Ako se setimo da su odumiranje države i samoupravljanje jedinke samim sobom da uzme koliko joj treba bile udarne lekcije predvojničke obuke, onda je sasvim logično da je poništavanje granica doteralo do obezvređivanja svih (ne)konstitutivnih naroda ...Bilo da su se zaneli u svom petparačkom evropskom dostizanju pokradenih imanja i sunuli se u finansijski balon, bilo da su se zabili u svoje atare na kojima samo još poneka kablovska prikovanost dozvoljava svakome da zvirne na neku od ulica svetskih metropola...Njujork! Dokle će svi da traže svoje pravo i politiku po dokovima ovoga prebrzog prelepog grada kad je pravda spora ali dostižna...
Nego, po zakonima koje je Srbija imala sa USA početkom stoleća, da li američki sud ima jurisdikciju da da savetodavno mišljenje kako da sredimo farmaceutsko "ludilo" u Evropi, a koje je bez pardona "ušetalo" i u USA?
Preporuke:
0
0
2
četvrtak, 22 jul 2010 11:03
@@
Bravo!To je realizam.
Preporuke:
0
0
3
četvrtak, 22 jul 2010 11:11
Zoran Popović
Dinkićev zakon, petparački mediji i internet su napravili veliki prostor za neodgovorno, nekompetentno i nekompletno iznošenje mišljenja.
Preporuke:
0
0
4
četvrtak, 22 jul 2010 11:18
Ignjatije
Ko ište pravde na ovome svetu, neće se nasititi.
Preporuke:
0
0
5
četvrtak, 22 jul 2010 11:27
Branislav Zekic Zeka
Misljenje MSP bilo bi znatno povoljnije za srpsku stranu da je ruskim vetom sprecen ulazak Euleksa na Kosovo. Zasto Srbija nije iskoristila javno obecani ruski veto treba pitati Borisa Tadica jer je on prihvatio Euleks a samim tim i sprovodjenje Ahtisarijevog plana.
Preporuke:
0
0
6
četvrtak, 22 jul 2010 11:41
b.s.
Srbiju su uterali 1.12.1918. godine u Kraljevinu SHS. Nisu joj ni dana dali da bude samostalna (Britanci).
Onda je Kraljevina SHS prerasla u Jugoslaviju.Onda je Zapad (Britanija) 70 godina posmatrala kako Srbi hoće da budu Jugosloveni.
E pošto nismo hteli da budemo Srbi, sada kad hoćemo, imaćemo jednu maalu Srbijicu, taman kolika je bila 1912. godine. Pametnom, dovoljno.
Preporuke:
0
0
7
četvrtak, 22 jul 2010 11:59
Aleksandra
Ne vezano za ovaj clanak, pozdravljam novu opciju preporucivanja tekstova.
Mogu vam reci da mi je poprilicno bilo tesko da veliki broj tekstova prosledjujem prijateljima. Ovako je naravno puno lakse.
Veliki pozdran NSPM!!
Preporuke:
0
0
8
četvrtak, 22 jul 2010 12:13
brm
"Prekršen je princip zapisan u ustavu nekadašnje SFRJ da jedino konstitutivni narodi imaju pravo na samoopredeljenje"
a gde je to pisalo u Ustavu iz 74 - onom u kom je SFRJ bratska zajednica jugoslovenskih naroda i NARODNOSTI....
pozivati se na Ustav jedne nedemokratske države formalno pravno a i logički je isto kao zarad legalizma pozivati se na nacistički ustav....
da li se Rusija poziva nekad na ustav SSSR?
kakve mudre glave su nas vodile dobro smo i prošli
Preporuke:
0
0
9
četvrtak, 22 jul 2010 12:54
aleksandar
Pravo kao pojam, nažalost, ne postoji bez pojma sile. To su dva pojma koja se ne mogu posmatrati odvojeno.
Pravo je sila promovisana u "zakon i zakonitost".
Sila je ta koja stvara, kreira pravo, i odlučuje šta je pravo a šta ne. "Međunarodno pravo" diktira najveća sila, u konkretnom slučaju Imperija zla koja se po nas Srbe pokazala gora i od Hitlera i od Otomana zajedno.
Imperija zla je ta sila koja žari i pali po svetu i odlučuje šta je pravo a šta ne, "interveniše" bez ikakvih posledica okupirajući i bombardujući razne narode i zemlje na svim meridijanima. Ona odlučuje ko ima pravo na "nezavisnost" a ko mora da ostane u "jedinstvenoj državi". Obrazloženje će dobar i podao Imperijin pravnik uvek pronaći. Ako iole logičnog objašnjenja nema, onda će Imperijin pravnik proglasiti "jedinstven slučaj".
Dakle pravo kao neki uzvišeni, idealni, veličanstveni, nedodirljivi pojam ne postoji i tu ne treba imati nikakvih iluzija.
Mi smo došli pod udar Imperije zla, i njenog arbitriranja šta je na Balkanu pravo a šta ne.
Tako zaista dolazimo u paradoksalnu i ciničnu situaciju da su sve granice na Balkanu svete osim granica Srbije, i da svi "narodi" uključujući i takozvani "dukljanski" i šiptarsku manjinu na KiM imaju pravo na "sopstvenu državu", samo Srbi kao Ustavom priznati konstitutivni narod u bivšim SR Hrvatskoj i SR BiH nemaju to pravo.
Za "BiH" se insistira da bude "jedinstvena, multietnička i unitarna" i pored toga što su Srbi u njoj preko volje priznati za državotvoran i konstitutivan samosvojan narod, a za Srbiju se insistira da prizna "kosovu", da državu jednoj nacionalnoj manjini i da se dalje decentralizuje tako što će od "vojvodine" da pravi sledeću državu.
I povrh svega toga se još sasvim nečuveno insistira da i ta, tako osnovana "država kosova" ima nepovredive granice, koje se ne smeju menjati, jer zaboga, vrište Imperijini pravnici i drugosrbijanci, "granice na Balkanu se ne smeju menjati". Sve osim Srbijinih granica, ali to nema veze, to je "jedinstven slučaj".
Preporuke:
0
0
10
četvrtak, 22 jul 2010 13:32
Crni
Kao dame i gospodo sto podrzavate otcepljenje Republike Srpske, tako drugi podrzavaju otcepljenje Kosova.
Samo sto je razlika izmedju vas koji se ne pitate nista i najmocnijih drzava sveta...
Preporuke:
0
0
11
četvrtak, 22 jul 2010 13:41
Jasna Simonović
b.s. ali, zašto? Možda nije bila u stanju Srbija da bude samostalna...Možda su Briti suviše brinuli za svoju "nejaku familiju", ili su se, ne daj Bože, bojali "srpske" konkurencije...toga je bilo, a nažalost ima i danas, i među najbližima u familiji, pogotovo kraljevskoj...
(Eto, da je npr. deda Petrović "uzeo svog unuka" Aleksandra "na krilo" onako nekraljevski nego obično dedovski možda bi danas "ceo svet" bio kao Jugoslavija...A da se Draža spustio iz šume, a Čerčil odvojio od lule, možda bi zajedno urazumili i "naciste", pa bi "ceo svet" bio kao Velika Britanija...)
Ali, bolje da ne "talasam"...lako je biti pametan na kraju...Treba biti pametan na početku...
Preporuke:
0
0
12
četvrtak, 22 jul 2010 13:59
Vladimir NS
@brm (četvrtak, 22 jul 2010 14:13)
Primedba Vam nije na mestu.
Pravni poredak se uspostavlja da ne bi vladalo anarhija i bezakonje. Sa pravne tačke gledišta zakon je prekršen ili nije. Tako se i posmatra, a ne da li je legitimno ili nije. Zakoni mogu da se vode etičkim normama, ali i ne moraju.
Za razliku od današnje Srbije, nekadašnja SFRJ je bila pravno uređena država. Da li je bila demokratska ili ne to je drugo pitanje, ali se zakon poštovao, a sama država je bila priznata u svetu kao pravni subjekt u međunarodnim odnosima bez obzira što je bila "nedemokratska".
Praksa da se krši zakon pod izgovorom legitimnosti (čuvena rečenica "Nije legalno ali je legitimno") uvela je bezalternativna drugosrbijanska vlast, ali je takva i savremena demokratija. Nije bitno kako glasate, važno je da rezultati glasanja budu kako vam neko drugi kaže.
Preporuke:
0
0
13
četvrtak, 22 jul 2010 15:01
M.I.T.
Poštovani autore,
Treba li vam zaista podsećanje ili poduka, da to nije nikakvo pravilo zapada, nego zaključak Badinterove komisije.
Treba li vam podsećanje ili poduka da tu nije reč o politici zapada nego o realizovanju interesa. A interesi se realizuju tako što se:
1. Utvrde
2. Verifikuju
3. Realizuju
4. Koriguju i prilagođavaju u skladu sa novonastalim okolnostima.
A kad su to, gde i ko, utvrdili srpske nacionalne interese, i interese države Srbije moliću lepo?
O čemu vi to govorite, o nekoj pseudoistini koja je valjda podrazumevajuća?
Autor je napisao tekst koji je ѕaista dostojan jedne žute novine - Pres, u kojoj je, mislim i objavljen.
Preporuke:
0
0
14
četvrtak, 22 jul 2010 15:38
Stradija
Da li postoje i neke minimalne garancije (od tzv međunarodne zajednice)da i neki drugi delovi Srbije neće biti međ. priznati,ja mislim da ne postoje,jer kao što vidimo ni potpuna servilnost trenutnog režima ne pomaže.A šta onda pomaže,pa prvo treba da se otreznimo,da se oslobodimo trenutnih iluzionista u krugu dvojke,raznih farmi i gluposti i sve iz početka od tamo negde Berlinskog kongresa(figurativno).
Preporuke:
0
0
15
četvrtak, 22 jul 2010 15:45
Mari
Ja sam među onih 26.4 % koji su glasali da će Međunarodni sud (ne)pravde dati za pravo "Kosovu".
Suprotno je glasalo njih 51.1%.
Kako je moguće da 120 pametnih ljudi, koji posećuju ovaj sajt, budu toliko naivni?
Da li je u tome odgovor za stanje u kom se danas nalazi naša sirota Otadžbina?
Preporuke:
0
0
16
četvrtak, 22 jul 2010 16:08
Nina
Kadija te tuži, kadijati sudi! Ništa se drugo nije moglo očekivati od suda koji je osnovao Zapad, čije su sudije uglavnom sa Zapada, i koji mora da donosi odluke kako mu se kaže!
Srbi su po ko zna koji put ispali naivni. Tadić i cela Vlada mora da da ostavku!
Pokazalo se da njihova krilatica ”Evropa nema alternativu” jedino znači ”Dalja poniženja Srbije nemaju alternativu”.
Druga opcija je da drastično zaokrenu put i odbace sve ucene koje su pred postavljalis a Zapada.
Preporuke:
0
0
17
četvrtak, 22 jul 2010 16:16
Milan
Jeremić,Tadić i Vlada moraju podneti ostavke zbog katastrofalne politike po Srbiju.Oni su morali znati ko su članovi ovog Suda i da potiču iz zemalja koje su priznali nezavisnost Kosova i da je ovo bila zbog toga sasvim logička odluka.
Srbija je osramoćena i poraqžena kao nikad u svojoj hiljadugodišnjoj istoriji i ostavkle su jedini mogući izlaz da se počne od početka.
Preporuke:
0
0
18
četvrtak, 22 jul 2010 16:19
Dag
Bravo Milane,napravili ste vrlo sažetu rekapitulaciju prošlosti i na osnovu nje tačno predvideli događaje u sasvim bliskoj budućnosti. Zapadne zemlje kao tzv. "međunarodna zajednica" sasvim je dosledna u odnosu na Srbiju.
Može li se očekivati da će biti drugačije kada su u pitanju uslovi za prijem u EU?
Preporuke:
0
0
19
četvrtak, 22 jul 2010 16:27
Petar
Bravo majstore.
Preporuke:
0
0
20
četvrtak, 22 jul 2010 16:33
Drago Sten
Sve je jasno."Poslovica o pobedi pravde stara 2000.godina" još je aktuelna jer nije pobedila.Napisali su je Bećković i Radović u drami ČE GEVARA pre 40setak godina.
Pravde nema.Ima lakovernih.Naš ministar inostranih poslova mogao bi kao častan čovek zbog svojih procena da podnese ostavku.Trerbalo bi da to učini i predsednok Srbije.To su katastrfalni promašaji kakvi u našoj diplomatiji nisu zabeleženi nikad.Ccvetković, ne ovaj, nego onaj, učinio je mnogo mudrije pa je bio najuren.Ako se ovi provuku, a provući će se, možemo od ove zemlje da dižemo ruke.
Katastrofe nas prate a oni sve neuspehe proglašavaju uspesima.To nigde nema.
Hajradinaj je, dakle, u ovim pravnim ujdurmama žrtveni jarac.Da se Srbima za prvi trenutak baci kost u grlu.Sad će legalna vlast na Kosovu stati iza svojih zločinaca i zločina koji su dobili međunarodniu verifikaciju.Velika dama LAŽ koja vlada svetom na sve strane pobeđiuje, "jedine alternative" se sunovraćaju, Srpski narod zna da ustane kad se nešto zbiva u sportu ali ovoga puta sluti da je ćar pojeo vajdu.I jeste.Ćosić je odavno predlagao da se Kosovo podeli.Šta on zna? rekli su politički mudraci.Sad više to nije moguće.I Preševo i Bujanovac i Vojvodiina i Sandžak sve malo po mnalo odlazi.Važno je da Zvezda negde nešto pobeđuje , da neki manijak ubija svoju četvorogodišnju ćerku , da mi ovde praznimao naboje po principu trla baba lan.Ko te pita brija li se vladika.Umesto ŽALOBAN crkva priređuje moleban.I tako moja gospodfo - ode Kosovo i ko zna da li samo ono?
Preporuke:
0
0
21
četvrtak, 22 jul 2010 16:37
Cvijanović
Ne slažem se s analogijom poštovanja ustava "nedemokratske Jugoslavije" i nacističke Nemačke.
Pored toga, jasno je da je insistiranje na legalizmu i "legalnoj pravdi" prihvatanje pozicije žrtve, prave bespomoćne žrtve koja je eto s "pravdom na svojoj strani". Promašenost ove politike se mogao videti za vreme Miloševića kada su naši ljudi i političari probili uši kukajući o "konstitutivnim Srbima" cirka pet godina, a da se nije prstom mrdnulo da se ta prava odmah silom osiguraju i stvar saseče u korenu. Pravo i pravda pripada moćnom i onom ko ima instrumente da je provodi, zato je Tadić, koji je nastavio s identičnom politikom prema separatistima, svojim insistiranjem da Srbija neće vojno intervenisati zapravo rekao zapadnim silama 'radite šta želite i provodite svoju pravdu (samo mi pružajte podršku da ostanem na vlasti)'.
Sve nacionalne iluzije su projektovane na ovu presudu jednog suda koji ne može ići protiv konstitucije svetskih sila. Zato današnja presuda ne može biti ništa osim otprilike "Jeste prilično nelegalno, ali zbog etničkog čišćenja i kasapina Miloševića opravdano je".
Ovde se opet vraćamo na "antimiloševićevsku paradigmu" zapadnih sila i domaće vlasti. Oni koji je provode su najveće nacionalne štetočine.
Pitanje bi se moglo postaviti i ovako: da Ruska Federacija nema instrument sile (atomsku, hidrogensku bombu) ili da nije spremna da upotrebi istu, da li bi zapadu i NATO-u smetalo međunarodno pravo da je napadnu?
Preporuke:
0
0
22
četvrtak, 22 jul 2010 16:49
Tatijana
Kako se u ovom momentu vidi, po rezultatima ankete, preko sto ljudi nema stav kada je ova tema u pitanju. Podatak, da ovoliko ljudi i pored svih mogućih informacija, o nečemu ne misli ništa ili ništa ne zna, treba da bude odgovor na pitanje zašto nam se dešava sve ovo. Kada većina kaže da nema stav, onda manjina radi šta hoće.
Preporuke:
0
0
23
četvrtak, 22 jul 2010 16:56
Drago Sten
Gospođo MARI.Bili ste u pravu.Jeste li sigurni da je procenat od 26 ili koliko ste relkli onih kojima pripadate pravi?Ni u datum na stranicama novina više se ne može verovati.
Izvinjavam se ova sprava me je zvbog nečeg prebacila na latinicu. Svakakvih je simbolika moguće ustanoviti danas.
Guverner, budući, neće čak ni da se pojavi u skupštini.Daje nam na znanje šta nas čeka i da ne umemo, niti smemo da zucnemo, ili pokušamo da se odbranimo.Dobićemo Đukanovića u plagijatu na čelo banke i ništa ne možemo.Oni koji nas teslime pred svim pravdama ovoga sveta prave se kao ne znaju.
Lepo je što ste pogodili ali znate li šta sledi.
Treba rasčistiti sa onima koji nas vode ali su oni do njih ili nasuprot njima isti ili još gori.Vučić je vikao "LOPOVI" i pogađao je zato što je i sam to i svi koje zna.Šešelj jeste ekstreman ali je zadenuo sud u Hagu za pojas .A on njegov učenik ne sme da kaže za njega, (nemoralno je )da je MONSRTUM čak i da jeste.Nisam šešeljevac ali poštujem one koji imaju znanje i moć.
No ne idimo dalje.Sve je jasno.Ovaj Cvetković je mnogo gori i potuljeniji od onog pre.Onoga smo raspeli ovaj se pravi nevešt dok služi ovoj svetskoj nepravdi.A ja prognoziram - mi izlaza nemamo.Svjedno što sam sam.I daj bože da nisam u pravu, draga gospođo.
Preporuke:
0
0
24
četvrtak, 22 jul 2010 16:56
Peki
Sećate se kako je Jeremić bio ponostan na mudrost kojom je postavljeno pitanje MSP jer jednostavno
mora da se odgovori sa da ili ne.A izgleda da je pitanje trebalo da glasi da li Albanci imaju pravo na secesiju.I ima li sada ostavki?
Preporuke:
0
0
25
četvrtak, 22 jul 2010 17:57
Simić Manojlo
Ako ćemo mi kao Narod da dozvolimo da nam ova
Vlast, čija je politika doživjela potpuni kolaps
u svim segmentima i svim varijantama, i dalje daje
tumačenja i svoje interpretacije ,onda mi nismo ni
politički ni državotvoran Narod , niti sa demokratijom imamo dodirnih tačaka .
Samo smjene i ostavke, bile bi pravi odgovor jednog
demokratskog Naroda .
Njihove interpretacije i tumačenja, više ni pas
smaslom ne bi pojeo .
Srbija nikad nije imala neke baš pametne političare, ali ovi potpuno su neuporedivi .
Srbija sa njima na čelu ,prava je Banana Država ,
više nego Gvatemala npr.(iako tamo rastu banane).
Samo smjene i ostavke i to odmah ,svih učesnika
u Vlasti , ali i njihove kompletne infrastrukture .
Rastužili su Narod, istovremeno uveseljavajući svoje
zapadne " prijatelje ", do mjere da više niko nemože ozbiljno da ih shvata .Dole,dole,dole !!!
Preporuke:
0
0
26
četvrtak, 22 jul 2010 18:00
Sizif
Ja se izvinjavam, možda nije baš patriotski od mene, ali mislim da se treba fokusirati na otcepljenje Republike Srpske i severnog dela Kosova, pa čak i po cenu pripajanje Bujanovca i Preševa Kosovu.
Zatim se fokusirati na lečenje bele kuge u Srbiji.
Preporuke:
0
0
27
četvrtak, 22 jul 2010 18:06
jedno mišljenje
Imam neodoljiv utisak da je sve ovo samo velika farsa, a da je naša vlast nažalost izdajnička! Koji je drugi njihov motiv bio da traže arbitražu od Suda čije mišljenje nije zakonodavno to jest obavezujuće(kakav je to onda Sud uopšte?), nego da posle ove mizerne odluke imaju alibi da zvanično kažu kako odustaju od Kosova i Metohije. Tobož, "pokušali smo (to bar niko posle ove tužbe ne sme da kaže), ali eto nije išlo, hajde da priznamo najzad i mi to Kosovo kad je već tako, i evrointegracije će ipak onda ići lakše...". Onaj raniji predsednik nas je izdao pristajući da izigrava dežurnog krivca na Zapadu, ovaj sad nas izdaje glumeći. Znaću da je sve gotovo kad g. Institucija bude počeo da nas zdušno ali uzaludno brani u nekom svom Hagu.
Preporuke:
0
0
28
četvrtak, 22 jul 2010 18:16
Munze Konza
Dok smo mi decenijama slabili poziciju sopstvenog naroda, drugi su jačali. Dok su se oni naoružavali, mi smo pevali Titu. Dok su se oni okupljali oko ideja, mi smo se oko toga razjedinjavali. Dok su, na kraju, grupice terorista skupile hrabrost, organizovale se, dobile podršku i jurnule na vojsku regularne države, mi smo po Beogradu urlikali "mir, brate, mir!" i slične stvari (samo da se setimo otvorene poruke Tadića i ekipe da će se Srbija boriti mirnim i demokratskim putem - dok ti siluju kćerku, ti predlažeš mirne pregovore - to je jedina analogija koja mi pada na pamet). E pa tako nam i treba. Dok ponovo ne stasamo za pušku kako valja, do tada nećemo imati državu. Ima tu kosmičke pravde. Kakvi smo, tako nam je.
Preporuke:
0
0
29
četvrtak, 22 jul 2010 18:29
nataša
Zvanično, Srbijom vlada predsednik, Vlada i skupština. Svi su ioni pod kontriolom političke stranke DS i formalno predsednika i stranke i Države Tadića. Suštinski, nezvanično, Srbijom vladaju strane agenture, pre svega nemačka obaveštajna služba iz senke i strukture NATO pakta.
Bilo ko da vlada sam zahtev za ocenu MSP, način kako je definisano pitanje i odgovor na to pitanje, odnosno cela spoljna politika je vođena sa cinjem da se izdejstvuje međunarodno priznmanje za otcepljenje Kosova i Metohije.
Dakle ovajkav ishod, sa dodatkom odluke Generalne skupštine, koji sledi, a koja će direktno pristeći iz odluke MSP, neprikosnoveno priznanje nezavisnosti Kosova je AUTOGOL i to NAMERAN AUTOGOL srpskih vlasti, pre svega Tadića.
To je bio Tadićev manevar da izbegne ruski i kineski veto.
Time nije kraj smišljene destrukcije Srbije. Status Vojvodine je zakonska osnova za buduću secesiju, još jače nego što je Ustav iz 1974 godine bio zakonska osnova za sve prethodne secesije.
Najpreče je da Tadić odmah da ostavku. Noćas.
Ili će on dati opstavku, ili će Srbija nestati.
On neće dati opstavku, znači, ...
Preporuke:
0
0
30
četvrtak, 22 jul 2010 20:04
Jasna Simonović
Peki..Vi ste to lepo primetili..sa "da" ili "ne"...Jeremić je bio u pravu, odluka je morala biti jednoglasna, po mom skromnom pravnom, ali ipak naučnom univerzitetskom mišljenju...
Meni nije jasno kako može 10 sudija za 4 protiv...(nisu sudije porotnici, a savetodavno mišljenje optuženik na klupi!)...
Sudije valjda svi treba da imaju to elementarno znanje da li je u suprotnosti sa međunarodnim pravom ili nije...
U ovom slučaju mislim da jedna strana ne bi položila takvo važno pitanje na Pravnom fakultetu bilo gde u svetu...Za to se pada na ispitu!
Preporuke:
0
0
31
četvrtak, 22 jul 2010 20:40
Novosađanka
za Natašu
Ili će on dati opstavku, ili će Srbija nestati.
On neće dati opstavku, znači, ...
Znači... mi ćemo i dalje ovde sedeti i pisati komentare!
Preporuke:
0
0
32
četvrtak, 22 jul 2010 20:53
Sokenekos
Ma sve je ovo bilo farsa od početka. Da skupština ne raspravlja o Kosovu pune dve godine a raspravlja tamo neki sud u Hagu? Dilovi se sklapaju iza zatvorenih vrata i iza leđa naroda kao što sam i predpostavljao, pa se nnarod stavlja pred svršen čin. Skidajte ove štetočine sa vlasti. Inače, ispišimo se svi iz istorije i naroda pa da nas nema. Ovakve nikogoviće srpska istorija ne pamti! Ne čekajte da podnesu ostavke.
Preporuke:
0
0
33
četvrtak, 22 jul 2010 20:56
Srdjan Jovanovic, San Diego
Ova odluka je jedan od rezultata deset godina sumanute politike drzavnih i relevantnih drustvenih institucija u Srbiji.Deset godina neukusnog udvaranja medjunarodnoj zajednici, nekritickog prihvatanja svih njenih odluka, bolesne zelje za dopadanjem, bespogovornog izrucenja sopstvenih drzavljana sa ili bez osnovane sumnje, kao da je to bitno.Deset godina izvinjavanja za zlocine koji su pocinjeni, a jos vise za one koji su naduvani ili koji nisu pocinjeni. Deset godina cutanja o zlocinima nad sopstvenim narodom, sprdanja sa sopstvenom istorijom, crkvom, drzavnim teritorijama. Deset godina rasprodaje drzavne imovine, razaranja sopstvene privrede jednostrano ukinutim carinama. Deset godina terora nevladinih organizacija nad nacionalnim interesima i proglasenja istih za velikosrpski fasizam. Deset godina koje ce se pamtiti po Kandicki, Sonji Liht, Sonji Biserko, Pescaniku i prije i vise od svega po Lukovicevim E-novinama. Deset godina kao poslusni psi cekamo uclanjenje u organizaciju koja nam otima teritoriju i koju od buducih otimacina moze sprijeciti samo sopstveni raspad.
Da li ce neko uspjeti da smogne snage i objasni narodu da politika ulizivanja i poltronstva nikome nije donijela boljitak. Ko u ovo ne vjeruje neka slobodno posjeti bilo koju od bivsih kolonija.
Preporuke:
0
0
34
četvrtak, 22 jul 2010 21:26
Drago Sten
Ako neko kaže "narodu treba reći da je ovo teška odluka" a onda baje kakao je to odluka o "tehničkim" pitanjima, i da sud nije doneo odluku o recesilji i da imamo plan i da će se rastrčati po svetu i sve rešiti jer samo nekome treba objasniti šta je sud hteo da kaže, a ceo svet strepi od novih država koje ova odluka inspiriše, šta je onda cela ova kastriofa nego promašaj ove "elite", ove gospode koja čak ne sumnjaju da će se odbranitii i da će vladati i kad ode sandžak i ode Vojvodina.
Loše ste procenili, lažete posle katstrofe , ne podnosite ostavke, računate da su ljudi ovde ovce, (svejedno da li ste u pravu)'i kalkulišete, još uvek u ovim materijalnim prilikama, sa ovoliko nezaposlenih, , sa ovolikim dugovima, sa ovolikim aferama od kojih nijedna nije doterana do kraja, sa ovolikim krađama, sa ovolikom korumpiranošću i nećete da podnesete ostavke, pa to je toliko da čak i ovce mogu da dignu glavu.
Jedini koji je rekao pravu reč je Koštunica i ne znam šta mu fali da se probije na svetlo i kaže i pokrene ili on samo zna šta je a ne ume da se suprotstavi ničemu.Ostali su izvan, ili u dilu ili u ludilu.Ako ovo ne shvatimo kao ključnu , prelomnu stepenicu ove vlasti i ne krenemo izgubićemo svaku šansu da dođemo do nekoga ko će stati zlu nogom zavrat.Ili među nama nikog nema.Ili mislite da je Vuk taj, koji ide na molitveni doručak, čovek koga briga, i veli priznajmo sud, pa deeet minuta posle menja odluku.Ne ovo su polsednja vremena.Srbijo probudi se, Sad ne spavaš nego si prebijena.
Preporuke:
0
0
35
četvrtak, 22 jul 2010 21:44
Drago Sten
Da mi je znati šta je Bajden pre presude telefonom rekao Tadiću?Odgovor ćemo naravno indirektno pročitati ali je prvo bilo kladim se:"Spreči narod u Mitrovici i nemoj slučajno da očajnici krenu po gradiovima Srbije, spreči to, kako znaš i umeš.
I on priča lepe pričice.sad će da krenu, da obrnu , da ubede, niko drugi ne zna samo mi znamo šta ta odluka znači i šta kaže.Samo ladno kao u onoj reklami za pivo.I valjda će uspeti?Ako ovo prođe , mi više nemamo šta na ovom svetu da tražimo.
Sve mu je rečeno, jer se nije čovek nadao i traži spas i ne tiče ga se ko će mu dati savet.Savet ili naređenje, to mu dođe kod nas odavno na isto.
Znate li da je bolje bilo reći:"Kosovo je izgubljeno.Udrite po Miloševiću, ili po Koštunici , po kome hoćete ali mi ništa nismo mogli." nego se zaklinjati, trošiti narodne pare , izdržavati neke lezileboviće koji vise po ѕvetu i tobože nešto pomažu.To mu je rekao a šta još već sutra ćemo znati.Ej bre mogli smo da uzmemo 12 milijardi dolara za Kosovo a ovi ga dadoše ne doboš.Ili su oni negde već počeli da troškare bakšiš?
Preporuke:
0
0
36
četvrtak, 22 jul 2010 22:01
Dejan
Pitanje je korektno postavljeno:
Da li je jednostrano proglašena nezavisnost Kosova u skladu sa međunarodnim pravom i rezolucijom 1244?
Stvarno nije bilo mesta vrdanju, jer 1244 predviđa da je Kosovo sastavni deo SRJ, kasnije Srbije pod upravom UN, čak predviđa i onih famoznih "do 1000 vojnika", kojima će biti dozvoljen povratak na Kosovo.
Sud nije ni trebao da raspravlja načelno o teritorijalnom integritetu naspram prava na samoopredeljenje država i naroda. To je komplikovano pitanje, bet jednostavnog odgovora.
U slučaju Kosova je relevantan međunarodni akt rezolucija 1244, kao pravni akt koji reguliše specifičnu kosovsku situaciju.
Priznajući da je nezavisnost u skladu sa 1244, vrši se opasan zaokret, u kome nam više 1244 neće predstavljati oslonac našeg prava na KiM.
Iskreno, baš me zanimalo KAKO će da budu neodređeni i dvosmisleni u odgovoru.
Presudilo je to što u sastavu SUDA sedi trećina sudija i dve trećine KARIJERNIH DIPLOMATA!!
Sve ovo me je potpuno zapanjilo.
Jeremić treba da podnese ostavku. Evo rezultata njegovog "prebacivanja sa diplomatskog na pravni teren".
Od Badintera nadalje je jasno, strance ništa ne treba pitati. Sve će da pogaze i iskrive.
Preporuke:
0
0
37
četvrtak, 22 jul 2010 22:20
Pamtilac
Hoće li se iko setiti Koštuničinih stavova o kosmetskom pitanju?
I pre i nakon proglašenja nezavisnosti Kosmeta.
Preporuke:
0
0
38
petak, 23 jul 2010 01:38
Sanja BL
U svakom slučaju sami sebi dali go, u gostima! Pitanje nije u redu, sud se samo snašao u toj situaciji i odgovorio na postavljeno pitanje, po mom mišljenju Sudu nema šta da zamjerimo! Naša nestručnost i mlaćenje prazne slame su nas doveli do svega ovoga! Bez taktike, bez razrade čitave situacije, mi se služimo demagogijom i prolazimo tako kako prolazimo! Ostavke ovi podnijeti neće jer za ostavke treba obraz, a njega očigledno u Srbiji ima samo Koštunica! Čitav ovaj slučaj je lakrdijaški vođen od samog starta, kao i onaj u tužbi tzv. BiH protiv SRJ, potpuno isto! Sada bi najpametnije bilo srušiti ovu vlast, kako znamo i umijemo i gledati kako da se spasi ono što se spasiti može!
Preporuke:
0
0
39
petak, 23 jul 2010 05:36
Mili Boze cuda velikoga....
Zar Srbija moze jos uvek necemu da se nada od Tadica koji na dan proglasenja nezavisnosti Kosova nije bio u Srbiji? Zasto mu jos onda nije trazena ostavka? Lepo je moja mama rekla za Tadica " on je tudji, nije nas."
Molim se Bogu da cuva preostale Srbe na Kosovu, idu teska vremena, a pravih ljudi je malo.
Preporuke:
0
0
40
petak, 23 jul 2010 06:57
Cernisevski
@ Drago Sten
Ako ovo prođe , mi više nemamo šta na ovom svetu da tražimo.
- Sudeci po burnim reakcijama gradjana sirom Srbije koje se ne stisavaju jos od juce i trajace danima, siguran sam da nece proci.
@Srdjan Jovanovic, San Diego
- Apsolutno potpisujem Vas komentar !
Preporuke:
0
0
41
petak, 23 jul 2010 08:37
brm
@Vladimir NS
slažem se s tobom, ja nisam za nepoštovanje zakona kakv god da je..poenta je da je bilo naivno pozivati se pred državama koje su uništile ili koje su jedva čekale da se iščupaju iz sovjetskog sistema - odredbe tog sistema i očekivati podršku..
a druga - pa i po to sistemu gde su NARODNOSTI jednakopravne kao narodi - Kosovo ima pravo na ovo..ma koliko babe koje su snile šta im se zbilo - i za lepe vesti dobro se uhlebile - govorile suprotno...u Srbioji je najgore kad neko predvidi realno neki neprijatan događaj - taj postaje izdajnik i izrod..
mi Srbi smo trebali da budemo prvi koji ćemo da promenimo taj sistem..ali ne, naši vladari su ga čuvali ko zenicu oka..sa svim bedastoćama od imena jugoslavije do AP..i čuvaju ga i dalje...posle ću opet ja biti izdajnik i zbog vojvodine..a ne vi koji ne date AP
Preporuke:
0
0
42
petak, 23 jul 2010 09:23
Branislav
Kada god dođe do istorijskih prteviranja, veliki narodi uvek nastoje da događaje "protumače" na način koji će njima doneti najveću korist...Tako ni raspad bivše SFRJ nije bio izuzetak, ovede su najveću korist nastojali da izvuku prvo Nemačka a da ne bi slučajno šta propustili, tu su se pridružile i SAD (prvo ohrabrivanjem odcepljenja Bošnjaka u Bosni, zatim Kosovo).
Međutim - osim ovog očekivanog razočaravajućeg mišljenja Mećunarodnog Suda, uzgredno se provlači još jedno moje lično razočaranje. Naime da se primetiti da smo i mi u suštini za "selektivnu pravdu". Jer čim se spomene još jedan slučaj kršenja prava naroda ( koji se dogodio polovinom 20. veka) mi smo spremni da to prećutimo. Jer čini mi se da se stvorilo uverenje - da je prećutkivanje toga "za nas bolje". Problem je u tome što taj princip prema nama primenjuju Zapadne sile... one prećutkuju mnoge činjenice vezane za Kosovo. Zato mislim da ničiju nepravdu nikada nije dobro prećutno - prihvatiti, pa i kada se radi o nekakvom prividnom - sukobu interesa. Nepravda je nepravda - bez obzira koliko je velika ili mala zemlja u pitanju.
Preporuke:
0
0
43
petak, 23 jul 2010 09:43
MP
I reče Guzenbauer posle razgovora sa Jeremićem sve smo se dogovorili.Srbija će u Evropu ,Kosovo će biti nezavisno a Tadić i njegova Vlada će postepeno pripremiti narod u Srbiji da tako mora da bude.I posle su sve to demantovali.A sad njih demantuje stvarnost.
Preporuke:
0
0
44
petak, 23 jul 2010 14:23
Peter RV
Natrag u realnost.
Ocekivao sam samare (na koje se nasa vlada radosno privikla) ali ne i 'nogu u stomak'. Kaciperili smo se kao buduci evropljani a sad smo ispali- Palestinci. Nijesmo htjeli da priznamo da prema Srbima, nikakva obecanja ni paktovi, ni ugovori, se ne postuju.
Ali, analogija se namece, htjeli ne htjeli, sa Palestincima. Nece bit nikakvih znacajnih "ostavka", imacemo nasega Abu Abbasa za poduze vrijeme. Vasington-Brisel nece dozvolit da se nasa "reformisticka" ekipa udavi. Operacija da se ogranici kolateralna steta za "patriotski" imidz naseg Abu Abbasa, vec je otpocela. Dobio je telefonski razgovor od Bajdena i Klintonka ga je vec proglasila za "partnera" (naravno, zajedno sa onim narko-mafijasem iz Pristine). A bice tu u skoroj buducnosti i mnogih manifestacija o 'prijateljstvu i saradnji' za 'stabilnost'( citaj one narko-drzave).
Tesko se ovdje oteti utisku od "deja vue" palestinskog Abu Abbasa. Ovo je covjek koji se rukovao hiljade puta sa onima koji su mu obecali med i mlijeko, da na kraju nije apsolutno nista ucinio za svoj narod. On to jos uvijek marljivo radi, i to sa dobrocudnim osmjehom. Nas Abu ce prezivjet svoju propalu politiku, uvijek ce mu se bacit neka koska da prezivi. Debakl ce postat institucionaliziran, to je sve.
Nego, po zakonima koje je Srbija imala sa USA početkom stoleća, da li američki sud ima jurisdikciju da da savetodavno mišljenje kako da sredimo farmaceutsko "ludilo" u Evropi, a koje je bez pardona "ušetalo" i u USA?
Onda je Kraljevina SHS prerasla u Jugoslaviju.Onda je Zapad (Britanija) 70 godina posmatrala kako Srbi hoće da budu Jugosloveni.
E pošto nismo hteli da budemo Srbi, sada kad hoćemo, imaćemo jednu maalu Srbijicu, taman kolika je bila 1912. godine. Pametnom, dovoljno.
Mogu vam reci da mi je poprilicno bilo tesko da veliki broj tekstova prosledjujem prijateljima. Ovako je naravno puno lakse.
Veliki pozdran NSPM!!
a gde je to pisalo u Ustavu iz 74 - onom u kom je SFRJ bratska zajednica jugoslovenskih naroda i NARODNOSTI....
pozivati se na Ustav jedne nedemokratske države formalno pravno a i logički je isto kao zarad legalizma pozivati se na nacistički ustav....
da li se Rusija poziva nekad na ustav SSSR?
kakve mudre glave su nas vodile dobro smo i prošli
Pravo je sila promovisana u "zakon i zakonitost".
Sila je ta koja stvara, kreira pravo, i odlučuje šta je pravo a šta ne. "Međunarodno pravo" diktira najveća sila, u konkretnom slučaju Imperija zla koja se po nas Srbe pokazala gora i od Hitlera i od Otomana zajedno.
Imperija zla je ta sila koja žari i pali po svetu i odlučuje šta je pravo a šta ne, "interveniše" bez ikakvih posledica okupirajući i bombardujući razne narode i zemlje na svim meridijanima. Ona odlučuje ko ima pravo na "nezavisnost" a ko mora da ostane u "jedinstvenoj državi". Obrazloženje će dobar i podao Imperijin pravnik uvek pronaći. Ako iole logičnog objašnjenja nema, onda će Imperijin pravnik proglasiti "jedinstven slučaj".
Dakle pravo kao neki uzvišeni, idealni, veličanstveni, nedodirljivi pojam ne postoji i tu ne treba imati nikakvih iluzija.
Mi smo došli pod udar Imperije zla, i njenog arbitriranja šta je na Balkanu pravo a šta ne.
Tako zaista dolazimo u paradoksalnu i ciničnu situaciju da su sve granice na Balkanu svete osim granica Srbije, i da svi "narodi" uključujući i takozvani "dukljanski" i šiptarsku manjinu na KiM imaju pravo na "sopstvenu državu", samo Srbi kao Ustavom priznati konstitutivni narod u bivšim SR Hrvatskoj i SR BiH nemaju to pravo.
Za "BiH" se insistira da bude "jedinstvena, multietnička i unitarna" i pored toga što su Srbi u njoj preko volje priznati za državotvoran i konstitutivan samosvojan narod, a za Srbiju se insistira da prizna "kosovu", da državu jednoj nacionalnoj manjini i da se dalje decentralizuje tako što će od "vojvodine" da pravi sledeću državu.
I povrh svega toga se još sasvim nečuveno insistira da i ta, tako osnovana "država kosova" ima nepovredive granice, koje se ne smeju menjati, jer zaboga, vrište Imperijini pravnici i drugosrbijanci, "granice na Balkanu se ne smeju menjati". Sve osim Srbijinih granica, ali to nema veze, to je "jedinstven slučaj".
Samo sto je razlika izmedju vas koji se ne pitate nista i najmocnijih drzava sveta...
(Eto, da je npr. deda Petrović "uzeo svog unuka" Aleksandra "na krilo" onako nekraljevski nego obično dedovski možda bi danas "ceo svet" bio kao Jugoslavija...A da se Draža spustio iz šume, a Čerčil odvojio od lule, možda bi zajedno urazumili i "naciste", pa bi "ceo svet" bio kao Velika Britanija...)
Ali, bolje da ne "talasam"...lako je biti pametan na kraju...Treba biti pametan na početku...
Primedba Vam nije na mestu.
Pravni poredak se uspostavlja da ne bi vladalo anarhija i bezakonje. Sa pravne tačke gledišta zakon je prekršen ili nije. Tako se i posmatra, a ne da li je legitimno ili nije. Zakoni mogu da se vode etičkim normama, ali i ne moraju.
Za razliku od današnje Srbije, nekadašnja SFRJ je bila pravno uređena država. Da li je bila demokratska ili ne to je drugo pitanje, ali se zakon poštovao, a sama država je bila priznata u svetu kao pravni subjekt u međunarodnim odnosima bez obzira što je bila "nedemokratska".
Praksa da se krši zakon pod izgovorom legitimnosti (čuvena rečenica "Nije legalno ali je legitimno") uvela je bezalternativna drugosrbijanska vlast, ali je takva i savremena demokratija. Nije bitno kako glasate, važno je da rezultati glasanja budu kako vam neko drugi kaže.
Treba li vam zaista podsećanje ili poduka, da to nije nikakvo pravilo zapada, nego zaključak Badinterove komisije.
Treba li vam podsećanje ili poduka da tu nije reč o politici zapada nego o realizovanju interesa. A interesi se realizuju tako što se:
1. Utvrde
2. Verifikuju
3. Realizuju
4. Koriguju i prilagođavaju u skladu sa novonastalim okolnostima.
A kad su to, gde i ko, utvrdili srpske nacionalne interese, i interese države Srbije moliću lepo?
O čemu vi to govorite, o nekoj pseudoistini koja je valjda podrazumevajuća?
Autor je napisao tekst koji je ѕaista dostojan jedne žute novine - Pres, u kojoj je, mislim i objavljen.
Suprotno je glasalo njih 51.1%.
Kako je moguće da 120 pametnih ljudi, koji posećuju ovaj sajt, budu toliko naivni?
Da li je u tome odgovor za stanje u kom se danas nalazi naša sirota Otadžbina?
Srbi su po ko zna koji put ispali naivni. Tadić i cela Vlada mora da da ostavku!
Pokazalo se da njihova krilatica ”Evropa nema alternativu” jedino znači ”Dalja poniženja Srbije nemaju alternativu”.
Druga opcija je da drastično zaokrenu put i odbace sve ucene koje su pred postavljalis a Zapada.
Srbija je osramoćena i poraqžena kao nikad u svojoj hiljadugodišnjoj istoriji i ostavkle su jedini mogući izlaz da se počne od početka.
Može li se očekivati da će biti drugačije kada su u pitanju uslovi za prijem u EU?
Pravde nema.Ima lakovernih.Naš ministar inostranih poslova mogao bi kao častan čovek zbog svojih procena da podnese ostavku.Trerbalo bi da to učini i predsednok Srbije.To su katastrfalni promašaji kakvi u našoj diplomatiji nisu zabeleženi nikad.Ccvetković, ne ovaj, nego onaj, učinio je mnogo mudrije pa je bio najuren.Ako se ovi provuku, a provući će se, možemo od ove zemlje da dižemo ruke.
Katastrofe nas prate a oni sve neuspehe proglašavaju uspesima.To nigde nema.
Hajradinaj je, dakle, u ovim pravnim ujdurmama žrtveni jarac.Da se Srbima za prvi trenutak baci kost u grlu.Sad će legalna vlast na Kosovu stati iza svojih zločinaca i zločina koji su dobili međunarodniu verifikaciju.Velika dama LAŽ koja vlada svetom na sve strane pobeđiuje, "jedine alternative" se sunovraćaju, Srpski narod zna da ustane kad se nešto zbiva u sportu ali ovoga puta sluti da je ćar pojeo vajdu.I jeste.Ćosić je odavno predlagao da se Kosovo podeli.Šta on zna? rekli su politički mudraci.Sad više to nije moguće.I Preševo i Bujanovac i Vojvodiina i Sandžak sve malo po mnalo odlazi.Važno je da Zvezda negde nešto pobeđuje , da neki manijak ubija svoju četvorogodišnju ćerku , da mi ovde praznimao naboje po principu trla baba lan.Ko te pita brija li se vladika.Umesto ŽALOBAN crkva priređuje moleban.I tako moja gospodfo - ode Kosovo i ko zna da li samo ono?
Pored toga, jasno je da je insistiranje na legalizmu i "legalnoj pravdi" prihvatanje pozicije žrtve, prave bespomoćne žrtve koja je eto s "pravdom na svojoj strani". Promašenost ove politike se mogao videti za vreme Miloševića kada su naši ljudi i političari probili uši kukajući o "konstitutivnim Srbima" cirka pet godina, a da se nije prstom mrdnulo da se ta prava odmah silom osiguraju i stvar saseče u korenu. Pravo i pravda pripada moćnom i onom ko ima instrumente da je provodi, zato je Tadić, koji je nastavio s identičnom politikom prema separatistima, svojim insistiranjem da Srbija neće vojno intervenisati zapravo rekao zapadnim silama 'radite šta želite i provodite svoju pravdu (samo mi pružajte podršku da ostanem na vlasti)'.
Sve nacionalne iluzije su projektovane na ovu presudu jednog suda koji ne može ići protiv konstitucije svetskih sila. Zato današnja presuda ne može biti ništa osim otprilike "Jeste prilično nelegalno, ali zbog etničkog čišćenja i kasapina Miloševića opravdano je".
Ovde se opet vraćamo na "antimiloševićevsku paradigmu" zapadnih sila i domaće vlasti. Oni koji je provode su najveće nacionalne štetočine.
Pitanje bi se moglo postaviti i ovako: da Ruska Federacija nema instrument sile (atomsku, hidrogensku bombu) ili da nije spremna da upotrebi istu, da li bi zapadu i NATO-u smetalo međunarodno pravo da je napadnu?
Izvinjavam se ova sprava me je zvbog nečeg prebacila na latinicu. Svakakvih je simbolika moguće ustanoviti danas.
Guverner, budući, neće čak ni da se pojavi u skupštini.Daje nam na znanje šta nas čeka i da ne umemo, niti smemo da zucnemo, ili pokušamo da se odbranimo.Dobićemo Đukanovića u plagijatu na čelo banke i ništa ne možemo.Oni koji nas teslime pred svim pravdama ovoga sveta prave se kao ne znaju.
Lepo je što ste pogodili ali znate li šta sledi.
Treba rasčistiti sa onima koji nas vode ali su oni do njih ili nasuprot njima isti ili još gori.Vučić je vikao "LOPOVI" i pogađao je zato što je i sam to i svi koje zna.Šešelj jeste ekstreman ali je zadenuo sud u Hagu za pojas .A on njegov učenik ne sme da kaže za njega, (nemoralno je )da je MONSRTUM čak i da jeste.Nisam šešeljevac ali poštujem one koji imaju znanje i moć.
No ne idimo dalje.Sve je jasno.Ovaj Cvetković je mnogo gori i potuljeniji od onog pre.Onoga smo raspeli ovaj se pravi nevešt dok služi ovoj svetskoj nepravdi.A ja prognoziram - mi izlaza nemamo.Svjedno što sam sam.I daj bože da nisam u pravu, draga gospođo.
mora da se odgovori sa da ili ne.A izgleda da je pitanje trebalo da glasi da li Albanci imaju pravo na secesiju.I ima li sada ostavki?
Vlast, čija je politika doživjela potpuni kolaps
u svim segmentima i svim varijantama, i dalje daje
tumačenja i svoje interpretacije ,onda mi nismo ni
politički ni državotvoran Narod , niti sa demokratijom imamo dodirnih tačaka .
Samo smjene i ostavke, bile bi pravi odgovor jednog
demokratskog Naroda .
Njihove interpretacije i tumačenja, više ni pas
smaslom ne bi pojeo .
Srbija nikad nije imala neke baš pametne političare, ali ovi potpuno su neuporedivi .
Srbija sa njima na čelu ,prava je Banana Država ,
više nego Gvatemala npr.(iako tamo rastu banane).
Samo smjene i ostavke i to odmah ,svih učesnika
u Vlasti , ali i njihove kompletne infrastrukture .
Rastužili su Narod, istovremeno uveseljavajući svoje
zapadne " prijatelje ", do mjere da više niko nemože ozbiljno da ih shvata .Dole,dole,dole !!!
Zatim se fokusirati na lečenje bele kuge u Srbiji.
Bilo ko da vlada sam zahtev za ocenu MSP, način kako je definisano pitanje i odgovor na to pitanje, odnosno cela spoljna politika je vođena sa cinjem da se izdejstvuje međunarodno priznmanje za otcepljenje Kosova i Metohije.
Dakle ovajkav ishod, sa dodatkom odluke Generalne skupštine, koji sledi, a koja će direktno pristeći iz odluke MSP, neprikosnoveno priznanje nezavisnosti Kosova je AUTOGOL i to NAMERAN AUTOGOL srpskih vlasti, pre svega Tadića.
To je bio Tadićev manevar da izbegne ruski i kineski veto.
Time nije kraj smišljene destrukcije Srbije. Status Vojvodine je zakonska osnova za buduću secesiju, još jače nego što je Ustav iz 1974 godine bio zakonska osnova za sve prethodne secesije.
Najpreče je da Tadić odmah da ostavku. Noćas.
Ili će on dati opstavku, ili će Srbija nestati.
On neće dati opstavku, znači, ...
Meni nije jasno kako može 10 sudija za 4 protiv...(nisu sudije porotnici, a savetodavno mišljenje optuženik na klupi!)...
Sudije valjda svi treba da imaju to elementarno znanje da li je u suprotnosti sa međunarodnim pravom ili nije...
U ovom slučaju mislim da jedna strana ne bi položila takvo važno pitanje na Pravnom fakultetu bilo gde u svetu...Za to se pada na ispitu!
On neće dati opstavku, znači, ...
Da li ce neko uspjeti da smogne snage i objasni narodu da politika ulizivanja i poltronstva nikome nije donijela boljitak. Ko u ovo ne vjeruje neka slobodno posjeti bilo koju od bivsih kolonija.
Loše ste procenili, lažete posle katstrofe , ne podnosite ostavke, računate da su ljudi ovde ovce, (svejedno da li ste u pravu)'i kalkulišete, još uvek u ovim materijalnim prilikama, sa ovoliko nezaposlenih, , sa ovolikim dugovima, sa ovolikim aferama od kojih nijedna nije doterana do kraja, sa ovolikim krađama, sa ovolikom korumpiranošću i nećete da podnesete ostavke, pa to je toliko da čak i ovce mogu da dignu glavu.
Jedini koji je rekao pravu reč je Koštunica i ne znam šta mu fali da se probije na svetlo i kaže i pokrene ili on samo zna šta je a ne ume da se suprotstavi ničemu.Ostali su izvan, ili u dilu ili u ludilu.Ako ovo ne shvatimo kao ključnu , prelomnu stepenicu ove vlasti i ne krenemo izgubićemo svaku šansu da dođemo do nekoga ko će stati zlu nogom zavrat.Ili među nama nikog nema.Ili mislite da je Vuk taj, koji ide na molitveni doručak, čovek koga briga, i veli priznajmo sud, pa deeet minuta posle menja odluku.Ne ovo su polsednja vremena.Srbijo probudi se, Sad ne spavaš nego si prebijena.
I on priča lepe pričice.sad će da krenu, da obrnu , da ubede, niko drugi ne zna samo mi znamo šta ta odluka znači i šta kaže.Samo ladno kao u onoj reklami za pivo.I valjda će uspeti?Ako ovo prođe , mi više nemamo šta na ovom svetu da tražimo.
Sve mu je rečeno, jer se nije čovek nadao i traži spas i ne tiče ga se ko će mu dati savet.Savet ili naređenje, to mu dođe kod nas odavno na isto.
Znate li da je bolje bilo reći:"Kosovo je izgubljeno.Udrite po Miloševiću, ili po Koštunici , po kome hoćete ali mi ništa nismo mogli." nego se zaklinjati, trošiti narodne pare , izdržavati neke lezileboviće koji vise po ѕvetu i tobože nešto pomažu.To mu je rekao a šta još već sutra ćemo znati.Ej bre mogli smo da uzmemo 12 milijardi dolara za Kosovo a ovi ga dadoše ne doboš.Ili su oni negde već počeli da troškare bakšiš?
Da li je jednostrano proglašena nezavisnost Kosova u skladu sa međunarodnim pravom i rezolucijom 1244?
Stvarno nije bilo mesta vrdanju, jer 1244 predviđa da je Kosovo sastavni deo SRJ, kasnije Srbije pod upravom UN, čak predviđa i onih famoznih "do 1000 vojnika", kojima će biti dozvoljen povratak na Kosovo.
Sud nije ni trebao da raspravlja načelno o teritorijalnom integritetu naspram prava na samoopredeljenje država i naroda. To je komplikovano pitanje, bet jednostavnog odgovora.
U slučaju Kosova je relevantan međunarodni akt rezolucija 1244, kao pravni akt koji reguliše specifičnu kosovsku situaciju.
Priznajući da je nezavisnost u skladu sa 1244, vrši se opasan zaokret, u kome nam više 1244 neće predstavljati oslonac našeg prava na KiM.
Iskreno, baš me zanimalo KAKO će da budu neodređeni i dvosmisleni u odgovoru.
Presudilo je to što u sastavu SUDA sedi trećina sudija i dve trećine KARIJERNIH DIPLOMATA!!
Sve ovo me je potpuno zapanjilo.
Jeremić treba da podnese ostavku. Evo rezultata njegovog "prebacivanja sa diplomatskog na pravni teren".
Od Badintera nadalje je jasno, strance ništa ne treba pitati. Sve će da pogaze i iskrive.
I pre i nakon proglašenja nezavisnosti Kosmeta.
Molim se Bogu da cuva preostale Srbe na Kosovu, idu teska vremena, a pravih ljudi je malo.
Ako ovo prođe , mi više nemamo šta na ovom svetu da tražimo.
- Sudeci po burnim reakcijama gradjana sirom Srbije koje se ne stisavaju jos od juce i trajace danima, siguran sam da nece proci.
- Apsolutno potpisujem Vas komentar !
slažem se s tobom, ja nisam za nepoštovanje zakona kakv god da je..poenta je da je bilo naivno pozivati se pred državama koje su uništile ili koje su jedva čekale da se iščupaju iz sovjetskog sistema - odredbe tog sistema i očekivati podršku..
a druga - pa i po to sistemu gde su NARODNOSTI jednakopravne kao narodi - Kosovo ima pravo na ovo..ma koliko babe koje su snile šta im se zbilo - i za lepe vesti dobro se uhlebile - govorile suprotno...u Srbioji je najgore kad neko predvidi realno neki neprijatan događaj - taj postaje izdajnik i izrod..
mi Srbi smo trebali da budemo prvi koji ćemo da promenimo taj sistem..ali ne, naši vladari su ga čuvali ko zenicu oka..sa svim bedastoćama od imena jugoslavije do AP..i čuvaju ga i dalje...posle ću opet ja biti izdajnik i zbog vojvodine..a ne vi koji ne date AP
Međutim - osim ovog očekivanog razočaravajućeg mišljenja Mećunarodnog Suda, uzgredno se provlači još jedno moje lično razočaranje. Naime da se primetiti da smo i mi u suštini za "selektivnu pravdu". Jer čim se spomene još jedan slučaj kršenja prava naroda ( koji se dogodio polovinom 20. veka) mi smo spremni da to prećutimo. Jer čini mi se da se stvorilo uverenje - da je prećutkivanje toga "za nas bolje". Problem je u tome što taj princip prema nama primenjuju Zapadne sile... one prećutkuju mnoge činjenice vezane za Kosovo. Zato mislim da ničiju nepravdu nikada nije dobro prećutno - prihvatiti, pa i kada se radi o nekakvom prividnom - sukobu interesa. Nepravda je nepravda - bez obzira koliko je velika ili mala zemlja u pitanju.
Ocekivao sam samare (na koje se nasa vlada radosno privikla) ali ne i 'nogu u stomak'. Kaciperili smo se kao buduci evropljani a sad smo ispali- Palestinci. Nijesmo htjeli da priznamo da prema Srbima, nikakva obecanja ni paktovi, ni ugovori, se ne postuju.
Ali, analogija se namece, htjeli ne htjeli, sa Palestincima. Nece bit nikakvih znacajnih "ostavka", imacemo nasega Abu Abbasa za poduze vrijeme. Vasington-Brisel nece dozvolit da se nasa "reformisticka" ekipa udavi. Operacija da se ogranici kolateralna steta za "patriotski" imidz naseg Abu Abbasa, vec je otpocela. Dobio je telefonski razgovor od Bajdena i Klintonka ga je vec proglasila za "partnera" (naravno, zajedno sa onim narko-mafijasem iz Pristine). A bice tu u skoroj buducnosti i mnogih manifestacija o 'prijateljstvu i saradnji' za 'stabilnost'( citaj one narko-drzave).
Tesko se ovdje oteti utisku od "deja vue" palestinskog Abu Abbasa. Ovo je covjek koji se rukovao hiljade puta sa onima koji su mu obecali med i mlijeko, da na kraju nije apsolutno nista ucinio za svoj narod. On to jos uvijek marljivo radi, i to sa dobrocudnim osmjehom. Nas Abu ce prezivjet svoju propalu politiku, uvijek ce mu se bacit neka koska da prezivi. Debakl ce postat institucionaliziran, to je sve.