недеља, 19. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Два, три ентитета и готово!

Kоментари (18) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 22 август 2010 23:16
Нн
Види, види како добро пишу браћа по крви, а друге вере. Морам признати да сам одушевљен и да сам доста научио из овог текста. Хвала аутору на труду и времену.
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 23 август 2010 00:25
мали мујо
Ено вам српски ентитет у Хрватској.
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 23 август 2010 00:35
Slaven
Veoma interesantno gledanje na trenutnu situaciju u BiH. Malo samo kiksa kod nesporenja teze da je RS genocidna tvorevina... za kompletniju sliku cijele BiH, autor teksta je mogao, negdje dodati i to da RS nije nimalo manje genocidna od FBiH. Kao ni Hrvatske, znamo to svi pa i autor teksta.
Ja bih dodao i to da usljed svih tih politickih zbivanja, imamo i dalje trend trajnog napustanja "ostalih" iz tzv, multietnickog Sarajeva, ali i povratak nekih drugih "ostalih" u glavni grad tzv, genocidne RS.
U FBiH jos uvijek pali fazon za sve su krivi drugi, tacno i tuzno !
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 23 август 2010 00:46
Плутарх
Зато ће у федералним медијима и даље РС бити искључиво злочиначка творевина, настала на крви и геноциду (што наравно није неистина)...

О Боже... Драаги нам господине, а на чему вам је настала матица Хрватска? Био бих слободан да кажем - на два геноцида!

А идеју о трећем, хрватском, ентитету, као аспирину, нећу ни да коментаришем. Пре бисте дошли као цијанид...
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 23 август 2010 08:07
nataša
Ovaj komentar je u svom bezazlenijem aspektu, u stilu onog predratnog vremena kada je čuveni zagrebački komentator Ivo Tomić komentarisao utakmice na sledeći način: "Tužna vijest iz Zagreba Dinamo-Zvezda 0:1".
Mi koji smo navijali za Zvezdu smo imali komentare na komentar, "Kako je tužna, ne može biti veselija".
Slično i autor teksta omražena, pa omražena Republika Srpska.
Omražena je njemu, a nekima je omiljena, između ostalog i nekima od ponajačih ljudi na svetu, mislim politički, vojno i ekonomski.
Uglavnom hteo sam da skrenem pažnju čitaocima NSPM na floskulu koja nije tako bezazlena, "svi mrze Srbe".
To je jedan oveštali kliše koji se javlja u sklopu jednog koncepta unutar ne baš misaono raznovrsnog hrvatskog političkog tela.
Bez obzira koliko floskula, "svi mrze Srbe", ili modifikacija "omražena Republika Srpska" bili logički i smisaono falični, ostaju bez dobrog odgovora. Moje dosetke, tipa, i ja sam Srbin, ali me ne mrze baš svi, na primer moja baka, nisu rešenje.
Potrebno je istaći konceptualni karakter te floskule, i njen izvor. Stavimo to za ovaj put u formi pitanja. Da nije Republika Srpska predmet mržnje po nekom zadatku?
I drugo ne manje važno, da li autor zna, da je ne samo zločin iz mržnje suština nacizma, nego i svaki postupak učinjen iz mržnje zločin.
Da sam ja rekao da svi kojima je Republika Srpska "omražena" su na pozicijama mržnje, sigurno bi me optužili da ničim izazvan imputiram onima koji mrze Republiku Srpsku postupanje i namere iz mržnje. Ovako sami su se predstavili.
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 23 август 2010 09:47
ип ман
мало је претјерано рећи да је ''додик потукао политичке противнике до ногу''.

знамо ми у рс врло добро ко је и како ''потукао''. и кога је тај исти довео на власт заузимајући муп и ртв нато војницима. и кога и дан данас финансирију и подржавају, и то не причом, него дјелима. то ће остати запамћено. џаба све.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 23 август 2010 09:57
ип ман
успут, зашто се тако невјешто избјегава чињеница да су снсд и хдз у коалицији?
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 23 август 2010 10:03
Rainbow F Randolph
Морам примјетити да је суштина текста тачна.
Али на жалост морам да примјетим да аутор описујућу подбадање Републике Српске од стране Бошњака, и сам на пар мјеста у тексту чини исто, на један суптилан и индиректан начин.
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 23 август 2010 11:49
Мирослав Ђукић
Накнадна памет је никаква памет! Хрвати су пристали на Федерацију БиХ, у замену за подршку САД у ликвидацији Републике Српске Крајине. Сада се тога не сећају и чини им се да су Срби, генерално, боље прошли. Неко би могао да им помене план З-4.
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 23 август 2010 16:27
gavrilo
uvijek isto i bez promjena za sve su krivi Srbi i RS bez obzira dolazi li hrvat iz BiH ili iz Hrvatske ili iz srbije. Pa da nas nema njima bi zivot bio nemoguc po onom istom principu po kojem pise ovaj nesrecni srbomrzac i skriboman...
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 23 август 2010 16:30
лукави латин
Па, добро, живела Република Српска Крајина, у том случају, као још један аспирин!
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 23 август 2010 17:02
Синиша Стефановић
Драга Наташа, немојте само на Иву Томића са сунчане Кантриде. Памтите ли ону, парафразирам ... лопта иде ка играчу том и том, он трчи, трчи, лопта је у ауту, он и даље трчи ... стани, човјече, до корнера си стигао, нема даље.

Немојте њега, нико се није тако добро шегачио као он ... нису успели ни Шпичек и Бора Чорба заједно када су током најлуђих година на Студију Б коментарисали београдску зону.

Ко га је пажљиво слушао зна да није остао дужан ни Хајдуку ни Динаму ни Челику из Зенице: свако коме је увесељавао комбиновани пренос недељом после подне (недјеља поподне ногометни дан), знаће колико се зезао када је саопштавао такву тужну вест.

Без Томића Кантрида је Пољуд: о чему говорим зна свако ко је икада гледао утакмицу код Плинаре.
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 23 август 2010 19:01
helix
Dobro viđenje situacije. Ali zar vi (hrvatski entitet) niste vezivali zastave sa vašim "cvijetom hrvatskog naroda" (po nalogu zapadne "međunarodne zajednice"). Pa evo vam vašeg cvijeta. Da ću da doživim 2050 godinu da pogledam demofrafsku sliku u BIH entitetu. He,he,he...
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 23 август 2010 22:40
наташа @ Синиша Стефановић
Не знам како да вас разуверим да моје помињање сада покојног Иве Томића нема ни једну лошу намеру према њему. Он је заиста био човек бисер и ја сам у мом друштву био први који га је уочио и све моје другове сам навео да га слушају и да му се диве, наравно да уживају у његовим бисерима. У то време смо играли спортску прогнозу и радио преноси утакмица су били врло популарни, али кад смо "провалили" духовитост тог човека могуће да су многи ради њега пратили фудбал.
Пример који сам навео можда и није његов, али није то битно. Верујте да сам последњи који би кварио успомену на тог омиљеног коментатора и ако је он рекао то о тужној вести чак и такви коментари су изазивали одушевљење, али и право да се прокоментарише " није тужна него на свијет не може радоснија".
Међутим ја нисам скојевац да трпим, а нисам ни у трпном стању да окрећем на игру и шалу.
Ако се Буљан шалио кад је рекао да је Додиг шеф српске раје, зашто онда не каже "главни Шкутор" за Комшића.
Неће, увредиће се кад кажете Шкутор, иако има мање разлога јер Срби нису измислили назив Шкутор, јер су се тако звали босански Хрвати између себе, а "српска раја" је врло погрдно и омаловажавајући и тај израз од пропасти турске власти није био у употреби, за разлику од израза "сарајевска раја" који иако по садржају и смислу пежоративан није имао национално верске конотације.
Дакле кад Буљан, себе или Комшића назове Шкутором, у истом тексту у коме Додига назива српском рајом, добро њега, али што и све Србе, тада ће то бити весели жовојални текст једног имотског ( прецизније из околине Имотског ) шаљивџије, до тада је овакав текст ипак израз омражености према Србима и њиховом ентитету.
Препоруке:
0
0
15 уторак, 24 август 2010 02:05
напомена
@наташа
Изрази раја, "сарајевска раја" у савременом говору уопште нису били пежоративни, напротив. Коришћени су у смислу друштво, "право" друштво.
Мислим да аутор помињући Додика као "шефа раје" у РС, покушава да титоисте из РС дира у танке жице. Уосталом читав текст је у том тону.
Препоруке:
0
0
16 уторак, 24 август 2010 09:49
Синиша Стефановић
Ма у реду је. Нисам имао намеру да коментаришем било шта у вези с текстом, већ сам желео да откачени глас са Кантриде извучем из дебате.

С друге стране, када апострофирам на Србе односеће епитете без којих се, изгледа, чланак на хрватском можда да написати али не и објавити, налазим да је текст интересантан. Веома је занимљиво да неко од херцеговачких Хрвата, а они су последњи на овоме свету који би било коме, поготово Србима, могли било шта да приговарају на тему геноцида, геноцидности и геноцидних творевина, у изборној кампањи тезу у прилог конфедерализације МХ федерације поставља на основу запажања да је са Додиком рат у Српској, која није подложна власти у Сарајеву, завршен.

Приметили сте како се аутор оградио од захтева да се конфедералном хрватском ентитету дају области у српској, односно да се мењају дејтонске границе. Он Српску оставља на миру да би тражио решење за положај Хрвата управо зато што му је тај модел срцу мио и зато што снева ако не подршку, онда неутралност с те стране. Јер при било каквој рекомпозицији федерације, да би била формализована, та подршка мора бити обезбеђена.

Минималан и реалистичан програм да би се направио какав-такав корак ка расплитању проблема који та и таква федерација сама по себи сасвим очигледно јесте.

Да ли је то на корист или штету Српској, јер се ипак ради о изменама дејтонског уговора, ја не знам. Оно што видим је да теза, која долази са хрватске стране, иде против политике Хилари Клинтон, што за Српску није лоше. Нека процене у Бањалуци јер они најбоље знају ко је тамо ко и шта је тамо шта: наше је да их, као и до сада, братски подржавамо.
Препоруке:
0
0
17 уторак, 24 август 2010 10:16
nataša @ napomena
Ne slažem se sa vama da izraz "sarajevska raja" ili bilo koja druga nije pežorativan. On se jeste upotrbljavao kao kompliment, i kad bi se za nekoga reklo da je "prava raja" to je imalo jedno određenje koje znači pre sveka odanost toj grupi, ali i principima na kojima grupa počiva. Ti principi su bili pre svega ne izdvajanje. Da bi bili "prava raja " morali ste se odreći svega. Na primer, trebali ste biti lojalniji "raji" nego drugim grupama iz kojih ste poticali, porodici ili naciji ili verskoj grupi.
Niste mogli biti raja a osećati nacionalnu pripadnost ili versku, a velika potvrda odanosti "raji" bi bila da nešto ukradete iz kuće i to podelite sa rajom.
Niste mogli biti "raja" ako se lepo obučete, ili kupite odeću u prodavnici po meri, moralo se kupovati kod tzv. "šanera" lopova-debejaca tako da su oni koji su bili "raja" bili obučeni u tesne jakne i prevelike pantalone ili obrnuto. Ako si hteo da budeš raja nisi smeo da dobro učiš, ali je bilo poželjno da prepisuješ i varaš na ispitima. Čak i neko vrednije, suvislo treniranje nije bilo poželjno, ali dizanje tegova u podrumu bez smisla i pravila se cenilo. Ukaratko slažem se da je i izraz i sadržaj "raje" bio determinisan od Partije i DB, kao izraz otelovljenja da je Mesna zajednica, ili ulica osnovna ćelija društva. Bio je to prilično uspešan pokušaj formiranja bezlične mase poslušnika, pokornih nevidljivom autoritetu ulice, bez individualnih i bilo kojih drugih vrlina. Ako si "prava raja" onda nisi ništa drugo. To jeste i štetno, a za posvećene i pežoratibvno u suštini. Pravu svoju prirodu "raja" je potvrdila predvodeći zlostavljanja, a pomalo i klanja drugih delova "raje". Raja je pozitivna koliko je pozitivno završila, dakle nimalo. Oživljavanje tog zlog duha nije dobronamerno.
Препоруке:
0
0
18 уторак, 24 август 2010 11:38
nataša @ Siniša Stefanović
Što se "dubinske" emocionalne pozicije bosanskih Hrvata tiče za mene ona nije tajna. Oni bosanske muslimane nikada podnosili nisu i ne mogu sa njima da izađu na kraj, naime bosanski muslimani su jači od njih i biju ih redovno. Sa druge strane, Hrvati znaju caku Srbima, kad im prigusti pozivaju se na međuhrišćansku solidarnost i ne znam kako, ali to im redovno prolazi. Privatno Hrvati nemaju ništa protiv "genetskih" Srba, vole da se žene i udaju za njih. Hrvati ne vole "političke Srbe" Srbe koji imaju bilo kakvo političko mišljenje, a pogotovo one kojima je glavni grad Beograd. Ta duboka pozicija je jasna i kod Buljana u to nema sumnje. Međutim isticanje genocidnih osnova RS, i negacija bilo kakvog političkog, pa i individualnog subjektiviteta je očigledna. To što Buljan reprezentuhje stav da Hrvati u Bosni više mrze muslimane od Srba za mene nije nikakav razlog za pohvalu teksta i pozicije.
Za vašu informaciju sintagma hercegovački Hrvati je kontradikcio in adjekto. Herceg Stjepan je bio Herceg od svetog Save i potpisivanje Bule kojom je dobio to ugarsko zvanje je obavezao sebe i sve Hercegovce za očuvanje SVETOSAVLJA. Dakle definicija Hercegovca je branilac ili borac za svetosavlje. Zapadni Hercegovci su determinisani kao borci protiv svetosavlja, dakle nisu Hercegovci. To je takođe politička dosetka.
Po poreklu zakođe nisu iz tih krajeva. Njih su Austrijanci u vreme opadanja turske moći naseljavali iz drugih delova Austro-ugarske monarhije na rubna područja sa tadašnjom Turskom. Govorili su raznim jezicima, uglavnom slovenskog korena i međusobno su se oslovljavali kao Škutori, što znači tuđinci, ili stranci.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер