уторак, 30. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Због чега је расизам „бораца за људска права“ гори од отвореног расизма (2)

Kоментари (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 02 септембар 2010 13:06
Србислав
Прочитао сам само први пасус текста, и нашао произвољна "закључивања", дата у "пакету" да би се лакше прогурала и наметнула наивном читатељству.
Конкретно, само је формална аналогија "покриће" да се питање хомосексуалности (гејева и лезбејки) буквално трпа у разматрање о расним теоријама и предрасудама. Закључивање по аналогији често води у бесмислицу, што је и у овоме текст присутно.
Не може се питање геј парада трпати у разматрање о расним предрасудама.
Зато нисам даље читао текст, а имам у меморији знање да ова "списатељица" не пише логички и објективно.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 02 септембар 2010 13:34
Т.Р.
Текст госпође Радмиловић сјајан као и увек.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 02 септембар 2010 13:39
Боки
'ај'те преведите на енглески.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 02 септембар 2010 14:05
Еро с овог свијета
Одличан чланак!

Браво!
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 02 септембар 2010 17:23
Enlightment
Bravo Ana!!! Brilijantan tekst!!! Vrlo analiticki i objektivno!
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 02 септембар 2010 17:43
Павле
Одличан текст!!!
Е мој Србиславе, биље је мало се помучити и разумети шта је "списатељица", написала него напамет изводити закључак.
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 02 септембар 2010 18:40
Predrag M. Azdejković
Mislio sam da ovaj tekst vredi čitati, jer je počeo pristojno, ali prevario sam se.

Rasizam "boraca za ljudska prava" i te kako postoji, ali u ovom tekstu nije objašnjen kako treba, jer autorka NVO sektor posmatra spolja kroz prizmu predrasuda i stereotipa.

Isto tako sagledava i homoseksualce. Homoseksualci, kad bi smeli, zajašili bi se na nekoj klupi u parku, fistovali se u zoološkom vrtu, pišali jedan drugome u usta po kafićima... E tako autorka sagledava gejeve. Dok mi mislimo na zagrljaje, držanje za ruke, poljupce, štipkanje, pipkanje, autorka zamišlja hardcore pornografiju... I baš bih voleo da saznam kada je autorka poslednji put u Beogradu videla gej par u javnom prostoru koji je morala da "toleriše".
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 02 септембар 2010 20:03
Drago K.
Uuuh...Ana..
Tebi se morao neko iz kruga branilaca ljudskih prava silno zameriti...
Ali, ne možemo zbog nekog grešnog Jovana, opaliti i po svetom Jovanu...
No, dobro, ima tu interesantnih zapažanja, ali ne nikako i relevantnih za zaključke koje izvodiš...
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 02 септембар 2010 21:13
Србислав
Одговор "Павлу": Закључио сам на основу првог пасуса, и не мислим да сам ишта изгубио у одустајању од читања текста "списатељице" за који се треба, по Вама, "помучити".
Оцењујем да не треба да "разумевам" наведени текст, а Ви уживајте у тексту и његовим порукама.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 02 септембар 2010 22:04
ЗУ
Текст је сасвим разумљив, све је јасно... Али само омоне ко (хоће да) га прочита. И одличан је! Можда говори о нечему што је код нас још увек табу? Зар то није пожељно? Или више волимо да дремамо у учмалости?
Па, изволите, прочитајте пажљиво, и навалите на размишљање!
П.С. Онима који одустају од читања, али не и од критике препоручујем Домановићево "Мртво море". Сличност је, можда, случајна.
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 02 септембар 2010 22:17
Србислав
Одговор "зу": Сличност уопште НЕ постоји.
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 02 септембар 2010 22:25
друкчији
Има нечег у оваквом обрнутом сагледавању. Тачно је да се такве мањинске групе идеализују и укалупљују по својим особинама код нас, јер су такве лакше за манипулацију и, претпостављам, масну зараду њихових организованихи душебрижника.
Чињеница је да су, на пример, Роми, у просеку на слабијем образовном, хигијенском и другом нивоу, и, што због тога, што због начина живота, склонији размимоилажењу са законом по многим основама, него неке друге групе. Има и добрих примера: једна моја рођака је удата за Рома који је завршио факултет, и они живе просечним, обичним грађанским животом, имају и дете. Његова сестра је удата за,како то да кажем, Србина-православца, имају дете, и они живе нормално. Запослени су, немају никакве проблеме које потенцирају неке од НВО. А скитница је скитница и кад је Србин, и лопов је лопов без обзира на припадност народу и вери.
Исто тако,кад је реч о хомосексуалцима, они се представљају сасвим изван стварности. Сви су фини, само што су хомосексуалци, и тиме угрожени. Е, па није увек тако. Знам за случај стар 30-так година, када је човек напустио радно место јер га је шеф хомосексуалац условљавао односом с њим. На телевизији се, на страним каналима, може видети да су они у већем проценту на граници криминалног и извитопереног понашања, јер многи нису само хомосексуалци, већ и егзибиционисти, наркомани, мазохисти, и тако даље.
Овим желим само да приближим, као и ауторка чланка, ово питање стварности, да би се разним мањинским групама пришло онаквим какве јесу, као што то код нас чине фриволни, испрани и похлепни НВО-вци, као упрошћеном материјалу за бестидну зараду.
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 02 септембар 2010 22:46
Turas
Mi Srbi ako smo to sto jesmo,nemogu nas nikakvi "moderni"savremeni komentari,preobratiti da prihvatimo gledanje na svet koji je nakaradan.Licno smatram da se takva politika namerno sprovodi u Srbiji.Glupo je komentarisati nesto sto smo vekovima smatrali nenormalnim,pa bilo od koga dolazilo.
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 02 септембар 2010 23:07
Павле
@ Србислав
Закључио сам на основу првог пасуса, и не мислим да сам ишта изгубио у одустајању од читања текста "списатељице" за који се треба, по Вама, "помучити".
Оцењујем да не треба да "разумевам" наведени текст, а Ви уживајте у тексту и његовим порукама.

Заиста је беспредметно да Вам објашњавам да не можете да доносите суд о неком тексту уколико га нисте ЦЕЛОГ прочитали.
Што би рекао ЗУ:
Текст је сасвим разумљив, све је јасно... Али само омоне ко (хоће да) га прочита. И одличан је!

Такође сматрам да одустајање од читања подразумева и одустајање од похвале или критике текста.
Ви ни у ком случају не морате да се упознајете са текстом (још мање са порукама), али нас барем поштедите коментара о нечему што нисте прочитали!!!
Препоруке:
0
0
15 петак, 03 септембар 2010 00:04
Velibor
@ Predrag M. Azdejkovic
Gledao sam te u souu Ivana Ivanovica i smatram da si fer i korektan,ali ja licno imam PREDRASUDU da gejevi smatraju da Kosovo,kao sto je autorka navela,ne predstavlja neki istorijski problem,da niste patriote,da vam odgovara iskljucivo levicarska varijanta itd itd
Ali ja sam svestan da nisu svi gejevi takvi i da je svaki covek poseban.
Medjutim,otkud meni takav stereotip?Od B92 i ostalih koji se bave "promocijom" koji nastoje da pitanje homoseksualaca prenesu i na nacionalni problem,te ih svrstavaju u konkretan politicki kontekst.
Nijedna gej organizacija nije jos rekla da je iole patriotske orijentacije (sto i niko ne trazi),ali kad se u sve ovakve probleme koji imamo kao narod (Kosovo,Bosna,ekonomija,NATO,nacionalno ponizenje) stavi i pitanje homoseksualaca dobijaju se krajnje kontraproduktivni efekti koji dovode do nemlih desavanja.
Zato sam protiv gej parade i uopste pokretanja celog tog pitanja,jer mu nije ni vreme.
Rasizam po pitanju Roma,nacionalnih manjina,ali i seksualne netolerancije je povezan i direktnu odgovornost snose te nevladine organizacije koje "stite",jer ih krajnje nepotrebno prokazuju.
Ne zaboravite da u Srbiji zivi 24 nacionalne manjine,a da se kao Srbi deklarisu oko 68% stanovnistva,stoga svaka prica o netoleranciji pada u vodu,mi smo i dalje etnicki najraznovrsnija republika bivse SFRJ i najtolerantniji smo,ali sto je mnogo-mnogo je!
Препоруке:
0
0
16 петак, 03 септембар 2010 03:45
Теофило Стивенсон
Текст је заиста сумирање свега што се на овом сајту месецима, рекао бих годинама говори, овог пута без икакве теоријске подлоге.

Г. Аздејковићу,

Не знам да ли Вам је циљ да шокирате испразним, сексуално експлицитним изразима. Боли сазнање да у Србији такав језик (које толерише модератор НСПМ ваљда због Вашег медијског профила) неког може да шокира и изненади. Звучи малограђански, не храбро, поготово када се зна да иза бораца за људска права и права мањина стоје спонзорисани медији са монополом на јавни простор и изражавање.

Ви нисте алтернатива, већ мејнстрим, па су Вам такве и стратегије јавног деловања. А то што сте чули, и читали, гледали Женеа, Хејнса, Аракија не значи ништа. Први на листи би се вероватно у гробу окренуо да зна да је у окупираној Србији хомосексуалац у јавном простору готово увек окренут Западу, док сопствени народ, у гету ’слободне Европе’ сматра за колатералну штету ’ослобођења’. Да не причам о јеврејским хомосексуалцима који су било ’најнижи’ на лествици затвореника у нацистичким, немачким, пољским, хрватским концентрационим логорима.

Када смо већ код толеранције, да ли можете да ми кажете у којој сте то прилици могли да видите да би се имплицитно оправдавање сексуалног насиља као и комични тон када се о истом говори могло толерисати на Западу? Мислим, наравно, на ’вазелин за Уроша’. Или је то још једна постмодерна шала? Насиље, наравно, није шала.

Насиље над хомосексуалцима или хетеросексуалцима је озбиљан проблем у Србији. А ментално насиље над српском популацијом било где, нарочито када се ради о ’слободним’, плаћеничким медијима, је питање основне људске слободе. Које у Србији нема.
Препоруке:
0
0
17 петак, 03 септембар 2010 06:00
Србољуб
Овај пут право у чело.

Свака част на храбрости.

Надам се да нећете морати разним "пријатељима" објашњавти шта сте хтели да кажете. Рекли сте јасно и гласно.

Ако тога буде било, то ће бити доказ да сте у праву.

Селективност у толеранцији, правди, истини је једна од најпогубнијих тековина модерног друштва.

Политичка коректност у изражавању-именовању понекад је потребна али много много чешће је резултат интелектуалног самозадовољавања њених твораца и творкиња. (како то трапаво звучи)

Идеја да именовањем стичемо или губимо моћ над људима важи само до извесне мере.
Применљива је само код лењих и заборавних.

Како год звао народ са југа (арбанаси-арнаути-шиптари-албанци) моја спознаја о њима зависиће од тога шта су они као група учинили мени, мојој породици и моме народу.
Не омаловажавамо "хигијенског инжињера, хигијеничарку, чистачицу" називом, него непоштовањем људског рада и несвешношћу о важности истог.
Јаваљају да се европа спрема да замени речи Мама-Мајка и Тата-Отац са родитељ или "један од родитеља". Колико је то болесно.
У такву европу НЕ ЖЕЛИМ !!!!

Такозвани "борци за људска права и којекакве равноправности" углавном нису ту да се боре стварно за нечија права и равноправност.
Никада се не баве суштинским питањима и проблемима.
Увек се баве само последицама а никад узроцима.
Решавањем узрока проблема престала би потреба за њихивим постојањем.

Гледајући ову нашу јадну и тужну транзицију полази ми жуто на уста када схватим колики број битанги лепо и богато живи од решивих проблема тако што их одржава нерешеним. А понекад и побесним, признајем.

Та појава је планетарни проблем и има је више у богатим друштвима него у сиромашним.
Поставља се питање зашто поштен и вредан свет то допушта.
Можда због своје лењости да сагледа колико и на који начин сам учествује у проблему.
Његова површност и наивност постају храна онима са почетка приче.
Препоруке:
0
0
18 петак, 03 септембар 2010 09:11
Jasna Simonović
Mislim da pojave o kojima pišete, a koje zaslužuju kritiku, pa i osudu (poznato je da vrlo mali procenat sredstava dospeva do ugroženih, poznato je da se narodne opaske na nečiji račun tretiraju kao rasistički istupi, itd), ali ne i generalizovanje (ono inicira strah, i "guta" časna dela i ljude), mislim da te pojave ne treba da se nazovu tako surovo: "otvoreni rasizam" odnosno "perfidni rasizam"....jer svaka pojedinačna "krivica" morala bi se obraditi da bi se nazvala rasizmom...
(u svakom slučaju sa vama se slažem u jednom da je uvek bolje govoriti u lice nego iza ledja)...

Ima medjutim pojava koja nadjačava ova dva "fenomena" koja ste opisali: neprepoznavanje sebe kao jedinstvene jedinke i neprepoznavanje ljudi i dela oko sebe koji nas čine...Pa se tako i najveći ostvareni umovi ili umetnici nađu npr. u Londonu ili Beogradu kudeći što to nije npr. Indija ili Sarajevo pokazujući u najmanju ruku neznanje "teorije relativiteta i kvantne teorije"...
Projektovanje "rupa" iz svoje svesti tako se stavlja u bezdan umesto u ....Dan!
Препоруке:
0
0
19 петак, 03 септембар 2010 10:53
брм
браво Ана

"Ако се он претвара да „има разумевања“ за Рома који хоће своју картонску кутију јер је тако навикао, он му ускраћује могућност напредовања и нормалне асимилације. Ром му одговара само такав, неасимилован."

асимилација (интеграција) је кључна реч..али уз то иде - демократски поредак и формирана нација ...што је противуставно у држави "српског народа и свих грађана Србије" која уставно забрањује интеграцијју у корпус српског народа и дели још неформирану нацију... квака је да с оваквим уставом нема ни нације ни демократије па тиме ни стабилне државе - а терор људских права угрожених или привилегованих а у сваком случају НЕРАВНОПРАВНИХ је системски..

е ТО сам се мучио да објасним (а ти си успела - честитке за јасноо изражавање) у http://www.nspm.rs/kuda-ide-srbija/kuvanje-tela-i-glave-zabe.html
Препоруке:
0
0
20 петак, 03 септембар 2010 12:07
Србислав
Одговор Павлу:
Коментар сам дао ИСКЉУЧИВО на први пасус, који сам читао, и то је јасно речено, тако да примедбе НИСУ основане.
И да не буде забуне о томе „на чијој страни“ могу бити, с обзиром да не мора свако читати сваки мој коментар, а тим пре што мењам „никове“.
Ја сам против оних који дејствују под заштитом странаца , такозване „невладине организације“ и разне друге групе и појединци плаћени страним новцем (Истина тај новац је „легално“ отет од нашег народа а користи се против народа!!!!). Они раде на задатку промене свести ПОРОБЉЕНЕ СРБИЈЕ. Фразетине, овештале, да они пропагирају „европске вредности“, најчешће изражавају љуштуру унутар које је празнина, а често љуштура обавија нешто много ружно. У овој или оној форми, сви ти активисти пропагирају и упражњавају АНТИСРБИЗАМ.
Препоруке:
0
0
21 петак, 03 септембар 2010 14:53
Дарко Станојевић
Аздејковићу, одакле ти право да уопште коментаришеш овај текст на тај начин? Осетио си се прозваним? Где? Ти си се декларисао као аполитичан наспрам покрета педера који форсирају НВО и Власт, и самим тим те се овај текст не тиче, ни дотиче. Но, не да ти ђаво мира, ваљда.

Твоја истоваривања на "Е-новинама" (и другде) наспрам свега, а што ти тог дана падне на памет, су пре свега увредљива по личности о којима пишеш (простачка, лепше речено), а тек онда су недуховита (или духовита, по теби).

Када научиш да се комуникација не своди на злураду провокацију и вређање, онда, што се мене тиче, треба да добијеш своју колумну на НСПМ.

Ах, не извињавам ти се што сам на "ти" са тобом овде. Једнако простачки, заслужено.

-----

Што се текста тиче, нема грешку. Одлично објашњен перверзан однос који се дешава са те две "неинклиниране" групације.

Ана, Редакцвијо... можда нисте компетентни, али погледајте и прокоментаришите још једну умотворину расиста и обезумљених НВО. А то је упис ментално заостале (знам да се тако више "не сме рећи", али ме то не занима) деце у исте школе у које иду и обична, нормална деца.

Неће ваљати за обе групе. Није никада ни ваљало. Оправдања стручњака иду ка томе да аутистични (рецимо) могу да прате наставу као и остала деца, што је гнусна ЛАЖ, коју пласирају, јер имају директне финансијске користи од држања несрећних родитеља у нади. То је још и већа брука по нас.

Поздрав!
Препоруке:
0
0
22 петак, 03 септембар 2010 16:20
проблеми ?
7 четвртак, 02 септембар 2010 19:40 Predrag M. Azdejković
... mi mislimo na zagrljaje, držanje za ruke, poljupce, štipkanje, pipkanje, ... .
Е, мени је ово комично! Јел се овде ради о фрустрираним шипарицама, пардон, шипарцима (без обзира на сексуалну оријентацију), или о нечем озбиљнијем. Каква је ово сапуница?
I baš bih voleo da saznam kada je autorka poslednji put u Beogradu videla gej par u javnom prostoru koji je morala da "toleriše"
Дакле, хомосексуалци нису егзистенцијално, радно, медијски (где су заступљени у нивоу отцепљења државне територије), здравствено, пензијски и на друге начине угрожени (као добар део грађана Србије), него им је највећи проблем у животу то што не могу да се држе за рукице на јавном месту!!! Срећници!
И то поред толико јавних места (кафића)и журки по граду где то могу да чине. И толико места у политичком, пословном и медијском естаблишменту које држе и имају несразмерно већи утицај него многе друге мањинске групе.
Недавно је и неки лист снимио своје репортере како се шетају улицом држећи се за руке (да виде како ће пролазници реаговати), и нико није ни приметио.
Ето, и ја бих да се са женом коју волим шетао јавно, али не могу, због предрасуда околине, њеног мужа и моје жене! :-)-+
Препоруке:
0
0
23 субота, 04 септембар 2010 01:34
Senka Young
Sta ako Vam kazem da je taj prikriveni rasizam i navedeni modus operandi NVO u stvari baza zapadne kulture a sad posto dolazi u Srbiju, Vama to predstavlja novost pa je zbog toga i zagledate?
Razlika je jedino sto NVO na Zapadu znaju gdje im je mjesto a u Srbiji to jos ne znaju.
Najbolji primjer koji vam mogu dati za to je nacin na koji funkcionise trazenje sredstava za rad NVO. Vlade i privatne organizacije raspisu konkurs da daju pare za odredjeni program, NVO napise svoj zahtjev i dobije pare.Aha! Samo sto nije tako jednostavno . NVO u stvari ide prvo na konsultacije u kojima saznaje kako treba da napise zahtjev i u tom procesu nauci gdje joj je mjesto odnosno kako smije da se ponasa i kako treba da igra na muziku koju pusta onaj koji daje pare. Na Zapadu sistem je uhodan a u Srbiji se dogadjaju pocetnicke greske pa "borci za ljudska prava" bivaju ogoljeni i vidljiva je maksima "Nije-vazno-STA-kaze-nego-KO-kaze"
Препоруке:
0
0
24 субота, 04 септембар 2010 10:00
рб
За коментар који почиње са "Прочитао сам само први пасус текста" и сваки сличан.
Ово није први пут да неки читалац/коментатор овако сажме свој коментар (тако је, рецимо, учинио једном приликом наш еминентни економист Бошко Мијатовић поводом једног текста Небојше Катића). И онда га други читаоци нападају. А нема потребе. Да објасним. Некада смо били (често) у прилици да чујемо или прочитамо: "Ову књигу нисам читао, али..." (Сетимо се Голубњаче, Ножа и многих других дела.) Тада су се и судске пресуде доносиле на основу оваквих "дојава" у одабраним гласилима, књиге (или филмови и др.) су забрањивани, њихови аутори одстрањивани из јавног живота итд. Данас је као што видимо МНОГО боље - данашњи "дојављивачи" барем прочитају први пасус (или прву реченицу), што је за једног "дојављивача", признаћете, прилично велики напор. А "они тамо" нека предузму потребне мере.
А текст који је аутор(ка) овде понудила заслужује пажњу, јер говори о нечем важном. Важном не само с данашњег аспекта (лицемерје, које је у основи свега овде апострофираног) данас је, стицајем неких околности, постало погубније него што је било раније (добро, можда и не баш увек, али барем у неком времену којег ѕе ми мало старији још сећамо). Главни разлог је што су данашњи лицемери за то своје лицемерје плаћени (зеленим и другим папирима), што удружено с фанатизмом даје застрашујуће резултате. Нису само Роми у питању (иако се на њима вероватно највише ствари прелама), у питању је цео мехур који се зове демократија, који се изутра храни оваквим лицемерјем (и зелембаћима), и који ради сопственог одржања не пита за цену, а који смисао своје егзистзенције управо црпи из постојања "другачијости" и њене одбране. Ако неко није другачији, ништа зато - измислићемо га, стати у његову одбрану (и за то добијати паре). У свему томе, допуштено је апсолутно све, једино се не сме допустити да неки "проблем" буде решен, на пример Роми не смеју постати наши суграђани, комшије итд., они морају бити другачији да бисмо их бранили.
Препоруке:
0
0
25 субота, 04 септембар 2010 11:19
Душан Ариљевић
Ауторка текста осим што неаргументовано оспорава активности неких људи који се у различитим УДРУЖЕЊИМА ГРАЂАНА баве проблемима мањинских група, врло вешто, причом о "мањем злу" анализира понашање и ДЕЛОВАЊЕ расиста "свих боја и укуса". Реченицом: "У том смислу, онај простак с почетка приче је бољи и заправо је мањи расиста од малограђанина који се, правећи се да заступа „другост“, двоструко ограђује од ње"- амнестира понашање и деловање које се често граничи са криминалом, злочином. Није ли управо таква безазлена, "мање расистички орјентисана" група убила једносг странца, убила једног Рома дечака и ...Шта је сврха текста г. Радмиловић? Да очигледну друштвену опасност по Србију и њене грађане учини безазленом а с друге стране добре намере и посстигнућа о полажају мањинских група предстаави опасним. Превише!
Препоруке:
0
0
26 субота, 04 септембар 2010 11:27
Manojlovic Mihajlo
@Predrag M. Azdejković

I baš bih voleo da saznam kada je autorka poslednji put u Beogradu videla gej par u javnom prostoru koji je morala da "toleriše".

mozda bi voleli da vam dade jos i adresu i brojeve telefona doticnog para ?
Dok mi mislimo na zagrljaje, držanje za ruke, poljupce, štipkanje, pipkanje, autorka zamišlja hardcore pornografiju.

e svasta.
jel to znaci da je za vas pipkanje i stipkanje dva muskarca, drzanje za ruke,ljubakanje i ljubavni zagrljaji, zdravo i drustveno prihvatljivo ponasanje koje bi trebalo da se tolerise na javnom mestu gde moze da bude i dece ?
ako i normalni ljubavni parovi izbegavaju preterane izleve neznosti na javnim mestima sto se ne bi i homoseksualci obuzdavali i bez toga da ocekuju pohvale zato sto su nas postedeli tih perverzarija.
Препоруке:
0
0
27 субота, 04 септембар 2010 12:46
Теофило Стивенсон
Да ли они који подржавају деловање селективних бораца за људска права верују да је неким навијачима дозвољено откинути неколико прстију (Партизан, Мостар), избити око (Партизан, Брисел) или правити шале на рачун ’провода у затвору’ (Урош Мишић)? Ако таквих има, онда са њима не може бити разговора јер су позиви на насиље и толерисање истог најнижи цивилизацијски праг. Из сваког грађанског друштва такве особе ауторитарног духа морају да буду изопштене.

У исто време, поједине мањинске групе у Београду тек треба да се докажу бар што се толеранције тиче. Не зато што било која група треба да се докаже, право се стиче рођењем, већ зато што су најгласнији када се тражи правда, а најтиши када се неправда врши без стида и срама над незаштићеним грађанима Србије на Косову, Србима у Хрватској, БиХ, српским ђацима у Црној Гори, грађанима који другачије мисле (навијачи, демонстранти, тзв десничарске организације) или траже право на учешће у јавном дискурсу (протест против тзв слободних медија који су ништа друго осим весника и билтена српске неслободе).

Вриште хистерично када су њихова права угрожена, али их нема да траже истрагу због прекорачења дужности. Нема их пред амбасадама да протестују против пребијања свештеника Старовлаха и његовог сина, у БиХ. Нема их пред представништвима Еу да протестују против трговине органима и злочина у Гораждевцу. Знате ли зашто? Зато што су двоструки стандарди и лаж нешто од чега другосрбијанска, неспособна и медиокритетска елита - живи.
Препоруке:
0
0
28 субота, 04 септембар 2010 13:49
Србислав
Одговор „рб“-у: Закључци које сте извели, позивајући се на моју једну реченицу, а јасно је да нисте прочитали и следеће моје текстове, су потпуно, да се благо изразим , необјашњиви, иако сте дали „објашњење“. Једноставно, мој текст и ваши закључци нису суштински повезани. Не бих, сада, да пишем шире образложење, јер, напросто, не желим да расипам своје време.
Препоруке:
0
0
29 недеља, 05 септембар 2010 10:56
Саша
Србиславе, пре извесног времена слушам разговор двојице средњошколаца у градском аутобусу:
- Радили смо из српског Горски вијенац. Неки лик пише писмо неком лику. Овај му, као нешто одговара... Неки језик сачувај боже! Шта је брате оно, ј...м ли га!``
Препоруке:
0
0
30 недеља, 05 септембар 2010 15:43
Србислав
Није ми баш јасно „Сашино“ обраћање мени, а може бити схваћено и овако и онако (ја ипак схватам позитивно). Иако мој став и мој однос према свему што се Србима дешава у последњих 20 година, и нарочито данас у окупираној Србији, је садржан у претходним коментарима, долазим до закључка да је, у оквиру ове теме и мог односа према аутору текста и неким коментаторима, потребно да јасно (експлицитно) изразим једну од есенцијалних нити мог погледа на све што се дешавало и сада дешава око Срба и Србије.
Подела на „прву“ и „другу“ Србију, није увек јасна, управо није увек јасно ко припада „првој“ а ко „другој“ Србији. Мора човек да једино то прати, да му је то једино занимање, да би то сваког тренутка знао. Знам да су ту подели лансирали „демократе“ у изборној кампањи, али избори су давно прошли, а народу треба приближити ту поделу другим терминима.
За мене подела у окупираној Србији иде главном линијом: с једне стране су послушници „демократског“ Запада, који су окупирали Србију, потпуно је поробили, и директни изасланици држава поробљивача, а на ДРУГОЈ, супротној, страни су Срби који трпе разне врсте терора ове прве стране, укључујући и материјално-економску беду у коју су систематски стављени. Моје срце, моја душа, моја свест и моја савест су на страни ПОРОБЉЕНЕ СРБИЈЕ, звала се она, од стране окупатора и њихових сарадника, прва, друга, трећа или десета Србија, сасвим свеједно. Никаквим магловитим појмовима, избаченим у сфери терористичке пропаганде, не може се прикрити подела Србије на поробљену Србију која је свесна свог положаја, и ону која, следећи и слушајући окупатора, привремено лагодно живи.
Препоруке:
0
0
31 недеља, 05 септембар 2010 18:54
Саша
Ма увек сам добронамеран, брате Србиславе, а видим да би и ти јако добро препознао другосрбијанце, када би их срео у бусу или на пијаци, на пример (само што они не залазе на таква недолична места). Једном сам НСПМ послао сопствену дефиницију другосрбијанаца (која ми није објављена па сам је овом приликом ублажио)као: особа које би требало да су Срби али које то не желе. Желеле би да буду нештио друго, зато се и зову другосрбијанци. Не могу да буду ни Мађари, ни Хрвати,, ни Албанци, нити било који други национ у Србији, јер то нису по рођењу а нико их и неће. Неће их ни Французи, ни Немци, ни Енглези, иако они желе да буду Европејци али не и Срби. Малобројни су али јако богати. Живе на потесу Каленић пијаца- Калемегдан. Није лако припадати тој касти, јер осим поседовања материјалног богатства, немају ништа друго.
Препоруке:
0
0
32 понедељак, 06 септембар 2010 01:08
рб
@србислав
Да разјаснимо: нисам ја (рб) ово написао
"Прочитао сам само први пасус текста"
него читалац који се потписао са србислав.
Мој коментар се односи на оне који не прочитају цео текст а коментаришу га. Могу се они, при томе, декларисати и као ово и као оно, али чињеница је да су поступком који сам коментарисао сврстали себе у оне о којима сам говорио. И за које смо се надали да их је време превазишло. Нажалост, испоставило се да није. А ви, ако хоћете да се разликујете од таквих (који су се данас само обукли у "демократска" одела) покушајте да се не понашате као они.
Препоруке:
0
0
33 понедељак, 06 септембар 2010 15:51
Србислав
Ваше закључивање је ПОТПУНО неосновано, толико неосновано, да то не треба ни доказивати, а као такво не вреди ничему.
Препоруке:
0
0
34 уторак, 07 септембар 2010 11:12
Gogi
Konačno jedan uravnotežen tekst, koji zaista izražava mišljenje većine stanovništva po ovim pitanjima.
Препоруке:
0
0
35 уторак, 07 септембар 2010 19:27
Саша
Србиславе, брате мој, није ваљда да си оптужио све учеснике форума за лоше резоновање. То није лепо. Слажем се с тобом да је за неке текстове довољно прочитати само почетак. На пример читав Блиц можеш да прочиташ за 18 секунди, али овај текст је одличан. А то се види тек када се пажљиво прочита до краја.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер