понедељак, 27. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Шта после мишљења МСП

Kоментари (25) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 26 јул 2010 11:34
звездарац
Само мало запажање: у последње време се у медијима све више простора даје ДСС-у, а све мање СНС-у - потпуно супротна ситуација од оне на коју смо навикли последњих годину-две.
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 26 јул 2010 17:09
Miloš
Slažem se sa zapažanjem g. "Zvezdarca". I meni se čini da su oficijelni mediji, pa čak i B92, u poslednje vreme vrlo blagonakloni prema DSS-u. Samo što ne mislim da to ima neke naročite veze sa odlukom i politikom vladajuće garniture, već više sa kombinacijama onih koji su i onu i ovu garnituru na vlast dovodili. Treba sad malo podići DSS da sasvim ne propadne, i da bude još jedna kontrolisana alternativa narednoj vlasti. Za razliku od Srba, "oni" misle i planiraju unapred.
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 26 јул 2010 17:23
Vladimir Gvo.
Posle sve naivnosti i onoga što je prethodilo u protekle dve godine i što je na delu nakon donošenja odluke MSP, jasno je ko je stajao iza razlaza DS-a i DSS-a u februaru 2008-e.
Očigledno je da su isti oni kuvari, koji su pripremili polom Srbije u Hagu, u februaru 2008-e savetovali DS-u da izadju iz koalicije sa Koštuničinom strankom i da će nakon novih izbora sve biti u redu. Naivci iz DS-a su poverovali u ovu priču, poslušali savet iz američke i britanske ambasade, podneli tužbu sudu u Hagu, verujući lažnim obećanjima, ne shvatajući da će zarad njihove naivnosti i gladi za vlašću cela Srbija biti gubitnik i taoc.
Presuda je doneta, sadašnja vlast se oseća izigrano i šta očekivati, da Koštunica kaže da su napravili dobre poteze, da podrži vlast, smešno...

Sva ova dešavanja su večiti nauk, da se politička sreća i dobit u jednoj zemlji, ne može tražiti i dobijati od inostranstva, a ujedno, da veliki uvek imaju iste interese, samo se metodi menjaju, a ti interesi se nisu promenili od Berlinskog kongresa 1878-e i Pariskog mira 1919-e.

Kada to znamo, moraju naši političari shvatiti da nam je snaga u nama samima, volji i traženju podrške u velikim zemljama čiji interes nije razbijanje Srbije i nestanak srpskog naroda, a samim tim i nestanak srpskog pitanja...
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 26 јул 2010 17:53
OKVIR
Tacno je da ovu ekipu na vlasti treba menjati - sto pre, to bolje.

Medjutim pravo pitanje je - koliko je uopste prosecan birac u Srbiji svestan kuda vodi politika ovih alavaca - koji brinu samo za sebe i svoju i svoje dece buducnost. Drustvo kao celina ih ne interesuje sem kao ovce za sisanje o kojima nee zele da brinu. Deviza im je sisaj ih dok god to dopustaju.

Pitanje Kosova i Metohije je SAMO jedan od razloga za tu smenu.

Treba prici poslu stvaranja pravne drzave, podizati privredu ( pre svega poljoprivredu i industriju - dakle proizvodnju ).
Pitanje Kosova je zapravo pitanje postojanja same Srbije i zbog tog treba u ovoj situaciji odbaciti pristup EU. Treba se okrenuti u drugom pravcu a u ekonomiji veze su moguce sa bilo kim zainteresovanim jer kapital i dolazi bilo gde - samo zbog svog interesa.

E sad je pitanje da li je ova "druzina na vlasti" dovoljno upropastila gradjane i izgubila poverenje kod njih - da bi izgubili na izborima ?! Sve se vrti oko tog kao i koliki je patriotski osecaj kod prosecnog biraca u Srbiji.

Na zalost mi Srbi kao narod nemamo ono sto se u sredjenim drzavama zove ELITA. To tek treba da se stvori kroz vreme i "zivotnu borbu".

Medjutim postoje sposobni i odgovorni pojedinci. No oni nisu uspeli da se medjusobno povezu ( "stranacke prepreke" ) pa onda zajedno da idu na "sirem frontu" sa JASNO ISTAKNUTIM CILJEM, pred narod.

Nema ni politickog konsenzusa o nacinalnom prioritetu.
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 26 јул 2010 18:04
Џон Шепард
звездарац
Само мало запажање: у последње време се у медијима све више простора даје ДСС-у, а све мање СНС-у - потпуно супротна ситуација од оне на коју смо навикли последњих годину-две.


Г.Звездарац, боље је тако него обрнуто, иако мислим да је још рано за Ваше запажање. Од "напредњака" и нема неке "вајде", барем што се различитости мишљења наспрам ДС-а тиче. Тј. они су, практично, двојајчани близанци.

ДСС и треба да искористи овај дебакл Власти, и да им забије клин у бок. Мада, аргументација им је танушна. Као да су заборавили да су до пре две године управо они дрмали Србијом, како-тако.

Поздрав.
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 26 јул 2010 19:55
Peter RV
"Политика: Како је требало да буде формулисано то питање?
Јовановић: Ми смо се залагали да се поднесу тужбе против земаља које су признале сецесију Косова јер кад је парнични поступак у питању суд мора да се изјасни по ставкама оптужнице"

NE, gospodo iz Politike -i gospodine Jovanovicu, pitanje trebalo formulisati nesto ovako :
-Dali je agresija na Srbiju bombardovanjem i unistenjem njene privrede, sacinjavala povredu Medjunarodnog Prava i Povelje UN-a?-
Zasto je napustena (od svih demokratskih politicara),ova pozicija koja je predstavljala za Srbiju -stratesku moralnu (i pravnu) visinu?
Slobodan Milosevic je imao namjeru da je bas takvu zauzme. Vrijeme je da se Milosevic rehabilituje kao jedini politicar koji je predvidio nasu situaciju glupih iluzija.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 26 јул 2010 20:05
Ultravoice
Odlican je ovaj Jovanovic. Nadam se da ce ta nova, mladja, ekipa ljudi u DSS raditi na tome da priblizi stavove DSS-a javnosti, jer se tako stize do podrske i legitimiteta.

Sa jedne strane imaju uzasno tezak zadatak jer protiv sebe imaju one koji kontrolisu medije, a mediji formiraju javno mnjenje. Tu spadaju DS spin majstori, kao i "nenaklonjene" strane ambasade i njihove drzave. Pogotovo je teska do koje smo dosli, a to je javljanje samocenzure u medijima. Analiticari, novinari, komentatori, pa i moderatori na internet izdanjima raznih glasila, se vec odaju samocenzuri. Jedni nece da se zamere nekom i dovedu u pitanju svoju karijeru, ili radno mesto, drugi se upinju da makar deo njihovog misljenja prezivi cenzorske makaze, a treci podlezu opstoj atmosferi "podobnih" stavova. Takvi uslovi su izuzetno teski za opoziciju u njihovoj borbi za javno mnjenje.

Sa druge strane, politicki kurs ove vlasti indukuje nezadovoljstvo. Neodrziva priroda takvog kursa je, pored neodgovornosti i disharmonije koju ispoljava sama vlada, je ipak previse da bi se javnost umirila sedativima koji nam se serviraju svaki dan. Postane covek imun na jedan te isti tretman posle odredjenog vremena. Tu je sansa opozicije, u koju ozbiljno ubrajam samo DSS trenutno jer je Toma sa svojim oportunistickim SNS-om jednostavno neozbiljan.

Mozda je za DSS zapravo najbolji scenario vlada DS+SNS, koja bi definitivno radila na "normalizaciji" odnosa sa Kosmetom pod kojom god formulacijom, koja bi pored Telekoma prodala i EPS da bi servisirala dodatni dug koji ce nagomilati, koja ce sa ovakvom ekonomskom politikom sama sebi iskopati raku. Uz sve to bi bilo realno ocekivati dodatna ponizenja na nacionalnom planu, i planu "saradnje u regionu" kada za takvu saradnju nema dovoljno osnova. Posle takve vlade DSS bi bio u mnogo jacoj poziciji.

Za Srbiju, sa druge strane, bi bio luksuz da trpi jos jedan stetocinski mandat. Pogotovo sada kada nam se sprema toliko uzasnih odluka...
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 26 јул 2010 21:40
Дејан
@ Џон Шепард

Не може онај ко је стао на чело петооктобарске "обојене" револуције, ко је био премијер скоро 4 године, коме је Динкић био министар финансија, кажем не може тај да забија клинове у бок својим петооктобарским колегама.

Коштуница није део досманлијске екипе стицајем околности, а не из дубоког убеђења.

Да је био дубоко убеђен у штеточинство садашње власти, удружио би се са тадашњим радикалима, не би сменио Николића са места председника скупштине на сам миг ДС.

Добро је да запажате да се нагласак пребацио на ДСС, то је зато што је СНС престигао ДС, вероватно од силних заслуга за овај народ је ДСС на граници цензуса.

Нису сви доживели лоботомију, па да се не питају где је Коштуничина влада потрошила милијарду и по евра од Теленора, тј. продаје Мобтела.

Списак приватизација је дугачак, треба подсећати набеђене поштењачине и новооткривене патриоте, а бивше обојене револуционаре, шта су радили.

Што се мене тиче радије бих да досманлије владају још 4 године, него да ви легалисти будете поново на власти макар и минут, толико вас волим.
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 26 јул 2010 21:49
Dragan, Bec
Odlicno gospodine Jovanovicu, ali...
Srbiji jeste potrebna nova garnitura, medjutim, Vi kao potpredsednik jedne parlamentarne i bitne stranke pocnite od svog dvorista. Sta Vi predlazete. Da umesto Djelica, Dinkica i Sutanovca, opet na vlast zajasu Mihajlov, Nikitovic i Bubalo. To bi bas bila kvalitativna promena po meri. To bi bila promena u korist Srbije. Sto se tuzbe tice, cuo sam nesto slicno u javnim istupima pre 2 godine od tadasnjeg clana pregovarackog tima-Koena i drzavnog sekretara za Kosovo-Prorokovica. Ostali, ukljucujuci gospodu Samardzica i Kostunicu o tuzbi su poceli tek posto su sisli sa vlasti. Dok su bili na vlasti, nisu je pominjali ni kao diplomatsku pretnju. Takodje, ako se dobro secam, Toma Nikolic je predlagao da donesu odluku vecinom u Narednoj skupstini o tuzbama i uopste o reakciji, posto Kostunica nije imao vecinu u Vladi. Zasto ni to Kostunica nije uradio. Zasto je i od te odluke pobegao. Vama zelim sve najbolje u politici gospodine Jovanovicu. Ali politicka partija u kojoj ste valjda od skora, duguje nam mnoga objasnjenja i oko desavanja posle proglasenja nezavisnosti i oko uloge mnogih partijskih celnika u nerazjasnjenim stvarima. Srbiji treba nova elita, verovatno i Vi u njoj imate svoje mesto, ali dobar deo Vasih partijskih saboraca tu ne pripada. Zato umesto brige o Kosovu, neka DSS brine o sopstvenom rejtingu.
Препоруке:
0
0
10 уторак, 27 јул 2010 00:21
Џон Шепард
Дејан:
Што се мене тиче радије бих да досманлије владају још 4 године, него да ви легалисти будете поново на власти макар и минут, толико вас волим.


Бог с' вама, господине, нисам никакав поборник ДСС-а, таман посла!

Слажем се са вама, боље и ови "еуропејци" сада него ти "легалисти", али и (вама омиљени, како се сећам) "напредњаци".

У тренутној констелацији, ја сам РАДИКАЛ, иако до пре шест месеци не бих то ни у лудилу превалио преко тастера!

Поздрав.
Препоруке:
0
0
11 уторак, 27 јул 2010 09:03
влкс
@Дејан
Прво, нису свих милијарду и по отишле Републици.(ваља се сетити неког Мартина Шлафа) Друго, те паре ова држава никад не би видела да ДСС није био на власти(сетимо се кога је Карић финансирао). Па колико се ја сећам купљен је Телеком РС за 600 милиона, лиценца за Црну Гору, плате су биле више за 100 евра, динар јачи за 20 динара, спољно задужење мање за неколико милијарди, 150.000 људи је више било запослено, о инфраструктури да не причамо. Ови данас на власти нису ни за шта криви, за све је то Коштуница крив. Крив је што је био бољи од њих. Крив је зато што је пре две године говорио да нећемо ући у ЕУ до 2020. и да је прича око Европе глупост.
Препоруке:
0
0
12 уторак, 27 јул 2010 09:11
Vidoje
Evo i kome treba da se nacrta, jucer je nacrtano na vanrednoj skupstini. U sustini imamo dve partije i ogromnu bezlicnu masu koja nam maznjava sve sto ima da se mazne.
- DSS i LDP su jedine partije koje kazu sto zastupaju jasno i decidno i to treba da se postuje. Sve izmedju samo narodu stimulise mastu i olaksava novcanik vec 20 godina.
- sada je valjda takodje jasno da je SNS i u okviru radikala u proslosti podrzavao DS ...
Препоруке:
0
0
13 уторак, 27 јул 2010 11:00
Mićko
@Vidoje

Lep komentar. "Stimuliše maštu i olakšava novčanik". Dobro sročeno, svaka čast. I baš su jedna bezoblična masa. Sve je to Farma i Miloš Bojanić. Hvataj sluđeni narod na najprostačkiju moguću foru.
Препоруке:
0
0
14 уторак, 27 јул 2010 16:17
Дејан
@ Џон Шепард

Гласао сам за радикале први пут на председничким изборима које је Дулић онако изненада и не питајући никога расписао децембра 2007., не би ли свом газди Тадићу обезбедио још један мандат пре проглашења независности Косова.

У Коштуницу сам се разочарао код изручења Милошевића Хагу. Као што прича иде, Павковић је позвао Коштуницу телефоном да му каже да је Милошевић стављен у хеликоптер који путује у Тузлу. На питање да ли да заустави и приземи хеликоптер, са друге стране слушалице је била тишина. После је ДСС-ов потпредседник Владе Правдић напустио Владу, док је ДСС поводом незаконитог изручења правио представу, излазио из коалиције, само нису предузели најважнији корак - да спусте хеликоптер.

Сврстати се на страну радикала по свему судећи подразумева да човек прича којешта.

Сетите се Јојића и писма к..ви Дел Понте или проклињања Николићеве деце. Људи који немају достојанства и културе колико ни за пијацу, а претендују да воде земљу против оваквих противника које имамо, су промашај за себе (ускоро испод цензуса) и за државу.

За почетак, понашају се као они мужеви који не могу да се помире са разводом, па се претворе у егземпларе за Лазу Лазаревића, а погледајте како се пристојно догодио разлаз ДС-ДСС или одлазак Јовановића после изборне скупштине ДС, кад је Тадић њега и Живковића скрајнуо, да не употребим грубљу реч.

Само се распад СРС тумачи као катаклизма.

Николић је, да се разумемо, имао вероватно подршку владајуће коалиције, не зато што је тражио, него зато што је ДС-у одговарала ситуација да се СРС располути на пола, по 15 % гласача, чиме би заувек било решено питање опозиције.

То што се испоставило да је Николић покупио 90% гласача није било у плану оних који су га оставили у Скупштини и отворили телевизију за њега, телевизију која му је опет затворена, јер није испало како су газде Србије мислиле.

Шта је Николић требао да уради?

Да врати мандате и не привири телевизији?

Паметнији је он од тога.
Препоруке:
0
0
15 уторак, 27 јул 2010 16:50
Дејан
@ влкс

Мартину Шлафу је исплаћено 250 милиона евра, после прашине коју је подигао.

Аустријски амбасадор и њихова власт су покренули питање Шлафових пара, на шта је српска влада стала мирно, и исплатила му паре.

Иначе, Карић је отуђио Шлафу део свог удела не питајући државу као мањинског власника.

Шлафу није требало исплатити динара док се то није истражило.

Ако можемо да кажемо да се ова власт отворено удворички понаша према Западу, за Коштуничину власт се може рећи да је период прећутног удвориштва.

Државник каже не, каже своје мишљење, не прими аустријског амбасадора због неког Мартина Шлафа.

Те паре су отишле у потрошњу као и све паре у последњих 10 година, све је то била продаја породичног сребра, због које смо имали:

- 100 евра више плате
- 20 динара нижи курс евра
- пар стотина километара спектакуларно
неисплативих путева

а због чега је Србија данас:

- без девизних резерви
- уништене производње и непостојећег извоза
- земља која је за 10 година илузије
задужила праунуке

Коштуничина влада, са Динкићем као министром финансија, није била никакав отклон од пост петооктобарске праксе. Сам тај курс којим се хвалите је направио дефицит, тако да смо одлив девиза за увозне глупости платили свим вредним што имамо - телекомуникацијама, цементарама, дуванском индустријом, и ускоро продајом Телекома и ЕПС-а.

Мени се Коштуница од Тадића и осталих разликује само по козметици.

Имао је довољно свести да не треба да се смеје умилно Карли Дел Понте, нити да глуми пријатеље са нашин непријатељима.

Оно што није имао, као ни сви остали, је смелост да се речима и делима супротстави странцима, не само да им ускрати свој осмех.

Кад стигну пресуде из Хага свима који су "добровољно" отишли за време Коштунице, сетићемо се да је прича о насилном одвођењу и добровољној предаји по коначном учинку и последицама потпуно иста.

Ови садашњи макар искрено не осећају потребу да лакирају своје издајничке потезе.
Препоруке:
0
0
16 уторак, 27 јул 2010 19:57
влкс
@Дејан
Ако мислите да би тих милијарду и 250 милиона евра данас још увек биле у девизним резервама, да нису потрошени тих година, грдно се варате. Садашњима на власти смета само што они у том тренутку нису били на власти да напуне своје џепове тим парама. Зато и инсистирају на продаји Телекома. Хоће да продају најуспешнију државну фирму како би са тим парама осигурали победу на следећим изборима. У случају Мобтела је било другачије јер држава дуги низ година није управљала њиме и вероватно да Коштуница није био на власти не би ни данас.
Препоруке:
0
0
17 уторак, 27 јул 2010 21:47
Дејан
@ влкс

Продаја Мобтела је последица обрачуна Динкића са Карићем. Кад је Динкић кренуо у поход на Карића, уследила је и продаја Мобтела, то није Коштуничина "заслуга".

Данас смо сазнали да је Карић у бекству од фебруара 2006., све се поклапа.

Моја поента није да критикујем све што је радио Коштуница. Ја сам сигуран да је Коштуница поштен човек, који није ушао у политику због новца.

То може да потпише и 90% Тадићевих гласача.

Проблем је што не улази свако у политику због похлепе за новцем. Неко улази због славе, жена, да задовољи своје ненормално велике амбиције.

Друга ствар, сви знамо за "случај Шормаз". Неко из ДСС-а рече да Шормаз данас критикује ДСС и Коштуницу, иако је итекако имао користи од њих.

Интересује ме баш какве користи?

Ако је Коштуница поштен, нису сви.

Резултати континуитета политике су видљиви и данас.

"Јак" динар је учинио извоз неиплативим, преплавио Србију увозном робом и уништио домаћу производњу.

Док се приватизовало и зајмило ових десет година све је било лепо.

Вишак увоза од десетак милијарди долара годишње смо покривали девизама наших гастарбајтера, приватизацијама и зајмовима.

Грађани су трошили своје сутра за дати тренутак.

Прави "отац нације" би опоменуо народ на сву погубност такве економске и личне политике.

Ако је за неку утеху, ствари су у економији толико измакле контроли да ни продаја Телекома ту не помаже.

Народ је бирао ЦИА поставку 5. октобра, свако је бирао где ће да се сврста тада, радикали су први признали победу ДОС-а, и пустили да народ ужива у свом избору.

Рачун за лакомисленост, саможивост и глупост сада стиже.
Препоруке:
0
0
18 уторак, 27 јул 2010 22:09
влкс
@Дејан
Сети се чију Владу је Карић хтео да сруши у Скупштини... Последице слабог динара су погубније од јаког, а то ваљни "стручњаци" не виде. Најважнији проблем је што ми немамо шта да извеземо, а то је кривица већег круга људи. Ево сад ћемо пустити да динар да иде надоле као да иједна земља у окружењу има толико нестабилну валуту. Можеш ти рећи да они имају јаче екномије, али искрено сумњам. Ако људе није срамота да живе у држави која има најниже плате у Еворпи и да се због тога не буне, онда они и не заслужују боље. Прича о америчкој политици и финансирању 5. октобра је опште позната. Али говорити да је до тада било сјајно је смешно. Човек који прво одбије бољу понуду па после рата прихвата све што му понуде не заслужује сећање и није државник(не мислим на Рез. 1244 већ на Босну и Хрватску). Што рече Чавошки Косово се бранило у Книну.
Препоруке:
0
0
19 среда, 28 јул 2010 14:14
Дејан
@ влкс

Карић је основао по мојој процени политичку странку да би парирао покушајима политичара (читај: Динкића) да га униште. Парадоксално је управо тај план и довео до његове убрзане економске и политичке пропасти.

Мислим да се не разумеш баш превише у економију кад тврдиш да је јака валута боља од слабије.

Купујући домаћу робу, запошљаваш наше грађане и дајеш им плату.

Купујући страну робу, запошљаваш туђе грађане и дајеш Немцу, Хрвату, Американцу плату.

Извозећи робу радиш исто као кад се овде купује домаћа роба - запошљаваш и дајеш плату нашим грађанима.

Кина је кренула у поход на светска тржишта тако што је ослабила јуан за 45%.

Не бих да цртам, али ево механизма:

Узмимо чоколаде Пионир и Краш.

Нека је курс 80.

Ми за увоз Крашових чоколада плаћамо девизе (они неће нормално динаре).

Дакле ми плаћамо Крашову чоколаду на велико у увозу рецимо 70 евроценти.

То је 56 динара у увозу. Додај царине,порез и маржу и у нашој самопослузи продајеш њихову чоколаду за 80 динара.

Тако имаш парадокс да је Пионир чоколада исте цене као страна - 80 динара.

Кад требаш да извозиш Пионир чоколаду она је рецимо 55-60 динара, тј. 70 евроценти.

Значи нисмо конкурентни по цени на светском тржишту, на коме потрошачи нису глупи (као код нас) да купују по истој цени туђе.

Ево слаб курс од 140 динара. Сви горњи параметри су исти.

Краш извози по 70 евроценти, сада 98 динара. Уз царине, порез и марже Крашова чоколада одједном постаје неисплатива. У сампослузи кошта 140 динара. Пионир је и даље 80 динара.

У нормалним земљама људи не прерачунавају све у туђу валуту, већ важи њихова валута.

Пионирова чоколада од 55-60 динара у извозу није више 70 евроценти, већ 40 евроценти. Исплати се извоз из земље, а увоз си ограничио или свео на оно нужно.

Шта бива са платама радника Пионира?

Нека је просек 30000 динара.

...
Препоруке:
0
0
20 среда, 28 јул 2010 14:51
Дејан
@ влкс

По твојој логици са јаким курсом они имају плату од скоро 400 евра.

Последица је што морамо да "интервенишемо на међубанкарском тржишту како би спречили прекомерне дневне осцилације курса".

У преводу та илузија звана плата од 400 евра може да траје док имаш брда девиза да платиш поплаву јефтине стране робе у Србији. Зато смо имали дефиците од 10 милијарди долара.

Ако је динар слаб, радници Пионира за 30000 динара имају нешто више од 200 евра плату.

Од повећаног извоза ће имати и повећане плате (можда Пионир и запосли нове раднике), рецимо 40000. Тако ће добити еквивалент од скоро 300 евра плату, али на реалним основима.

Тако се зарађују веће плате.

Плус имамо и то задовољство да слаб динар онемогућава да на нама зарађују они који лумпују сваког 6. августа, кад се код нас држе парастоси побијенима. Веруј ми, то нема цену.

Неко те на вратима твог стана избоде ножем, а твоју породицу на силу избаци напоље из стана.

Тебе нема, твој син наставља борбу за стан на суду који је и више него наклоњен узурпатору.

Е то је Слоба и ова садашња власт.

Неко је морао да буде физички повређен да би се узурпатор уселио, син или отац. Судећи по сину, он би им сам поклонио стан, да прихвати реалност силе.

Мислим да схваташ пример.

Влкс, могу да закључим дa си, судећи по твом виђењу економије, требао да подржаваш Г 17, а не ДСС, јер користиш њихове резоне.


Имам двоје мале деце и каним да имам још једно. За њих морам сваки месец да се БОРИМ. Немам плате, нити ико може да ме пређе. Ако мене пређу, остаје рупа у мом буџету, а рачуни само стижу.

Зато и дискутујем са предношћу искуства, кад сам имао 20, другачије сам гледао на свет.
Препоруке:
0
0
21 среда, 28 јул 2010 17:13
влкс
@Дејан
Ја се не разумем у економију, а ево не разумеју се ни Хрвати, ни Босанци. Сви смо ми туке само наши економисти знају да ти објасне како је слаб динар заправо предност, како си са мање пара ти заправо богатији иако се код нас све цене рачунају у еврима. Немој имати илузију да ће та Пионирова чоколада остати 80 динара кад Крашова поскупи. Проблем је што ми слабо шта извозимо (читај производимо), а не у курсу. Са слабом привредом курс ти не може ништа помоћи.
Препоруке:
0
0
22 среда, 28 јул 2010 17:35
влкс
@Дејан
Узео си пример прехрамбене индустрије која има производе најмање вредности. Кад би на пример уместо о чоколадама причали о аутомобилима где би нам био крај. ;)
Препоруке:
0
0
23 среда, 28 јул 2010 21:55
Дејан
@ влкс

Знаш и сам да се експерти код нас могу купити за ситне паре.

Тезгица од 2-3000 евра, понеки чланак, консултантска услуга са времена на време, и ето експерта увозног лобија.

Увозни лоби је имао огроман интерес да курс држи на том нивоу, јер смо увозили за 15 милијарди долара годишње.

Ниједан "тајкун" код нас није отворио производњу, само услуге и увоз, за економију јалове области. Сигурно је да је њима било у интересу да и угуше домаћу јевтинију производњу.

Уосталом Мишковић има малопродаје, а и увози.

Са курсом од 140, не би му се исплатило. Отишао би из земље или би отворио фабрику. Исто важи и за странце. Отварали би фабрике, а не "шопинг центре".

Можда би домаћи тајкуни отишли одавде, можда странци не би дошли, али би се зато појавио неки Србин који би производио сапуне, шампоне, кућну хемију, није то наука као прављење атомске бомбе.

Људи би куповали цевол, а не мистер мусколо.

Ја сам пре пар година запањено тражио домаћи сапун. Нисам га нашао, осим једног који је препакивао турске сапуне у нашу амбалажу.

Државе уводе царине да штите домаћу производњу. Велики и траже слободну трговину, јер је то неравноправна борба, џинови попут Немачке и Француске равноправно са Србијом или БиХ.

Зато је курс идеално средство.

Простора за производњу имамо. Шта је хемијска оловка - пластика, федер и патрон, гумице, свеске. За почетак.

Правило је да се увози оно најнужније (нафта, гас, електроника), као што нећеш да зовеш мајстора да ти замени гумицу на славини или осигурач који је искочио, већ оно што не знаш.

У праву си да би домаћи произвођачи, који рачунају исто у еврима профит, покушали да повећају цене. Људи не би куповали са својих 200 фактичких евра чоколаду за 140 динара, па би цене морали да спусте, то би ови звали "невидљива рука тржишта".

Да се разумемо, нисам завршио економију, него право, али основно знање о економији морамо сви да имамо. Да нам не би ови преко својих медија продавали нешто за бубреге.
Препоруке:
0
0
24 четвртак, 29 јул 2010 11:29
влкс
@Дејан
Проблем је што ови на власти сигурно неће спровести ту политику. Ово о чему ти причаш је осмишљено а све што они раде је непромишљено. Само да подсетим да се 2008. могло другачије поставити и ударац по нас не би био оволико страшан. Ова Влада никад није спровела штедњу, скресала буџет, смањила број министарстава, смањила плате, уместо тога они су жртвовали стандард гласача. Недостатак прихода од царина су извукли од грађана путем разних акциза и пореза.
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 29 јул 2010 16:51
Дејан
@ влкс

Касно је сад за многе ствари. Профит Телекома и НИС-а је требао да иде у инвестиције.

Да од наших пара направимо макар још једну хидроцентралу. Дође зима, а ми имамо вишка струје. Извозимо струју. Паре у буџет, а не продаја свега.

Све се може кад се човек одлучи. Кинези сад раде већ високу технологију, а почели су са шивењем.

Читам у Шпиглу (има одлично енглеско издање) да просечан компјутер има злата, сребра, платине и паладијума за 20 евра, мобилни телефони имају за 10 евра.

Каже да Кинези сваке године рециклирају за 9 милијарди евра злата и осталих племенитих метала из компјутера и телефона.

Укуцам на Гуглу, кад изађе ми сајт неких Турака који производе машине за сепарацију тих племенитих метала. Чак се хвале да нема дима и загађења.

Размишљам се, јесу скупе те машине (не знам цену), али јесмо толико глупи да макар једно предузеће се не бави тиме. Нека зараде 200 милиона евра, они су гигант. Могу да запосле гомилу људи.

Али зашто би неко сад размишљао о томе, кад могу да муте и узимају провизије на мућке. О Србији нису васпитани да размишљају.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер