петак, 03. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Порез на силиконе

Kоментари (60) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 29 јул 2010 23:06
Драган
Мислим да је идеја одлична, иако је чињеница да њену реализацију прате многе опасности од арбитрарности и претварања у лов на вештице. Али мислим да вреди покушати и то прво од тв форме ријалити шоу. Сваки такав шоу треба да буде додатно опорезован, јер емитерима доноси профите и попуњавање програма(Фарма на Пинку се емитовала и до 7 сати?!)таквим баналним, па и вулгарним садржајима. Треба нешто урадити и то што пре, јер их имају готово све ТВ куће и прете да потпуно прекрију све друге садржаје
Препоруке:
0
0
2 петак, 30 јул 2010 00:24
горштак
Овај текст ме подсетио на једну давну минијатуру писца Душана Савковића из књиге ''Мамузање Европе'', коју ћу с допуштењем модерације пренети у целини.

''Сви се ужасавају новокомпоноване песме ''Отишо си сарму пробо ниси''. Ја не. Ја нисам фини. Ја нисам да се мења народ. Ја у тој песми, прво и прво, видим јад егзистенције, видим каљугу. Видим жену, младу али остављену, напуштену и запуштену, разведену и забрађену. Баш сад је отпратила децу у школу и чека швалера. Намешта протезу, ставља свечане зубе. Кожа на лицу јој је уштављена од ветра, сунца, кише и секирације. Дланови су јој тврди и оштри као ренде за купус. На сиротињском шпоретићу ''тројка'', у сиротињској кухињи, крчка сарма. Запржена је, дакле готова. Чека се само швалер и његова мушка милост. На климавом столу два тањира, један порцелански бели, један плехани бели. И хлеб у пешкиру. Сланик. Долази швалер. Нарогушен. Нису му све козе на броју. Ћути. Ко зна шта га мучи. Не помажу њени свечани зуби. Нека друга жена? Можда. Швалер каже да нема времена ни да седне а камоли љубав. Зар ни сарму? пита она. Он каже: остави сад сарму, ј.... сарму. Швалер одлази. Жена остаје и схвата да се љубав угасила или да ће се угасити. Тури у шпорет шипуру од кукуруза да се бар ватра не угаси кад се љубав гаси. Онда вади протезу и почиње да пева: отишо си сарму пробо ниси... Отвара своје срце. Пева искрено, пева о ономе што осећа. Не пева о Револуцији. Отвара срце и пушта голуба. У срцу остаје истинска, опустошена пустош, сломљена нада. Суза. Ла палома. Жена најзад одлази у шталу да пред краву баци навиљак сена.''

Дакле, слажем се с ауторком. Сваљивати причу о шунду само на турбо-фолк, уз истовремено благосиљање којекавих перформанс-идиотарија, стерилних уметничких пројеката, рокерско-панкерских поза и пренемагања и лицемерно је и контрапродуктивно. Пуно је некаквог туђинског духа и интелектуалног снобизма код домаћих културњака, који се ругају народу без правог разумевања за његову душу и реалне околности у којима живи.
Препоруке:
0
0
3 петак, 30 јул 2010 01:00
ПА
И шта произилази као закључак из овога текста? Да неко хоће јадне Даре, Маре и остале Шаре да остави без тешком муком стеченог иметка, кућа, хаљина или не дај Боже силикона? И некад се опорезивао шунд, и није то било нимало лоше.Бар смо имали за државне музичке школе, па су деца учећи да свирају понеки од инструмената подстицала свој општи интелектуални развој. Тако бар мисле у Кини!
И молим вас, немојте мислити да три допадљива акорда које понављају Битлси имају бог зна како велику уметничку врединост.
А о Мадони не вреди трошити речи ?
Чињеница је да у историји уметност није била на цени. Па довољно је доказа да је управо тако. Зар и Моцарт и Бах нису умрли као пуки сиромаси?
Удовољите само масама и тако ћете лакше владати њима! То је основни циљ. Још је Платон рекао:"Каква музика онаква и држава". А ја бих себи дала слободу да наставим: каква музика онакав и народ!
И не само музика, али је издвајам као најприсутнију!
Препоруке:
0
0
4 петак, 30 јул 2010 02:49
Цвијановић
Текст напросто буја од идеологије политичке коректности и сличних западних дискурса "увређење младе". Невероватно је изједначавати стране и независне продукте западне музике и културе с домаћим ђубретом попут турбофолка које не заглупљује енглеску публику, и енглеску музику и културу већ ову домаћу, и од младих људи и 12-огодишњих девојчица ствара друштвене богаље без икаквих вредности.
Препоруке:
0
0
5 петак, 30 јул 2010 03:10
Igor
Genijalan tekst. Slazem se sa svakom recju. Elitizam je najprisutniji kada se govori o muzici (i kulturi uopste) jer se tu ukusi najdirektnije ispoljavaju. Ne verujem da bi se Sinisa Kovacevic i Teofil Pancic mogli tako lako sloziti oko bilo cega, kao oko ovakvog predloga. Doduse, verovatno bi se u pocetku posvadjali oko toga da li su Pistolsi sund, ali ljudi su, dogovorili bi se... A kad covek malo razmisli, pa moraju se nekako skupiti pare za te hiljade galerija i pozorista u koje niko ziv ne ulazi, nadobudne pesnicke veceri, "domove kulture" u svakom selu itd. Pa jelda?
Препоруке:
0
0
6 петак, 30 јул 2010 05:53
Ultravisitor
Odlicno!
Препоруке:
0
0
7 петак, 30 јул 2010 08:47
Бранко
Више од турбофолк музике (који очигледно један део нашег народа обожава без обзира шта други део мисли о њој) проблем представљају РИАЛИТИ забаве у којој докони људи виде савршену ѕабаву и наслађују се глупостима и туђим простаклуцима без страха да ће их неко ухватити како вире кроз кључаоницу.Већина нема хлеба на столу али може да одвоји 100 дин за бесмислену и наводно битну SMS поруку.Јесте ли,такође,приметили поплаву пљачакашких телефонских КВИЗОВА на регионалним и локалним телевизијама у којима се гледаоци наводно муче и неће да погоде реч у коме су слова испретурана рецимо "метријагео". Вероватно само идиот не може да погоди реч али није реч о знању већ о дебелом наплаћивању сваког започетог минута док наводно чекате да вас укључе у програм (да се Власи не досете,на кајрону који пролази екраном не стоји цена минута од 100 дин, већ
50 дин за 30 секунди).
Дакле,са обе руке гласам (уколико их неко броји) за увођење ригорозне контроле и моменталног финансијског кажњавања (а ту њих највише боли ) зарад медијског/псеудокултурног јавашлука.
П.С.Мислим да би Пинк (Фарма,Гранд парада), Б92 (Велики брат) сигурно 24 сата преносили голф турнире, утакмице хокеја на трави, било шта друго ако би били сигурни да ће тиме мазнути много пара од гледалаца.
Препоруке:
0
0
8 петак, 30 јул 2010 09:14
Vidoje
Ideja je odlicna i prisutna je dugo godina, ali nikako da se primeni.
Postoji jedan vrlo jednostavan recept. U svim sredjenijim drzavama se kategorisu proizvodi (ne samo TV programi, jer se ljudi bave i drugim stvarima) na PG (roditelj odlucuje), M (do 15 god), MA (16-18), R (preko 18, u srbiji normala) X (nije dostupno ispod 21 god, i zasticeno je da se ne vidi spolja). Alhohol i cigarete ne mogu kupiti mladji od 18 godina.
Sund nisu samo pesme, nego i recnik koje koriste javne licnosti,nacin oblacenja, ponasanje koje sluzi deci da se identifikuju sa pogresnim vrednostima.
Sloboda se ne moze zameniti anarhijom.
Jednom ce valjda doci vreme kada ce bitange i drogasi prestati da nam budu uzori
Farmu ne moze da uredi stanovnik farme (svinja, konj ovca...). Nju uredjuje farmer (vlasnik) i odredjuje pravila.
Препоруке:
0
0
9 петак, 30 јул 2010 09:22
nenovinar
Koliko god mislim da smo potonuli u kulturno beznađe, ipak mislim da ovakav porez nije potreban, baš zbog subjektivnosti koja se u ovom slučaju ne može izbeći. Jovana je opisala kako je to bilo za vreme SFRJ! Ko bi bio kompetentan da oceni šta jeste a šta nije šund? Možda još jedna agencija sa 300 sveže zaposlenih partijskih vojnika?
I da, nije problem samo u Pinku i malim Pinkovima i njihovim lokalnim derivatima, već i u RTS-u, koji kao televizija koja ne bi trebala da ima komercijalne interese, i koju ja plaćam, snosi mnogo veću odgovornost od Pinka.
PGP je glavni izdavač poslednjih nekoliko albuma Nedeljka Bajića Baje. To je za neupućene onaj što peva "Mini, mini, mini suknja, lepo ti stoji nosi je stalno...Mini, mini, mini suknja, stoji ti maksimalno". Da li je to podrška PGP-a autentičnom srpskom etno zvuku? Naravno da nije!
I onda najvežiji primer koji me je jako iznervirao.
Nagradna igra Bingo. Počeo je sasvim standardno, sa Dejanom Pantelićem i Marijom Kilibardom i trajao je neko vreme. Onda se neki "princ intelekta" setio da bi mogao iz to da progiura i muzičku emisiju, pa je zbog iskustva u kulturnom radu doveo bivšu loto devoju, bivšu voditeljku Granda i neuspešnu glumicu Suzanu Mančić. Najnovije što izvodi bratija uredništva RTS-a su muzički Bingo karavani po gradovima Srbije. Iako je u pitanju samo nagradna igra...
Ne znam, nekako im ne verujem, nikome! Ni vlasti ni opoziciji!
Gospodinu Kovačeviću svaka čast, ali setimo se Vladine Srpske Nove Godine sa, kako to jedan smederevski umetnik poetično kaže "udovicom od ubice". Koštunica, Velja i Dodik zagrljeni uz "Moj Beograde" u transu, a meni na očima mrak!
Ista ta udovica na Slavi prima ministra policije i jednog višestrukog funkcionera, saborca njenog ubijenog muža.
I šta onda možemo sa ovakvim stranačkim prvacima? Lex specialis za Cecu, Brenu, Seku a porez na, recimo mlade smederevske pank nade "Gavrilo Princip", čiji se album zove "Naj**ali", samo zato što psuju?
Препоруке:
0
0
10 петак, 30 јул 2010 10:09
Сизиф
Без обзира на то што ће се народ и даље провесељавати шундом, мислим да таквим стварима није место, ако већ не уопште у медијима, онда бар не у онима са националном фреквенцијом или значајем. Јер многе ствари које су доступне нашој деци на ТВу, далеко су ван забавног, а још даље од образовног карактера.
Сваки народ је подложан манипулацији и то је природна ствар, јер држава не може да опстане ако не манипулише народом. Наша је несрећа што ми у ствари не манипулишемо својим народом у циљу остваривања виталних националних интереса, него то ради неко трећи у циљу остваривања његових.
Препоруке:
0
0
11 петак, 30 јул 2010 10:28
б.с.
У хотелу, прошле године, гледајући данима ТВ каже моја пријатељица: !Јао људи, 60 програма а нема шта да се види!"
Ето долазим до истог закључка: Није проблем у Пинк култури као таквој, проблем је кад она постане једини избор.
А ми смо у нашој сивој, напорној и јадној свакодневици дошли некако до тога да не можемо да сваримо лако ништа осим шунда, све друго се офуцало, постало исто: И политика и вести и филмови, серије, рекламе, културни прегледи, певања, свирања, разговори...све је постало РОБА!
Некако смо провалили клишее и обрасце свега, знамо како ће се филм одвијати, серије нам ионако пуштају као да Тито уопште није умро, као да се Југа није распала. Наши нас држе за будале!
Док сам гледала фарму, схватила сам да је Ђус био у праву. Рекао је: "Ако народ стварно толико гласа за овог ратног профитера, онда је то дијагноза!"
А ми, пријатељи гледајмо како да се одвикнемо од телевизије као такве.јер је безвредна.
Препоруке:
0
0
12 петак, 30 јул 2010 10:49
Vladimir
Nije muzika sund, nisu tekstovi sund. Nacin izvodjenja i muzike i teksta i pozorisne predstave moze da bude sund ili umetnost.

I nije bitna sarma, bitnije je da su note majstorski odsvirane i pevanje uradjeno zanatski, bez falsiranja.

To je kreacija.

A silikoni, plagijati, falsiranje, povracanje po bini, sviranje i pevanje sa nekim nasnimljenim matricama, nezno nazvanim komercijala, to je za oporezivanje, i za finansiranje mladih umetnika, koji sami kreiraju, izvode i ulazu napor..pa makar pevali o kiselom kupusu, ili pravili predstavu o zavicaju..

Muzika mora da bude i zabava i kultura i sund, ali ne mora da bude svo troje odjednom
Препоруке:
0
0
13 петак, 30 јул 2010 10:50
Аскурђел
Мени су хвала Богу деца порасла па силиконке неће, нити су их васпитавале.
Него стварно је питање шта је уствари шунд? Као што видимо Лепа и Силвана, која је нажалост покојна, су остале легенде. Цуне и Тоза такође. Цуне са Василисом и Бором Дугићем покушава да дечији глас дигне у небеса обилазећи Србију у потрази за талентима. Насупрот њему Саша Поповић упорно исмејава тај исти народ, који то трпи и трунке стида нема. Нема стида зато што са Бреном никад није споменуо Минимакса који их је буквално довео на телевизију. Баш довео.
Него да се вратим на комисију. Пошто је сад све наопако, вероватно ће неко да формира комисију са Сашом Поповићем на челу како би он одређивао шта је шунд.
Питање је шта чинити? Сачекати зиму и појести сарму. Обожавам је.
Препоруке:
0
0
14 петак, 30 јул 2010 11:48
Марко
Пуна подршка иницијативи ДСС и мислим да треба помоћи предлозима како да се она реализује. Пре свега у односу на ријалити шоу програме, који окупирају медијски простор и одвајају гледаоце од културних, научних, образовних, али и информативних и дебатних политичких емисија. А власт док народ гледа Фарму и Великог брата може да ради шта год хоће и у томе је поред заглупљивања и подилажења воајерству, највећи проблем са оваквим садржајима...
Препоруке:
0
0
15 петак, 30 јул 2010 12:09
SSS
Fenomenalno!
Препоруке:
0
0
16 петак, 30 јул 2010 12:30
Дарко
Разлог због ког ПОТПУНО подржава иницијативу Синише Ковачевића и ДСС, упркос критикама!

Ако пажњу усмеримо на ударне информативне емисије већине националних комерцијалних телевизија приметићемо да се догађаји које не афримишу владајућу структуру или прећуткују или недовољно опширно с обзиром на значај помињу у другом делу вести (статут Војводине, раднички протести, покушај увођења царина на косовском административном прелазу, хапшење власника медија). Не постоји нити једна друштвено или политички проблематична тема која би била отворена по узору на најбоље традиције истраживачког новинарства. Као да је Србија земља у којој су сва круцијална државна и друштвена питања повољно решена те грађанству остаје да се бави темама, примерице, ко је шта коме рекао у различитим ријалити шоу програмима. Можда су “Велики Брат“ или “Фарма“ најбоље сведочанство медијског прихватања принципа аполитичности на нечију “топлу“ препоруку. Када су у питању тзв. политичке ток-шоу емисије, следеће телевизијске куће немају садржај овога типа: ТВ Пинк, ТВ Фоx и ТВ Авала (од којих су прве две у врху гледаности), тако да се глас опозиције и продуктивна политичка расправа, ван скупштинских преноса, ретко и тешко може чути. Изузетак је ТВ Б92 са неколико релевантних емисија у поменутом смислу. Ипак, проблем који демократија има са овом кућом је чињеница да се њени водитељи чак и не труде да сакрију своју пристрасност и наклоност поједином учеснику расправе и његовим ставовима.
Препоруке:
0
0
17 петак, 30 јул 2010 12:31
горштак
@Цвијановић

Невероватно је изједначавати стране и независне продукте западне музике и културе с домаћим ђубретом попут турбофолка које не заглупљује енглеску публику, и енглеску музику и културу већ ову домаћу, и од младих људи и 12-огодишњих девојчица ствара друштвене богаље без икаквих вредности.

А зашто је невероватно?
Ви сте у праву што се тиче деструктивног утицаја турбо-фолка на омладину, али ''независни продукти западне музике'' у том смислу далеко превазилазе и турбо-фолк.
Чему смо се то имали научити од оних који су ''живи брзо, умри млад и постани леп леш'' ( Ролингстонси ) промовисали као главни животни мото; који су оснивача сатанизма Алистера Кроулија поштовали као гуруа; који су отворено проповедали сатанизам, разврат, наркоманију, чак некрофилију.
Чему се то дванаестогодишње девојчице имају научити на пример од Мадоне, која је променила стотине мушкараца ( и жена ) и о томе отворено прича, пева и пише. Ако се Сарама и Дарама замера на голотињи, шта им онда поручује Мадона својим изгледом, одевањем и понашањем?
Ко је заслужнији за ширење наркоманије међу омладином - Саре, Даре и Маре или Џегери, Морисони, Кобејни?
Ко је промовисао ''кеш, колица и лаганица'' као животни стил - Саре и Даре или домаћи репери по угледу на америчке.
И рокенрол и хеви-метал и сви правци западне музике много су више разорили психу и морал младих генерација од турбо-фолка ( који такође сноси свој део одговорности ). Поред свега наведеног, они су дух младих затровали енглештином, туђинштином, мржњом према родитељима, пореклу, отаџбини, мржњом према хришћанству и хришћанским светињама.
А што се независности тиче, западни музички правци су ''независни'' таман колико је и Б-92 ''независна телевизија''. Рокенрол није само музика, него и оруђе глобализације на пољу духа, и сам својеврсна идеологија која промовише идеале ''Њу ејџа'' одвајајући генерације од сопствених корена и ментално их припремајући за будуће поданике ''светске државе''.
Препоруке:
0
0
18 петак, 30 јул 2010 12:54
Mićko
Bravo, Jovana. Kao metak. Zbog ovakvih napisa i volim ovaj sajt ( živo je! ).
Siniša bi mogao da počna od svoje serije "Gorki plodovi". Koliko treba platiti za ono maltretiranje u udarnom terminu? On inače nije loš lik, ima dosta toga pametnog da kaže, ali tamo je baš promašio. Ne znam ni sam u čemu je greška. Možda najmanje u tekstu. Možda su glumci, možda je režija. Valjda treba biti teoretičar umetnosti da se tačno provali u čemu je stvar, a ne samo običan gledalac. Ali da je bilo gnječenje - bilo je.
Dobro, što se tiče tog kiča, tema je složena. Ne vrede simplifikacije. Ni tržište ni planiranje, uzeti izolovano, nisu adekvatni institucionalni okviri za kulturu. Pa onda, nije stvar samo u kulturi u užem smislu. Mora se razmotriti i svet rada, pa onda vezano za njega i sitem obrazovanja plus socijalizacija uopšte. Mislim - društvena struktura - ovo, ono...
Zatim, ne treba mešati babe i žabe. Mada slično zvuči, pa je teško razabrati šta je šta. Ima u masovnoj kulturi i emancipacije, i vitalizma, i kreativnosti. I to na strani korisnika. Ali, isto tako, ona znači i ispiranje mozga, sklerozu, loše uzore (i sve ostalo iz revolucionarno - moralističkog repertoara). Nemo'š se otresti dijalektike, pa to ti je.
Pitanje je, znači, komplikovano. Međutim, ako se želi raspravljati o njemu, odnekud se mora početi, odnekud se mora ući u raspravu. Ne može sve odjednom. Štos je u tome što ima "ulazaka" i ulazaka. Nekad se samo mlati prazna slama, nekad se obavlja samo nekakvo ideološko iskrivaljavanje i ništa drugo. Izvođači radova. A nekad se zaista ima šta reći. Jovana ima šta da kaže.
Препоруке:
0
0
19 петак, 30 јул 2010 13:33
Nebojša
Они који призивају стара добра времена заборављају (или не знају) да су фамозни порез на шунд плаћали и Азра, Прљаво Казалиште, Булдожер, Идоли, и многи други новоталасни и панк бендови (Параф, Панкрте), а од страних издања су као шунд били опорезовани и Битлси.


Шта ауторка хоће да каже? Да су наведени оличење културе и да им је учињена неправда?
Препоруке:
0
0
20 петак, 30 јул 2010 14:14
Милко
У вези шунда:њиме је проглашавано све што је на бази српског фолклора.
Печат су добиле "Девојка из града"Добрице Ерића, плоче са народним колима,а и неке песме Драгише Недовића.

Па сам се у Студењаку објашњавао са цимером који није дао да слушам Квакину "Тајну" јер је шунд, него је пуштао Јасну Госпић:
Једно паче одрпанће
муху једну ловило
па се је уморило

А песма "Отишо си сарму пробо ниси" не постоји. Неко је смислио као спрдњу.

Да је неки рок-панк бенд снимио "Отишо си, џоинт пробо ниси" то би била уметност.
а не српдња.

Подржавам сваку акцију, али је на жалост свака унапред осуђена на неуспех.

Прво,проблем је дубљи, ради се о распаду свих друштвених мерила вредности.

А друго,ко би било овлашћен да пресуди шта је добро? Да ли су то Слађана и Синиша?
Можда да "Секси даму" и "Мики луди" ставимо у читанке?
Синишу да питам да ли је шунд она представа о Светом Сави.

Један пример: Пред крај живота Мике Антића, објављена сабрана дела.На промоцији га питам зашто поема "Рождество твоје" није цела.А он каже да се је одрекао,али је,ето, део стављен у тај зборник.
Реч је о предивној,потресној поеми о трагици паорског живота. О искоришћавању од стране газда, државе итд.
Неке делове су рецитатори узимали као обавезан део репертоара.
Толико дивних метафора.Кад каже:
једино су пси у селу
небо плачем раздерали..

или за ждралове, који лете у клинастој повoрци као лaтинично V,Мика каже:
"док су гуске клиновима
закивале небо с југа."
И сад, зашто се Мика одрекао? Колико сам схватио, зато што понегде,тај његов паор хули Бога због неправди земних.Рецимо,за крстаче каже:
"Као да су то мртваци према небу дигли руке
да загрле доброг Бога, да загрле и удаве..."

Мика се одрекао поеме где је бгохулнст израз очаја несрећника.
А СК се није одрекао "драме" којој је богохулнсот, на прилику главна поента,сама себи циљ. Или, барем ја нисам упознат.
Препоруке:
0
0
21 петак, 30 јул 2010 14:15
Милко
наставак:
Када је, 50-их, неко у Европи правио антологију кича, тражили су од надлежних у СФРЈ да пошаљу нешто. И, наши су послали слику Уроша Предића „Дечак на мајчином гробу“. То је за њих кич. А није кич кад „сликар“ има патка, који умрља канџе бојом и прешета преко платна а овај то окачи као уметничко дело.

Ако данас неко буде радио антологју шунда, неће се тамо наћи разне бљузге панк и сл, него ће неко послати рецимо „Зарасле су стазе моје“, „Тече река тече Гружа“ или „Сви пљеваљски тамбураши“.
А од сликара, у антологију кича послаће рецимо Милића или С Стојкова.
Мада, и она „Сеоба Србаља“ има баш добре шансе да буде шунд. За почетак, политички некоректна, пдогрејава мит и нервира амбасадоре нама пријатељских земаља.
Препоруке:
0
0
22 петак, 30 јул 2010 14:18
Милко
Горштак, скидам капу!
Не видех твј коментар раније.

Само да додам: Израз турбо фолк је тешка подвала.
Нема везе са фолком. ТО је турбо денс.

Чак ни морбидна песма "Чаше ломим руке ми крваве" није деструктивна као тај "њу ејџ".
Препоруке:
0
0
23 петак, 30 јул 2010 15:02
"Огњена Марија"
Да, "порез на силиконе" заиста треба да се плати, почев од произвођача и представника, уграђивача и лекара, а не преко "пореза на шунд"...

А Дара, Мара и Сара, (ако сам правилно запамтила имена) треба да плате порез на 3.000 не знам чега иако су га "крваво стекле" по кафанама...А ако га на врме ниу плаћале, треба сада да га плате са каматом...

Аскурђел, не знам да ли "Минимаксу", односно РТС-у, неко дугује, лепо сте то поменули, али свакако знам да је покушај Саше Поповића да упристоји естраду барем до нивоа уговорних правила за похвалу...(А да л је нешто шунд или није, то је већ ствар укуса, моде и стања у друштву)...

Допада ми се помињање Слађане Милошевић у контексту некакве равнотеже "разулареног тренда" према "верификованим нотама"...Колико се сећам тог "тв дуела" остала су отворена врата и чини ми се договор да Слађана Милошевић "пева код Саше"...
Препоруке:
0
0
24 петак, 30 јул 2010 15:39
брм
замене теза до тоталног извртања

основна теза је да народ слуша то што слуша ЗАТО ШТО БАШ ТО ВОЛИ..
а шта се друго пружа бесплатно тим несрећницима?

друга је поређење два тако дијаметрално супротна феномена као што су Пинка и Гранд - и Ибарском..као да су исто

Ибарска је српски андерграунд који је пословао стриктно по законима тржишта и на принципу топ листа... како функционишу праве топ листе?
све америчке станице сабирају гласове својих слушалаца - па тако у овој вукој... победи овајј кантри идиот, у оној онај рок камионџија, у овом граду ова диско лимунада...али кад сс све сабере на националном новоу - првак буде Арита Френклин (зато што је у сваком месту била бар десета, а ови су били први само у понекој забити и нигде их више није било), Ерт винд енд фајр, Џејмс Браун, Отис Рединг..зар они нису прави квалитет?
е онда је уведен МТВ принцип - нема топ листа (читај демократије) већ даноноћно малтретирамо гледаоце монополизованог етра са креатурама типа Бритни како се већ презива, Мајклом Џексоном и осталим бедастоћама ЈЕР ТО "НАРОД ВОЛИ".. не знају да певају, али ћемо снимити апскрт слике без гаћица, пар пута месечно тек ДА би се НАРОД држао у љубави са њима
Замени МТВ са Пинк и то тии је то... зато НИКАД на Гранду неће победити нека Силвана или Бора Квака, увек ће бити саме Карлеуше, Цеце и остали ликови карикатуре оних из Ворхолових журки са травеститима... И ПОСЛЕ ТО НЕКО ПРОГУТА КАО СРПСКУ културу И ЈОШ БУДЕ ПОНОСАН ШТО СЕ ПРОДАЈЕ У ХРВАТСКОЈ...
Препоруке:
0
0
25 петак, 30 јул 2010 15:42
брм парт ту
наравно да треба да се лупе по ушима и џепу..
наравно да на ТВ треба да буду и опере и џез и балет, А НЕ САМО ФАРМЕ И БРАТОВИ..етар није приватно власништво, већ национално као реке нпр.
не може неки Жељко и Веран да раде шта хоће...

наравно да треба да се финансирају и некомуникативнија уметничка дела и експонати за Венецијански бијенале и филхармонија Тасовчева и музичке школе и...

а зар не би било слатко да их Жељко, Верам, Цеца и Керлеуша финансирају? католици то зову откуп грехова..
Препоруке:
0
0
26 петак, 30 јул 2010 15:56
брм
за горштака и милка

слажем се углавном..
само "најњуејџ" музика данашњице није ни давно изумрли рок ни техно ни поп већ управо планетарни турбо фолк..прошврљајте мало ју тјубом - исти лажни етно мелос - уствари микс најпростије елктронске музике и локалних завијања - хара Арапским земљама - на арапском, Турском, Грчком, ЕСЕФЕРЈОТОМ, кавакским и остали м тамо..ИДЕНТИЧНА МУЗИКА ... а после неки причају да је то модерна српска музика..обичан лиценцни формат - на исту матрицу се у свакој земљи дода локално арлаукање..
прво што је уништио турбо фолк је НАРОДНА МУЗИКА у свакој од тих земаља
Препоруке:
0
0
27 петак, 30 јул 2010 16:16
ББ један
Културна политика представља срж националне политике једне земље јер је култура, према дефиницији коју даје УНЕСКО „скуп специфичних одлика - духовних, материјалних, интелектуалних и афективних које карактеришу једно друштво или једну социјалну групу“. Поред уметности и књижевности, култура обухвата начин живота, традицију, веровања, системе вредности, норме али и институције преко којих се преносе и негују норме и системи вредности дате групе. Зато свака земља која држи до свог националног идентитета мора имати културну политику којом штити и негује тај „заједнички резервоар“ вредности. Укратко, културна политика је једна врло озбиљна ствар а С. Ковачевић је проблем упростио и вулгаризовао, бар према тексту који преноси Ј. Папан која је и сама наставила у том стилу.
Препоруке:
0
0
28 петак, 30 јул 2010 16:48
Небојша
Када већ олако узимаш у уста данашњи тежак празник, можеш ли "огњена" да нам појасниш те "верификоване ноте" Слађане М?
Препоруке:
0
0
29 петак, 30 јул 2010 17:49
"Ognjena Marija"
Nebojša, izvinjavam se i Ognjenoj Mariji, a i vama ako vas je pseudonim uvredio, nije mi to bila namera...već da se zapitamo kome nanosimo nepravdu licitacijom imena i uterivanjem u kalupe...

"Verifikovane note" Sladjane Milošević podrazumevaju da se kantautorka bavi zaštitom autorskih prava muzičara, a ima "verifikaciju" i u narodu, odnosno uspeh...
Препоруке:
0
0
30 петак, 30 јул 2010 18:11
Milko
Извињавам се што се јављам опет.
Већ сам писао на овом сајту,не сећам се на чијој теми.Па ћу поновити.

Не нудимо маси оно што она воли.
Него маса воли оно што јој нудимо.
Наравно,пре тога ту руљу „обрадимо“.

Тако је у погледу моде-одевања, музике, свега.

Једна маркетинг агенција у УСА хтела да испита докле може да се народу нешто наметне.
И ураде овако: Измисле неку певаљку, дају јој неко лако памтљиво име,Лола,Лејла или како већ беше.
Онда непостојећу песму,да ли „Вечна љубав“ или Несрећна љубав“.

И онда крене машина.У једном таблоиду напишу како певаљка има пискав глас.
У другом је правдају,па млада је, још мутира.
У трећем кажу да је та песма копија неког дваног хита.
У четвртом одговоре да то није тачно, јер имају 3 везана тона, а за плагијат је потребно 4.
Итд,
И, после пар месеци, непостојећа песма непостојеће певачице долази на 49 место УСА топ листе, која броји 100 песама.

Зсмислите, у некој фирми читају новине, и неко пита „Ко је бре, та Лејла“. А неко одврати „Јао, па где ти живиш, кад нису чуо-чула за њу?!“

Зато, ћути и гласај за Лејлу.

Тај експеримент је урађен пре интернета. Замислите како би то ишло данас.
*
До 83-е, Шабан Бајрамовић је имао третман као шундаћи.Спрдали ти се људи ако га слушаш. Онда сними 3 албума за годину и по, мало га маркетиншки „погурају“ и постане институција. Исти онај Шабан од раније.

Сећамо се статуса Брене док је Минимакс убацивао у емисије.После постала иснтутуција.

Кад се народу наметне неки уторитет, треба имати храбрости па искочити из „мејнстрима“.

Као гимназијалац,„прошверцовао“ сам се,нисам прочитао ништа од Крлеже,али нико није открио ту „јерес“. Почео са пар књига и закључио да је човек надуван.
После сам сазнао да је био школски друг ЈБТ, ако се тако звао.И,хајде,мајчин сине,не признај да је геније!
А онда ми је,крајем 80-их, Игор Мандић дао за право, изјавом: „Деценијама смо у Крлежи гледали књижевног Моцарта. А он је заправо литерарни Салијери!"
Препоруке:
0
0
31 петак, 30 јул 2010 19:31
Симић Манојло
Ја мислим да је анализа ове ауторке врло успјешна,
понајввише због тога што разара широко раширене
заблуде, да је нешто, по критерију "умјетничког"и
"стваралачког", вриједно (или безвриједно)самим
тим, што припада неком " жанру ".Па и у класичној
музици, ако њу узмемо као парадигму "стваралачког",
изузимајући ону којој ни вријеме ништа могло није,
нарочито у " савременој класичној ",има доста шунда
и кича .
Прво би требало дефинисати појам " културе "на
начин сасвим различит од социолошких дефиниција из
временакомунистичког мрака( које код нас још важе,
а немају никаквог утемељења).
У Америци нпр. " култура " је само религија ,неки
специфичан начин народне ношње (што је последица
чињенице да су у Америку сви однекуд дошли у својим
народним ношњама-и данас сви из Азије или Африке
долазе тако обучени) специфичан, аутохтон звук
народног мелоса одређеног подручја, и нека
специфична кухиња неког Народа .
Када неком Американцу кажете за некога да је
" културан ",прво што ће да помисли је, да је
дотична особа врло религиозна .
Све остало подпада под појам " Entertainment ",
Забава ,без обзира који су јој умјетнички домети,
и строго је подложна Законима тржишта, а посебно,
стравичним порезима. Тржиште одређује и да ли је
нешто кич и шунд , што наравно није идеално
рјешење (свуда је оних са просјечним укусом највише
а у Америци су они још просјечнији), али се све
друго сматра " елитизмом ", потпуно неприхватљивим
са становишта једнакости свих.
Код нас је прави ужас од неукуса у тој тзв.народној
или Фолк , али и у Рок музици (и свим његовим
поджанровима), који су само бедна 10-та, бледа
копија, иначе врло сумњивог оригинала, осим оних
доказаних вредности, да их не набрајам, али којима
такође време није могло да науди , па су постали
" класика ". У овом смислу симптоматично је да
нпр. Шопена, као виртуоза иноватора свога доба
(185о-их), упоређују са Битлсима на врхунцу 1970-их
Ја мислим, да би код нас највећи допринос изграђивању уу
Препоруке:
0
0
32 петак, 30 јул 2010 21:57
Nebojša
„Огњена“, није мене увредио псеудоним. Нема разлога. Него, пише у Библији „Не узимај олако име Бжије у уста“.
Замислите да се неко овде појави са псеудонимом „Свети Илија“..

А што се тиче ваших речи да Слађана „ima "verifikaciju" i u narodu, odnosno uspeh...“ да вас питам: Да ли „Јужни ветар" има успех?
Више је продала плоча Шемса Суљаковић него што ох је СМ видела. И то без рекламе.
Па, и тај Саша има верификацију, а зашто је онда пенила СМ на њега?
Значи, кад се треба похвалити некаквим успехом, онда нам је мерило успех. А када је неко успешнији, онда не причамо о успеху, него потежемо квалитет.
*
У време владавине странке којој припадају Синиша и Слађана, угашене су неке радио станице које су неговале нашу музику. Како су само умели да „оладе“ кад би неко тражио неку бљузгу.
Радио Хит, Видовдан итд.

Такође је угашена БК ТВ. Не улазећи у то шта је радио БК, остаје чињеница да је то била наша најквалитетнија ТВ станица. Могли су је узети од Богољуба, спречити га да промовише свју политику, али оставити ТВ.
На тој ТВ је, између осталог, била и емисија "Тихо ноћи" са лепом музиком..
Кажем, никада нисам био присталица БК, али то јесте била најбоља ТВ у Србији..
*
Такође, у време владавине ДСС, са иначе пристојне емисије „Једна песма-једна жеља“ је скинут Радиша Урошевић, јер је хтео да отпева „Живела Србија.“. Писало је да је то забранила уредница.
Али зато је у тој емисији, поред Мерима, Маринка, Раше Павловића,Недељка,Ђердана, често наступала Мина, потоња звезда „Фарме“.

Наравно, немам ништа против ни једне од горе поменутих личности. Само, хајде да се не правимо невешти.
Препоруке:
0
0
33 петак, 30 јул 2010 23:58
Branko Tasic
Slazem se da se sund oporezuje , ali sta sa misljenjima gospode koja tvrdi da se na trzistu iskazuju stvarne vrednosti.(Vidic zaradjuje 100.00EUR
nedeljno,itd.itd.itd)
Препоруке:
0
0
34 субота, 31 јул 2010 00:10
XY
Поента текста Ј. Папан је у питању „...ко би био тај ко би данас у Србији одвајао ’жито од кукоља’?“ Цео текст је затим варијација на тему како је тешко одвојити праве вредности од шунда. Па добро, то је свима јасно, и шта онда? Исто питање се може поставити поводом било које политике у било којој области друштвеног живота. Ко је тај ко би данас у Србији одредио који аутори треба да уђу у школску лектиру? Ко је тај ко би данас у Србији одредио које личности треба да уђу у уџбенике историје? Ко је тај ко би данас у Србији одредио које личности треба да добију улицу или споменик у српским градовима? Узгред, Светлана Велмар-Јанковић је хтела да се једна улица у Београду назове по њеном тати у време када је била члан некакве градске комисије. Не знам какав књижевник је био тата, али је она у сваком случају показала да је особа без осећаја за меру. И шта онда? Да ли то значи да такве комисије не треба да постоје, да улице у Београду треба да буду без имена или да сваки грађанин може на своју кућу да окачи таблу са називом који се њему допада? Тешкоће да се одреди ко, шта, и како, не значи да културна, просветна, национална политика не треба да постоји. Чак и чињеница да у неком тренутку нека политика може бити накарадна, није разлог да се негира сам појам политике.
Препоруке:
0
0
35 субота, 31 јул 2010 00:48
Dovitljivac Munjarstva
brm part tu
naravno da treba da se lupe po ušima i džepu..
naravno da na TV treba da budu i opere i džez i balet, A NE SAMO FARME I BRATOVI..etar nije privatno vlasništvo, već nacionalno kao reke npr.
ne može neki Željko i Veran da rade šta hoće...

a)Eter ne postoji (James Clerk Maxwell)
b) šta treba biti na kom TV određuje urednik i gledaoci ,a sud treba da se meša samo u slučaju postaojanja krivičnog dela ( a evociranje uspomena na odlazak bez degustacije sarme to nije)
c) Željkoi i Veran plačaju koncesije. ( mada u veranovom slučaju ima više zla od šunda)
Sramota je za DSS da prodaje levičarske demagogije
Препоруке:
0
0
36 субота, 31 јул 2010 06:52
ББ један @Dovitljivac Munjarstva
Разуме се да етар као простор у коме се простиру електромагнетни таласи, пре свега носачи електронских медија – постоји. Не само да постоји већ спада (у свим законодавствима) у јавна добра која се као таква могу користити САМО НА НАЧИН који је у складу са ЈАВНИМ ИНТЕРЕСОМ. Баш као река Сава. То што је неки сплаваџија или кафеџија добио дозволу да отвори локал на обали и што плаћа порез, уопште не значи да на том сплаву или у тој кафани он и његови гости, који су, јел’те изабрали његову кафану, могу да раде шта хоће. Друштво му даје дозволу да ради САМО под одређеним условима. Исто важи за власнике и директоре разних ТВ и радио станица. Укратко, добијати дозволу за рад и бити власник нечега, су две сасвим, сасвим различите ствари. А власник етра и власник реке Саве још увек не постоји, хвала Богу.Тако је то у свим земљама и у свим законодавствима, левичарским, десничарским, центристичким.Зато је потпуно нејасна примедба о левичарској демагогији ДСС-а.

Није јасно шта у целој причи тражи ни позивање на James Clerk Maxwellа, физичара и математичара с почетка 19.ог века. Ако је Dovitljivac Munjarstva то замислио као неки аргумент, онда баш и није довитљив.
Препоруке:
0
0
37 субота, 31 јул 2010 07:41
Ни левичар ни десничар@Dovitljivac munjarstva
Поштовани Dovitljivče munjarstva, живим у Паризу где сам купио стан, тачније станчић у 16.ом арондисману. Стан има балкон, тачније балкончић, на коме, замислите, не смем да сушим веш. Градска инспекција ме је обавестила да ћу платити дебелу казну ако покушам још једном да ставим своју тренерку и чарапе на конопац на том балкончићу, јер кажу, стан јесте мој, балкон јесте мој, али видик и пејзаж Париза нису моји. А веш који се суши на мом приватном балкончићу не уклапа се у париски пејзаж који је кажу, јавно добро. Што је још горе, не смем да закачим ни клима уређај на фасади поред мог прозора. Иста прича. Градски оци сматрају да се клима уређаји не уклапају у париски пејзаж, а тај пејзаж је, стално ми понављају, јавно добро. И тако, Парижани могу да користе само мобилне собне клима уређаје. Могу Вам рећи да по овим врућинчинама то уопште није забавно. Можда је тај Ваш James Clerk Maxwell имао неке идеје у вези с тим, па бисте учинили огромну услугу и мени и милионима становника Париза ако бисте пренели те његове идеје градоначелнику Париза и председници општине 16-ог арондисмана. Градоначелник, Бертран Деланое је левичар а председница општине у 16.ом је десничарка, Рашида Дати. И поред идеолошке непомирљивости они се, замислите, слажу кад је у питању сушење веша по балконима и качење клима уређаја по фасадама. Ипак, ако им напишете тако кратко, јасно и убојито писмо као што је Ваш коментар у НСПМ, има много изгледа да ћете их убедити. У ствари, за сушење веша мање, више. Али покушајте да испослујете бар дозволу за клима уређаје. Унапред Вам захваљујем у име милиона становника Париза.
Препоруке:
0
0
38 субота, 31 јул 2010 09:32
Anta
Заправо , највећа коска која је убачена , кад се говори о култури у нашој средини, је термин TURBO FOLK , који заправо не дефинише неки одређени музички правац, већ се користи као синоним кад се жели да каже да је нешто јако, јако лоше... Тај термин је лансирао пре двадесетак година иѕвесни Пушић познатији као Рамбо Амадеус, чије стваралаштво врви од кича и будалаштина...он сам у нашој урбаној популацији важи ѕа кул типа, који је супер, ма геније...
Препоруке:
0
0
39 субота, 31 јул 2010 09:59
"Ognjena Marija"
Nebojša, hvala na iscrpnom komentaru...
U pravu ste za pseudonim, bez obzira što je pod navodnicama i ima razlog što se juče pojavio...mada neuzimanje Boga, ne samo u usta, već u sve što radimo, mnogo je gore od “olakog uzimanja Boga u usta” (mada nije isto što i uzimanje Ognjene Marije, Svetog iIlije, itd.)...Taj fenomen se najbolje odslikava na Madoni, ali nije mi cilj da kudim ili hvalim...Mnoga deca su krštena imenima svetaca, svetica, pa zašto pseudonim da bude izuzetak? Razmislite, ali kažem nije mi konačno mišljenje, to treba strulniji da prouče)..
Moj cilj nije zaštita Sladjane niti poredjenje sa pevačima već “spoj” sa Sašom koji sam gledala i koji je najavio saradnju, tako sam shvatila...
Mislim da svi “umetnici i sportisti” koji su nelegalno radili do sada treba da plate, poreske, devizne ili ine prekršaje...
Da, Južni vetar svakako ima uspeh i imaće...Samo, čije je to vlasništvo, uključujući i pesmu?...Društveno vlasništvo se OLAKO razgrabilo, kao i tv frekvence, serije, pesme...
Eto, moj dragi rodjak Radoslav Graić, komponovao je pesmu Mito Bekrijo..na njoj su mnogi stekli kapital...
Mene ustvari ne interesuje ko koga voli i pozadina smicalica, da l je šund ili nije, već proizvod koji treba da ima državnu verifikaciju, poresku obavezu, itd, (pravila za falsifikate copyright-a još nisu doneta...
A zašto je BK ugašen ili ga je Karić ugasio reći će nam verovatno sam Bogoljub kad se vrati jednog dana kao čovek...Nadam se sa dobro uvećanim “našim” novcem...
Zašto su gašene stanice koje pominjete, pojma nemam...
A za “Živela Srbija” slažem se...Kkoja je to urednica?...Evo ja sad kažem ŽIVELA SRBIJA, samo da se još setim melodije...
A za TIHO NOĆI, e tu ste me kupili sa dve reči...jedna od mojih omiljenih balada (mada mi se svidja i Brenina roditeljska)...
Bezbrižan san koji ta pesma donosi želim svakom čedu, ne samo u Srbiji kolika god bila, već na celom svetu!....
(O Ognjena Marijo, pomozi, šta ja sve napisah, što ne valja Ti otpiši)...
Препоруке:
0
0
40 субота, 31 јул 2010 12:25
Keša
@Nebojša 32. петак, 30 јул 2010 22:57 Spominjete automehanicara Radisu,do juce prodavca auto delova za traktore, vlasnika cvecare u sred grada Kragujevca,gazdu radio stanice,potparolu jednog kapitalca-Palme i "produzenoj ruci do (dzepa) kupca" kragujevackog fakulteta ....
Kad sve ovo znam,kome moze biti do pesme?Meni se place,i tebi je muka,majko Srbijo?Dal' da povratim prvo ili da izbljujem sve ono sto mi se odavno kuva u stomaku....I za vas i za mene bolje je da cutim (u svom bolu),a vi se veselite....
Препоруке:
0
0
41 субота, 31 јул 2010 13:13
Радосав Стевановић
Текст овог чланка је очајан, неук и штеточински.
Подржавам предлог господина Синише Ковачевића.
Критизери идеје Господина Ковачевића, имају пљоснат, а искривљњен поглед на свет. Они у својој нарцисоидној умишљености проглашавају елементарну глупост и неваспитање, развратничко оргијање и башибозучке баханалије за културно добро једног народа (нашег, српског). Своју тезу поткрепљују тиме што "народ то воли". Они су забринути да те "светионике" културе не угрозе неке "Ковачевићеве комисије".
Народ, кажу они, воли да гледа Пинк (у чланку се углевном говори "слуша"), народ воли да гледа силиконе и голотињу, порнографију - зашто да не, воли да слуша Мицу Трофртаљку ("Јеремији кунац до колена"), воли да слуша Радио-Милеву (ону народну "Трт Милојка") ... Народ, народ, народ. А кад је у питању народ, ко сме да му забрани нешто што он воли !
Па, "волим и ја неранџе, но трпим"!
У овој нашој културној каљуги, нажалост, свакојаке баклибунде успевају да реализују своје сумануте идеје. Чему дискусија да ли такав глиб треба проглашавати за културно добро? Наравно да не треба, већ треба ошинути бичем пореза од којег ће им пуцати и кожа и силикони!
Препоруке:
0
0
42 субота, 31 јул 2010 15:44
Џон Шепард
Текст је добар, али СВАКИ порез на интелектуалну делатност (зовите је уметност или шунд) је обична будалаштина.

Подједнако ценим Дару Бубамару и Марину Абрамовић. Тачније, обе су подједнако дегутантне, што се мене тиче. Ако ће да цепну Даринку, нек цепну и Марину. Са задовољством ћу, свеједно, да наставим да их игноришем.

Бојим се да је ово још једна подметачина неолибералних министара, обуд... омбуд... (штагод) и осталих еуро-бирократа. А уједно и сјајан начин да се ћапи лова за РТС, СОКОЈ, Егзит, Гучу и остале моралне мизерије и политичке киклопе.

Игнорисати. Неће то проћи.
Препоруке:
0
0
43 субота, 31 јул 2010 15:58
"Ognjena Marija"
Nebojša, hvala na iscrpnom komentaru...
U pravu ste za pseudonim, bez obzira što je pod navodnicama i ima razlog što se juče pojavio...mada neuzimanje Boga, ne samo u usta, već u sve što radimo, mnogo je gore od “olakog uzimanja Boga u usta” (mada nije isto što i uzimanje Ognjene Marije, Svetog iIlije, itd.)...Taj fenomen se najbolje odslikava na Madoni, ali nije mi cilj da kudim ili hvalim...Mnoga deca su krštena imenima svetaca, svetica, pa zašto pseudonim da bude izuzetak? Razmislite, ali kažem nije mi konačno mišljenje, to treba strulniji da prouče)..
Moj cilj nije zaštita Sladjane niti poredjenje sa pevačima već “spoj” sa Sašom koji sam gledala i koji je najavio saradnju, tako sam shvatila...
Mislim da svi “umetnici i sportisti” koji su nelegalno radili do sada treba da plate, poreske, devizne ili ine prekršaje...
Da, Južni vetar svakako ima uspeh i imaće...Samo, čije je to vlasništvo, uključujući i pesmu?...Društveno vlasništvo se OLAKO razgrabilo, kao i tv frekvence, serije, pesme...
Eto, moj dragi rodjak Radoslav Graić, komponovao je pesmu Mito Bekrijo..na njoj su mnogi stekli kapital...
Mene ustvari ne interesuje ko koga voli i pozadina smicalica, da l je šund ili nije, već proizvod koji treba da ima državnu verifikaciju, poresku obavezu, itd, (pravila za falsifikate copyright-a još nisu doneta...
A zašto je BK ugašen ili ga je Karić ugasio reći će nam verovatno sam Bogoljub kad se vrati jednog dana kao čovek...Nadam se sa dobro uvećanim “našim” novcem...
Zašto su gašene stanice koje pominjete, pojma nemam...
A za “Živela Srbija” slažem se...Kkoja je to urednica?...Evo ja sad kažem ŽIVELA SRBIJA, samo da se još setim melodije...
A za TIHO NOĆI, e tu ste me kupili sa dve reči...jedna od mojih omiljenih balada (mada mi se svidja i Brenina roditeljska)...
Bezbrižan san koji ta pesma donosi želim svakom čedu, ne samo u Srbiji kolika god bila, već na celom svetu!....
(O Ognjena Marijo, pomozi, šta ja sve napisah, što ne valja Ti otpiši).
Препоруке:
0
0
44 субота, 31 јул 2010 16:11
nenovinar
@Anta
Tebi je verovatno Rambo Amadeus na istom nivou kao Dj Krmak, pošto oboica imaju, kako bih to najbolje rekao, neozbiljne tekstove.
Ako je tvoje mišljenje ovakvo ili ovome slično onda stvarno nemaš šta da radiš u odeljku "Kultura".
Rambo daleko od toga da je sjajan i savršen, ali njegov izraz i njegov kič su parodija kulturi i društvu kakve opisuje Jovana Papan u ovom tekstu.

@Nebojša
Paraf, Idoli, Azra jesu oličenje kulture i učinjena im je nepravda.
Da znaš malo više o njima i njihovom radu verovatno se ne bi ni javio. Novi talas u Jugoslaviji bio je od jedan od najkvalitetnijih u Evropi.
A zašto su oporezovani?
Na primer, jedan od razloga oporezivanja Idola, onih istih Vlade Divljana, Šapera i Krstića, su bili pravoslavni motivi u muzici?! Odbrana i Poslednji dani su bili najkontroverzniji album u Srbiji tada.
Riječki Paraf? Bend čiji su članovi i zatvarani zbog prkošenja komunističkom režimu. Pesme "Narodna" o policiji u SFRJ, "Željko" o Željku Milivojeviću, srpskom studentu koji je ubijen 1973. u pokušaju da zaustavi Jermene koji su ubili ambasadora Turske. Ne bih sada ovde da ti spominjem ceo opus benda, ali to je bio vrhunski umetnički bunt, kako kod Parafa tako i kod Idola i ostalih pomenutih u tekstu.
Ti očito imaš strah od subverzije, ali je subverzija osamdesetih ono što smo mi danas. Ne boj se!

Inače, načuo sam, ali ne mogu nigde da proverim, da je jedan od insporatora tog zakona u SFRJ bila i Latinka Perović. To bi bilo jako zanimljivo, ukoliko je istina:)
Препоруке:
0
0
45 субота, 31 јул 2010 16:17
Јасна Симоновић
Релаксирајући текст ...довољан да одагнам надолазећу помисао да се просто увредим (то је у моди у Србији)на једноличне "мсп" нспм теме ових дана...Како је лепо читати сва та "лака" имена уместо "тешких" политичара и магната који онако лебде без "магнета" за Србију...хвала Јована...

Кажете "Добро, све и да је тако, ко би био тај ко би данас у Србији одвајао „жито од кукоља“?"...
Можда је боље приступити обрнуто, баш оно што је мислим Саша П. почео да ради...одвајати кукољ од жита...А кад се стигне до жита, мислим оног уметничког, свакако жито подлеже доброј класификацији и дажбинама које иду уз зараду зараду...
Слажем се са мишљењем Синише Ковачевиће, али пресипање из "пореза на шунд" у "силиконе класичних уметника" је увреда не само интелигенције публике, већ и емоција публике која воли на свој начин и бира шта воли...то је право сваког човека, као што је право сваког професионалца да своју професију држи у лимитима професије и растеже докле хоће...до силиконских груди или до...силиконске долине...

тако некако...
пс Не бих тако олако карактерисала учеснике Фарме...одиграти маестрално улогу, а поготово улогу самог себе је умеће које не може свако...
Препоруке:
0
0
46 субота, 31 јул 2010 16:39
Небојша
"Огњена", ми се заправо, слажемо у доста тога. Опет кажем, немој помислити да сам од оних који су јуче крштени а данас су већ зилоти, па лупају пацке онима који нису на њиховом духовном новоу.

Уредник сајта је избацио мој део коментара о томе ко је избацио песму "Живела Србија", па да не покушавам пет да се "прошверцујем".
*
Анто, кад га помену, буди сигуран да ће Антоније Пушић бити признат од комисије коју оснују Синиша и Слађана.
*
Кешо, није била реч о Радиши, него о нечијој аверзији према Србији.
Знам ја то о Радиши.
Него, и не занима ме много његова школска спрема, ни имање.
Морам да ти признам да у својој колекцији имам његову песму "ТИ ме не волиш више":

Када ти случајно поглед украдем
у твоме оку процевта бадем
горак је поглед твој
на превару ти осмех извучем
ти радост своју држиш под кључем
а мене нема у њој.

Блистава као шеро жар-птице
долети суза низ твоје лице
ни у њој нисам знам,
одеш далеко, не знам колико
зажмуриш да те не види нико
а ја останем сам

Коректне су песме "Падају рани снегови", "Ружо моја крај мене увени".
Значи, немојмо бркати бабе и жабе.
Препоруке:
0
0
47 субота, 31 јул 2010 22:44
Dovitljivac Munjarstva
@Džon Šepard
Bojim se da je ovo još jedna podmetačina neoliberalnih ministara
,
Vi očito nemate pojma što je neoliberalizam, oni se glože bilo kakve preraspodele dohodka i ograničavanja slobode a kamoli ideje uzmi onima sa bine i daj onima na stejđu. Socijalni inženjering i "kaljenje čelika" je ipak osobina komunista i kriptokomunista . tako da ova priča sledi nit Moša Pijade,Krleža,Marko Ristić ----Šuvar,Mira Marković,Praxsisovci... Teofob Pančić,Jergoviće .Ja ne mogu zamislit Fridmana da se zalaže uzmite Doli Parton i dajde za Brodvej.
@BB jedan
Razume se da etar kao prostor u kome se prostiru elektromagnetni talasi, pre svega nosači elektronskih medija – postoji

U povesti nauke (fizike) eter je uveden kao vrsta materije koja prenosi el.mag. talas. Maksvel je dokazao da eter ne postoji i da za prostiranje em talasa nije potrebno ništa ( sa stanovišta EM vala upitno je i postojanje prostora jer se širi brzinom svetlosti) dakle vaše vlasništvo nad eterom je vlasništvo nad ničim ( koncesije za ferekvencije su nešto drugo)
Država može nešto da sprečava ako postoji zločin , a zločin postoji ako postokji žrtva . Konstrukcije tipa devojčice će postat kurvice ako slušaju Cecu je bizarna da će bit melankolično suicidalne lezbe ako čitaju Virđinijku Wulf.
Nije meni do cece , sutra če zabrane liturgiju ili će u ime političke korektnosti dovest nekog ajvana da ilače sa amvona.
zamislite koalicisko sklepanu "kongregaciju za nauk kulture i civilizaciskih vrednosti u sastavu"
Pera Praziluković
Jasna Alahojević al talibani
Živica Smlatić
neko od preživelih članova AVNOJA
Jadmila Bakračević
i primabalerina Leskovačkog teatra
Препоруке:
0
0
48 субота, 31 јул 2010 23:00
Dovitljivac Munjarstva
Osim toga porez "na što" nosači zvuka se ne prodaju nego se "piratišu" .Tad bi "silicone sister" sa punim pravom tražile od države sprečavanje piraterije i povećale prihod.Da li bi naplaćivali klik na YouTube. a zbog cenzorske politike u Hr razni MagaCini i druge video/audio performerice su preko Pinka ( i njegove izdavačke kuće) izbegavale porez u Hr za promet u inozemstvu

Evo jednog šund teksta
Kad fazani lete

Zasto trazis karizmu u sebi punjena ptico
Mogucnost prosvjecenosti razdvaja te od
Beskrajne zudnje za misijom,
Miris zemlje, koncentricni krugovi gluposti
I neznanja kao prstenje, ono dalje

Ne razumijem, izgleda mi da je mrtva straza

Oooooooooo

Rekoh sebi: "Moj Boze", koliko demagogije sustavno poredane
U Artiljerijske salve
Koliko pokradenih misli iza kojih ne stoji
Nista osim mrznje, sujete, vlasti
I koliko pokvarenosti treba da se
Izlije pred nase noge

I kako je do neprepoznavanja dovedena

Sustina prevare

Oooooooooooooo

I rijeka nije bila rijeka u samom pocetku
I nije nuzno da ne bude
Ponornica do kraja
Sto se dogadja kad mrtvi fazani lete iznad nasih glava
Kad mrtvi fazani lete, a ni jedan ne pada

Oooooooooooooo

Sto se dogadja kad ocajanje zahvati ljude
Kad ocajanje neumitno prelazi u kajanje
Gledajuci iz daljine konture na sceni
Padaju mi na pamet vodene boje
Umazane ruke brzo se peru
Препоруке:
0
0
49 субота, 31 јул 2010 23:55
Мунзе Конза
Неки који се куну у народ очигледно нису читали Пекића и његове (рекао бих горке, вероватно и аутобиографске) речи о политичким робијашима који нису разумевали народ за који се боре. Иста прича и са нама - ми би да наредимо народу шта да слуша, што је потпуно немогуће.

Екрем Јеврић, аутор "хита" "Пос'о - кућа, кућа - пос'о" класичан је пример - човек је (да будем крајње благ) полуписмени радник, поставља изолацију на водоводне цеви у Њујорку, а онда је, по сопственим речима, "измислио пјесму" и на Јутјубу га је гледало скоро 4.5 милиона људи! Човек снимио рекламу за Долче и Габана, дочек на подгоричком аеродрому, улазак на "Фарму"! Куда иде овај свет? Тамо где обичан народ хоће. Мене "фарма" нервира, и не гледам је. Неки је воле и гледају је, шта сад ја да радим?

С друге стране, однарођена елита може да прича шта год хоће - зар није Дејвид Бекам обична сељачина из дела државе где живи "white thrash", како их тамо зову? И зар није тај исти човек милионер, идол маса широм света? Роналдо је глуп, али згодан, Вејн Руни чак ни згодан, само глуп, али млате милионе. Тешко ће се народ угледати на Бетовена (који Палми није свирао кад је био мали), пре ће да се угледа на поменуту двојицу. Народ воли нешто друго, а не набеђене уметнике које треба да плаћа по нечијем декрету. Ко ће да одреди шта је шунд, а шта није? Марко Караџић? Лејди Гага онда није шунд, јер је "ин" и "кокетира са својом сексуалношћу", а Цеца је "удовица од убице", па онда јесте шунд и не сме да нам покаже силиконе? Е па, да вам кажем, боље Цеца него београдска изложба о албанском ратном злочинцу, боље "сестре из Дрвара" него Марко Караџић и геј парада.

Текстови песама Зухре Рамизај, алијас Секе Алексић, нису проблем, проблем је што нам елита гура Српчад да разговарају само преко "Фејса" и да користе w и tj уместо в и ћ... То је опасно, а силиконке нису.

П.С. кад се сетим какву је харангу Слађана Милошевић повела против "мизогиније" Ланета Гутовића, не верујем јој ни кад каже "добро вече"...
Препоруке:
0
0
50 недеља, 01 август 2010 14:34
ББ један @Dovitljivac Munjarstva
Ако размишљате о томе шта би Фридман рекао и за шта би се он залагао; ако не знате да право власништва може постојати и над нематеријалним стварима (како Ви кажете „над ничим“); ако не знате да у свим западноевропским законодавствима постоји појам ЈАВНИ ИНТЕРЕС и да је држава та која преко одговарајућих тела дефинише и брани тај интерес свим расположивим средствима (стимулацијама, субвенцијама, ослобађањем од пореза.... или, кад процени да је нешто у супротности са јавним интересом онда опорезивањем, забранама, цензуром... ); ако можете да напишете реченицу „Država može nešto da sprečava ako postoji zločin , a zločin postoji ako postokji žrtva“ - е, онда ја сматрам да је дискусија са Вама беспредметна. Ипак, искрено Вам желим све најбоље. Узгред, ни текст Ј. Папан није баш много „предметан“.
Препоруке:
0
0
51 понедељак, 02 август 2010 01:30
Dovitljivac munjarstva @ББ један
право власништва може постојати и над нематеријалним стварима (како Ви кажете „над ничим“)

Autorska i nematerijalna prava su jedno a vaše pravo ne eter nešto sasvim drugo ( navedite primer vlasništva nad eterom). Koncesije na frekvenciju su nešto drugo.
ЈАВНИ ИНТЕРЕС и да је држава та која преко одговарајућих тела дефинише и брани тај интерес

muzički ukus kao ni umetničko izražavanje ne spada pod javni interes ( utoliko Pikaso nije bio u nikakovom interesu frankove Španije po vama dakle ne INTERESantan)Niti mogu smisliti podanike Njenog Veličanstva kako ubiru porez ne bi li poslali Oskaru Vajldu neku crkavicu . Dakle između umetnosti i javnog interesa u realnom trenutku ne postoji jasna veza.A zabrane radi prosvetljenja su bliske Staljinu , Hitleru i Srbiji dok je njome vladala Latinka i Stambolići , pa se zbog "vuneni vremena" i " Mjedeni glava išlo u apsanu.
„Država može nešto da sprečava ako postoji zločin , a zločin postoji ako postokji žrtva“ - е, онда ја сматрам да је дискусија са Вама беспредметна.

Osnovni postulat anglosaksonskog prava je da ne postoji krivica bez žrtve
NO VICTIM NO CRIME
Препоруке:
0
0
52 понедељак, 02 август 2010 09:05
Aleksandar Kuzmanovic
Standardno odlicna g-dja Papan...
Препоруке:
0
0
53 понедељак, 02 август 2010 10:09
брм
@ Dovitljivac munjarstva

морам и ја да упутим изразе дубоког поштовања твојој стручности и проницљивости - разбио си ми многе заблуде
- схватио сам да су Државе ЕУ уствари комунистичке а ова Србија капиталистичка, јер СВЕ имају у својим медијским законима (да у праву си и медији не постоје - јер ћеш ти одмах да помислиш на врачаре које разговарају са мртвацима, као ни етар по схватању научника из 18. века - ја сам "баш на то" мислио кад сам употребио тај израз..)низ "рестриктивних одредби" попут обавезне квоте домаће музике, обавезне квоте европских програма и услове за смањење концесије ако имају више културно образовног, дечијег и сличних прогарма и сл.... Заостала и комунистичка Хрвтаска нпр. ЗБОГ ТАКВОГ ЗАКОНА а не зато што мрзе Србе, не пушта српску музику, јер мора да испуни квоту домаће и квоту европске музике...е благо нама Србима у овом рају слободе и капитализма предвођени оваквим стручњацима...можемо да слушамо ШТА НАРОД ВОЛИ
Препоруке:
0
0
54 понедељак, 02 август 2010 16:48
ББ један@Dovitljivac munjarstva
1.
Мислио сам да Вам више не одговарам али ево, покушаћу још једном.Пошто ово ипак није сајт за теоријске расправе читалаца, покушаћу да поједноставим ствари.

Дакле, власништво има три атрибута, usus, usus fructus i abusus. Abusus je врховни својински атрибут и даје ономе ко га поседује право да предмет уништи или прода. Народски би се рекло – он је газда. Разуме се да не постоји газда етра, ни газда реке Саве, ни газда Атлантског океана. Међутим, ствар стоји друкчије са друга два својинска овлашћења. Usus и usus fructus над етром (и над реком Савом) могу имати појединци, групе, држава. Кад се неко купа на Ади онда он има usus (користи реку Саву). Кад неко пеца рибу у Сави па ту рибу продаје, онда он има usus fructus (стиче имовинску корист од Саве тј. има плодоуживање). Usus и usus fructus има и град Београд, односно његова надлежна администрација, која утврђује правила коришћења простора на Ади, почетак и крај сезоне, наплаћује таксе од кафана и слично.
Исто је са етром. Подразумева се да нико није газда етра. Али све државе имају одговарајућа својинска овлашћења која им дају право да уређују правила понашања у етру, баш као што то чини град Београд на Ади. Та правила морају бити у складу са ЈАВНИМ ИНТЕРЕСОМ јер је етар ЈАВНО ДОБРО, баш као што су то река Сава и Ада Циганлија. Укратко, дозвола за пецање на Сави је отприлике исто што и додела фреквенција за радио или ТВ станицу.
Препоруке:
0
0
55 понедељак, 02 август 2010 16:50
ББ један@Dovitljivac munjarstva
2.
Други проблем који се поставља је како дефинисати ЈАВНИ ИНТЕРЕС и ко је овлашћен да то учини. И поред тешкоћа које покреће то питање, и поред мањкавости постојећих дефиниција - не само код нас него и у свету - све цивилизоване земље у својим законодавствима садрже тај појам. При том се придржавају неких општих начела. Пре свега, јавни интерес треба да буде прихватљив као заједнички именитељ за већину актера у једној земљи а то значи да постигне максималну равнотежу између парцијалних/индивидуалних интереса, и колективних/заједничких интереса. Постоји уверење да се то постиже максималним укључивањем јавности, контроле од стране јавности, што подразумева да у томе морају имати велику улогу тзв. обични грађани.

Коментари на текст Ј. Папан су доказ постојања мноштва различитих индивидуалних укуса и погледа на пожељан садржај ТВ програма. Ништа чудно. Мeђутим, оно што је опасно, то је довести у питање право државе да формулише програм који би био уравнотежен одраз тог мноштва индивидуалних погледа с једне стране и колективног интереса с друге стране. Питање Ј. Папан „... ко би био тај ко би данас у Србији одвајао „жито од кукоља“? управо доводи у питање то право државе и зато је оно и опако и опасно. Јер, ако се већ тако резонује, онда се као претходно може поставити питање - а ко одређује шта држава уопште треба да регулише а шта не треба. И не само то, него ко одређује да држава уопште треба нешто да регулише? А таква питања нас воде директно у закон џунгле.

Коначно, Ви сте у праву, забране ради просветљења могу бити опасне, али дозволе ради просветљења могу бити још опасније и одвратније. И друго, англосаксонско право је само једно од мноштва правних система. У Европи (ако је то уопште важно) доминира континентално право.
Препоруке:
0
0
56 понедељак, 02 август 2010 21:09
Dovitljivac munjarstva @ББ један
И друго, англосаксонско право је само једно од мноштва правних система. У Европи (ако је то уопште важно) доминира континентално право.

eto al ja sam jedan od retkih Srba pravoslavaca ( u praktičnom smislu) koji ipak više voli Medisona i Američke očeve ustavopisce. Ali za razliku od muzike samatram korektim da mi država nametne pravni poredak mimo simpatija.
-
схватио сам да су Државе ЕУ уствари комунистичке а ова Србија капиталистичка, јер СВЕ имају у својим медијским законима

Pa bogami Italija je poprilično "pinkizirana" a izraz "ke kazzo voi " se ne označava samo slobodu izbora nego se koristi i u političkim debatama . U Britaniji privatni mediji imaju prilične slobode. Ostaju francuski etatisti ( a mjerilo "pameti" te politike vidljivo je u prisustvu fr kulture na globalnom tržištu i rastu BDP u ekonomiji u zadnjih 3o godina) . DA EU klizi prema kolektivizumu , etatizmu birokratiji , ne efikasnosti a bogami i korupciji (Nikad u DE nije bilo toliko muljanja sa podizvođačima i vraćanja keša kao sad).Pošto vidim da verujete u birokratsku inicijativu za javni interes i opšte dobro ja vam preporučam da pogledate Lisabonske strategije EU , pa usporedite sa SAD bez "strategije"
Mnogi se danas kunu u "Novi talas" ali on je nastao mimo i uprkos komisije za šund , kulturnih radnika i etabliranih kritičara .
Samo sloboda izbora donosi na kraju trajne vrednosti , za sve potrošno tu je mastercard
Препоруке:
0
0
57 понедељак, 02 август 2010 21:13
Dovitljivac munjarstva @ББ један
све цивилизоване земље у својим законодавствима садрже тај појам.

iz ovog sledi da SAD nisu civilizovana zemlja ali S.Korea,Kuba ,Iran i onaj Čavezov feud kako se već zove svakako jesu
Препоруке:
0
0
58 уторак, 03 август 2010 12:12
ББ један @Dovitljivac Munjarstva
Делимично ћу одговорити на Ваш последњи коментар.

Ваша реченица „za razliku od muzike smatram korektnim da mi država nametne pravni poredak mimo simpatija“, је типична за поклонике либералне идеологије. По њима, држава одређује само правни оквир, све остало је ствар тржишта. То је, разуме се, једно од могућих мишљења и као такво је легитимно. Али проблем са либералима је што они своја мишљења доживљавају као природне законе или Свето писмо, и у складу са тим тероришу све који мисле друкчије не бирајући средства да наметну своје виђење државе и друштва. При том себе доживљавају - невероватно али истинито - као врло слободоумне и толерантне. Што се мене тиче, за разлику од Вас, сматрам да држава треба да наметне и музику и програме које ће грађани слушати и гледати. Ти програми треба да буду у складу са вредносним системом већинског народа и да промовишу вредности које су му својствене, а то су, између осталог – осећај за правду, солидарност, приврженост породици, толерантност. А да ли ће превагнути Ваше или моје мишљење о томе треба да одлучи надлежно државно тело у складу са својом проценом јавног интереса.

И тако се опет враћамо на оно што је, рекао бих, поента текста Ј. Папан - ко је тај ко има право да одлучи шта народ треба да слуша и гледа - а имплицитан одговор је ( допуштам себи да нагађам) –да то право нема нико. Или прецизније, да је сваки покушај борбе против шунда узалудан па се као илустрација даје пример Конгреса културне акције седамдесетих година после кога се шунд још боље продавао. То је савршено тачно. И шта онда? Ни закони којима се пенализују крађа, убиство, силовање, корупција, диловање дроге нису искоренили ни убиства, ни крађе, ни силовања, ни корупцију ни наркоманију. Напротив. Стопа криминала се повећава у свим земљама, о наркоманији да не говорим. Да ли то онда значи да законе којима се те појаве пенализују треба укинути јер њихово доношење очигледно није дало резултате, криминал буја а затвори су пуни криминалаца?
Препоруке:
0
0
59 уторак, 03 август 2010 18:43
Dovitljivac munjarstva @ББ један
Dakle ako između mene i azre postoji jasna volja da meni g.Štulić proda album a pri trome smo oboje odrastle osobe, vi smatrate da nama treba opaliti poseban porez da bi se finansirao samoupravljački oratorij " deset godina našeg kombinata" dok Pera kupi album Pnonskog mornara to ne plaća jerbo je mornar jedan od največih režimskih pesnika svih naših naroda i narodnosti Niste li malo preterali kad zaštitu svojih sloboda zovete nametanjem mišljenja drugim . dok otimanje tuđeg dohotka zovete
а то су, између осталог – осећај за правду, солидарност, приврженост породици, толерантност.
Zaboga prodaju gudre i slušanje sare dare i mare smatrate ekvivalentnim činom.
Dragi gospodine šund nije zločin to je pitanje neukusa i odgoja a to je stvar odgoja . Klinci neće glumiti "vanabi" krimose ako budu imali druge uspešne uzore.
i na kraju sadašnje jadno stanje društva nije posledica loše muzike i falš sviranja . Nego truda leve inteligencija (Moša,Đilas,Ristić, Popović.....Perovićaka,Stambolić...) da društvenim inženjeringom naprave "civilizaciske vrednosti", "opšte dobro","kulturni napredak"...... i naravno raskrste sa kulacima , crkvom,dekadentnom inteligenciom i kojejkakvim klasno nesvesnim klikama
Препоруке:
0
0
60 уторак, 03 август 2010 21:38
ББ један@Dovitljivac Munjarstva
Није ред да више заузимамо простор на овом сајту мада је увек инспиративно разменити мишљење и аргументе са особом различитог идеолошког опредељења. Јер, чини ми се да је то у питању. Ви сте либерал, ја сам конзервативац. Иначе делим Ваше мишљење о погубном утицају Моше, Ђиласа, Латинке...
У сваком случају желим Вам све најбоље.ББ
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер