tu ulogu treba da preuzmu ekonomisti i pravnici. Koliko su pojedinci jureci pare zalutali u medicinu i koliko im hipokrativa zakletva malo znaci mozemo videti i citajuci komentare -olovke- u ovom tekstu. Ne bi me iznenadilo i da je direktor neke zdravstvene ustanove ili politicar. Ima njihovu logiku- ljudi su roba.
Препоруке:
0
0
17 уторак, 17 март 2009 02:10
roadrunner
Gospodine Olovka, ja sam lekar, ali u nauci, ne u klinci. Ima dosta lekara koji zive i rade od svoje, za zapadne uslove, skormne plate. Ali ima takodje dosta onih koji ne znaju kol’ko im je dosta! Na primer dobar deo ginekologa u Bg, zaradjuje u apsolutnom iznosu vise nego americki doktori! Uzmite tu plovku, pa ‘ajmo - recimo porodjaj je kod nekog „obicnog” ginekologa 500evra, a kod nekok ass, prim, ili prof, 1000 evra. Pa dodajte tome cenovnik za sve ostale usluge, puta broj dana u mesecu, plus redovna plata...ihaaa, masala!!!
Za takve anomalije je kriv SITEM I MINISTAR, cijoj je kritici doticni clanak i posvecen, a ne lekarima. Promasili ste temu!
Препоруке:
0
0
18 среда, 18 март 2009 21:04
olovka
vec sam pomislio da niko nece pomenutu novac..
Mada...

Zasto mislite da sam promasio temu insisitrajuci na disparitetu cene elementarne zdravstvene usluge zvane "pregled lekara opste prakse".Ako "utvrdimo" tu cenu , komparativno prema recimo podsisivanju { sto je svejedno jer ustvari ona stoji prema dohodku "per capita".. ali zbog zabavnosti teme mislim da je dramaturski lepo uzeti cenu podsisivanja .. a i oni su do skora imali bele mantie:-)].. dakle ako pacijenti postanu svesni te cene mozda ce se pokrenuti lanac dugacijeg razmislajanja i odogvornijeg odnosa prema zdravstvu tj, zdravlju ( trebalo bi da su "sinonimi"]
Brzo ce se videti da ljudi mnogo vise daju na stelovanje ventila nego na stelovanje pritiska .. i da im je savrseno jasno da automehanicar treba da bude skuplji od zdravstva jer je tako , jelte , bilo decenijama.
Verujem da se po tom disparitetu znacajno razlikujemo od ostalog , uredjenog sveta
Mnogo vise od lekara bih voleo da cene komentarisu pacijenti.
A ono sa onim cenama po Bgd je obican sitan kriminal koji bi lako nestao kada bi se uveo neki normalan cenovnik.
Pa zamislite da nekom doktoru na zapadu nudite 500evra za posao... sta ce njemu to ( sem ako zajedno ne ucesvujete u nekoj kriminalnoj radnji ali to nisu odnosi lekar>pacijent)
pozdrav
Препоруке:
0
0
19 среда, 18 март 2009 22:47
opet olovka
Izvinite zaboravio sam .. posto podsisivanje u americi.. i naravno posto pregled
Kod nas je prodisivanje $4 a lekarski pregled $3.. i tako je od kada znam za obe usluge( 25 god min. )
btw ne verujem da je dobar ginekolog u americi ispod
$500.000 godisnje... s ?
Nasi uz sve mito i korupciju ne mogu godisnje da prebace $15-16.000.Ne uljuljkujte se da ovde iko zaradjuje .. makar i otimao mito kao onaj sto su ga uhapsili.
Препоруке:
0
0
20 четвртак, 19 март 2009 12:09
mali mix
Dr Olovko, idi u Ameriku, kada vec mislis da dolari samo cekaju da ih takvi strucnjaci pokupe. Inace, dobar privatnik i u Srbiji korektmo zivi i ne gubi vreme gledanjme u tudji tanjir.
Препоруке:
0
0
21 четвртак, 19 март 2009 16:01
olovka
@mali mix
pa zar stvarno mislite da je problem sto vas lose lece i otimaju vam pare to sto sam ja prisutan u srbiji... komicno.
Dakle nije prica gde cete da me posaljete vec POSTO PODSISIVANJE.. sve ste drugo rekli i uporno izbegavate pricu o obicnim cena usluga
kako vas nije strah da ignorisete realnost pariteta cena usluga u srbiji... delujete kao da vozite motorcikl zavezanim ocima ( kao Mishko...iz "vozi Misko" )
Srbima je sve lakse od suocavanja sa glupom realnoscu
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 19 март 2009 20:39
mali mix
BDP Srbije je oko 30 milijardi evra ili oko 3,500 evra po glavi stanovnika. Tolike su i plate, mada su cak i vece u javnom sektoru od produktivnosti, ali to je vec problem neodrzivih javnih rashoda. Tolike su i cene u zdravstvu, osim u "vecernjim kilikama i "vanstandardnim uslugama" gde se formiraju potpuno diskreciono od strane drzavnih direktora na principu monopolske rente. Sve je time receno, ostalo je gubitak kontakta sa stvarnoscu siromasne zemlje koju ceka tesko prizemljenje.
Препоруке:
0
0
23 четвртак, 19 март 2009 22:26
olovka
fala bogu poceli smo :-)
Dakle cene u zdravstvu odredjuje DRZAVA!( vlada , ministrastvo zdravlja u "dogovoru " sa SIZ-om (oni sto drze zvdravstvene pare)
Ljudi koji rade u zdrvastvu NIKAKO ne uticu na te cene , cak ni nadobudni direktori.
Anarhija u Srbiji je opsta , u sferi propisa posebna , tako da negde osvanu neke velike cene koje cak i neko plati kada se prevari i poveruje u to. Naravno cene verifikuje Upravni odbor zdravstvene ustanove i bez njegovog cenovnika na salteru nema placanja ( cujem da ce uvesti i fiskalne kase .. mozda jedan od boljih poteza )
Po tim i takvim cenama , kao sto 100 puta rekoh , prvi specijalisticki pregled u SVIM ustanovama ( istog ranga kao moja ) kosta 254 dinara a drugi ( pa skoro uvek je "drugi" pregeled jer je vecliki broj kontrolnih pregleda) .. dakle kosta l84 ili 187 din ( ne znam tacno mada mi pise na zidu iznad glave )Participacije za lekarski pregled je 150 dinara.
Dakle ako imate uput platite 150 dinara a ako nemata NIKAKAV uput platite 184 dinara. To je cena pregleda od koga vam prakticno sve ostalo zavisi. Kod takvog tipa pregleda se donosi kljucna odluka sta dalje preduzimati .. kad se ispisu uputi onda sve ide rutinski bilo da su dobro trasirani bilo da su pogresno trasirani... nikako ne treba podcenjivati vaznost tog pregleda jer bitno utice na kvalitet lecenja .. mnogi misle " pa sta mi je u stvari uradjeno za tih 184 dinara i 20-ak minuta boravka kod lekara"
Naravno taj novac NEMA NIKAVE VEZE SA PLATOM LEKARA tj"radio neradio..radi radio"
Ostale delove kompleksnijih usluga tesko je i nama dookuciti ( utrosak materijala , enrgije , amortizacije aparata , cena lekova..) Sve je to u prilicnoj magli a cenovnik od SIZ-a uhglavnom nebulozan.
Pokusajte cenu pregleda da stavite u odnos sa dohotkom per capita u Srbiji pa to onnda uporedite sa ostatkom sveta i videcete gde smo. NAravno lakse je preko neke opste usluge( podsisivanja recimo) jer niko ne zna nas dohodak.
Препоруке:
0
0
24 петак, 20 март 2009 10:59
Mali mix
Porodjaj kao vanstandardna usluga u porodilistu Narodnog fronta je 20.000 dinara. I otac ako prisustvuje jos 10.000 din. Jeftino, nema sta!I sve po zakonu!
Препоруке:
0
0
25 субота, 21 март 2009 09:42
zoki
KOliko je degradiran moral ljudi zaposlen u zdravstvu definitivno pokazuje Gospodin "olovka" verovatno politicar i direktor zdravstvene ustanove. Umesto komentara njegove komparacione "ingenijalnosti" dajem izvod iz pravnog tumacenja

PACIJENTI NISU POTROŠAČI
Advokat Vojin Biljić, potpredsednik Lige za zaštitu potrošača, kaže da dodela novca udruženju "Re-akcija" predstavlja mešanje baba i žaba.
- Pacijenti nisu potrošači. Pravo pacijenta je, kao i pravo na život, osnovno ljudsko pravo, koje štite Ustav i Evropska konvencija o zaštiti ljudskih prava, i kao takvo država mora da ga štiti, dok su prava potrošača vezana za razmenu dobara i usluga na tržištu. Tržište zdravstvenih usluga ne postoji i za pacijente ne važe tržišna pravila, jer lekar ne sme da odbije pomoć pacijentu - kaže Biljić i naglašava da je potez Ministarstva trgovine i usluga vid posrednog prelivanja novca za projekte u nadležnosti Ministarstva zdravlja.
Препоруке:
0
0
26 субота, 21 март 2009 10:44
olovka
a sto ste izabrali da porodja koristite kao vanstandardnu sulugu ... 100 godina je to kod nas dzabe ..
A za cirkus sto tata prisustvuje porodjaju treba da se plati .. slazete li se bar za ovo.
Nego ostadosmo samo Vi i ja ovde .. nema onih iz inostranstva sa cenana. A i Vi i ja ne pricamo o bitnom
Ne znam sta radite ali sta bi ste vi mogli da ponudite kao uslugu nekome za 250 dinara ( priblizno neto zarade za vas ) stim da imate 10-15 musterija dnevno i tako 22 dana u mesecupa puta 12 meseci?
Препоруке:
0
0
27 субота, 21 март 2009 16:48
zoran
olovka

... da gospodine politicki direktoru zdravstvene ustanove, ljudi su roba, 100% ste u pravu. Kad ne budu imali para da plate Vase "sisanje" treba im uzeti bubreg, jetru i sl. pa prodajom pokriti troskove i apetite. U pravu ste tako treba da razmisljaju direktori i politicari u 21 veku.
Препоруке:
0
0
28 понедељак, 23 март 2009 19:05
olovka
odustajem ... priznajem jaci ste
Toliko otkinuti od relanosti da nema shanse da vam protivurecim.
Steta
Препоруке:
0
0
29 уторак, 24 март 2009 10:43
mali mix
Ministar zdravlja demagoski apeluje i porucuje narodu: Nemojte da dajete novac doktorima!
A porodilje odgovaraju kontraapelom: Doktori nemojte da uzimate novac!
Porodilje su fenomenalno raskrinkale korupcione mehanizme u zdravstvu, Svaka cast!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер