Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Dva, tri entiteta i gotovo!

Komentari (18) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 22 avgust 2010 22:16
Nn
Vidi, vidi kako dobro pišu braća po krvi, a druge vere. Moram priznati da sam oduševljen i da sam dosta naučio iz ovog teksta. Hvala autoru na trudu i vremenu.
Preporuke:
0
0
2 nedelja, 22 avgust 2010 23:25
mali mujo
Eno vam srpski entitet u Hrvatskoj.
Preporuke:
0
0
3 nedelja, 22 avgust 2010 23:35
Slaven
Veoma interesantno gledanje na trenutnu situaciju u BiH. Malo samo kiksa kod nesporenja teze da je RS genocidna tvorevina... za kompletniju sliku cijele BiH, autor teksta je mogao, negdje dodati i to da RS nije nimalo manje genocidna od FBiH. Kao ni Hrvatske, znamo to svi pa i autor teksta.
Ja bih dodao i to da usljed svih tih politickih zbivanja, imamo i dalje trend trajnog napustanja "ostalih" iz tzv, multietnickog Sarajeva, ali i povratak nekih drugih "ostalih" u glavni grad tzv, genocidne RS.
U FBiH jos uvijek pali fazon za sve su krivi drugi, tacno i tuzno !
Preporuke:
0
0
4 nedelja, 22 avgust 2010 23:46
Plutarh
Zato će u federalnim medijima i dalje RS biti isključivo zločinačka tvorevina, nastala na krvi i genocidu (što naravno nije neistina)...

O Bože... Draagi nam gospodine, a na čemu vam je nastala matica Hrvatska? Bio bih slobodan da kažem - na dva genocida!

A ideju o trećem, hrvatskom, entitetu, kao aspirinu, neću ni da komentarišem. Pre biste došli kao cijanid...
Preporuke:
0
0
5 ponedeljak, 23 avgust 2010 07:07
nataša
Ovaj komentar je u svom bezazlenijem aspektu, u stilu onog predratnog vremena kada je čuveni zagrebački komentator Ivo Tomić komentarisao utakmice na sledeći način: "Tužna vijest iz Zagreba Dinamo-Zvezda 0:1".
Mi koji smo navijali za Zvezdu smo imali komentare na komentar, "Kako je tužna, ne može biti veselija".
Slično i autor teksta omražena, pa omražena Republika Srpska.
Omražena je njemu, a nekima je omiljena, između ostalog i nekima od ponajačih ljudi na svetu, mislim politički, vojno i ekonomski.
Uglavnom hteo sam da skrenem pažnju čitaocima NSPM na floskulu koja nije tako bezazlena, "svi mrze Srbe".
To je jedan oveštali kliše koji se javlja u sklopu jednog koncepta unutar ne baš misaono raznovrsnog hrvatskog političkog tela.
Bez obzira koliko floskula, "svi mrze Srbe", ili modifikacija "omražena Republika Srpska" bili logički i smisaono falični, ostaju bez dobrog odgovora. Moje dosetke, tipa, i ja sam Srbin, ali me ne mrze baš svi, na primer moja baka, nisu rešenje.
Potrebno je istaći konceptualni karakter te floskule, i njen izvor. Stavimo to za ovaj put u formi pitanja. Da nije Republika Srpska predmet mržnje po nekom zadatku?
I drugo ne manje važno, da li autor zna, da je ne samo zločin iz mržnje suština nacizma, nego i svaki postupak učinjen iz mržnje zločin.
Da sam ja rekao da svi kojima je Republika Srpska "omražena" su na pozicijama mržnje, sigurno bi me optužili da ničim izazvan imputiram onima koji mrze Republiku Srpsku postupanje i namere iz mržnje. Ovako sami su se predstavili.
Preporuke:
0
0
6 ponedeljak, 23 avgust 2010 08:47
ip man
malo je pretjerano reći da je ''dodik potukao političke protivnike do nogu''.

znamo mi u rs vrlo dobro ko je i kako ''potukao''. i koga je taj isti doveo na vlast zauzimajući mup i rtv nato vojnicima. i koga i dan danas finansiriju i podržavaju, i to ne pričom, nego djelima. to će ostati zapamćeno. džaba sve.
Preporuke:
0
0
7 ponedeljak, 23 avgust 2010 08:57
ip man
usput, zašto se tako nevješto izbjegava činjenica da su snsd i hdz u koaliciji?
Preporuke:
0
0
8 ponedeljak, 23 avgust 2010 09:03
Rainbow F Randolph
Moram primjetiti da je suština teksta tačna.
Ali na žalost moram da primjetim da autor opisujuću podbadanje Republike Srpske od strane Bošnjaka, i sam na par mjesta u tekstu čini isto, na jedan suptilan i indirektan način.
Preporuke:
0
0
9 ponedeljak, 23 avgust 2010 10:49
Miroslav Đukić
Naknadna pamet je nikakva pamet! Hrvati su pristali na Federaciju BiH, u zamenu za podršku SAD u likvidaciji Republike Srpske Krajine. Sada se toga ne sećaju i čini im se da su Srbi, generalno, bolje prošli. Neko bi mogao da im pomene plan Z-4.
Preporuke:
0
0
10 ponedeljak, 23 avgust 2010 15:27
gavrilo
uvijek isto i bez promjena za sve su krivi Srbi i RS bez obzira dolazi li hrvat iz BiH ili iz Hrvatske ili iz srbije. Pa da nas nema njima bi zivot bio nemoguc po onom istom principu po kojem pise ovaj nesrecni srbomrzac i skriboman...
Preporuke:
0
0
11 ponedeljak, 23 avgust 2010 15:30
lukavi latin
Pa, dobro, živela Republika Srpska Krajina, u tom slučaju, kao još jedan aspirin!
Preporuke:
0
0
12 ponedeljak, 23 avgust 2010 16:02
Siniša Stefanović
Draga Nataša, nemojte samo na Ivu Tomića sa sunčane Kantride. Pamtite li onu, parafraziram ... lopta ide ka igraču tom i tom, on trči, trči, lopta je u autu, on i dalje trči ... stani, čovječe, do kornera si stigao, nema dalje.

Nemojte njega, niko se nije tako dobro šegačio kao on ... nisu uspeli ni Špiček i Bora Čorba zajedno kada su tokom najluđih godina na Studiju B komentarisali beogradsku zonu.

Ko ga je pažljivo slušao zna da nije ostao dužan ni Hajduku ni Dinamu ni Čeliku iz Zenice: svako kome je uveseljavao kombinovani prenos nedeljom posle podne (nedjelja popodne nogometni dan), znaće koliko se zezao kada je saopštavao takvu tužnu vest.

Bez Tomića Kantrida je Poljud: o čemu govorim zna svako ko je ikada gledao utakmicu kod Plinare.
Preporuke:
0
0
13 ponedeljak, 23 avgust 2010 18:01
helix
Dobro viđenje situacije. Ali zar vi (hrvatski entitet) niste vezivali zastave sa vašim "cvijetom hrvatskog naroda" (po nalogu zapadne "međunarodne zajednice"). Pa evo vam vašeg cvijeta. Da ću da doživim 2050 godinu da pogledam demofrafsku sliku u BIH entitetu. He,he,he...
Preporuke:
0
0
14 ponedeljak, 23 avgust 2010 21:40
nataša @ Siniša Stefanović
Ne znam kako da vas razuverim da moje pominjanje sada pokojnog Ive Tomića nema ni jednu lošu nameru prema njemu. On je zaista bio čovek biser i ja sam u mom društvu bio prvi koji ga je uočio i sve moje drugove sam naveo da ga slušaju i da mu se dive, naravno da uživaju u njegovim biserima. U to vreme smo igrali sportsku prognozu i radio prenosi utakmica su bili vrlo popularni, ali kad smo "provalili" duhovitost tog čoveka moguće da su mnogi radi njega pratili fudbal.
Primer koji sam naveo možda i nije njegov, ali nije to bitno. Verujte da sam poslednji koji bi kvario uspomenu na tog omiljenog komentatora i ako je on rekao to o tužnoj vesti čak i takvi komentari su izazivali oduševljenje, ali i pravo da se prokomentariše " nije tužna nego na svijet ne može radosnija".
Međutim ja nisam skojevac da trpim, a nisam ni u trpnom stanju da okrećem na igru i šalu.
Ako se Buljan šalio kad je rekao da je Dodig šef srpske raje, zašto onda ne kaže "glavni Škutor" za Komšića.
Neće, uvrediće se kad kažete Škutor, iako ima manje razloga jer Srbi nisu izmislili naziv Škutor, jer su se tako zvali bosanski Hrvati između sebe, a "srpska raja" je vrlo pogrdno i omalovažavajući i taj izraz od propasti turske vlasti nije bio u upotrebi, za razliku od izraza "sarajevska raja" koji iako po sadržaju i smislu pežorativan nije imao nacionalno verske konotacije.
Dakle kad Buljan, sebe ili Komšića nazove Škutorom, u istom tekstu u kome Dodiga naziva srpskom rajom, dobro njega, ali što i sve Srbe, tada će to biti veseli žovojalni tekst jednog imotskog ( preciznije iz okoline Imotskog ) šaljivdžije, do tada je ovakav tekst ipak izraz omraženosti prema Srbima i njihovom entitetu.
Preporuke:
0
0
15 utorak, 24 avgust 2010 01:05
napomena
@nataša
Izrazi raja, "sarajevska raja" u savremenom govoru uopšte nisu bili pežorativni, naprotiv. Korišćeni su u smislu društvo, "pravo" društvo.
Mislim da autor pominjući Dodika kao "šefa raje" u RS, pokušava da titoiste iz RS dira u tanke žice. Uostalom čitav tekst je u tom tonu.
Preporuke:
0
0
16 utorak, 24 avgust 2010 08:49
Siniša Stefanović
Ma u redu je. Nisam imao nameru da komentarišem bilo šta u vezi s tekstom, već sam želeo da otkačeni glas sa Kantride izvučem iz debate.

S druge strane, kada apostrofiram na Srbe odnoseće epitete bez kojih se, izgleda, članak na hrvatskom možda da napisati ali ne i objaviti, nalazim da je tekst interesantan. Veoma je zanimljivo da neko od hercegovačkih Hrvata, a oni su poslednji na ovome svetu koji bi bilo kome, pogotovo Srbima, mogli bilo šta da prigovaraju na temu genocida, genocidnosti i genocidnih tvorevina, u izbornoj kampanji tezu u prilog konfederalizacije MH federacije postavlja na osnovu zapažanja da je sa Dodikom rat u Srpskoj, koja nije podložna vlasti u Sarajevu, završen.

Primetili ste kako se autor ogradio od zahteva da se konfederalnom hrvatskom entitetu daju oblasti u srpskoj, odnosno da se menjaju dejtonske granice. On Srpsku ostavlja na miru da bi tražio rešenje za položaj Hrvata upravo zato što mu je taj model srcu mio i zato što sneva ako ne podršku, onda neutralnost s te strane. Jer pri bilo kakvoj rekompoziciji federacije, da bi bila formalizovana, ta podrška mora biti obezbeđena.

Minimalan i realističan program da bi se napravio kakav-takav korak ka rasplitanju problema koji ta i takva federacija sama po sebi sasvim očigledno jeste.

Da li je to na korist ili štetu Srpskoj, jer se ipak radi o izmenama dejtonskog ugovora, ja ne znam. Ono što vidim je da teza, koja dolazi sa hrvatske strane, ide protiv politike Hilari Klinton, što za Srpsku nije loše. Neka procene u Banjaluci jer oni najbolje znaju ko je tamo ko i šta je tamo šta: naše je da ih, kao i do sada, bratski podržavamo.
Preporuke:
0
0
17 utorak, 24 avgust 2010 09:16
nataša @ napomena
Ne slažem se sa vama da izraz "sarajevska raja" ili bilo koja druga nije pežorativan. On se jeste upotrbljavao kao kompliment, i kad bi se za nekoga reklo da je "prava raja" to je imalo jedno određenje koje znači pre sveka odanost toj grupi, ali i principima na kojima grupa počiva. Ti principi su bili pre svega ne izdvajanje. Da bi bili "prava raja " morali ste se odreći svega. Na primer, trebali ste biti lojalniji "raji" nego drugim grupama iz kojih ste poticali, porodici ili naciji ili verskoj grupi.
Niste mogli biti raja a osećati nacionalnu pripadnost ili versku, a velika potvrda odanosti "raji" bi bila da nešto ukradete iz kuće i to podelite sa rajom.
Niste mogli biti "raja" ako se lepo obučete, ili kupite odeću u prodavnici po meri, moralo se kupovati kod tzv. "šanera" lopova-debejaca tako da su oni koji su bili "raja" bili obučeni u tesne jakne i prevelike pantalone ili obrnuto. Ako si hteo da budeš raja nisi smeo da dobro učiš, ali je bilo poželjno da prepisuješ i varaš na ispitima. Čak i neko vrednije, suvislo treniranje nije bilo poželjno, ali dizanje tegova u podrumu bez smisla i pravila se cenilo. Ukaratko slažem se da je i izraz i sadržaj "raje" bio determinisan od Partije i DB, kao izraz otelovljenja da je Mesna zajednica, ili ulica osnovna ćelija društva. Bio je to prilično uspešan pokušaj formiranja bezlične mase poslušnika, pokornih nevidljivom autoritetu ulice, bez individualnih i bilo kojih drugih vrlina. Ako si "prava raja" onda nisi ništa drugo. To jeste i štetno, a za posvećene i pežoratibvno u suštini. Pravu svoju prirodu "raja" je potvrdila predvodeći zlostavljanja, a pomalo i klanja drugih delova "raje". Raja je pozitivna koliko je pozitivno završila, dakle nimalo. Oživljavanje tog zlog duha nije dobronamerno.
Preporuke:
0
0
18 utorak, 24 avgust 2010 10:38
nataša @ Siniša Stefanović
Što se "dubinske" emocionalne pozicije bosanskih Hrvata tiče za mene ona nije tajna. Oni bosanske muslimane nikada podnosili nisu i ne mogu sa njima da izađu na kraj, naime bosanski muslimani su jači od njih i biju ih redovno. Sa druge strane, Hrvati znaju caku Srbima, kad im prigusti pozivaju se na međuhrišćansku solidarnost i ne znam kako, ali to im redovno prolazi. Privatno Hrvati nemaju ništa protiv "genetskih" Srba, vole da se žene i udaju za njih. Hrvati ne vole "političke Srbe" Srbe koji imaju bilo kakvo političko mišljenje, a pogotovo one kojima je glavni grad Beograd. Ta duboka pozicija je jasna i kod Buljana u to nema sumnje. Međutim isticanje genocidnih osnova RS, i negacija bilo kakvog političkog, pa i individualnog subjektiviteta je očigledna. To što Buljan reprezentuhje stav da Hrvati u Bosni više mrze muslimane od Srba za mene nije nikakav razlog za pohvalu teksta i pozicije.
Za vašu informaciju sintagma hercegovački Hrvati je kontradikcio in adjekto. Herceg Stjepan je bio Herceg od svetog Save i potpisivanje Bule kojom je dobio to ugarsko zvanje je obavezao sebe i sve Hercegovce za očuvanje SVETOSAVLJA. Dakle definicija Hercegovca je branilac ili borac za svetosavlje. Zapadni Hercegovci su determinisani kao borci protiv svetosavlja, dakle nisu Hercegovci. To je takođe politička dosetka.
Po poreklu zakođe nisu iz tih krajeva. Njih su Austrijanci u vreme opadanja turske moći naseljavali iz drugih delova Austro-ugarske monarhije na rubna područja sa tadašnjom Turskom. Govorili su raznim jezicima, uglavnom slovenskog korena i međusobno su se oslovljavali kao Škutori, što znači tuđinci, ili stranci.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner