понедељак, 29. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Болоњска шума

Kоментари (30) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 23 август 2010 12:02
Зоран Поповић
Коначно. Одличан текст и права тема.

Поштујте законе - радите по своме.
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 23 август 2010 12:23
thinking maize
Па да нас мало утешим, ја, Богдан Николић (alias thinking maize) завршио сам средњу школу, као друга генерација оног чувеног "система" "усмереног" "образовања". И као такав мислио сам у то доба (ране 80-те, а моје тадање 16-17-те) да ће наступити комунизам, када 17-тогодишњаци буду масовно улазили у Партију! Да, тада сам тако мислио. А да то није баш без врага, признала ми је моја потоња кума, Српкиња из Санског Моста, која је, исто као "усмерењакиња" из Титиног "тамног вилајета" питала свог оца, рудара, а пред сопствени полазак на студије у Бгд: "Је ли тата, а да ли су Срби из Србије и Срби из Босне исти народ? Јесу ћери, јесу! Ми смо исти народ!" Па када је ТАКО БИЛО, А БИЛО ЈЕ, онда ПОСТОЈИ НАДА И ДА СЕ ТАЈ ПОГУБНИ ПРОЦЕС УЧИНИ РЕВЕРЗИБИЛНИМ, тј. да млади Срби, као ОБИЧНЕ И НОРМАЛНЕ СТВАРИ усвајају гледишта, која је много боље од мене изнео овде на НСПМ-у г-дин Бошко Обрадовић! Јер и када сам тако грешан и необавештен СХВАТИО ВРЕДНОСТИ СЛОБОДНОГ МИШЉЕЊА, ТАКО ДОБРО УКОРЕЊЕНОГ У МОМ НАРОДУ (члан 1 Сретењског Устава: "РОБ КАД СТУПИ НА ТЛО ЗЕМЉЕ СРБИЈЕ ПОСТАЈЕ СЛОБОДАН ЧОВЕК!" и када видим да је та УНУТРАШЊА СЛОБОДАТАКО ДОБРО УСВОЈЕНА ОД МЛАДИХ ЉУДИ, као што је г-дин Бошко Обрадовић и када видим да постоји гласило, као што је сајт НСПМ-а, где се посебно цени слободна реч, па и противникова, онда ми то даје наде ДА ЈОШ СРБИЈА И СРБИ НИСУ ПРОПАЛИ! Све стоји, да ми Срби у приличној мери "гајимо" "рајински менталитет" (Цвијић!), али исто тако стоји да је наш српски свет (СВА ТРИ ЗАКОНА!) испевао и следеће стихове, ТАКО РЕТКЕ У ЦЕЛОКУПНОМ ЉУДСКОМ СТВАРАЛАШТВУ: "О лијепа, о драга, о слатка СЛОБОДО..., СВА СРЕБРА, СВА ЗЛАТА, СВИ ЉУДСКИ ЖИВОТИ, НЕ МОГУ БИТИ ПЛАТА ТВОЈ ЧИСТОЈ ЉЕПОТИ!" Мислите о томе драга слободољубива браћо и сестре, како Срби и Српкиње, тако и сви други слободољубиви људи! Свако Вам добро!
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 23 август 2010 12:51
Нн
Слично се дешавало и у прошлости када је Србија била под окупацијом, па је тако и данас. Окупатор на све начине покушава да потчини земљу својим интересима. Данашње методе окупације су суптилније а такође и опасније са дружим негативним последицама. Образовни систем је само један поглед на цео процес. Србија и српски народ ће наћи одговор и на ово питање. Како лично могу да видим, међу младим школованим људима се све више са подозрењем гледа на оне студенте који су студије завршили по Болоњи. Тако да чујем и нове изразе попут "Болоњка" што значи да не зна ништа. Тако ме један пријатељ питао да му препоручим неког младог инжењера машинства али са нагласком да не буде "Блоњац". Имам још примера о томе како се професори односе према том процесу (тзв. тихи штрајк и отпор Болоњи на универзитетима) иако се "руководећи орган" на факултетима из петних жила залаже ("ваћа се с привређавање") за спровођење истог (по наређењу са Запада). Из ове тесне српске коже се у другу не може.
ПС: "под знацима навода је цитиран глумац Лане Гутовић из филма Тесна Кожа"
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 23 август 2010 14:40
Плодови гнева
Као човек из струке, очајнички апелујем да се обрати већа пажња на ''реформу'' основног образовања. Траје већ седам година, прва генерација ''реформисаних'' сада су осми разред. У питању је потпуна катастрофа. Ускоро ће нам из основних школа долазити деца која нису научена да разумеју простопроширену реченицу и таблицу множења. Пад критеријума у оцењивању је беспримеран, као и ниво школске дисциплине. Та деца моћи ће да студирају једино по Болоњи јер, у огромном проценту, не умеју да користе уџбенике, дигитроне и компјутере (изузев игрица). Сви школски предмети су постали ''Руке у тесту'' и ''Грађанско васпитање''.

Спреман сам да сведочим, пред Богом или судом. Потпуна, потпуна катастрофа.
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 23 август 2010 14:54
Pera
Bolonjsku reformu zaista treba kritikovati, ali ovo sto tvrdi gospodin Antonic (a koliko se iz njegovog teksta da zakljuciti,isto vazi i za Uzelca)je jako slaba kritika koja se svodi na ponavljanje poznate ideoloske matrice prema kojoj su imperijalisti resili da uniste srpsku kulturu.


"Наравно да централне земље система ни не помишљају да ову „реформу“ примене на себе. Ова реформа се не примењује у Оксфорду или Кембриџу"

Netacno, idite na sajt Oksforda pa cete da vidite kako su studijski programi definisani strogo u skladu sa Bolonjom, a da ne govorimo kako je tek na Sorboni.

Dakle, ako je Bolonja destruktivna, ona je jednako destruktivna na Oksfordu, Sorboni, u Beogradu, u Milanu, u Pragu.....

Po obicaju, nikakve antisrpske, ili antipravoslavne zavere nema.
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 23 август 2010 15:42
komentar
Napad na obrazovni sistem,pogotovo visokoobrazovni sistem je najlaksi nacin trajne okupacije jedne zemlje.Ovo sto se dogadja nasem visokom skolstvu je pokusaj srozavanja Srbije i srpskog drustva u trecerazredne nacije,odnosno svrstavanje Srbije u nebitne drzave.U narodu se vec ustalila fraza za reformu visokog skolstva,obican narod tu reformu sve vise naziva pravim imenom BOLONJSKA DEGENERACIJA.Jos kada dodamo privatne univerzitete koji su prakticno obezvredili sam sistem visokog obrazovanja mozemo da kazemo da Srbija vise i nema sistem visokog obrazovanja.Danas svako moze da dodje do diplome privatnog fakulteta,i to za veoma male pare.Privatni fakulteti nisu obrazovne institucije nego stamparije diploma bez pokrica u znanju.Ministar prosvete je radio na Megatrendu,mozda jos radi ne znam,sto samo po sebi mnogo govori,za mene je to nelogicno.Zato nas cekaju investicije tipa Jure,srafciger industrija,manuelna radna mesta za 150 evra plate.Visokotehnoloske fabrike,ozbiljne finansijske institucije,investicioni fondovi prelaze tamo gde se znanje ceni a to su Kina,Indija,Vijetnam,i mnoge druge drzave koje cuvaju svoje skolstvo jer znaju da je to najveci resurs u buducnosti.Mi smo imali nekada jako skolstvo,pogotovo visoko skolstvo,to je bila nasa potencijalna sansa da se svrstamo medju drzave prvog reda kada se stvore povoljne geopoliticke prilike,nazalost uvodjenjem privatnih fakulteta i Bolonjskog procesa mi smo se trajno opredelili za svetsku periferiju,siromasnu i trecerazrednu drzavu.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 23 август 2010 17:34
Момчило
Потпуно се слажем са професором Антонићем и господином Узелцом. Дошао сам у Аустралију као петнаестогодишњак, завршио сам овдје средњу школу и факултет. О аустралијском систему образовања могу да пишем толико тога, а многе ствари ми већина не би ни повјеровала, мислили би да лажем.

Овдје је све на бази игре, управо како каже Узелац, "интеракције" професора и студента. У основној школи нема понављања разреда за ученике који нису задовољили минимум знања, нема домаћег, нема "казни", нема скоро ни оцјена, нити им ико придаје неку важност. Професори су најчешће и сами дилетанти, са минђушом у уву, или долазе у шорцу и сандалама у школу.

Лично сам доживио да наставник физике скоро да је једва чуо за Теслу, није баш сигуран ко је био и за шта је заслужан, а наставница енглеског у средњој исто тако једва да је чула за Достојевског и остале руске класике. То се овдје једноставно не учи. Уствари овдје се не учи ништа. И то није претјеривање. Из школа и универзитета излазе тоталне незналице, који немају основну представу о свијету, историји, култури, традицији, географији..ма ни о чему, осим можда о томе како направити паре, како отворити добар "бизнис",и томе слично.

То што се ради је злочин са немјерљивим посљедицама. Не дао Бог да и ми Срби постанемо такав народ, тотално зомбификован. А како читам и како овај чланак каже, на томе се ради, и то је некоме у интересу.
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 23 август 2010 17:38
Dimitrije
Pre izvesnog vremena sam u jednom svom komentaru ukazao na problem "stancovanja diploma i neznalica", ali mi komentar nije bio objavljen. Izgleda da je tema previse skakljiva pa se o tome nije smelo pisati sve dok o njemu ne progovori neko poput Antonica. Provesoru Antonicu (i Uzelcu) hvala na hrabrosti sto se bavi pravim stvarima. Deo o kome nije mnogo receno je - znanje nasih profesora, a pre svega profesora ekonomije. Ekonomsko znanje je najvaznije znanje jer ako drzava nema barem nekoliko znalaca iz oblasti monetarne i fiskalne ekonomije - onda drzava ne moze da opstane. Nazalost, barem 90% profesora ekonomskih fakuletat nije svesno svoga neznanja, niti je svesno da se PRAVO ZNANJE nikada nece uciti na fakultetima vec da se do njega dolazi citanjem ne samo zvanicnih, vec i onih drugih knjiga - knjiga koje su marginalizovane od strane "naucnih autoriteta", a onda - procesom razmisljanja i logickog povezivanja. NSPM ne treba da se plasi objavljivanja komentara koji "talasaju", pa makar se na prvi pogled cinilo i da preteruju. Dubina srpske krize je toliko velika da ni jedno talasanje nije preveliko.
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 23 август 2010 18:20
NB
Mislim da autor preteruje sa negativnom kritikom Bolonjske reforme. Nije Bolonjski obrazovni sistem uzrok loseg stanja obrazovanja u Srbiji, vec njegovo neadekvatno sprovodjenje. Iz iskustva znam da su vodeci evropski univerziteti uveliko presli na Bolonjski vid obrazovanja ili su na putu da to ucine. Dobar aspekt "Bolonje" jeste cinjenica da ovaj obrazovni sistem primorava studente da u roku zavrse studije, onemogucavajuci ih da "vecno" studiraju. S obzirom da sam se obrazovao na Zapadu, mogu reci da do sada jesam imao uglavnom pozitivna iskustva sa "Bolonjom" i interaktivnim ucenjem. Uprkos internetu knjige na Zapadnim univerzitetima nisu izasle iz mode, naprotiv, studenti posmatraju internet kao dobru dopunu knjigama. Prema tome, ne radi se ni o kakvoj "obrazovnoj zaveri protiv srpskog naroda", vec je jednostavno rec o tome da se Bolonjska reforma u Srbiji ne sprovodi valjano.
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 23 август 2010 18:24
thinking maize@ "гледе" коментара
Поштовани г-дине, слажем се са Вама да је на делу Болоњска Дегенерација, као што се слажем са једним од коментатора да се и ОСНОВНО ШКОЛСТВО у тој њиховој "реформи" деградује, што је много опасније! Нпр. добила моја ћерка (11 г.) задатак да научи један део песме "Зидање Скадра". Знате, два беспринципијелна и један принципијелан брат, ма коштало га то породичне трагедије. Има ту којечега, нпр. остатака нашег паганизма, укључујући и људску жртву. Да наша деца уместо озлоглашеног "грађанског" васпитања уче основе хришћанске вере, а на часовима историје и о старој српској вери (види: Чајкановића, па и Натка Нодила), могла би да разуме величину трагедије. Па имала и 11 г., као моја кћи. Но, није то било једино! "Је ли тата, а зашто војвода Гојко каже: испаде ми од злата јабука?" Објашњавам кћери да је златна јабука, као симбол краљевске власти, била и симбол изузетних животних вредности, као што једном мушкарцу треба да буде његова изабраница. Слуша то дете, клима главом, па опет пита: "А тата, зашто они кажу у песми "ПЈЕВА", када тако кажу Хрвати"!? Ја у чуду! Опет јој објашњавам да међу Србима има крајева где се говори јекавица, као у Босни, као у Црној Гори... А моје дете ове године доби СВЕ ПЕТИЦЕ! Ко што неко рече: НЕКАД СЕ УЧИЛО МАЊЕ, АЛИ ДУБЉЕ. МАЊЕ СЕ УЧИЛО О ЧИЊЕНИЦАМА, ВИШЕ О ПРИНЦИПИМА И ЗАКОНИМА, ПРЕ СВЕГА МОРАЛНИМ! А ови несретници НЕ ДА НЕ "СВИРАЈУ У ДИПЛЕ" (ко што рече проф. Миша Ђурић!), ВЕЋ ЈЕ ЗА ЊИХОВО "СХВАТАЊЕ" ШКОЛСТВА "Гранд парада" УМЕТНОСТ!
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 23 август 2010 19:19
xray
Cestitam na jos jednom odlicnom clanku prof. Antonicu. Rijetki su oni koji se danas rukovode zdravim razumom.
Sjecam se jedne situacije iz desetog semestra (sad sam u 12om), kada je rektor katedre za stomatologiju u gracu, prof. Wegscheider, usao na predavanje sa sat vremena zakasnjenja i bijesan kao ris. Umjesto da prica o protetici covjek se okrenuo prema nama 18 studenata iz pete godine i upitao nas "Znate li vi ko regira evropom?". Neki su rekli "banke", drugi su rekli "njemacka i druge eu-sile". Profesor je uzeo kredu i na tabli napisao ERT (The European Round Table of Industrialists). Bijesan je bio jer je bio pod stalnim pritiscima kada je plan i program u pitanju, bijesan je bio na sistem koji pravi neznalice, i sa jadom je govorio o mladim ljudima koji ce se sa 40 naci na ulici bez posla a sto je tuznije i bez ikakvog znanja. kada se malo prelistaju stranice na http://www.ert.be/home.aspx, vidi se da su CEOs najvecih korporacija jedinstveni u stvaranju jedne takve populacije robova iz kojih se ne radja nikakva konkurencija. ti ljudi "savjetuju" evropsku komisiju a samim tim direktno ucestvuju u kreiranju "bolonja", novih titula i slicnih besmislica. moj rektor se bori, a nasi prihvataju bolonju kao i sve sa zapada "kad je sa zapada mora da je dobro". A studenti, i studentska unija...niti znaju za sta se bore ni sta ce im to donijeti jednog dana.
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 23 август 2010 21:05
Jaсна
Ово је веома важна тема о којо се мало говори.Стање у школству је катастрофално.Потребно је покренути ово на свим нивоима јер просветни радници који се држе пароле да деци треба да дају темељно и квалитетно знање,морају да одступају од програма,а често су ако подигну свој глас против упропаштавања генерација,изложени тихом бојкоту или маргинализацији у колективу од стране предпостављених.Мало људи из просвете,мислим на ОШ,говори о томе,јер се плаше да у новој рационализацији не изгубе посао.Стање у школама је алармантно,не само што се тиче знања,неги и што се тиче дисциплине јер су сва права на страни детета и родитеља,наставник је обесправљен.Закони су такви да дозвољавају деци да раде шта хоће,почев од првог разреда ОШ,нема никаквих санкција.
А о високом образовању да не говорим.Лично знам младића који студира на БК универзитету,који не да нема појма о ничему ,него то је жалосно.Једва је завршио ОШ.а сад је четврта година БК факултета,наравно дао је све године у року.Жалосно и катастрофално!
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 23 август 2010 22:22
Goran01
Mozda je Bolonja ovde lakse prihvatljiva zbog onoga kako se ona predstavlja.Ona je ovde predstavljena kao mesavina zelje i stvarnosti.Zelja je da nase visokoskolske ustanove imaju ugled i kontinuitet kakav su imale pre raspada SFRJ a stvarnost je da taj kvalitet ne prepoznaju u Evropi.Desavaju se stvari nad kojima mi nemamo uticaj,ako bi gledali stvari objektivno i tako isto sagledavali nasu buducnost koja nam uskoro stize istina je da bi bili jako ocajni zbog te i takve istine.Zato nam se nudi Bolonja kao nesto nestvarno i ostvarenje onoga sto mi zelimo.Posle godina patnje i isposnistva u raznim oblicima ljudi su se ovde zazeleli buducnosti koja je puna mogucnosti,nesto sto ce se desiti i promeniti zivot nabolje- sa Bolonjom dobiti posao iz snova.Ovakva razmisljanja stimulisu pojedinci koi upravljaju nasom kulturom,stvaraju se price sa neverovatnim krajem.Te price koje su prepune fantazija deluju uverljivo jer su u njih uneti scenariji koji su slicni snovima koje ovo drustvo dugo sanja dugo vec.Ove price najvise uticu na ljude koji imaju potisnute snove ili neostvarene ambicije koje pokusavaju preko svoje dece da ostvare.Kada dozive senzaviju prepoznavanja te nedostizne fantazije gube osecaj za stvarnost jer im fantazija deluje relanije.
Препоруке:
0
0
14 уторак, 24 август 2010 09:43
Bijek
Mislim da profesor Antinić promašuje pravu temu našeg obrazovanja, naravno, zbog njegove ideologije.
Problem je u našim ljudima a ne u Bolonji. Čak i lošija reforma (smatram da je Bolonja loša) može da da dobar rezultat ako se kvalitetno sprovodi.
Završio sam fakultet po starom programu i iskustvo mi je da ni profesori ni studenti nisu ulagali previše truda u obrazovanje. Opšta slika je vrlo žalosna pa bi bilo bolje potražiti krivce u među nama a ne u strancima.
Препоруке:
0
0
15 уторак, 24 август 2010 10:07
Nikola Turajlić
Profesor Antonić ispravno detektuje pogubnost Bolonjskog procesa u visokom školstvu, ali pogrešno isto uzima kao pokušaj intelektualne, obrazovne i kulturne destrukcije "nerazvijenih" zemalja, a time i Srbije.
Destrukcija visokog školstva je dio sveopšte destrukcije savremenog društva, u svim njegovim segmentima.
Osnovne ideje vodilje modernog obrazovnog procesa su za prvo, da se stvore usko specijalizirani stručni radnici maksimalno produktivni na poslu, koji za vreme školovanja neće biti opterećeni nepotrebnim znanjima, pogotovo onim o društvu. Dakle, cilj je stvaranje polurobota (androida) koji će biti maksimalno efikasni, s najmanjim troškovima obrazovanja.
Za drugo, izbegava se stvaranje kritičkih intelektualaca, izbacivanjem iz obrazovnih programa društvenih nauka (istorija, sociologija, filozofija i dr.) odnosno iste naučne discipline se podaju na društvenim studijima u ideološkim matricama, bez komparacije sa suprotstavljenim tezama i stvaranja kritičkog mišljenja, koje se je u istoriji uvek pokazivalo kao remetilački faktor.
Kako su obrazovne institucije tržišni subjekti, to se potrošači usluga (studenti) privlače zagarantovanim uspehom, tj. količina traženog znanja (kriteriji) se snizuje.
Praktično dolazi do odložene prodaje diploma, kao što je svojevremeno papa prodavao indulgencije. Ovaj proces je ovladao celim demokratskim svetom.
Istina postoje i tzv. prestižni univerziteti u kojima se obrazuje upravljačka, ekonomska i druga elita, a na kojima ipak obrazovni standardi nisu srozani na njihovu karikaturu.
Jasno je da je u Srbiji došlo do potpune izvitoperenosti celog procesa, jer su Srbi u svetskom vrhu po uspehu u preuzimanju i usavršavanju negativnosti savremenog sveta (korupcija i prevara su postali sinonim za uspešnost).
Neki komentatori se opravdano užasavaju nad stanjem osnovnog ili srednjeg školstva, koja su se bez nekakovog formalnog "procesa", adaptirala na savremene društvene trendove.
Препоруке:
0
0
16 уторак, 24 август 2010 13:02
Laza
Postovani profesore Antonicu, posto sam zavrsio Filozofski fakultet po starom programu, a trebam i uskoro da magistriram na Fakultetu Politickih Nauka.Objasnite svoja iskustva sa Bolonjskim procesom i predmetima koje predajete na sociologiji, kako sta ih podelili?Posto vidim da je na Fakultetu Politickih Nauka, to izazvalo nevidjena tumbanja predmeta i prilicne konfuzije.Kakva su vasa iskustva i vasih kolega na vasem odeljenju?
Препоруке:
0
0
17 уторак, 24 август 2010 14:27
Миленце
Занима ме да ли је неко прочитао књигу овога Узелца...? Антонић је оставио везу за преузимање књиге. Уз све вредно и паметно написнао у Болоњској шуми, има једно поглавље у коме аутор велича слободне зидаре!?! Заиста се свашта финансира из републичког буџета, ту су и Антонић и Узелац у праву.
Препоруке:
0
0
18 уторак, 24 август 2010 14:37
Мирослав Ђукић
Ово је слично ономе што је урадио султан Мехмед Освајач, мислим да је то било 1467, када је позвао све великаше у Србији и Босни, да му донесу све древне повеље којим су њихови преци постали племићи, како би их и он потврдио. А кад је покупио ове повеље, султан их је запалио, а онда је и забранио презимена! Ипак, народним предањем, очувала се свест о некадашњој величини, а гусле су образовале бројне генерације! Где год постоји жеђ за знањем, тежња за истином, наћи ће се учитеља и казивача, па макар то (опет) били слепи гуслари!
Препоруке:
0
0
19 уторак, 24 август 2010 16:13
goran sydney
gospodin turajlic je do tancina objasnio stanje stvari.direktno u sridu sto bi rekli boduli.
bravo gospodine turajlicu.
srbija je isuvise slaba da se suprotstavi ovom globalnom procesu u kome je "bolonja" samo jedan od koraka
Препоруке:
0
0
20 уторак, 24 август 2010 22:56
Nikola Turajlić
@ Momčilo
Što je jedan Metuzalem kao ja, koji je posmatrajući društvene pojave oko sebe, u kontekstu dva sistema i istražujući u njima nekakovu logiku, došao do spoznaje o destruisanju modernog društva (uključujući i visoko školstvo), za mene je normalna stvar.
Medjutim neshvatljivo mi je kako si ti došao do sličnih spoznaja, iako si kao "tabula rasa", startovao u jednom deformiranom društvu kakovo je australsko.
Siguran sam da nisi formiran kao kritični intelektualac u institucionalnom okviru, pa ti stoga odajem priznanje za tvoju "samoniklu" sposobnost proniknuća u suštinu problema.

@ goran sidney
Mislim da me hvališ zato što sam potvrdio tvoje mišljenje o destrukciji modernog društva. Kada bi si to ti prvi napisao dobio bi moje priznanje, ali bez toliko hvale.
Ovdje bih samo ukazao na bezumlje tvoraca modernog obrazovanja, a na primeru pojednostavljivanja jezičnih pravila, koja nikoga ne ugrožavaju.
Za pojašnjenje ću navesti primer moje kćerke (doktoranda na jednom od evropskih univerziteta) i tebe, bez ikakove primisli da vas potcenjujem.
Na moje traženje da prevede na engleski jezik jedan moj tekst, ova mi je odgovorila da moram isti preraditi, tako da koristim kratke jednostavne rečenice, jer se u modernoj komunikaciji ne koriste složene rečenice.
Ti u svojem komentaru ne koristiš uopšte velika slova, jer si naučen da je to "relikt" prošlosti.

@ NB
Hvala ti što si meni a i ostalim kritičarima Bolonjskog procesa pojasnio, da nije greška u projektu, već u izvodjačima radova, pogotovo srpskim koji zloupotrebljavaju pravila struke.
Препоруке:
0
0
21 среда, 25 август 2010 07:31
Шицер
Са "Болоњом" или без "Болоње" школе ће виђати све мање ђака. То је примарни проблем. Да ли "Болоњска шума" треба да нас наведе на размишњање о травестији?
Препоруке:
0
0
22 среда, 25 август 2010 09:16
thinking maize@ "гледе" Nikole Turajlića
Поштовани г-дине, рекосте: "Za pojašnjenje ću navesti primer moje kćerke (doktoranda na jednom od evropskih univerziteta) i tebe, bez ikakove primisli da vas potcenjujem. Na moje traženje da prevede na engleski jezik jedan moj tekst, ova mi je odgovorila da moram isti preraditi, tako da koristim kratke jednostavne rečenice, jer se u modernoj komunikaciji ne koriste složene rečenice." Значи, поред образовања, искуства живљења у два система, као илустрацију својих схватања и закључака (које, узгред буди речено и сам, са прилично другачијим искуством, делим) износите искуство са вашим дететом (горенаведено). То је добро, да не исказујемо само фрустрације, како сами овде приметисте, већ да сви наши ставови буду засновани на нечем опипљивом, проживљеном... С тим у вези, унео бих дозу хумора (хумор нас је одржао, њему хвала!), "гледе" ове тугаљиве теме. Према томе: ВИЦ 1. Пита професорка историје Перицу: "Перице, ко је убио султана Мурата?" А Перица, после подужег размишљања и чешкања одговара: "Не знам!" Учитељица ће упорно: "Ајде сети се! Например, ко је од српских фудбалских клубова, сем "Звезде" и "Партизана" био првак, Југославије или Србије? Војводина?", Перица ће опрезно. "Не! ОФК Београд? Не! Обилић? Врло добро Перице, ајде кажи нам сад ко је убио султана Мурата?! Знам учитељице", славодобитно ће Перица, "АРКАН!" ВИЦ 2. Зада професорка српског ђацима тему за писани задатак "Жена којој се дивим" и после пара дана доноси прегледане радове. "децо лепо је што сте се потрудили, али требали сте да будете разноврснији у избору теме! Ето, трећина Вас је писала о Цеци, трећина о Карлеуши, а трећина о Секи Алексић!? Зашто нико није писао о нпр. Марији Кири?!" Зачу се громогласан смех у целом разреду. "Децо шта је смешно? Па Марија Кири је... Професорка, НЕ КАЖЕ СЕ МАРИЈА КИРИ, ВЕЋ МАРАЈА КЕРИ!" Ко што видите БАРАБИЗАЦИЈА (Драгош Калајић) НАШЕ ДЕЦЕ ПОПРИЛИЧНО ЈЕ ОДМАКЛА, што ова форма усменог народног стваралаштва БЕЛОДАНО ИЛУСТРУЈЕ! Свако Вам добро!
Препоруке:
0
0
23 среда, 25 август 2010 10:29
bez reci
Gospodine Antonicu,
ovo je izuzetno vazna tema za nasu drzavu.
Ali je takodje bitna tema polozaj zivotinja, polozaj homoseksualaca, ekolosko zagadjenje, istrebljenje biljnih i zivotinjskih vrsta, Guca, Festival piva, klimatske promene, da li ce poslanici u Skupstini da placaju pice od svojih plata ili na trosak reprezentacije itd.(sarkasticno - ali tim redom)

Medjutim da li je trenutno najaktuelnija o kojoj treba diskutovati?

Danas je 23.avgust a 9. septembra, za 15 dana, je zasedanje Generalne skupstine u vezi najaktuelnije i vazne teme za srpski narod.
Da li mozda treba nesto reci o tome i potrositi medijski prostor na teme o kojima treba reci i govoriti sada - ili mozda vise nikad.
Neka se kaze istina pa ma kako bolna i ruzna bila. Ali neka se kaze ISTINA.
Videcete da srpski narod moze da je prihvati jednako kao sto je ginuo, krvario i odricao se da bi stvrio ovu drzavu.
Ne treba mu PR priprema, ne treba mu politicar, ne treba mu prevodilac. Samo ISTINA.
To se ne moze videti iz beogradkog salona, to se ne moze procitati u terenskim beleskama iz arhiva, to se ne moze procitati u knjigama.
TO DA BI SE SAZNALO MORA DA SE ODE NA TEREN, U SRBIJU, I DA SE DAJE VISE NEGO STO SE DOBIJA.
Razumem vas, razumem vasu poziciju, ali molim da razumete i nas.
Mi nemamo pristup javnoj reci osim da po komentarima i marginama ostavljamo svoje stavove boreci se da sacuvamo obraz i da kazemo sta nam savest nalaze bez obzira na cenu.
Vi ste nas glas.
Da budem precizniji vi ste BILI nas glas.
Mozda niste bili najstrucniji za sve tome o kojima ste govorili ali govorili ste ono sto bi mi rado rekli ali nismo imali mogucnosti, neki od nas strucnosti, a neki prakse u iskazivanju svojih stavova u javnosti.
Da li ste to govorili da bi stekli nase poverenje radi toga da bi ste ga iskoristili kada bude potrebno ili ste govorili iz moralne obaveze znanja i vaspitanja pokazace naredni dani.
Ne vreme vec dani.
Препоруке:
0
0
24 среда, 25 август 2010 13:42
Student po "Bolonji"
Postovani gospodine Antonovicu, moja kritika se odnosi na nepreciznost i nejasnost Vašeg teksta, tačnije dela koji se odnosi na bolonjski način studiranja. Ozbiljan tekst poput ovog ne sme da obiluje generalizacijama.
Da, veliki broj studenata se izjašnjava kako ih ničemu korisnom ne uče, kako ništa ne znaju, ali to se ne odnosi samo na "bolonjce". Tu sramotnu pojavu možemo analizirati sa razlicitih aspekata, pocev od same srži gradiva, preko načina izlaganja, pa do mnogo dubljih korena kao što je nedostatak radne navike i vaspitanje da se uz minimalan trud postignu dobri rezultati, najpre u školi, kasnije na poslu itd. Dakle, bolonjski program NE podrazumeva manje gradiva. Kursevi su jednosemestralni, i njihov broj po školskoj godini je dva puta veći nego što je bio po tradicionalnom načinu studiranja. Logično je, dakle, da obim gradiva bude manji, ako je broj ispita dva puta veći?! Razlikujem KONCEPT od slobodnog tumačenja i načina primene. Ležernost, slobodu u tumačenju, realnost na POJEDINIM fakultetima naravno da kritikujem. Ono što znam, kao uspešni student po "Bolonji" na drzavnom fakultetu, jeste cinjenica da su mi česti kolokvijumi, sest ispitnih rokova po skolskoj godini, prisustvovanje predavanjima i vezbama pomogli da odrzim dobru radnu naviku.
Buduci da je , po bolonjskom programu, dužina studiranja ograničena, uskoro neće više biti, blagonaklono gledanih, "večitih studenata". Zahvaljujuci Bolonji, donesen je i novi Zakon.
Nadam se da ce moj tekst posluziti citaocima da se upoznaju sa odredjenim, bitnim aspektima teme, baziranim na podacima iz prve ruke. Svako dobro svim citaocima!
Препоруке:
0
0
25 среда, 25 август 2010 20:41
Стојан Станојевић
Ово је права тема и г. Антонић је, по обичају, направио одличан чланак, али, неће се љутити да и ми нешто напишемо на ову тему. На почетку ћу описати мој пример, а затим коментарисати ову тему.
Дипломирао сам 1977 године као најбољи студент на најтежем факултету, одмах су ми расписали конкурс за асистентско место, један семестар сам одрадио, али нису ми написали реферат и нико није примљен. Уствари, мој колега из генерације, чији је отац био професор на другом факултету је пожелео да буде асистент, или његов отац, и он је постао асистент следеће године, без обзира на мали просек, шестицу из матичног предмета и згражавање многих наших колега. Али, тако је почео живот за Стојана (ја), који је дошао из једног планинског села са Радана, био најбољи, преспавао неколико стотина ноћи гледајући, кроз таму, у плафон, питајући се шта је то живот. Онај колега је докторирао, постао професор и шеф катедре за онај предмет из ког је имао шестицу и тако даље.
Ја се, нормално нисам изгубио, запослио сам се, магистрирао, учио стално и радио, и живео, хвала Богу, здраво и успешно. Нисам хтео да докторирам јер сам грозио неких који со то били.
И, даље, за све ове године, нагледао сам се свачега, тако да није штета избацити са факултета 70% "научника". Нови систем по "Болоњи" ће легализовати и олакшати корупцију и криминал и на највишим школама. Али, ја мислим да се то неће драстично одразити на наш зивот и стање у Србији, је се у Србији више ништа не прави по српској памети, све фирме су стране фирме, сви раде у страним фирмама и слично.
Ми смо већ постали село у глобалном свету, а у селу се живи врло тешко, одувек.
Препоруке:
0
0
26 понедељак, 30 август 2010 13:22
Jasna Simonović
Ma Bolonja za Bolonju, ali kad se Bolonja nakalemi na prazno jugo (ne) znanje to ti je da odmah skreneš u prašumu a ne u šumu...po sili zakona...i tamo nabereš barem malo znanja za početak saznanja...tako nekako...
Препоруке:
0
0
27 уторак, 31 август 2010 04:39
Maша
На ову тему бих имала толико тога да кажем, јер сам и сама наставник на једном факултету на Универзитету у Београду. Наш проблем није "Болоња", већ расуло које код нас влада. Убедљиво највећи проблем је начин финансирања државних факултета! Неко се досетио да се факултети финансирају према броју први пут уписаних студената у све године студија! И шта факултети раде? Смањују критеријуме све из разлога да колико толико могу да финансирају своје запослене! Веома просто! За смањење градива није крива Болоња! Већ ставови факултета који намерно спуштају критеријуме, такође притисак да се има што већа пролазност! И сад замислите једну фундаменталну природну науку како се бори да има што више студената! Уместо да се студенти боре да науче и да дају свој максимум, они уче како да се снађу и са што мање рада зараде што више бодова. Али шта да ради мој и сви други факултети? Декан једног се јавно хвали како им је пролазност 100%! Тврдим да добри факултети у свету захтевају јако пуно од студената премда примењују скоро све од Болоње! Тамо има јако мало деветки и десетки. Болоња је донела доброг да више нема иживљавања наставника, нема бесконачне литературе која се једва може наћи, нема студената пензионера, итд... Међутим, са оваквим народом који је навикао да није важна правда него свак за себе да покупи крем, па макар комшији цркла крава (читај: факултети једни другима и подмећу кад треба), општег улизиштва и недостатка осећаја за систем и закон, ето нама дивоте од образовања! А да не говоримо да деца која нам долазе немају благе везе са знањем.
Стање у основним и средњим школама како сведоче моје колеге предавачи природних наука - је катастрофално! Детету не смеш да претиш (!) јединицом када се лоше влада, не смеш да га избациш из учионице, а оно теби може да ради шта му падне на памет! И онда се питамо где међу Србима нестаје поштовања?! Па да имамо макар предмет у школама "васпитање" или "бонтон", али како да их имамо када деца исмејавају своје професоре
Препоруке:
0
0
28 уторак, 31 август 2010 04:53
Маша 2
Наравно, највећег кривца за све видим у организацији школства, за шта су криви државни органи и ту се слажем са господином Антонићем. Директори у средњим школама кажу својим наставницима да не смеју да дају јединице јер им одмах долазе неке комисије за заштиту права деце и сл, а све у организацији Министарства просвете.
Не сме се бити болећив према деци! То је болесно и штетно за народ. Мишљења сам и да смо веома размажен народ који тако (размажено) васпитава своју децу. Каже ми пријатељица у Шведској, где се не дозвољава да се туку деца, али када неко дете нешто лоше уради у школи, онда мора да направи састав на тему колико је погрешио, разговори са родитељима, стуб срама у школи, итд.- мантална тортура да се буде добар и уклопљен у систем! Хоћу рећи, овако или онако ред мора постојати! Наши студенти се стално нешто жале и све им смета, а градиво је све мање и мање, и да кажем већ у иностранству виде да долази лошији кадар одавде. Не мислим да је то нека завера против нас, већ ми сами себи правимо завере неспособношћу да сами над собом владамо на добробит целог народа. И што наши "Европејци" у министарству сасвим погрешно и на лош начин виде како то други раде. Баш смо покондирене тикве.
Препоруке:
0
0
29 четвртак, 02 септембар 2010 22:51
просветарка
Тужна ситуација... Имала сам срећу да сам ишла у оне старе, озлоглашене школе, од основне до факултета, па сам нешто и научила. Жалим ову данашњу децу. Доживела сам да ученику седмог разреда поменем прав угао, а он каже да не зна шта је то, да моји осмаци желе да упишу "Осму БОЕГРАЦКУ гимназију" или "ПИЛОЦКУ академију" и да је покушај осмишљавања малих школских акција, или уобличавање неких једноставних идеја тежи него цеђење суве дреновине... И знам да је увек таквих било и да ће их увек бити, и треба да их буде, јер неко мора и да чисти и копа, али не могу да прихватим да су то све одлични ученици! На крају године, у мојој школи је преко 50% одличних, око 40% врло добрих, остали су добри. За ових осам година, колико радим у школи, разред је понављало само четири ученика! А све под паролом "да то ствара лошу слику", да ћемо "остати без деце" и сл. Другим речима, сурови закони тржишта и разноразни душебрижници, уместо правих стручњака, кроје нам образовну политику. И стално позивање на некакву "Европу", волшебну замисао за правдање свих будалаштина које нам неко намеће. Ако тако и јесте у тој Европи, ко каже да баш тако и треба? И да је добро за нас?
Некада давно, још док сам била у основној школи, чула сам израз "освета бивших понављача". Чини ми се да је сада актуелнији него икад!
И на крају, морам да критикујем све колеге: СРАМ НАС БИЛО! Сваки септембар дочекујемо претећи штрајком и тражећи веће плате. Никад нисмо ни поменули овај суноврат у који нас воде.
Препоруке:
0
0
30 субота, 04 септембар 2010 17:14
student drz. fakulteta
Reforma se ne sprovodi sama, sprovode je profesori i dekani, ministarstva!Covek je covek ili necovek, kakva god da su pravila.Celokupna situacija i ponasanje mnogih odgovornih samo se i u obrazovanju ponavlja, kao i u drugim oblastima zivota!A zasto bi nam bilo sta i trebalo od tih institucija kada se od nas ocekuje samo jeftina radna snaga.
Sprovodjenje bolonjske dekleracije je nasilno i neprilagodjeno i ima za cilj da se mnogo toga zaboravi,a ne nauci, sto ide u korist jakim zapadnim drzavama.Mozda pre da se zaboravi bogatstvo koje su sami pokrali pod okriljem "krstaskih" i drugih slicnih ratova iz starih pravoslavnih i drugih drzava i civilizacija i koje sada izlazu po muzejima, a kopije po trgovima i debelo naplacuju obilazak istih, nego istorija tih velicanstvenih drzava, kao sto je jedna Vizantija!Taj zaborav zasigurno pomaze popularizaciji spomenika sadasnjice, trznim centrima i megamarketima velikih korporacija jakih zapadnih drzava u mnogome izgradjenih na onom pokradenom blagu!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер